Grupy dyskusyjne   »   Spalanie a otwarte szyby.

Spalanie a otwarte szyby.



1 Data: Lipiec 03 2009 12:09:33
Temat: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: marjan 

Witam.

Czy zauważyliście jakąś zależność pomiędzy otwartymi (do spodu) oknami a   spalaniem przy wyższych prędkościach?

Pytam, bo zwykle po trasie Kraków-Przemyśl śmiało miałem jeszcze ponad pół baku (zakładając, że wyruszam z pełnym) i w jeździe mieszanej trasa-miasto spokojnie te 600 km na jednym baku (ok 40 litrów) robiłem. Tym razem jednak mam przejechane niecałe 400 km, a rezerwa już nieśmiało zaczyna się przy zakrętach zapalać. I szukam przyczyny takiego stanu:

1) otwarte szyby do spodu na całej trasie w obu przednich drzwiach (klimy brak)

2) zatankowane paliwo 98 zamiast 95 (choć tu prędzej spodziewałbym się mniejszego, a nie większego spalania)

3) po prostu ostrzejsza jazda, choć nie wydaje mi się, żebym zmienił styl jazdy.

Czy dla fiatowskiego silnika 1.1 z Punto mk1 paliwo 98 jest w czymkolwiek gorsze/lepsze od 95? Z poprzednich tematów o tej treści wnioskuję, że powinno być raczej obojętne..


Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Morycz
[e-mail bez cyferek]



2 Data: Lipiec 03 2009 12:11:47
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: wchpikus 

Witam!
Bylo juz kiedys MitBuster-s czy jakos tak...
Nie ma wplywu.
Pozdrawiam

3 Data: Lipiec 03 2009 12:23:52
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: Menios 


Użytkownik "wchpikus"  napisał w wiadomości

Witam!
Bylo juz kiedys MitBuster-s czy jakos tak...
Nie ma wplywu.
Pozdrawiam

Chyba bylo jednak inaczej...Pogromcy mitow udowodnili, ze ten sam samochod zatankowany ta sama iloscia paliwa dalej zajedzie z wlaczona klima i zamknietymi szybami niz z otwartymi oknami i bez klimy

4 Data: Lipiec 03 2009 17:35:59
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: Piter 

na  ** p.m.s **  wchpikus pisze tak:

Bylo juz kiedys MitBuster-s czy jakos tak...
Nie ma wplywu.

No jak to nie ma wpływu. Pogromcy mitów udowodnili że ma wpływ.

--
    Piter
    vw golf mk2

5 Data: Lipiec 03 2009 12:13:32
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: Brzezi 

pią, 03 lip 2009 o 12:09 GMT, marjan napisał(a):

2) zatankowane paliwo 98 zamiast 95 (choć tu prędzej spodziewałbym się
mniejszego, a nie większego spalania)

jezeli silnik nie jest przystosowany do wykorzystania wlasciwosci 98, to
bardzo prawdopodobne ze bedzie spalal wiecej, tez mialem takie objawy

Pozdrawiam
Brzezi

6 Data: Lipiec 03 2009 12:15:37
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: Zygmunt M. Zarzecki 


Czy dla fiatowskiego silnika 1.1 z Punto mk1 paliwo 98 jest w czymkolwiek gorsze/lepsze od 95? Z poprzednich tematów o tej treści wnioskuję, że powinno być raczej obojętne..

Prawdopodobnie wina benzyny.
Punto na v-power nie chce się kręcić na wysokich obrotach.

zyga

7 Data: Lipiec 04 2009 13:03:40
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: Tomasz Pyra 

Zygmunt M. Zarzecki pisze:


Czy dla fiatowskiego silnika 1.1 z Punto mk1 paliwo 98 jest w czymkolwiek gorsze/lepsze od 95? Z poprzednich tematów o tej treści wnioskuję, że powinno być raczej obojętne..

Prawdopodobnie wina benzyny.
Punto na v-power nie chce się kręcić na wysokich obrotach.

Im wyższa liczba oktanowa, tym mniejsza prędkość spalania.
Dlatego bez przyspieszenia zapłonu wyższa LO daje lepsze właściwości (chociaż głównie akustyczne) na niższych obrotach, a gorsze na wysokich.

8 Data: Lipiec 04 2009 16:32:45
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: Zygmunt M. Zarzecki 


Czy dla fiatowskiego silnika 1.1 z Punto mk1 paliwo 98 jest w czymkolwiek gorsze/lepsze od 95? Z poprzednich tematów o tej treści wnioskuję, że powinno być raczej obojętne..

Prawdopodobnie wina benzyny.
Punto na v-power nie chce się kręcić na wysokich obrotach.

Im wyższa liczba oktanowa, tym mniejsza prędkość spalania.
Dlatego bez przyspieszenia zapłonu wyższa LO daje lepsze właściwości (chociaż głównie akustyczne) na niższych obrotach, a gorsze na wysokich.

Na niskich obrotach czuć, że auto lepiej ciągnie.

zyga

10 Data: Lipiec 05 2009 22:57:01
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: Tomasz Pyra 

Zygmunt M. Zarzecki pisze:


Czy dla fiatowskiego silnika 1.1 z Punto mk1 paliwo 98 jest w czymkolwiek gorsze/lepsze od 95? Z poprzednich tematów o tej treści wnioskuję, że powinno być raczej obojętne..

Prawdopodobnie wina benzyny.
Punto na v-power nie chce się kręcić na wysokich obrotach.

Im wyższa liczba oktanowa, tym mniejsza prędkość spalania.
Dlatego bez przyspieszenia zapłonu wyższa LO daje lepsze właściwości (chociaż głównie akustyczne) na niższych obrotach, a gorsze na wysokich.

Na niskich obrotach czuć, że auto lepiej ciągnie.

Dupohamownia ma takie przekłamania że szkoda gadać.
M.in. ogromny wpływ na odczucie przyspieszenia mają dźwięki wydawane przez samochód.

Nie ma co próbować zgadywać tak długo jak nie sprawdzi się silnika przynajmniej dokładnie stoperem (przyspieszenia), a w zasadzie jakaś tam wiarygodność zaczyna się dopiero od badania g-techem. Najlepiej oczywiście hamownia podwoziowa.

11 Data: Lipiec 03 2009 12:29:19
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: Gabriel'Varius' 

Użytkownik marjan napisał:

Witam.

Czy zauważyliście jakąś zależność pomiędzy otwartymi (do spodu) oknami a  spalaniem przy wyższych prędkościach?
Poszukaj w starych odcinkach TopGear, robili test na torze jezdzac z klima, zamknietymi oraz otwartymi szybami. O ile dobrze pamietam to otwarte szyby powodowaly wieksze zuzycie paliwa niz uzywanie klimy nie mowiac o zamknietych szybach bez klimy
pozdrawiam

--
        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- --
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

12 Data: Lipiec 03 2009 12:42:08
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: jojogub 


Użytkownik "Gabriel'Varius'"  napisał w wiadomości

Użytkownik marjan napisał:
Witam.

Czy zauważyliście jakąś zależność pomiędzy otwartymi (do spodu) oknami a spalaniem przy wyższych prędkościach?
Poszukaj w starych odcinkach TopGear, robili test na torze jezdzac z klima, zamknietymi oraz otwartymi szybami. O ile dobrze pamietam to otwarte szyby powodowaly wieksze zuzycie paliwa niz uzywanie klimy nie mowiac o zamknietych szybach bez klimy

tu nie potwierdzają tego
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pogromcy_mitów
Mity potwierdzone
Samochód z włączoną klimatyzacją spala więcej paliwa niż taki sam samochód bez uruchomionej klimatyzacji, ale z otwartymi w pełni oknami

moze to tylko złom amerykański

Jaras

13 Data: Lipiec 03 2009 04:11:12
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: Gom 

On 3 Lip, 12:42, "jojogub"  wrote:

Samochód z włączoną klimatyzacją spala więcej paliwa niż taki sam samochód
bez uruchomionej klimatyzacji, ale z otwartymi w pełni oknami

Spece od eco drivingu twierdzą, że auto zużywa mniej paliwa przy
otwartych oknach jedynie przy prędkościach miejskich. Wypad w trasę
sprawi, że klima będzie bardziej "eko".

--
Gom

14 Data: Lipiec 03 2009 13:23:53
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: Jacek Osiecki 

Dnia Fri, 3 Jul 2009 04:11:12 -0700 (PDT), Gom napisał(a):

On 3 Lip, 12:42, "jojogub"  wrote:
Samochód z włączoną klimatyzacją spala więcej paliwa niż taki sam samochód
bez uruchomionej klimatyzacji, ale z otwartymi w pełni oknami
Spece od eco drivingu twierdzą, że auto zużywa mniej paliwa przy
otwartych oknach jedynie przy prędkościach miejskich. Wypad w trasę
sprawi, że klima będzie bardziej "eko".

Biorąc pod uwagę że z prędkością opór powietrza rośnie bardzo szybko - jak
najbardziej prawdopodobne.
Do tego należy dodać, że w prędkościach miejskich z reguły te otwarte okna
nic nie dadzą jeśli chodzi o chłodzenie pasażerów :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki  GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.

15 Data: Lipiec 03 2009 12:49:58
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: rzymo 

On 3 Lip, 13:11, Gom  wrote:

(...)
Spece od eco drivingu twierdzą, że auto zużywa mniej paliwa przy
otwartych oknach jedynie przy prędkościach miejskich. Wypad w trasę
sprawi, że klima będzie bardziej "eko".

Niestety nie pamiętam czy to stwierdzenie z Pogromców, ale w głowie
utkwiło mi ~70km/h - w testowanym samochodzie poniżej tej prędkości
spalanie było mniejsze przy otwartych oknach, powyżej przy włączonej
klimie. Na pewno w innym samochodzie wartość tej progowej prędkości
będzie inna.

16 Data: Lipiec 03 2009 12:52:51
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "marjan" <> napisał w wiadomości news:pl...

Czy zauważyliście jakąś zależność pomiędzy otwartymi (do spodu) oknami a spalaniem przy wyższych prędkościach?

to akurat proste - przez zawirowania i ogólne zaburzenie aerodynamiki bryły
rosną opory a więc i spalanie musi być większe dla utrzymania tej samej
(wysokiej) prędkości...

17 Data: Lipiec 03 2009 13:05:39
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: marjan 

Tadeusz pisze:


Użytkownik "marjan" <> napisał w wiadomości news:pl...

Czy zauważyliście jakąś zależność pomiędzy otwartymi (do spodu) oknami a spalaniem przy wyższych prędkościach?

to akurat proste - przez zawirowania i ogólne zaburzenie aerodynamiki bryły
rosną opory a więc i spalanie musi być większe dla utrzymania tej samej
(wysokiej) prędkości...

Teoretycznie tak, stąd takie moje podejrzenia. Aczkolwiek zapytać sie chciałem, czy ktoś taką zależność empirycznie potwierdził. Bo jak to koledzy wyżej pokazali - wg. Pogromców Mitów (co oczywiście nie jest dla mnie żadnym naukowym potwierdzeniem, bo ich programy są stosunkowo.. głupie :D) auto z klimą spala więcej (a różnica w spalaniu auta z klimą włączoną i wyłączoną to nie więcej jak 1l/100km /z moich doświadczeń/).

Dzięki za odpowiedzi,
pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Morycz
[e-mail bez cyferek]

18 Data: Lipiec 03 2009 17:42:08
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: Piter 

na  ** p.m.s **  marjan pisze tak:

Pogromców Mitów (co oczywiście nie jest dla mnie żadnym naukowym
potwierdzeniem, bo ich programy są stosunkowo.. głupie :D)

To jak nazwać Brainiac? :)

Mega debilny program dla debili.

--
    Piter
    vw golf mk2

20 Data: Lipiec 03 2009 13:32:38
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: 085 

Użytkownik "marjan"  napisał w wiadomości

Witam.

Czy zauważyliście jakąś zależność pomiędzy otwartymi (do spodu) oknami a
spalaniem przy wyższych prędkościach?

w trzech samochodach z komputerem pokladowym, jakimi jezdzilem (grupa vw)
nie zauwazylem roznic w zuzyciu paliwa (dokladnosc spalania podawana z
dokladnoscia do 0.1 litra) w przypadku jazdy po prostym odcinku drogi z
szybami kierowcy i pasazera otwartymi i zamknietymi. Jezeli jest, to nie
wieksza niz 0.1 litra na 100 kilometrow.

Niewatpliwie, otwieranie okien jest bardziej ekologiczne niz klima :)

p, zul

21 Data: Lipiec 03 2009 18:17:27
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: Wiktor 

marjan pisze:

1) otwarte szyby do spodu na całej trasie w obu przednich drzwiach (klimy brak)

A to w ogóle da się tak jechać w trasie?  Nawet w samochodzie bez klimy jeździłem z zamkniętymi szczelnie szybami, opuszczenie szyb dawało bardzo dużo hałasu i zawirowań powietrza w kabinie

--
Wiktor

22 Data: Lipiec 03 2009 18:24:27
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Wiktor pisze:

marjan pisze:

1) otwarte szyby do spodu na całej trasie w obu przednich drzwiach (klimy brak)

A to w ogóle da się tak jechać w trasie?  Nawet w samochodzie bez klimy jeździłem z zamkniętymi szczelnie szybami, opuszczenie szyb dawało bardzo dużo hałasu i zawirowań powietrza w kabinie


Nie da się, na dłuższą metę. Chyba, że ktoś jeździ w hełmofonie.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.
GG: 291246, skype: kenickie_PL
"W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi."

23 Data: Lipiec 03 2009 19:34:59
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: Wiktor 

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Nie da się, na dłuższą metę. Chyba, że ktoś jeździ w hełmofonie.

no właśnie też się dziwiłem, a autor wątku jedzie tak przez 250km

24 Data: Lipiec 03 2009 19:37:19
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: marjan 

Wiktor pisze:

marjan pisze:

1) otwarte szyby do spodu na całej trasie w obu przednich drzwiach (klimy brak)

A to w ogóle da się tak jechać w trasie?  Nawet w samochodzie bez klimy jeździłem z zamkniętymi szczelnie szybami, opuszczenie szyb dawało bardzo dużo hałasu i zawirowań powietrza w kabinie


Wiesz, coś za coś. Jedni wolą ciszę w aucie, inni chłodzenie.
Oczywiście, też mnie to bardzo męczyło, ale zdecydowanie wolę taki hałas niż naprawdę wysokie temperatury (kolor samochodu mam dość ciemny).

Pod tym względem zawsze "inny" byłem, dla mnie +14 stopni to już odpowiednia temperatura na krótki rękawek ;) dlatego dobrze wiem, że kolejne moje auto będzie z klimatyzacją.


Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Morycz
[e-mail bez cyferek]

25 Data: Lipiec 03 2009 20:49:48
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: TZ 

Wiktor napisał(a):

A to w ogóle da się tak jechać w trasie?  Nawet w samochodzie bez klimy
jeździłem z zamkniętymi szczelnie szybami, opuszczenie szyb dawało
bardzo dużo hałasu i zawirowań powietrza w kabinie

Już nie mówiąc, jak blisko wyminie cię TIR. :)

--
Pozdrawiam
TeZet
Celniejszy od ostrzału przeciwnika jest tylko ostrzał własnych wojsk.

26 Data: Lipiec 04 2009 05:06:51
Temat: Re: Spalanie a otwarte szyby.
Autor: hamberg 


1) otwarte szyby do spodu na całej trasie w obu przednich drzwiach
(klimy brak)

2) zatankowane paliwo 98 zamiast 95 (choć tu prędzej spodziewałbym się
mniejszego, a nie większego spalania)

3) po prostu ostrzejsza jazda, choć nie wydaje mi się, żebym zmienił
styl jazdy.

4) wiatr

Spalanie a otwarte szyby.



Grupy dyskusyjne