Sprzêg³o- dziwny przypadek
1 | Data: Lipiec 27 2009 09:03:29 |
Temat: Sprzêg³o- dziwny przypadek | |
Autor: juhass | Witam, 2 |
Data: Lipiec 27 2009 01:30:49 | Temat: Re: Sprzêg³o- dziwny przypadek | Autor: Artur Zabroñski | On Jul 27, 9:03 am, juhass wrote: Ja mia³em podobny problem i te¿ wydawa³o mi siê, ¿e przy cieplejszym moto prolem ustawa³. Jak siê okaza³o przy zmianie p³ynu hamulcowego w sprzêgle trochê za du¿o nala³em i wracaj±cy p³yn nie mia³ gdzie siê podziaæ i nie wy³±cza³ sprzêg³a do koñca. Pewnie nie jest to to ale zawsze to jaki¶ trop który warto sprawdziæ :-) -- Artur 3 |
Data: Lipiec 27 2009 10:36:44 | Temat: Re: Sprzêg³o- dziwny przypadek | Autor: kocyk | juhass wrote: Witam, Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk. K.14. 4 |
Data: Lipiec 27 2009 11:15:48 | Temat: Re: Sprzêg³o- dziwny przypadek | Autor: juhass | kocyk pisze: juhass wrote: Olej jedyny s³uszny motocyklowy, bo to ogromna ró¿nica ponoæ ;) Castrol jaki¶ 10w40, czerwony w ka¿dym razie. ;) Docisk planuje wymieniæ. W zasadzie 6 docisków, czy tam ile... ;P -- Pozdrawiam: juhass (vfr800) gliwice/trzebinia 5 |
Data: Lipiec 27 2009 11:34:29 | Temat: Re: Sprzêg³o- dziwny przypadek | Autor: Kefir | Elou! kocyk pisze: Znaczy C GPS, polsyn.
No wlasnie, zanim rozdlubiesz lepiej uszczegolowic. -- Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta 6 |
Data: Lipiec 27 2009 19:50:15 | Temat: Re: SprzÄ™g³o- dziwny przypadek | Autor: de Fresz | On 2009-07-27 11:15:48 +0200, juhass said: Olej jedyny s³uszny motocyklowy, bo to ogromna ró¿nica ponoæ ;) Osobi¶cie nie lubiê tego oleju*, wiêc tym bardziej bym pomy¶la³ o zmianie - jak chcesz motocyklowy, to siakie¶ Valvoline lub Bel Ray, czy inny Motul. Docisk planuje wymieniæ. W zasadzie 6 docisków, czy tam ile... My¶lê ¿e przy tym przebiegu to i tarcze mog± mieæ ju¿ do¶æ. Zasadniczo jedyn± metod± porz±dnego sprawdzenia, jest rozebraæ i pomierzyæ - sprê¿yny, tarcze, przek³adki - warto¶ci serwisowe znajdziesz w serwisówce. Bez spuszczania oleju mo¿na to zrobiæ k³ad±c motocykl na boku. * nie rozwijajmy mo¿e tego tematu. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 7 |
Data: Lipiec 27 2009 10:47:05 | Temat: Re: Sprzêg³o- dziwny przypadek | Autor: Kuczu | kocyk pisze: Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk. Co sie konczy ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 8 |
Data: Lipiec 27 2009 09:49:27 | Temat: Re: Sprzêg³o- dziwny przypadek | Autor: Jasio |
kocyk pisze: A to nie tak jak w Ducati? E, pomyliæ siê ka¿dy mo¿e. Chodzi³o pewnie o sprê¿yny, które docisk zastêpuj± w mokrym sprzêgle. PS Z tym olejem to cienka prowokacja, panie Kocu. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj 9 |
Data: Lipiec 27 2009 01:57:53 | Temat: Re: Sprzêg³o- dziwny przypadek | Autor: Artur Zabroñski | On 27 Lip, 10:49, "Jasio" wrote: Dlaczego? -- Artur 10 |
Data: Lipiec 27 2009 10:03:59 | Temat: Re: Sprzeglo- dziwny przypadek | Autor: Jasio |
On 27 Lip, 10:49, "Jasio" wrote: A chcesz o tym porozmawiac? Ale serio. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj 11 |
Data: Lipiec 27 2009 02:15:42 | Temat: Re: Sprzeglo- dziwny przypadek | Autor: Artur Zabroñski | On 27 Lip, 11:03, "Jasio" wrote: No tak serio, serio. Jak± masz pewno¶æ, ¿e stosuj±c olej bez JASO MA nie bêdzie stwarza³ problemów ze sprzêg³em? -- Artur 12 |
Data: Lipiec 27 2009 02:28:42 | Temat: Re: Sprzeglo- dziwny przypadek | Autor: Artur Zabroñski | On 27 Lip, 11:15, Artur Zabroñski wrote: Dorzucê opis z jakiej¶ strony: Klasyfikacja motocyklowa JASO. Z inicjatywy japoñskiego zwi±zku producentów motocykli w 1999r. stworzono specjaln± klasyfikacjê olejów pod k±tem ich przydatno¶ci do silników motocyklowych. Coraz szersze stosowanie ró¿norakich dodatków zmusi³o do zró¿nicowania przydatno¶ci olejów do silników samochodowych i motocyklowych. Coraz wiêksza presja na zmniejszanie zu¿ycia paliwa w samochodach zaowocowa³a pojawieniem siê olejów o niskiej lepko¶ci. Powoduj± one przyspieszone zu¿ycie (pitting) kó³ zêbatych przeniesienia napêdu w silnikach motocyklowych. Na dodatek wystêpuj±ce w takich olejach dodatki zmniejszaj±ce tarcie powoduj± ¶lizganie siê tarcz w sprzêg³ach motocyklowych. Dlatego swego czasu producenci motocykli zareagowali nawet zakazem stosowania w swoich silnikach samochodowych olejów klasy SH, SJ i SL. Klasyfikacja JASO jest bardzo prosta. Oleje spe³niaj±ce j± odpowiadaj± pod wzglêdem jako¶ci klasyfikacjom API SE, SF, SG, SH, SJ i SL. Maj± wysok± lepko¶æ w wysokich temperaturach, odpowiednio du¿o dodatków myj±cych i przeciwpieni±cych. Zapewniaj± dobre warunki pracy przek³adniom zêbatym. Je¿eli umo¿liwiaj± przeniesienie du¿ego momentu obrotowego w silnikach z mocno obci±¿onym mokrym sprzêg³em, wówczas nosz± oznaczenie MA. Je¶li spe³niaj± wcze¶niej wymienione kryteria, jednak nie zapewniaj± bezpo¶lizgowej pracy sprzêg³a, wówczas okre¶lane s± mianem MB http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm -- Artur 13 |
Data: Lipiec 27 2009 17:55:55 | Temat: Re: Sprzeglo- dziwny przypadek | Autor: Jasio | U¿ytkownik "Artur Zabroñski" napisa³ w wiadomo¶ci Dorzucê opis z jakiej¶ strony: Klasyfikacja motocyklowa JASO. *** Znamy, znamy. To te¿ trochê tak jak z innymi klasami jako¶ciowymi czy lepko¶ciowymi albo rekomendacjami producentów. Je¿eli nie jest rekomendowany, lub nie ma wymienionego na tylnej czê¶ci opakowania jakiego¶ atestu - to nie oznacza, ¿e jego norm nie spe³nia. Po prostu ze wzglêdów finansowych producentowi/dystrybutorowi mo¿e bardziej op³acaæ nie staraæ o w/w a zostaæ przy starych atestach/rekomendacjach/tym podobnych. Poniewa¿ sprzêg³o w VX zaczê³o mi siê ¶lizgaæ po tym jak olej zmieni³em na motula spe³niaj±cego normy JASO MA [4100 bodaj¿e], którego reszta w dodatku po zimie na pó³ce w przezroczystej butelce rozwarstwi³a siê - wyleczy³em siê z mitu oleju "motocyklowego" i ka¿d± próbê rozmowy na ten temat zbywam milczeniem. Mo¿e nie wywy¿szaj±c siê, ale pozostaj±c pe³en szacunku dla ludzi, których staæ na takie fanaberie. ¯eby nie by³o - nie oszczêdzam przesadnie na motocyklu i wymieniaj±c olej wymieniam te¿ filtr, mimo, ¿e producent zaleca wymianê co drugi raz. Filtr kupujê Championa, bo mam s³abo¶æ do tej marki - zawsze mi siê podoba³y jej reklamy, które za PRLu by³y dla mnie powiewem wielkiego ¶wiata. A ze 30-40% móg³bym zaoszczêdziæ kupuj±c manesmana czy innego tam hiflo. Klasyka flejmów na pl.rec.motocykle to flejmy o olejach. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj 14 |
Data: Lipiec 28 2009 00:38:13 | Temat: Re: Sprzeglo- dziwny przypadek | Autor: Artur Zabroñski | On 27 Lip, 18:55, "Jasio" wrote: U¿ytkownik "Artur Zabroñski" napisa³ wAle te¿ nie znaczy, ¿e spe³nia wiêc lepiej jest kupiæ olej który ma atest i je¼dziæ spokojnie i nie mieæ problemów. Na jakie fanaberie, ile ten olej motocyklowy jest dro¿szy od zwyk³ego? -- Artur 15 |
Data: Lipiec 28 2009 10:50:01 | Temat: Re: Sprzeglo- dziwny przypadek | Autor: Don Pedro | Jasio pisze: Poniewa¿ sprzêg³o w VX zaczê³o mi siê ¶lizgaæ po tym jak olej zmieni³em na motula spe³niaj±cego normy JASO MA [4100 bodaj¿e], którego reszta w dodatku po zimie na pó³ce w przezroczystej butelce rozwarstwi³a siê - wyleczy³em siê z mitu oleju "motocyklowego" i ka¿d± próbê rozmowy na ten temat zbywam milczeniem. Mo¿e nie wywy¿szaj±c siê, ale pozostaj±c pe³en szacunku dla ludzi, których staæ na takie fanaberie.(...) Klasyka flejmów na pl.rec.motocykle to flejmy o olejach. Pisywa³ tu swojego czasu Andrzej Rosa, który ca³e wieki je¼dzi³ Suzuki GS albo GSX (GSXR?) na oleju samochodowym i nic mu siê nie dzia³o. Ja natomiast znam osobi¶cie kilka przypadków, gdzie po wlaniu oleju samochodowego sprzêg³o zaczê³o siê ¶lizgaæ (notabene m.in. te¿ VX800) lub szarpaæ (DR BIG800), ale zdarza³o siê, ¿e sprzêg³u by³o wszystko jedno (FJ1100) i je¼dzi³o nadal tak samo. Zda¿a³o siê równie¿, ¿e sprzêg³o ¶lizga³o siê mimo oleju motocykloweg (VFR800 i SV650) a po zmianie na inny motocyklowy - przesta³o. Tak wiêc oleje na pewno siê ró¿ni± i sprzêg³a na pewno to czuj±. Do czynienia mia³em ju¿ z tak± ilo¶ci± kombinacji, ¿e sk³ania³bym siê ku twierdzeniu, ¿e przy oleju motocyklowym jest mniejsze ryzyko uszkodzenia sprzêg³a. pozdr DP TL-S 16 |
Data: Lipiec 29 2009 05:04:39 | Temat: Re: Sprzeglo- dziwny przypadek | Autor: Artur Zabroñski | On 27 Lip, 18:55, "Jasio" wrote: Dodam jeszcze przyk³ad z serwisówki do mojego moto: Engine oil type: API SE, SF or SG API SH or SJ with JASO MA Wiêc, oleje z API SE/SF/SG które zawieraj± mniej uszlachetniaczy mog± byæ ale te z SH/SJ musz± spe³niaæ JASO MA ¿eby siê nadawa³y. -- Artur 17 |
Data: Lipiec 27 2009 11:45:24 | Temat: Re: Sprzêg³o- dziwny przypadek | Autor: kocyk | Jasio wrote:
No, dokladnie. Jak zwal tak zwal, ja tam sie na nomenklaturze nie znam. Grunt ze wiadomo w czym rzecz. PS Prowokacja? Zupelnie nie. Uszlachetniane oleje samochodowe moga powodowac poslizg. Ale jak chcesz sie spierac czy to urban legend czy nie, to mnie sie nie chce... hehe. K.14. 18 |
Data: Lipiec 27 2009 12:24:10 | Temat: Re: Sprzêg³o- dziwny przypadek | Autor: Don Pedro | juhass pisze: jestem bardziej przycisn±æ to... ¶lizga siê. Nie ¶lizga siê ci±gle, ale tak na krótk± chwilê, po której ju¿ normalnie przenosi napêd. Dzieje siê rzecz zwykle gdy przekraczam te 7-8 tys, czyli w miejscu gdy moment obrotowy mocno ro¶nie. Gdy moto siê rozgrzeje do temperatury roboczej to problem zupe³nie zanika. Mia³em identyczny objaw w dwóch motocyklach na przestrzeni kilku lat. W obu przypadkach zmiana oleju na innego producenta zlikwidowa³a problem. Poniewa¿ by³o to kilka lat temu i kilka motocykli temu nie pamiêtam z jakiego oleju na jaki zmieni³em. Wiem, ¿e niewiele Ci to pomo¿e, ale taka sytuacja te¿ jest mo¿liwa. pozdr DP TL-S 19 |
Data: Lipiec 27 2009 10:38:46 | Temat: Re: Sprzêg³o- dziwny przypadek | Autor: Radarro | juhass napisa³(a): Do sprawy chcê zajrzeæ jesieni±- pewno skoñczy siê na wymianie tarcz, Vitka :) Mam toczka w toczkê to samo. Moto to samo, rocznik OIDP ten sam, tylko z 10kkm wiêcej nakulane. Na zimnym przy szybszym odkrêceniu siê ¶lizga. Po kilku km zanika (wydaje mi sie ¿e ca³kowicie, ale peno¶ci nie mam) Niestety nie zmienia³em jeszcze p³ynu, ani sprê¿yn, w³a¶nie my¶la³em to robic po sezonie. Na vfrowym forumie jest duuu¿y temat o tym, ale go raczej ju¿ widzia³e¶. Ja stwierdzi³em ¿e do koñca sezonu poci±gnie, potem bêdê siê bawi³. Pozdrówki, Radek -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 20 |
Data: Lipiec 27 2009 13:08:35 | Temat: Re: Sprzêg³o- dziwny przypadek | Autor: juhass | Radarro pisze: Vitka :) Mam toczka w toczkê to samo. Moto to samo, rocznik OIDP ten sam, tylko z 10kkm wiêcej nakulane. Pisa³em przeca, ¿e u mnie te 60kkm to "licznikowe", prawdy nie znam... ;) Niestety nie zmienia³em jeszcze p³ynu, ani sprê¿yn, w³a¶nie my¶la³em to robic po sezonie. P³yn w sprzêgle wymienia³em, jak by³o tak jest, tyle ¿e teraz w zbiorniczku jasn± ciecz mam, a nie herbatê. Reszta jak u Ciebie- po sezonie.. -- Pozdrawiam: juhass (vfr800) gliwice/trzebinia 21 |
Data: Lipiec 27 2009 18:17:03 | Temat: Re: Sprzêg³o- dziwny przypadek | Autor: Jasio | U¿ytkownik "juhass" napisa³ w wiadomo¶ci
To nic Ci nie szkodzi zrobiæ jak Artur radzi³ - sprawd¼ czy nie masz go za du¿o. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |