Grupy dyskusyjne   »   [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie

[GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie



1 Data: Styczen 05 2014 18:54:15
Temat: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: Wiwo 

Poleci ktoś zakład w Warszawie, gdzie podejmą się napawania aluminium a następnie wyfrezowania stożka wg wymiaru?
Do naprawy jest zwrotnica z quada, w której wybiło się gniazdo sworznia wahacza. Nowa kosztuje chore pieniądze, zamienników brak, używek też.
Liczę, że dobry fachura poradzi sobie z czymś takim bez problemu i skóry nie zedrze...

Wiwo



2 Data: Styczen 05 2014 19:28:41
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: cef 

Wiwo wrote:

Nowa kosztuje chore pieniądze, zamienników brak,
używek też. Liczę, że dobry fachura poradzi sobie z czymś takim bez
problemu i skóry nie zedrze...

Ile kosztuje ta nowa?

3 Data: Styczen 05 2014 20:31:46
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: Wiwo 


Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości

Wiwo wrote:

Nowa kosztuje chore pieniądze, zamienników brak,
używek też. Liczę, że dobry fachura poradzi sobie z czymś takim bez
problemu i skóry nie zedrze...

Ile kosztuje ta nowa?

Ok. 400 - 500 PLN. Liczę, że naprawa zmieści się w 1/3 tej kwoty.

Wiwo

4 Data: Styczen 05 2014 21:04:13
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: cef 

Wiwo wrote:

Nowa kosztuje chore pieniądze, zamienników brak,
używek też. Liczę, że dobry fachura poradzi sobie z czymś takim bez
problemu i skóry nie zedrze...

Ile kosztuje ta nowa?

Ok. 400 - 500 PLN. Liczę, że naprawa zmieści się w 1/3 tej kwoty.

Ja bym na to nie liczył, chyba że po znajomości.
Ale znajomego nie masz, skoro szukasz tutaj.
W operacji tulejowania (takiej jak opisał kogutek)
to samego ustawiania i myślenia jest więcej niż godzina.
Prawie każdy inny sposób, to jeszcze drożej.

5 Data: Styczen 05 2014 20:13:10
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 5 Jan 2014 18:54:15 +0100, Wiwo napisał(a):

Poleci ktoś zakład w Warszawie, gdzie podejmą się napawania aluminium a
następnie wyfrezowania stożka wg wymiaru?
Do naprawy jest zwrotnica z quada, w której wybiło się gniazdo sworznia
wahacza. Nowa kosztuje chore pieniądze, zamienników brak, używek też.
Liczę, że dobry fachura poradzi sobie z czymś takim bez problemu i skóry nie
zedrze...

Jakby co to sa jeszcze odlewnie aluminium. Nie powinno byc drogo.

J.

6 Data: Styczen 05 2014 20:33:29
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: Wiwo 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

Jakby co to sa jeszcze odlewnie aluminium. Nie powinno byc drogo.

Co masz na myśli?

Wiwo

7 Data: Styczen 05 2014 20:50:11
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 5 Jan 2014 20:33:29 +0100, Wiwo napisał(a):

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Jakby co to sa jeszcze odlewnie aluminium. Nie powinno byc drogo.

Co masz na myśli?

Bierzesz stara zwrotnice, kazesz sobie odlac nowa taka sama ale bez
otworu.
Jesli ksztalt nie jest bardzo skomplikowany, to powinna byc
standardowa operacja w formie piaskowej - proste, szybkie, tanie.



J.

8 Data: Styczen 06 2014 01:37:14
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: JK 

W dniu 2014-01-05 20:50, J.F. pisze:

Bierzesz stara zwrotnice, kazesz sobie odlac nowa taka sama ale bez
otworu.
Jesli ksztalt nie jest bardzo skomplikowany, to powinna byc
standardowa operacja w formie piaskowej - proste, szybkie, tanie.


Zdecydowanie za dużo Discovery Channel.

JK

9 Data: Styczen 05 2014 11:22:41
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor:

W dniu niedziela, 5 stycznia 2014 18:54:15 UTC+1 użytkownik Wiwo napisał:

Poleci kto� zak�ad w Warszawie, gdzie podejm� si� napawania aluminium a

nast�pnie wyfrezowania sto�ka wg wymiaru?

Do naprawy jest zwrotnica z quada, w kt�rej wybi�o si� gniazdo sworznia

wahacza. Nowa kosztuje chore pieni�dze, zamiennik�w brak, u�ywek te�.

Licz�, �e dobry fachura poradzi sobie z czym� takim bez problemu i sk�ry nie

zedrze...



Wiwo

Może sobie nie poradzić jak to odkuwka z aluminium. Grzejąc odpuści i materiał zrobi się miękki. Jak jest dość miejsca to trzeba zrobić większy stożek w tym co jest i dotoczyć stożkowa tulejkę redukcyjną ze stali. Oczywiście zebrać materiału trzeba jak najmniej.

10 Data: Styczen 06 2014 01:34:38
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: JK 

W dniu 2014-01-05 18:54, Wiwo pisze:

Poleci ktoś zakład w Warszawie, gdzie podejmą się napawania aluminium a
następnie wyfrezowania stożka wg wymiaru?
Do naprawy jest zwrotnica z quada, w której wybiło się gniazdo sworznia
wahacza. Nowa kosztuje chore pieniądze, zamienników brak, używek też.
Liczę, że dobry fachura poradzi sobie z czymś takim bez problemu i skóry
nie zedrze...


Odpowiedni frez oczywiście masz.

JK

11 Data: Styczen 05 2014 17:17:48
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor:

W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 01:34:38 UTC+1 użytkownik JK napisał:

W dniu 2014-01-05 18:54, Wiwo pisze:

> Poleci kto� zak�ad w Warszawie, gdzie podejm� si� napawania aluminium a

> nast�pnie wyfrezowania sto�ka wg wymiaru?

> Do naprawy jest zwrotnica z quada, w kt�rej wybi�o si� gniazdo sworznia

> wahacza. Nowa kosztuje chore pieni�dze, zamiennik�w brak, u�ywek te�.

> Licz�, �e dobry fachura poradzi sobie z czym� takim bez problemu i sk�ry

> nie zedrze...

>



Odpowiedni frez oczywi�cie masz.



JK

To się rozwiertak stożkowy nazywa. Stożki są znormalizowane. W porządnym zakładzie ślusarskim będą mieli.

12 Data: Styczen 06 2014 09:46:00
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: cef 

Użytkownik wrote:

Odpowiedni frez oczywi�cie masz.

To się rozwiertak stożkowy nazywa. Stożki są znormalizowane. W
porządnym zakładzie ślusarskim będą mieli.

Podejrzewam jednak, że w quadzie może być to
wykonanie poza normą.

13 Data: Styczen 06 2014 03:27:24
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor:

W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 09:46:00 UTC+1 użytkownik cef napisał:

U�ytkownik wrote:



>> Odpowiedni frez oczywi�cie masz.

>>

> To si� rozwiertak sto�kowy nazywa. Sto�ki s� znormalizowane. W

> porz�dnym zak�adzie �lusarskim b�d� mieli.



Podejrzewam jednak, �e w quadzie mo�e by� to

wykonanie poza normďż˝.

Podejrzewam ze jesteś idiotą.

14 Data: Styczen 06 2014 12:30:27
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: ZIWK 

W dniu 2014-01-06 12:27,  pisze:

Podejrzewam jednak, �e w quadzie mo�e by� to

wykonanie poza normďż˝.

Podejrzewam ze jesteś idiotą.

Ostatnio w chińskim skuterku trafiłem nakrętki i śruby z gwintem M7...

Podejrzewam, że mogę Ci życzyć powodzenia z szukaniem.
;)

15 Data: Styczen 06 2014 03:33:38
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor:

W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 12:30:27 UTC+1 użytkownik ZIWK napisał:

W dniu 2014-01-06 12:27,  pisze:



>> Podejrzewam jednak, �e w quadzie mo�e by� to

>>

>> wykonanie poza normďż˝.

>

> Podejrzewam ze jesteďż˝ idiotďż˝.

>

Ostatnio w chi�skim skuterku trafi�em nakr�tki i �ruby z gwintem M7...



Podejrzewam, �e mog� Ci �yczy� powodzenia z szukaniem.

;)

M7 jest gwintem znormalizowanym.

16 Data: Styczen 06 2014 15:57:03
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 6 Jan 2014 03:33:38 -0800 (PST),

W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 12:30:27 UTC+1 użytkownik ZIWK napisał:
Ostatnio w chi�skim skuterku trafi�em nakr�tki i �ruby z gwintem M7...
Podejrzewam, �e mog� Ci �yczy� powodzenia z szukaniem.

M7 jest gwintem znormalizowanym.

Co nie znaczy ze popularnym.

J.

17 Data: Styczen 06 2014 07:31:17
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor:

W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 15:57:03 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Dnia Mon, 6 Jan 2014 03:33:38 -0800 (PST),

> W dniu poniedzia�ek, 6 stycznia 2014 12:30:27 UTC+1 u�ytkownik ZIWK napisa�:

>> Ostatnio w chi�skim skuterku trafi�em nakr�tki i �ruby z gwintem M7...

>> Podejrzewam, �e mog� Ci �yczy� powodzenia z szukaniem.

>

> M7 jest gwintem znormalizowanym.



Co nie znaczy ze popularnym.



J.

M7 jest chyba w grupie nie zalecanych. Bo takie gwinty też są. Ale jest i bez żadnego problemu można kupić gwintownik i narzynkę.

18 Data: Styczen 06 2014 17:35:52
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 6 Jan 2014 07:31:17 -0800 (PST), 

W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 15:57:03 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Ostatnio w chi�skim skuterku trafi�em nakr�tki i �ruby z gwintem M7...
M7 jest gwintem znormalizowanym.

Co nie znaczy ze popularnym.

M7 jest chyba w grupie nie zalecanych. Bo takie gwinty też są. Ale jest i bez żadnego problemu można kupić gwintownik i narzynkę.

Ale juz nie w kazdym sklepie.
I srubek i nakretek tez sie trzeba naszukac.

Przy czym w samochodach to nie zawsze zlosliwosc - bywa ze M6 za
slaba, a na M8 trzeba by szukac miejsca ... a M7 optymalna.

J.

19 Data: Styczen 06 2014 21:01:23
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: yabba 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

Dnia Mon, 6 Jan 2014 07:31:17 -0800 (PST),
W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 15:57:03 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Ostatnio w chi�skim skuterku trafi�em nakr�tki i �ruby z gwintem M7...
M7 jest gwintem znormalizowanym.

Co nie znaczy ze popularnym.

M7 jest chyba w grupie nie zalecanych. Bo takie gwinty też są. Ale jest i bez żadnego problemu można kupić gwintownik i narzynkę.

Ale juz nie w kazdym sklepie.



Kilka dni temu kupiłem w LIDLU komplet narzynek i gwintowników i rozmiar M7 tam jest.

--
Pozdrawiam,

yabba

20 Data: Styczen 06 2014 12:18:00
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor:

W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 21:01:23 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

Uďż˝ytkownik "J.F."  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci



> Dnia Mon, 6 Jan 2014 07:31:17 -0800 (PST),

>> W dniu poniedzia�ek, 6 stycznia 2014 15:57:03 UTC+1 u�ytkownik J.F.

>> napisaďż˝:

>>>>> Ostatnio w chi�skim skuterku trafi�em nakr�tki i �ruby z

>>>>> gwintem M7...

>>>> M7 jest gwintem znormalizowanym.

>>>

>>> Co nie znaczy ze popularnym.

>>>

>> M7 jest chyba w grupie nie zalecanych. Bo takie gwinty teďż˝ sďż˝. Ale jest i

>> bez �adnego problemu mo�na kupi� gwintownik i narzynk�.

>

> Ale juz nie w kazdym sklepie.

>





Kilka dni temu kupi�em w LIDLU komplet narzynek i gwintownik�w i rozmiar M7

tam jest.



--

Pozdrawiam,



yabba

Czyli można kupić wszędzie jak  w spożywczym sprzedają.

21 Data: Styczen 06 2014 12:52:50
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: cef 

Użytkownik wrote:

To si� rozwiertak sto�kowy nazywa. Sto�ki s�
znormalizowane. W

porz�dnym zak�adzie �lusarskim b�d� mieli.



Podejrzewam jednak, �e w quadzie mo�e by� to

wykonanie poza normďż˝.

Podejrzewam ze jesteś idiotą.

Możesz tak uważać. Zważ jednak, że w przemyśle
(nie wiem czy akurat quady to już taka masówka, że się opłaca)
najczęściej stosuje się rozwiązania, których nie naprawia
byle kto i byle czym: czytaj, żeby coś tam odkręcić potrzeba
niestandardowego klucza, stożek nie jest typowy,
otwór nie jest klasyczne H7 tylko coś obok itd
Nawet wspomniane obok znormalizowane M7 jest
już takim utrudnieniem, bo w standardowym zestawie kluczy nie ma.
I skoro gniazdo sworznia wahacza jest czymś co się standardowo
ma zepsuć i być częścią wymienną, to producent o tym wie
(że zarobi na tym więcej jak na nowym sprzęcie)
i dlatego nie ma tam typowego stożka.

22 Data: Styczen 06 2014 04:06:23
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor:

W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 12:52:50 UTC+1 użytkownik cef napisał:

U�ytkownik wrote:



>>> To si� rozwiertak sto�kowy nazywa. Sto�ki s�

>>> znormalizowane. W

>>

>>> porz�dnym zak�adzie �lusarskim b�d� mieli.

>>

>>

>>

>> Podejrzewam jednak, �e w quadzie mo�e by� to

>>

>> wykonanie poza normďż˝.

>

> Podejrzewam ze jesteďż˝ idiotďż˝.



Mo�esz tak uwa�a�. Zwa� jednak, �e w przemy�le

(nie wiem czy akurat quady to ju� taka mas�wka, �e si� op�aca)

najcz�ciej stosuje si� rozwi�zania, kt�rych nie naprawia

byle kto i byle czym: czytaj, �eby co� tam odkr�ci� potrzeba

niestandardowego klucza, sto�ek nie jest typowy,

otw�r nie jest klasyczne H7 tylko co� obok itd

Nawet wspomniane obok znormalizowane M7 jest

juďż˝ takim utrudnieniem, bo w standardowym zestawie kluczy nie ma.

I skoro gniazdo sworznia wahacza jest czymďż˝ co siďż˝ standardowo

ma zepsu� i by� cz�ci� wymienn�, to producent o tym wie

(�e zarobi na tym wi�cej jak na nowym sprz�cie)

i dlatego nie ma tam typowego sto�ka.

Obok H7 jest jeszcze kilka znormalizowanych odchyłek wymiarowych. Przestań pierdolić głupoty bo potem idą w świat i następni po tobie idioci je powtarzają.

23 Data: Styczen 06 2014 14:01:35
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: cef 

Użytkownik wrote:

I skoro gniazdo sworznia wahacza jest czymďż˝ co siďż˝ standardowo

ma zepsu� i by� cz�ci� wymienn�, to producent o tym wie

(�e zarobi na tym wi�cej jak na nowym sprz�cie)

i dlatego nie ma tam typowego sto�ka.

Obok H7 jest jeszcze kilka znormalizowanych odchyłek wymiarowych.
Przestań pierdolić głupoty bo potem idą w świat i następni po tobie
idioci je powtarzają.

Ja nie od dzisiaj pracuję w branży maszynowej
i nie chodzi tu jak myślisz prymitywnie o odchyłki
a o nominalne różnice. A w świat się tego nie wypuszcza,
bo zarabiać na tym ma tylko producent.
I cieszę się jak przychodzi do mnie klient, który myślał,
że coś jest standardem, ale po zrobieniu przez byle kogo
standardowymi czy znormalizownymi narzędziami to niestety
za długo nie działa :-).

24 Data: Styczen 06 2014 05:51:07
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor:

W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 14:01:35 UTC+1 użytkownik cef napisał:

U�ytkownik wrote:



>> I skoro gniazdo sworznia wahacza jest czymďż˝ co siďż˝ standardowo

>>

>> ma zepsu� i by� cz�ci� wymienn�, to producent o tym wie

>>

>> (�e zarobi na tym wi�cej jak na nowym sprz�cie)

>>

>> i dlatego nie ma tam typowego sto�ka.

>

> Obok H7 jest jeszcze kilka znormalizowanych odchy�ek wymiarowych.

> Przesta� pierdoli� g�upoty bo potem id� w �wiat i nast�pni po tobie

> idioci je powtarzajďż˝.



Ja nie od dzisiaj pracuj� w bran�y maszynowej

i nie chodzi tu jak my�lisz prymitywnie o odchy�ki

a o nominalne r�nice. A w �wiat si� tego nie wypuszcza,

bo zarabiaďż˝ na tym ma tylko producent.

I ciesz� si� jak przychodzi do mnie klient, kt�ry my�la�,

�e co� jest standardem, ale po zrobieniu przez byle kogo

standardowymi czy znormalizownymi narz�dziami to niestety

za d�ugo nie dzia�a :-).

Dobra, z koniem kopał się nie będę. Masz rację, specjalnie zrobili nietypowy stożek żeby jeden na 10 000 użytkowników miał problem z naprawą.

25 Data: Styczen 06 2014 15:29:36
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: cef 

Użytkownik wrote:

Dobra, z koniem kopał się nie będę. Masz rację, specjalnie zrobili
nietypowy stożek żeby jeden na 10 000 użytkowników miał problem z
naprawą.

Jeśli to o czym mowa w wątku psuje się przy standardowym
zużyciu/przebiegu raz na 10 000 użytkowników,
to możesz mnie jak konia kopnąć w dupę i nawet nie jęknę.
Ale jeśli branża chce żyć z tego i jest to przewidziane do
szybkiego zużycia/wymiany, to na pewno jest nietypowy stożek.

26 Data: Styczen 06 2014 07:42:15
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor:

W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 15:29:36 UTC+1 użytkownik cef napisał:

U�ytkownik wrote:



> Dobra, z koniem kopa� si� nie b�d�. Masz racj�, specjalnie zrobili

> nietypowy sto�ek �eby jeden na 10 000 u�ytkownik�w mia� problem z

> naprawďż˝.



Je�li to o czym mowa w w�tku psuje si� przy standardowym

zu�yciu/przebiegu raz na 10 000 u�ytkownik�w,

to mo�esz mnie jak konia kopn�� w dup� i nawet nie j�kn�.

Ale je�li bran�a chce �y� z tego i jest to przewidziane do

szybkiego zu�ycia/wymiany, to na pewno jest nietypowy sto�ek.

Na pewno jest typowy bo przemysł w przeciwieństwie do użytkowników grup dyskusyjnych kieruje się rachunkiem ekonomicznym i logiką. Ten co składa takie jeździdła nie produkuje sam sworzni tylko kupuje je od wyspecjalizowanego producenta. Kupuje takie jakie ma w katalogu a nie wydumane, bo wydumane będą droższe. Stożek jest typowy. A jak by był nietypowy to przy sposobie naprawy jaki zaproponowałem nie ma to żadnego znaczenia bo na tokarce można wytoczyć tulejkę pośrednią o dowolnych kątach stożka.

27 Data: Styczen 06 2014 21:55:23
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: cef 

Użytkownik wrote:

Na pewno jest typowy bo przemysł w przeciwieństwie do użytkowników
grup dyskusyjnych kieruje się rachunkiem ekonomicznym i logiką. Ten
co składa takie jeździdła nie produkuje sam sworzni tylko kupuje je
od wyspecjalizowanego producenta. Kupuje takie jakie ma w katalogu a
nie wydumane, bo wydumane będą droższe. Stożek jest typowy.

Szkoda, że nie czytasz na co odpisujesz (choć cytujesz)
Jeśli producent założyl, że będzie żył z wymiany czy też regeneracji
 gniazd tych sworzni, to kierując się właśnie rachunkiem ekonomicznym
zrobi taki stożek, żeby na tym zarobić. A jeśli robi więcej sztuk, to nie jest problemem
zamówić sobie inne. Narzędzie stale robione dla niego kosztuje tak samo.
A zgodnie z rachunkiem
ekonomicznym zarabia się na częściach a nie na quadach jako sztuka.
W konstrukcji typu quad podejrzewam, że jest to stale wybijający się element (do tego aluminiowy)
i dlatego nie ma na rynku łatwych zamienników.


A jak by
był nietypowy to przy sposobie naprawy jaki zaproponowałem nie ma to
żadnego znaczenia bo na tokarce można wytoczyć tulejkę pośrednią o
dowolnych kątach stożka.

Ja nie neguję Twojego sposobu naprawy. Sam bym tak zrobił,
ale to jest nadal ponad godzina samego ustawiania i myślenia
i z niezbyt dobrze dobranym kątem będzie tylko protezą w obliczu
pasującego i nie urywającego się za chwilę zamiennika.

28 Data: Styczen 06 2014 13:17:03
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor:

W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 21:55:23 UTC+1 użytkownik cef napisał:

U�ytkownik wrote:



> Na pewno jest typowy bo przemys� w przeciwie�stwie do u�ytkownik�w

> grup dyskusyjnych kieruje siďż˝ rachunkiem ekonomicznym i logikďż˝. Ten

> co sk�ada takie je�dzid�a nie produkuje sam sworzni tylko kupuje je

> od wyspecjalizowanego producenta. Kupuje takie jakie ma w katalogu a

> nie wydumane, bo wydumane b�d� dro�sze. Sto�ek jest typowy.



Szkoda, �e nie czytasz na co odpisujesz (cho� cytujesz)

Je�li producent za�o�yl, �e b�dzie �y� z wymiany czy te� regeneracji

 gniazd tych sworzni, to kierujďż˝c siďż˝ wďż˝aďż˝nie rachunkiem ekonomicznym

zrobi taki sto�ek, �eby na tym zarobi�. A je�li robi wi�cej sztuk, to nie

jest problemem

zam�wi� sobie inne. Narz�dzie stale robione dla niego kosztuje tak samo.

A zgodnie z rachunkiem

ekonomicznym zarabia si� na cz�ciach a nie na quadach jako sztuka.

W konstrukcji typu quad podejrzewam, �e jest to stale wybijaj�cy si� element

(do tego aluminiowy)

i dlatego nie ma na rynku �atwych zamiennik�w.





A jak by

> by� nietypowy to przy sposobie naprawy jaki zaproponowa�em nie ma to

> �adnego znaczenia bo na tokarce mo�na wytoczy� tulejk� po�redni� o

> dowolnych k�tach sto�ka.



Ja nie negujďż˝ Twojego sposobu naprawy. Sam bym tak zrobiďż˝,

ale to jest nadal ponad godzina samego ustawiania i my�lenia

i z niezbyt dobrze dobranym k�tem b�dzie tylko protez� w obliczu

pasuj�cego i nie urywaj�cego si� za chwil� zamiennika.

Nie oceniaj wszystkich tak jak siebie. To że masz dysleksję czyli niewielkie upośledzenie pracy mózgu nie znaczy że wszyscy je mają. Obliczenie kąta stożka sworznia jak się ma trzy wymiary nie jest zadaniem na trzy dni dla komputera. Przez godzinę to można zrobić taką tulejkę, napić się herbaty albo kawy jak ktoś lubi i jeszcze z pół godziny na pogadanie zostanie. A jak da się sworznia w uchwycie tokarki zamocować to liczyć nie trzeba tylko metodą maksymalnie czterech trwających po minucie prób i błędów kąt zmierzyć. Taka tulejka będzie miała ze dwa centymetry długości i w najgrubszym miejscu z centymetr średnicy. Potem tylko od klasy tokarki będzie zależało czy da się zrobić ściankę na pól milimetra czy milimetr. Coś ty z tym przemysłem maszynowym trochę na wyrost dałeś. Ja też kiedyś w teatrze grałem, z portierem w karty.

29 Data: Styczen 06 2014 22:45:33
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: cef 

Użytkownik wrote:

Ja nie negujďż˝ Twojego sposobu naprawy. Sam bym tak zrobiďż˝,

ale to jest nadal ponad godzina samego ustawiania i my�lenia

i z niezbyt dobrze dobranym k�tem b�dzie tylko protez� w
obliczu

pasuj�cego i nie urywaj�cego si� za chwil� zamiennika.

Nie oceniaj wszystkich tak jak siebie. To że masz dysleksję czyli
niewielkie upośledzenie pracy mózgu nie znaczy że wszyscy je mają.
Obliczenie kąta stożka sworznia jak się ma trzy wymiary nie jest
zadaniem na trzy dni dla komputera.

Najpierw trzeba mieć te wymiary.
Metrologicznie pomiar stożka należy do
jednych z trudniejszych - a dokładność wykonania jakoś
dziwnie sprawdza się sprawdzianem (na tusz), a
nie z pomiaru dwóch średnic.

 Przez godzinę to można zrobić
taką tulejkę, napić się herbaty albo kawy jak ktoś lubi i jeszcze z
pół godziny na pogadanie zostanie.

Bubla można znacznie szybciej zrobić.

Coś
ty z tym przemysłem maszynowym trochę na wyrost dałeś. Ja też kiedyś
w teatrze grałem, z portierem w karty

Zazwyczaj przeganiam takich matołów, co przychodzą
z jakimś gaźnikiem, sworzniem czy inną zębatką do przeróbki i myślą,
że za flaszkę ktoś poświęci im kilka godzin.
Jak jesteś tak szybki, to może kolega się skusi-
z przesyłką powinien się zmieścić w 150zł  :-)

30 Data: Styczen 07 2014 08:11:51
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: Wiwo 


Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości

Szkoda, że nie czytasz na co odpisujesz (choć cytujesz)
Jeśli producent założyl, że będzie żył z wymiany czy też regeneracji
gniazd tych sworzni, to kierując się właśnie rachunkiem ekonomicznym
zrobi taki stożek, żeby na tym zarobić. A jeśli robi więcej sztuk, to nie jest problemem
zamówić sobie inne. Narzędzie stale robione dla niego kosztuje tak samo.

Masz rację i jej nie masz... ;-)

Owszem, w wielu przypadkach jest tak, że producent robi jakąś część nietypowo, żeby zarabiać na jej wymianie.
Z drugiej strony, nie jest to chyba aż tak opłacalna praktyka, skoro wiele koncernów jednak jej do końca nie stosuje. Jako przykład niech posłuży np. grupa Volkswagena, w której bardzo dużo elementów jest zamiennych między markami, chociaż oficjalnie to są inne części (inne numery katalogowe).
Producent chyba bardziej liczy na zamieszanie z numerami katalogowymi (np. różne facelifty), czy też wykorzystanie części, które dany wytwórca dopiero wypuścił na rynek, albo jakieś formy wyłączności na produkcję danego detalu.

Wystarczy pooglądać w katalogach krosy części i okazuje się, że dany element był wykorzystany w wielu modelach i to niekoniecznie tego samego producenta.


A zgodnie z rachunkiem
ekonomicznym zarabia się na częściach a nie na quadach jako sztuka.
W konstrukcji typu quad podejrzewam, że jest to stale wybijający się element (do tego aluminiowy)
i dlatego nie ma na rynku łatwych zamienników.

W tym wypadku usterka wynika z zaniedbania poprzedniego właściciela, olał kasowanie luzów i taki jest skutek. Jak w każdym zawieszeniu, jeżeli zaniedbasz jeden element, to jego usterka pociągnie za sobą resztę.

Gdyby to był często wybijający się element, to zamiennik szybko by się znalazł. Prawo rynku, jak są części często i łatwo się psujące, a w dodatku stosunkowo proste do wykonania, to znajdzie się chętny do ich produkcji i sprzedaży.

Zresztą, zamienniki wielu części do quadów są, tylko niełatwo je znaleźć. Rynek nie jest duży i nikomu z dużych dystrybutorów się nie chce/nie opłaca dobierać zamienników.
Jeśli idziesz do sklepu motoryzacyjnego ze sworzniem, końcówką drążka w ręku, czy głupią śrubą, to pierwsze pytanie brzmi: "a z czego to?". Po odpowiedzi, że z quada dyskusja się kończy, bo sprzedawcom nie chce się grzebać w katalogach lub są za mało ogarnięci w asortymencie, żeby umieć pomóc.
Jeśli jednak masz znajomego w sprzedawcę lub magazyniera takiego sklepu, to nagle się okazuje, że w wielu przypadkach daje się coś dobrać, co pasuje od ręki, ewentualnie po niewielkiej przeróbce.

Mechanizm zresztą jest taki sam w przypadku części samochodowych. Często na forach ludzie podpowiadają zamienniki części, kórych oficjalnie nie ma.


Ja nie neguję Twojego sposobu naprawy. Sam bym tak zrobił,
ale to jest nadal ponad godzina samego ustawiania i myślenia
i z niezbyt dobrze dobranym kątem będzie tylko protezą w obliczu
pasującego i nie urywającego się za chwilę zamiennika.

Nie przesadzaj, wykonanie tulei wg wymiaru lub mając w ręku element, to nie jest kosmiczna technologia. Kilkanaście lat temu byle tokarz potrafił to zrobić.
Problem w tym, że spora ich część "wyginęła", części się nie chce (bo to przecież "godzina ustawiania"), a część nie potrafi tego zrobić, bo tacy z nich "fachowcy". Sama technologia naprawy też nie jest wydumana, bo prawie wszystkie podpowiedzi w tym wątku sprowadzają się do tego samego, zresztą w realu spotkałem podobne podpowiedzi.

Pozostaje kwestia znalezienia fachowca, który oprócz teorii ogarnia praktykę i to zrobi, niekoniecznie w godzinę i od ręki.

Wiwo

31 Data: Styczen 07 2014 09:17:19
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: cef 

Wiwo wrote:

Masz rację i jej nie masz... ;-)

Wiem.

Owszem, w wielu przypadkach jest tak, że producent robi jakąś część
nietypowo, żeby zarabiać na jej wymianie.
Z drugiej strony, nie jest to chyba aż tak opłacalna praktyka, skoro
wiele koncernów jednak jej do końca nie stosuje.

To zależy jaką ma się sprzedaż globalnie i pewnie od wielu jeszcze innych rzeczy.

Jeśli jednak masz znajomego w sprzedawcę lub magazyniera takiego
sklepu, to nagle się okazuje, że w wielu przypadkach daje się coś
dobrać, co pasuje od ręki, ewentualnie po niewielkiej przeróbce.

Mechanizm zresztą jest taki sam w przypadku części samochodowych.
Często na forach ludzie podpowiadają zamienniki części, kórych
oficjalnie nie ma.

Bo w przypadku części samochodowych jest jakiś rynek,
a w przypadku quada jeszcze nie.


Nie przesadzaj, wykonanie tulei wg wymiaru lub mając w ręku element,
to nie jest kosmiczna technologia. Kilkanaście lat temu byle tokarz
potrafił to zrobić.
Problem w tym, że spora ich część "wyginęła", części się nie chce (bo
to przecież "godzina ustawiania"

I teraz też byle tokarz potrafi.
Akurat  zajmuję się wyłącznie produkcją jednostkową,
więc u mnie to standard, że się dwie godziny ustawia i
kilka minut toczy. Ale takich robót "z podwórka" nie biorę,
bo to jest dla mnie nieopłacalne. To nie jest ani trudne, ani niewykonalne.
Najgorsze właśnie jest to, że zazwyczaj
oczekiwane jest, że to15 minut roboty.
Szukaj, może znajdziesz.

32 Data: Styczen 07 2014 09:39:21
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: MarcinJM 

W dniu 2014-01-07 09:17, cef pisze:

Akurat  zajmuję się wyłącznie produkcją jednostkową,
więc u mnie to standard, że się dwie godziny ustawia i
kilka minut toczy. Ale takich robót "z podwórka" nie biorę,
bo to jest dla mnie nieopłacalne. To nie jest ani trudne, ani niewykonalne.
Najgorsze właśnie jest to, że zazwyczaj
oczekiwane jest, że to15 minut roboty.

Ja akurat jestem takim jednostkowym klientem i wiem ile place za dorabianie cześci.
Za rozne duperele wychodzi nieraz setki zl., choc "na oko" czesc wyglada na 30zl.
Co do stozkow w swozniach: sa rozne i bardzo czesto nietypowe.
Byl podniesiony watek, ze "wybiera sie z katalogu". Bzdura. Zamawiajacy chce kat np. 27,6 stopnia i reszta go nie obchodzi.
Przy dzisiajszej technice to czesto wklepanie wlasciwej wartosci na klawiaturze obrabiarki, wiec czesc nie jest drozsza w wykonaniu.

--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

33 Data: Styczen 07 2014 22:04:37
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: Wiwo 


Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości

Najgorsze właśnie jest to, że zazwyczaj
oczekiwane jest, że to15 minut roboty.

Jak napisałem, nie oczekuję, że ktoś mi to zrobi na poczekaniu. Mogę spokojnie poczekać, aż znajdzie czas między jedną robotą a drugą i poświęci na to te dwie godziny.

Tobię mogę tylko pogratulować obłożenia pracą i możliwości wyboru klienta. Szczerze.


Szukaj, może znajdziesz.

Jeżeli mi się uda, nie omieszkam go pochwalić i zareklamować...

Wiwo

34 Data: Styczen 06 2014 09:54:31
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: MarcinJM 

W dniu 2014-01-05 18:54, Wiwo pisze:

Poleci ktoś zakład w Warszawie, gdzie podejmą się napawania aluminium a
następnie wyfrezowania stożka wg wymiaru?
Do naprawy jest zwrotnica z quada, w której wybiło się gniazdo sworznia
wahacza. Nowa kosztuje chore pieniądze, zamienników brak, używek też.
Liczę, że dobry fachura poradzi sobie z czymś takim bez problemu i skóry
nie zedrze...

Przewiercic otwor, dotoczyc z alu (lub stali) tuleje z wlasciwym stozkiem (pasowanie dosc scisle).
Wkleic (!) produktem loctite to polaczen wspolosiowych.
Gwarantuje, ze na kleju nie pusci.
Nr produktu loctite moge podac pozniej, albo sam poszukaj.

--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

35 Data: Styczen 07 2014 08:15:43
Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Autor: Wiwo 


Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości

Przewiercic otwor, dotoczyc z alu (lub stali) tuleje z wlasciwym stozkiem (pasowanie dosc scisle).
Wkleic (!) produktem loctite to polaczen wspolosiowych.
Gwarantuje, ze na kleju nie pusci.
Nr produktu loctite moge podac pozniej, albo sam poszukaj.

Będę wdzięczny. Zajrzałem na stronę Loctite i znalazłem co najmniej kilka produktów z tej kategorii. Niektóre są sprzedawane w małych butelkach za kilkadziesiąt złotych, inne tylko w dużych za kilkaset. Za cholerę nie wiem, który powinienem wybrać (nawet odrzucając te za kilkaset). ;-)

Wiwo

[GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie



Grupy dyskusyjne