Spalanie wg. producenta i realne w i30.
1 | Data: Maj 27 2012 01:03:20 |
Temat: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | |
Autor: anacron | Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI. 2 |
Data: Maj 27 2012 01:37:06 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: marcin | W dniu 2012-05-27 01:03, Tomasz MotyliĹski pisze: Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI. cool story, bro 3 |
Data: Maj 27 2012 01:51:16 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: dominik | On 2012-05-27 01:03, anacron wrote: W czwartek auto idzie na serwis do ASO, bo w koĹcu wykłóciłem siÄ z WpiszÄ Ci inne opony i bÄdzie odpowiednio mniej :> -- _ _ _a_a dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_ http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo) { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ | ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~ 4 |
Data: Maj 27 2012 08:37:52 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI. Jak to nie jest? To jest właĹnie prawidłowe spalanie, to co majÄ w katalogach to bajki, nie do osiÄ gniÄcia w normalnej eksploatacji. Wyniki bardzo zbliżone, do Ceeda 1.6 crdi. JakoĹ nigdy nie Gazu prawie nie dotykasz, hamulca też nie, zmieniasz biegi ZANIM auto zaczyna ciÄ gnÄ Ä? Bo jak już zaczyna normalnie jechaÄ, to znaczy że przepały robisz.... , Ruchu nie ma to i tak Ĺrednia mi Norma. Nikt normalny nie wierzy w dane z katalogów. 5 |
Data: Maj 27 2012 09:02:50 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: anacron | W dniu 2012-05-27 08:37, Cavallino pisze: Tu najniższe uzyskane spalanie wyższe jest od Ależ ja też nie wierzÄ, co nie znaczy, że nie sÄ one do osiÄ gniÄcia, mówiÄ o testowo przejechanym nocÄ odcinku 100km z prÄdkoĹciÄ 90km/h. W każdym aucie które miałem potrafiłem osiÄ gnÄ Ä wynik maksymalnie o 0,5l/100 wiÄkszy od katalogowego, w ostatnim aucie dwa razy osiÄ gnÄ łem spalanie katalogowe. 6 |
Data: Maj 27 2012 09:59:31 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-05-27 08:37, Cavallino pisze: Czy realne (a nie testowe) spalanie w tym 1.4 jest wiÄksze niż to co podawałeĹ? 7 |
Data: Maj 27 2012 11:37:18 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: anacron | W dniu 2012-05-27 09:59, Cavallino pisze:
Znam spalanie pojazdu z identycznym silnikiem, średnio jest o 1l mniejsze niż w moim egzemplarzu, no chyba nie niebieskie palą mniej niż czarne. 8 |
Data: Maj 27 2012 11:52:18 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Czy realne (a nie testowe) spalanie w tym 1.4 jest większe niż to co Realne czy testowe? , średnio jest o 1l Zależy kto jak jeździ. 9 |
Data: Maj 27 2012 13:31:17 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Iksiński |
Znam spalanie pojazdu z identycznym silnikiem, średnio jest o 1l No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego testu nie wymyślisz. Pozdrawiam X 10 |
Data: Maj 27 2012 13:37:08 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: anacron | W dniu 2012-05-27 13:31, Iksiński pisze:
Pojechaliśmy 50 km w jedną i 50 w drugą. W jedną stronę ja za nim, w druga on za mną. Warunki, nie przekraczamy 100km/h i 2500 obr/min. Wynik? U mnie 5.27, u niego 4,13. W ASO (sztuk 3) twierdzą, że komputer nie pokazuje błędów i jest dobrze. W czwartek wstawiam auto do 4 ASO. 11 |
Data: Maj 27 2012 15:02:30 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Tomasz Pyra | On Sun, 27 May 2012 13:37:08 +0200, anacron wrote: W dniu 2012-05-27 13:31, Iksiński pisze: Jeżeli w 3 ASO nic nie wymyślili to pewnie i w 20 kolejnych też nic nie wymyślą. W każdym z nich otworzą tą samą stronę serwisówki opisującą ten problem i zrobią to samo. Jak chcesz czegoś się dowiedzieć, to musisz zabrać oba samochody na hamownię i zrobić badanie z ciśnieniem doładowania i AFR. Wtedy będziesz miał na jednym wykresie dane dotyczące mocy, ciśnienia, mieszanki i oporów toczenia. Plus te parametry można też odczytać przy jeździe ze stałą prędkością przy tych około 100km/h z lekko wciśniętym gazem (bo problem może dotyczyć tylko niewielkich obciążeń). 12 |
Data: Maj 27 2012 16:53:05 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego Ale żeś się uparł jak dziki osioł. Pojedź normalnie i sprawdź jakie wtedy będą różnice w spalaniu. Może są jakieś minimalne różnice w oprogramowaniu silnika i turbiny, co powoduje iż przy założonych przez Ciebie prędkościach i obrotach pracują one inaczej (np. turbina inaczej się kręci), więc więcej palą, co jest rekompensowane przy innych obrotach i prędkościach. 13 |
Data: Maj 27 2012 18:23:39 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: anacron | W dniu 2012-05-27 16:53, Cavallino pisze:
Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu. 1l różnicy na 100km to już 258zł różnicy, co przy zachowanej tendencji przebiegu rocznie da już ponad 3kzł, a w ciągu 5 lat - bo tyle zawsze trzymam auto - ponad 15kzł. Przypomnę, ja rocznie robię od 80 do 100Mm (lub jak kto woli tys. km). 14 |
Data: Maj 27 2012 18:28:54 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: marcin | W dniu 2012-05-27 18:23, Tomasz Motyliński pisze: Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu. 1l różnicy na 100km to już ta, napewno wytrzyma 500kkm. 15 |
Data: Maj 27 2012 18:37:46 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: anacron | W dniu 2012-05-27 18:28, marcin pisze: Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu. 1l różnicy na 100km to już A dlaczego miałby nie wytrzymać? Auto robi głównie trasy więc nie dostaje po dupie i u mnie silniki po 200 Mm są w lepszym stanie niż takie co to robią po 5 km dziennie. Zresztą nie jednego i nie dwa dokręciłem już do 500 Mm i tylko 150KM szmelcwagen tdi rozpieprzył się przy niecałych 300. 16 |
Data: Maj 27 2012 19:11:45 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-05-27 16:53, Cavallino pisze: Zakładając że jest różnica. Sprawdź je przy normalnej eksploatacji. a nie w jakichś wydumanych testowych warunkach, które akurat danemu egzemplarzowi nie muszą pasować. 17 |
Data: Maj 27 2012 19:42:26 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Tomasz Pyra | On Sun, 27 May 2012 18:23:39 +0200, anacron wrote: W dniu 2012-05-27 16:53, Cavallino pisze: A tam już wszystkie "rozbiegowe" programy się pokończyły? Niektórzy producenci zmieniają nastawy na pierwszym przeglądzie, albo zmieniają się one same na początku eksploatacji. 18 |
Data: Maj 27 2012 19:46:19 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: anacron | W dniu 2012-05-27 19:42, Tomasz Pyra pisze: Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu. Mówili o 1500 km. Do tego czasu auto może się dziwnie zachowywać etc. 19 |
Data: Maj 27 2012 21:19:02 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Agent |
Niby silników sie dziś nie dociera ale wszystkim moim znajomym dopiero po 5 tys km auta paliły wyraźnie mniej. 20 |
Data: Maj 27 2012 21:17:24 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Agent |
Oponki nadmuchałeś tak samo? Najlepiej jakbyście się jednak zamienili autami. 21 |
Data: Maj 27 2012 18:17:48 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-05-27 13:31, Iksiński pisze: Użytkownik "anacron" napisał: LOL - teki test jest nic nie wart. Dobrym testem byłoby np. przekazanie "mi" na 2 tygodnie do eksploatacji jednego i drugiego egzemplarza (bez określenia który jest który). Później porównujemy spalanie itd. i mamy dobry i dość miarodajny test. 22 |
Data: Maj 27 2012 18:59:06 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI. jak znajdzie sie więcej takich, jak anacron - poprawią katalogi :) Powodzenia - trzymam kciuki. DAj znać, jak sprawa się skończyła. Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego - będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") ....i to by było na tyle Jan T. Stanisławski 23 |
Data: Maj 27 2012 21:49:38 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: jerzu | On Sun, 27 May 2012 18:59:06 +0000 (UTC), Budzik Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego - Poskarży się komendantowi. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 24 |
Data: Maj 27 2012 21:54:06 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: 'Tom N' | jerzu w On Sun, 27 May 2012 18:59:06 +0000 (UTC), Budzik Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego - Poskarży się komendantowi. Komendant mu na zderzaku siedzi -- tak napisał 25 |
Data: Maj 27 2012 22:41:18 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: anacron | W dniu 2012-05-27 21:49, jerzu pisze: On Sun, 27 May 2012 18:59:06 +0000 (UTC), Budzik Pomogło? 26 |
Data: Maj 27 2012 23:04:36 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: jerzu | On Sun, 27 May 2012 22:41:18 +0200, anacron Pomogło? Tobie? A skąd mam wiedzieć? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 27 |
Data: Maj 27 2012 22:40:33 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: anacron | W dniu 2012-05-27 20:59, Budzik pisze: Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Tak, ale chyba jest wskazówka dla serwisu czego/gdzie szukać. Zdjęcia były robione dokładnie na tym samym płaskim odcinku drogi. Przejazd pierwszy, II bieg, bez gazu, ulica płaska jak stół. http://dl.dropbox.com/u/19673278/20120527_215917.jpg Silnik został wyłączony i uruchomiony ponownie. Teraz przejazd drugi, jadę dokładnie tą sama drogą, także II bez gazu i zdjęcie robię obok tej samej posesji co pierwsze. http://dl.dropbox.com/u/19673278/20120527_220718.jpg Nie muszę chyba mówić, gdzie różnica? No i nasuwa się pytanie o przyczynę. Co do reklamowania towaru jako niezgodnego z umową zgłosiłem już sprawę do DAS. 28 |
Data: Maj 27 2012 22:58:48 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego - Nie da się. Był ostatnio wyrok sąd u w podobnym przypadku. 29 |
Data: Maj 28 2012 00:57:25 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: J.F. | Dnia Sun, 27 May 2012 22:58:48 +0200, Cavallino napisał(a): Użytkownik "Budzik" napisał w No nie, to jakas pomylka sadowa, trzeba apelowac i ciagnac az do Strasburga. Tylko podejrzewam ze jest jeden maly problem - trzeba przeprowadzic badanie zgodnie z norma. a to juz duze koszty, i pewnie sie okaze ze pali tyle ile trzeba... J 30 |
Data: Maj 28 2012 09:35:52 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Dnia Sun, 27 May 2012 22:58:48 +0200, Cavallino napisał(a): Też mi się tak wydaje. Lepiej przestać wierzyć w bzdury podawane przez producentów, niż narażać się na konkretne koszty. 31 |
Data: Maj 28 2012 09:38:57 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Dnia Sun, 27 May 2012 22:58:48 +0200, Cavallino napisał(a): Już chyba tylko Strasburg pozostał: http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Proces-o-wysokie-spalanie-wyrok-korzystny-dla-koncernow,wid,14451225,wiadomosc.html?ticaid=1e871 32 |
Data: Maj 28 2012 09:44:00 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: anacron | W dniu 2012-05-28 09:38, Cavallino pisze:
Ja mam prościej, bo znów auto przestało reagować poprawnie na pedał gazu, jak znajda tą usterkę to i spalanie wtedy pewnie spadnie, bo gdy auto jeździ ok, to jakoś nie ma problemu z osiągnięciem poniżej 4l na 100km, a według biegłego PZMOT ta przypadłość stwarza zagrożenie dla użytkownika auta z racji nieprzewidywalności zachowania samochodu np. w czasie wyprzedzania... 33 |
Data: Maj 28 2012 23:33:33 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: J.F. | Dnia Mon, 28 May 2012 09:38:57 +0200, Cavallino napisał(a): Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup Zna ktos sygnature sprawy ? Bo jesli pismaki nic nie pokrecily ... to mam nadzieje ze pan ma dobrego adwokata. Pozew przeciwko panstwu o to ze nie wprowadzily skutecznie w zycie dyrektyw unijnych o ochronie konsumentow juz sie zdarzaly. Auc ... tu chyba nie konsument ... J. 34 |
Data: Maj 28 2012 10:59:06 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: z ciekawości - jakieś streszczenie argumentacji "na nie"? No i jakie byłCzy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego - na tak? Znaczy - róznice 0.3 czy 3.0? :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest miliarderem" - Charlie Chaplin 35 |
Data: Maj 28 2012 19:35:18 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Tomasz Pyra | On Mon, 28 May 2012 10:59:06 +0000 (UTC), Budzik wrote: Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Różnice miał AFAIR bardzo duże, ale właściciel jeździł z prędkością maksymalną po autostradzie (dostawczakiem jakimś), a upierał się że nie może to mieć żadnego znaczenia, bo samochód ma palić tyle ile producent obiecał niezależnie od tego jak się jeździ. 36 |
Data: Maj 28 2012 20:59:04 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: z ciekawości - jakieś streszczenie argumentacji "na nie"? No i jakieCzy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego no i wszystko jasne. Nawet jeżeli w Polsce obowiązywało prawo precedensu (a przeciez nie obowiązuje) to ten przykład nijak ma siędo omawianego w watku. Ergo "nie da się" bez podstaw. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca. Wszyscy je widzą." - Konfucjusz 37 |
Data: Maj 28 2012 23:12:07 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Najpierw przeczytaj wyrok, a nie czyjeś streszczenie rzekomych faktów, które wcale nie musiały o nim zdecydować. 38 |
Data: Maj 31 2012 00:55:14 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Tomasz Pyra | On Mon, 28 May 2012 20:59:04 +0000 (UTC), Budzik wrote: Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Tak dokładnie to producent deklaruje 8.1, właścicielowi palił 16-19l/100km, potem jak go wzieli biegli to jednemu biegłemu zużył 10.7, drugiemu 11. 39 |
Data: Maj 30 2012 23:59:03 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Tak dokładnie to producent deklaruje 8.1, właścicielowi palił to rzeczywiście spora różnica - 40%. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu 1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!" 40 |
Data: Maj 31 2012 08:25:41 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Tak dokładnie to producent deklaruje 8.1, właścicielowi palił I bardzo realna, sądząc po własnych wynikach w stosunku do wartości podawanych w przeróżnych folderach z bzdurami (czytaj danymi technicznymi). 41 |
Data: Maj 31 2012 07:59:07 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: No tak, ale pytanie, dlaczego jako konsument mamy zakładać, że firmaTak dokładnie to producent deklaruje 8.1, właścicielowi palił sprzedajaca nam samochód okłamuje nas, tworząc ofertę sprzedaży? Zwłaszcza jeżeli dotyczy to towaru dośc drogiego jakim jest samochód. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy dopisał mu humorek zamiast escape wcisnął enter i rozjebał World Trade Center. 42 |
Data: Maj 31 2012 10:04:39 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Ale ona nas nie okłamuje. Tacy, którzy uważają, że spalanie katalogowe odzwierciedla normalne zużycie, okłamują się sami, poprzez własną niewiedzę, która pozwala im mylić dwa systemy walutowe. 43 |
Data: Maj 31 2012 12:59:04 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: No tak, ale pytanie, dlaczego jako konsument mamy zakładać, że firmaTak dokładnie to producent deklaruje 8.1, właścicielowi palił tej! Nie mówimy o normalnym spalaniu, tylko o spalaniu, ktore zbadali biegli. Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim. Zakładam, że takie dane powinny odposiadać spokojnej jezdzie w trybie miejskim (pomijajać jakisdłusze staniu w kordu czy inne anomalie - mówie o jeżdzie. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia jeśli będziesz wystarczająco szybko jeździł. 44 |
Data: Maj 31 2012 16:59:00 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-05-31 14:59, Budzik pisze: Ale ona nas nie okłamuje. A biegli to jak badali? Znasz fabryczną procedurę testową? Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim. Tak, w warunkach laboratoryjnych :) Zakładam, że takie dane powinny odposiadać spokojnej jezdzie w trybie Odpowiednio dobranej, na gorącym silniku, w stosownej temperaturze powietrza itd.. Tak, jesteś naiwny. 45 |
Data: Maj 31 2012 17:59:00 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Użytkownik Artur Maśląg ... Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim. dokładnie, jużsamo to jest IMO oszustwem. 46 |
Data: Maj 31 2012 20:18:39 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Użytkownik Artur Maśląg ... Nie jest, bo podają wg jakiej normy jest wyliczane zużycie. A że ktoś jej nie zna, to jest wina tylko i wyłącznie tego kogoś, a nie koncernów. 47 |
Data: Maj 31 2012 20:37:35 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Tomasz Pyra | On Thu, 31 May 2012 17:59:00 +0000 (UTC), Budzik wrote: Użytkownik Artur Maśląg ... A widzisz inaczej możliwość _porównywalnego_ zmierzenia zużycia paliwa w różnych samochodach? Bo niestety nie zrobisz tego inaczej niż określając dokładnie ile samochód ma przejechać z jaką prędkością, jak ją zmieniać, ile stać, a wszystko jeszcze w określonej temperaturze. A odtworzyć to można tylko w laboratorium. Jakieś tam konkretne miasto czy doświadczenia konkretnego użytkownika już nie są porównywalne ze sobą. Różne trasy, różne pory i już są inne warunki, inna ilość stania w korku, inna ilość zatrzymań przed światłami i mocno różne wyniki. 48 |
Data: Maj 31 2012 23:02:29 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Użytkownik Tomasz Pyra ... Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie ale ja rozumiem, ze to sa dane laboratoryjne i pokazuja tylko skale. Ale jezeli producent podaje 4 a ja stosujac ecodriving nigdy nie osiagam mniej niz 6,5 to znaczy ze prducent coś namieszał. Jak producent podaje 4 a mnie zdarza sie osiagnac 5 - wydaje sie ze roznica jest do zaakceptowania, wlasnie ze wzgledu na rozniced pomiedzy testem a realnym uzytkowaniem. Problem pojawia się: - jeżeli samochody jednego producenta maja porównywalne dane labo i live - poszczególne egzemplarze tego samego samochodu maja na tyle różne osiagi ze jeden miesci sie w zalozonych normach a drugi je znaczaco przekracza. 49 |
Data: Czerwiec 01 2012 01:28:43 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: anacron | W dniu 2012-05-31 20:37, Tomasz Pyra pisze: Jakieś tam konkretne miasto czy doświadczenia konkretnego użytkownika już Wystarczy przejechać autem 10 tys. km ustalając ile poza miastem ile w mieście. Po 10 tys. km wyniki będą powtarzalne dla wielu kierowców. Nie da się non stop cisnąć, jak i nie da się non stop jeździć ekonomicznie. 50 |
Data: Czerwiec 01 2012 08:12:27 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-05-31 20:37, Tomasz Pyra pisze: Nie będą, skoro jeden pisze o wielkim mieście Sieradzu (LOL), a drugi o staniu w korkach Warszawie. 51 |
Data: Czerwiec 02 2012 09:29:05 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: anacron | W dniu 2012-06-01 08:12, Cavallino pisze:
Akurat w Sieradzu wleczesz się za setkami Elek :P Ale nie o to chodzi przy 10 tys naprawdę się zrówna w okolice średniego przebiegu. Popatrz sobie na statystyki w internecie aut z dużymi przebiegami. Ich średnie spalanie nie rożni się od siebie zbyt wiele. 52 |
Data: Czerwiec 03 2012 20:38:46 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Popatrz 20-50% to jak dla mnie dość duża różnica. 53 |
Data: Czerwiec 05 2012 11:50:32 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-06-02 09:29, anacron pisze: przy 10 tys naprawdę się zrówna w okolice średniego przebiegu. Popatrz Ja po przeprowadzce z miasta A do miasta B zanotowałem spalanie mniejsze średnio o 1.5-2l. I to przy przy testowaniu znacznie dłuższym niż 10kkm. Oczywiście, ten sam samochód. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 54 |
Data: Maj 31 2012 21:20:14 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-05-31 19:59, Budzik pisze: Użytkownik Artur Maśląg ... Jakie to oszustwo? W jakiś sposób różni producenci muszę podać zużycie w tych samych warunkach, które później można porównywać. Inaczej tego się zrobić nie da. Stąd też pisałem, że porównania indywidualnych ekstremalnych wyników można tylko traktować jak ciekawostki. Na początku tego wątku podawałem swoją propozycję sprawdzenia tych dwóch i30 - każdego biorę na 2 tygodnie i jeżdżę po swoich trasach z pełną regularnością. Różnice w warunkach się skompensują i jak różnica wyjdzie między egzemplarzami pow. (powiedzmy) 0,5l/100km to będzie można stwierdzić, że z jednym z nich jest coś nie tak. Przy okazji potwierdzę ile się różnie spalanie rzeczywiste od katalogowego. A jak ktoś sobie jeździ z kolegą... 55 |
Data: Maj 31 2012 23:02:19 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Użytkownik Artur Maśląg ... Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim. kwestie pomiarów wyjaśniłem powyżej. A dlaczego piszę o oszustwie? Mianowicie chodzi mi o nazewnictwo. Skoro koncern nie chce sugerować, że to jest zuzycie w miescie a jedynie zuzycie w tescie to niech nazwie te wartość "zuzycie w tescie 40/70" a nie "tryb miejski" sugerujac zuzycie w miescie. 56 |
Data: Czerwiec 01 2012 10:13:24 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-06-01 01:02, Budzik pisze: Użytkownik Artur Maśląg ... Rozbawiłeś mnie - nazewnictwo jest powszechnie przyjęte i od dawna wiadomo, że z rzeczywistością związek ma średni. Poszukaj sobie jak się robi takie testy (ECE itd.) Nawet w wiki coś tam opisali: http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automobiles 57 |
Data: Czerwiec 01 2012 12:59:26 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie cieszę się, że mogłem pomóc - w koncu juz prawie likend. - nazewnictwo jest powszechnie przyjęte i od dawna i tak, i nie. Z wypowiedzi na tym forum widac ze: - jeden producent podaje 5 a uzytkownicy bez problemu osiagaja np 6 - inny producent podaje 6 a nikomu nie udaje sie zejsc ponizej 8 - inny producent podaje 6 a tymczasem rozne modele jego auta osiagaja czasem 7, czasem 9 i nikt nie wie dlaczego. I co? Wszystkich oceniać tak samo? Poszukaj sobieAle sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Czy ty jestes normalny, czy tylko listonoszem?" by Jenka 58 |
Data: Czerwiec 01 2012 15:58:58 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-06-01 14:59, Budzik pisze: Osobnik posiadający mail napisał:(...) Rozbawiłeś mnie Nieistotne - humor jest dobry zawsze :) - nazewnictwo jest powszechnie przyjęte i od dawna I tak, i tak. Z wypowiedzi na tym forum widac ze: Trzeba było poczytać wędkarstwo :) - jeden producent podaje 5 a uzytkownicy bez problemu osiagaja np 6 Producentów w zasadzie tak. Podają oni zużycie wg tych samych norm/zasad (w uproszczeniu) i nie ma tutaj miejsca o oskarżanie kogoś o oszustwo. Każdy robi tak, by wypaść jak najlepiej na testach. Co do opowieści "ludzi" (w tym grupowiczów) to należy mieć bardzo duży dystans i mieć świadomość, że relacje są bardzo często bardzo subiektywne, że o naginaniu rzeczywistości (często są to kłamstwa, czy efekty wybujałej fantazji) nawet nie wspomnę. Nawet w wiki coś tam opisali:Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem? Na to wychodzi. 59 |
Data: Czerwiec 01 2012 21:59:06 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Nawet w wiki coś tam opisali:Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem? uwielbiam takie odpowiedzi. Polemizujac w tym tonie - nie masz racji. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain 60 |
Data: Czerwiec 02 2012 08:14:01 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-06-01 23:59, Budzik pisze: Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Pozostanę przy swojej opinii na ten temat. Ty opowiadasz o jakichś oszustwach, tymczasem producenci jasno podają wg czego(norma) są wykonane poszczególne pomiary i łatwo sprawdzić na ile może być to podobne do rzeczywistości. 61 |
Data: Czerwiec 02 2012 22:59:04 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Nawet w wiki coś tam opisali:Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem? no tak, ale to oni są specjalistami w swojej dziedzinie, nie ja. Wiec jeżeli nazywaja cos cyklem miejskim a mimo to takie dane nie maja nic wspolnego z jeżdzeniem po miejscie to jak to inaczej nazwac? Rznięciem głupa? Nie mam nic przeciwko podawaniu prognozowanego spalania w cyklu miejskim ale pod warunkiem, ze rzeczywiste spalanie w miescie jest przynajmniej porównywalne. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest miliarderem" - Charlie Chaplin 62 |
Data: Czerwiec 03 2012 16:48:05 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-06-03 00:59, Budzik pisze: Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: To poczytaj jak się taki test przeprowadza, później to odnieś do swojej eksploatacji i się zastanów jaki może być efekt. Tyczy to w zasadzie każdego samochodu. Mało tego, producenci niczego nie ukrywają. Wiec jeżeli nazywaja cos cyklem miejskim a mimo to takie dane nie maja nic To jest cykl miejski zgodnie z normą XXXX. Jakieś przybliżenie pewnego modelu, który pozwala skutecznie porównywać w tych samych warunkach różne pojazdy itd. Zresztą tak naprawdę to nie jest wina producentów, a urzędników, którzy przyjęli takie normy do porównywania nie tylko zużycia paliwa, ale też emisji spalin itd. W sumie to pewnie możesz podziękować EU za pewien rodzaj hipokryzji, ponieważ te same samochody chyba wszędzie poza EU palą więcej. Tak więc kwestie oszustwa to może skieruj do ustawodawców. Nie mam nic przeciwko podawaniu prognozowanego spalania w cyklu miejskim Dla kogo i w jakim mieście? Później ludzie porównują np. Zamość do DC i opowiadają o tym, jak to im Focus pali poniżej 6 litrów, a tym z DC palą powyżej 9 i nikt się tym nie przejmuje. Już nie wspomnę o tym, kto prowadzi samochód i jak. To Twoje rzeczywiste spalanie w mieście może być np. 2 x norma podana przez producenta. Średnio porównywalne. Tu masz przykład: http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/toyota-dogadala-sie-z-kierowca-ktoremu-yaris-palil-za-duzo-benzyny <cite> Toyota zorganizowała więc kolejne badanie, tym razem przez niezależnego rzeczoznawcę PZMOT. W warunkach identycznych jak w poprzednim teście Yaris spalił 6,2 litra. Na prośbę pana Andrzeja specjalista pożyczył auto na dwa dni i jeździł nim na krótkich dystansach. Spalanie wzrosło do 8,7 litra. Kilka dni później na trasie z domu do pracy i z powrotem właściciel samochodu wrócił do 14-litrowych wartości. Dziś, kiedy jest nieco cieplej auto pali 11-12 litrów. </cite> 63 |
Data: Czerwiec 01 2012 08:24:21 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Laisar | On 1 Cze, 14:59, Budzik
Że norma faktycznie mało odwzorowuje rzeczywistość, ale nie mamy nic lepszego. Natomiast zgadzam się, że w danych technicznych powinno się to obecnie nazywać inaczej - ale wyłącznie ze względu na spokój producentów i urzędów, żeby im klienci d*** nie zawracali kwękami "oszukujoooo!! 11!!"... -- Laisar 64 |
Data: Czerwiec 01 2012 17:43:59 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-06-01 17:24, Laisar pisze: On 1 Cze, 14:59, wrote: To prawda. Natomiast zgadzam się, że w danych technicznych powinno się to obecnie Przecież jest podane wg czego było pomiary wykonywane - poniżej przykład: Zużycie paliwa (dyrektywa UE 80/1268-1999/100 WE ) ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Średnio (litry/100 km) 6,9 [6,5] 4,7 [4,8] 5,2 Miasto (litry/100 km) 8,4 [7,9] 5,6 [5,8] 6,5 Poza miastem (litry/100 km) 5,2 [5,1] 4,0 [4,2] 4,3 Zalecane paliwo bezołowiowa 95 lub więcej olej napędowy§ Pojemność zbiornika paliwa (litry) 55 55 Średnia emisja CO2 (g/km) 163 [155] 125 [127] 136 65 |
Data: Czerwiec 01 2012 15:43:47 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Laisar | On 1 Cze, 17:43, Artur Maśląg wrote: W dniu 2012-06-01 17:24, Laisar pisze: Przekonujesz przekonanego (: - ja to wiem i nawet czasem też niektórym tłumacze, że dane o zużyciu NIE dotyczą rzeczywistego użytkowania.. Zmiana nazwy, uwypuklenie, że to są dane laboratoryjne, być może nieco by pomogła zwalczyć plagę takich beksalali... (TSD: najśmieszniejsze jest to, że często są to te same osoby, które marudzą, że "UE czy jakieś inne szatany" traktują ich jak głupków, nakazując zapinać pasy, budując wysepki czy ograniczając prędkość i ruch w centrum miasta <: ). -- Laisar 66 |
Data: Maj 31 2012 19:53:00 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Tacy, którzy uważają, że spalanie katalogowe odzwierciedla normalne No i? Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim. Co nie znaczy, że zmierzone podczas jeżdżenia po mieście jakimkolwiek egzemplarzem. Zakładam, że takie dane powinny odposiadać spokojnej jezdzie w trybie Czyli robisz to o czym pisałem - z własnej niewiedzy chcesz wyciągać jakieś wnioski. 67 |
Data: Maj 31 2012 23:02:44 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... to juz jest troche problem sprzedawcy, że nazywa rzeczy inaczej, niż ichPoza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim. faktyczny charakter.
nie, ja wiem, ze oni robią laboratoryjnie testy zakładajac odpowiednia czesc dystansu i odpowiednia predkosc po czym wyliczaja srednia. Tyle tylko, ze jako konsument - mam to w głębokim poważaniu. Jeżeli ktoś używa w ofercie nazwy: cykl miejski to moim zdaniem musi się liczyć z tym, że ktośpotraktuje to jako cykl miejski a nie laboratoryjny test 40/70. Rozumiejac te róznice nie bede się dziwił jeżeli dane producenta podadza 4l/100 a ja bede wykrecał <5. Ale jeżeli producent poda 4 a ja nie bede w stanie zejsc poniżej 6,5 to już jest coś nie tak. 68 |
Data: Czerwiec 01 2012 08:11:45 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Użytkownik Cavallino ... A nazywa? Masz ulotkę w której nie ma info o normie w jakiej zostało zmierzone zużycie? Jeżeli ktoś używa w ofercie nazwy: cykl miejski to moim zdaniem musi się No chyba, że jakaś norma tak właśnie to nazwała. Rozumiejac te róznice nie bede się dziwił jeżeli dane producenta podadza Z normą? Być może. Pisz do Brukseli. 69 |
Data: Czerwiec 01 2012 12:59:32 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: a masz problem z rozróżnieniem takich kwestii jak:to juz jest troche problem sprzedawcy, że nazywa rzeczy inaczejPoza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie a) nazwa b) dodatkowe info "małym druczkiem" no chyba. A nazwała?Jeżeli ktoś używa w ofercie nazwy: cykl miejski to moim zdaniem musi Od razu na berdyczówRozumiejac te róznice nie bede się dziwił jeżeli dane producenta Nie od dzis wiemy, że prezentujemy zupełnie odmienne podejscie do konsumentów. Ja uważam, że sprzedawca powinien być uczciwy zamiast zakłamywać prawdziwe cechy bełkotem marketingowyym. Ty uważasz, że kupując cokolwiek to kupujący ma być profesjonalistą. Nie twierdzę, że twoje podejscie nie jest bardziej realistyczne i zdroworozsądkowe. :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie" 70 |
Data: Czerwiec 03 2012 20:26:54 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Ja uważam, że sprzedawca powinien być uczciwy zamiast zakłamywać prawdziwe Jak proponujesz "uczciwie" podawać zużycie paliwa? Moje czy anacrona? Będą się różniły pewnie o 20-30%, jako że mi nie przychodzi do głowy jazda 70-90 w trasie. 71 |
Data: Czerwiec 03 2012 20:58:54 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: uczciwe = możliwe do osiągnięcia.Ja uważam, że sprzedawca powinien być uczciwy zamiast zakłamywać Jeżeli jadać ecodrivingiem i nie stojąc w korkach (ale już np. ruszając ze świateł i przed nimi hamując) jestem w stanie osiągnąć pokazane dane, jest ok. Jeżeli pomimo to auto spala 2 l więcej - coś jest nie halo. Akurat w jezdzie poza miastem okreslenie tego jest duzo prostsze. Wystarczy podac przy jakiej maks predkosci podane jest spalanie. Wtedy wiesz, ze dane spalanie osiagniesz jak bedziesz jechal maks 110km/h i nie bedziesz oczekiwał ze jadac 140 twoje spalanie nadal bedzie = katalogowej jezdzie poza miastem. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie, jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim 72 |
Data: Czerwiec 03 2012 23:20:26 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Ale w jakim mieście i dlaczego akurat ecodrivingiem? Żeby ktoś kto nie umie, albo nie chce uważał że go oszukują? Jeżeli pomimo to auto spala 2 l więcej - coś jest nie halo. Eeee tam, zapewniam Cię, że przy max. 110 idzie spalić daleko więcej niż przy utrzymywanym ciągle 140. Rzeczony w wątku Prius raczej więcej niż 110 to nie osiągnął podczas testów. Więc, nijak tak się wyliczyć nic nie da. 73 |
Data: Czerwiec 03 2012 22:58:54 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: jeżeli nie będzie korków to to, jakie to jest miasto, nie ma większegoOsobnik posiadający mail napisał(a) w znaczenia. To czy ruszasz, jedziesz km, hamujesz i stajesz na swiatłach w Warszawie czy w Świebodzinie - nie ma az takiego znaczenia. A dlaczego ecodriving? Zdrowy rozsądek? Wiadomym jejst, że producenci podaja spalania minimalne. A maks - to już tylko zależy od inwencji użytkownika. przyznam szczerze, że nigdy takim samochodem nie jechałem, który paliłbyJeżeli pomimo to auto spala 2 l więcej - coś jest nie halo. więcej przy 110 niż przy 140. Musiałby to byc jakiś bardzo mocny silnik i chyba specyficznie zsynchronizowana skrzynia biegów. Możesz podać jakiś przykład? No chyba ze ty porównujesz dwie sytuacje: - ciągłe 140 - różne predkosci na trasie i maks 110. Wtedy oczywiście zgoda, ale przecież nie o takie porównanie chodzi. Generalnie wiadomo, że w takich obliczeniach trzeba brać srednia (czym wieksza próbka tym lepiej) a nie jakies jednorazowe przypadki bedace w dodatku ekstremami. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy dopisał mu humorek zamiast escape wcisnął enter i rozjebał World Trade Center. 74 |
Data: Czerwiec 04 2012 09:24:24 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
jeżeli nie będzie korków to to, jakie to jest miasto, nie ma większegoJeżeli jadać ecodrivingiem i nie stojąc w korkach (ale już np. No ale jak przejedziesz przez Poznań nie stojąc w korkach? Chyba że nowymi obwodnicami, ale ciężko to jazdą miejską nazwać.... To czy ruszasz, jedziesz km, hamujesz i stajesz na swiatłach w Warszawie Oczywiście że ma, ilość tego typu manewrów się kłania. A dlaczego ecodriving? Zdrowy rozsądek? To się nazywa kapelusz na oczach. Zdrowy rozsądek to mpk, prawie zawsze wyjdzie taniej. Eeee tam, zapewniam Cię, że przy max. 110 idzie spalić daleko więcejprzyznam szczerze, że nigdy takim samochodem nie jechałem, który paliłby Albo robisz sobie jaja, albo nie rozumiesz co znaczy max. Możesz podać jakiś przykład? Oczywiście. Pusta autostrada i utrzymywane 140, vs wąska, za to zatłoczona droga i wyprzedzanie co chwilę TIRów, przy założeniu nieprzekraczania 110.
No oczywiście że tak. Przecież właśnie to napisałem, chodzi o to, że taki Twój "maks" jest całkowicie bez sensu. Ważne jest to jak się go osiąga.
Chodzi o wyliczenie średniego zużycia. To co zaproponowałeś jest bez sensu, bo za bardzo zależy od stylu jazdy. To już lepsze są te normy ECE czy jak je tak zwać, bo przynajmniej powtarzalne. Wystarczy mieć odrobinę oleju w głowie, wiedzieć że do danych podawanych przez producentów należy dodać ze 2 l i wszystko się zgadza. ;-) 75 |
Data: Czerwiec 04 2012 10:58:56 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: bez przesady.jeżeli nie będzie korków to to, jakie to jest miasto, nie ma większegoJeżeli jadać ecodrivingiem i nie stojąc w korkach (ale już np. Oczywiście zależy od godziny ale generalnie po Poznaniu IMO jeżdzi sie wcale nie najgorzej. Nie wiem jak jest teraz ale kilka lat temu jechać do Wrocłąwia - to był koszmar. Albo wjechać do Warszawy. Reasumując - nie widzę większego problemu. nie wiem co masz na mysli? Sugerujesz, że lepiej przejechać odległośc A->B spalajac 1l zamiast 0,5l? Bo ecodriving (zwłaszcza w mieście) nie powoduje, że jesteś gdzieś wolniej. wybacz Cavallino, sądziłem iż oczywiśtym jest iż nie mówiy o drodze typuEeee tam, zapewniam Cię, że przy max. 110 idzie spalić daleko więcejprzyznam szczerze, że nigdy takim samochodem nie jechałem, który paliłby autostrada, gdzie osiągasz pewną predkosc i możesz nią jechać XX km. Nowa toyota yaris reklamowana jest jako nowa era - 3l. Mam do tego dodac 2? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu 1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!" 76 |
Data: Czerwiec 04 2012 19:50:35 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Nie, co innego sugeruję. Ale ktoś komu jazda eco nie sprawa różnicy, zapewne tego nie zrozumie, więc nie będę rozwijał po próżnicy. Bo ecodriving (zwłaszcza w mieście) nie powoduje, że jesteś gdzieś wolniej. Jasne. wybacz Cavallino, sądziłem iż oczywiśtym jest iż nie mówiy o drodze typu A niby dlaczego nie? Bo się wtedy Twoje teoryjka sypie? Nie - ona się sypie dlatego że po prostu jest słaba, dużo gorsza niż obecna norma. Nowa toyota yaris O hybrydzie mówisz? Ja mówiłem o normalnym kompakcie. Niech Ci będzie 30%, a nie 2l jak tak wolisz. reklamowana jest jako nowa era - 3l. Mam do tego dodac 2? Jak pojedziesz nią normalnie w trasę to na pewno spali dużo więcej niż rzeczone 3l. 77 |
Data: Czerwiec 04 2012 22:58:47 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: ROTFL - fantastyczny argumentnie wiem co masz na mysli?A dlaczego ecodriving? Zdrowy rozsądek? No jasne, że jasne. moze ty po prostu ecodrivingu nie rozumiesz? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") ....i to by było na tyle Jan T. Stanisławski 78 |
Data: Czerwiec 05 2012 08:46:22 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
No jasne, że jasne.Bo ecodriving (zwłaszcza w mieście) nie powoduje, że jesteś gdzieś Oczywiście że rozumiem. Trzeba jechać tak, żeby nie wydawało się, że auto zaczyna normalnie ciągnąć. ;-) Anacron już opisywał jak się wlecze 70 na autostradzie w celu minimalizacji zużycia. 79 |
Data: Czerwiec 05 2012 08:55:11 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: anacron | W dniu 2012-06-05 08:46, Cavallino pisze: Anacron już opisywał jak się wlecze 70 na autostradzie w celu W celu sprawdzenia spalania. Nie nadinterpretuj proszę. 80 |
Data: Czerwiec 05 2012 12:41:36 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: No jasne, że jasne.Bo ecodriving (zwłaszcza w mieście) nie powoduje, że jesteś gdzieś czyli nie wiesz. Po pierwsze przyspieszasz na ok 70% mocy samochodu, osiągasz oczekiwaną predkość i wtedy najwyższy bieg i econo Co najważniejsze - przewidywanie i płynna jazda. Zgadzam się - but hamulec, but hamulec daje dużo więcej wrażeń :) Ale czasu zbyt wiele nie zaoszczędza. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu" 81 |
Data: Czerwiec 05 2012 16:54:44 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-06-05 14:41, Budzik pisze: >>moze ty po prostu ecodrivingu nie rozumiesz? Trzeba jechać tak, żeby nie wydawało się, że auto zaczyna normalnie I to ma być ekonomiczniejsze niż przyspieszanie cały czas w obszarze najwyższej sprawności silnika? Czyli: na możliwie wysokim biegu, i przy otwarciu przepustnicy odpowiadającym ok. 70-80% max. obciążenia na danych obrotach (a nie: 70% mocy maksymalnej)? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 82 |
Data: Czerwiec 05 2012 17:38:51 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Artur MaĹlÄ
g | W dniu 2012-06-05 16:54, Jakub Witkowski pisze: W dniu 2012-06-05 14:41, Budzik pisze: Ja tam nie wiem, ale w czasach prehistorycznych uczono mnie spokojnej, bezpiecznej i ekonomicznej jazdy. PrzyĹpieszenie na tyle i trzeba, hamowanie silnikiem, jazda na możliwie najwyższym biegu bez szarpania silnikiem, obserwacja sytuacji na drodze itd. Dziwnym trafem później też tak szkolono. Teraz z tego zrobiono "wiedzÄ tajemnÄ " pod tytułem ecodriving i wiele osób dorabia do tego ideologiÄ. Teraz sobie popatrzmy, co też nam radzÄ : http://www.autocentrum.pl/wydarzenia/eco-driving-oszczednie-nie-znaczy-wolno/#ixzz1wvr0a2u1 > Zasady jazdy w stylu ECO: > 1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach. Nic siÄ nie zmieniło. > 2. WłÄ czaj wyższy bieg najpóźniej po osiÄ gniÄciu 2500 obr./min w silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla. A tutaj (piszÄ o benzynowych) to jak ludzie majÄ normalnie jeździÄ w mieĹcie, wyprzedzaÄ, czy włÄ czaÄ siÄ do ruchu nie przekraczajÄ c 2500rpm? > 3. Przyspieszaj â jeĹli warunki drogowe na to pozwalajÄ â dynamicznie, wciskajÄ c pedał gazu do ž głÄbokoĹci. Nic siÄ nie zmieniło. > 4. Nie jedź na luzie â jeĹli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie ruchu, tocz siÄ na biegu, bez naciskania pedału gazu. Nic siÄ nie zmieniło. > 5. Uruchamiaj silnik bez (wciskania pedału) gazu. Nic siÄ nie zmieniło. Z nogÄ na gazie to siÄ strucle "paliło". > 6. Nie grzej silnika zbyt długo, już po 30 sekundach olej zapewni odpowiednie smarowanie. No tak, ekologia. > 7. GaĹ silnik, jeĹli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30 sekund. No tak, ekologia. > 8. WyłÄ czaj zbÄdne odbiorniki prÄ du. Klimatyzacji używaj z umiarem. No, najlepiej zrezygnowaÄ z komputera, radia, elektryki, klimatyzacji itd. Zapomniałbym o Ĺwiatłach :) > 9. BÄ dź przewidujÄ cy â unikaj zbÄdnych przyspieszeĹ i hamowaĹ. Nic siÄ nie zmieniło. > 10. Unikaj zbÄdnego obciÄ żenia. To mogÄ powoziÄ trochÄ zbÄdnych gratów w bagażniku, czy już nie? > 11. Ograniczaj opory toczenia i aerodynamiczne, dbaj o właĹciwe ciĹnienie w oponach. Dbaj o właĹciwy stan techniczny auta (silnik, zawieszenie). Nic siÄ nie zmieniło. Wiadomo też, że np. bagażnik może spowodowaÄ wzrost zużycia paliwa, ale jak go tak ciÄ gle zdejmowaÄ i zakładaÄ... > 12. Planuj podróż â czy jest konieczna, czy trasa jest optymalna, czy samochód jest najlepszym Ĺrodkiem transportu? Unikaj jazdy na dystansie poniżej 4 km. Znaczy kup rower - a, gdzieĹ jeszcze radzili, że jak masz jechaÄ w szczycie, to przełóż wyjazd ;) 83 |
Data: Czerwiec 05 2012 18:58:46 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Użytkownik Artur MaĹlÄ
g ... 4. Nie jedź na luzie â jeĹli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie to mnie zaciekawiło. Dlaczego? Rozumiem, że w nowych autach tak to działa, bo przy hamowaniu silnikiem auto nie dostaje paliwa. Ale w starszych to raczej wiecej paliwa zuzywa siÄ na biegu jałowym a nie na hamowaniu silnikiem. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym. 84 |
Data: Czerwiec 05 2012 21:28:34 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Artur MaĹlÄ
g | W dniu 2012-06-05 20:58, Budzik pisze: Użytkownik Artur MaĹlÄ g ... Po pierwsze - hamowanie silnikiem, mniejsze obciÄ żenie układu hamulcowego itd. Rozumiem, że w nowych autach tak to działa, bo przy hamowaniu silnikiem A co to jest wg Ciebie nowsze auto? Ale w starszych to raczej wiecej paliwa zuzywa siÄ na biegu jałowym a nie Chodziło Ci chyba o to, że wiÄcej paliwa silnik zużywał przy hamowaniu silnikiem niż na biegu jałowym? No, a teraz po drugie - ponad 30 lat temu to w Polonezie (nie tylko zresztÄ ) stosowany był tzw. ZHS (zawór hamowania silnikiem), który działał w zasadzie tak samo jak to, co uważasz za działajÄ ce w nowych samochodach. No, ale jak widzÄ wiedza na ten temat dalej jest niezbyt duża... 85 |
Data: Czerwiec 05 2012 20:21:31 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Użytkownik Artur MaĹlÄ
g ... pomijam te wielkosc poniewaz zestaw klocków kosztuje do mojego auta jakies4. Nie jedź na luzie â jeĹli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie 60zł. a nie wiem, kiedy nastapiła ta zmiana.Rozumiem, że w nowych autach tak to działa, bo przy hamowaniu wiem natomiast ze jak po 2004 roku jezdziłem nowymi samochodami to one podczas hamowania silnikiem nie dostawały paliwa. A jak jezdziłem starszymi (rok produkcji 2001 i starsze) to już dostawały i bardziej opłacało siÄ jezdzic na jałowym. tak, oczywiscie.Ale w starszych to raczej wiecej paliwa zuzywa siÄ na biegu jałowym a sorry. No, a teraz po drugie - ponad 30 lat temu to w Polonezie (nie tylkomam rozumieÄ, że zawsze tak jest, ze samochód podczas hamowania silnikiem nie dostaje ani grama paliwa? (przyznaje, ze jestem zaskoczony) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec." La Rochefoucauld 86 |
Data: Czerwiec 05 2012 22:55:40 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
a nie wiem, kiedy nastapiła ta zmiana.Rozumiem, że w nowych autach tak to działa, bo przy hamowaniu Kiedy zamiast gaźników wprowadzono wtryski. A to było daleko dawniej niż w 2004. 87 |
Data: Czerwiec 05 2012 23:01:00 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-06-05 22:21, Budzik pisze: a nie wiem, kiedy nastapiła ta zmiana. Moja Laguna 1.8 90KM z 1995r. już odcinała paliwo przy hamowaniu silnikiem. Warunkiem tego były obroty silnika pow. ~1500. mam rozumieć, że zawsze tak jest, ze samochód podczas hamowania silnikiem Zawsze. Ale ... patrz wyżej (wspomniany warunek). -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 88 |
Data: Czerwiec 06 2012 04:58:46 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: a nie wiem, kiedy nastapiła ta zmiana.Moja Laguna 1.8 90KM z 1995r. już odcinała paliwo przy hamowaniu hmm, jak to sprawdzić? wiesz moze, czy ta zmiana odbyła sie w podobnym czasie rowniez dla topornych diesli? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna. A może nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff 89 |
Data: Czerwiec 06 2012 07:39:20 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: J.F. | Dnia Tue, 5 Jun 2012 20:21:31 +0000 (UTC), Budzik napisał(a): Użytkownik Artur Maśląg ... No nie, zawsze to nie, maluch np dostaje. Syrenka tez dostawala, ba, tam byl problem ze dostawala za malo paliwa ... a wiec i oleju, stad wolne kolo (silnik nie hamowal). J. 90 |
Data: Czerwiec 06 2012 08:39:52 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Artur MaĹlÄ
g | W dniu 2012-06-05 22:21, Budzik pisze: Użytkownik Artur MaĹlÄ g ... Klocków do Twojego dziĹ :) a nie wiem, kiedy nastapiła ta zmiana. Nie wiem czym jeździłeĹ, ale układy wtryskowe i bardziej skomplikowane układy gaźnikowe to sÄ lata dużo wczeĹniejsze. mam rozumieÄ, że zawsze tak jest, ze samochód podczas hamowania silnikiem Jeżeli jest w ten system wyposażony to tak - podobnie jak teraz. Po zdjÄciu nogi z gazu odcinane jest zasilanie paliwa (w tym biegu jałowego) i przywracane przy jakichĹ tam obrotach w okolicach 1000 (tak mniej wiÄcej). Sterowane elektronicznie, bÄ dź podciĹnienionwo. Tu jeszcze dla wyjaĹnienie - piszÄ o Otto. 91 |
Data: Czerwiec 06 2012 07:29:53 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: z tych starszych, co do których mogę mieć wątpliwośc:Po pierwsze - hamowanie silnikiem, mniejsze obciążenie układupomijam te wielkosc poniewaz zestaw klocków kosztuje do mojego auta mercedes 204D 1992 i 1997 renault traffic 2001 chyba 2,4d ale moglo tez byc 1,9 - nie pamietam ford courier 2001 1,9D citroen zx 1993 fiat scudo 1997 To tak z tych najbardziej zapamietanych. mam rozumieć, że zawsze tak jest, ze samochód podczas hamowania dzięki za podpowiedz, musze cos wiecej na ten temat poczytac. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nic na to nie można poradzić. To byłby dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw 92 |
Data: Czerwiec 05 2012 15:59:13 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: chyba mówimy o tym samym tylko innymi słowami.>>moze ty po prostu ecodrivingu nie rozumiesz? Generalnie chodzi o to, że econo wcale nie znaczy ślamazarnie przyspieszać, tylko szybko osiągnąć założoną predkośc przelotową. No i przewidywać. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor, written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition. 93 |
Data: Czerwiec 05 2012 18:02:09 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Czyli to jednak Ty nie masz pojęcia, co oznacza ekonomiczna jazda.... 94 |
Data: Czerwiec 05 2012 20:21:29 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: mam.chyba mówimy o tym samym tylko innymi słowami. Moje auta paliły zawsze mało w stosunku do sredniej. Przykładowo: - nowa corsa 1,4Tdci - 4,1l - nowy yaris 1,4TD - 4,3l - courier stary jak swiat z 800.000 km na liczniku - 6,5l - mercedes 204D - 10l ale nim akurat o zwawej jezdzie nie ma co mówic :) To ty piszesz, ze ekonomicznie nie jezdzisz. Ale rozumiem, ze nie przeszkadza ci to byc specjalistą rowniez w tym temacie? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku". 95 |
Data: Czerwiec 05 2012 23:01:01 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Wątpię po tym co piszesz. Byłeś na jakimś kursie jazdy o kropelce? Poczytaj jak bardzo rozbieżne są ich teorie z Twoją. Eko to po prostu nieużywanie gazu. 96 |
Data: Czerwiec 06 2012 04:58:43 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: załozyłem, ze skoro wskazania spalania w moich samochodach sa na takimmam.chyba mówimy o tym samym tylko innymi słowami. poziomie na jakim są, to widocznie moja wiedza wystarcza. Poczytaj jak bardzo rozbieżne są ich teorie z Twoją.mógłbys wskazać te różnice? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest miliarderem" - Charlie Chaplin 97 |
Data: Czerwiec 06 2012 08:26:43 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Poczytaj jak bardzo rozbieżne są ich teorie z Twoją.mógłbys wskazać te różnice? Wskazywałem, nie czytałeś na co odpowiadasz? Poza tym, skoro Ty coś twierdzisz, to wypadałoby chociaż poszukać co i przeczytać czy Twoje twierdzenie ma jakikolwiek sens. 98 |
Data: Czerwiec 06 2012 07:29:57 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ...
Wskazałes 1 różnicÄ. Przyspiesznie. Nie różnice. Rozróżniasz liczbe pojedynczÄ od mnogiej? Ja twierdze ze przyspiesza siÄ energicznie (oczywiscie nie przy maks wcisnietym pedale gazu ale gdzies na 70%) Ty twierdzisz, ze raczej na 7% bo tak ciÄ ceed pouczał. Poza tym, skoro Ty coĹ twierdzisz, to wypadałoby chociaż poszukaÄ co i Szkoły ecodrivingu o powyższym mówia tak: cytuje: Ekojazda nie oznacza wcale powolnego stylu prowadzenia samochodu. Przyspieszanie odbywa siÄ z pedałem gazu wciĹniÄtym âna 3/4â, co nie obciÄ ża zanadto silnika i umożliwia płynnÄ i dynamicznÄ jazdÄ. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam kontrargument "Bo tak!". Tomasz 'tsca' Sienicki 99 |
Data: Czerwiec 06 2012 09:43:08 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Użytkownik Cavallino ... I znowu bzdura. Wskazywałem operowanie pedałem gazu (prawie brak) i moment zmiany biegu na wyższy (na długo zanim auto zechce pociÄ gnÄ Ä). Ja twierdze ze przyspiesza siÄ energicznie (oczywiscie nie przy maks A ja, że na 50-70% to siÄ jeździ normalnie. A ekonomicznie na dużo, dużo mniej, bo inaczej i tak nic to nie daje. Skoro silnik i tak nie daje mocy, to gaz przy ZBYT niskich obrotach nie da żadnego efektu, oprócz WZROSTU zużycia paliwa. Oraz zużycia silnika rzecz jasna. Szkoły ecodrivingu o powyższym mówia tak: A to: "jazdÄ na jak najwyższym biegu - przy prÄdkoĹci 50 km/h powinno siÄ jechaÄ na czwartym lub nawet piÄ tym biegu" czaemu pominÄ łeĹ? 100 |
Data: Czerwiec 06 2012 08:26:14 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... ale sugerujesz ze w tym punkcie moje wyobrażenia nie zgadzajÄ siÄ zePoczytaj jak bardzo rozbieżne sÄ ich teorie z TwojÄ .mógłbys wskazaÄ te różnice? szkołami eko jazdy? Bo to ze szkoły eko jazdy nie zgadzaja sie z twoimi wyobrażeniami - to by siÄ zgadzało. PomieszałeĹ coĹ.Ja twierdze ze przyspiesza siÄ energicznie (oczywiscie nie przy maks Piszesz, ze moje wyorażenia różnia siÄ od tego co mówia szkoły. To pokazuje ci ze sie nie róznia. A ty piszesz, ze 50-70 to nie jest ekono, bo to jest normalnie? Czyli ok, sam doszedłes do wniosku ze ekono nie znaczy kapelusz. Gratulacje, podobno jak sie samemu cos wydedukuje, to na dłużej siÄ zapamieta. Szkoły ecodrivingu o powyższym mówia tak: Nie pominałem. RozmawialiĹmy o przyspieszaniu a ten fragment o tym nie jest. Mam nadzieje, że rozróżniasz jazde po osiÄ gnieciu oczekiwanej predkoĹci od przyspieszania? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie ma nieprzerwanie wzrastać." Alfred Hitchcock 101 |
Data: Czerwiec 06 2012 10:38:54 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
A ty piszesz, ze 50-70 to nie jest ekono, bo to jest normalnie? Absolutnie nie. Decyduje o tym fakt, że zanim zdÄ żysz przyspieszyÄ trzeba zmieniÄ bieg. I jak siÄ wlokłeĹ, tak siÄ wleczesz. Nie pominałem. RozmawialiĹmy o przyspieszaniu a ten fragment o tym nie OczywiĹcie że jest. Bo przyspieszenia można siÄ spodziewaÄ, właĹnie wtedy gdy Ty masz pedał gazu puszczony i zmieniasz bieg na wyższy, tylko po to, aby przyspieszenie znowu było fatalne. Mam nadzieje, że rozróżniasz jazde po osiÄ gnieciu oczekiwanej predkoĹci od OczywiĹcie. Tyle, że stosujÄ c te zadady nigdy nie dochodzisz do oczekiwanej (żeby siÄ nie wlec) prÄdkoĹci. A co za tym idzie, nie przyspieszasz praktycznie w ogóle i nie jedziesz praktycznie w ogóle. W zamian Ĺlamarzysz siÄ i siÄ wleczesz na drodze. 102 |
Data: Czerwiec 06 2012 08:50:19 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: To podnies sobie granice o 500 obrotów.A ty piszesz, ze 50-70 to nie jest ekono, bo to jest normalnie? Przeciez to sąwartości orientacyjne - ile osób umie okreslic na słuch obroty silnika? wiadomo, ze robi się to "na czucie" Ale o czym ty mówisz?Nie pominałem. Rozmawialiśmy o przyspieszaniu a ten fragment o tym Fragment który najpierw przytoczyłęs a potem wyciąłeś z cytatu nie mówi o przypsieszaniu. Masz osiągnąc oczekiwaną prędkość normalnie przyspieszając i wtedy wrzucić najwyższy mozliwy bieg i dalej jechac równo bez przyspieszania. Mam nadzieje, że rozróżniasz jazde po osiągnieciu oczekiwanej Jak zwykle, co prawda nie jezdzisz econo, ale wiesz najlepiej. Niech ci bedzie. Dla mnie predkoscia docelową w miescie na wiekszosci dróg jest 60-70 i nie mam problemu z wrzuceniem 5 i jechaniem z taką predkością. I nie sądzę abyś jakiekolwiek odcinki w mieście przejeżdzał jakoś specjalnie szybciej (o ile w ogóle). -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie liczyć wszystkich innych form, których próbowano od czasu do czasu." Winston Churchill 103 |
Data: Czerwiec 06 2012 11:22:22 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Mało. Do komfortowej jazdy trzeba ją podnieść o 1000 minimum, ale benzyniaka pewnie 2000. Bo przyspieszenia można się spodziewać, właśnie wtedy gdy Ty maszAle o czym ty mówisz? O tym, że nie idzie sensownie przyspieszać nie wykorzystując co najmniej średnich obrotów silnika. Masz osiągnąc oczekiwaną prędkość normalnie przyspieszając Ale wtedy naruszasz zasadę związaną z brakiem obrotów powyżej 2000. Albo rybki, albo akwarium. Dlatego mówię, że to się kłóci ze sobą. Dla mnie predkoscia docelową w miescie na wiekszosci dróg jest 60-70 i nie A ja mam, 5 bieg bez protestów silnika mogę wrzucić od 80. 104 |
Data: Czerwiec 06 2012 09:53:03 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: czy ty jestes nienormalny?To podnies sobie granice o 500 obrotów.A ty piszesz, ze 50-70 to nie jest ekono, bo to jest normalnie? Rozbijasz wypowiedz na dwa zdania zmieniajace sens kazdego z nich i na kazde osobno odpowiadasz? Toz to dyskusja ze samym sobią! No to sobie naruszaj.Masz osiągnąc oczekiwaną prędkość normalnie przyspieszając Ja naruszam zasade dotyczaca bagazu, klimy i kto wie czego jeszcze. Ale nie przeszkadza mi to osiągać satysfakcjonujących wyników spalania i przy tym sprawnie poruszać się po mieście. Gratuluję!Dla mnie predkoscia docelową w miescie na wiekszosci dróg jest 60-70 A nie zrozumiał tego, zeby zasady odnieść do swojego samochodu? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg 105 |
Data: Czerwiec 06 2012 19:08:08 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
czy ty jestes nienormalny?Ale o czym ty mówisz? Jak tak, ale Ty jak widać niekoniecznie. Zresztą po kapeluszniku niczego innego nie można się było spodziewać. No to sobie naruszaj.Masz osiągnąc oczekiwaną prędkość normalnie przyspieszając Ale to Ty naruszasz, a nie ja, a przynajmniej tak zeznajesz. Pisząc w jednym zdaniu econo i dynamicznie po prostu uprawiasz demagogię. Ja naruszam zasade dotyczaca bagazu, klimy i kto wie czego jeszcze. No jak widzisz ze słów przeszkolonego Mirka, to jednak się nie bardzo odnosi, ma się nie przekraczać 2000 i tyle. 106 |
Data: Czerwiec 06 2012 19:46:28 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2012-06-06 19:08, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: No jak widzisz ze słów przeszkolonego Mirka, to jednak się nie bardzo Hola, hola - przy przyspieszaniu. Jak już jesteś na najwyższym biegu i potrzebujesz jechać szybciej - droga wolna, choć to oczywiście podnosi spalanie. Szkolenie mieliśmy na nowych Megane z silnikiem 1.5 dci z mocą bodaj 90 KM - bez problemu radziły sobie z przyspieszaniem od 1500 do 2000 obrotów, bo tak mniej więcej jest tam zestopniowana skrzynia (zresztą podobnie jak u mnie). Jeśli rzeczywiście Twój silnik nie ciągnie poniżej 1700 to sobie te 2000 podnieś do 2200 - chodzi o to, żeby zmieniać bieg na wyższy przy takich obrotach, żeby na wyższym biegu samochód ciągle jechał i jednocześnie, żeby były to możliwie najniższe obroty. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 107 |
Data: Czerwiec 06 2012 20:52:36 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Dnia 2012-06-06 19:08, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Jasne. Jak już jesteś na najwyższym biegu i potrzebujesz jechać szybciej - droga wolna, choć to oczywiście podnosi spalanie. O to szło. Widać każde przekroczenie 2000 podnosi spalanie. Ciekawe czy jakby zamiast 2000 użyć 1700 to spalanie byłoby jeszcze mniejsze niż przy jeździe wg złotych zasad ecodrivingu? Jeśli rzeczywiście Twój silnik nie ciągnie poniżej 1700 "Nie ciągnie" to pojęcie względne. Przestaje szarpać gdzieś przy 1400, więc jakoś tam ciągnie, ale od 1700 zaczyna się dopiero to co sprawia radochę z jazdy. to sobie te 2000 podnieś do 2200 - chodzi o to, żeby zmieniać bieg na wyższy przy takich obrotach, żeby na wyższym biegu samochód ciągle jechał i jednocześnie, żeby były to możliwie najniższe obroty. Ceed pojedzie i 40 na najwyższym biegu, Lancia tym bardziej i z mniejszymi oporami, ale co to za jazda..... 108 |
Data: Czerwiec 06 2012 21:14:32 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2012-06-06 20:52, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Ciekawe czy jakby zamiast 2000 użyć 1700 to spalanie byłoby jeszcze Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i dalej będzie sprawnie jechał, czyli (zwykle) od około 1200 rpm Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 109 |
Data: Czerwiec 06 2012 21:23:29 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-06-06 21:14, Mirek Ptak pisze: Dnia 2012-06-06 20:52, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby Co będzie być może prawdą przy większym dieslu... 110 |
Data: Czerwiec 07 2012 09:35:18 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: J.F. | Dnia Wed, 06 Jun 2012 21:23:29 +0200, Artur Maśląg napisał(a): W dniu 2012-06-06 21:14, Mirek Ptak pisze: A nawet i przy mniejszym. Jechal bedzie, tylko ja mu w gaz, a on nic. Co i tak jest lepiej niz benzyna, ktora zacznie szarpac. Tylko czy sie nie skonczy remontem silnika ? Po ktorym cala ekonomia wezmie w leb. A nawet przyspieszone zuzycie sprzegla moze zmienic ekonomie. J. 111 |
Data: Czerwiec 07 2012 11:35:17 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: anacron | W dniu 2012-06-06 21:23, Artur Maśląg pisze: W dniu 2012-06-06 21:14, Mirek Ptak pisze: Przy 2250 jak zmieniam to jestem pierwszy na starcie zazwyczaj (chyba, że ktoś ciśnie benzynę w podłogę). Od 1500 mam 100% momentu, a skrzynia jest tak ułożona, że że można trzymać auto non stop w przedziale 1500-2250. 112 |
Data: Czerwiec 06 2012 21:59:21 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Dnia 2012-06-06 20:52, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Jak komuś nie przeszkadza zawężenie skali użytecznych obrotów do 300-500 (między 1500 czy 1700 a 2000) tylko po to, żeby spalić trochę mniej paliwa, to dlaczego miałoby mu przeszkadzać zawężenie tej skali do 200, jeśli przyniesie kolejne oszczędności? czyli (zwykle) od około 1200 rpm Sorry, ale w jakim dieslu turbina działa od 1200? Te którymi jeździłem zaczynały zazwyczaj pracę od 1700, silniki z małymi turbinami (jak Ceed) nieco niżej. Ale 1200 to nieco więcej niż obroty biegu jałowego, nie znam ani jednego przykładu, że turbina przy takich działa. 113 |
Data: Czerwiec 07 2012 12:40:14 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2012-06-06 21:59, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i Nie chodzi o zawężanie, tylko o zmianę przy jak najniższych obrotach. Skrzynie w osobówkach są zwykle tak zestopniowane , że zmiana biegu przy 2000 rpm powoduje spadek obrotów o około 500 to pozwala na dosyć szybkie przyspieszanie (w dieslu) znowu do 200 rpm. Gdybyś chciał zmieniać bieg w okolicach 1700 to na wyższym biegu będziesz miał ~1200 rpm, a to już zdecydowanie za mało do przyspieszania w typowym silniku. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 114 |
Data: Czerwiec 07 2012 14:27:06 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Dnia 2012-06-06 21:59, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: No i o tym przecież piszę. Skrzynie w osobówkach są zwykle tak zestopniowane , że zmiana biegu przy 2000 rpm powoduje spadek obrotów o około 500 to pozwala na dosyć szybkie przyspieszanie (w dieslu) znowu do 200 rpm. I znowu poniżej momentu w którym turbina pomaga. Czyli już zaczynało być średniawo, a przez zmianę biegu znowu jest źle. To może od razu kupić diesla wolnossącego? Gdybyś chciał zmieniać bieg w okolicach 1700 to na wyższym biegu będziesz miał ~1200 rpm, a to już zdecydowanie za mało do przyspieszania w typowym silniku. Ale przecież chodzi o zużycie paliwa, a nie przyspieszanie. Żeby cieszyć się przyspieszaniem, to biegi trzeba zmieniać tak, żeby obroty NIE SPADAŁY poniżej 2000, a nie tak żeby nie wskakiwały POWYŻEJ. 115 |
Data: Czerwiec 07 2012 20:52:02 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2012-06-07 14:27, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Ale przecież chodzi o zużycie paliwa, a nie przyspieszanie. Żeby mało spalać trzeba przyspieszać żwawo. Myślałem, że to już sobie wyjaśniliśmy. Żeby cieszyć się przyspieszaniem, to biegi trzeba zmieniać tak, żeby Tak, kręcąc silnik wyżej przyspieszysz trochę szybciej i za tą radochę zapłacisz - proste. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 116 |
Data: Czerwiec 07 2012 22:23:37 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Dnia 2012-06-07 14:27, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Nie, bo pytałem czy jeśli będziemy przyspieszać równie żwawo, ale krócej, to będą wyniki lepsze czy gorsze. Odpowiedzi nie było.
Wiem. Dlatego pytam czy działa to też w drugą stronę, czyli czy jak przyspieszę jeszcze trochę wolniej, to jeszcze więcej oszczędzę. 117 |
Data: Czerwiec 09 2012 23:50:53 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2012-06-07 22:23, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Ale przecież chodzi o zużycie paliwa, a nie przyspieszanie. Bo to by trzeba było sprawdzić - ja wiem jedynie i sprawdziłem, że zamiast korzystać z dwóch skrajnych metod, czyli jazdy na złotówę i dawanie po garach - metoda do 2000 i zmiana biegu w dieslu się sprawdza zarówno jeśli chodzi o oszczędności paliwa jak i o przyzwoite osiągi w normalnym ruchu. Żeby cieszyć się przyspieszaniem, to biegi trzeba zmieniać tak, żeby Mi to ciężko stwierdzić, ale wydaje mi się, że nie, bo schodzimy już albo do niższych obrotów przy zmianie biegu, a to niewiele silników będzie tolerować, albo przyspieszamy dłużej z delikatniej wciśniętym pedałem gazu co z kolei pachnie jazdą na złotówę. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 118 |
Data: Czerwiec 10 2012 08:58:32 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Dlatego pytam czy działa to też w drugą stronę, czyli czy jak No nie, pytałem o przyspieszanie z tak samo wciśniętym pedałem gazu, ale krócej. Moim zdaniem 1500 (a tyle mówisz że będzie po zmianie biegu) to również za nisko dla większości silników diesla. 119 |
Data: Czerwiec 14 2012 00:49:45 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Nex@pl | <Ciach> 120 |
Data: Czerwiec 14 2012 02:58:20 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail Nex@pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: <Ciach>a o czym kuźwa jest ten wątek? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie" 121 |
Data: Czerwiec 14 2012 09:59:04 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Nex@pl | W dniu 2012-06-14 04:58, Budzik pisze: a o czym kuźwa jest ten wątek? Jest tak długi, że klan przy nim to pestka :) 122 |
Data: Czerwiec 14 2012 07:41:02 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
<Ciach> Było w tym wątku. 123 |
Data: Czerwiec 10 2012 20:58:28 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Przestaje szarpać gdzieś przy 1400, więc jakoś tam ciągnie, ale od 1700 a, czyli nie rozmawiamy o tym, jak szybko i oszczednie przemiescic sie po miescie, tylk o tym co sprawia radoche. No to sweitnie ze w koncu okresliłes granice dyskusji. To co robisz w watku o spalaniu? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz." Frank Herbert 124 |
Data: Czerwiec 11 2012 09:24:07 | Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30. | Autor: Cavallino |
Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: |