Grupy dyskusyjne   »   Specyfikacja oleju silnikowego

Specyfikacja oleju silnikowego



1 Data: Kwiecien 02 2015 16:18:20
Temat: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Mateusz 

Witam,
odbyłem dzisiaj przemiłÄ… rozmowę z panem
w ASO Citroena. Na moje pytanie o możliwoć
kupna swojego oleju i filtrów na pierwszy przegląd
auta (dokładnie po roku) - odpowiedział, że wolałby nie.
Chodzi o TOTAL. Powiedział: "oleje w ASO dostarczane
przez Citroena są lepsze/inne niż te które można kupić
w pojemnikach na rynku" Marketingowa ściema?
Nie wiedzieć czemu zalecał bardziej TOTAL 5W-30
niż 5W-40. Silnik to benzyna 1,2 VTI 82KM.

W drugim starszym aucie C4 Grand leję 5W-40 i nie ma
żadnych problemów.

Aha na koniec powiedział, jak cokolwiek się stanie z silnikiem,
to nie będzie tego honorowała gwarancja bo ja nie będę
w stanie dostarczyć specyfikacji oleju, który kupiłem na rynku :-)

Pozdrawiam
M.



2 Data: Kwiecien 02 2015 16:23:16
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: megrims 

On 2015-04-02 16:18, Mateusz wrote:
> ciach

IMO jak masz auto na gwarancji (współczesna jednorazówka),
to warto je serwisować w ASO i egzekwować swoje prawa.
Jak sie skończy, to sprzedać. Dobre czasy na niezawodne
auta się skończyły. Gwarancje w 911 mozesz przedłużać
do 10 lat i 200.000 km. W golf R gwarancja na max 90.000.
MASAKRA.

3 Data: Kwiecien 02 2015 16:36:47
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Myjk 

Thu, 02 Apr 2015 16:23:16 +0200, megrims

Dobre czasy na niezawodne
auta się skończyły.

Pf!

--
Pozdor Myjk

4 Data: Kwiecien 02 2015 16:55:48
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: megrims 

On 2015-04-02 16:36, Myjk wrote:

Thu, 02 Apr 2015 16:23:16 +0200, megrims

Dobre czasy na niezawodne
auta się skończyły.

Pf!

Reklamujesz Panoramę Firm?

5 Data: Kwiecien 02 2015 18:36:11
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 02 Apr 2015 16:23:16 +0200, megrims napisał(a):

Gwarancje w 911 mozesz przedłużać
do 10 lat i 200.000 km.

I ile w sumie kosztuje takie przedłużenie gwarancji?
Chociaż 911 i tak nie będzie szczególnie miarodajny, bo na drogich
samochodach zarobek producenta jest na tyle duży, że pewnie zarobiłby nawet
gdyby te 10 lat gwarancji było w cenie.
Odwrotnie przy tanich samochodach, gdzie konkurencja nastawiona na cenę
jest dużo silniejsza.

6 Data: Kwiecien 02 2015 19:24:13
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .04.2015 o 18:36 Tomasz Pyra  pisze:


I ile w sumie kosztuje takie przedłużenie gwarancji?
Chociaż 911 i tak nie będzie szczególnie miarodajny, bo na drogich
samochodach zarobek producenta jest na tyle duży, że pewnie zarobiłby  nawet
gdyby te 10 lat gwarancji było w cenie.
Odwrotnie przy tanich samochodach, gdzie konkurencja nastawiona na cenę
jest dużo silniejsza.

Cena przedłużenia zazwyczaj zależy od rocznego przebiegu. Mi przy  przebiegach 40-50kkm Citroen zaproponował jedyne 7k PLN. Kolega robiący  rocznie 10k zapłacił za to samo 1,5k.

TG

7 Data: Kwiecien 02 2015 20:59:26
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: megrims 

On 2015-04-02 19:24, Tomasz Gorbaczuk wrote:

W dniu .04.2015 o 18:36 Tomasz Pyra  pisze:


I ile w sumie kosztuje takie przedłużenie gwarancji?
Chociaż 911 i tak nie będzie szczególnie miarodajny, bo na drogich
samochodach zarobek producenta jest na tyle duży, że pewnie zarobiłby
nawet
gdyby te 10 lat gwarancji było w cenie.
Odwrotnie przy tanich samochodach, gdzie konkurencja nastawiona na cenę
jest dużo silniejsza.

Cena przedłużenia zazwyczaj zależy od rocznego przebiegu. Mi przy
przebiegach 40-50kkm Citroen zaproponował jedyne 7k PLN. Kolega robiący
rocznie 10k zapłacił za to samo 1,5k.

TG
3K Eur brutto za 2 lata wraz z przeglądem przed przedłużeniem.
IMO nie pyli im się, bo drugi raz skrzynia będzie wymieniona,
a wg cennika kosztuje 23k Eur. Oczywiście nie jest tyle warta.

8 Data: Kwiecien 03 2015 01:10:46
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 02 Apr 2015 20:59:26 +0200, megrims napisał(a):

On 2015-04-02 19:24, Tomasz Gorbaczuk wrote:
W dniu .04.2015 o 18:36 Tomasz Pyra  pisze:


I ile w sumie kosztuje takie przedłużenie gwarancji?
Chociaż 911 i tak nie będzie szczególnie miarodajny, bo na drogich
samochodach zarobek producenta jest na tyle duży, że pewnie zarobiłby
nawet
gdyby te 10 lat gwarancji było w cenie.
Odwrotnie przy tanich samochodach, gdzie konkurencja nastawiona na cenę
jest dużo silniejsza.

Cena przedłużenia zazwyczaj zależy od rocznego przebiegu. Mi przy
przebiegach 40-50kkm Citroen zaproponował jedyne 7k PLN. Kolega robiący
rocznie 10k zapłacił za to samo 1,5k.

TG
3K Eur brutto za 2 lata wraz z przeglądem przed przedłużeniem.
IMO nie pyli im się, bo drugi raz skrzynia będzie wymieniona,
a wg cennika kosztuje 23k Eur. Oczywiście nie jest tyle warta.

No tylko na tej gwarancji to myślisz że wymieniona w sensie że wyjmują
starą, wyrzucają na złom i wyciągają nową z pudełka?
Czy po prostu naprawią to co się wykończyło?

Bo pewnie nawet jak dostaniesz całą nową skrzynię, a oni dostaną 3k eur, to
nadal będą na tym zarobieni.
Ty też, bo sam sobie taniej nie zrobisz :)

9 Data: Kwiecien 03 2015 12:47:40
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: megrims 

On 2015-04-03 01:10, Tomasz Pyra wrote:

Dnia Thu, 02 Apr 2015 20:59:26 +0200, megrims napisał(a):

On 2015-04-02 19:24, Tomasz Gorbaczuk wrote:
W dniu .04.2015 o 18:36 Tomasz Pyra  pisze:


I ile w sumie kosztuje takie przedłużenie gwarancji?
Chociaż 911 i tak nie będzie szczególnie miarodajny, bo na drogich
samochodach zarobek producenta jest na tyle duży, że pewnie zarobiłby
nawet
gdyby te 10 lat gwarancji było w cenie.
Odwrotnie przy tanich samochodach, gdzie konkurencja nastawiona na cenę
jest dużo silniejsza.

Cena przedłużenia zazwyczaj zależy od rocznego przebiegu. Mi przy
przebiegach 40-50kkm Citroen zaproponował jedyne 7k PLN. Kolega robiący
rocznie 10k zapłacił za to samo 1,5k.

TG
3K Eur brutto za 2 lata wraz z przeglądem przed przedłużeniem.
IMO nie pyli im się, bo drugi raz skrzynia będzie wymieniona,
a wg cennika kosztuje 23k Eur. Oczywiście nie jest tyle warta.

No tylko na tej gwarancji to myślisz że wymieniona w sensie że wyjmują
starą, wyrzucają na złom i wyciągają nową z pudełka?
Czy po prostu naprawią to co się wykończyło?

Bo pewnie nawet jak dostaniesz całą nową skrzynię, a oni dostaną 3k eur, to
nadal będą na tym zarobieni.
Ty też, bo sam sobie taniej nie zrobisz :)

2 całkiem nowe skrzynie. Oglądałem na podnośniku. Są nowe (albo dobrze umyte). Jak do tego weźmiesz stawkę godzinową, olej itp. to jednak
się opłaca.

10 Data: Kwiecien 03 2015 15:00:47
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik megrims  ...

2 całkiem nowe skrzynie. Oglądałem na podnośniku. Są nowe (albo dobrze
umyte). Jak do tego weźmiesz stawkę godzinową, olej itp. to jednak
się opłaca.

W odniesieniu do porsche to chyba nie wypada mówic co sie opłaca a co nie
:)

11 Data: Kwiecien 03 2015 19:16:53
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: megrims 

On 2015-04-03 17:00, Budzik wrote:

Użytkownik megrims  ...

2 całkiem nowe skrzynie. Oglądałem na podnośniku. Są nowe (albo dobrze
umyte). Jak do tego weźmiesz stawkę godzinową, olej itp. to jednak
się opłaca.

W odniesieniu do porsche to chyba nie wypada mówić co się opłaca a co nie
:)

To, że w katalogu części zamiennych 911 w grupie skrzynia biegów jest
jedna pozycja: cała skrzynia. Żadnych uszczelek, tarczek, nic!
Mi wymienili całą skrzynię. w Teomotors w Poznaniu za kilkaset złotych
dorobią taka uszczelkę i wymienią. Serwis też powiedział, że odpłatnie
to mogą uszczelkę wymienić. Ale na gwarancji cała skrzynia. No
idiotyzm.

12 Data: Kwiecien 09 2015 19:53:11
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-04-03 o 19:16, megrims pisze:

To, że w katalogu części zamiennych 911 w grupie skrzynia biegów jest
jedna pozycja: cała skrzynia. Żadnych uszczelek, tarczek, nic!

W yarisie też jest cała skrzynia. Niestety.


--
MN

13 Data: Kwiecien 09 2015 20:04:24
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 09 Apr 2015 19:53:11 +0200, Marcin N napisał(a):

W dniu 2015-04-03 o 19:16, megrims pisze:

To, że w katalogu części zamiennych 911 w grupie skrzynia biegów jest
jedna pozycja: cała skrzynia. Żadnych uszczelek, tarczek, nic!

W yarisie też jest cała skrzynia. Niestety.

Czyli co?
Gubisz korek spustowy oleju i kupujesz nową skrzynię? ;)

14 Data: Kwiecien 09 2015 20:55:58
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-04-09 o 20:04, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Thu, 09 Apr 2015 19:53:11 +0200, Marcin N napisał(a):

W dniu 2015-04-03 o 19:16, megrims pisze:

To, że w katalogu części zamiennych 911 w grupie skrzynia biegów jest
jedna pozycja: cała skrzynia. Żadnych uszczelek, tarczek, nic!

W yarisie też jest cała skrzynia. Niestety.

Czyli co?
Gubisz korek spustowy oleju i kupujesz nową skrzynię? ;)

W uproszczeniu - tak.

--
MN

15 Data: Kwiecien 10 2015 00:19:50
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2015-04-09 o 20:04, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Thu, 09 Apr 2015 19:53:11 +0200, Marcin N napisał(a):

W dniu 2015-04-03 o 19:16, megrims pisze:

To, że w katalogu części zamiennych 911 w grupie skrzynia biegów jest
jedna pozycja: cała skrzynia. Żadnych uszczelek, tarczek, nic!

W yarisie też jest cała skrzynia. Niestety.

Czyli co?
Gubisz korek spustowy oleju i kupujesz nową skrzynię? ;)


To już zależy od prędkości zgubienia korka. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

16 Data: Kwiecien 09 2015 12:31:09
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: AA 

W dniu czwartek, 9 kwietnia 2015 19:53:08 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

W dniu 2015-04-03 o 19:16, megrims pisze:

> To, że w katalogu części zamiennych 911 w grupie skrzynia biegów jest
> jedna pozycja: cała skrzynia. Żadnych uszczelek, tarczek, nic!

W yarisie też jest cała skrzynia. Niestety.

Do manuali bez problemu w ASO można kupić łożyska, synchronizatory itd. Chodziło Ci o MMT może?

pozdr
AA

17 Data: Kwiecien 10 2015 07:04:59
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-04-09 o 21:31, AA pisze:

W dniu czwartek, 9 kwietnia 2015 19:53:08 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
W dniu 2015-04-03 o 19:16, megrims pisze:

To, że w katalogu części zamiennych 911 w grupie skrzynia biegów jest
jedna pozycja: cała skrzynia. Żadnych uszczelek, tarczek, nic!

W yarisie też jest cała skrzynia. Niestety.

Do manuali bez problemu w ASO można kupić łożyska, synchronizatory itd. Chodziło Ci o MMT może?

Tak jest. Skrzynia MMT. Wynaleziona przez Toyotę za karę.

--
MN

18 Data: Kwiecien 02 2015 17:07:44
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .04.2015 o 16:18 Mateusz  pisze:


Aha na koniec powiedział, jak cokolwiek się stanie z silnikiem,
to nie będzie tego honorowała gwarancja bo ja nie będę
w stanie dostarczyć specyfikacji oleju, który kupiłem na rynku :-)

Może sobie mówić - nie masz obowiązku kupować w ASO materiałow.
Wszystkie przeglądy (oprócz pierwszego) zaliczyłem w ASO ze swoim zestawem  filtrów i olejów (takich jak zalecał producent).
Konsument nie musi mieć laboratorium w domu. Kupuj na fakturę i to  wystarczy,
Jeśli na fakturze będziesz miał napisane, że kupiłeś Total Ineo ICS to  masz prawo zakładać, że to jest w środku.
ASO Citroena naciąga jeleni - moim przypadku przegląd z ich materiałami  kosztował 1200PLN. Gdy pojechałem ze swoimi filtrami i płynami całkowity  koszt zamykał się w granicach 550-600PLN.
Na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym miałem "zwarcie" z obsługą.
Chcieli mi wlać do silnika zwykłego Totala 9000 - choć producent ze  względu na FAP zalecał Ineo ECS (niskopopiołowy).
Dopiero gdy im pokazałem mają książkę przeglądów i zalecane materiały  odpuścili.

TG

19 Data: Kwiecien 02 2015 17:18:17
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Mateusz 

W dniu 2015-04-02 o 17:07, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .04.2015 o 16:18 Mateusz  pisze:


Aha na koniec powiedział, jak cokolwiek się stanie z silnikiem,
to nie będzie tego honorowała gwarancja bo ja nie będę
w stanie dostarczyć specyfikacji oleju, który kupiłem na rynku :-)

Może sobie mówić - nie masz obowiązku kupować w ASO materiałow.
Wszystkie przeglądy (oprócz pierwszego) zaliczyłem w ASO ze swoim
zestawem filtrów i olejów (takich jak zalecał producent).
Konsument nie musi mieć laboratorium w domu. Kupuj na fakturę i to
wystarczy,
Jeśli na fakturze będziesz miał napisane, że kupiłeś Total Ineo ICS to
masz prawo zakładać, że to jest w środku.
ASO Citroena naciąga jeleni - moim przypadku przegląd z ich materiałami
kosztował 1200PLN. Gdy pojechałem ze swoimi filtrami i płynami całkowity
koszt zamykał się w granicach 550-600PLN.
Na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym miałem "zwarcie" z obsługą.
Chcieli mi wlać do silnika zwykłego Totala 9000 - choć producent ze
względu na FAP zalecał Ineo ECS (niskopopiołowy).
Dopiero gdy im pokazałem mają książkę przeglądów i zalecane materiały
odpuścili.

TG
Czyli na pierwszym przeglądzie kupiłeś olej od ASO tak?
M.

20 Data: Kwiecien 02 2015 17:27:20
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .04.2015 o 17:18 Mateusz  pisze:


Czyli na pierwszym przeglądzie kupiłeś olej od ASO tak?
M.

Tak. Pojechałem, zostawiłem auto. Przy odbiorze się zorientowałem, że lecą  w "ciula". Za 5l oleju zapłaciłem prawie 300 PLN. Ten sam olej w normalnym  sklepie kosztował 87 PLN.
Ma każdym filtrze była podobna "marża".
Z racji tego, że trochę jeżdżÄ™ tych przeglądów w ASO wypadło mi w okresie  gwarancji 5. Na pozostałe pojechałem ze swoim zestawem filtrów i płynów.
Mam też drugie auto kupione w salonie - kia, w jego przypadku nie opłaca  się tak kombinować, leją zwykłego lotosa (do 1,7 crdi) za który policzyli  mi taniej niż ja bym płacił.

TG

21 Data: Kwiecien 02 2015 17:30:04
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .04.2015 o 17:18 Mateusz  pisze:


TG
Czyli na pierwszym przeglądzie kupiłeś olej od ASO tak?
M.

Zapomniałem dopisać - olej kupuj Totala (taki jak w książce), filtry kupuj  Purflux - takie zakładają w ASO.
Nikt nikt nie ma prawa wtedy tego podważyć.
Na wszystko trzymaj faktury/paragony.

TG

22 Data: Kwiecien 02 2015 17:46:20
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Mateusz 

W dniu 2015-04-02 o 17:30, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .04.2015 o 17:18 Mateusz  pisze:


TG
Czyli na pierwszym przeglądzie kupiłeś olej od ASO tak?
M.

Zapomniałem dopisać - olej kupuj Totala (taki jak w książce), filtry
kupuj Purflux - takie zakładają w ASO.
Nikt nikt nie ma prawa wtedy tego podważyć.
Na wszystko trzymaj faktury/paragony.

TG
5W/30 czy 5W 40, bo oba zalecają, nie wiem czemu sugerują 5W/30,
tak na prawdę na tym "zwykłym Lotosie" 5W 40 też nic by się nie stało silnikowi :-)
Ale wiadomo, już lepiej to co chcą w ASO.

M.

23 Data: Kwiecien 02 2015 19:39:23
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

  W dniu .04.2015 o 17:46 Mateusz  pisze:


tak na prawdę na tym "zwykłym Lotosie" 5W 40 też nic by się nie stało  silnikowi :-)
Ale wiadomo, już lepiej to co chcą w ASO.

Wiem o tym, ale jak cena Totala i Lotosa (dla FAP) jest prawie identyczna  to nie będę się kopał z koniem.

Ostatnio padł mi czujnik temperatury - cena używki na all.. - 150PLN.  Zamienników brak. Cena w ASO - 136PLN z fakturą :-)

TG

24 Data: Kwiecien 02 2015 19:44:23
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik Tomasz Gorbaczuk  ...

Ostatnio padł mi czujnik temperatury - cena używki na all.. - 150PLN. 
Zamienników brak. Cena w ASO - 136PLN z fakturą :-)

Mi padła ostatnio linka do zmiany biegów w scudo.
Cena naprawy 100zł, cena uzywek na allegro od 150 ale trudno dobrac bo było
chyba z 10 rodzajów.
Cena w ASO - kto zgadnie?

25 Data: Kwiecien 02 2015 21:50:22
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .04.2015 o 21:44 Budzik   pisze:


Mi padła ostatnio linka do zmiany biegów w scudo.
Cena naprawy 100zł, cena uzywek na allegro od 150 ale trudno dobrac bo  było
chyba z 10 rodzajów.
Cena w ASO - kto zgadnie?

42,67 ;-)

TG

26 Data: Kwiecien 02 2015 22:09:13
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup

Użytkownik Tomasz Gorbaczuk  ...

Ostatnio padł mi czujnik temperatury - cena używki na all.. - 150PLN.
Zamienników brak. Cena w ASO - 136PLN z fakturą :-)

Mi padła ostatnio linka do zmiany biegów w scudo.
Cena naprawy 100zł, cena uzywek na allegro od 150 ale trudno dobrac bo było
chyba z 10 rodzajów.
Cena w ASO - kto zgadnie?

80?

27 Data: Kwiecien 02 2015 21:00:50
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

Ostatnio padł mi czujnik temperatury - cena używki na all.. - 150PLN.
Zamienników brak. Cena w ASO - 136PLN z fakturą :-)

Mi padła ostatnio linka do zmiany biegów w scudo.
Cena naprawy 100zł, cena uzywek na allegro od 150 ale trudno dobrac bo
było
chyba z 10 rodzajów.
Cena w ASO - kto zgadnie?

80?

Blisko... Dopisz 0 i jest ok... :-/

28 Data: Kwiecien 03 2015 06:58:32
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup

Użytkownik Cavallino  ...

Ostatnio padł mi czujnik temperatury - cena używki na all.. - 150PLN.
Zamienników brak. Cena w ASO - 136PLN z fakturą :-)

Mi padła ostatnio linka do zmiany biegów w scudo.
Cena naprawy 100zł, cena uzywek na allegro od 150 ale trudno dobrac bo
było
chyba z 10 rodzajów.
Cena w ASO - kto zgadnie?

80?

Blisko... Dopisz 0 i jest ok... :-/

Linka za 800 zł?

29 Data: Kwiecien 03 2015 08:21:35
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Uncle Pete 

Linka za 800 zł?

Oryginalny komplet linek do zmiany biegów do Fokusa MK1 benzyna (2 sztuki) - 799 zł we wcale nie najdroższym sklepie internetowym, co stanowi odczuwalny procent wartości tego auta ))) Sparciała mi guma w jednym z zaczepów do skrzyni biegów - ani gumy, ani zaczepu luzem nie ma, nawet na Allegro. Tylko wymiana kompletu. Albo na szczęście, jak się okazało, dość skuteczne drutowanie (dosłownie - kawałek drutu i wężyka gumowego).

30 Data: Kwiecien 06 2015 22:23:32
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: jerzu 

On Fri, 03 Apr 2015 08:21:35 +0200, Uncle Pete
wrote:

Oryginalny komplet linek do zmiany biegów do Fokusa MK1 benzyna (2
sztuki) - 799 zł we wcale nie najdroższym sklepie internetowym, co
stanowi odczuwalny procent wartości tego auta )))

Ja pitolę, a to podobno Renówki są drogie w serwisowaniu :)
Linki do zmiany biegów - 314 zł. w ASO Renault. Oczywiście brak
zamiennika.

Coby nie było za różowo - tylny zacisk hamulcowy - 1900 zł. Bosch
sprzedaje go za 560 zł.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

31 Data: Kwiecien 06 2015 22:47:25
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Cavallino 


Użytkownik "jerzu"  napisał w wiadomości grup

On Fri, 03 Apr 2015 08:21:35 +0200, Uncle Pete wrote:

Oryginalny komplet linek do zmiany biegów do Fokusa MK1 benzyna (2
sztuki) - 799 zł we wcale nie najdroższym sklepie internetowym, co
stanowi odczuwalny procent wartości tego auta )))

Ja pitolę, a to podobno Renówki są drogie w serwisowaniu :)
Linki do zmiany biegów - 314 zł. w ASO Renault.

Ale do Megane?

32 Data: Kwiecien 08 2015 22:58:36
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: jerzu 

On Mon, 6 Apr 2015 22:47:25 +0200, "Cavallino"
 wrote:

Ale do Megane?

Do Meganki ok. 600 zł. za komplet. Z tym że w Megance można kupić
oddzielnie jedną linkę. Jedna kosztuje niecałe 400 zł., druga około
200.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

33 Data: Kwiecien 03 2015 15:00:47
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

Ostatnio padł mi czujnik temperatury - cena używki na all.. - 150PLN.
Zamienników brak. Cena w ASO - 136PLN z fakturą :-)

Mi padła ostatnio linka do zmiany biegów w scudo.
Cena naprawy 100zł, cena uzywek na allegro od 150 ale trudno dobrac bo
było
chyba z 10 rodzajów.
Cena w ASO - kto zgadnie?

80?

Blisko... Dopisz 0 i jest ok... :-/

Linka za 800 zł?

Niezłe jaja, prawda...
Na szczescie mamy w Poznaniu dobrego naprawiacza :)

34 Data: Kwiecien 03 2015 17:01:50
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup

Użytkownik Cavallino  ...

Ostatnio padł mi czujnik temperatury - cena używki na all.. - 150PLN.
Zamienników brak. Cena w ASO - 136PLN z fakturą :-)

Mi padła ostatnio linka do zmiany biegów w scudo.
Cena naprawy 100zł, cena uzywek na allegro od 150 ale trudno dobrac bo
było
chyba z 10 rodzajów.
Cena w ASO - kto zgadnie?

80?

Blisko... Dopisz 0 i jest ok... :-/

Linka za 800 zł?

Niezłe jaja, prawda...
Na szczescie mamy w Poznaniu dobrego naprawiacza :)

Dawaj namiary, ku potomości i dla googla.

35 Data: Kwiecien 03 2015 19:00:37
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

Mi padła ostatnio linka do zmiany biegów w scudo.
Cena naprawy 100zł, cena uzywek na allegro od 150 ale trudno
dobrac bo było
chyba z 10 rodzajów.
Cena w ASO - kto zgadnie?

80?

Blisko... Dopisz 0 i jest ok... :-/

Linka za 800 zł?

Niezłe jaja, prawda...
Na szczescie mamy w Poznaniu dobrego naprawiacza :)

Dawaj namiary, ku potomości i dla googla.

ul. Bosa.

36 Data: Kwiecien 03 2015 21:50:59
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup

Użytkownik Cavallino  ...

Mi padła ostatnio linka do zmiany biegów w scudo.
Cena naprawy 100zł, cena uzywek na allegro od 150 ale trudno
dobrac bo było
chyba z 10 rodzajów.
Cena w ASO - kto zgadnie?

80?

Blisko... Dopisz 0 i jest ok... :-/

Linka za 800 zł?

Niezłe jaja, prawda...
Na szczescie mamy w Poznaniu dobrego naprawiacza :)

Dawaj namiary, ku potomości i dla googla.

ul. Bosa.

A coś więcej?

37 Data: Kwiecien 03 2015 21:00:36
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

Mi padła ostatnio linka do zmiany biegów w scudo.
Cena naprawy 100zł, cena uzywek na allegro od 150 ale trudno
dobrac bo było
chyba z 10 rodzajów.
Cena w ASO - kto zgadnie?

80?

Blisko... Dopisz 0 i jest ok... :-/

Linka za 800 zł?

Niezłe jaja, prawda...
Na szczescie mamy w Poznaniu dobrego naprawiacza :)

Dawaj namiary, ku potomości i dla googla.

ul. Bosa.

A coś więcej?

Naprawde...? gugla wyłączyli...?

https://www.google.pl/search?client=opera&q=poznań+bosa+linki&sourceid=oper
a&ie=UTF-8&oe=UTF-8

http://tiny.pl/xhdg5

38 Data: Kwiecien 03 2015 18:09:55
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 3 Apr 2015 06:58:32 +0200, Cavallino napisał(a):

Użytkownik "Budzik"  napisał w
wiadomości grup

Użytkownik Cavallino  ...

Ostatnio padł mi czujnik temperatury - cena używki na all.. - 150PLN.
Zamienników brak. Cena w ASO - 136PLN z fakturą :-)

Mi padła ostatnio linka do zmiany biegów w scudo.
Cena naprawy 100zł, cena uzywek na allegro od 150 ale trudno dobrac bo
było
chyba z 10 rodzajów.
Cena w ASO - kto zgadnie?

80?

Blisko... Dopisz 0 i jest ok... :-/

Linka za 800 zł?

Ale dziwisz się że tak drogo, czy że tak tanio?
Bo do Civica 2300zł (komplet dwóch linek - niedostępne osobno) :)

Jeszcze megrims niech napisze ile w Porsche :)

http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17S5T501&block_02=B__3400&block_03=9856

39 Data: Kwiecien 03 2015 18:21:42
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:


Linka za 800 zł?

Ale dziwisz się że tak drogo, czy że tak tanio?

Zawsze mnie zastanawia jak prosty kawałek metalu i plastiku może kosztować setki zł.....

40 Data: Kwiecien 03 2015 18:30:11
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: J.F. 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup

Linka za 800 zł?
Ale dziwisz się że tak drogo, czy że tak tanio?

Zawsze mnie zastanawia jak prosty kawałek metalu i plastiku może kosztować setki zł.....

To zrob se sam :-)

To znow nie jest taki proste, trzeba dobrac wlasciwy metal, obrobic, no ale najdrozsza to wtryskarka i forma do niej.

Oczywiscie 800zl to gruba przesada, a i 80 pewnie tez.

J.

41 Data: Kwiecien 03 2015 18:43:17
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup
Linka za 800 zł?
Ale dziwisz się że tak drogo, czy że tak tanio?

Zawsze mnie zastanawia jak prosty kawałek metalu i plastiku może kosztować setki zł.....

To zrob se sam :-)

To znow nie jest taki proste, trzeba dobrac wlasciwy metal, obrobic, no ale najdrozsza to wtryskarka i forma do niej.

Oczywiscie 800zl to gruba przesada, a i 80 pewnie tez.

I o tym piszę.
To powinno jakkolwiek współgrać z faktycznym kosztem wytworzenia.
Plus jakaś tam marża na każdym etapie.
I za komuny tak to chyba działało, nikt nie dorzucał 3000 % marży.

42 Data: Kwiecien 03 2015 19:01:54
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: J.F. 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup

Linka za 800 zł?
Ale dziwisz się że tak drogo, czy że tak tanio?
Zawsze mnie zastanawia jak prosty kawałek metalu i plastiku może kosztować setki zł.....

To zrob se sam :-)
To znow nie jest taki proste, trzeba dobrac wlasciwy metal, obrobic, no ale najdrozsza to wtryskarka i forma do niej.
Oczywiscie 800zl to gruba przesada, a i 80 pewnie tez.

I o tym piszę.
To powinno jakkolwiek współgrać z faktycznym kosztem wytworzenia.
Plus jakaś tam marża na każdym etapie.
I za komuny tak to chyba działało, nikt nie dorzucał 3000 % marży.

Ale komuna zbankrutowala, pamietasz ?.

Widac aby nie zbankrutowac nalezy dobic drukarki po 109 zl, ale kartridze do nich po 99 :-)

J.

43 Data: Kwiecien 03 2015 19:00:36
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik J.F.  ...

I o tym piszę.
To powinno jakkolwiek współgrać z faktycznym kosztem wytworzenia.
Plus jakaś tam marża na każdym etapie.
I za komuny tak to chyba działało, nikt nie dorzucał 3000 % marży.

Ale komuna zbankrutowala, pamietasz ?.

Widac aby nie zbankrutowac nalezy dobic drukarki po 109 zl, ale
kartridze do nich po 99 :-)

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką wiec ceny
rzedu 99 brzmiaą dla mnie jak linka za 800 :)

44 Data: Kwiecien 03 2015 21:50:38
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup

Użytkownik J.F.  ...

I o tym piszę.
To powinno jakkolwiek współgrać z faktycznym kosztem wytworzenia.
Plus jakaś tam marża na każdym etapie.
I za komuny tak to chyba działało, nikt nie dorzucał 3000 % marży.

Ale komuna zbankrutowala, pamietasz ?.

Widac aby nie zbankrutowac nalezy dobic drukarki po 109 zl, ale
kartridze do nich po 99 :-)

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką

Drogo.
Ja kupuję za 7 zł.
Ale to trzeba pomyśleć zawczasu i wiedzieć jaką drukarkę kupić.

45 Data: Kwiecien 03 2015 21:00:36
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

I o tym piszę.
To powinno jakkolwiek współgrać z faktycznym kosztem wytworzenia.
Plus jakaś tam marża na każdym etapie.
I za komuny tak to chyba działało, nikt nie dorzucał 3000 % marży.

Ale komuna zbankrutowala, pamietasz ?.

Widac aby nie zbankrutowac nalezy dobic drukarki po 109 zl, ale
kartridze do nich po 99 :-)

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką

Drogo.
Ja kupuję za 7 zł.
Ale to trzeba pomyśleć zawczasu i wiedzieć jaką drukarkę kupić.

7zł za 10 kardridzy?
Co to za sprzet?

Co do myslenia zawczasu - kupujac drukarke cena tuszy to był jeden z
wyznaczników.
Kupiłem brothera, ale on nie tylko w kontekscie ceny tuszy sie sprawdził.
Mam go juz ładnych pare lat, nic sie nie dzieje, no i oprogramowanie ma
jakies takie ludzkie a nie to co proponował np. HP którego miałem
poprzednio a ktory oprogramowanie miał tak zrąbane ze szkoda gadac...

46 Data: Kwiecien 04 2015 07:58:18
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup

Użytkownik Cavallino  ...

I o tym piszę.
To powinno jakkolwiek współgrać z faktycznym kosztem wytworzenia.
Plus jakaś tam marża na każdym etapie.
I za komuny tak to chyba działało, nikt nie dorzucał 3000 % marży.

Ale komuna zbankrutowala, pamietasz ?.

Widac aby nie zbankrutowac nalezy dobic drukarki po 109 zl, ale
kartridze do nich po 99 :-)

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką

Drogo.
Ja kupuję za 7 zł.
Ale to trzeba pomyśleć zawczasu i wiedzieć jaką drukarkę kupić.

7zł za 10 kardridzy?

A Ty pisałeś o 1,89 za kartridge?
No to daj źródło, bo też mam brothera.

47 Data: Kwiecien 04 2015 06:43:48
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką

Drogo.
Ja kupuję za 7 zł.
Ale to trzeba pomyśleć zawczasu i wiedzieć jaką drukarkę kupić.

7zł za 10 kardridzy?

A Ty pisałeś o 1,89 za kartridge?
No to daj źródło, bo też mam brothera.

Ja mam takiego leciwego:
mfc 295 cn

http://allegro.pl/i5207940316.html

http://allegro.pl/i5219664390.html

http://allegro.pl/i4925787648.html

Pełno tego"
http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=m&string=mfc+295c
n&search_scope=wszystkie+działy&bmatch=seng-v6-sm-isqm-3-default-0113

http://tiny.pl/xhdr6

48 Data: Kwiecien 04 2015 10:41:02
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Użytkownik Cavallino  ...

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką

Drogo.
Ja kupuję za 7 zł.
Ale to trzeba pomyśleć zawczasu i wiedzieć jaką drukarkę kupić.

7zł za 10 kardridzy?

A Ty pisałeś o 1,89 za kartridge?
No to daj źródło, bo też mam brothera.

Ja mam takiego leciwego:
mfc 295 cn


Patrz, do mojej też są w tej cenie.
http://allegro.pl/10x-tusze-do-drukarki-brother-dcp-j125-dcp-j140w-i5054399720.html
Dzięki.

49 Data: Kwiecien 04 2015 09:00:33
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką

Drogo.
Ja kupuję za 7 zł.
Ale to trzeba pomyśleć zawczasu i wiedzieć jaką drukarkę kupić.

7zł za 10 kardridzy?

A Ty pisałeś o 1,89 za kartridge?
No to daj źródło, bo też mam brothera.

Ja mam takiego leciwego:
mfc 295 cn

Patrz, do mojej też są w tej cenie.
http://allegro.pl/10x-tusze-do-drukarki-brother-dcp-j125-dcp-j140w-i505
4399720.html Dzięki.

Nie ma sprawy :)
Ja zestaw zapasowych kupiłem razem z drukarka (nie wiem czy to było 4 czy 5
lat temu), ale własnie przy ostatniej wymianie okazało sie, że zołte nowe
nie chca działać, wiec dokupiłem.
Mam nadzieje, ze to tylko felerne tusze (albo ze starosci cos sie stało) a
nie ze cos z drukarką.
ale raczej tak, bo włożony ponownie poprzedni zołty drukuje ok.

Pozostałe kolory ok pomimo wieku kartdridzy :)

50 Data: Kwiecien 04 2015 07:41:35
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: MadMan 

Dnia Fri, 3 Apr 2015 19:00:36 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Widac aby nie zbankrutowac nalezy dobic drukarki po 109 zl, ale
kartridze do nich po 99 :-)

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką wiec ceny
rzedu 99 brzmiaą dla mnie jak linka za 800 :)

Ja kupiłem za 120 i chyba starczy mi do końca drukarki (9000 stron).

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

51 Data: Kwiecien 04 2015 06:43:48
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik MadMan  ...

Widac aby nie zbankrutowac nalezy dobic drukarki po 109 zl, ale
kartridze do nich po 99 :-)

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką wiec ceny
rzedu 99 brzmiaą dla mnie jak linka za 800 :)

Ja kupiłem za 120 i chyba starczy mi do końca drukarki (9000 stron).

To chyba jakis specyficzny no chyba ze mowisz o tonerze do mono drukarki.

52 Data: Kwiecien 04 2015 10:06:20
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: MadMan 

Dnia Sat, 4 Apr 2015 06:43:48 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką wiec ceny
rzedu 99 brzmiaą dla mnie jak linka za 800 :)

Ja kupiłem za 120 i chyba starczy mi do końca drukarki (9000 stron).

To chyba jakis specyficzny no chyba ze mowisz o tonerze do mono drukarki.

Tak właśnie jest :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

53 Data: Kwiecien 04 2015 09:00:34
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik MadMan  ...

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką wiec
ceny rzedu 99 brzmiaą dla mnie jak linka za 800 :)

Ja kupiłem za 120 i chyba starczy mi do końca drukarki (9000 stron).

To chyba jakis specyficzny no chyba ze mowisz o tonerze do mono
drukarki.

Tak właśnie jest :)

Wiesz, porównywanie kolorowej drukarki do drukarki mono to jednak takie
troche... :)

54 Data: Kwiecien 04 2015 15:16:08
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2015-04-04 o 11:00, Budzik pisze:

Użytkownik MadMan  ...

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką wiec
ceny rzedu 99 brzmiaą dla mnie jak linka za 800 :)

Ja kupiłem za 120 i chyba starczy mi do końca drukarki (9000 stron).

To chyba jakis specyficzny no chyba ze mowisz o tonerze do mono
drukarki.

Tak właśnie jest :)

Wiesz, porównywanie kolorowej drukarki do drukarki mono to jednak takie
troche... :)


Ja kupuję po dwie dychy za kolor (czyli 8 dych całość) i starcza mi to na jakieś 4k stron. :]

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

55 Data: Kwiecien 04 2015 14:36:52
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak  ...

To chyba jakis specyficzny no chyba ze mowisz o tonerze do mono
drukarki.

Tak właśnie jest :)

Wiesz, porównywanie kolorowej drukarki do drukarki mono to jednak takie
troche... :)


Ja kupuję po dwie dychy za kolor (czyli 8 dych całość) i starcza mi to
na jakieś 4k stron. :]

Jak widac, nastepna prawdopodobnie bedzie laserówka.
W czasach jak kupowałem tego brothera - nie było laserówek kolorowych w
sensownej cenie.

56 Data: Kwiecien 04 2015 13:49:20
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: babel77 

W dniu 2015-04-03 o 21:00, Budzik pisze:

Użytkownik J.F.  ...

I o tym piszę.
To powinno jakkolwiek współgrać z faktycznym kosztem wytworzenia.
Plus jakaś tam marża na każdym etapie.
I za komuny tak to chyba działało, nikt nie dorzucał 3000 % marży.

Ale komuna zbankrutowala, pamietasz ?.

Widac aby nie zbankrutowac nalezy dobic drukarki po 109 zl, ale
kartridze do nich po 99 :-)

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką wiec ceny
rzedu 99 brzmiaą dla mnie jak linka za 800 :)

ale brother ma kartridże bez głowic, głowica jest na stałe w drukarce, do sa same pojemniki z tuszem chyba , nie?

57 Data: Kwiecien 04 2015 14:00:33
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik babel77  ...

I o tym piszę.
To powinno jakkolwiek współgrać z faktycznym kosztem wytworzenia.
Plus jakaś tam marża na każdym etapie.
I za komuny tak to chyba działało, nikt nie dorzucał 3000 % marży.

Ale komuna zbankrutowala, pamietasz ?.

Widac aby nie zbankrutowac nalezy dobic drukarki po 109 zl, ale
kartridze do nich po 99 :-)

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką wiec ceny
rzedu 99 brzmiaą dla mnie jak linka za 800 :)

ale brother ma kartridże bez głowic, głowica jest na stałe w drukarce,
do sa same pojemniki z tuszem chyba , nie?

No i?

58 Data: Kwiecien 04 2015 16:21:03
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: babel77 

W dniu 2015-04-04 o 16:00, Budzik pisze:

Użytkownik babel77  ...

I o tym piszę.
To powinno jakkolwiek współgrać z faktycznym kosztem wytworzenia.
Plus jakaś tam marża na każdym etapie.
I za komuny tak to chyba działało, nikt nie dorzucał 3000 % marży.

Ale komuna zbankrutowala, pamietasz ?.

Widac aby nie zbankrutowac nalezy dobic drukarki po 109 zl, ale
kartridze do nich po 99 :-)

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką wiec ceny
rzedu 99 brzmiaą dla mnie jak linka za 800 :)

ale brother ma kartridże bez głowic, głowica jest na stałe w drukarce,
do sa same pojemniki z tuszem chyba , nie?

No i?

no i kartridze tanie jak barsz, w hp głowica w kartridzu to i drogi

59 Data: Kwiecien 04 2015 14:36:52
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik babel77  ...

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką wiec ceny
rzedu 99 brzmiaą dla mnie jak linka za 800 :)

ale brother ma kartridże bez głowic, głowica jest na stałe w drukarce,
do sa same pojemniki z tuszem chyba , nie?

No i?

no i kartridze tanie jak barsz, w hp głowica w kartridzu to i drogi

No ja rozumiem, ale co to obchodzi klienta?

60 Data: Kwiecien 04 2015 16:41:08
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: babel77 

W dniu 2015-04-04 o 16:36, Budzik pisze:

Użytkownik babel77  ...

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką wiec ceny
rzedu 99 brzmiaą dla mnie jak linka za 800 :)

ale brother ma kartridże bez głowic, głowica jest na stałe w drukarce,
do sa same pojemniki z tuszem chyba , nie?

No i?

no i kartridze tanie jak barsz, w hp głowica w kartridzu to i drogi

No ja rozumiem, ale co to obchodzi klienta?

ano ze jak ci głowica zaschnie to drukarka do wy..ania i tyle, a ZTCP to za brothera płaciłem kolo 500 PLN, a HP tej samej klasy były po 200 PLN, tylko tyle. Ale sie zrobił offtop. sorry

61 Data: Kwiecien 04 2015 17:00:43
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik babel77  ...

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką wiec
ceny rzedu 99 brzmiaą dla mnie jak linka za 800 :)

ale brother ma kartridże bez głowic, głowica jest na stałe w
drukarce, do sa same pojemniki z tuszem chyba , nie?

No i?

no i kartridze tanie jak barsz, w hp głowica w kartridzu to i drogi

No ja rozumiem, ale co to obchodzi klienta?

ano ze jak ci głowica zaschnie to drukarka do wy..ania i tyle, a ZTCP
to za brothera płaciłem kolo 500 PLN, a HP tej samej klasy były po 200
PLN, tylko tyle. Ale sie zrobił offtop. sorry

Nie ma sprawy.
Ja płaciłem ok 360 ale na szczescie od 5 lat nie wie ze ma zaschnąc :)

62 Data: Kwiecien 04 2015 17:21:54
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 4 Apr 2015 14:00:33 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Ale komuna zbankrutowala, pamietasz ?.
Widac aby nie zbankrutowac nalezy dobic drukarki po 109 zl, ale
kartridze do nich po 99 :-)

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką wiec ceny
rzedu 99 brzmiaą dla mnie jak linka za 800 :)

ale brother ma kartridże bez głowic, głowica jest na stałe w drukarce,
do sa same pojemniki z tuszem chyba , nie?

No i?

No i dzieki temu kartridze tanie, a drukarka drozsza ... ale czemu, to
sie dowiesz jak sie glowica zapcha :-)

Z tego co widze to oryginalne atramenty do Brothera to jakies 3x
drozej od zamiennikow. Nie tak zle ... ale ktos tu jednak tez zdziera
:-)

J.

63 Data: Kwiecien 04 2015 18:57:22
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup

Dnia Sat, 4 Apr 2015 14:00:33 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Ale komuna zbankrutowala, pamietasz ?.
Widac aby nie zbankrutowac nalezy dobic drukarki po 109 zl, ale
kartridze do nich po 99 :-)

Własnie kupowałem do mojej 10 kartridzy po 18,99 z przesylką wiec ceny
rzedu 99 brzmiaą dla mnie jak linka za 800 :)

ale brother ma kartridże bez głowic, głowica jest na stałe w drukarce,
do sa same pojemniki z tuszem chyba , nie?

No i?

No i dzieki temu kartridze tanie, a drukarka drozsza ... ale czemu, to
sie dowiesz jak sie glowica zapcha :-)

Jakoś się nie zapycha w takim terminie, w jakim HP za 200 zł zazwyczaj wyzionie ducha....


Z tego co widze to oryginalne atramenty do Brothera to jakies 3x
drozej od zamiennikow.

Tak chyba zawsze jest.
Ale to i tak 1/3 ceny oryginału HP.

A zamienniki do Brothera tańsze niż napełniacze do HP.

64 Data: Kwiecien 03 2015 20:18:08
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 3 Apr 2015 18:21:42 +0200, Cavallino napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:


Linka za 800 zł?

Ale dziwisz się że tak drogo, czy że tak tanio?

Zawsze mnie zastanawia jak prosty kawałek metalu i plastiku może kosztować
setki zł.....

Monopol

65 Data: Kwiecien 03 2015 19:00:37
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik Tomasz Pyra  ...

80?

Blisko... Dopisz 0 i jest ok... :-/

Linka za 800 zł?

Ale dziwisz się że tak drogo, czy że tak tanio?
Bo do Civica 2300zł (komplet dwóch linek - niedostępne osobno) :)

Wiesz, to ze ktos zdziera *jeszcze bardziej* to mnie akurat nie dziwi.

66 Data: Kwiecien 03 2015 22:19:35
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 3 Apr 2015 19:00:37 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Użytkownik Tomasz Pyra  ...

80?

Blisko... Dopisz 0 i jest ok... :-/

Linka za 800 zł?

Ale dziwisz się że tak drogo, czy że tak tanio?
Bo do Civica 2300zł (komplet dwóch linek - niedostępne osobno) :)

Wiesz, to ze ktos zdziera *jeszcze bardziej* to mnie akurat nie dziwi.

Skoro większość klientów ASO mówi że cena nie gra roli, a nawet gdyby się
dało drożej to oni chętnie? ;)

67 Data: Kwiecien 03 2015 21:00:36
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik Tomasz Pyra  ...

80?

Blisko... Dopisz 0 i jest ok... :-/

Linka za 800 zł?

Ale dziwisz się że tak drogo, czy że tak tanio?
Bo do Civica 2300zł (komplet dwóch linek - niedostępne osobno) :)

Wiesz, to ze ktos zdziera *jeszcze bardziej* to mnie akurat nie dziwi.

Skoro większość klientów ASO mówi że cena nie gra roli, a nawet gdyby się
dało drożej to oni chętnie? ;)

Coż... :)
Pół biedy, o ile znaja sie na rzeczy.

Słyszałem ostatnio historie w ktorej jeden z ASO tak wymienił polos ze
znajomy pojechał, wizał mechaników z ASO do swojego warsztatu i pokazywał
im jak to sie robi...

Chociaz ostatnio miałem do czynienia z ASO Fiata W Poznaniu na
Wojciechowskiego - pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne.

68 Data: Kwiecien 03 2015 23:58:49
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 3 Apr 2015 21:00:36 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Użytkownik Tomasz Pyra  ...

80?

Blisko... Dopisz 0 i jest ok... :-/

Linka za 800 zł?

Ale dziwisz się że tak drogo, czy że tak tanio?
Bo do Civica 2300zł (komplet dwóch linek - niedostępne osobno) :)

Wiesz, to ze ktos zdziera *jeszcze bardziej* to mnie akurat nie dziwi.

Skoro większość klientów ASO mówi że cena nie gra roli, a nawet gdyby się
dało drożej to oni chętnie? ;)

Coż... :)

No taki mamy system.
Nazywa się obowiązkowe OC.

Pół biedy, o ile znaja sie na rzeczy.

Z tym bywa słabo i mogę o tym też trochę poopowiadać :)

Słyszałem ostatnio historie w ktorej jeden z ASO tak wymienił polos ze
znajomy pojechał, wizał mechaników z ASO do swojego warsztatu i pokazywał
im jak to sie robi...

No ja znam jedno takie, że co im po dostępnej bazie wiedzy skoro nikt w
zakładzie nie włada angielskim.
Mi kiedyś zepsuli klimatyzację i spaprali lakierowanie.
A jak kolega przyjechał z wydrukowanym rysunkiem z katalogu części z
jakiejś ruskiej strony, to w ASO go ładnie prosili żeby im dał linka do tej
strony, bo oni takich fajnych katalogów nie mają :)

Chociaż znałem też ASO w którym nawet ogarnięci ludzie pracowali, auta do
sportu przygotowywali, ale przestali być ASO ;)

69 Data: Kwiecien 03 2015 23:00:45
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik Tomasz Pyra  ...

Linka za 800 zł?

Ale dziwisz się że tak drogo, czy że tak tanio?
Bo do Civica 2300zł (komplet dwóch linek - niedostępne osobno) :)

Wiesz, to ze ktos zdziera *jeszcze bardziej* to mnie akurat nie
dziwi.

Skoro większość klientów ASO mówi że cena nie gra roli, a nawet
gdyby się dało drożej to oni chętnie? ;)

Coż... :)

No taki mamy system.
Nazywa się obowiązkowe OC.

I mowisz ze płatnikowi nie zalezy zeby było tanio?

70 Data: Kwiecien 04 2015 13:03:33
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 3 Apr 2015 23:00:45 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Użytkownik Tomasz Pyra  ...

Linka za 800 zł?

Ale dziwisz się że tak drogo, czy że tak tanio?
Bo do Civica 2300zł (komplet dwóch linek - niedostępne osobno) :)

Wiesz, to ze ktos zdziera *jeszcze bardziej* to mnie akurat nie
dziwi.

Skoro większość klientów ASO mówi że cena nie gra roli, a nawet
gdyby się dało drożej to oni chętnie? ;)

Coż... :)

No taki mamy system.
Nazywa się obowiązkowe OC.

I mowisz ze płatnikowi nie zalezy zeby było tanio?

Płatnik nie ma nic do gadania.

Przedni zderzak wart może ze 100zł, kosztuje w cenniku monopolisty na rynku
oryginalnych zderzaków (ASO) przykładowo 3000zł.
I ubezpieczyciel musi zapłacić właśnie te 3000zł.

I dlatego zderzak do samochodu kosztuje nawet więcej niż porównywalnej
wielkości telewizor. A stopnień skomplikowania (i co za tym idzie kosztów)
telewizora i zderzaka, dość istotnie się różni.

71 Data: Kwiecien 04 2015 14:00:33
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik Tomasz Pyra  ...

Skoro większość klientów ASO mówi że cena nie gra roli, a nawet
gdyby się dało drożej to oni chętnie? ;)

Coż... :)

No taki mamy system.
Nazywa się obowiązkowe OC.

I mowisz ze płatnikowi nie zalezy zeby było tanio?

Płatnik nie ma nic do gadania.

Przedni zderzak wart może ze 100zł, kosztuje w cenniku monopolisty na
rynku oryginalnych zderzaków (ASO) przykładowo 3000zł.
I ubezpieczyciel musi zapłacić właśnie te 3000zł.

I dlatego zderzak do samochodu kosztuje nawet więcej niż porównywalnej
wielkości telewizor. A stopnień skomplikowania (i co za tym idzie
kosztów) telewizora i zderzaka, dość istotnie się różni.

Wczesniej argumentowałes, ze ceny wysokie bo klient mówi, ze cena nie gra
roli.
Teraz mówisz, ze ceny wysokie, bo klient nie ma nic do gadania.

To jaka jest finalna wersja?

72 Data: Kwiecien 04 2015 21:07:36
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 4 Apr 2015 14:00:33 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Użytkownik Tomasz Pyra  ...

Skoro większość klientów ASO mówi że cena nie gra roli, a nawet
gdyby się dało drożej to oni chętnie? ;)

Coż... :)

No taki mamy system.
Nazywa się obowiązkowe OC.

I mowisz ze płatnikowi nie zalezy zeby było tanio?

Płatnik nie ma nic do gadania.

Przedni zderzak wart może ze 100zł, kosztuje w cenniku monopolisty na
rynku oryginalnych zderzaków (ASO) przykładowo 3000zł.
I ubezpieczyciel musi zapłacić właśnie te 3000zł.

I dlatego zderzak do samochodu kosztuje nawet więcej niż porównywalnej
wielkości telewizor. A stopnień skomplikowania (i co za tym idzie
kosztów) telewizora i zderzaka, dość istotnie się różni.

Wczesniej argumentowałes, ze ceny wysokie bo klient mówi, ze cena nie gra
roli.
Teraz mówisz, ze ceny wysokie, bo klient nie ma nic do gadania.

No widzisz, bo to właśnie jest istota problemu.
Klientem jest tu poszkodowany który może swobodnie wybrać gdzie kupi część
i gdzie dokona naprawy - więc wybiera najdroższe ASO.
Płatnik po prostu musi zapłacić wszystko to co będzie na fakturze i nie ma
prawa do dyskusji.

73 Data: Kwiecien 04 2015 10:08:15
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: megrims 

On 2015-04-03 18:09, Tomasz Pyra wrote:
(ciach)


Jeszcze megrims niech napisze ile w Porsche :)

http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17S5T501&block_02=B__3400&block_03=9856


fajne i drogie auta to i przeglądy w ASO drogie. Przegląd
przy 90kkm w CL600 jedyne 12000 (wszystkie hamulce, 24 świece,
wszystkie filtry i płyny) Przegląd w 911 turbo (świece, olej,
filtry) 6000. Za 18k można już coś fajnego do jeżdżenia kupić.

74 Data: Kwiecien 04 2015 10:44:52
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Cavallino 


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-03 18:09, Tomasz Pyra wrote:
(ciach)

Jeszcze megrims niech napisze ile w Porsche :)

http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17S5T501&block_02=B__3400&block_03=9856


fajne i drogie auta to i przeglądy w ASO drogie. Przegląd
przy 90kkm w CL600 jedyne 12000 (wszystkie hamulce, 24 świece,
wszystkie filtry i płyny) Przegląd w 911 turbo (świece, olej,
filtry) 6000. Za 18k można już coś fajnego do jeżdżenia kupić.

Godzina pracy za 4000, czy świece ze złota?

75 Data: Kwiecien 04 2015 12:14:09
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: megrims 

On 2015-04-04 10:44, Cavallino wrote:


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-03 18:09, Tomasz Pyra wrote:
(ciach)

Jeszcze megrims niech napisze ile w Porsche :)

http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17S5T501&block_02=B__3400&block_03=9856



fajne i drogie auta to i przeglądy w ASO drogie. Przegląd
przy 90kkm w CL600 jedyne 12000 (wszystkie hamulce, 24 świece,
wszystkie filtry i płyny) Przegląd w 911 turbo (świece, olej,
filtry) 6000. Za 18k można już coś fajnego do jeżdżenia kupić.

Godzina pracy za 4000, czy świece ze złota?


nie pytaj. Wymiana klocków w 911 z ceramiką przód 5000. To jest chore.
Stawka godzinowa o ile się nie mylę w ASO Porsche w Polsce to 300 Euro.
Są lekko porąbani.

76 Data: Kwiecien 04 2015 11:00:33
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik megrims  ...

nie pytaj. Wymiana klocków w 911 z ceramiką przód 5000. To jest chore.
Stawka godzinowa o ile się nie mylę w ASO Porsche w Polsce to 300 Euro.
Są lekko porąbani.

No wiesz... Jak klienci płacą to dlaczego mieliby obniżać ceny?

To nie fiat, ze jak klient bedzie niezadowolony to pójdzie do renault czy
citroena...

77 Data: Kwiecien 04 2015 14:17:43
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 04 Apr 2015 12:14:09 +0200, megrims napisał(a):

On 2015-04-04 10:44, Cavallino wrote:

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-03 18:09, Tomasz Pyra wrote:
(ciach)

Jeszcze megrims niech napisze ile w Porsche :)

http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17S5T501&block_02=B__3400&block_03=9856



fajne i drogie auta to i przeglądy w ASO drogie. Przegląd
przy 90kkm w CL600 jedyne 12000 (wszystkie hamulce, 24 świece,
wszystkie filtry i płyny) Przegląd w 911 turbo (świece, olej,
filtry) 6000. Za 18k można już coś fajnego do jeżdżenia kupić.

Godzina pracy za 4000, czy świece ze złota?


nie pytaj. Wymiana klocków w 911 z ceramiką przód 5000. To jest chore.

To jest akurat nie tyle chore, a po prostu jest to marka luksusowa.

Stawka godzinowa o ile się nie mylę w ASO Porsche w Polsce to 300 Euro.
Są lekko porąbani.

Tak długo jak jest to wolny wybór klienta to spoko.
Pewne kontrowersje pojawiają się dopiero jak wszyscy mają obowiązek kupować
ubezpieczenie od tej stawki godzinowej.
I instytucja ubezpieczenia pompuje stawki i ceny we wszystkich ASO.

78 Data: Kwiecien 04 2015 15:56:18
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Cavallino 


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-04 10:44, Cavallino wrote:

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-03 18:09, Tomasz Pyra wrote:
(ciach)

Jeszcze megrims niech napisze ile w Porsche :)

http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17S5T501&block_02=B__3400&block_03=9856



fajne i drogie auta to i przeglądy w ASO drogie. Przegląd
przy 90kkm w CL600 jedyne 12000 (wszystkie hamulce, 24 świece,
wszystkie filtry i płyny) Przegląd w 911 turbo (świece, olej,
filtry) 6000. Za 18k można już coś fajnego do jeżdżenia kupić.

Godzina pracy za 4000, czy świece ze złota?


nie pytaj. Wymiana klocków w 911 z ceramiką przód 5000. To jest chore.
Stawka godzinowa o ile się nie mylę w ASO Porsche w Polsce to 300 Euro.
Są lekko porąbani.

Nawet przy 1200 za h, ten przegląd wychodzi drogo - bo co kosztuje resztę?
Czy może auto 4 h czeka na wolny podnośnik, a robią godzinę i liczą za 5?

79 Data: Kwiecien 04 2015 17:12:43
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: megrims 

On 2015-04-04 15:56, Cavallino wrote:


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-04 10:44, Cavallino wrote:

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-03 18:09, Tomasz Pyra wrote:
(ciach)

Jeszcze megrims niech napisze ile w Porsche :)

http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17S5T501&block_02=B__3400&block_03=9856




fajne i drogie auta to i przeglądy w ASO drogie. Przegląd
przy 90kkm w CL600 jedyne 12000 (wszystkie hamulce, 24 świece,
wszystkie filtry i płyny) Przegląd w 911 turbo (świece, olej,
filtry) 6000. Za 18k można już coś fajnego do jeżdżenia kupić.

Godzina pracy za 4000, czy świece ze złota?


nie pytaj. Wymiana klocków w 911 z ceramiką przód 5000. To jest chore.
Stawka godzinowa o ile się nie mylę w ASO Porsche w Polsce to 300 Euro.
Są lekko porąbani.

Nawet przy 1200 za h, ten przegląd wychodzi drogo - bo co kosztuje resztę?
Czy może auto 4 h czeka na wolny podnośnik, a robią godzinę i liczą za 5?


Klocki 2600 i jakieś pierdzielone blaszki, których nie trzeba wymieniać,
ale ASO twierdzi, że trzeba za 800. No to już masz 3400. Do tego
czujniki klocków za 250 za sztukę i gitarra. Klocki założyłem oryginał,
czujniki też. Ale blaszki zostały stare i robiłem poza ASO.

80 Data: Kwiecien 04 2015 18:55:54
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Cavallino 


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-04 15:56, Cavallino wrote:

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-04 10:44, Cavallino wrote:

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-03 18:09, Tomasz Pyra wrote:
(ciach)

Jeszcze megrims niech napisze ile w Porsche :)

http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17S5T501&block_02=B__3400&block_03=9856




fajne i drogie auta to i przeglądy w ASO drogie. Przegląd
przy 90kkm w CL600 jedyne 12000 (wszystkie hamulce, 24 świece,
wszystkie filtry i płyny) Przegląd w 911 turbo (świece, olej,
filtry) 6000. Za 18k można już coś fajnego do jeżdżenia kupić.

Godzina pracy za 4000, czy świece ze złota?


nie pytaj. Wymiana klocków w 911 z ceramiką przód 5000. To jest chore.
Stawka godzinowa o ile się nie mylę w ASO Porsche w Polsce to 300 Euro.
Są lekko porąbani.

Nawet przy 1200 za h, ten przegląd wychodzi drogo - bo co kosztuje resztę?
Czy może auto 4 h czeka na wolny podnośnik, a robią godzinę i liczą za 5?


Klocki 2600

Do ceramiki czy każde?
I ile kosztują zamienniki?

81 Data: Kwiecien 04 2015 19:00:33
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: megrims 

On 2015-04-04 18:55, Cavallino wrote:


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-04 15:56, Cavallino wrote:

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-04 10:44, Cavallino wrote:

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-03 18:09, Tomasz Pyra wrote:
(ciach)

Jeszcze megrims niech napisze ile w Porsche :)

http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17S5T501&block_02=B__3400&block_03=9856





fajne i drogie auta to i przeglądy w ASO drogie. Przegląd
przy 90kkm w CL600 jedyne 12000 (wszystkie hamulce, 24 świece,
wszystkie filtry i płyny) Przegląd w 911 turbo (świece, olej,
filtry) 6000. Za 18k można już coś fajnego do jeżdżenia kupić.

Godzina pracy za 4000, czy świece ze złota?


nie pytaj. Wymiana klocków w 911 z ceramiką przód 5000. To jest chore.
Stawka godzinowa o ile się nie mylę w ASO Porsche w Polsce to 300 Euro.
Są lekko porąbani.

Nawet przy 1200 za h, ten przegląd wychodzi drogo - bo co kosztuje
resztę?
Czy może auto 4 h czeka na wolny podnośnik, a robią godzinę i liczą
za 5?


Klocki 2600

Do ceramiki czy każde?
I ile kosztują zamienniki?
Nawet nie szukałem zamienników. Jak auto jeździ ponad 320km/h
to taki odważny to ja nie jestem.

82 Data: Kwiecien 04 2015 19:03:04
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Cavallino 


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Klocki 2600

Do ceramiki czy każde?
I ile kosztują zamienniki?
Nawet nie szukałem zamienników. Jak auto jeździ ponad 320km/h
to taki odważny to ja nie jestem.

Obstawiam, że Porsche nie robi klocków samo.

83 Data: Kwiecien 04 2015 19:51:57
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: megrims 

On 2015-04-04 19:03, Cavallino wrote:


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:

Klocki 2600

Do ceramiki czy każde?
I ile kosztują zamienniki?
Nawet nie szukałem zamienników. Jak auto jeździ ponad 320km/h
to taki odważny to ja nie jestem.

Obstawiam, że Porsche nie robi klocków samo.

no nie. Kolega, co się zna na częściach od 20 lat w branży
mówił, że te klocki to jakaś włoszczyzna i producent to
średnia półka. Ale wiedząc, że ten sam producent potrafi
robić klocki/tarcze i inne części różnej jakości w zależności
od tego kto i gdzie to kupuje nie zaryzykowałem.

84 Data: Kwiecien 04 2015 20:08:34
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Cavallino 


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-04 19:03, Cavallino wrote:

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:

Klocki 2600

Do ceramiki czy każde?
I ile kosztują zamienniki?
Nawet nie szukałem zamienników. Jak auto jeździ ponad 320km/h
to taki odważny to ja nie jestem.

Obstawiam, że Porsche nie robi klocków samo.

no nie. Kolega, co się zna na częściach od 20 lat w branży
mówił, że te klocki to jakaś włoszczyzna i producent to
średnia półka. Ale wiedząc, że ten sam producent potrafi
robić klocki/tarcze i inne części różnej jakości w zależności
od tego kto i gdzie to kupuje nie zaryzykowałem.

No dobra, ale np. do rajdów czy innych sportów raczej badziewia się nie bierze, nawet w niezbyt profesjonalnych seriach.
Tam klocki też kosztują po 2600?

85 Data: Kwiecien 04 2015 21:04:22
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 4 Apr 2015 20:08:34 +0200, Cavallino napisał(a):

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-04 19:03, Cavallino wrote:

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:

Klocki 2600

Do ceramiki czy każde?
I ile kosztują zamienniki?
Nawet nie szukałem zamienników. Jak auto jeździ ponad 320km/h
to taki odważny to ja nie jestem.

Obstawiam, że Porsche nie robi klocków samo.

no nie. Kolega, co się zna na częściach od 20 lat w branży
mówił, że te klocki to jakaś włoszczyzna i producent to
średnia półka. Ale wiedząc, że ten sam producent potrafi
robić klocki/tarcze i inne części różnej jakości w zależności
od tego kto i gdzie to kupuje nie zaryzykowałem.

No dobra, ale np. do rajdów czy innych sportów raczej badziewia się nie
bierze, nawet w niezbyt profesjonalnych seriach.
Tam klocki też kosztują po 2600?

Jakieś tam najdroższe Carbone Lorainne RC8 pewnie kosztowałyby bez rabatów
około 2000zł, ale raczej nikt tego do cywilnych samochodów nie montuje, bo
tam wady "wyczynowości" zaczynają górować nad zaletami (brak homologacji
drogowej, pylenie, piszczenie, konieczność nagrzewania i szybkie zużyci).

Takie już dobre klocki tuningowe do jeżdżenia 320km/h co to się nazywa
ceramiczne, to półka np. z oferty Ferodo DS2500, może DS3000 (chociaż te
już też zaczynają "wyczynowieć" i być w związku z tym upierdliwe) kosztują
400-500zł za komplet.
Pewnie coś z tej półki sprzedają w ASO.

Prawdę mówiąc klocki do Porsche nie będą nic inne niż te do każdego innego
auta, bo to że auto jeździ 320, a nie 220 to jest uwzględnione nie tyle w
materiale klocka, co w wielkości tarcz hamulcowych. Klocki będą podobne.

86 Data: Kwiecien 04 2015 22:15:45
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup

Dnia Sat, 4 Apr 2015 20:08:34 +0200, Cavallino napisał(a):

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-04 19:03, Cavallino wrote:

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:

Klocki 2600

Do ceramiki czy każde?
I ile kosztują zamienniki?
Nawet nie szukałem zamienników. Jak auto jeździ ponad 320km/h
to taki odważny to ja nie jestem.

Obstawiam, że Porsche nie robi klocków samo.

no nie. Kolega, co się zna na częściach od 20 lat w branży
mówił, że te klocki to jakaś włoszczyzna i producent to
średnia półka. Ale wiedząc, że ten sam producent potrafi
robić klocki/tarcze i inne części różnej jakości w zależności
od tego kto i gdzie to kupuje nie zaryzykowałem.

No dobra, ale np. do rajdów czy innych sportów raczej badziewia się nie
bierze, nawet w niezbyt profesjonalnych seriach.
Tam klocki też kosztują po 2600?

Jakieś tam najdroższe Carbone Lorainne RC8 pewnie kosztowałyby bez rabatów
około 2000zł, ale raczej nikt tego do cywilnych samochodów nie montuje, bo
tam wady "wyczynowości" zaczynają górować nad zaletami (brak homologacji
drogowej, pylenie, piszczenie, konieczność nagrzewania i szybkie zużyci).

Takie już dobre klocki tuningowe do jeżdżenia 320km/h co to się nazywa
ceramiczne, to półka np. z oferty Ferodo DS2500, może DS3000 (chociaż te
już też zaczynają "wyczynowieć" i być w związku z tym upierdliwe) kosztują
400-500zł za komplet.
Pewnie coś z tej półki sprzedają w ASO.

No właśnie też coś mi się tak wydaje, że można kupić coś nie gorszego, za 1/5 ceny.

87 Data: Kwiecien 04 2015 23:12:33
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 4 Apr 2015 22:15:45 +0200, Cavallino napisał(a):

Takie już dobre klocki tuningowe do jeżdżenia 320km/h co to się nazywa
ceramiczne, to półka np. z oferty Ferodo DS2500, może DS3000 (chociaż te
już też zaczynają "wyczynowieć" i być w związku z tym upierdliwe) kosztują
400-500zł za komplet.
Pewnie coś z tej półki sprzedają w ASO.

No właśnie też coś mi się tak wydaje, że można kupić coś nie gorszego, za
1/5 ceny.

Jeszcze ciekawe ile trzeba zapłacić za te same części do Porsche, w takim
samym ASO, ale w USA.

Bo np. jeśli chodzi o Civica (do którego ceny znam najlepiej), to w USA
większość części jest 2-3x tańsza - i są to te same części, z normalnego
ASO.

88 Data: Kwiecien 04 2015 23:24:43
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 4 Apr 2015 23:12:33 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Dnia Sat, 4 Apr 2015 22:15:45 +0200, Cavallino napisał(a):
Takie już dobre klocki tuningowe do jeżdżenia 320km/h co to się nazywa
ceramiczne, to półka np. z oferty Ferodo DS2500, może DS3000 (chociaż te
już też zaczynają "wyczynowieć" i być w związku z tym upierdliwe) kosztują
400-500zł za komplet.
Pewnie coś z tej półki sprzedają w ASO.

No właśnie też coś mi się tak wydaje, że można kupić coś nie gorszego, za
1/5 ceny.

Jeszcze ciekawe ile trzeba zapłacić za te same części do Porsche, w takim
samym ASO, ale w USA.

To droga marka takze w USA ... ale chyba nie az tak :-)

Bo np. jeśli chodzi o Civica (do którego ceny znam najlepiej), to w USA
większość części jest 2-3x tańsza - i są to te same części, z normalnego
ASO.

Moze tam jakis urzad zadzialal i doszedl do wniosku ze ktos tu
kradnie?
Niby wolnosc, a urzedy tam czasem rozne rzeczy wyprawiaja.


J.

89 Data: Kwiecien 02 2015 17:00:42
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Budzik 

Użytkownik Mateusz  ...

Witam,
odbyłem dzisiaj przemiłą rozmowę z panem
w ASO Citroena. Na moje pytanie o możliwość
kupna swojego oleju i filtrów na pierwszy przegląd
auta (dokładnie po roku) - odpowiedział, że wolałby nie.
Chodzi o TOTAL. Powiedział: "oleje w ASO dostarczane
przez Citroena są lepsze/inne niż te które można kupić
w pojemnikach na rynku" Marketingowa ściema?

Odpowiedz sobie sam podając tutaj ceny.

Nie wiedzieć czemu zalecał bardziej TOTAL 5W-30
niż 5W-40. Silnik to benzyna 1,2 VTI 82KM.

W drugim starszym aucie C4 Grand leję 5W-40 i nie ma
żadnych problemów.

Aha na koniec powiedział, jak cokolwiek się stanie z silnikiem,
to nie będzie tego honorowała gwarancja bo ja nie będę
w stanie dostarczyć specyfikacji oleju, który kupiłem na rynku :-)

Alez bedziesz mogł dostarczyc specyfikacje.
Producent oleju bedzie ją ukrywał?

90 Data: Kwiecien 02 2015 20:57:53
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Mateusz 

Ja to wiem, że mam specyfikację,
dziwi mnie postawa ASO, a może nie dziwi? :-)

Tyle, że akurat  forsowanie 5W 30, że lepszy do silnika
niż 5W 40 w normalnych nie ekstremalnych warunkach, hmm...
To mnie zastanowiło.

M.

91 Data: Kwiecien 02 2015 23:41:01
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Adam 

W dniu 2015-04-02 o 20:57, Mateusz pisze:

Ja to wiem, że mam specyfikację,
dziwi mnie postawa ASO, a może nie dziwi? :-)

Tyle, że akurat  forsowanie 5W 30, że lepszy do silnika
niż 5W 40 w normalnych nie ekstremalnych warunkach, hmm...
To mnie zastanowiło.


Może to była specyfikacja dla jakichś Włoch czy innej Chorwacji?

W PL nie ma raczej bardzo ciepłego lata, więc lepkość 30 czy 40 niewiele tu raczej zmienia.


--
Pozdrawiam.

Adam

92 Data: Kwiecien 03 2015 07:29:54
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Mateusz 

W dniu 2015-04-02 o 23:41, Adam pisze:

W dniu 2015-04-02 o 20:57, Mateusz pisze:
Ja to wiem, że mam specyfikację,
dziwi mnie postawa ASO, a może nie dziwi? :-)

Tyle, że akurat  forsowanie 5W 30, że lepszy do silnika
niż 5W 40 w normalnych nie ekstremalnych warunkach, hmm...
To mnie zastanowiło.


Może to była specyfikacja dla jakichś Włoch czy innej Chorwacji?

W PL nie ma raczej bardzo ciepłego lata, więc lepkość 30 czy 40 niewiele
tu raczej zmienia.


Specyfikacja z książki serwisowej wydanej w Polsce,
chyba że coś pochrzanili.
Ale fakt są zakręceni w tym ASO, bo sprzedawca powiedział:
"5W 30 jest bardziej uniwersalny niż 5W40 "...

M.

93 Data: Kwiecien 04 2015 13:42:22
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: babel77 

W dniu 2015-04-02 o 16:18, Mateusz pisze:

Witam,
odbyłem dzisiaj przemiłÄ… rozmowę z panem
w ASO Citroena. Na moje pytanie o możliwoć
kupna swojego oleju i filtrów na pierwszy przegląd
auta (dokładnie po roku) - odpowiedział, że wolałby nie.
Chodzi o TOTAL. Powiedział: "oleje w ASO dostarczane
przez Citroena są lepsze/inne niż te które można kupić
w pojemnikach na rynku" Marketingowa ściema?
Nie wiedzieć czemu zalecał bardziej TOTAL 5W-30
niż 5W-40. Silnik to benzyna 1,2 VTI 82KM.

W drugim starszym aucie C4 Grand leję 5W-40 i nie ma
żadnych problemów.

Aha na koniec powiedział, jak cokolwiek się stanie z silnikiem,
to nie będzie tego honorowała gwarancja bo ja nie będę
w stanie dostarczyć specyfikacji oleju, który kupiłem na rynku :-)

Pozdrawiam
M.
Jeszcze jakieś 5 lat temu dostarczane były z tego samego magazynu co dla autoryzowanych dystrybutorów w PL, ba nawet nieraz tymi samymi ciężarówkami. Jak jest teraz nie wiem, nie zajmuje się tym już, ale nie wydaje mi się żeby coś się zmieniło w tej materii.
pzdr

94 Data: Kwiecien 07 2015 06:21:04
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Mateusz 

W dniu 2015-04-04 o 13:42, babel77 pisze:

Jeszcze jakieś 5 lat temu dostarczane były z tego samego magazynu co dla
autoryzowanych dystrybutorów w PL, ba nawet nieraz tymi samymi
ciężarówkami. Jak jest teraz nie wiem, nie zajmuje się tym już, ale nie
wydaje mi się żeby coś się zmieniło w tej materii.
pzdr
Myślę, że masz rację :-)
A to że ASO forsuje mi 5W30 zamiast 5W40 to tylko dlatego,
że 5W30 jest droższy...

M.

95 Data: Kwiecien 09 2015 06:39:06
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: babel77 

W dniu 2015-04-07 o 06:21, Mateusz pisze:

W dniu 2015-04-04 o 13:42, babel77 pisze:
Jeszcze jakieś 5 lat temu dostarczane były z tego samego magazynu co dla
autoryzowanych dystrybutorów w PL, ba nawet nieraz tymi samymi
ciężarówkami. Jak jest teraz nie wiem, nie zajmuje się tym już, ale nie
wydaje mi się żeby coś się zmieniło w tej materii.
pzdr
Myślę, że masz rację :-)
A to że ASO forsuje mi 5W30 zamiast 5W40 to tylko dlatego,
że 5W30 jest droższy...

M.
Nie wiem, moze byc tak, ze tak mają w umowie z firma olejową,moze tak kazal szef, może...
5w30 można kupić w sklepie i wtedy róznica raczej niewielka w cenie w stosunku do 5w40

96 Data: Kwiecien 10 2015 09:06:33
Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
Autor: Mateusz 

W dniu 2015-04-09 o 06:39, babel77 pisze:

W dniu 2015-04-07 o 06:21, Mateusz pisze:
W dniu 2015-04-04 o 13:42, babel77 pisze:
Jeszcze jakieś 5 lat temu dostarczane były z tego samego magazynu co dla
autoryzowanych dystrybutorów w PL, ba nawet nieraz tymi samymi
ciężarówkami. Jak jest teraz nie wiem, nie zajmuje się tym już, ale nie
wydaje mi się żeby coś się zmieniło w tej materii.
pzdr
Myślę, że masz rację :-)
A to że ASO forsuje mi 5W30 zamiast 5W40 to tylko dlatego,
że 5W30 jest droższy...

M.
Nie wiem, moze byc tak, ze tak mają w umowie z firma olejową,moze tak
kazal szef, może...
5w30 można kupić w sklepie i wtedy róznica raczej niewielka w cenie w
stosunku do 5w40
Na pewno mają przykaz droższego, w sklepie owszem różnica nie jest duża,
ale w ASO to już się robi pewnie z 20 zł na litrze :-)

M.

Specyfikacja oleju silnikowego



Grupy dyskusyjne