Powitanko,
To jest normalne.
Chyba nie w kazdym wozku.
Do watkotworcy: Od serwa hamulca idzie rurka do kolektora ssacego, lub do pompy podcisnienia. Prawdopodobnie jakis zawor powoduje zmniejszenie ilosci powietrza w kolektorze dolotowym. Ale jak to zabojady wymyslily w szczegolach, to juz Pan Bog raczy wiedziec. Znajac ich zamilowanie do elektroniki i jakosc tejze moze byc jakis czujnik informujacy kompa o wcisnieciu hamulca i w efekcie zmniejszenie dawkowania paliwa do takiej, jak na biegu jalowym (co by mialo sens - hamowanie silnikiem). Kluczowe jest pytanie, czy tak bylo zawsze, czy to nowosc w tym samochodzie.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com
4 |
Data: Marzec 23 2012 05:34:59 |
Temat: Re: Spadające obroty silnika przy naciskaniu hamulca |
Autor: KA-RAM-BA |
Chyba nie w kazdym wozku.
Do watkotworcy: Od serwa hamulca idzie rurka do kolektora ssacego, lub
do pompy podcisnienia. Prawdopodobnie jakis zawor powoduje zmniejszenie
ilosci powietrza w kolektorze dolotowym. Ale jak to zabojady wymyslily w
szczegolach, to juz Pan Bog raczy wiedziec. Znajac ich zamilowanie do
elektroniki i jakosc tejze moze byc jakis czujnik informujacy kompa o
wcisnieciu hamulca i w efekcie zmniejszenie dawkowania paliwa do takiej,
jak na biegu jalowym (co by mialo sens - hamowanie silnikiem). Kluczowe
jest pytanie, czy tak bylo zawsze, czy to nowosc w tym samochodzie.
Czy może to być przyczyna odłączonego zaworu EGR?
5 |
Data: Marzec 23 2012 13:37:29 | Temat: Re: Spadające obroty silnika przy naciskaniu hamulca | Autor: neoniusz |
W dniu 23.03.2012 13:34, KA-RAM-BA pisze:
Chyba nie w kazdym wozku.
Do watkotworcy: Od serwa hamulca idzie rurka do kolektora ssacego, lub
do pompy podcisnienia. Prawdopodobnie jakis zawor powoduje zmniejszenie
ilosci powietrza w kolektorze dolotowym. Ale jak to zabojady wymyslily w
szczegolach, to juz Pan Bog raczy wiedziec. Znajac ich zamilowanie do
elektroniki i jakosc tejze moze byc jakis czujnik informujacy kompa o
wcisnieciu hamulca i w efekcie zmniejszenie dawkowania paliwa do takiej,
jak na biegu jalowym (co by mialo sens - hamowanie silnikiem). Kluczowe
jest pytanie, czy tak bylo zawsze, czy to nowosc w tym samochodzie.
Czy może to być przyczyna odłączonego zaworu EGR?
Odpowiesz najpierw na jedno pytanie (i to wazne) zanim zaczniesz zadawac nastepne?
6 |
Data: Marzec 23 2012 13:43:43 | Temat: Re: Spadające obroty silnika przy naciskaniu hamulca | Autor: PM |
Czy może to być przyczyna odłączonego zaworu EGR?
mało prawdopodobne, ale....
może, ktoś szukał wczęsniej przyczyczyny i dlatego odłączył EGR. ;-))
7 |
Data: Marzec 23 2012 08:13:02 | Temat: Re: Spadające obroty silnika przy naciskaniu hamulca | Autor: PaweL |
....Lewa noga na hamulec i obroty wówczas spadają do 900.
W czym jest problem? Co sprawdzić?
Problem w tym że komputer silnika dostaje sygnał o naciśnięciu pedału
hamulca i zmniejsza moc. To nie Megane Sport.
Tak się robi od lat w wielu samochodach.
8 |
Data: Marzec 23 2012 05:33:08 | Temat: Re: Spadające obroty silnika przy naciskaniu hamulca | Autor: KA-RAM-BA |
W dniu piątek, 23 marca 2012, 08:13:02 UTC+1 użytkownik PaweL napisał:
...Lewa noga na hamulec i obroty wówczas spadają do 900.
W czym jest problem? Co sprawdzić?
>
Problem w tym że komputer silnika dostaje sygnał o naciśnięciu pedału
hamulca i zmniejsza moc. To nie Megane Sport.
Tak się robi od lat w wielu samochodach.
Koledzy mają nowsze modele i u nich tak nie ma. To co mój jest jakiś nietypowy "doświadczalny" :-)
9 |
Data: Marzec 23 2012 15:02:34 | Temat: Re: Spadające obroty silnika przy naciskaniu hamulca | Autor: PaweL |
Koledzy mają nowsze modele i u nich tak nie ma. To co mój jest jakiś
nietypowy "doświadczalny" :-)
Nowsze, czyli megane2. Inne auto, inne zachowanie.
10 |
Data: Marzec 24 2012 18:24:04 | Temat: Re: Spadające obroty silnika przy naciskaniu hamulca | Autor: lublex |
Użytkownik "PaweL" napisał w wiadomości
Koledzy mają nowsze modele i u nich tak nie ma. To co mój jest jakiś nietypowy "doświadczalny" :-)
Nowsze, czyli megane2. Inne auto, inne zachowanie.
No ale przecie od lat...
"Problem w tym że komputer silnika dostaje sygnał o naciśnięciu pedału
hamulca i zmniejsza moc. To nie Megane Sport.
Tak się robi od lat w wielu samochodach"
pozdr
lublex
| | | | | | |