Skrzynia - dewagacje
1 | Data: Pa?dziernik 11 2006 12:00:20 |
Temat: Skrzynia - dewagacje | |
Autor: kendy | Tak sobie rozmyslam 2 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 10:57:08 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: Seweryn | kendy napisał: I tu rodzi sie pytanie. Czy lepiej robic krotka czy dluga skrzynie? Na to pytanie najlepiej sam sobie odpowiedz ;) Zalezy do czego Ci ona (ta skrzynia) jest potrzebna. Jednak tu wplyw na decyzje moze miec charakterystyka konkretnego (Twojego) silnika oraz - o czym wspomialem - przeznaczenie pojazdu. Co o tym myslicie patrzac pod wzgledem sprintu? Z tego co pamietam to Roznica nie jest na "tej" zebatce. Skrzyna dluzsza ma przede wszystkim inne przelozenie przekladni glownej oraz prawdopodobnie minimalnie krotszy czwarty bieg (0.88 zamiast 0.89), ale co do tego drugiego to nie jestem na 100% pewny. Pozdrawiam, SPB -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 3 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 13:16:00 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: PETER |
Tak sobie rozmyslamuczuciowo No cóż do ścigania na "ćwiartkę" potrzebna jest dość specyficzna skrzynia. Dużo zależy od tego, jaki masz moment, jakie sprzęgło i czy planujesz szperę i slicki czy też nie. Generalnie skrzynie dragowe mają bardzo mocne przełożenie na przekładni głównej (jeszcze mocniejsze niż w szybkiej skrzyni) i do tego bardzo ciasno zestopniowane 4 biegi przy czym czwrty z reguły ma i tak powyżej 1 czyli więcej niż w krótkiej skrzynce. Takie zestopniowanie gwarantuje "czad" ale moment musi być na tyle potężny żeby nie tracić na starcie na 1 biegu. Następne biegi wchodzą po sobie bardzo szybko. Największy kop jest na 1-ce a następne muszą trafiać w miarę blisko najwyższego momentu obrotowego. Do jazdy drogami z prędkościami powyżej 100km/h to się niestety nie nadaje. Po mieście całkiem do dupy bo nie da się tym ruszyć w cywilizowany sposób. Dużo zależy od tego co z tym sprzętem chcesz robić na co dzień.... Tu np masz zestawienie dragstera który robi ćwartkę w 10,5 sek: Motor typ4 Leitung 205kW (279PS) bei 6540 U/min max. Drehmoment 328Nm bei 5430 U/min Getriebe Achsübersetzung 1:3,875 1.Gang 3,78 2.Gang 2,21 3.Gang 1,56 4.Gang 1,16 Rancho Getriebegehäuse HD Getriebedeckel Aluminium Spule verstärkte Achswellen Optymalna zmiana biegów powyżej 6 tys obrotów. Następny bieg dzięki coraz krótszemu przełożeniu trafia coraz bliżej max momentu. Tym się nawet da jeździć w miarę normalnie ale nie za bardzo w trasę - męka dla silnika. Peter 4 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 13:19:34 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: kendy | a gdybym mial wybierac miedzy krotka/dluga na sciganie to ktora jest lepsza? 5 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 13:20:26 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: PETER |
a gdybym mial wybierac miedzy krotka/dluga na sciganie to ktora jestlepsza? naprawde nie mam bladego pojecia o skrzyniach ;/ A jak oceniasz parametry swojego silnika? Moc moment poziom obrotów? P. 6 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 13:28:42 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: kendy | A jak oceniasz parametry swojego silnika? Moc moment poziom obrotów? okolo 150-160 KM przy okolo 6000 obr momentu niestety nie znam ;/ k. 7 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 13:36:10 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: PETER |
> A jak oceniasz parametry swojego silnika? Moc moment poziom obrotów? ładnie :-) jest czym pojechać... 8 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 13:38:49 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: kendy | ładnie :-) jest czym pojechać... oj jest :) szczegolnie bylo to widac na autostradzie :) bardzo podoba mi sie elastycznosc, przy 120 wscisniecie pedalu wciska w fotel :) ale skrzynia rzezi niemilosiernie juz ;/ k. 9 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 18:41:26 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: Młody |
okolo 150-160 KM przy okolo 6000 obr To może warto się shamować i jak już robić skrzynię, to konkretnie dobrać wszystko tak by maksymalnie wykorzystać potencjał silnika? Zależy od tego co i ile chcesz na tą imprezę przeznaczyć... ;) Pozdrawiam 10 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 13:30:35 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: PETER |
a gdybym mial wybierac miedzy krotka/dluga na sciganie to ktora jestlepsza? naprawde nie mam bladego pojecia o skrzyniach ;/ Problemem skrzyni garbatej jest potężna dziura między 3 a 4 biegiem. Jeśli nastawiasz się na wyścigi to robiłbym długą a zębatkę 4 biegu wymienił na ciaśniejszą. to Ci zredukuje prędkość przelotową na wakacyjnej trasie do Giżycka ;-) ale da dodatkowego kopa na 4 biegu podczas ćwiartki.... Mimo to będzie się jednak nadawać do rekreacyjnych przejażdżek... No i koniecznie mocny dyfer bo standard się rozsypie na pierwszych poważnych zawodach.... Np Superdiff.....tylko te cholerne $$$ :-/ pozdr Peter 11 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 18:11:33 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: B@ltazar | Kendy 12 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 18:45:31 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: kendy | z tego co kiedys szukałem pro street w cip1 jest całkiem niezła myslalem o niej, i przy dosc ciekawej ceniewysylka jest cholernie droga ;/ k. 13 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 18:48:41 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: B@ltazar | Wyslij do wujka wujek wyleje olej wysle firma POLONEZ i bedzie tanio 14 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 18:54:08 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: kendy |
Wyslij do wujka wujek wyleje olej wysle firma POLONEZ i bedzie tanio no niestety 'wujek' sie skonczyl ;/ ile polonez bierze? masz jakas taryfe? k. 15 |
Data: Pa?dziernik 15 2006 10:59:46 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: wiecman |
no niestety 'wujek' sie skonczyl ;/ http://www.polonezparcelservice.com/Parcel_Instr_PL.htm 16 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 19:27:54 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: zeus | Kendy a jakbyś sobie automata sprawił?;-) 17 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 22:12:46 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: kendy | Kendy a jakbyś sobie automata sprawił?;-) taaaa :D -- Kamil "Kendy" Kedzior GG 490009 / skype: kendy_1 www.garbomania.com - mocno zgarbiona strona 18 |
Data: Pa?dziernik 15 2006 11:26:07 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: qubek | Z seryjnych, na sprinty - krotka. |