Grupy dyskusyjne   »   Smarowanie piasty?

Smarowanie piasty?



1 Data: Maj 07 2010 23:15:42
Temat: Smarowanie piasty?
Autor: Koczis 

Witam.

Sorki jesli bylo, ale w starociach nie znalazlem, a google podaje info tylko dla
rowerkow. Chcialem zapytac, czym nalezy smarowac piasty i lozyska tylnego kola?
Czy smarem do lozysk(jaki polecacie), czy lepiej smarem grafitowym, czy jeszcze
czyms innym?
Pytam, bo chcialbym wymienic smar(jest to bardzo latwe), ale nie chcialbym
przesmaroac czyms co da odwrotny efekt.
P.S. czy mozecie mi wytlumaczyc czemu w nowych moto, jak sa podniesione na
centralke, to na biegu jalowym kreci sie tylne kolo? Czy to jakosc smaru w
skrzyni(bardziej gesty), czy wlasnie przesmarowanie piasty?

Dzieki i Pozdro
Koczis
R1

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Maj 07 2010 23:29:16
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: cpt. Nemo 


Użytkownik "Koczis"  napisał w wiadomości

Chcialem zapytac, czym nalezy smarowac piasty i lozyska tylnego kola?

Najlepiej wywalic na smietnik stare lozyska i kupic nowe z podwojnymi
zabezpieczeniami, blacha plus guma. Wtedy juz nigdy nie bedzie trzeba
ich smarowac :)

Nemo

3 Data: Maj 07 2010 15:36:27
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: AZ 

On 7 Maj, 23:15, "Koczis"  wrote:


Sorki jesli bylo, ale w starociach nie znalazlem, a google podaje info tylko dla
rowerkow. Chcialem zapytac, czym nalezy smarowac piasty i lozyska tylnego kola?
Czy smarem do lozysk(jaki polecacie), czy lepiej smarem grafitowym, czy jeszcze
czyms innym?
Yamaha nie daje krytych łożysk? Jeżeli tak to smarujesz smarem to
łożysk i tyle.
Pytam, bo chcialbym wymienic smar(jest to bardzo latwe), ale nie chcialbym
przesmaroac czyms co da odwrotny efekt.
P.S. czy mozecie mi wytlumaczyc czemu w nowych moto, jak sa podniesione na
centralke, to na biegu jalowym kreci sie tylne kolo? Czy to jakosc smaru w
skrzyni(bardziej gesty), czy wlasnie przesmarowanie piasty?

Smar w skrzyni? ;-) Po prostu kręcące się elementy w skrzyni poprzez
olej przenoszą minimalny moment na wałek zdawczy - norma.

--
Artur
ZZR 1200

4 Data: Maj 08 2010 08:59:19
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Ivam 

Użytkownik "Koczis"  napisał w wiadomości grup

Czy smarem do lozysk(jaki polecacie), czy lepiej smarem grafitowym, czy jeszcze
czyms innym?

Smar do lozysk, ew. do lozysk wysoko-obciazonych (moze byc z dodatkiem dwusiarczku molibdenu), ale rozwiazanie cpt. Nemo jest zdecydowanie lepsze. Jak juz masz wszystko na stole to lepiej wymienic lozyska.

P.S. czy mozecie mi wytlumaczyc czemu w nowych moto, jak sa podniesione na
centralke, to na biegu jalowym kreci sie tylne kolo? Czy to jakosc smaru w
skrzyni(bardziej gesty), czy wlasnie przesmarowanie piasty?

W nowych? Musisz to powiedziec mojemu 10'cio letniemu fazerowi i mojej 32 letniej MZ'cie. Czasem trzeba troche gazu dodac, zeby kolo chcialo ruszyc, ale zawsze sie kreci.

Przyczyna - taka jak AZ podal. Chodzi o to, ze na luzie kola zebate powinny sie swobodnie przemieszczac wzgledem walka, jednak znajduje sie tam olej, ktory ma jakas tam lepkosc i powoduje poslizg, ktory nie jest rowny 100%, tylko troszeczke mniej;) To czy sie kolo obraca czy nie moze zalezec od oleju, albo stanu tylnego hamulca (czy tarcza prosta, jakie klocki, a moze nie odbija do konca? - kolo przy obrocie reka sie obraca swobodnie?).

--
pzdr:
Ivam

5 Data: Maj 08 2010 11:33:48
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Koczis 

Ivam napisal:
kolo przy obrocie reka sie obraca swobodnie?).

Obraca sie, ale tylko przez jakies 10-30s od uruchomienia silnika, potem juz
stoi w miejscu :( natomiast reka to luzno sie obraca, fakt ze minimalnie tylni
ham obciera, ale na tyle slabo, ze nawet po przejazdzce nie jest ciepla tarcza :)

Dzieki za porady ide kupic smar do lozysk i benzynke ekstrakcyjna do usuniecia
grafitu(dobrze, ze nie jezdzilem od tego smarowania hehe)

Pozdro
Koczis
R1

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

6 Data: Maj 08 2010 14:15:47
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Jasio 

Użytkownik "Koczis"  napisał w wiadomości

Dzieki za porady ide kupic smar do lozysk i benzynke ekstrakcyjna do usuniecia
grafitu(dobrze, ze nie jezdzilem od tego smarowania hehe)

A czemu przy okazji nie kupisz łożysk podwójnie krytych po 6-10zł za sztukę?


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

7 Data: Maj 08 2010 20:53:10
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-05-08 15:15, Jasio pisze:

A czemu przy okazji nie kupisz łożysk podwójnie krytych po 6-10zł za
sztukę?

Bo mycie jest prostsze manualnie niz wymiana. Do tego trzeba miec mlotek a do mycia wystarczy pedzelek.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

8 Data: Maj 08 2010 22:09:11
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Tytus 

Siemka
*** "Jasio"
A czemu przy okazji nie kupisz łożysk podwójnie krytych po 6-10zł za

sztukę?

Jasiu skarbnico wiedzy Ty moja - podaj mnie gdzie mozna zanabyc lozysko dwustronnie kryte w specyfikacji nadajacej sie do zastosowania w kole R1 (czy jakiegokolwiek innego japonskiego motocykla)  za 10 pln???

--
         Tytus
żółta motorynka

9 Data: Maj 09 2010 09:57:25
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Jasio 

Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomości

Siemka
*** "Jasio"
A czemu przy okazji nie kupisz łożysk podwójnie krytych po 6-10zł za
sztukę?

Jasiu skarbnico wiedzy Ty moja - podaj mnie gdzie mozna zanabyc lozysko dwustronnie kryte w specyfikacji nadajacej sie do zastosowania w kole R1 (czy jakiegokolwiek innego japonskiego motocykla)  za 10 pln???

Może ja wstawiam poniżej specyfikacji, ale pamięć mnie nie myliła:

http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/browse_thread/thread/0dc4964a0367170c?hl=pl

Oto cała moja wiedzia i doświadczenie kiborłorjora.

A to bym kupił.
http://www.allegro.pl/search.php?string=6302+2RS&sourceid=Mozilla-search

Chociaż Ty pewnie jako wojownik nie kupujesz na allegro. OIDP.
W sklepie kontakt.sa OIDP kupiłem wtedy takie z luzem c3.
To wystarczy?


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

10 Data: Maj 09 2010 13:11:46
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Ivam 

Użytkownik "Tytus"  napisał w wiadomości grup

A to przepraszam - jak na preclu napisali ze mozna takie z 2,9 montowac tozapewne tak jest...

A co? Trzeba zaplacic 45 za to samo lozysko?

Szacun za umiejetnosc poslugiwania sie wyszukiwarka, ale wyszukiwarka niemontuje lozysk w piascie. No i raczej nie bedzie na nich jezdzic.

No ok - wiadomo, wymiana moze byc skomplikowana i mozna cos zepsuc, ale o co chodzi z ta jazda? Wez lozysko do lapki, sprawdz oznaczenia i idz do hurtowni, albo wyspecjalizowanego sklepu z lozyskami (czesto taki sklep prowadzi rowniez sprzedaz uszczelniaczy) i kup lozysko o tych samych oznaczeniach. Gwarantuje niska (albo chociaz nizsza niz w serwisie) cene.

OIDP kupiłem wtedy takie z luzem c3.
Znaczy co??? Juz na starcie chciales miec ponadnormatywny luz na kole???

No wlasnie tutaj tez sie zastanawiam co Jasio tutaj napisal - o ile pamietam to c3 to szly np. do MZ'ty na wal, a musialy miec luz, zeby mieszanka (ze srodkiem smarnym) wszedzie docierala... ale do kola c3? Cos tu nie gra.

Choc oczywiscie nikt Ci nie zabroni montowac w swoim moto nawetdrewnianych - ale nie polecaj tego innym zwlaszcza do sportowych motocykli

Ale co ja mam poradzic, jesli nawet fiszki do mojego moto (moze nie sportowe, ale fazer tez troche poleciec moze) podaja do przedniego kola lozyska: 6203, a do tylu 6204 2rs. To jest pelne oznaczenie lozyska i przod od firmy SKF kosztuje 9zl, a tyl 9,90zl. FAG'a w tej chwili nie maja, ale ceny beda podobne.

Naprawde musze isc do serwisu yamahy i zaplacic te 4, 5x wiecej, zeby miec dobre lozysko?

Szybkie przeliczenie predkosci obrotowej dla kola o srednicy 17'' (z pominieciem wysokosci opony - bo mi sie nie chcialo).
Predkosc 100km/h=~4500obr/min
Predkosc 200km/h=~9000obr/min
Predkosc 300km/h=~13300obr/min

Dopuszczalne (max) obtory lozyska 6203 (wg. katalogu FAG) wynosza 22000obr/min
Dopuszczalne obtory w smarze stalym wybosza 18100obr/min
Wg. jakiejs starej normy (mam tylko fragment skserowany, wiec nie powiem jaka) to kolejno 21 i 17 tys. obr/min

Jesli chodzi o lozysko 6204 2rs to mam tylko FAG'a i wynosi kolejno 18 i 16,3 tys. obr/min.

To teraz mi wyjasnij czemu nie powinienem (z obawy o wlasne zdrowie i bezpieczenstwo) kupic lozyska za mniej niz 10zl/szt.

--
pzdr:
Ivam

11 Data: Maj 09 2010 13:07:21
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Jasio 

Nie widzę oryginalnego posta Tytusa.
Więc odpowiem tutaj.


Użytkownik "Ivam"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Tytus"  napisał w wiadomości grup
A to przepraszam - jak na preclu napisali ze mozna takie z 2,9 montowac tozapewne tak jest...


A jak na preclu napiszą, że kaski Marushin to zajebioza to mam kupić czy nie?
Bo ci sami potem piszą, że gówno.

A co? Trzeba zaplacic 45 za to samo lozysko?

Szacun za umiejetnosc poslugiwania sie wyszukiwarka, ale wyszukiwarka niemontuje lozysk w piascie. No i raczej nie bedzie na nich jezdzic.


Jakoś zamontowałem i póki co jakoś kilkanaście tysięcy kilometrów zrobiłem na nich, więc jeżdżą.
Wiem, sądzisz, że jestem kompletnym teoretykiem.
Masz prawo.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

12 Data: Maj 09 2010 15:03:36
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Tytus 

Siemka
***"Jasio" A jak na preclu napiszą, że kaski Marushin to zajebioza to mam kupić  czy nie?
 Bo ci sami potem piszą, że gówno.

Mozesz rozwinac???
bo nie przypominam sobie zebym chwalil Maryske - za to codziennie przekonuje sie jakie to gowno.


*** Jakoś zamontowałem i póki co jakoś kilkanaście tysięcy kilometrów
 zrobiłem na nich, więc jeżdżą.

W R1 ??? czy czymkolwiek co jest w stanie rozpedzic sie do predkosci pow 120 km/h???

--
         Tytus
żółta motorynka

13 Data: Maj 09 2010 14:59:54
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Tytus 

Siemka

***Użytkownik "Ivam"
 To teraz mi wyjasnij czemu nie powinienem (z obawy o wlasne zdrowie i

bezpieczenstwo) kupic lozyska za mniej niz 10zl/szt.

Z tego samego powodu z ktorego montujesz klocki n.p. EBC, Nissin a nie jakies noname z allegro pomimo ze te za 30 pln sa identyczne z wygladu jak te za 100 pln .
I z tego co juz wczesniej pisalem - tanie to sa zwykle te lozyska gdzie srodek sie kreci.

--
         Tytus
żółta motorynka

14 Data: Maj 09 2010 15:24:59
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Ivam 

Użytkownik "Tytus"  napisał w wiadomości grup

To teraz mi wyjasnij czemu nie powinienem (z obawy o wlasne zdrowie i
bezpieczenstwo) kupic lozyska za mniej niz 10zl/szt.

Z tego samego powodu z ktorego montujesz klocki n.p. EBC, Nissin a nie jakies noname z allegro pomimo ze te za 30 pln sa identyczne z wygladu jak te za 100 pln .

Ja podalem ceny do jednych z najlepszych producentow lozysk. Zarowno FAG, jak i SKF to nie sa noname. Podalem rowniez dopuszczalne predkosci obrotowe, ktore podaje producent. Aby przekroczyc granice lozyska 6204 2RS pojazd musialby poruszac sie ponad 370km/h, a 6203 ma jeszcze wyzsze predkosci dopuszczalne.

Dalej uwazam, ze lozysko za 10zl wystarczy... no chyba, ze podasz mi oznaczenie i producenta lozyska, ktore przy tych samych wymiarach i tym samym oznaczeniu wytrzyma 2, 3, 4, 5x wieksze obroty, a tym samym bedzie warte 2, 3, 4, 5x wiecej.

I z tego co juz wczesniej pisalem - tanie to sa zwykle te lozyska gdzie srodek sie kreci.

To teraz mi wyjasnij naprawde wielkimi literami (bo nie kumam) jaka roznica co sie kreci (czy bieznia wewnetrzna czy zewnetrzna) w lozysku o _pelnym_oznaczeniu_ 6203.

Mozesz tez mi wyjasnic jak to sie ma do lozyska 6204 2RS, ktore ma gumowe uszczelki (nie metalowe!), ktore moga sie swobodnie obracac zarowno wzgledem biezni zewnetrzej jak i wewnetrznej.

--
pzdr:
Ivam

15 Data: Maj 09 2010 19:20:01
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Tytus 

Siemka
*** "Ivam"
To teraz mi wyjasnij naprawde wielkimi literami (bo nie kumam) jaka roznica
 co sie kreci (czy bieznia wewnetrzna czy zewnetrzna) w lozysku o _pelnym_oznaczeniu_ 6203.

w 6203 nie ma to znaczenia to chyba wiesz, natomiast przy Z, 2Z czy ZN juz bedzie mialo znaczenie.
A rozmawiamy o lozyskach zakrytych dla przypomnienia - o tych ktore wskazal na allegro Arni i Jasio

***Mozesz tez mi wyjasnic jak to sie ma do lozyska 6204 2RS, ktore ma gumowe

uszczelki (nie metalowe!), ktore moga sie swobodnie obracac zarowno wzgledem biezni zewnetrzej jak i wewnetrznej.

Mozesz mi wskazac gdzie mozna kupic lozysko FAG lub SKF 6204 2RS taniej niz 10 pln za szt???
Tylko orginal a nie pudelko z napisem SKF...
BTW w Wawie jest rowniez sklep z lozyskami made in russia, opcja dla jeszcze bardziej oszczednych - tych ktorym zupelnie wszystko jedno co maja zamontowane w moto.


--
         Tytus
żółta motorynka

16 Data: Maj 09 2010 20:24:32
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Ivam 

Użytkownik "Tytus"  napisał w wiadomości grup

w 6203 nie ma to znaczenia to chyba wiesz, natomiast przy Z, 2Z czy ZN juz bedzie mialo znaczenie.

A 2RS? Przypomne - polecane przez moje fiszki.

Poza tym wydaje mi sie, ze tam gdzie pierscien uszczelniajacy jest staly wzgledem biezni zewnetrznej bedzie sie mniej zuzywal niz pierscien uszczelniajacy staly wzgledem biezni wewnetrznej - a to IMO na skutek wiekszej predkosci liniowej punktu na styku pierscienia uszczelniajacego i biezni. Ale tu mnie pewnie Zbigi albo Kuczu poprawi, bo moze zle mysle i powinno sie uwzglednic predkosc katowa, ktora jest taka sama.

Mozesz mi wskazac gdzie mozna kupic lozysko FAG lub SKF 6204 2RS taniej niz 10 pln za szt???

W Chrzanowie na ul. Szpitalnej. Nie pamietam nr, ale sa dosc dobrze zaopatrzeni. Zreszta mozesz kupic na ebay'u (widzlem FAG'a za 3euro, ale musze przyznac, ze cena normalna oscyluje w granicach 4 euro). Dla chcacego nic trudnego:)

Ale na pocieszenie powiem, ze znalezienie 6203 ponizej 10zl juz problemu zadnego nie stanowi.

A tak na serio - moze z ta 10 to troche przesadzilem (mam stary katalog), ale tak czy siak sporo taniej niz w serwisie. Jutro zadzwonie do yamahy i sie zapytam org. do fazera.

Tylko orginal a nie pudelko z napisem SKF...

Na to trzeba uwazac, bo wszyscy wiemy, ze rynek podrabianych lozysk jest jednym z najwieszych, zaraz potem obrabiarki CNC, pojazdy samochodowe, wlasnosci intelektualne, odziez i urzadzenia elektroniczne.

Naprawde spotykasz tak wiele lozysk w pudelku SKF i z napisem na jeden z biezni, ktore sa 100% podrobkami?

Po czym poznac, ze dane lozysko to podrobka?

BTW w Wawie jest rowniez sklep z lozyskami made in russia,

Co masz do produktow zza wschodniej granicy? Mam np. suwmiarke, sprawdzana w labolatorium i jest lepiej wyskalowana niz np. yato (problem polega na tym, ze na poczatku skali jest ok, a w miare oddalania sie blad rosnie... w yato przy 220mm roznica wzgledem plytek wzorcowych wynosila 0,15mm! W mojej rosyjskiej roznica wynosila 0,05mm)

opcja dla jeszcze bardziej oszczednych - tych ktorym zupelnie wszystko jedno co maja zamontowane w moto.

Cena (w przypadku lozyska) nie jest jedynym wyznacznikiem jego jakosci. Jeszcze nigdy nie spotkalem lozyska, ktore by sie od razu w miejscu rozsypalo. Zmniejszona trwalosc i szybsze oznaki zuzycia tak, ale zagrozenie dla bezpieczenstwa? Nie wydaje mi sie. Klocki hamulcowe predzej (spotkalem sie z np. odklejona okladzina), ale nawet te najtansze w wiekszosci przypadkow hamuja (jedne gorzej, drugie lepiej).


--
pzdr:
Ivam

17 Data: Maj 09 2010 21:39:43
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Tytus 

Siemka
*** "Ivam"
A 2RS? Przypomne - polecane przez moje fiszki.

Przeczytaj o co zapytales - z podkresleniem

***W Chrzanowie na ul. Szpitalnej. Nie pamietam nr, ale sa dosc dobrze
 zaopatrzeni. Zreszta mozesz kupic na ebay'u (widzlem FAG'a za 3euro, ale
 musze przyznac, ze cena normalna oscyluje w granicach 4 euro). Dla chcacego
 nic trudnego:)

Mozesz pisac co chcesz, bo nie mozna tego sprawdzic na tej Szpitalnej.
Ale widac ze mamy u nas i u was inne euro - u nas dzis stoi 4,17. Wiec wg Twojej artmetyki 12,51<10 nie wspominajac ze 16,7<10
oczywiscie zeby ta matematyka sie zgadzala nalezy zamowic te lozyska gdzies w DE i zaplacic 5 czy 10 ojro za wysylke.
Dla przypomnienia mowimy tu o firmowych lozyskach

*** Ale na pocieszenie powiem, ze znalezienie 6203 ponizej 10zl juz problemu zadnego nie stanowi.

I polecisz koledze 6203 do piasty R1???

***A tak na serio - moze z ta 10 to troche przesadzilem (mam stary katalog),
 ale tak czy siak sporo taniej niz w serwisie. Jutro zadzwonie do yamahy i sie zapytam org. do fazera.

Nie napisalem ze kolega ma kupowac lozysko w ASO - ma kupic dobre. Nie takie jakie koledzy precle mu polecaja za 2 czy 7 pln.
Przesadziles - jak znakomita wiekszosc w tym watku, dobrze ze choc masz na tyle odwagi zeby sie do tego przyznac.

*** Na to trzeba uwazac, bo wszyscy wiemy, ze rynek podrabianych lozysk jest

jednym z najwieszych, zaraz potem obrabiarki CNC, pojazdy samochodowe, wlasnosci intelektualne, odziez i urzadzenia elektroniczne.

Nie znam rynku lozysk tocznych ale slyszalem ostrzezenia od sprzedawcow. I mialem w rekach nowe lozyska z wyraznie wyczuwalnym luzem hurgoczace jak silnik kawasaki. I montowalem lozysko stozkowe w ktorym zewnetrzna bieznia sie wygiela podczas montazu. Bylo wlasnie z rosji.

*** Naprawde spotykasz tak wiele lozysk w pudelku SKF i z napisem na jeden z
 biezni, ktore sa 100% podrobkami?

Jak juz pisalem nie wiem jak jest z lozyskami - za to widzialem dzis nowe dresy Nike po 55 pln na bazarze. Myslisz ze chinole obrazili sie na ew zyski z podrabiania akurat tych znakow towarowych???

*** Co masz do produktow zza wschodniej granicy? Mam np. suwmiarke, sprawdzana w
labolatorium i jest lepiej wyskalowana niz np. yato

Wstrzasajacy skrot myslowy,  moja rosyjska suwmiarka jest dokladniejsza od mojej chinskiej suwmiarki - w zwiazku z tym rosyjskie lozyska sa dobre...

***Cena (w przypadku lozyska) nie jest jedynym wyznacznikiem jego jakosci.
Jeszcze nigdy nie spotkalem lozyska, ktore by sie od razu w miejscu rozsypalo. Zmniejszona trwalosc i szybsze oznaki zuzycia tak, ale zagrozenie dla bezpieczenstwa? Nie wydaje mi sie. Klocki hamulcowe predzej (spotkalem sie z np. odklejona okladzina), ale nawet te najtansze w wiekszosci przypadkow hamuja (jedne gorzej, drugie lepiej).

Nie zawsze to co drogie jest najlepsze, ale nigdy nie zdarza sie zeby to co tanie bylo najlepsze.(za wyjatkiem Wina)
Nie zycze Ci zebys kiedys mial mozliwosc sprawdzenia co n.p. taki odklejony klocek moze spowodowac w motocyklu. Podobnie jak zatarte lozysko w kole. W motocyklu ktoremu moze zdarzyc sie przekroczenie o 100 km/h

--
         Tytus
żółta motorynka

18 Data: Maj 09 2010 13:27:36
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: AZ 

On 9 Maj, 21:39, "Tytus"  wrote:

hurgoczace jak silnik kawasaki.

Tutaj się panie trochę zagalopowałeś.

--
Artur
ZZR 1200

19 Data: Maj 09 2010 23:09:06
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Ivam 

Użytkownik "Tytus"  napisał w wiadomości grup

A 2RS? Przypomne - polecane przez moje fiszki.

Przeczytaj o co zapytales - z podkresleniem

Zapytalem z podkresleniem o lozysko bez uszczelnienia, oraz przy okazji (bez podkreslenia) o lozysko z uszczelnieniem gumowym.

Ale widac ze mamy u nas i u was inne euro - u nas dzis stoi 4,17. Wiec wg Twojej artmetyki 12,51<10 nie wspominajac ze 16,7<10
oczywiscie zeby ta matematyka sie zgadzala nalezy zamowic te lozyska gdzies w DE i zaplacic 5 czy 10 ojro za wysylke.

Nie sprawdzalem po ile euro. Ostatnio kupowalem po 3,8.

*** Ale na pocieszenie powiem, ze znalezienie 6203 ponizej 10zl juz problemu zadnego nie stanowi.

I polecisz koledze 6203 do piasty R1???

Nie mam wlasnych fiszek, wiec pogooglalem i nie polece 6203. Polece 6004 2RS (przod) i 6205 2RS (tyl) - bo takie maja byc. Niezaleznie od producenta. Zreszta nie wiem co oznaczenie (zgodne z norma) ma wspolnego z tym czy polece czy nie polece koledze do piasty do R1. Moge zareklamowac firme, ale wymiary i parametry ustala producent i tu nie ma co polecac.

Nie napisalem ze kolega ma kupowac lozysko w ASO - ma kupic dobre.

Aha - tu nie skumalem, Mea culpa.

Nie takie jakie koledzy precle mu polecaja za 2 czy 7 pln.

Firmowe 6203 da rade za 7;)

Nie znam rynku lozysk tocznych ale slyszalem ostrzezenia od sprzedawcow. I mialem w rekach nowe lozyska z wyraznie wyczuwalnym luzem hurgoczace jak silnik kawasaki.

Nie mialy przypadkiem w oznaczeniu wlasnie literki C? Spotkalem kilka takich lozysk, ktore na kartce doklejonej do papieru mialy pelne oznaczenie (wszystkie RS'y, Z'ty, C'ty, itd.), a na biezni bylo tylko glowne oznaczenie (tylko cyfry).

I montowalem lozysko stozkowe w ktorym zewnetrzna bieznia sie wygiela podczas montazu. Bylo wlasnie z rosji.

To faktycznie lipa. Ale na pocieszenie powiem, ze mi w puszce lozysko w tylnym kole padlo po 5kkm, a byl to oryginalny FAG za spore pieniadze - montaz byl do dupy (lozysko stozkowe i zbyt mocno dokrecone).

Jak juz pisalem nie wiem jak jest z lozyskami - za to widzialem dzis nowe dresy Nike po 55 pln na bazarze. Myslisz ze chinole obrazili sie na ew zyski z podrabiania akurat tych znakow towarowych???

Taniej i oplacalniej podrabiac dresy. Jest duze zapotrzebowanie. Lozyska w duzych ilosciach kupuja firmy, a te raczej nieswiadomie nie kupuja lipy (czyli jak ma byc gowno to sie kupuje tanie, a jak ma byc dobre to sie kupuje od pewnego producenta/importera).

Wstrzasajacy skrot myslowy,  moja rosyjska suwmiarka jest dokladniejsza od mojej chinskiej suwmiarki - w zwiazku z tym rosyjskie lozyska sa dobre...

Moja chinska suwmiarka jest "made in eu"... wiem, ze fakt, ze jest tak napisane o niczym nie swiadczy (=>aluminiowe odlewy karcherow i valeo ze znaczkiem "made in germany" odlewane przez firme moneva w Świebodzicach). Ale znajdz mi rownie dokladna suwmiarke do 350mm. Ciezko bedzie - powaznie mowie.

Nie ma co uogolniac, ze co z chin/rosji to gowno (np. porcelana/kalasznikow) ;)

Nie zycze Ci zebys kiedys mial mozliwosc sprawdzenia co n.p. taki odklejony klocek moze spowodowac w motocyklu.

Mialem mozliwosc. Predkosc niewielka ~80km/h i bylo to na MZ'cie. Skonczylo sie na panicznym hamowaniu, ale odleciala sama okladzina - reszta zostala, wiec hamowala blacha o blache (z jednej strony), oraz klocek o blache (z drugiej). Mysle, ze przy wiekszej predkosci bym sie posral, ale tak czy siak nie zostajesz 100% bez hamulcow i kolo tez w miejscu sie nie blokuje. Tak wiec taka awaria jest grozna, ale nie z natychmiasowym skutkiem smiertelnym, podobnie jak:

zatarte lozysko w kole. W motocyklu ktoremu moze zdarzyc sie przekroczenie o 100 km/h

Nigdy nie spotkalem ani jednego lozyska, ktore by sie zatarlo na amen natychmiast bez wczesniejszych sygnalow. IMHO jak ktos chce tanio to niech wymienia na najtansze - na 100% nie bedzie tak trwale jak lozysko dobrej firmy, ale szanse na to, ze sie zatrze ze skutkiem w postaci:
- zablokowanie kola
- nagle, mocne i gwaltowne drgania kola, ktorych wczesniej nie bylo
- nagle pojawienie sie bardzo glosnych szumow, bez wczesniejszego pojawienia sie cichych szumow
- itd.

Sa IMHO zerowe.

--
pzdr:
Ivam

20 Data: Maj 09 2010 23:17:47
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-05-09 23:09, Ivam pisze:

Ale znajdz mi rownie dokladna suwmiarke do 350mm. Ciezko
bedzie - powaznie mowie.

Mam we firmie - Mitutoyo. Zajebiscie droga byla :)


Nigdy nie spotkalem ani jednego lozyska, ktore by sie zatarlo na amen
natychmiast bez wczesniejszych sygnalow. IMHO jak ktos chce tanio to
niech wymienia na najtansze - na 100% nie bedzie tak trwale jak lozysko
dobrej firmy, ale szanse na to, ze sie zatrze ze skutkiem w postaci:
- zablokowanie kola
- nagle, mocne i gwaltowne drgania kola, ktorych wczesniej nie bylo
- nagle pojawienie sie bardzo glosnych szumow, bez wczesniejszego
pojawienia sie cichych szumow
- itd.

Sa IMHO zerowe.

Mi sie nagle rozpadlo lozysko przedniego kola w MZ ETZ. Omal przez nie nie wypadlem z zakretu :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

21 Data: Maj 10 2010 09:21:37
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Ivam 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości grup

Mi sie nagle rozpadlo lozysko przedniego kola w MZ ETZ. Omal przez nie nie wypadlem z zakretu :)

O kurde, to odszczekuje wszystko. Powaznie, jesli jest szansa na nagle rozsypanie lozyska to polecam tylko markowe, ze sklepu, ze sredniej, albo najwyzszej polki.

--
pzdr:
Ivam

22 Data: Maj 09 2010 22:40:51
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-05-09 20:24, Ivam pisze:

Ale tu mnie pewnie Zbigi albo Kuczu poprawi

Niczego nie bede poprawiac bo mam to w dupie :) Uszkodzone lozysko wyciskam, kupuje identyczne markowe i wciskam na miejsce. Nie dyskutuje o tym, nie rotrzasam teoretycznie, po prostu wymieniam. Nie kupuje chinski, rosyjskich, mongolskich ani na Allegro. Ide do sklepu, kupuje takie ze sredniej polki i dzialaja. Tylko do Harleya kupuje Timkeny, bo tak.

BTW. Harley od 11 lat stosuje w kolach lozyska podwojnie kryte i jest git. Nie rozumiem czemu japsy tego nie robia tylko wkladaja lozyska odkryte lub kryte jednostronnie i do tego dokladaja dodatkowe simmerringi. Przeciez to drozej i bardziej skomplikowanie.
--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

23 Data: Maj 09 2010 23:14:58
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Ivam 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości grup

Niczego nie bede poprawiac bo mam to w dupie :)

Taka wazna czysto preclowska dyskusja, a Ty takie rzeczy wygadujesz? Wstydz sie;)

 Nie rozumiem czemu japsy tego nie robia tylko wkladaja lozyska odkryte lub kryte jednostronnie i do tego dokladaja dodatkowe simmerringi. Przeciez to drozej i bardziej skomplikowanie.

Wlasnie tez tego nie kumam. Jeszcze, zeby jakos to bylo identycznie z kazdej strony, a jak zapewne czytales - fiszki do fazera podaja, ze przod bez uszczelniaczy, a tyl podwojnie kryty.

Inna sprawa, ze tyl ma nizsze obroty dopuszczalne, czyli nizsza trwalosc - moze zeby wyrownac zuzycie przod jest mniej dokladnie uszczelniony... tylko czemu nie zastosowac innego lozyska?

--
pzdr:
Ivam

24 Data: Maj 09 2010 23:19:25
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Tytus 

Siemka
*** "Kuczu"
Tylko do Harleya kupuje Timkeny, bo tak.

 Inne zwraca, czy tylko Timken robi takie tolerancje wymiarow???

*** BTW. Harley od 11 lat stosuje w kolach lozyska podwojnie kryte i jest

git. Nie rozumiem czemu japsy tego nie robia tylko wkladaja lozyska odkryte lub kryte jednostronnie i do tego dokladaja dodatkowe simmerringi. Przeciez to drozej i bardziej skomplikowanie.

Chyba nie wszystkie japsy - ale czy tu nie ma znaczenia ew. temperatura pracy piasty?, w sensie z 2RS jak wyplynie to nie wroci ze wspomaganiem odsrodkowym jak do jednostronnie krytego.
 BTW jednostronnie kryte mialem w Teresie + simering = 100% odpornosci na moczenie. W innych japsach nie mialem szczescia zagladac.

--
         Tytus
żółta motorynka

25 Data: Maj 09 2010 23:24:05
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-05-09 23:19, Tytus pisze:

Siemka
*** "Kuczu"
Tylko do Harleya kupuje Timkeny, bo tak.

Inne zwraca, czy tylko Timken robi takie tolerancje wymiarow???

Bo kaprysa mam takiego.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

26 Data: Maj 10 2010 21:25:27
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: zbigi 

Ivam pisze:

Użytkownik "Tytus"  napisał w wiadomości grup
[...]
Poza tym wydaje mi sie, ze tam gdzie pierscien uszczelniajacy jest staly wzgledem biezni zewnetrznej bedzie sie mniej zuzywal niz pierscien uszczelniajacy staly wzgledem biezni wewnetrznej - a to IMO na skutek wiekszej predkosci liniowej punktu na styku pierscienia uszczelniajacego i biezni. Ale tu mnie pewnie Zbigi albo Kuczu poprawi, bo moze zle mysle i powinno sie uwzglednic predkosc katowa, ktora jest taka sama.

Yyyy... Z mojego, ekhem, wieloletniego doswiadczenia kulinarnego wynika, ze kierunek krecenia zoltek z cukrem w makutrze nie wplywa na smak produktu koncowego czyli kruchego ciasta z powidlami z platkow rozy...
;)

--
pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

27 Data: Maj 08 2010 22:07:33
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Koczis 

Jasio napisal:

A czemu przy okazji nie kupisz łożysk podwójnie krytych po 6-10zł za
sztukę?

Poniewaz nie wiem jakie, ani gdzie cos takiego kupic w Warszawie. Dodatkowo jak
kazdy element stalowy musi miec jakies oznaczenia/jakosc, wymiary co do setnych
mm, a ja nie wiem jakie i wole jezdzic na ori lozyskach niz kupic jakis chlam i
miec problemy.
Dodatkowo napisales :podwojnie krytych, ja nie wiem co to oznacza. W moto mam
lozyska igielkowe i na tym moja wiedza sie konczy nt. lozysk :(

Pozdro
Koczis
R1

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

28 Data: Maj 08 2010 23:15:01
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Arni 

Koczis pisze:

Jasio napisal:
A czemu przy okazji nie kupisz łożysk podwójnie krytych po 6-10zł za sztukę?

Poniewaz nie wiem jakie, ani gdzie cos takiego kupic w Warszawie. Dodatkowo jak
kazdy element stalowy musi miec jakies oznaczenia/jakosc, wymiary co do setnych
mm, a ja nie wiem jakie i wole jezdzic na ori lozyskach niz kupic jakis chlam i
miec problemy.
Dodatkowo napisales :podwojnie krytych, ja nie wiem co to oznacza. W moto mam
lozyska igielkowe i na tym moja wiedza sie konczy nt. lozysk :(

powinno byc: dwustronnie krytych.
oznacza to dwie osłonki przez ktore nie widac rolek. Mało tego: przez te oslonki rowniez kurz sie nie przedostaje. a co do setnych mm - nie przesadzaj, wystarczy kupic łozyska dobrej firmy czyli np polskie albo jakies skf i masz fabryke.
tu masz opis uszczelnien w opisie aukcji

Np do super hiper duper japonskich konstrukcji do przedniego koła pasują najzwyklejsze łozyska OIDP 6202 czyli takie:
http://allegro.pl/item1001744722_lozysko_lozyska_6202_2rsc3_fag_15x35x11_okazja.html
i co ja poradze na to, ze wiekszosc kosztuje mocno ponizej 10 zł?
kup najdrozsze i nadal masz smieszną cene. Nigdy nie bawie sie w smarowanie w tego typu przypadkach tylko wymieniam łozyska i zapominam o sprawie. Jak łozysko juz swoje przepracowało to wymiana smaru nie pomoże.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

29 Data: Maj 08 2010 23:33:10
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Arni 

Arni pisze:

sorry, link sie nie wkleił

tu masz opis uszczelnien w opisie aukcji
http://allegro.pl/item1025337004_lozysko_kulkowe_6202_zz_15x35x11_mm_fv.html


--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

30 Data: Maj 08 2010 23:59:55
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Tytus 

Siemka
***"Arni"
sorry, link sie nie wkleił

tu masz opis uszczelnien w opisie aukcji
http://allegro.pl/item1025337004_lozysko_kulkowe_6202_zz_15x35x11_mm_fv.html

No zanim juz poradzisz montaz tych lozysk miedzynarodowej jakosci do cudzego/swojego kola w motocyklu jednak przeczytaj dokladnie opis co ma sie krecic a co nie i  porownaj co sie kreci w kole motocyklowym a co stoi  w miejscu. I moze wtedy zrozumiesz dlaczego tego typu lozyska nazywa sie alternatorowymi/silnikowymi.

HINT:
 Łożyska z blaszkami ochronnymi są przeznaczone przede wszystkim do łożyskowań z obracającym się pierścieniem wewnętrznym. Przy obracaniu się pierścienia zewnętrznego istnieje niebezpieczeństwo wycieku smaru z łożyska przy większych pierścieniach obrotowych.

No chyba ze w moto kreci sie oska a piasta stoi w miejscu...w innym przypadku w promocji moze nastapic samrowanie tarcz hamulcowych :)))


--
         Tytus
żółta motorynka

31 Data: Maj 09 2010 00:15:18
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Arni 

Tytus pisze:

Siemka
***"Arni"
sorry, link sie nie wkleił
tu masz opis uszczelnien w opisie aukcji
http://allegro.pl/item1025337004_lozysko_kulkowe_6202_zz_15x35x11_mm_fv.html

No zanim juz poradzisz montaz tych lozysk miedzynarodowej jakosci do cudzego/swojego kola w motocyklu jednak przeczytaj dokladnie opis co ma sie krecic a co nie i  porownaj co sie kreci w kole motocyklowym a co stoi  w miejscu. I moze wtedy zrozumiesz dlaczego tego typu lozyska nazywa sie alternatorowymi/silnikowymi.

ale ja nie sugeruje ze ma cos kombinowac. trzeba sprawdzic jakie łozyska ma załozone  i wymienic na takie same. Jesli ma odkryte to niech załozy odkryte. Jesli kryte to takie jak ma. W dodatku jesli ma dodatkowe uszczelnienia to załozenie łozyska krytego raczej tych uszczelnien nie naruszy, prawda?
Nie demonizujmy prostej wymiany łozysk i nie twierdzmy, ze wymiana smaru jest lepsza od wymany łozyska (nie wnikajac w robocizne)

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

32 Data: Maj 09 2010 07:31:39
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Tytus 

Siemka

*** "Arni"
ale ja nie sugeruje ze ma cos kombinowac.

Arni zasugerowales zeby nie demonizowac japonskich technologii - to tak w skrocie.
I poleciles koledze lozysko za 1,2 pln ktorego ja w zyciu bym nie zamontowal nawet do pralki wirnikowej w ktorej moj dziadek pedzil.
Abstrahujac od calej smiesznosci sytuacji kiedy po raz kolejny ktos bierze sie za naprawe i to wcale nie prosta i banalna (jak nie wierzysz to zapytaj Tomka Korola - albo przypomnij sobie sprawe z Torunskich Fortow) nie majac podstaw wiedzy i umiejetnosci technicznych. A piaste (lub tuleje) w motocyklu spieprzyc mozna latwo, przyjemnie i koncertowo. I ma to cholerny wplyw na bezpieczenstwo jezdzca.
Wracajac do tematu lozysk - kilka dni temu wymontowalem z zoltej - i uwierz mi ze nie znalazalem w zadnym z duzych sklepow lozyska o takim pasowaniu. Wszystkie nowe juz na starcie byly luzniejsze niz moje stare - sprzedawcy rowniez odradzali mi je jako lozyska "wirnikowe".
Dopiero w malym sklepiku udalo sie trafic identyczne japonskie i kosztowalo 28 pln/szt.
Tyle.

--
         Tytus
żółta motorynka

33 Data: Maj 09 2010 16:33:17
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Arni 

Tytus pisze:

Siemka

*** "Arni"
ale ja nie sugeruje ze ma cos kombinowac.

Arni zasugerowales zeby nie demonizowac japonskich technologii - to tak w skrocie.

tak, bo łozusko do japonii niczym nie rózni sie od łozyska do wueski. Żadne tam "setne częsci milimetra"


I poleciles koledze lozysko za 1,2 pln ktorego ja w zyciu bym nie

nie, poleciłem konkretne firmy, a nie cene. I koszt takiego przykladowego łozyska porżadnej firmy to kilknascie zł. Chyba ze wg Ciebie SKF czy F to nie są dobre firmy. Wtedy przepraszam i ide zamknąc sie w sobie

Abstrahujac od calej smiesznosci sytuacji kiedy po raz kolejny ktos bierze sie za naprawe i to wcale nie prosta i banalna (jak nie wierzysz to zapytaj Tomka Korola - albo przypomnij sobie sprawe z Torunskich Fortow) nie majac podstaw wiedzy i umiejetnosci technicznych.

pamietam.

A piaste (lub tuleje) w motocyklu spieprzyc mozna latwo, przyjemnie i koncertowo.

i tak samo można spieprzyc nawet wymiane smaru a głownie o tym chyba była dyskusja. Ja smaru nie wymieniam tylko łozyska. A jak ktos ma dwie lewe to niech nawet za regulacje lusterka sie nie bierze, też mozna gwint ukręcic.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

34 Data: Maj 09 2010 09:00:30
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: cpt. Nemo 


Użytkownik "Tytus"  napisał w wiadomości

Przy obracaniu się pierścienia zewnętrznego istnieje niebezpieczeństwo
wycieku smaru z łożyska przy większych pierścieniach obrotowych.

No chyba ze w moto kreci sie oska a piasta stoi w miejscu...w innym
przypadku w promocji moze nastapic samrowanie tarcz hamulcowych :)))

No a teraz sie zastanowmy co to znaczy dla alternatorow "wieksze
predkosci obrotowe" i jak sie to ma do predkosci obrotowej kola
motocyklowego ?

Pytam bo nie mam pojecia ?

Pozdrawiam Nemo

35 Data: Maj 10 2010 00:30:39
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Jacot 

"Tytus"  wrote:

HINT:
Łożyska z blaszkami ochronnymi są przeznaczone przede wszystkim do
łożyskowań z obracającym się pierścieniem wewnętrznym. Przy obracaniu się
pierścienia zewnętrznego istnieje niebezpieczeństwo wycieku smaru z łożyska
przy większych pierścieniach obrotowych.

Nie zebym sie czepial, slowo, ale jestes pewien, ze to przemyslales?;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/

36 Data: Maj 10 2010 06:50:50
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Tytus 

Siemka
 "Jacot"
*** Łożyska z blaszkami ochronnymi są przeznaczone przede wszystkim do

łożyskowań z obracającym się pierścieniem wewnętrznym. Przy obracaniu się
pierścienia zewnętrznego istnieje niebezpieczeństwo wycieku smaru z łożyska
przy większych pierścieniach obrotowych.

Nie zebym sie czepial, slowo, ale jestes pewien, ze to przemyslales?;)

Nie myslalem nad tym - przekleilem cycata z aukcji nie poprawiajac - jak widac stara zasad dyskusji usenetewych dziala i zaden z dyskutantow sie nad ta oczywista bzdura nie pochylil.
Ale po zmianie jednego slowa cale zdanie nabiera sensu.

--
         Tytus
żółta motorynka

37 Data: Maj 11 2010 00:24:29
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Jacot 

"Tytus"  wrote:

Ale po zmianie jednego slowa cale zdanie nabiera sensu.

Prawde mowiac, ono w zaden sposob nie ma sensu.
bede dzwieczny jesli ktos mie pokieruje do jakiegos powanego miejsca,
gdzie klasyfikuje sie lozyska wzgledem tego czy obracac sie bedzie
pierscien zewnetrzny czy wewnetrzny. Takie normalne typowe lozyska do
normalnych zastosowan, jak nie przymierzajac w motocyklach, a nie w
promach kosmicznych;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/

38 Data: Maj 11 2010 04:51:45
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Ivam 

Uzytkownik "Jacot"  napisal w wiadomosci grup

bede dzwieczny jesli ktos mie pokieruje do jakiegos powanego miejsca,
gdzie klasyfikuje sie lozyska wzgledem tego czy obracac sie bedzie
pierscien zewnetrzny czy wewnetrzny.

Jesli ani FAG ani SKF nie podaja to chyba nikt nie podaje co sie obraca wzgledem czego;)

--
pzdr:
Ivam

39 Data: Maj 11 2010 08:32:39
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

Jacot napisał(a):

gdzie klasyfikuje sie lozyska wzgledem tego czy obracac sie bedzie
pierscien zewnetrzny czy wewnetrzny.

chlopaki, a czy to nie jest wzgledne?

wg mnie jak zwykle precle komplikuja cos co jest proste jak drut i nie wymaga zadnej filozofii :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

40 Data: Maj 11 2010 17:52:47
Temat: Re: Smarowanie piasty?
Autor: Jacot 

Kamil Nowak 'Amil'  wrote:

chlopaki, a czy to nie jest wzgledne?

Jest:)
Konsrukcyjnie to owszem, bywa roznica ale dotyczy pasowan osad i
czopow do znormalizowanych przecie lozysk ale to tez teoria, w
praktyce roznie bywa.

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/

Smarowanie piasty?



Grupy dyskusyjne