Grupy dyskusyjne   »   Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]

Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]



1 Data: Maj 23 2007 20:28:41
Temat: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Borsuk 

Witam!

http://img231.imageshack.us/img231/7373/skrzyzowanieyr4.jpg

wydaje mi sie ze w sytuacji jak na rysunku pojazdy 1 i 2 moga pojechac
rownoczesnie i bedzie ok, mysle tak poniewaz przed przejsciem dla pieszych
jest linia ciagla i pojazd 2 nie moze wjechac na lewy pas ani pojazd 1 na
prawy, jesli sie myle - poprawcie mnie

jak natomiast bedzie to wygladalo w sytuacji gdy droga z pierwszenstwem bedzie
miala po jednym pasie ruchu w obie strony?? wydaje mi sie ze w takiej sytuacji
pojazd 2 musi ustapic pojazdom na drodze z pierwszenstwem, a takim chyba jest
pojazd zawracajacy, czy mam racje?? jesli nie prosze mnie poprawic

dzieki, pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Maj 23 2007 22:41:49
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Przemyslaw Popielarski 

Borsuk wrote:

wydaje mi sie ze w sytuacji jak na rysunku pojazdy 1 i 2 moga pojechac
rownoczesnie

Dwojka musi ustapic jedynce, co nie wyklucza rownoczesnosci :]

i bedzie ok, mysle tak poniewaz przed przejsciem dla
pieszych jest linia ciagla i pojazd 2 nie moze wjechac na lewy pas
ani pojazd 1 na prawy,

Wlasnie moze (i 1 na lewy i 2 na prawy).

Przeciez ta linia ciagla nie wychodzi nigdy na pas ruchu, a pojazd skrecajacy ma prawo zajac po skrecie dowolny pas ruchu. Inna kwestia, ze jedynka rusza na zielonym, a dwojka skreca na warunkowym. Czyli musi ustapic jedynce, jesli ta by miala ochote po zawrotce zajac np. zewnetrzny pas, a nie wewnetrzny.

--
../ premax
../ ../ koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.

3 Data: Maj 23 2007 22:44:34
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: ..::||::.. 

Dwojka musi ustapic jedynce, co nie wyklucza rownoczesnosci :]

nalezy dodac jeszcze fakt, iz w przypadku kolizji zawracajacy tez dostaje
mandat - za zakaz zawracania.

4 Data: Maj 23 2007 22:47:27
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Przemyslaw Popielarski 

...::||::.. wrote:

Dwojka musi ustapic jedynce, co nie wyklucza rownoczesnosci :]

nalezy dodac jeszcze fakt, iz w przypadku kolizji zawracajacy tez
dostaje mandat - za zakaz zawracania.

Gdzie masz zakaz na tym rysunku?

--
../ premax
../ ../ koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.

5 Data: Maj 23 2007 22:50:57
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: ..::||::.. 

Gdzie masz zakaz na tym rysunku?

na jezdni

6 Data: Maj 23 2007 20:59:31
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Borsuk 

> Gdzie masz zakaz na tym rysunku?

na jezdni



jestem w 99% pewien ze znaki poziome informuja jedynie o tym ze jest to pas do
skretu w lewo (zawracania) i to wszystko - nie zakazuja zawracania jak np
kierunkowe zielone w lewo


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

7 Data: Maj 23 2007 23:18:16
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Przemyslaw Popielarski 

Krzysiek Kielczewski wrote:

§ 87. 1. Znaki:
1) P-8a strzałka kierunkowa na wprost,
2) P-8b strzałka kierunkowa do skręcania,
3) P-8c strzałka kierunkowa do zawracania
oznaczają, że jazda z pasa ruchu, na którym są umieszczone,
jest dozwolona tylko w kierunku wskazanym
strzałką; połączone symbole znaków P-8a, P-8b lub
P-8c oznaczają zezwolenie na ruch w kierunkach
wskazanych strzałkami kierunkowymi.

A teraz czytaj dalej :]

--
../ premax
../ ../ koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.

8 Data: Maj 23 2007 23:21:06
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *Przemyslaw Popielarski* napisał:

Krzysiek Kielczewski wrote:
§ 87. 1. Znaki:
1) P-8a strzałka kierunkowa na wprost,
2) P-8b strzałka kierunkowa do skręcania,
3) P-8c strzałka kierunkowa do zawracania
oznaczają, że jazda z pasa ruchu, na którym są umieszczone,
jest dozwolona tylko w kierunku wskazanym
strzałką; połączone symbole znaków P-8a, P-8b lub
P-8c oznaczają zezwolenie na ruch w kierunkach
wskazanych strzałkami kierunkowymi.

A teraz czytaj dalej :]

Pobierz nowe posty :-)

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

9 Data: Maj 23 2007 23:20:37
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *Borsuk* napisał:

> Gdzie masz zakaz na tym rysunku?

na jezdni


jestem w 99% pewien ze znaki poziome informuja jedynie o tym ze jest to pas do
skretu w lewo (zawracania) i to wszystko - nie zakazuja zawracania jak np
kierunkowe zielone w lewo

Racja, ale nie do końca.

§ 87. 1. Znaki:
1) P-8a "strzałka kierunkowa na wprost",
2) P-8b "strzałka kierunkowa do skręcania",
3) P-8c "strzałka kierunkowa do zawracania"
oznaczają, że jazda z pasa ruchu, na którym są umieszczone,
jest dozwolona tylko w kierunku wskazanym
strzałkę; połączone symbole znaków P-8a, P-8b lub
P-8c oznaczają zezwolenie na ruch w kierunkach
wskazanych strzałkami kierunkowymi.
2. Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie
w lewo, umieszczona na skrajnym lewym pasie ruchu,
oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że jest
to zabronione znakiem pionowym B-23 lub ruch jest
kierowany sygnalizatorem S-3.

Krzysiek Kiełczewski

10 Data: Maj 24 2007 12:35:31
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: ..::||::.. 

jestem w 99% pewien ze znaki poziome informuja jedynie o tym ze jest to
pas do
skretu w lewo (zawracania) i to wszystko - nie zakazuja zawracania jak np
kierunkowe zielone w lewo

to byla taka przenosnia.

11 Data: Maj 23 2007 23:01:18
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Przemyslaw Popielarski 

...::||::.. wrote:

Gdzie masz zakaz na tym rysunku?

na jezdni

Znak P-8b "strzałka kierunkowa do skręcania" nie zabrania zawracania.

$87 rozporządzenia: "Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na skrajnym lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że jest to zabronione znakiem pionowym B-23 lub ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3."

--
../ premax
../ ../ koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.

12 Data: Maj 23 2007 20:48:57
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Borsuk 

> Dwojka musi ustapic jedynce, co nie wyklucza rownoczesnosci :]

nalezy dodac jeszcze fakt, iz w przypadku kolizji zawracajacy tez dostaje
mandat - za zakaz zawracania.



a gdzie ten zakaz? jezeli masz na mysli znaki poziome to zanim zadalem pytanie
poczytalem pord i nie widze powodu dla ktorego pojazd 1 nie moglby zawrocic

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

13 Data: Maj 23 2007 20:52:19
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor:

Wg. mnie

1. Znak pierwszeństwa nie ma tutaj znaczenia - ruch na skrzyżowaniu regulują
światła.
2. Zakładam, że "1" ma zielone światło? Na wprost? W lewo pełne? W lewo
strzałka? Warunkowe w lewo?
3a. Załóżmy, że jest puste zielone światło dla "1" - to skąd kierujący nią ma
wiedzieć jakie światło ma "2" - od tego nie może być uzależniona jego decyzja.
Wg. mnie zawracając musi ustąpić pierwszeństwa
3b. Jest kierunkowe światło w lewo dla "1" = zakaz zawracania, podobnie jak strzałka
3c. jeśli jest kierunkowe do zawracania do nie ma o czym mówić - "1" ma
pierwszeństwo

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

14 Data: Maj 23 2007 20:56:56
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Borsuk 

Wg. mnie

1. Znak pierwszeństwa nie ma tutaj znaczenia - ruch na skrzyżowaniu regulują
światła.
2. Zakładam, że "1" ma zielone światło? Na wprost? W lewo pełne? W lewo
strzałka? Warunkowe w lewo?

interesuja mnie 2 warianty:
kiedy 1 ma zielone
kiedy nie ma swiatel a sa znaki(1 jest na drodze z pierwszenstwem, 2 na
podporzadkowanej)

3a. Załóżmy, że jest puste zielone światło dla "1" - to skąd kierujący nią ma
wiedzieć jakie światło ma "2" - od tego nie może być uzależniona jego
decyzja.
Wg. mnie zawracając musi ustąpić pierwszeństwa

puste zielone????????

3b. Jest kierunkowe światło w lewo dla "1" = zakaz zawracania, podobnie jak
strzałka
3c. jeśli jest kierunkowe do zawracania do nie ma o czym mówić - "1" ma
pierwszeństwo


co do tego nie mam watpliwosci



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

15 Data: Maj 23 2007 23:06:27
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Przemyslaw Popielarski 

Użytkownik wrote:

1. Znak pierwszeństwa nie ma tutaj znaczenia - ruch na skrzyżowaniu
regulują światła.

A teraz powiedz kto Cie oszukal, ze sygnalizacja swietlna ma cokolwiek wspolnego z pierwszenstwem przejazdu. I najlepiec zacytuj stosowne fragmenty ustawy.


--
../ premax
../ ../ koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.

16 Data: Maj 23 2007 21:56:21
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor:

Użytkownik wrote:
> 1. Znak pierwszeństwa nie ma tutaj znaczenia - ruch na skrzyżowaniu
> regulują światła.

A teraz powiedz kto Cie oszukal, ze sygnalizacja swietlna ma cokolwiek
wspolnego z pierwszenstwem przejazdu. I najlepiec zacytuj stosowne fragmenty
ustawy.

Co się burzysz? Ja nie mówię, że sygnalizacja stwierdza kto ma pierwszeństwo,
tylko, to, że reguluje ruch na skrzyżowaniu i po mimo, że masz znak "ustąp
pierwszeństwa" i masz zielone to możesz jechać - no chyba, że Ty stoisz wtedy....




--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

17 Data: Maj 23 2007 22:07:58
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: 'Tom N' 

Przemyslaw Popielarski w

Użytkownik wrote:
1. Znak pierwszeństwa nie ma tutaj znaczenia - ruch na skrzyżowaniu
regulują światła.

A teraz powiedz kto Cie oszukal, ze sygnalizacja swietlna ma cokolwiek
wspolnego z pierwszenstwem przejazdu. I najlepiec zacytuj stosowne fragmenty
ustawy.

3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi
pierwszeństwo przejazdu.

Czyli: widząc jednocześnie A-7 oraz "zielone" masz pierwszeństwo przed tymi,
którzy mają D-1 i "czerwone"...

To jak maja znaczenie D-1 i A-7, czy nie mają? ;P


--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

18 Data: Maj 24 2007 00:52:29
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Przemyslaw Popielarski 

'Tom N' wrote:

3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi
regulującymi pierwszeństwo przejazdu.

Czyli: widząc jednocześnie A-7 oraz "zielone" masz pierwszeństwo
przed tymi, którzy mają D-1 i "czerwone"...

To jak maja znaczenie D-1 i A-7, czy nie mają? ;P

Mają.

--
../ premax
../ ../ koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.

19 Data: Maj 23 2007 23:16:47
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: 'Tom N' 

Przemyslaw Popielarski w

'Tom N' wrote:
3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi
regulującymi pierwszeństwo przejazdu.
Czyli: widząc jednocześnie A-7 oraz "zielone" masz pierwszeństwo
przed tymi, którzy mają D-1 i "czerwone"...
To jak maja znaczenie D-1 i A-7, czy nie mają? ;P

Mają.

Jakie?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

20 Data: Maj 24 2007 01:38:43
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Przemyslaw Popielarski 

'Tom N' wrote:

Mają.

Jakie?

Kluczowe, gdy pojazdy dostaly pozwolenie na wjazd za sygnalizator a znajdują się na kolizyjnym torze.

--
../ premax
../ ../ koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.

21 Data: Maj 24 2007 07:40:50
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: 'Tom N' 

Przemyslaw Popielarski w

'Tom N' wrote:
Mają.
Jakie?

Kluczowe, gdy pojazdy dostaly pozwolenie na wjazd za sygnalizator a znajdują
się na kolizyjnym torze.

Mówisz, że ten, który miał D-1 ma pierwszeństwo przed tym z A-7?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

22 Data: Maj 24 2007 12:30:53
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Przemyslaw Popielarski 

'Tom N' wrote:

Kluczowe, gdy pojazdy dostaly pozwolenie na wjazd za sygnalizator a
znajdują się na kolizyjnym torze.

Mówisz, że ten, który miał D-1 ma pierwszeństwo przed tym z A-7?

Tak.

--
../ premax
../ ../ koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.

23 Data: Maj 24 2007 10:47:08
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: 'Tom N' 

Przemyslaw Popielarski w

'Tom N' wrote:
Kluczowe, gdy pojazdy dostaly pozwolenie na wjazd za sygnalizator a
znajdują się na kolizyjnym torze.
Mówisz, że ten, który miał D-1 ma pierwszeństwo przed tym z A-7?

Tak.

Kierujący poj. 1 powinien ustąpić? <http://mat2.neostrada.pl/INT15/x.jpg>?
Uzasadnisz to jakoś?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

24 Data: Maj 24 2007 15:16:29
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Przemyslaw Popielarski 

'Tom N' wrote:

Kierujący poj. 1 powinien ustąpić?
<http://mat2.neostrada.pl/INT15/x.jpg>? Uzasadnisz to jakoś?

Powiedz wczesniej czy to rzeczywiste pytanie z jakichs testow, czy sam spreparowales rysunek?

--
../ premax
../ ../ koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.

25 Data: Maj 24 2007 13:51:36
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: 'Tom N' 

Przemyslaw Popielarski w

'Tom N' wrote:
Kierujący poj. 1 powinien ustąpić?
<http://mat2.neostrada.pl/INT15/x.jpg>? Uzasadnisz to jakoś?

Powiedz wczesniej czy to rzeczywiste pytanie z jakichs testow, czy sam
spreparowales rysunek?

Pewnie, ze sam, ponieważ w testach gdy jest działająca sygnalizacja świetlna
to nie rysują znaków -- zgadnij dlaczego? ;-)

W życiu niestety znaki regulujące pierwszeństwo nie znikają i je widać
równocześnie z sygnalizatorami co masz pokazane na rysunku.

PS
<http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,4150552.html?skad=rss>


--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

26 Data: Maj 24 2007 16:11:36
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Przemyslaw Popielarski 

'Tom N' wrote:

Pewnie, ze sam, ponieważ w testach gdy jest działająca sygnalizacja
świetlna to nie rysują znaków -- zgadnij dlaczego? ;-)

W życiu niestety znaki regulujące pierwszeństwo nie znikają i je widać
równocześnie z sygnalizatorami co masz pokazane na rysunku.

PS
<http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,4150552.html?skad=rss>

No wlasnie, ciekawy przypadek. Ale nie zgadzam sie z tą interpretacją:
"Każdy kierowca wie, że pierwszeństwo mają sygnały świetlne, dopiero gdy ich nie ma decydują znaki drogowe - mówi Pok. - Kierowcy jadący na wprost ul. Ofiar Oświęcimia mają pierwszeństwo - powtarza Pok."

Nikt nie kwestionuje przeciez pierwszenstwa swiatel. Tylko dla obu kierunkow to swiatlo jest takie same. Przechodzimy wiec po kolei do kolejnych uregulowan wg priorytetu:
1. kierujacy ruchem (np. policjant)
2. sygnalizacja swietlna
3. znaki pionowe i poziome
4. uregulowania ustawowe.

Oczywiscie to, ze jadacy prosto ma pierwszenstwo przed skrecajacym wynika dopiero z punktu nr 4, ostatniego, ktory bierzemy pod uwage (art. 22 ust. 4). A wiec wczesniej musimy sie zastosowac do znakow, a te mowia jasno: skrecajacy ma pierwszenstwo. Wiec Pan Pok sie myli.

--
../ premax
../ ../ koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.

27 Data: Maj 24 2007 14:32:24
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: 'Tom N' 

Przemyslaw Popielarski w

'Tom N' wrote:
Pewnie, ze sam, ponieważ w testach gdy jest działająca sygnalizacja
świetlna to nie rysują znaków -- zgadnij dlaczego? ;-)

Odpowiedz dlaczego w testach....

W życiu niestety znaki regulujące pierwszeństwo nie znikają i je widać
równocześnie z sygnalizatorami co masz pokazane na rysunku.

I co z odpowiedzią do rysunku? ;P

PS
<http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,4150552.html?skad=rss>
No wlasnie, ciekawy przypadek. Ale nie zgadzam sie z tą interpretacją:

Twoje prawo, tylko powiedz gdzie jeździsz, trzeba będzie bardziej uważać ;-)

"Każdy kierowca wie, że pierwszeństwo mają sygnały świetlne, dopiero gdy ich
nie ma decydują znaki drogowe - mówi Pok. - Kierowcy jadący na wprost ul.
Ofiar Oświęcimia mają pierwszeństwo - powtarza Pok."

To nie tylko Pok, również policjant:
<q>
W ostatnim magazynie Moto Jazda (program w TVP 3) sierż. sztab. Marek Zajdel
z wojewódzkiej drogówki przyznał, że dostępne akty prawne jednoznacznie nie
rozstrzygają tej sytuacji.

- Dopiero archaiczny dokument "Konwencja o znakach i sygnałach drogowych"
rozstrzyga tę kwestię - mówi Zajdel. - Pierwszeństwo przy działających
światłach mają kierowcy jadący na wprost.
</q>

Wiec Pan Pok sie myli.

I policjanci, i instruktorzy...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

28 Data: Maj 24 2007 17:32:22
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Przemyslaw Popielarski 

'Tom N' wrote:

W życiu niestety znaki regulujące pierwszeństwo nie znikają i je
widać równocześnie z sygnalizatorami co masz pokazane na rysunku.

I co z odpowiedzią do rysunku? ;P

Zgodnie z przedstawionym rozumowaniem, uwazam, ze "1" jedzie ostatni.

No wlasnie, ciekawy przypadek. Ale nie zgadzam sie z tą
interpretacją:

Twoje prawo, tylko powiedz gdzie jeździsz, trzeba będzie bardziej
uważać ;-)

Wykaz blad w moim rozumowaniu, bo nie ustosunkowales sie nawet..

--
../ premax
../ ../ koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.

29 Data: Maj 24 2007 16:23:30
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: 'Tom N' 

Przemyslaw Popielarski w

'Tom N' wrote:
W życiu niestety znaki regulujące pierwszeństwo nie znikają i je
widać równocześnie z sygnalizatorami co masz pokazane na rysunku.
I co z odpowiedzią do rysunku? ;P
Zgodnie z przedstawionym rozumowaniem, uwazam, ze "1" jedzie ostatni.

Gdybyś nie zauważył to:

§ 95. 4. Kierujący pojazdem szynowym skręcający na skrzyżowaniu o ruchu
kierowanym sygnałami świetlnymi może je opuścić, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt
2-4, pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa uczestnikom ruchu poruszającym
się na wprost. Przepisu nie stosuje się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym
oznaczonym znakami C-12.

No wlasnie, ciekawy przypadek. Ale nie zgadzam sie z tą
interpretacją:
Twoje prawo, tylko powiedz gdzie jeździsz, trzeba będzie bardziej
uważać ;-)
Wykaz blad w moim rozumowaniu,

Całkiem logiczne, tylko:


<q>
dostępne akty prawne jednoznacznie nie rozstrzygają tej sytuacji.

- Dopiero archaiczny dokument "Konwencja o znakach i sygnałach drogowych"
rozstrzyga tę kwestię - mówi Zajdel. - Pierwszeństwo przy działających
światłach mają kierowcy jadący na wprost.
</q>

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

30 Data: Maj 24 2007 20:42:03
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Przemyslaw Popielarski 

'Tom N' wrote:

Zgodnie z przedstawionym rozumowaniem, uwazam, ze "1" jedzie ostatni.

Gdybyś nie zauważył to:

§ 95. 4. Kierujący pojazdem szynowym skręcający na skrzyżowaniu o
ruchu kierowanym sygnałami świetlnymi może je opuścić, z
zastrzeżeniem ust. 1 pkt 2-4, pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa
uczestnikom ruchu poruszającym się na wprost. Przepisu nie stosuje
się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym oznaczonym znakami C-12.

Znow: priorytety. Konkretnie art. 5 ust 1:

"Uczestnik ruchu [...] są obowiązani stosować się do [...] sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez [...] sygnały świetlne lub znaki drogowe."

Z przepisow (choc rozporządzenia, a nie ustawy) wynika, ze tram powinien stac. Ale sygnal swietlny i znak drogowy mowi mu: jedz.

<q>
dostępne akty prawne jednoznacznie nie rozstrzygają tej sytuacji.

Przeciez rozstrzygnalem jednoznacznie i jak sam przyznales -- nie ma dziur w rozumowaniu. Moze ten Pan nie widzial art 5. Wiesz, widzialem kiedys w TVP strazniczke miejska, ktora twierdzial, ze obszar zabudowany to jesst tam gdzie jest budowa. Z kolei pewien policjant usilowal przekonac znanego mi czlowieka, ze jechal za szybko, bo przeciez on na swoim szybkosciomierzu w swoim cywilnym poldku zmierzyl mu predkosc... Wiec na zdaniu policji i strazakow wiejskich specjalnie bym nie polegal.

- Dopiero archaiczny dokument "Konwencja o znakach i sygnałach
drogowych" rozstrzyga tę kwestię - mówi Zajdel. - Pierwszeństwo przy
działających światłach mają kierowcy jadący na wprost.
</q>

Nie znalazlem tego w tej konwencji, moze Tobie sie uda, zapewne gdzies w art. 10 lub 23.
www.premax.it.pl/konwencja.doc

--
../ premax
../ ../ koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.

31 Data: Maj 24 2007 20:22:25
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: 'Tom N' 

Przemyslaw Popielarski w

'Tom N' wrote:
Zgodnie z przedstawionym rozumowaniem, uwazam, ze "1" jedzie ostatni.
Gdybyś nie zauważył to:
§ 95. 4. Kierujący pojazdem szynowym skręcający na skrzyżowaniu o
ruchu kierowanym sygnałami świetlnymi może je opuścić, z
zastrzeżeniem ust. 1 pkt 2-4, pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa
uczestnikom ruchu poruszającym się na wprost. Przepisu nie stosuje
się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym oznaczonym znakami C-12.

Znow: priorytety. Konkretnie art. 5 ust 1:

"Uczestnik ruchu [...] są obowiązani stosować się do [...] sygnałów
świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy
wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez [...] sygnały świetlne lub
znaki drogowe."

Z przepisow (choc rozporządzenia, a nie ustawy) wynika, ze tram powinien
stac. Ale sygnal swietlny i znak drogowy mowi mu: jedz.

Hmm, a dlaczego twierdzisz, że § 95. 4 jest w randze przepisów, a nie
określeniem sygnału z godnie z:
§ 1. 1. Rozporządzenie określa znaki i sygnały obowiązujące w ruchu
drogowym, ich znaczenie i zakres obowiązywania.

Inaczej mówiąc: zielony sygnalizator S-1 oznacza, że skręcający tramwaj
powinien ustąpić pierwszeństwa jadącym na wprost

<q>
- Dopiero archaiczny dokument "Konwencja o znakach i sygnałach
drogowych" rozstrzyga tę kwestię - mówi Zajdel. - Pierwszeństwo przy
działających światłach mają kierowcy jadący na wprost.
</q>

Nie znalazlem tego w tej konwencji, moze Tobie sie uda, zapewne gdzies w
art. 10 lub 23. www.premax.it.pl/konwencja.doc

Nie mam czasu kopać, ale skoro twierdzisz, ze nie ma to może bys tak autora
artykułu podpuścił, niech on i Zajdel kopią, i zdadza jakies sprawozdanie
;-)


--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

32 Data: Maj 24 2007 23:08:31
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Przemyslaw Popielarski 

'Tom N' wrote:

"Uczestnik ruchu [...] są obowiązani stosować się do [...] sygnałów
                                                              ^^^^^^^^
świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów
   ^^^^^^^^^^      ^^^^^^^^^^^^^^^^
ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez [...]
sygnały świetlne lub znaki drogowe."
   ^^^^^^^^^^^^^^^^     ^^^^^^^^^^^^^

[...]

Hmm, a dlaczego twierdzisz, że § 95. 4 jest w randze przepisów, a nie
określeniem sygnału z godnie z:
§ 1. 1. Rozporządzenie określa znaki i sygnały obowiązujące w ruchu
drogowym, ich znaczenie i zakres obowiązywania.

Wymieniony przez Ciebie paragraf wlasnie definiuje co to jest sygnal
swietlny i co to jest znak drogowy, tylko za wczesnie skonczyles czytac :]

"3. Na drogach stosuje się następujące znaki i sygnały drogowe:

1) znaki pionowe w postaci tarcz, tablic z napisami lub symbolami, które
występują również w postaci znaków świetlnych,
2) znaki poziome w postaci linii, napisów i symboli umieszczonych na
nawierzchni drogi,
3) sygnały świetlne nadawane przez sygnalizatory, [...]"

$95.4 nie mowi o zadnym sygnale swietlnym ani tarczy, ani tablicy, ani
symbolu. Wiec zjezdza na koniec kolejki priorytetow.


--
../ premax
../ ../ koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.

33 Data: Maj 25 2007 05:59:21
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: 'Tom N' 

Przemyslaw Popielarski w

'Tom N' wrote:

[...]

$95.4 nie mowi o zadnym sygnale swietlnym ani tarczy, ani tablicy, ani
symbolu. Wiec zjezdza na koniec kolejki priorytetow.

Czyli wszystkie punkty rozporządzenia, które jawnie nie mówią w treści o
znaku/sygnale zostały tam umieszczone bez odpowiedniej delegacji...


--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

34 Data: Maj 25 2007 07:06:29
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: 'Tom N' 

Przemyslaw Popielarski w

'Tom N' wrote:

[...]

$95.4 nie mowi o zadnym sygnale swietlnym ani tarczy, ani tablicy, ani
symbolu. Wiec zjezdza na koniec kolejki priorytetow.

Czyli wszystkie punkty rozporządzenia, które jawnie nie mówią w treści o
znaku/sygnale zostały tam umieszczone bez odpowiedniej delegacji...

PS
Kolejny przykład interpretacji:

<q>
Kotowski Wojciech
komentarz
ABC 2002
Komentarz do art. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
(Dz.U.97.98.602), [w:] W. Kotowski, Ustawa Prawo o ruchu drogowym. Komentarz
praktyczny, Dom Wydawniczy ABC, 2002.

"W drugiej kolejności, a więc wówczas gdy nie ma podmiotu uprawnionego do
wydawania poleceń, należy podporządkować się sygnalizacji świetlnej, której
ustawa wyznaczyła rolę nadrzędną w stosunku do znaków drogowych. W myśl tych
zasad sygnały świetlne wyłączają moc obowiązującą znaków regulujących
pierwszeństwo przejazdu: "droga z pierwszeństwem" (D-1) i "ustąp
pierwszeństwa" (A-7). Zatem sygnalizacja świetlna unieważnia również znak
"STOP" (B-20), spełniający podobną funkcję do znaku A-7.
</q>

Skoro unieważnia znak, to łącznie z tabliczką pod, która jest integralna
częścią znaku

i dalej:
<q>
Przepis nakłada więc bezwzględny obowiązek wyposażania skrzyżowań w
sygnalizatory kierunkowe, zwłaszcza przy zastosowaniu łamanej organizacji
ruchu, kiedy droga główna przebiega pod kątem 90°, wyznaczona tabliczką T-6a
umieszczoną pod znakiem "droga z pierwszeństwem" (D-1)
</q>

Z tego wynika, że na skrzyżowaniu została zastosowana błędna sygnalizacja --
to jakby przenosi odpowiedzialnośc za ewentualne zdarzenie na "drogowców"

<http://alejka.pl/ustawa_prawo_o_ruchu_drogowym_2.html>

<q>
Wojciech Kotowski - zawodowo związany z organami prokuratury i wymiaru
sprawiedliwości. Pełni funkcję sekretarza redakcji miesięcznika "Prokuratura
i Prawo", organu prasowego Prokuratury Krajowej, i redaktora naczelnego
miesięcznika "Paragraf na Drodze", wydawnictwa Instytutu Ekspertyz Sądowych
im. dr. Jana Senna w Krakowie. Od wielu lat profesjonalnie zajmuje się
prawnymi problemami ruchu drogowego. Autor kilkunastu publikacji
książkowych, m.in. Przestępstwa i wykroczenia drogowe. Analiza zdarzeń
(Warszawa 2001) i około 750 artykułów prasowych poświęconych bezpieczeństwu
ruchu drogowego.
</q>

Teraz Ty sie pochwal publikacjami... ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

35 Data: Maj 25 2007 10:11:00
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Ryba 


Użytkownik "'Tom N'"  napisał w wiadomości

Przemyslaw Popielarski w

'Tom N' wrote:

[...]

$95.4 nie mowi o zadnym sygnale swietlnym ani tarczy, ani tablicy, ani
symbolu. Wiec zjezdza na koniec kolejki priorytetow.

Czyli wszystkie punkty rozporządzenia, które jawnie nie mówią w treści o
znaku/sygnale zostały tam umieszczone bez odpowiedniej delegacji...

PS
Kolejny przykład interpretacji:

<q>
Kotowski Wojciech
komentarz
ABC 2002
Komentarz do art. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
(Dz.U.97.98.602), [w:] W. Kotowski, Ustawa Prawo o ruchu drogowym. Komentarz
praktyczny, Dom Wydawniczy ABC, 2002.

"W drugiej kolejności, a więc wówczas gdy nie ma podmiotu uprawnionego do
wydawania poleceń, należy podporządkować się sygnalizacji świetlnej, której
ustawa wyznaczyła rolę nadrzędną w stosunku do znaków drogowych. W myśl tych

tych, to znaczy jakich? Mówimy o PoRD obowiązującym w 2007 r. a nie kilka lat wcześniej.

zasad sygnały świetlne wyłączają moc obowiązującą znaków regulujących
pierwszeństwo przejazdu: "droga z pierwszeństwem" (D-1) i "ustąp
pierwszeństwa" (A-7). Zatem sygnalizacja świetlna unieważnia również znak
"STOP" (B-20), spełniający podobną funkcję do znaku A-7.
</q>

Skoro unieważnia znak, to łącznie z tabliczką pod, która jest integralna
częścią znaku

tylko, że w obowiązującym PoRD nie ma mowy o "unieważnianiu" żadnych znaków przez sygnalizator świetlny. Pierwszeństwo sygnalizacji świeltnej przed znakami nie oznacza, że znaki przestają obowiązywać. Jeżeli pojazd A ma pierwszeństwo przejazdu przed pojazdem B to oznacza wyłącznie wymuszenie kolejności realizacji pewnych czynności; innymi słowy najpierw przejedzie pojazd A potem B. Jeżeli z samego pierwszeństwa sygnalizacji przed znakami wynikałoby "unieważnianie" znaków to w takiej sytaucji jeśli pojazd A ma pierwszeństwo przed pojazdem B słowo pierwszeństwo oznaczałoby np. dezintegrację ("unieważnienie") pojazdu B - ciekaw jestem Twojego samopoczucia będąc kierującym pojazdem B ;).
Ile razy można powtarzać, że rozporządzenie o znakach i sygnałach drogowych definiuje znaczenie sygnalizatorów S1, S2 i S3 wyłącznie w kwestii możliwości lub nie wjazdu zań, natomiast nie definiuje wpływu tychże sygnalizatorów na pierwszeństwo przejazdu. Insza inszość to to, że sformułowania nie są tu jednoznaczne na pierwszy rzut oka.

Zdróweczko
Ryba

36 Data: Maj 25 2007 09:19:24
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: 'Tom N' 

Ryba w

Użytkownik "'Tom N'"  napisał w wiadomości
Przemyslaw Popielarski w

'Tom N' wrote:
<q>
Kotowski Wojciech
komentarz
ABC 2002
Komentarz do art. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
(Dz.U.97.98.602), [w:] W. Kotowski, Ustawa Prawo o ruchu drogowym. Komentarz
praktyczny, Dom Wydawniczy ABC, 2002.

"W drugiej kolejności, a więc wówczas gdy nie ma podmiotu uprawnionego do
wydawania poleceń, należy podporządkować się sygnalizacji świetlnej, której
ustawa wyznaczyła rolę nadrzędną w stosunku do znaków drogowych. W myśl tych

tych, to znaczy jakich?

Zapytaj pana Kotowskiego.

Mówimy o PoRD obowiązującym w 2007 r. a nie kilka lat wcześniej.
zasad sygnały świetlne wyłączają moc obowiązującą znaków regulujących
pierwszeństwo przejazdu: "droga z pierwszeństwem" (D-1) i "ustąp
pierwszeństwa" (A-7). Zatem sygnalizacja świetlna unieważnia również znak
"STOP" (B-20), spełniający podobną funkcję do znaku A-7.
</q>

Skoro unieważnia znak, to łącznie z tabliczką pod, która jest integralna
częścią znaku

tylko, że w obowiązującym PoRD nie ma mowy o "unieważnianiu" żadnych znaków przez sygnalizator świetlny. Pierwszeństwo sygnalizacji świeltnej przed znakami nie oznacza, że znaki przestają obowiązywać. Jeżeli pojazd A ma pierwszeństwo przejazdu przed pojazdem B to oznacza wyłącznie wymuszenie kolejności realizacji pewnych czynności; innymi słowy najpierw przejedzie pojazd A potem B. Jeżeli z samego pierwszeństwa sygnalizacji przed znakami wynikałoby "unieważnianie" znaków to w takiej sytaucji jeśli pojazd A ma pierwszeństwo przed pojazdem B słowo pierwszeństwo oznaczałoby np. dezintegrację ("unieważnienie") pojazdu B - ciekaw jestem Twojego samopoczucia będąc kierującym pojazdem B ;).

Jak widać komentarz jest z 2002, w 2004 było kolejne wydanie, możesz sobie
kupić i poczytać ;P Tyle, że w art. 5 ustawy to zmian nie było.

Ile razy można powtarzać, że rozporządzenie o znakach i sygnałach
drogowych definiuje znaczenie sygnalizatorów S1, S2 i S3 wyłącznie w
kwestii możliwości lub nie wjazdu zań, natomiast nie definiuje wpływu
tychże sygnalizatorów na pierwszeństwo przejazdu. Insza inszość to to, że
sformułowania nie są tu jednoznaczne na pierwszy rzut oka.

Mimo wszystko bardziej ufam temu co napisał Kotkowski i Pok.

Juz raz pytałem, zapytam ponownie:  *dlaczego w testach krzyżówki ze*
*światłami są bez znaków*, jaki jest tego powód? Czyżby taki, że działająca
sygnalizacja _unieważnia_ znaki dotyczące pierwszeństwa?


--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

37 Data: Maj 25 2007 08:39:41
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Ryba 

premax wrote:

<http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,4150552.html?skad=rss>

No wlasnie, ciekawy przypadek. Ale nie zgadzam sie z tą interpretacją:
"Każdy kierowca wie, że pierwszeństwo mają sygnały świetlne, dopiero gdy ich
nie ma decydują znaki drogowe - mówi Pok. - Kierowcy jadący na wprost ul.
Ofiar Oświęcimia mają pierwszeństwo - powtarza Pok."

Nikt nie kwestionuje przeciez pierwszenstwa swiatel. Tylko dla obu kierunkow
to swiatlo jest takie same. Przechodzimy wiec po kolei do kolejnych
uregulowan wg priorytetu:
1. kierujacy ruchem (np. policjant)
2. sygnalizacja swietlna
3. znaki pionowe i poziome
4. uregulowania ustawowe.

Oczywiscie to, ze jadacy prosto ma pierwszenstwo przed skrecajacym wynika
dopiero z punktu nr 4, ostatniego, ktory bierzemy pod uwage (art. 22 ust.
4). A wiec wczesniej musimy sie zastosowac do znakow, a te mowia jasno:
skrecajacy ma pierwszenstwo. Wiec Pan Pok sie myli.

Witam wszem i wobec

jakby Ci to powiedzieć, większość ludzi czyta tylko pierwsze zdanie i uważa, że wie już wszystko na zadany temat. Najgorsze jest to, że oni (w większości) nie dają się później przekonać do stanu rzeczywistego i pozostają uparci (do upadłego) w swoich (często) błędnych przekonaniach. A teraz do sedna sprawy.

Jak najbardziej popieram premaxa ponieważ art. 5 ust. mówi o pierwszeństwie sygnalizacji świetlnej przezd znakami i wyłącznie o tym, natomiast żadne przepisy nie definiują wpływu sygnałów świetlnych na pierwszeństwo przejazdu. Innymi słowy proszę tutaj nie mylić pierwszeństwa sygnalizacji świeltnej (nad znakami) z pierwszeństwem przejazdu (normowane wyłącznie znakami i przepisami PoRD) ponieważ są to dwa niezależne pojęcia. Jak to mówił mój szef proszę nie mylić ch.. z ogórkiem.

Z drugiej strony zazdroszczę Ci cierpliwości w tłumaczeniu niektórym, krok po kroku, obowiązującej sytuacji prawnej. Mnie niestety to już przeszło po tym jak kilkakrotnie zostałem (niemerytorycznie) zakrzyczany ale to juz insza inszość. Natomiast dziwią mnie publiczne wypowiedzi funkcjonariuszy policji, którzy w wątpliwych sytuacjach (choć tutaj moim zdaniem takiej nie ma) zamiast zasięgnąć miarodajnej wykładni PoRD próbują wciskać ludziom swoje własne interpretacje. Czym to może skutkować, niestey wiemy.

Zdróweczko
Ryba

38 Data: Maj 23 2007 21:49:43
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: 'Tom N' 

Borsuk w

http://img231.imageshack.us/img231/7373/skrzyzowanieyr4.jpg

Prawie Czerniakowska/Gagarina w DC ;-)

wydaje mi sie ze w sytuacji jak na rysunku pojazdy 1 i 2 moga pojechac
rownoczesnie i bedzie ok,

Będzie.

mysle tak poniewaz przed przejsciem dla pieszych
jest linia ciagla i pojazd 2 nie moze wjechac na lewy pas ani pojazd 1 na
prawy, jesli sie myle - poprawcie mnie

Na wspomnianym przeze mnie skrzyżowaniu tak nie jest, spróbuj znaleźć coś
innego (wyobraź sobie, że znaki poziome są przysypane śniegiem)

jak natomiast bedzie to wygladalo w sytuacji gdy droga z pierwszenstwem bedzie
miala po jednym pasie ruchu w obie strony?? wydaje mi sie ze w takiej sytuacji
pojazd 2 musi ustapic pojazdom na drodze z pierwszenstwem, a takim chyba jest
pojazd zawracajacy, czy mam racje?? jesli nie prosze mnie poprawic

Źle (owszem, powinien ustąpić ale z trochę innego powodu). Przeczytaj opis
sygnalizatora S-2

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

39 Data: Maj 24 2007 17:20:10
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: neelix 


Użytkownik "Borsuk"  napisał w wiadomości

Witam!

http://img231.imageshack.us/img231/7373/skrzyzowanieyr4.jpg

wydaje mi sie ze w sytuacji jak na rysunku pojazdy 1 i 2 moga pojechac
rownoczesnie i bedzie ok, mysle tak poniewaz przed przejsciem dla pieszych
jest linia ciagla i pojazd 2 nie moze wjechac na lewy pas ani pojazd 1 na
prawy, jesli sie myle - poprawcie mnie

Tak.

jak natomiast bedzie to wygladalo w sytuacji gdy droga z pierwszenstwem
bedzie
miala po jednym pasie ruchu w obie strony?? wydaje mi sie ze w takiej
sytuacji
pojazd 2 musi ustapic pojazdom na drodze z pierwszenstwem, a takim chyba
jest
pojazd zawracajacy, czy mam racje?? jesli nie prosze mnie poprawic

Tak.

neelix

40 Data: Maj 25 2007 07:31:07
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: michawar 

Witam!

http://img231.imageshack.us/img231/7373/skrzyzowanieyr4.jpg


jak natomiast bedzie to wygladalo w sytuacji gdy droga z pierwszenstwem
bedzie
miala po jednym pasie ruchu w obie strony??
I jeśli nie będzie sygnalizacji świetlnej to wtedy pierszeństwo ma pojazd nr 2
(obowiązuje zasada pierwszeństwa z prawej strony).
Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

41 Data: Maj 25 2007 07:46:58
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Matt 

On 25 Maj, 09:31, "michawar"  wrote:

I jeśli nie będzie sygnalizacji świetlnej to wtedy pierszeństwo ma pojazd nr 2
(obowiązuje zasada pierwszeństwa z prawej strony).
Pozdrawiam

Jeżeli są znaki, to zawracający na drodze z pierwszeństwem ma
pierwszeństwo przed wyjeżdzającym z podporządkowanej.

--
Regards
Matt

42 Data: Maj 25 2007 08:29:52
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: michawar 

Jeżeli są znaki, to zawracający na drodze z pierwszeństwem ma
pierwszeństwo przed wyjeżdzającym z podporządkowanej.

W momencie jak zawraca nie ma pierszeństwa jest traktowany jak przy wjeździe z
podporządkowanej.
Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

43 Data: Maj 25 2007 10:57:45
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Ryba 


Użytkownik "michawar"  napisał w wiadomości

Jeżeli są znaki, to zawracający na drodze z pierwszeństwem ma
pierwszeństwo przed wyjeżdzającym z podporządkowanej.

W momencie jak zawraca nie ma pierszeństwa jest traktowany jak przy wjeździe z
podporządkowanej.

Ciekaw jestem na jakiej podstawie tak twierdzisz? Może jakiś konkret z PoRD?

Z drugiej strony pierwszeństwo przy zawracniu niestety ale w szczególnych przypadkach nie jest określone w obowiązującym PoRD i tu należałoby jako winnych ewentualnego wypadku wskazywać na ustawodawcę.

Zdróweczko
Ryba

44 Data: Maj 25 2007 10:55:06
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Matt 

On 25 Maj, 10:29, "michawar"  wrote:

> Jeżeli są znaki, to zawracający na drodze z pierwszeństwem ma
> pierwszeństwo przed wyjeżdzającym z podporządkowanej.

W momencie jak zawraca nie ma pierszeństwa jest traktowany jak przy wjeździe z
podporządkowanej.
Pozdrawiam

Dlaczego? Cały czas jest na drodze z pierwszeństwem. Kiedyś był
faktycznie przepis o tym, że zawracając nie ma pierwszeństwa, ale
został wykreślony.

--
Regards
Matt

45 Data: Maj 25 2007 23:58:48
Temat: Re: Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]
Autor: Konrad Urbański 

Matt wrote:

Dlaczego? Cały czas jest na drodze z pierwszeństwem. Kiedyś był faktycznie przepis o tym, że zawracając nie ma pierwszeństwa, ale został wykreślony.
Swoją drogą :-) , to fakt wykreślenia tego zapisu jest IMHO błędem, gdyż jest stłuczkogenny. Bo skąd skręcajacy w prawo z podporządkowanej ma wiedzieć, że "przeciwnik" z włączonym lewym kierunkiem będzie zawracał, a nie skręcał (w tym wypadku bezkolizyjnie) w lewo?

--
Konrad
Moja stroniczka:
http://www.put.poznan.pl/~urbanski/
a tam m.in.: PF126p, xantia, papugi, akwarium, zdjęcia

Skrzyzowanie, zawracanie, pierszenstwo [rys.]



Grupy dyskusyjne