Spalanie stukowe - problemik
1 | Data: Wrzesien 11 2008 10:23:41 |
Temat: Spalanie stukowe - problemik | |
Autor: .Peeter | Witam. 2 |
Data: Wrzesien 11 2008 10:53:37 | Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik | Autor: woj |
Wie ktoś może jakie są przyczyny, objawy i skutki spalania Czujnik spalania stukowego? 3 |
Data: Wrzesien 11 2008 09:28:09 | Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 11.09.2008 woj napisał/a:
A czujnik spalania stukowego, to ktore z tych trzech powyzej wymienionych? ;) Skutki moga byc oplakane - np. stopiony tlok. Objawy - stukanie, jak sama nazwa problemu wskazuje. Przyczyny? Za niska odpornosc paliwa na samozaplon w stosunku do konstrukcji silnika, jego stopnia kompresji. W efekcie tego paliwo przedwczesnie sie zapala, zanim nastapi zaplon iskra na chwile przed osiagnieciem przez tlok gornego martwego punktu. Mamy w efekcie detonacje, wywolujaca odglos stukania/dzwonienia. To tak w pewnym uproszczeniu krotkim. Bo w sumie na to moze miec tez wplyw temperatura mieszanki - dlatego czasem chlodniejsze powietrze podawane do silnika moze zapobiegac w pewnym stopniu spalaniu stukowemu. Dlatego tez mamy rozne rodzaje paliw zalecane do roznych konstrukcji silnika. Moze to byc tez kwestia zwyczajnie zbyt wczesnego zaplonu przy pomocy iskry... Warto tez pamietac, ze czasem pod wplywem odkladania sie nagaru w silnikach moze zmieniac sie takze z wiekiem ich stopien kompresji - takze doprowadzajac do spalania stukowego. A tak poza tym - google naprawde sa pelne informacji o tym problemie :) Pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski 4 |
Data: Wrzesien 11 2008 11:51:09 | Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik | Autor: Kuba (aka cita) | Jacek Rudowski wrote: Dlatego tez mamy rozne rodzaje paliw zalecane do roznych konstrukcji i stąd też czujnik spalania stukowego, ktory, jesli dziala i jest prawidłowo przykręcono (odpowiednim momentem siły), powinien poradzić sobie z ustawami zapłonu, zeby zjawisko eliminowac.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 5 |
Data: Wrzesien 11 2008 10:03:16 | Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 11.09.2008 Kuba (aka cita) napisał/a: Jacek Rudowski wrote: Jasne, ale ani to przyczyna, ani skutek, ani efekt ;) -- Jacek "AMI" Rudowski 6 |
Data: Wrzesien 11 2008 12:10:44 | Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik | Autor: J.F. | Użytkownik "Jacek Rudowski" napisał w Dnia 11.09.2008 Kuba (aka cita) napisał/a: Uszkodzenie tego czujnika moze byc przyczyna .. J. 7 |
Data: Wrzesien 11 2008 10:13:12 | Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 11.09.2008 J.F. napisał/a: Użytkownik "Jacek Rudowski" napisał w No dobra, w posrednim sensie tak - nie bede sie spieral. I tak wiadomo o co chodzi... :) A co do dzwieku - to zgadza sie, w sumie bardziej dzwonienie to przypomina z reguly. -- Jacek "AMI" Rudowski 8 |
Data: Wrzesien 11 2008 18:42:02 | Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik | Autor: .Peeter | J.F. wrote: Uszkodzenie tego czujnika moze byc przyczyna .. No w sumie fakt, ale może jest jakiś zakres, w którym czujnik jest w stanie wyeliminować to zjawisko i przy mocno niesprzyjających warunkach czujnik już nie da rady i stąd wziął się ten błąd? Swoją drogą w okresie, kiedy auto zamuliło, czyli pewnie wtedy pojawił się błąd czujnika spalania stukowego, nie słyszałem żadnych dzwoneczków ani werbli spod maski... Dzisiaj znowu test, zobaczymy jak się będzie silnik zachowywał. -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| 9 |
Data: Wrzesien 11 2008 20:49:15 | Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik | Autor: J.F. | On Thu, 11 Sep 2008 18:42:02 +0200, .Peeter wrote: J.F. wrote: Przy tych komputerach to trzeba sie dobrze wczytac, i jeszcze miec dobra instrukcje. Moze komputer melduje ze stukanie nastepuje i nie moze go usunac regulacja, a moze melduje uszkodozny czujnik a detonacji nie ma. Swoją drogą w okresie, kiedy auto zamuliło, czyli pewnie To jest delikatny dzwiek i trzeba doswiadczonego ucha. J. 10 |
Data: Wrzesien 11 2008 12:09:43 | Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik | Autor: J.F. | Użytkownik "Jacek Rudowski" napisał w Objawy - stukanie, jak sama nazwa problemu wskazuje. Z tym ze to "stukanie" to takie dziwne odglosy w pracy silnika - zwykle taki dzwieczny odglos jak dzwoneczka ["dzwonienie zaworow"] szczegolnie przyspieszaniu, ale trafilem raz na paliwo ktore mialo "cykanie" i to wielokrotne - troche jak werble .. J. 11 |
Data: Wrzesien 11 2008 03:57:00 | Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik | Autor: Bard13 | On 11 Wrz, 10:53, "woj" wrote: > Wie ktoś może jakie są przyczyny, objawy i skutki spalania A może mi ktoś, jak fajtłapie, wyjaśnić, jaką benzynę (ze względu na oktany) stosować przy stopniu sprężania 10,4:1 Wieść gminna niesie, że E98, jako niższej kalorycznie nie ma sensu stosować, jeśli stopień srężania tego nie wymaga, bo więcej pali. Ja mam w/w stopień i nie wiem co stosować. Hamerykanie w instrukcji podają swoje paliwo, któego nie chce mi się przekładać na nasze. 12 |
Data: Wrzesien 11 2008 11:03:03 | Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 11.09.2008 Bard13 napisał/a: Wieść gminna niesie, że E98, jako niższej kalorycznie nie ma sensu Raczej jesli juz Pb98 - a najlepiej lej taka benzyne, jaka zaleca producent. To nie jest kwestia _jedynie_ stopnia sprezania. Ja mam w/w stopień i nie wiem co stosować. Nie jest to raczej jakis dramatycznie wielki wysilek. J.w. lej takie paliwo, jakie zaleca producent. -- Jacek "AMI" Rudowski 13 |
Data: Wrzesien 11 2008 13:36:20 | Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik | Autor: J.F. | Użytkownik "Bard13" napisał w A może mi ktoś, jak fajtłapie, wyjaśnić, jaką benzynę (ze względu Sugerowalbym 98, ale .. Wieść gminna niesie, że E98, jako niższej kalorycznie nie ma Ta kalorycznosc nie bardzo chce sie potwierdzic, ewentualne roznice sa znikome. stosować, jeśli stopień srężania tego nie wymaga, bo więcej pali. Jesli to amerykanski silnik i amerykanski producent, i nie jakas wyscigowka, to mysle ze chodzi to na ichniej Normal 87, czyli europejskiej 91, a w Polsce 95 bedzie az za dobra. zatankuj pol baku 95, jesli nie bedzie problemow to przejedz pare bakow i zmierz spalanie, potem zmierz spalanie 98, wybierz optymalne rozwiazanie. Tylko pamietaj ze coraz zimniej sie robi i coraz wieksze korki, wiec i spalanie bedzie roslo .. J. 14 |
Data: Wrzesien 11 2008 15:31:45 | Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik | Autor: Boombastic | A może mi ktoś, jak fajtłapie, wyjaśnić, jaką benzynę (ze względu na Bez większego znaczenia. Liczy się to co producent zaleca. Wieść gminna niesie, że E98, jako niższej kalorycznie nie ma sensu Jakie podają? Nie czasem 91? Jeśli tak to będzie to 95 europejskie. 15 |
Data: Wrzesien 11 2008 20:43:50 | Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik | Autor: Tomasz Pyra | ..Peeter pisze: Witam. Czy trefne paliwo może spowodować taki przebieg spalania Może - w ogólności paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej Czy przyspieszony zapłon (ustawiany pod PB98) w połączeniu Może - zbyt szybki do danego paliwa. Czy gigantyczne korki i ciągłe ruszanie i zatrzymywanie się Tzn. samo ruszanie i zatrzymywanie tego nie spowodują, ale jeżeli efekt występuje tylko przy 1500 obrotach i raz na dziesięć sekund jazdy przy takich obrotach to jasne że nie wystąpi to podczas jazdy autostradą. 16 |
Data: Wrzesien 15 2008 13:34:28 | Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 11 Sep 2008 10:23:41 +0200, ".Peeter" Witam. Ktoś wie. Czy trefne paliwo może spowodować taki przebieg spalania Może. Czy przyspieszony zapłon (ustawiany pod PB98) w połączeniu Może. Czy gigantyczne korki i ciągłe ruszanie i zatrzymywanie się Zgadza się. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |