Grupy dyskusyjne   »   SAAB 9-5

SAAB 9-5



1 Data: Kwiecien 25 2008 07:33:30
Temat: SAAB 9-5
Autor: Fox 

Do użytkowników: Rocznik 2003 2,2 diesel - jak z awaryjnością i jakością wykonczenia i przyjemnością jazdy?
Jak z częściami, czy okropnie drogie i niedostępne jak do np. mazdy?



2 Data: Kwiecien 25 2008 00:37:34
Temat: Re: SAAB 9-5
Autor: Maciej Darocha 

Do użytkowników: Rocznik 2003 2,2 diesel - jak z awaryjnością i jakością
wykonczenia i przyjemnością jazdy?

W skrócie: najsłabszy z Saabów 9-5, ale daje radę. Wrażenia z jazdy
podobne jak w benzynowym 2,0 LPT (150KM). Jakość wykończenia nie do
pobicia ;-) Awaryjność - 2,2TiD to całkiem udany silnik, dość
popularny, bo montowany w Oplach. Dobrze znany przez mechaników, ceny
części oplowskie.

Uwaga! Powyższe nie dotyczy 3,0TiD -> totalna porażka, bardzo awaryjny
silnik. Mimo tego, że wrażenia z jazdy super, bo to V6 - niestety ma
problemy z obsuwającymi się tulejami, co może skończyć się wywaleniem
płynu chłodzącego i zatarciem.

Za to 2,2TiD jest naprawdę udany - bardzo chwalony przez właścicieli
9-3, ale w 9-5 też wystarcza do normalnej jazdy. Turbinę ma, więc z
wyprzedzaniem kłopotów nie ma ;-)

Jak z częściami, czy okropnie drogie i niedostępne jak do np. mazdy?

Z częściami większego kłopotu nie ma, sporo detali podobnych jak w
Vectrze (np. klocki, tarcze, niektóre metalowo-gumowe elementy
zawieszenia). Poza tym jest kilka firm specjalizujących się w
częściach do Saabów, tak więc większego problemu nie ma.

Jak będziesz kupował, to zrób kalibrację klimy (naciśnij i przytrzymaj
przyciski AUTO+OFF).  Z lewej strony wyświetli się liczba błędów
(najlepiej "0"), a z prawej kody błędów. Błąd 08 oznacza uszkodzoną
klapę sterowania nawiewem, co objawia się tym, że klima nie potrafi
utrzymać temperatury (albo wieje zimnym, albo gorącym). Wymiana tego
jest dość kosztowna, bo trzeba rozbebeszyć deskę (albo wyjąć, albo
kawałek wyciąć :->).

Polecam www.saabklub.pl -> tam dowiesz się, dlaczego chcesz jeździć
saabem :-D

--
pozdrawiam
Maciej Darocha
9-5 2,3 LPT ;-)

3 Data: Kwiecien 25 2008 12:13:14
Temat: Re: SAAB 9-5
Autor: scalem 


Do użytkowników: Rocznik 2003 2,2 diesel - jak z awaryjnością i jakością
wykonczenia i przyjemnością jazdy?

Za to 2,2TiD jest naprawdę udany - bardzo chwalony >przez właścicieli
9-3, ale w 9-5 też wystarcza do normalnej jazdy. >Turbinę ma, więc z
wyprzedzaniem kłopotów nie ma ;-)

Hej,
Nigdy w zyciu sie nie zgodze z tym twierdzeniem.
To jest ten sam silnik, ktory jest w Vectrach 2.2 DTI 125KM. Totalna
porazka.
Najpierw pada pompa(przy ok 120 000km a potem cale turbo.
Koszt nowej pompy to ok 12 000pln'ow, naprawa 7 000pln'ow.
Wszyscy posiada Vectr narzekaja strasznie na ten silnik.

Pzdr,
scalem

4 Data: Kwiecien 25 2008 13:09:46
Temat: Re: SAAB 9-5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-04-25 12:13,  *scalem* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Za to 2,2TiD jest naprawdę udany - bardzo chwalony >przez właścicieli
9-3, ale w 9-5 też wystarcza do normalnej jazdy. >Turbinę ma, więc z
wyprzedzaniem kłopotów nie ma ;-)

Hej,
Nigdy w zyciu sie nie zgodze z tym twierdzeniem.
To jest ten sam silnik, ktory jest w Vectrach 2.2 DTI 125KM. Totalna porazka.

Silnik nie jest idealny, ale pompę Bosha nie tylko w Oplach montowano.
Dodatkowo jeśli już są jakies narzekania to bardziej na 2.0.

Najpierw pada pompa(przy ok 120 000km a potem cale turbo.

Jasne...

Koszt nowej pompy to ok 12 000pln'ow, naprawa 7 000pln'ow.

Tylko dwa linki na temat tych bzdur:
http://www.opel-shop.pl/index.php?cPath=159_341&osCsid=c17cf0f04f568de0dd1dfea3339b202d
http://moto.allegro.pl/item345519869_pompa_wtryskowa_opel_astra_vectra_zafira_2_2_dti.html

Wszyscy posiada Vectr narzekaja strasznie na ten silnik.

Mówisz?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

5 Data: Kwiecien 25 2008 15:59:54
Temat: Re: SAAB 9-5
Autor: scalem 

Dnia 2008-04-25 12:13,  *scalem* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:

Za to 2,2TiD jest naprawdę udany - bardzo chwalony >przez właścicieli
9-3, ale w 9-5 też wystarcza do normalnej jazdy. >Turbinę ma, więc z
wyprzedzaniem kłopotów nie ma ;-)

Hej,
Nigdy w zyciu sie nie zgodze z tym twierdzeniem.
To jest ten sam silnik, ktory jest w Vectrach 2.2 DTI 125KM. Totalna
porazka.

Silnik nie jest idealny, ale pompę Bosha nie tylko w Oplach montowano.
Dodatkowo jeśli już są jakies narzekania to bardziej na 2.0.

Najpierw pada pompa(przy ok 120 000km a potem cale turbo.

Jasne...

Koszt nowej pompy to ok 12 000pln'ow, naprawa 7 000pln'ow.

Tylko dwa linki na temat tych bzdur:
http://www.opel-shop.pl/index.php?cPath=159_341&osCsid=c17cf0f04f568de0dd1dfea3339b202d
http://moto.allegro.pl/item345519869_pompa_wtryskowa_opel_astra_vectra_zafira_2_2_dti.html

Wszyscy posiada Vectr narzekaja strasznie na ten silnik.

Mówisz?

Mowie, mowie i wiem co mowie.
Sam posiadalem Vectre C 2002 r , GTS 2.2 dti - sprzedalem po pol roku ze
wzgledu na pompe(turbo pada w kazdej predzej czy pozniej).
Probowalem szukac pompy , ale wsyzscy mowili - taka nie pasuje, takiej sie
nie zaklada, regenracja kosztuje 5 - 7 tys, nowa 10-12.
Znajomy , ktory prowadzi flote aut i ma miedzy innymi kilkanascie sztuk tych
VC , rowniez na to narzeka.Ktoregokolwiek mechanika bys sie nie zapytal, to
wszyscy ci powiedza o tej przypadlosci pompy w VC.

Pzdr,
scalem

6 Data: Kwiecien 25 2008 17:00:41
Temat: Re: SAAB 9-5
Autor: Luky 

scalem pisze:

Mowie, mowie i wiem co mowie.
Sam posiadalem Vectre C 2002 r , GTS 2.2 dti - sprzedalem po pol roku ze wzgledu na pompe(turbo pada w kazdej predzej czy pozniej).
Probowalem szukac pompy , ale wsyzscy mowili - taka nie pasuje, takiej sie nie zaklada, regenracja kosztuje 5 - 7 tys, nowa 10-12.
Znajomy , ktory prowadzi flote aut i ma miedzy innymi kilkanascie sztuk tych VC , rowniez na to narzeka.Ktoregokolwiek mechanika bys sie nie zapytal, to wszyscy ci powiedza o tej przypadlosci pompy w VC.

Proponuje przeczytać sobie ten wątek: http://www.forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=43218
jeśli masz auta wiadomego pochodzenia, o wiadomym traktowaniu i tankowaniu to nie ma mowy o problemach z 2.2 DTI - ludzie co mają to od nowości przejechali juz z 200-250tys. i o pompie nie słyszeli. Ale wiadomo jak ktoś kupił od dziadka z niemiec.... :D

poza tym wiadomo zawsze sie trafi czarna owca i zgadzam się z tym że 2.2 nie jest wybitnie dobrą konstrukcją - dlatego został zastąpiony dieslami fiata 1.9 ale nie popadajmy w paranoje ... :)

7 Data: Kwiecien 26 2008 11:09:50
Temat: Re: SAAB 9-5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-04-25 17:00,  *Luky* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

poza tym wiadomo zawsze sie trafi czarna owca i zgadzam się z tym że 2.2 nie jest wybitnie dobrą konstrukcją - dlatego został zastąpiony dieslami fiata 1.9 ale nie popadajmy w paranoje ... :)

Ot co :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

8 Data: Kwiecien 25 2008 11:57:36
Temat: Re: SAAB 9-5
Autor: d'plus 

Fox pisze:

Do użytkowników: Rocznik 2003 2,2 diesel - jak z awaryjnością i jakością wykonczenia i przyjemnością jazdy?
Jak z częściami, czy okropnie drogie i niedostępne jak do np. mazdy?


powiem tak,  przy 60% szmelcwagenów, 20% opli i 10% daewoo na każde miasto sklepy motoryzacyjne mają takie a nie inne zaopatrzenie.
w przypadku mazdy części w necie są nie dość że bardzo dostępne to jeszcze (taram taram) porównywalnie cenowo do np.: szmelcwagenów. z racji małej populacji skośnookich jest mniej punktów zaopatrzenia, jednak sieć  JC oraz Azja Auto istnieje w każdym większym mieście i ma się dobrze.
druga sprawa - mazda się raczej nie psuje więc i dostęp do części zbędny:)

to tak a propos mitów o maździe i cen jej części.

--
http://www.oln.pl/              - olsztyńska galeria internetowa
http://www.limuzyny.ketrzyn.pl  - limuzyny do wynajęcia - warmia i mazury

9 Data: Kwiecien 25 2008 13:05:27
Temat: Re: SAAB 9-5
Autor: Luky 

d'plus pisze:
  > powiem tak,  przy 60% szmelcwagenów, 20% opli i 10% daewoo na każde

miasto sklepy motoryzacyjne mają takie a nie inne zaopatrzenie.
w przypadku mazdy części w necie są nie dość że bardzo dostępne to jeszcze (taram taram) porównywalnie cenowo do np.: szmelcwagenów.

Ok, super tylko jest mały problem: jak ktoś potrzebuje auto na codzień to jakaś głupia awaria spowoduje że musi części przez neta zamówić i na nie stosowną ilość czasu czekać - a w dziesieszych czasach czas to pieniądz... nikt nie bedzie brał urlopu bo się auto zepsuło i na części trzeba czekać bo zamówione przez neta... a nie daj boże coś nie spasueje i trzeba będzie wymienić na inne = kolejny czas oczekiwania/wysyłek... :)

10 Data: Kwiecien 25 2008 13:23:13
Temat: Re: SAAB 9-5
Autor: Maverick 

Luky pisze:

d'plus pisze:
 > powiem tak,  przy 60% szmelcwagenów, 20% opli i 10% daewoo na każde
miasto sklepy motoryzacyjne mają takie a nie inne zaopatrzenie.
w przypadku mazdy części w necie są nie dość że bardzo dostępne to jeszcze (taram taram) porównywalnie cenowo do np.: szmelcwagenów.

Ok, super tylko jest mały problem: jak ktoś potrzebuje auto na codzień to jakaś głupia awaria spowoduje że musi części przez neta zamówić i na nie stosowną ilość czasu czekać - a w dziesieszych czasach czas to pieniądz... nikt nie bedzie brał urlopu bo się auto zepsuło i na części trzeba czekać bo zamówione przez neta... a nie daj boże coś nie spasueje i trzeba będzie wymienić na inne = kolejny czas oczekiwania/wysyłek... :)

Czesto sklepy moga ci zamowic praktycznie dowolna czesc - w Wawie bedzie tego samego dnia (po kilku godzinach), w mniejszych miastach - zapewne na drugi dzien - wiec tragedii nie ma

PS. Wiem bo mam starego nissana - niektorych czesci jest na rynku mniej niz do nowych wynalazkow

11 Data: Kwiecien 25 2008 14:35:03
Temat: Re: SAAB 9-5
Autor: d'plus 

Luky pisze:

d'plus pisze:
 > powiem tak,  przy 60% szmelcwagenów, 20% opli i 10% daewoo na każde
miasto sklepy motoryzacyjne mają takie a nie inne zaopatrzenie.
w przypadku mazdy części w necie są nie dość że bardzo dostępne to jeszcze (taram taram) porównywalnie cenowo do np.: szmelcwagenów.

Ok, super tylko jest mały problem: jak ktoś potrzebuje auto na codzień to jakaś głupia awaria spowoduje że musi części przez neta zamówić i na nie stosowną ilość czasu czekać - a w dziesieszych czasach czas to pieniądz... nikt nie bedzie brał urlopu bo się auto zepsuło i na części trzeba czekać bo zamówione przez neta... a nie daj boże coś nie spasueje i trzeba będzie wymienić na inne = kolejny czas oczekiwania/wysyłek... :)


szczerze, to głupia awaria musiałaby znaczyć tyle co wywalenie wału bokiem, czy urwanie koła. w większości wypadków można poczekać 2 dni, oraz przypominam, że JC i Azja Auto jest w każdym z większych miast.
oraz nie wszyscy mogą jeździć japońcami, niech jeżdżą golfami, jak wszyscy.

--
http://www.oln.pl/              - olsztyńska galeria internetowa
http://www.limuzyny.ketrzyn.pl  - limuzyny do wynajęcia - warmia i mazury

12 Data: Kwiecien 26 2008 17:05:19
Temat: Re: SAAB 9-5
Autor: topek 

powiem tak,  przy 60% szmelcwagenów, 20% opli i 10% daewoo na każde
Dodaje ci 2cm w bicepsie nazywanie czalkiem przyzwoitych samochodow szmelcem?


--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
<-- -napisane przez Kazika na poczatku lat 90-tych-- ->
Coście skurw*syny uczynili z ta krainą.
Pomieszanie katolika z manią postkomunistyczną.

SAAB 9-5



Grupy dyskusyjne