Z racji takiej, ¿e pada troche pytaÅ„ jak jest na egzaminie na PJ opiszÄ™ swoje przeboje.
Od kilkunastu lat mam PJ B. Ale robie kilka innych kategorii ju¿ od d³u¿szego czasu.
1. egzamin to swoista szopka/teatrzyk. LiczÄ… siÄ™ kwestie/ruchy/czynnoÅ›ci/tematy, które w ¿yciu codziennym nie wystÄ™pujÄ…:
- gdy podje¿d¿asz do auta poprzedzajÄ…cego to musisz zachować bezpiecznÄ… odleg³oæ. Jest to taka odleg³oæ przy której bez wychylania siÄ™ widzisz miejsce w którym jego ko³a stykajÄ… siÄ™ z asfaltem.
Gdyby wszyscy tak robili to korki by³yby 3 razy d³u¿sze
- gdy zbli¿asz siÄ™ do przejÅ›cia dla pieszych to obowiÄ…zkowo musi być wyra¼ny ruch g³owÄ… w prawo i lewo. Bez znaczenia jest tu czy coÅ› widać czy nie. Mo¿esz zbli¿ać siÄ™ do przejÅ›cia, mo¿e nikogo nie być, mo¿esz widzieć po 50 metrów w lewo i w prawo ale jak g³owÄ… nie ruszysz to oblewasz
- gdy migacz Ci siÄ™ wy³Ä…czy w trakcie wykonywania skrÄ™tu to musisz go ponowić. Nie ponowisz - b³Ä…d (nazywanie go migaczem to te¿ b³Ä…d)
- zmiana kierunku jazdy na pasie bez wyznaczonych pasów ruchu - kierunkowskaz
- nazwanie pozycyjnych postojowymi - b³Ä…d
- gdy zbli¿asz siÄ™ do zielonego to Å›ciÄ…gasz nogÄ™ z gazu aby dać sygna³ egzaminatorowi, ¿e jesteÅ› gotowy do zahamowania gdyby pojawi³o siÄ™ czerwone
- gdy zbli¿asz siÄ™ do przejÅ›cia z wyznaczonym pasem dla rowerów to obowiÄ…zkowo nie tylko ruch g³owÄ… prawo - lewo ale równie¿ koniecznie "odklejanie" krÄ™gos³upa od fotela i "g³Ä™bsze" popatrzenie siÄ™ na Å›cie¿kÄ™ rowerowÄ…. Nie ma tu znaczenia, ¿e wystarczajÄ…cÄ… widocznoæ w konkretnym przypadku mo¿e zapewnić brak "odklejania siÄ™" a tylko przekrÄ™cenie g³owy
- gdy zespo³em pojazdów nie mieÅ›cisz siÄ™ na wyznaczonym pasie ruchu (np. do skrÄ™tu z przyczepÄ…) to przed manewrem musisz ustalić z egzaminatorem czy mo¿esz to wykonać. Przy czym dla w³asnego bezpieczeÅ„stwa nie mówisz "czy mogÄ™ przejechać przez ciÄ…g³Ä…" a jedynie, ¿e "mogÄ™ siÄ™ nie zmieÅ›cić, czy mogÄ™ kontynuować wykonanie manewru"
- na kategorie "A" oglÄ…danie siÄ™ 360 stopni dooko³a przy robieniu "8" to jest frajda. Mo¿esz oblać bo siÄ™ zbyt ma³o przekrÄ™ci³eÅ›. Teoria mówi, ¿e to patrzenie to po to aby kierowca móg³ utracić równowagÄ™ (taka kontrola)
to tyle. Gdybym mia³ zdawać egzamin kontrolny po przekroczeniu punktów to nigdy nie poszed³bym nie biorÄ…c 2h przypominajÄ…cych lekcji. Nauka jazdy jest po to aby nauczyć siÄ™ zdać egzamin, a nie po to aby nauczyć siÄ™ je¼dzić. Ka¿dÄ… kategoriÄ™ zdawa³em za pierwszym razem.
Icek
2 |
Data: Pa?dziernik 08 2011 13:10:32 |
Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |
Autor: maciek |
No, zabawna i mÄ…dra wypowied¼, ale o ile dobrze pamiÄ™tam mój w³asny egzamin (2 lata temu), to pope³ni³em jakieÅ› 70% opisanych tu 'b³Ä™dów' i zda³em (za pierwszym podejÅ›ciem). Chyba trzeba trafić na normalnego egzaminatora, a mo¿e po prostu wystarczy nie dokonać wykroczenia kwalifikujÄ…cego siÄ™ do mandatu i punktów karnych...
pozdr.
--
Dzieci zaczynajÄ… w koÅ„cu myÅ›leć, ¿e Bóg jest krÄ™gowcem w gazowym stanie skupienia. - A. Einstein
[http://maciejochocki.blogspot.com]
3 |
Data: Pa?dziernik 08 2011 13:21:52 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: Icek |
W dniu 2011-10-08 14:10, maciek pisze:
No, zabawna i mÄ…dra wypowied¼, ale o ile dobrze pamiÄ™tam mój w³asny
egzamin (2 lata temu), to pope³ni³em jakieÅ› 70% opisanych tu 'b³Ä™dów' i
zda³em (za pierwszym podejÅ›ciem). Chyba trzeba trafić na normalnego
egzaminatora, a mo¿e po prostu wystarczy nie dokonać wykroczenia
kwalifikujÄ…cego siÄ™ do mandatu i punktów karnych...
trafisz na ch..a to CIÄ™ uwali. Egzamin ciÄ…gle zale¿y od widzimisiÄ™ egzaminatora. 2 razy ¼le zasygnalizujesz manewr i po tobie
Icek
4 |
Data: Pa?dziernik 08 2011 16:12:40 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: Excite |
W dniu 2011-10-08 13:21, Icek pisze:
2 razy ¼le zasygnalizujesz manewr i po tobie
No i bardzo dobrze. Jak kto¶ nie umie kierunkowskazów u¿ywaæ to niech co najwy¿ej po polu traktorem je¼dzi.
5 |
Data: Pa?dziernik 08 2011 13:56:11 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: Staszek Sosenko |
U¿ytkownik "Icek" napisa³ w wiadomoÅ›ci
Z racji takiej, ¿e pada troche pytaÅ„ jak jest na egzaminie na PJ opiszÄ™ swoje przeboje.
[...]
- na kategorie "A" oglÄ…danie siÄ™ 360 stopni dooko³a przy robieniu "8" to jest frajda. Mo¿esz oblać bo siÄ™ zbyt ma³o przekrÄ™ci³eÅ›. Teoria mówi, ¿e to patrzenie to po to aby kierowca móg³ utracić równowagÄ™ (taka kontrola)
Nie znam oficjalnych wytycznych, ale w praktyce du¿o zale¿y od egzaminatora, który z góry powinien przedstawić swoje wymagania (odnoszÄ™ siÄ™ do egzaminu na motocykl, choć zapewne podobnie jest w pozosta³ych opisanych przez Ciebie sytuacjach). Jak zdawa³em na motur, to egzaminator od razu powiedzia³, ¿e na placu nie u¿ywamy kierunkowskazów (istotne przy slalomie), jak i nie krÄ™cimy g³owÄ… na ósemce. Za to durne "upewnianie siÄ™" przed ruszeniem do manewru oczywiÅ›cie obowiÄ…zywa³o, choć na placu (a raczej wydzielonej jego części) by³ tylko jeden pojazd, czyli nasz motocykl egzaminacyjny...
--
### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###
### staszek <tumabyćma³pa> sosenko <tumabyćkropka> pl | GG:3134157 ###
6 |
Data: Pa?dziernik 09 2011 15:36:47 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: Dysiek |
- na kategorie "A" ogl±danie siê 360 stopni dooko³a przy robieniu "8" to
jest frajda. Mo¿esz oblaæ bo siê zbyt ma³o przekrêci³e¶. Teoria mówi, ¿e
to patrzenie to po to aby kierowca móg³ utraciæ równowagê (taka kontrola)
Nie znam oficjalnych wytycznych, ale w praktyce du¿o zale¿y od
egzaminatora, który z góry powinien przedstawiæ swoje wymagania (odnoszê
siê do egzaminu na motocykl, choæ zapewne podobnie jest w pozosta³ych
opisanych przez Ciebie sytuacjach). Jak zdawa³em na motur, to egzaminator
od razu powiedzia³, ¿e na placu nie u¿ywamy kierunkowskazów (istotne przy
slalomie), jak i nie krêcimy g³ow± na ósemce. Za to durne "upewnianie siê"
przed ruszeniem do manewru oczywi¶cie obowi±zywa³o, choæ na placu (a
raczej wydzielonej jego czê¶ci) by³ tylko jeden pojazd, czyli nasz
motocykl egzaminacyjny...
A ja sie zgodze z autorem watku. Zamin poszedlem na egzamin mialem juz duze
doswiadczenie w jezdzie motocyklem/motorowerem (Honda MBX 80 ccm). Jezdzilem
od conajmniej 10 lat, wiec wszystko mialem opanowane bardzo dobrze (nie
mowiac juz o tym, ze i na B prawko mialem od kilku lat). 8 jednak musialem
powtorzyc bo ja stwierdzil egzaminator "za malo sie Pan rozgladal". Na
powtorce krecilem glowa caly czas w lewo i prawo no i juz bylo git.
Dysiek
7 |
Data: Pa?dziernik 08 2011 15:12:33 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: WOJO |
Z racji takiej, ¿e pada troche pytaÅ„ jak jest na egzaminie na PJ opiszÄ™
swoje przeboje.
Jako, ¿e ju¿ jestem posiadaczem wszystkich literek w PJ pozwolÄ™ sobie zabrać g³os i trochÄ™ z TobÄ… podyskutować :)
- gdy podje¿d¿asz do auta poprzedzajÄ…cego to musisz zachować bezpiecznÄ…
odleg³oæ. Jest to taka odleg³oæ przy której bez wychylania siÄ™ widzisz
miejsce w którym jego ko³a stykajÄ… siÄ™ z asfaltem.
KtoÅ› CiÄ™ ok³ama³ (instruktor?) Odleg³oÅ›ciÄ… bezpiecznÄ… mo¿e być odleg³oæ np. 10 cm...
Chodzi raczej tutaj o to, ¿e masz siÄ™ tak zatrzymać za pojazdem, ¿e w razie jego awarii mo¿esz go ominąć i nie tworzyć korka.
Niestety widać na naszych ulicach sporo ³ajz, które zatrzymujÄ… siÄ™ kilka metrów za pojazdem poprzedzajÄ…cym, bo tak zostali nauczeni.
- gdy zbli¿asz siÄ™ do przejÅ›cia dla pieszych to obowiÄ…zkowo musi być
wyra¼ny ruch g³owÄ… w prawo i lewo. Bez znaczenia jest tu czy coÅ› widać
czy nie. Mo¿esz zbli¿ać siÄ™ do przejÅ›cia, mo¿e nikogo nie być, mo¿esz
widzieć po 50 metrów w lewo i w prawo ale jak g³owÄ… nie ruszysz to oblewasz
Nie potwierdzÄ™ tej rewelacji, bo na ¿adnym z egzaminów nie mia³em takiego obowiÄ…zku i zda³em...
- gdy migacz Ci siÄ™ wy³Ä…czy w trakcie wykonywania skrÄ™tu to musisz go
ponowić. Nie ponowisz - b³Ä…d (nazywanie go migaczem to te¿ b³Ä…d)
Ponawianie to problem jedynie w przypadku, kiedy przysz³y kierowca nie panuje nad gabarytami pojazdu i musi kontrować kierownicÄ…, by prawid³owo wykonać manewr skrÄ™tu.
Je¿eli prawid³owo rozpoczniesz manewr, to i kierunkowskaz siÄ™ nie wy³Ä…czy za wczeÅ›nie...
- zmiana kierunku jazdy na pasie bez wyznaczonych pasów ruchu -
kierunkowskaz
I tutaj egzaminatorzy majÄ… moje szczere b³ogos³awieÅ„stwo w oblewaniu. Jestem zdania, ¿e to zwyk³e niechlujstwo i lenistwo powoduje osobami, które nie sygnalizujÄ… zamiaru zmiany pasa ruchu.
- nazwanie pozycyjnych postojowymi - b³Ä…d
B³Ä™dem bym tego nie nazwa³, jednak nomenklatura jakaÅ› na egzaminach musi obowiÄ…zywać.
- gdy zbli¿asz siÄ™ do zielonego to Å›ciÄ…gasz nogÄ™ z gazu aby dać sygna³
egzaminatorowi, ¿e jesteÅ› gotowy do zahamowania gdyby pojawi³o siÄ™ czerwone
Nale¿y tutaj dodać, ¿e gdy zbli¿asz siÄ™ do zielonego, od d³u¿szego czasu siÄ™ palÄ…cego, to Å›ciÄ…gasz nogÄ™ z gazu...
- gdy zbli¿asz siÄ™ do przejÅ›cia z wyznaczonym pasem dla rowerów to
obowiÄ…zkowo nie tylko ruch g³owÄ… prawo - lewo ale równie¿ koniecznie
"odklejanie" krÄ™gos³upa od fotela i "g³Ä™bsze" popatrzenie siÄ™ na Å›cie¿kÄ™
rowerowÄ…. Nie ma tu znaczenia, ¿e wystarczajÄ…cÄ… widocznoæ w konkretnym
przypadku mo¿e zapewnić brak "odklejania siÄ™" a tylko przekrÄ™cenie g³owy
"Ko³yska" na fotelu w tym konkretnym przypadku mo¿e uratować ¿ycie i sporo nieprzyjemnoÅ›ci - jestem ZA.
- gdy zespo³em pojazdów nie mieÅ›cisz siÄ™ na wyznaczonym pasie ruchu (np.
do skrętu z przyczepą) to przed manewrem musisz ustalić z egzaminatorem
czy mo¿esz to wykonać. Przy czym dla w³asnego bezpieczeÅ„stwa nie mówisz
"czy mogÄ™ przejechać przez ciÄ…g³Ä…" a jedynie, ¿e "mogÄ™ siÄ™ nie zmieÅ›cić,
czy mogę kontynuować wykonanie manewru"
Ka¿dy kursant musi myÅ›leć, jeszcze przed wybraniem OSK. Na kursie zawsze wybiera³em tak trasÄ™, by po tych ciasnych zakrÄ™tach trochÄ™ poje¼dzić i na egzaminie nie by³o potrzeby denerwowania egzaminatora...
- na kategorie "A" oglÄ…danie siÄ™ 360 stopni dooko³a przy robieniu "8" to
jest frajda. Mo¿esz oblać bo siÄ™ zbyt ma³o przekrÄ™ci³eÅ›. Teoria mówi, ¿e
to patrzenie to po to aby kierowca móg³ utracić równowagÄ™ (taka kontrola)
Teoria teoriÄ…, a w praktyce szybkie ruchy g³owÄ… w prawo i lewo wymagajÄ… szybkiej reakcji b³Ä™dnika na zmianÄ™ po³o¿enia.
W przypadku ludzi ze schorzeniami b³Ä™dnika, jest to dodatkowy sposób na sprawdzenie czy przypadkiem taki delikwent
nie dosta³ badaÅ„ lekarskich w prezencie i nie przewróci siÄ™ na mieÅ›cie...
Pozdrawiam !
WOJO
8 |
Data: Pa?dziernik 08 2011 15:36:33 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: Icek |
W dniu 2011-10-08 15:12, WOJO pisze:
Z racji takiej, ¿e pada troche pytaÅ„ jak jest na egzaminie na PJ opiszÄ™
swoje przeboje.
Jako, ¿e ju¿ jestem posiadaczem wszystkich literek w PJ pozwolÄ™ sobie
zabrać g³os i trochÄ™ z TobÄ… podyskutować :)
- gdy podje¿d¿asz do auta poprzedzajÄ…cego to musisz zachować bezpiecznÄ…
odleg³oæ. Jest to taka odleg³oæ przy której bez wychylania siÄ™ widzisz
miejsce w którym jego ko³a stykajÄ… siÄ™ z asfaltem.
KtoÅ› CiÄ™ ok³ama³ (instruktor?) Odleg³oÅ›ciÄ… bezpiecznÄ… mo¿e być odleg³oæ
np. 10 cm...
Chodzi raczej tutaj o to, ¿e masz siÄ™ tak zatrzymać za pojazdem, ¿e w
razie jego awarii mo¿esz go ominąć i nie tworzyć korka.
Niestety widać na naszych ulicach sporo ³ajz, które zatrzymujÄ… siÄ™ kilka
metrów za pojazdem poprzedzajÄ…cym, bo tak zostali nauczeni.
masz siÄ™ tak zatrzymać aby egzaminator nie nacisnÄ…³ Ci hamulca bo jak to zrobi to obla³eÅ›. A zrobi tak gdy poczuje siÄ™ niepewnie lub ma³o bezpiecznie
- gdy zbli¿asz siÄ™ do przejÅ›cia dla pieszych to obowiÄ…zkowo musi być
wyra¼ny ruch g³owÄ… w prawo i lewo. Bez znaczenia jest tu czy coÅ› widać
czy nie. Mo¿esz zbli¿ać siÄ™ do przejÅ›cia, mo¿e nikogo nie być, mo¿esz
widzieć po 50 metrów w lewo i w prawo ale jak g³owÄ… nie ruszysz to oblewasz
Nie potwierdzÄ™ tej rewelacji, bo na ¿adnym z egzaminów nie mia³em
takiego obowiÄ…zku i zda³em...
ja te¿ nie obla³em, jakbym obla³ na tym to bym napisa³. Taka jest teoria wg instruktorów
- gdy migacz Ci siÄ™ wy³Ä…czy w trakcie wykonywania skrÄ™tu to musisz go
ponowić. Nie ponowisz - b³Ä…d (nazywanie go migaczem to te¿ b³Ä…d)
Ponawianie to problem jedynie w przypadku, kiedy przysz³y kierowca nie
panuje nad gabarytami pojazdu i musi kontrować kierownicÄ…, by prawid³owo
wykonać manewr skrętu.
Je¿eli prawid³owo rozpoczniesz manewr, to i kierunkowskaz siÄ™ nie
wy³Ä…czy za wczeÅ›nie...
i tu jesteÅ› w b³Ä™dzie. Gdy np. na samym Å›rodku skrzy¿owania trwajÄ… prace drogowe, które w dodatku nie sÄ… w³aÅ›ciwie oznaczone to mo¿e taka sytuacja nastÄ…pić (w takim przypadku zrobi³em 1 b³Ä…d).
- zmiana kierunku jazdy na pasie bez wyznaczonych pasów ruchu -
kierunkowskaz
I tutaj egzaminatorzy majÄ… moje szczere b³ogos³awieÅ„stwo w oblewaniu.
Jestem zdania, ¿e to zwyk³e niechlujstwo i lenistwo powoduje osobami,
które nie sygnalizujÄ… zamiaru zmiany pasa ruchu.
eeeeeeee, ja nie mówiÄ™ o zmianie pasa ruchu. Ja mówiÄ™ o zachowaniu bezpiecznej odleg³oÅ›ci i lekkim ruchu ko³em kierownicy bo jade ko³o przystanku na którym stojÄ… ludzie i chce siÄ™ przesunąć w lewo powiedzmy jeszcze o 50-100 cm.
- nazwanie pozycyjnych postojowymi - b³Ä…d
B³Ä™dem bym tego nie nazwa³, jednak nomenklatura jakaÅ› na egzaminach musi
obowiązywać.
no musi być ale to takie przywalanie siÄ™ ju¿ na si³Ä™ i szukanie dziury w ca³ym.
- gdy zbli¿asz siÄ™ do zielonego to Å›ciÄ…gasz nogÄ™ z gazu aby dać sygna³
egzaminatorowi, ¿e jesteÅ› gotowy do zahamowania gdyby pojawi³o siÄ™ czerwone
Nale¿y tutaj dodać, ¿e gdy zbli¿asz siÄ™ do zielonego, od d³u¿szego czasu
się palącego, to ściągasz nogę z gazu...
to znowu jest dyskusyjne co to znaczy "d³u¿szy czas". GdybyÅ› ³adnie cytowa³ to nie by³oby problemu z tym co jest mojÄ… a co TwojÄ… wypowiedziÄ…
- gdy zbli¿asz siÄ™ do przejÅ›cia z wyznaczonym pasem dla rowerów to
obowiÄ…zkowo nie tylko ruch g³owÄ… prawo - lewo ale równie¿ koniecznie
"odklejanie" krÄ™gos³upa od fotela i "g³Ä™bsze" popatrzenie siÄ™ na Å›cie¿kÄ™
rowerowÄ…. Nie ma tu znaczenia, ¿e wystarczajÄ…cÄ… widocznoæ w konkretnym
przypadku mo¿e zapewnić brak "odklejania siÄ™" a tylko przekrÄ™cenie g³owy
"Ko³yska" na fotelu w tym konkretnym przypadku mo¿e uratować ¿ycie i
sporo nieprzyjemności - jestem ZA.
a ja nie. Wyginać cia³o Å›mia³o mo¿esz sobie jak masz ochotÄ™. Ja uwa¿am, ¿e trzeba tak postÄ™pować aby widzieć. Nie zawsze musisz siÄ™ "odklejać" od fotela aby mieć dobrÄ… widocznoæ
- gdy zespo³em pojazdów nie mieÅ›cisz siÄ™ na wyznaczonym pasie ruchu (np.
do skrętu z przyczepą) to przed manewrem musisz ustalić z egzaminatorem
czy mo¿esz to wykonać. Przy czym dla w³asnego bezpieczeÅ„stwa nie mówisz
"czy mogÄ™ przejechać przez ciÄ…g³Ä…" a jedynie, ¿e "mogÄ™ siÄ™ nie zmieÅ›cić,
czy mogę kontynuować wykonanie manewru"
Ka¿dy kursant musi myÅ›leć, jeszcze przed wybraniem OSK. Na kursie zawsze
wybiera³em tak trasÄ™, by po tych ciasnych zakrÄ™tach trochÄ™ poje¼dzić i
na egzaminie nie by³o potrzeby denerwowania egzaminatora...
ale co ma OSK do wyboru trasy przez egzaminatora ? Mo¿esz trafić na ciasne skrzy¿owanie i przyczepa pojedzie po ciÄ…g³ej i nie masz na to wp³ywu.
- na kategorie "A" oglÄ…danie siÄ™ 360 stopni dooko³a przy robieniu "8" to
jest frajda. Mo¿esz oblać bo siÄ™ zbyt ma³o przekrÄ™ci³eÅ›. Teoria mówi, ¿e
to patrzenie to po to aby kierowca móg³ utracić równowagÄ™ (taka kontrola)
Teoria teoriÄ…, a w praktyce szybkie ruchy g³owÄ… w prawo i lewo wymagajÄ…
szybkiej reakcji b³Ä™dnika na zmianÄ™ po³o¿enia.
W przypadku ludzi ze schorzeniami b³Ä™dnika, jest to dodatkowy sposób na
sprawdzenie czy przypadkiem taki delikwent
nie dosta³ badaÅ„ lekarskich w prezencie i nie przewróci siÄ™ na mieÅ›cie...
dlatego pisa³em, ¿e podobno wymaganie krÄ™cenia g³owÄ… jest z powy¿szego powodu lub z podobnego.
Icek
9 |
Data: Pa?dziernik 08 2011 16:41:05 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: Andrzej Kubiak |
Dnia Sat, 08 Oct 2011 15:36:33 +0200, Icek napisa³(a):
ja te¿ nie obla³em, jakbym obla³ na tym to bym napisa³. Taka jest teoria
wg instruktorów
Eee, to pisz tak od razu, o rewelacjach wyg³aszanych przez instruktorów
mo¿na ksi±¿kê napisaæ. "Mój" z upodobaniem powtarza³, by po zdaniu
egzaminu, a przed otrzymaniem prawa jazdy nie je¼dziæ przypadkiem
samochodem, bo policja odroczy prawko na dwa lata.
AK
10 |
Data: Pa?dziernik 08 2011 15:29:40 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: Andrzej Kubiak |
Dnia Sat, 08 Oct 2011 13:00:56 +0200, Icek napisa³(a):
- gdy zbli¿asz siê do przej¶cia dla pieszych to obowi±zkowo musi byæ
wyra¼ny ruch g³ow± w prawo i lewo. Bez znaczenia jest tu czy co¶ widaæ
czy nie. Mo¿esz zbli¿aæ siê do przej¶cia, mo¿e nikogo nie byæ, mo¿esz
widzieæ po 50 metrów w lewo i w prawo ale jak g³ow± nie ruszysz to oblewasz
¯artujesz.
- gdy migacz Ci siê wy³±czy w trakcie wykonywania skrêtu to musisz go
ponowiæ. Nie ponowisz - b³±d (nazywanie go migaczem to te¿ b³±d)
Podczas jazdy mo¿esz go sobie nazywaæ nawet prztymuclem podhalañskim, je¶li
nie ma to wp³ywu na bezpieczeñstwo jazdy. Ponowiæ, owszem, nale¿y, w koñcu
masz sygnalizowaæ manewr, jak i wcze¶niej - zamiar jego dokonania.
- zmiana kierunku jazdy na pasie bez wyznaczonych pasów ruchu -
kierunkowskaz
No, przy zmianie kierunku jazdy to zwykle w³±cza siê kierunkowskaz. Wróæ -
nale¿a³oby w³±czyæ :>
- gdy zbli¿asz siê do zielonego to ¶ci±gasz nogê z gazu aby daæ sygna³
egzaminatorowi, ¿e jeste¶ gotowy do zahamowania gdyby pojawi³o siê czerwone
A gdy nie dasz "sygna³u" i czerwone siê nie pojawi to co?
- gdy zbli¿asz siê do przej¶cia z wyznaczonym pasem dla rowerów to
obowi±zkowo nie tylko ruch g³ow± prawo - lewo ale równie¿ koniecznie
"odklejanie" krêgos³upa od fotela i "g³êbsze" popatrzenie siê na ¶cie¿kê
rowerow±. Nie ma tu znaczenia, ¿e wystarczaj±c± widoczno¶æ w konkretnym
przypadku mo¿e zapewniæ brak "odklejania siê" a tylko przekrêcenie g³owy
Taa, jasne. Uwali ciê za to?
- gdy zespo³em pojazdów nie mie¶cisz siê na wyznaczonym pasie ruchu (np.
do skrêtu z przyczep±) to przed manewrem musisz ustaliæ z egzaminatorem
czy mo¿esz to wykonaæ. Przy czym dla w³asnego bezpieczeñstwa nie mówisz
"czy mogê przejechaæ przez ci±g³±" a jedynie, ¿e "mogê siê nie zmie¶ciæ,
czy mogê kontynuowaæ wykonanie manewru"
Egzaminator nie jest od odpowiadania na durne pytania, a sprawdzania, czy
je¼dzisz zgodnie z przepisami, wspomaganymi czasem zdrowym rozs±dkiem, i
prawid³owe odpowiedzi egzaminatora to "rób pan jak uwa¿asz", "to pan tu
jest kierowc±".
Ogólnie to twoja opowiastka wygl±da jak bajanie osiemnastolatków,
wszystkich bez wyj±tku uwalanych za "brak dynamiki jazdy", podczas gdy
wersja egzaminatora, wspomagana kamerami, mówi o stworzeniu sytuacji
niebezpiecznej. S± kamery, okoliczno¶ci koñcz±ce egzamin z wynikiem
negatywnym s± jasno opisane, odwo³ywaæ siê mo¿na i w uzasadnionych
przypadkach egzaminator dostanie po uszach. Je¶li trafisz na kogo¶, kto
bêdzie chcia³ ciê uwaliæ, znajdzie sposób, by zrobiæ to legalnie, a nie za
takie bzdury, jak opisa³e¶.
AK
11 |
Data: Pa?dziernik 11 2011 19:52:58 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: Icek |
Ogólnie to twoja opowiastka wygl±da jak bajanie osiemnastolatków,
wszystkich bez wyj±tku uwalanych za "brak dynamiki jazdy", podczas gdy
wersja egzaminatora, wspomagana kamerami, mówi o stworzeniu sytuacji
niebezpiecznej. S± kamery, okoliczno¶ci koñcz±ce egzamin z wynikiem
negatywnym s± jasno opisane, odwo³ywaæ siê mo¿na i w uzasadnionych
przypadkach egzaminator dostanie po uszach. Je¶li trafisz na kogo¶, kto
bêdzie chcia³ ciê uwaliæ, znajdzie sposób, by zrobiæ to legalnie, a nie za
takie bzdury, jak opisa³e¶.
pisa³em jak wygl±da szkolenie. Egzaminy zda³em za pierwszym razem wiêc nikt mnie nie uwali³.
Spostrze¿enie o nieponowieniu migacza by³o z egzaminu czym pope³ni³em 1 mo¿liwy b³±d.
Icek
12 |
Data: Pa?dziernik 12 2011 19:08:59 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: 'Tom N' |
Icek w
Spostrze¿enie o nieponowieniu migacza by³o z egzaminu czym pope³ni³em 1
mo¿liwy b³±d.
Na kategoriê B mo¿na pope³niæ -- jak policzy³em na Arkuszu Przebiegu
Egzaminu Praktycznego 37 b³êdów -- byle nie dwa razy z jednej pozycji.
Tak wiêc bajania ci±g dalszy mamy...
--
Tomasz Nycz
13 |
Data: Pa?dziernik 08 2011 16:42:56 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: JacekG. |
Po przeczytaniu Twoich "Spostrze¿eÅ„" nareszcie zrozumia³em dlaczego tak ¼le siÄ™ dzieje na drogach. Po beznadziejnym kursie i stresujÄ…cym egzaminie ka¿dy kursant, jak otrzyma PJ, musi odreagować. Czyli z premedytacjÄ… ³amie wszelkie zasady i przepisy obowiÄ…zujÄ…ce na drogach. Niestety bardzo czÄ™sto cierpiÄ… niewinne osoby.
Moim zdaniem na ca³ym Å›wiecie nikt nie wymyÅ›li³ bardziej idiotycznego i beznadziejnego systemu szkoleÅ„ i egzaminowania potencjalnych u¿ytkowników drogi, jak nasz system.
Chyba, ¿e w Chinach, ale nie wiem jak tam jest.
Pozdrawiam.
JacekG.
14 |
Data: Pa?dziernik 08 2011 17:38:06 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: J.F. |
Dnia Sat, 08 Oct 2011 16:42:56 +0200, JacekG. napisa³(a):
Po przeczytaniu Twoich "Spostrze¿eñ" nareszcie zrozumia³em dlaczego tak
¼le siê dzieje na drogach. Po beznadziejnym kursie i stresuj±cym
egzaminie ka¿dy kursant, jak otrzyma PJ, musi odreagowaæ. Czyli z
premedytacj± ³amie wszelkie zasady i przepisy obowi±zuj±ce na drogach.
Niestety bardzo czêsto cierpi± niewinne osoby.
I sie mylisz. wyjezdza taki na droge ... i jest przerazony.
Po paru miesiacach przychodzi oswojenie ... i wlasnie wtedy najgorzej, jak
juz delikwent mysli ze dobrze jezdzi.
Dodaj kolegow krzyczacych "szybciej szybciej", kolezanki ..
Moim zdaniem na ca³ym ¶wiecie nikt nie wymy¶li³ bardziej idiotycznego i
beznadziejnego systemu szkoleñ i egzaminowania potencjalnych
u¿ytkowników drogi, jak nasz system.
Chyba, ¿e w Chinach, ale nie wiem jak tam jest.
No coz, w USA jest calkiem inaczej, w Anglii troche inaczej, ale w innych
to chyba dosc podobnie.
I wcale bym nie powiedzial ze w USA lepiej.
J.
15 |
Data: Pa?dziernik 08 2011 18:07:22 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: JacekG. |
I sie mylisz. wyjezdza taki na droge ... i jest przerazony.
Po paru miesiacach przychodzi oswojenie ... i wlasnie wtedy najgorzej, jak
juz delikwent mysli ze dobrze jezdzi.
Masz racjê.
Twierdz±,¿e nasz system szkolenia kierowców jest debilny. Jazdy trzeba siê nauczyæ w ruchu a nie na parkingu, na parking kupujemy sobie AC.
Pozdrawiam.
JacekG.
16 |
Data: Pa?dziernik 08 2011 18:18:09 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: J.F. |
Dnia Sat, 08 Oct 2011 18:07:22 +0200, JacekG. napisa³(a):
I sie mylisz. wyjezdza taki na droge ... i jest przerazony.
Po paru miesiacach przychodzi oswojenie ... i wlasnie wtedy najgorzej, jak
juz delikwent mysli ze dobrze jezdzi.
Masz racjê.
Twierdz±,¿e nasz system szkolenia kierowców jest debilny. Jazdy trzeba
siê nauczyæ w ruchu a nie na parkingu, na parking kupujemy sobie AC.
Ale jesli naprawde chcesz nauczyc, to kurs musialby trwac ze 200h, a moze i
to za malo.
J.
17 |
Data: Pa?dziernik 11 2011 00:01:52 | Temat: Siê zestresowa³ siê by³ ;P (was: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ) | Autor: Michal Lukasik |
Dnia 8.10.2011, JacekG. napisa³(a):
Po przeczytaniu Twoich "Spostrze¿eñ" nareszcie zrozumia³em dlaczego tak
¼le siê dzieje na drogach. Po beznadziejnym kursie i stresuj±cym
egzaminie ka¿dy kursant, jak otrzyma PJ, musi odreagowaæ.
Niektórzy to musz± odreagowaæ jeszcze zanim zdadz± egzamin. ;D
http://tvp.info/informacje/ludzie/pobil-egzaminatora-bo-nie-zdal-na-prawo-jazdy/5442120
Dla nieklikatych:
"Do niecodziennego incydentu dosz³o podczas egzaminu na prawo jazdy w
Piotrkowie Trybunalskim (£ódzkie).
58-letni kursant po niezdaniu egzaminu praktycznego kilka razy uderzy³
piê¶ci± egzaminatora i grozi³ mu. Teraz jemu gro¿± trzy lata wiêzienia.
Wed³ug policji incydent wydarzy³ siê na placu manewrowym o¶rodka ruchu
drogowego podczas egzaminu praktycznego na prawo jazdy. Egzaminator w
pewnym momencie ze wzglêdu na pope³niane b³êdy przerwa³ jazdê 58-letniemu
kursantowi i poinformowa³ go, ¿e nie zda³ on egzaminu.
"Niezadowolony kursant najpierw popchn±³ egzaminatora, a nastêpnie kilka
razy uderzy³ piê¶ci± pokrzywdzonego oraz kierowa³ wobec niego gro¼by
karalne" - powiedzia³a Ewa Dro¿d¿ z piotrkowskiej policji.
58-latek odpowie za naruszenie nietykalno¶ci cielesnej funkcjonariusza
publicznego i kierowanie gró¼b karalnych. Za te przestêpstwa grozi mu kara
do 3 lat pozbawienia wolno¶ci."
--
_____ __________________________
\` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/
T | | | | \__T = | ! T UIN 53883184 GG#1902559
|__|_|__|__|_____|__|__|_____| _ l @ t l e n . p l
18 |
Data: Pa?dziernik 11 2011 09:47:30 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: Nex@pl |
W Szwecji to rodzic mo¿e uczyć swoja pociechÄ™ je¼dzić _w³asnym_ autem. Zak³adajÄ… tylko nalepkÄ™ na boki i ty³ auta i jazda.
19 |
Data: Pa?dziernik 11 2011 18:01:28 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: Michal Lukasik |
Dnia 11.10.2011, Nex@pl napisa³(a):
W Szwecji to rodzic mo¿e uczyæ swoja pociechê je¼dziæ _w³asnym_ autem.
Zak³adaj± tylko nalepkê na boki i ty³ auta i jazda.
W UK i IR tak samo, i to niekoniecznie kto¶ z rodziny a ka¿dy kto ma PJ
d³u¿ej ni¿ 3 lata. Trzeba to tylko wcze¶niej zg³osiæ w odpowiednim
urzêdzie, tj. zrobiæ "uczniowi" "provisional licence", na które w razie
"w" to te¿ zbierze punkty.
http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/LearnerAndNewDrivers/LearningToDriveOrRide/index.htm
--
_____ __________________________
\` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/
T | | | | \__T = | ! T UIN 53883184 GG#1902559
|__|_|__|__|_____|__|__|_____| _ l @ t l e n . p l
20 |
Data: Pa?dziernik 08 2011 19:02:38 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: kor_nick |
- gdy podje¿d¿asz do auta poprzedzajÄ…cego to musisz zachować bezpiecznÄ… odleg³oæ. Jest to taka odleg³oæ przy której bez wychylania siÄ™ widzisz miejsce w którym jego ko³a stykajÄ… siÄ™ z asfaltem.
identycznie uczÄ… w stanach
- gdy zbli¿asz siÄ™ do zielonego to Å›ciÄ…gasz nogÄ™ z gazu aby dać sygna³ egzaminatorowi, ¿e jesteÅ› gotowy do zahamowania gdyby pojawi³o siÄ™ czerwone
te¿ to zauwa¿y³em na ulicy, wkur... to strasznie gdy musisz jechać za elkÄ…
21 |
Data: Pa?dziernik 11 2011 09:45:42 | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | Autor: Nex@pl |
Powinni montować czarne skrzynki do aut egzaminacyjnych... wrazie oblanie analiza ;-)
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | |