leon wrote:
Witam.Mam pytanie czy ktoś z grupowiczów spotkał się z tym ze jak kupował
sprężarkę do klimy musiał oddać starą do sklepu.W sklepie mówią ze to wymaga
recykling.Chodzi o Volvo.
W ogolnosci na swiecie jest stosowana praktyka ze przy zakupie nowych czeci nie ma wymogu zwrotu tej uzywanej. Niemniej jednak jezeli zakup dotyczy zespolow regenerowanych (silnik, rozrusznik, pompa wodna/wspomagania, skrzynia biegow itp.) to sprzedawca moze czasem warunkowac transakcje zrotem czesci uszkodzonej za co oczywiscie jest pewien choc nie wielki rabat.
Jezeli natomiast "czesci"/materialy, ktore z regoly kwalifikowane sa jako "zlom", to sklep lub warsztat moze pobierac dodatkowa oplate za rycycling; np akumulator, opony, olej silnikowy. Niekiedy te dodatkowe oplaty moga byc ukryte w cenie uslugi a zatem te dodatkowe koszty nie wystapia na rachunku.
Wszystko zalezy od tego co i gdzie kupujesz, jaka jest polityka markiertingowa i obrachunek ekonomiczny sklepu z czesciami zamiennymi. A takze, szybko wlasciciele chca sie "dorobic" na zapalonych zwolennikach motoryzacji w RP.
5 |
Data: Lipiec 04 2007 10:34:30 |
Temat: Re: Sprężarka od klimy |
Autor: J.F. |
On Tue, 03 Jul 2007 13:16:31 -0400, unknown wrote:
leon wrote:
Witam.Mam pytanie czy ktoś z grupowiczów spotkał się z tym ze jak kupował
sprężarkę do klimy musiał oddać starą do sklepu.W sklepie mówią ze to wymaga
recykling.Chodzi o Volvo.
W ogolnosci na swiecie jest stosowana praktyka ze przy zakupie nowych
czeci nie ma wymogu zwrotu tej uzywanej.
Za to w Unii zaczyna wchodzic praktyka ze producenta sie rozlicza
z recyklingu. Innymi slowy - jesli ci sprzedal pompe o masie 2kg,
to powinien przyjac 2kg zlomu.
System zdaje sie jest lub bedzie bardzo rozbudowany.
Niemniej jednak jezeli zakup
dotyczy zespolow regenerowanych (silnik, rozrusznik, pompa
wodna/wspomagania, skrzynia biegow itp.) to sprzedawca moze czasem
warunkowac transakcje zrotem czesci uszkodzonej za co oczywiscie jest
pewien choc nie wielki rabat.
I tu chyba o to chodzi.
Jezeli natomiast "czesci"/materialy, ktore z regoly kwalifikowane sa
jako "zlom", to sklep lub warsztat moze pobierac dodatkowa oplate za
rycycling; np akumulator, opony, olej silnikowy. Niekiedy te dodatkowe
oplaty moga byc ukryte w cenie uslugi a zatem te dodatkowe koszty nie
wystapia na rachunku.
Nie jestem pewnien - ale byc moze musi ukryc.
Cos takiego chyba wystepuje np przy sprzecie elektronicznym - juz
nie mozesz wyrzucic starego do smieci, za to mozesz oddac do sklepu.
Tylko czy zawsze czy tylko "na wymiane" ?
Wszystko zalezy od tego co i gdzie kupujesz, jaka jest polityka
markiertingowa i obrachunek ekonomiczny sklepu z czesciami zamiennymi. A
takze, szybko wlasciciele chca sie "dorobic" na zapalonych zwolennikach
motoryzacji w RP.
Obawiam sie ze dla nich to glownie klopot - najbardziej by sie
dorobili na sprzedazy nowych.
J.
|