Grupy dyskusyjne   »   Spalanie stukowe - problemik

Spalanie stukowe - problemik



1 Data: Wrzesien 11 2008 10:23:41
Temat: Spalanie stukowe - problemik
Autor: .Peeter 

Witam.

Wie ktoś może jakie są przyczyny, objawy i skutki spalania
stukowego?
Czy trefne paliwo może spowodować taki przebieg spalania
mieszanki?
Czy przyspieszony zapłon (ustawiany pod PB98) w połączeniu
z trefnym paliwem może być powodem?
Czy gigantyczne korki i ciągłe ruszanie i zatrzymywanie się
mogą przy 2 powyższych czynnikach zwiększyć możliwość
wystąpienia takiego błędu?

Pytam, bo wczoraj po podłączeniu interfejsu diagnostycznego
wyskoczył w moim aucie taki błąd, diagnostykę zrobiłem ze
względu na znaczne pogorszenie osiągów, szczególnie pod
obciążeniem. Póki co testowałem jeden wieczór, ale silnik
miał okazję sie nagrzać, schłodzić, nagrzać ponownie,
a w międzyczasie kilka razy go odpalałem.

W google trochę niby o tym jest, ale ciężko wyciągnąć jakieś
konkrety.

Pozdr.



2 Data: Wrzesien 11 2008 10:53:37
Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik
Autor: woj 



Wie ktoś może jakie są przyczyny, objawy i skutki spalania
stukowego?

Czujnik spalania stukowego?

3 Data: Wrzesien 11 2008 09:28:09
Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 11.09.2008 woj  napisał/a:



Wie ktoś może jakie są przyczyny, objawy i skutki spalania
stukowego?

Czujnik spalania stukowego?

A czujnik spalania stukowego, to ktore z tych trzech powyzej wymienionych? ;)

Skutki moga byc oplakane - np. stopiony tlok.
Objawy - stukanie, jak sama nazwa problemu wskazuje.

Przyczyny? Za niska odpornosc paliwa na samozaplon w  stosunku do konstrukcji silnika, jego
stopnia kompresji.
W efekcie tego paliwo przedwczesnie sie zapala, zanim nastapi zaplon iskra na chwile przed osiagnieciem
przez tlok  gornego martwego punktu. Mamy w efekcie detonacje, wywolujaca odglos stukania/dzwonienia.

To tak w pewnym uproszczeniu krotkim.
Bo w sumie na to moze miec tez wplyw temperatura mieszanki - dlatego czasem chlodniejsze powietrze podawane
do silnika moze zapobiegac w pewnym stopniu spalaniu stukowemu.

Dlatego tez mamy  rozne rodzaje paliw zalecane do roznych konstrukcji silnika.

Moze to byc tez kwestia zwyczajnie zbyt wczesnego zaplonu przy pomocy iskry...

Warto tez pamietac, ze czasem pod wplywem odkladania sie nagaru w silnikach moze zmieniac sie takze
z wiekiem ich stopien kompresji -  takze  doprowadzajac do spalania stukowego.

A tak poza tym - google naprawde sa pelne informacji o tym problemie :)

Pozdrawiam

--
Jacek "AMI" Rudowski

4 Data: Wrzesien 11 2008 11:51:09
Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik
Autor: Kuba (aka cita) 

Jacek Rudowski wrote:

Dlatego tez mamy  rozne rodzaje paliw zalecane do roznych konstrukcji
silnika.


i stąd też czujnik spalania stukowego, ktory, jesli dziala i jest prawidłowo przykręcono (odpowiednim momentem siły), powinien poradzić sobie z ustawami zapłonu, zeby zjawisko eliminowac..


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl
www.cita.pl

5 Data: Wrzesien 11 2008 10:03:16
Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 11.09.2008 Kuba (aka cita)  napisał/a:

Jacek Rudowski wrote:

Dlatego tez mamy  rozne rodzaje paliw zalecane do roznych konstrukcji
silnika.


i stąd też czujnik spalania stukowego, ktory, jesli dziala i jest prawidłowo
przykręcono (odpowiednim momentem siły), powinien poradzić sobie z ustawami
zapłonu, zeby zjawisko eliminowac..

Jasne, ale ani to przyczyna, ani skutek,  ani efekt ;)

--
Jacek "AMI" Rudowski

6 Data: Wrzesien 11 2008 12:10:44
Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik
Autor: J.F. 

Użytkownik "Jacek Rudowski"  napisał w
wiadomości

Dnia 11.09.2008 Kuba (aka cita)  napisał/a:
i stąd też czujnik spalania stukowego, ktory, jesli dziala i
jest prawidłowo
przykręcono (odpowiednim momentem siły), powinien poradzić
sobie z ustawami
zapłonu, zeby zjawisko eliminowac..

Jasne, ale ani to przyczyna, ani skutek,  ani efekt ;)

Uszkodzenie tego czujnika moze byc przyczyna ..

J.

7 Data: Wrzesien 11 2008 10:13:12
Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 11.09.2008 J.F.  napisał/a:

Użytkownik "Jacek Rudowski"  napisał w
wiadomości
Dnia 11.09.2008 Kuba (aka cita)  napisał/a:
i stąd też czujnik spalania stukowego, ktory, jesli dziala i
jest prawidłowo
przykręcono (odpowiednim momentem siły), powinien poradzić
sobie z ustawami
zapłonu, zeby zjawisko eliminowac..

Jasne, ale ani to przyczyna, ani skutek,  ani efekt ;)

Uszkodzenie tego czujnika moze byc przyczyna ..

No dobra, w posrednim  sensie tak  - nie bede sie spieral.
I tak wiadomo o co chodzi... :)

A co do  dzwieku - to zgadza sie, w sumie bardziej dzwonienie to
przypomina z reguly.

--
Jacek "AMI" Rudowski

8 Data: Wrzesien 11 2008 18:42:02
Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik
Autor: .Peeter 

J.F. wrote:

Uszkodzenie tego czujnika moze byc przyczyna ..

No w sumie fakt, ale może jest jakiś zakres, w którym czujnik
jest w stanie wyeliminować to zjawisko i przy mocno
niesprzyjających warunkach czujnik już nie da rady i stąd
wziął się ten błąd?

Swoją drogą w okresie, kiedy auto zamuliło, czyli pewnie
wtedy pojawił się błąd czujnika spalania stukowego, nie
słyszałem żadnych dzwoneczków ani werbli spod maski...

Dzisiaj znowu test, zobaczymy jak się będzie silnik zachowywał.

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

9 Data: Wrzesien 11 2008 20:49:15
Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik
Autor: J.F. 

On Thu, 11 Sep 2008 18:42:02 +0200,  .Peeter wrote:

J.F. wrote:
Uszkodzenie tego czujnika moze byc przyczyna ..

No w sumie fakt, ale może jest jakiś zakres, w którym czujnik
jest w stanie wyeliminować to zjawisko i przy mocno
niesprzyjających warunkach czujnik już nie da rady i stąd
wziął się ten błąd?

Przy tych komputerach to trzeba sie dobrze wczytac,
i jeszcze miec dobra instrukcje.

Moze komputer melduje ze stukanie nastepuje i nie moze go usunac
regulacja, a moze melduje uszkodozny czujnik a detonacji nie ma.

Swoją drogą w okresie, kiedy auto zamuliło, czyli pewnie
wtedy pojawił się błąd czujnika spalania stukowego, nie
słyszałem żadnych dzwoneczków ani werbli spod maski...

To jest delikatny dzwiek i trzeba doswiadczonego ucha.

J.

10 Data: Wrzesien 11 2008 12:09:43
Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik
Autor: J.F. 

Użytkownik "Jacek Rudowski"  napisał w
wiadomości

Objawy - stukanie, jak sama nazwa problemu wskazuje.

Z tym ze to "stukanie" to takie dziwne odglosy w pracy silnika -
zwykle taki dzwieczny odglos jak dzwoneczka ["dzwonienie zaworow"]
szczegolnie przyspieszaniu,
ale trafilem raz na paliwo ktore mialo "cykanie" i to
wielokrotne - troche jak werble ..

J.

11 Data: Wrzesien 11 2008 03:57:00
Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik
Autor: Bard13 

On 11 Wrz, 10:53, "woj"  wrote:

> Wie ktoś może jakie są przyczyny, objawy i skutki spalania
> stukowego?

Czujnik spalania stukowego?

A może mi ktoś, jak fajtłapie, wyjaśnić, jaką benzynę (ze względu na
oktany) stosować przy stopniu sprężania 10,4:1

Wieść gminna niesie, że E98, jako niższej kalorycznie nie ma sensu
stosować, jeśli stopień srężania tego nie wymaga, bo więcej pali.
Ja mam w/w stopień i nie wiem co stosować.
Hamerykanie w instrukcji podają swoje paliwo, któego nie chce mi się
przekładać na nasze.

12 Data: Wrzesien 11 2008 11:03:03
Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 11.09.2008 Bard13  napisał/a:

Wieść gminna niesie, że E98, jako niższej kalorycznie nie ma sensu

Raczej jesli juz Pb98 - a najlepiej lej taka benzyne, jaka zaleca producent.
To nie jest kwestia _jedynie_ stopnia sprezania.

Ja mam w/w stopień i nie wiem co stosować.
Hamerykanie w instrukcji podają swoje paliwo, któego nie chce mi się
przekładać na nasze.

Nie jest to raczej jakis dramatycznie wielki  wysilek.
J.w. lej takie paliwo, jakie zaleca producent.

--
Jacek "AMI" Rudowski

13 Data: Wrzesien 11 2008 13:36:20
Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik
Autor: J.F. 

Użytkownik "Bard13"  napisał w
wiadomości

A może mi ktoś, jak fajtłapie, wyjaśnić, jaką benzynę (ze względu
na
oktany) stosować przy stopniu sprężania 10,4:1

Sugerowalbym 98, ale ..

Wieść gminna niesie, że E98, jako niższej kalorycznie nie ma
sensu

Ta kalorycznosc nie bardzo chce sie potwierdzic, ewentualne
roznice sa znikome.

stosować, jeśli stopień srężania tego nie wymaga, bo więcej pali.
Ja mam w/w stopień i nie wiem co stosować.
Hamerykanie w instrukcji podają swoje paliwo, któego nie chce mi
się
przekładać na nasze.

Jesli to amerykanski silnik i amerykanski producent, i nie jakas
wyscigowka,
to mysle ze chodzi to na ichniej Normal 87, czyli europejskiej 91,
a w Polsce 95 bedzie az za dobra.

zatankuj pol baku 95, jesli nie bedzie problemow to przejedz pare
bakow i zmierz spalanie, potem zmierz spalanie 98, wybierz
optymalne rozwiazanie.
Tylko pamietaj ze coraz zimniej sie robi i coraz wieksze korki,
wiec i spalanie bedzie roslo ..

J.

14 Data: Wrzesien 11 2008 15:31:45
Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik
Autor: Boombastic 

A może mi ktoś, jak fajtłapie, wyjaśnić, jaką benzynę (ze względu na
oktany) stosować przy stopniu sprężania 10,4:1

Bez większego znaczenia. Liczy się to co producent zaleca.

Wieść gminna niesie, że E98, jako niższej kalorycznie nie ma sensu
stosować, jeśli stopień srężania tego nie wymaga, bo więcej pali.
Ja mam w/w stopień i nie wiem co stosować.
Hamerykanie w instrukcji podają swoje paliwo, któego nie chce mi się
przekładać na nasze.

Jakie podają? Nie czasem 91? Jeśli tak to będzie to 95 europejskie.

15 Data: Wrzesien 11 2008 20:43:50
Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik
Autor: Tomasz Pyra 

..Peeter pisze:

Witam.

Wie ktoś może jakie są przyczyny, objawy i skutki spalania
stukowego?

Czy trefne paliwo może spowodować taki przebieg spalania
mieszanki?

Może - w ogólności paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej

Czy przyspieszony zapłon (ustawiany pod PB98) w połączeniu
z trefnym paliwem może być powodem?

Może - zbyt szybki do danego paliwa.

Czy gigantyczne korki i ciągłe ruszanie i zatrzymywanie się
mogą przy 2 powyższych czynnikach zwiększyć możliwość
wystąpienia takiego błędu?

Tzn. samo ruszanie i zatrzymywanie tego nie spowodują, ale jeżeli efekt występuje tylko przy 1500 obrotach i raz na dziesięć sekund jazdy przy takich obrotach to jasne że nie wystąpi to podczas jazdy autostradą.

16 Data: Wrzesien 15 2008 13:34:28
Temat: Re: Spalanie stukowe - problemik
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 11 Sep 2008 10:23:41 +0200, ".Peeter"
 wrote:

Witam.

Wie ktoś może jakie są przyczyny, objawy i skutki spalania
stukowego?

Ktoś wie.

Czy trefne paliwo może spowodować taki przebieg spalania
mieszanki?

Może.

Czy przyspieszony zapłon (ustawiany pod PB98) w połączeniu
z trefnym paliwem może być powodem?

Może.

Czy gigantyczne korki i ciągłe ruszanie i zatrzymywanie się
mogą przy 2 powyższych czynnikach zwiększyć możliwość
wystąpienia takiego błędu?

Zgadza się.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Spalanie stukowe - problemik



Grupy dyskusyjne