Grupy dyskusyjne   »   Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM

Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM



1 Data: Grudzien 10 2010 00:54:09
Temat: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Czarek 

Wystawiłem do sprzedaży głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4.
Głowica jest nowa, w oryginalnym opakowaniu.Możliwa faktura VAT.

http://allegro.pl/show_item.php?item=1362163836

Cena wywoławcza 1 zł, bez ceny minimalnej. Aukcja będzie trwała 10 dni
i zakończy się w niedzielę, 19 grudnia 2010 r. o godzinie 21:39.

Jest to nowoczesna głowica średniej wielkości, typu 3D
(trzykierunkowa), wprowadzona do oferty w 2006 roku. Klasyczna,
trzyosiowa konstrukcja, kryje nowinkę techniczną, zapożyczoną z głowic
wideo: system nastawnych sprężyn balansujących, zamontowanych w osiach
pochylenia przód-tył i na boki. System ten ułatwia obsługę ciężkiego
sprzętu zamontowanego na głowicy - np. aparatu średnioformatowego lub
lustrzanki z długim obiektywem.

Obie sprężyny można dezaktywować - wówczas głowica zachowuje się jak
klasyczna głowica 3D. Nośność głowicy - 8kg - predestynuje ją do
wykorzystania z wszelkimi systemami średnioobrazkowymi oraz
rozbudowanymi zestawami małoobrazkowymi.

Głowica jest wykonana z aluminium i charakteryzuje się bardzo dobrym
stosunkiem ciężaru do udźwigu. Zapewnia płynny ruch w trzech
płaszczyznach: obrót dookoła osi pionowej, pochylenie w płaszczyznach
równoległej i prostopadłej do osi obiektywu. Jest wyposażona w nowe
pokrętła blokujące, o poprawionej ergonomii oraz szybkozłącze Rapid
Change (RC4) wykorzystujące płytki 410PL. Wbudowane poziomnice i skale
obrotu na każdej z osi, ułatwiają wypoziomowanie głowicy i precyzyjne
ustawienie aparatu.

Głowica jest nowa, w fabrycznym opakowaniu; nigdy nie byłą używna.
Można ją obejrzeć (przed licytacją) na Śląsku Cieszyńskim. Na życzenie
faktura VAT. Wysyłam wyłącznie paczką z podaną wartością lub kurierem,
stąd wyższy koszt wysyłki. Możliwy jest odbiór osobisty na Śląsku
Cieszyńskim.

Parametry głowicy:

    * umożliwia obrót aparatu w płaszczyźnie poziomej, pochylenie w
płaszczyźnie pionowej oraz przechył na boki;
    * każdy z tych ruchów jest kontrolowany przez osobne dźwignie
blokujące;
    * duże, gumowe uchwyty na dźwigniach, zapewniają skuteczną
kontrolę położenia aparatu w pionie i w poziomie;
    * posiada trzy precyzyjne podziałki do kontroli stopnia pochylenia/
obrotu;
    * przeznaczona do aparatów małego oraz średniego formatu;
    * mocowanie aparatu: wymienna płytka RC 410PL;
    * szybkozłączka z dodatkową blokadą, zabezpieczającą przed
przypadkowym wypięciem;
    * obrót w poziomie: 360°;
    * przechył w pionie: -25°/+90°;
    * przechył boczny: -90°/+30°;
    * gwint w głowicy: 3/8";
    * gwint w szybkozłączce: 1/4";
    * masa: 1,42 kg;
    * wysokość 15,6 cm;
    * maksymalne obciążenie 8 kg.

Zawartość zestawu:

    * głowica z płytką 410PL,
    * pokrętła,
    * instrukcja obsługi,
    * folia ochronna,
    * pudełko.

Czarek



2 Data: Grudzien 10 2010 11:14:22
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Piotr Sz. 

"Cena wywoławcza 1 zł, bez ceny minimalnej. Aukcja będzie trwała 10 dni
i zakończy się w niedzielę, 19 grudnia 2010 r. o godzinie 21:39."

No chyba za Qba-podpierdalacz ja zobaczy, to sie skonczy wczesniej. :-)

"UWAGA! Nie akceptuję formy płatności "Płacę z Allegro", wymuszanej
bezprawnie przez Allegro!"

--

Pozdrawiam
Piotr Sz.

3 Data: Grudzien 10 2010 11:41:02
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Lol 




"UWAGA! Nie akceptuję formy płatności "Płacę z Allegro", wymuszanej
bezprawnie przez Allegro!"


Co jest nie tak z "Płacę z Allegro", że tak mocno to podkreślasz?

--
Lol

4 Data: Grudzien 10 2010 11:56:29
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: ...:::Tomek:::... 

Lol wrote:

Co jest nie tak z "Płacę z Allegro", że tak mocno to podkreślasz?

On w ogóle jest przewrażliwiony. Zastrzegł sobie nawet prawa do treści akucji i zdjęć w niej umieszczonych. Szkoda tylko, że użyte zdjęcie chyba nie jest jego autorstwa. Ciekawe czy sam spytał autora o zgodę na jego wykorzystanie.

--
Pozdrawiam
Tomek

5 Data: Grudzien 10 2010 03:10:56
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Czarek 

On 10 Gru, 11:56, "...:::Tomek:::..."  wrote:

On w og le jest przewra liwiony. Zastrzeg sobie nawet prawa do tre ci
akucji i zdj w niej umieszczonych. Szkoda tylko, e u yte zdj cie chyba
nie jest jego autorstwa. Ciekawe czy sam spyta autora o zgod na jego
wykorzystanie.

Prawda. Zdjęcie pochodzi z materiałów reklamowych dystrybutora i nie
ma konieczności pytania o zgodę przy każdej publikacji, opis również
nie jest w pełni mojego autorstwa (materiały reklamowe), tylko
modyfikowany, natomiast klauzula o prawach autorskich jest wrzucona w
szablon aukcji "na stałe" i po prostu się ostała :) Kłuje w oczy tylko
wyjątkowo upierdliwych :)

Czarek

6 Data: Grudzien 10 2010 13:41:39
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: ...:::Tomek:::... 

Czarek wrote:

Prawda. Zdjęcie pochodzi z materiałów reklamowych dystrybutora i nie
ma konieczności pytania o zgodę przy każdej publikacji, opis również
nie jest w pełni mojego autorstwa (materiały reklamowe), tylko
modyfikowany, natomiast klauzula o prawach autorskich jest wrzucona w
szablon aukcji "na stałe" i po prostu się ostała :) Kłuje w oczy tylko
wyjątkowo upierdliwych :)

Skoro już zastrzegasz prawa, to patrz do czego, bo jeśli autor zdjęcia będzie upierdliwy, to się do Ciebie dobierze za roszczenie sobie praw do cudzego dzieła, a to już takie neutralne nie jest.

--
Pozdrawiam
Tomek

7 Data: Grudzien 10 2010 11:58:41
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Jakub Jewuła 

Użytkownik "Lol"  napisał w wiadomości

"UWAGA! Nie akceptuję formy płatności "Płacę z Allegro", wymuszanej bezprawnie przez Allegro!"
Co jest nie tak z "Płacę z Allegro", że tak mocno to podkreślasz?

Bezprawnie LOL :))))

Z PZA wszystko gra, to glowka nawala jak widac ;)

q

8 Data: Grudzien 10 2010 03:11:54
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Czarek 

On 10 Gru, 11:58, Jakub Jewuła  wrote:

Z PZA wszystko gra, to glowka nawala jak widac ;)

Tobie gra, ale UOKiK-owi nie, bo już się zajmują tą sprawą.

Czarek

9 Data: Grudzien 10 2010 14:20:20
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Piotr Sz. 

Bezprawnie LOL :))))

Jest i rzeczony! :-)
Ale podjebke juz oczywiscie zrobiles, czy przeszla chwilowo fascynacja ORMO?
;-)

--

Pozdrawiam
Piotr Sz.

10 Data: Grudzien 10 2010 14:40:00
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Jakub Jewuła 

Bezprawnie LOL :))))
Jest i rzeczony! :-)
Ale podjebke juz oczywiscie zrobiles, czy przeszla chwilowo fascynacja
ORMO?  ;-)

Oczywiscie nie.
Po co komus ma byc dobrze jak nie musi :)

q

11 Data: Grudzien 10 2010 15:14:47
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Piotr Sz. 

Oczywiscie nie.

Nie walcz ze soba! Smialo! Nikt sie nie dowie. Bedzie jak za "starych
dobrych czasow". :-)

--

Pozdrawiam
Piotr Sz.

12 Data: Grudzien 10 2010 08:08:36
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: pl.rec.foto.cyfrowa 

On Dec 10, 9:14 am, "Piotr Sz."  wrote:

> Oczywiscie nie.

Nie walcz ze soba! Smialo! Nikt sie nie dowie. Bedzie jak za "starych
dobrych czasow". :-)


"Ale podjebke juz oczywiscie zrobiles, czy przeszla chwilowo
fascynacja ORMO?  ;-)"
To jego Oczywiscie nie", dotyczylo drugiej czesci zdania o nie
przechodzeniu fascynacja ORMO.
Potwierdza to nastepnym zdaniem:
"Po co komus ma byc dobrze jak nie musi :)"
Jego "mendalnosc" ormowca juz sie nie zmieni.

veri

13 Data: Grudzien 10 2010 03:07:01
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Czarek 

On 10 Gru, 11:41, "Lol"  wrote:

Co jest nie tak z "P ac z Allegro", e tak mocno to podkre lasz?

Przymuszanie. Nie mam możliwości nieskorzystania z tej opcji.

Czarek

14 Data: Grudzien 10 2010 12:11:31
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Vituniu 

Przymuszanie.

Niech bedzie. ale "bezprawnie"??

Nie mam możliwości nieskorzystania z tej opcji.

Ano. Ale nie masz tez przymusu sprzedawania wlasnie tam.

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
Nie, mnie tez sie sposob wprowadzenia PzA nie podoba.
Tak, to NTG. ;)

15 Data: Grudzien 10 2010 13:39:36
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: ...:::Tomek:::... 

Czarek wrote:

Przymuszanie. Nie mam możliwości nieskorzystania z tej opcji.

Równie dobrze możesz się przyczepić do tego, że nie można wystawić aukcji na 50 dni.

--
Pozdrawiam
Tomek

16 Data: Grudzien 10 2010 17:02:26
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: JA 

On 2010-12-10 13:39:36 +0100, "...:::Tomek:::..."  said:

Równie dobrze możesz się przyczepić do tego, że nie można wystawić aukcji na 50 dni.

Nie.
Bo nie ma to reperkusji finansowych.
Moje pieniądze "muszą" przez jakiś czas być na koncie Allegro. Nie są ani na koncie kupującego, ani sprzedawcy. Jest to wygodna forma płatności, ale no właśnie ten przymus.
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

17 Data: Grudzien 10 2010 20:09:32
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Lol 


Użytkownik "JA"  napisał w wiadomości

On 2010-12-10 13:39:36 +0100, "...:::Tomek:::..."  said:

Równie dobrze możesz się przyczepić do tego, że nie można wystawić aukcji
na 50 dni.

Nie.
Bo nie ma to reperkusji finansowych.
Moje pieniądze "muszą" przez jakiś czas być na koncie Allegro. Nie są ani
na koncie kupującego, ani sprzedawcy. Jest to wygodna forma płatności, ale
no właśnie ten przymus.
--

Z tego co zaobserwowałem pieniądze na koncie odbiorcy są po kilku minutach -
praktycznie tak samo, jakby miał pieniądze w tym samym banku - nawet jeśli
ma w innym. Być może zależy to od banku źródłowego i docelowego, ale ja nie
spotkałem się z jakimiś dziwnymi opóźnieniami, choć nie wykluczam, że w
jakiejś konfiguracji występują. Oscylator chyba teraz trudniej uruchomić,
ale zapewne jakieś możliwości istnieją ;)

--
Lol

18 Data: Grudzien 10 2010 22:12:07
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: JA 

On 2010-12-10 20:09:32 +0100, "Lol"  said:

Z tego co zaobserwowałem pieniądze na koncie odbiorcy są po kilku minutach -
praktycznie tak samo, jakby miał pieniądze w tym samym banku - nawet jeśli
Tak? To spróbuj nimi za coś zapłacić.
Nie możesz nawet za zakupy na Allegro. Ty zdaje się myślisz o koncie na Allegro. Tylko że to nie bank i tam nie ma pieniędzy.


ma w innym. Być może zależy to od banku źródłowego i docelowego, ale ja nie
spotkałem się z jakimiś dziwnymi opóźnieniami, choć nie wykluczam, że w
jakiejś konfiguracji występują.
Coś dziwnie rozumujesz. Mechanizm jest taki.
Kupujesz teraz coś ode mnie. Od razu wykonujesz PzA. Ja otrzymuję informacje, że zapłaciłeś. Muszę zrobić zlecenie wypłaty (ręcznie lub automatycznie). Pieniądze na moim koncie fizycznie i do dyspozycji pojawiają się dopiero po sesji banku BRE (bo tam jest konto Allegro), a tych sesji są dwie w dni robocze. I nie byłoby tu nic złego, gdyby z Twojego konta one zeszły dopiero wtedy, gdy pojawią się u mnie. Ale księgowanie obciążenia zawsze występuje wcześniej. Więc Ty nie masz już kasy na kocie, ja nie mam jeszcze kasy na koncie. Pytanie gdzie jest ta kasa? Teraz przelicz sobie przez ilość kończących się aukcji.
Czas ten waha się od 16 do nawet 24 h, gdy pieniądze są na koncie Allegro.

--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

19 Data: Grudzien 10 2010 23:13:40
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Lol 

Coś dziwnie rozumujesz. Mechanizm jest taki.
Kupujesz teraz coś ode mnie. Od razu wykonujesz PzA. Ja otrzymuję
informacje, że zapłaciłeś. Muszę zrobić zlecenie wypłaty (ręcznie lub
automatycznie). Pieniądze na moim koncie fizycznie i do dyspozycji
pojawiają się dopiero po sesji banku BRE (bo tam jest konto Allegro), a
tych sesji są dwie w dni robocze. I nie byłoby tu nic złego, gdyby z
Twojego konta one zeszły dopiero wtedy, gdy pojawią się u mnie. Ale
księgowanie obciążenia zawsze występuje wcześniej. Więc Ty nie masz już
kasy na kocie, ja nie mam jeszcze kasy na koncie. Pytanie gdzie jest ta
kasa? Teraz przelicz sobie przez ilość kończących się aukcji.
Czas ten waha się od 16 do nawet 24 h, gdy pieniądze są na koncie Allegro.

--

OK. Zawsze byłem z drugiej strony i otrzymywałem w kilka minut po sobie
komunikaty. - najpierw "wybrałeś sposób zapłaty", a później "Sprzedający X
otrzymał Twoją wpłatę" Stąd moje domniemanie o pieniądzach  na koncie
odbiorcy. Nie wiem, jak jest teraz z lokatami (bardzo)krótkoterminowymi -
czy jest coś krótszego niż overnight - niewykluczone. Niewykluczone też, że
faktycznie jest pewien odsetek łapiących się na overnight lub nawet 24
godziny. Jeśli odbiorca i nadawca mają konta w tym samym banku, to
nieładnie, jeśli w różnych, to dla obu jest to praktycznie bez znaczenia.

--
Lol

20 Data: Grudzien 11 2010 10:07:55
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: JA 

On 2010-12-10 23:13:40 +0100, "Lol"  said:

Jeśli odbiorca i nadawca mają konta w tym samym banku, to
nieładnie, jeśli w różnych, to dla obu jest to praktycznie bez znaczenia.

Ogólnie jest to bez znaczenia, bo możemy mówić o kwotach zbyt małych w skali jednego człowieka.

Chodzi o zasadę. Allegro wpadło na pomysł jak sobie dorobić na boku i nie byłoby w tym nic złego, gdyby można było sobie z PzA nie korzystać.
Gdyby jeszcze sprzedawca mógł te pieniądze wykorzystać w serwisie, na zapłatę swoich zobowiązań w stosunku do Allegro, czy zapłatę za zakupione przedmioty. Ale nie. Najpierw musi "wypłacić pieniądze z Allegro" - przelać je na swoje konto bankowe.
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

21 Data: Grudzien 11 2010 10:25:53
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Jakub Jewuła 

Jeśli odbiorca i nadawca mają konta w tym samym banku, to
nieładnie, jeśli w różnych, to dla obu jest to praktycznie bez znaczenia.

Ogólnie jest to bez znaczenia, bo możemy mówić o kwotach zbyt małych w skali jednego człowieka.
Chodzi o zasadę. Allegro wpadło na pomysł jak sobie dorobić na boku i nie byłoby w tym nic złego, gdyby można było sobie z PzA nie korzystać.
Gdyby jeszcze sprzedawca mógł te pieniądze wykorzystać w serwisie, na zapłatę swoich zobowiązań w stosunku do Allegro, czy zapłatę za zakupione przedmioty. Ale nie. Najpierw musi "wypłacić pieniądze z Allegro" - przelać je na swoje konto bankowe.

Dlaczego nie zrezygnujesz z allegro? Twardym trzeba byc nie mientkim ;)

q

22 Data: Grudzien 11 2010 11:01:34
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfro tto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: dominik 

On 2010-12-10 22:12, JA wrote:

Twojego konta one zeszły dopiero wtedy, gdy pojawią się u mnie. Ale
księgowanie obciążenia zawsze występuje wcześniej. Więc Ty nie masz już
kasy na kocie, ja nie mam jeszcze kasy na koncie. Pytanie gdzie jest ta
kasa? Teraz przelicz sobie przez iloć kończących się aukcji.
Czas ten waha się od 16 do nawet 24 h, gdy pieniądze są na koncie Allegro.

Normalnie jakie straszne oszukaństwo! robię przelew Tobie z mojego banku i
ja już $ nie mam, Ty jeszcze nie masz. Spisek - bank sobie ładuje to na
konto i obraca za moimi plecami! :) A teraz przelicz to przez wszystkie
przelewy do różnych banków!!! :)

Nie wiem komu z was taka krzywda. To że są opóźnienia zależy tylko od
banków. Przelew nie jest na konto allegro, płatności obsługują w
platnosci.pl, prowizję za tę operację płaci allegro z prowizji za
wystawianie przedmiotów. Proponuję teraz zerknąć na platnosci.pl do
dokumentacji technicznej - sporo z systemów bankowych nie jest 24/7, mają
wręcz wystawione godziny, kiedy pracują. Jak się ma konto w tak
beznadziejnym banku to trzeba liczyć się z opóźnieniami. Wszystkich innych
za to dotyczą opóźnienia do czasu sesji.

Podsumowując PzA to tylko zwykły przelew z jego tradycyjnymi opóźnieniami
oraz rozsądnie zrobione powiadomienia by było jasne, że ktoś:
+ zaczął transakcję
+ ukończył z pozytywnym rezultatem
+ płatnoć została przekazana

Dla mnie to wygodne przede wszystkim dlatego, że sprzedający moga sobie
obsłużyć sytuacje płatności za wiele przedmiotów, a ja mogę wyklikać
płatnoć do wszystkiego.

--
      _[_]_
       (")              dominik, gg:919564
   `-- ( : )-- '       http://www.dominik.net.pl
     (  :  )
   ""`-...-'""   jgs

23 Data: Grudzien 11 2010 12:34:10
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfro tto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Marek Wyszomirski 

W dniu 2010-12-11 11:01, dominik pisze:

[...]
Podsumowując PzA to tylko zwykły przelew z jego tradycyjnymi opóźnieniami
oraz rozsądnie zrobione powiadomienia by było jasne, że ktoś:
+ zaczął transakcję
+ ukończył z pozytywnym rezultatem
+ płatnoć została przekazana

Dla mnie to wygodne przede wszystkim dlatego, że sprzedający moga sobie
obsłużyć sytuacje płatności za wiele przedmiotów, a ja mogę wyklikać
płatnoć do wszystkiego.


Poza tym wreszcie można płacić za pzredmioty z Allegro kartą kredytową - a wtedy pieniądze po zapłaceniu znikają z konta płacącego dopiero po od kilku do nawet kilkudziesięciu dni od momentu zakupu.
Dla mnie płatności z Allegro to bardzo wygodny system - i chętnie z niego korzystam. A jeśli komuś to nie odpowiada - faktycznie nie ma obowiązku korzystania - mozna zamiast wystawiać przedmiot na Allegro dać ogłoszenie o sprzedaży do gazety.

--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski

24 Data: Grudzien 11 2010 16:26:55
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: JA 

On 2010-12-11 11:01:34 +0100, dominik  said:

Nie wiem komu z was taka krzywda.

Czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka.
W którym miejscu napisałem, że krzywda?
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

25 Data: Grudzien 11 2010 16:31:18
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Jakub Jewuła 

Nie wiem komu z was taka krzywda.

Czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka.
W którym miejscu napisałem, że krzywda?

W zadnym - po prostu jojczysz jak stara baba ;)

q

26 Data: Grudzien 11 2010 16:40:53
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfro tto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: dominik 

On 2010-12-11 16:31, Jakub Jewuła wrote:

Nie wiem komu z was taka krzywda.
Czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka.
W którym miejscu napisałem, że krzywda?
W zadnym - po prostu jojczysz jak stara baba ;)

Dokładnie.

I dla JA jeszcze: nie wypisuj o braku czytania z zrozumieniem, bo robisz z
siebie pośmiewisko.

--
      _[_]_
       (")              dominik, gg:919564
   `-- ( : )-- '       http://www.dominik.net.pl
     (  :  )
   ""`-...-'""   jgs

27 Data: Grudzien 11 2010 17:07:21
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: JA 

On 2010-12-11 16:40:53 +0100, dominik  said:

W zadnym - po prostu jojczysz jak stara baba ;)

Nie jojcze. Piszę po prostu prawdę.

Dokładnie.
Brawo.

I dla JA jeszcze: nie wypisuj o braku czytania z zrozumieniem, bo robisz z
siebie pośmiewisko.
Odpisujesz na mojego maila, w którym nie zająknąłem się że coś jest złe dobre, czy pstrokate. Napisałem stan faktyczny.
A Twój tekst można streścić:
Czemu wam się to nie podoba, przecież mi to pasuje.
A skoro mi pasuje, to czemu wam nie pasuje.

Nawet nie wiesz jak działa bankowość elektroniczna.

Pozwolę sobie zacytować i skomentować.

[...]
Normalnie jakie straszne oszukaństwo! robię przelew Tobie z mojego banku i
ja już $ nie mam, Ty jeszcze nie masz. Spisek - bank sobie ładuje to na
konto i obraca za moimi plecami! :) A teraz przelicz to przez wszystkie
przelewy do różnych banków!!! :)
[...]
Robisz przelew na moje konto. Niestety zmartwię Cię, pieniądze ciągle są na Twoim koncie. Już w pierwszym zdaniu piszesz bzdury.
Drugie zdanie ok. ja tych pieniędzy jeszcze nie mam.
Pieniądze z Twojego konta znikają w momencie kiedy następuje księgowanie na moim koncie.
Jeżeli nie wierzysz to sprawdź, albo zapytaj bankierów.

EOT.
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

28 Data: Grudzien 11 2010 17:23:18
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Arkadiusz P. Płanica 

W dniu 2010-12-11 17:07, JA pisze:

[...]
Normalnie jakie straszne oszukaństwo! robię przelew Tobie z mojego banku i
ja już $ nie mam, Ty jeszcze nie masz. Spisek - bank sobie ładuje to na
konto i obraca za moimi plecami! :) A teraz przelicz to przez wszystkie
przelewy do różnych banków!!! :)
[...]
Robisz przelew na moje konto. Niestety zmartwię Cię, pieniądze ciągle są
na Twoim koncie. Już w pierwszym zdaniu piszesz bzdury.
Drugie zdanie ok. ja tych pieniędzy jeszcze nie mam.
Pieniądze z Twojego konta znikają w momencie kiedy następuje księgowanie
na moim koncie.
Jeżeli nie wierzysz to sprawdź, albo zapytaj bankierów.

OK, odzywam się chociaż nie jestem bankierem, to zajmuję się obsługą banków.
2 przypadki:
1)
Odbiorca i nadawca przelewu w tym samym banku (bank księguje online 24h/dobę)
kasa znika z konta nadawcy i pojawia się na koncie odbiorcy niemal w tym samym momencie (różnica kilku ms)

2)
Odbiorca i Nadaca mają rachunki w innych bankach

- Nadawca zleca przelew, pieniądze są blokowane na jego rachunku do momentu kiedy następuje sesja wychodząca ELIXIR, w tym momencie
nie ma już tych środków na koncie nadawcy
- Środki trafiają (wirtualnie) do Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR) która zajmuje się pośrednictwem pomiędzy bankami
- Bank odbiorcy ma sesję przychodzącą, czyli odbiera z KIR informację, że jest przelew i księguje to na koncie odbiorcy (czas różny w zależności od banku)

Więc pieniądze mimo wszystko sobie wędrują czyli gdzieś znikają na jakiś czas

Jest jeszcze trzecia możliwość (nowa) a mianowicie "błyskawiczny przelew"
W tym przypadku nie ma pośrednictwa KIR, tylko jest pośrednictwo np. dotpay. Jest to firma która ma konta w różnych bankach.
np. w mBanku i inteligo i kiedy z mBanku robimy przelew do inteligo, to dotpay otrzymuje przelew "natychmiast" a z innego konta (już w PKO BP) robi przelew do inteligo czyli znów pieniążki są "natychmiast"
Ale niestety taka usługa kosztuje.

pozdrawiam

arTii

29 Data: Grudzien 11 2010 17:28:28
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: JA 

On 2010-12-11 17:23:18 +0100, "Arkadiusz P. Płanica"    said:

Więc pieniądze mimo wszystko sobie wędrują czyli gdzieś znikają na jakiś czas

Daty księgowania są ciągle takie same. Dziś obciążenie i dziś uznanie.
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

30 Data: Grudzien 11 2010 18:32:18
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Arkadiusz P. Płanica 

W dniu 2010-12-11 17:28, JA pisze:

On 2010-12-11 17:23:18 +0100, "Arkadiusz P. Płanica"
 said:

Więc pieniądze mimo wszystko sobie wędrują czyli gdzieś znikają na
jakiś czas

Daty księgowania są ciągle takie same. Dziś obciążenie i dziś uznanie.

Pod warunkiem, że bank nadawcy wyśle sesją wychodzącą przed sesją przychodzącą banku odbiorcy.

Przykład:
Bank nadawcy wysyła 2x dziennie o 8.00 i 13.00
Bank odbiorcy odbiera też 2x dziennie: o 7.00 i 12.00

Czyli jeśli wyślesz przed 8.00 to odbiorca otrzyma je tego samego dnia
Ale jeśli wyślesz o 12.00 to odbiorca otrzyma je następnego dnia roboczego po godzinie 7.00

proste?

--
arTii

31 Data: Grudzien 11 2010 09:20:35
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: pl.rec.foto.cyfrowa 

2)
Odbiorca i Nadaca mają rachunki w innych bankach

- Nadawca zleca przelew, pieniądze są blokowane na jego rachunku do
momentu kiedy następuje sesja wychodząca ELIXIR, w tym momencie
nie ma już tych środków na koncie nadawcy
- Środki trafiają (wirtualnie) do Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR)
która zajmuje się pośrednictwem pomiędzy bankami
- Bank odbiorcy ma sesję przychodzącą, czyli odbiera z KIR
informację,
że jest przelew i księguje to na koncie odbiorcy (czas różny w
zależności od banku)

Więc pieniądze mimo wszystko sobie wędrują czyli gdzieś znikają na
jakiś
czas
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
No i chodzi biedaczkom wlasnie o ten czs.
Pewnie w tym czasie z glodu przymieraja skoro tak jojczom.

veri

32 Data: Grudzien 11 2010 20:37:45
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfro tto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: jo44 

W dniu 2010-12-11 17:23, "Arkadiusz P. Płanica" pisze:


Jest jeszcze trzecia możliwoć (nowa) a mianowicie "błyskawiczny przelew"
W tym przypadku nie ma pośrednictwa KIR, tylko jest pośrednictwo np.
dotpay. Jest to firma która ma konta w różnych bankach.
np. w mBanku i inteligo i kiedy z mBanku robimy przelew do inteligo, to
dotpay otrzymuje przelew "natychmiast" a z innego konta (już w PKO BP)
robi przelew do inteligo czyli znów pieniążki są "natychmiast"


i tak właśnie działa PzA.

33 Data: Grudzien 11 2010 18:56:22
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfro tto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: dominik 

On 2010-12-11 17:07, JA wrote:

I dla JA jeszcze: nie wypisuj o braku czytania z zrozumieniem, bo robisz z
siebie pośmiewisko.
Odpisujesz na mojego maila, w którym nie zająknąłem się że coś jest złe
dobre, czy pstrokate. Napisałem stan faktyczny.

Właśnie nie, bo z Twojej wiadomości wystawało, że jesteś oszukiwany bo coś
pieniędzy znika podczas przelewów na jakąś chwilkę. To jest właśnie
smęcenie i wylewanie żali.


A Twój tekst można streścić:
Czemu wam się to nie podoba, przecież mi to pasuje.
A skoro mi pasuje, to czemu wam nie pasuje.

Często mam do czynienia z systemami płatności zarówno krajowymi jak i
zagranicznymi, więc wiem jak to działa i jakie są niestety ograniczenia
techniczne tego.


Nawet nie wiesz jak działa bankowoć elektroniczna.

Czyżby.


Pozwolę sobie zacytować i skomentować.

[...]
Normalnie jakie straszne oszukaństwo! robię przelew Tobie z mojego banku i
ja już $ nie mam, Ty jeszcze nie masz. Spisek - bank sobie ładuje to na
konto i obraca za moimi plecami! :) A teraz przelicz to przez wszystkie
przelewy do różnych banków!!! :)
[...]
Robisz przelew na moje konto. Niestety zmartwię Cię, pieniądze ciągle są
na Twoim koncie. Już w pierwszym zdaniu piszesz bzdury.

Doszukuj się dalej, może w końcu domyślisz się, że ironia w tyłek kopie i
tylko o to chodziło. Specjalnie dałem kilka ":)".


Drugie zdanie ok. ja tych pieniędzy jeszcze nie mam.
Pieniądze z Twojego konta znikają w momencie kiedy następuje księgowanie
na moim koncie.
Jeżeli nie wierzysz to sprawdź, albo zapytaj bankierów.

Wystarczająco dużo mam z tym do czynienia by wiedzieć jak to działa, Arek
mniej więcej to nakreślił w ogólnym, najpopularniejszym przypadku. A w
ironicznym przypadku chodziło o znikanie i spisek, który temu towarzyszy :)


--
      _[_]_
       (")              dominik, gg:919564
   `-- ( : )-- '       http://www.dominik.net.pl
     (  :  )
   ""`-...-'""   jgs

34 Data: Grudzien 11 2010 19:11:31
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Robert Kois 

Dnia Sat, 11 Dec 2010 16:26:55 +0100, JA napisał(a):

Nie wiem komu z was taka krzywda.
Czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka.
W którym miejscu napisałem, że krzywda?

Krzywda jest dla gównianych sprzedawców którzy nie mają płynności
finansowej i jak nie dostaną fizycznie kasy od klienta to hurtownia ich
spuszcza na drzewo.
Jakoś żaden płaczący sprzedawca nie widzi problemu w tym, że ma moje
pieniądze a ja nie mam towaru bo ma go kurier/poczta.

--
Kojer

35 Data: Grudzien 11 2010 12:54:19
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: ...:::Tomek:::... 

W dniu 2010-12-10 22:12, JA pisze:

Coś dziwnie rozumujesz. Mechanizm jest taki.
Kupujesz teraz coś ode mnie. Od razu wykonujesz PzA. Ja otrzymuję
informacje, że zapłaciłeś. Muszę zrobić zlecenie wypłaty (ręcznie lub
automatycznie). Pieniądze na moim koncie fizycznie i do dyspozycji
pojawiają się dopiero po sesji banku BRE (bo tam jest konto Allegro), a
tych sesji są dwie w dni robocze. I nie byłoby tu nic złego, gdyby z
Twojego konta one zeszły dopiero wtedy, gdy pojawią się u mnie. Ale
księgowanie obciążenia zawsze występuje wcześniej. Więc Ty nie masz już
kasy na kocie, ja nie mam jeszcze kasy na koncie. Pytanie gdzie jest ta
kasa? Teraz przelicz sobie przez ilość kończących się aukcji.
Czas ten waha się od 16 do nawet 24 h, gdy pieniądze są na koncie Allegro.

Przecież jak robisz przelew za banku A do banku B, to pieniądze też "znikają". Nie znajdują się na koncie nadawcy do momentu ich zaksięgowania na koncie odbiorcy, tylko są ściągane wcześniej, tak działa cały system przelewów w PL.
Swoją drogą zastanawiam się, skąd u ludzi bierze się takie silne poczucie istnienia teorii spiskowej, podejrzliwości, że wszyscy inni chcą ich okraść? Paranoja? A może mierzenie innych swoją miarą?

--
Pozdrawiam
Tomek

36 Data: Grudzien 11 2010 13:04:25
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Piotr Sz. 

Swoją drogą zastanawiam się, skąd u ludzi bierze się takie silne poczucie
istnienia teorii spiskowej, podejrzliwości, że wszyscy inni chcą ich
okraść? Paranoja? A może mierzenie innych swoją miarą?

A moze to zwykla niechec do komplikowania tego co przez 11 korzystania  z
Allegro bylo proste i klarowne? Moze tez niechec do "uszczesliwiana na
sile"?
Wyobraz sobie, ze sa ludzie ktorzy lubia sami decydowac co chca robic i w
jaki sposob. Od tego maja rozum zeby podejmowac samodzielnie decyzje.

Ale moze po prostu staram sie mierzyc innych swoja miara, a to blad. :-)
No coz. Niektorzy po prosstu wymagaja "sterowania" i to nie jest absolutnie
ich wina. Tak jest dla nich najlepiej.

--

Pozdrawiam
Piotr Sz.

37 Data: Grudzien 11 2010 16:39:07
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfro tto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: dominik 

On 2010-12-11 13:04, Piotr Sz. wrote:

Swoją drogą zastanawiam się, skąd u ludzi bierze się takie silne poczucie
istnienia teorii spiskowej, podejrzliwości, że wszyscy inni chcą ich
okrać? Paranoja? A może mierzenie innych swoją miarą?
A moze to zwykla niechec do komplikowania tego co przez 11 korzystania  z
Allegro bylo proste i klarowne?

A co teraz niby jest zbyt skomplikowane i zbyt trudne? Nowa funkcja jest
zdecydowanie wygodna i pozwala na automatyzację tego, co normalnie trzeba
było klepać ręcznie.


Moze tez niechec do "uszczesliwiana na sile"?

Tak, wiele osób by chciało żeby świat zatrzymał się w miejscu, żeby nie
budowany nowych dróg, mostów, autostrad itd. Bo to przecież też jest
uszczęśliwianie na siłÄ™.


Wyobraz sobie, ze sa ludzie ktorzy lubia sami decydowac co chca robic i w
jaki sposob. Od tego maja rozum zeby podejmowac samodzielnie decyzje.

Są tacy, którzy zakopują pieniądze w ogródku, bo tak robili całe życie.
Ale cóż - nie znaczy to że było/jest to najlepsze podejście.
Świat się zmienia, prawo się zmienia - jak komuś to nie odpowiada to może
z allegro nie korzystać, bądź w ogóle się wyprowadzić.


Ale moze po prostu staram sie mierzyc innych swoja miara, a to blad. :-)
No coz. Niektorzy po prosstu wymagaja "sterowania" i to nie jest absolutnie
ich wina. Tak jest dla nich najlepiej.

Albo raczej niektórzy potrafią pewne zmiany docenić i to nie znaczy, że są
sterowani. Po prostu w razie gdy im coś nie odpowiada to przestają używać,
a nie obrażają się na system.


--
      _[_]_
       (")              dominik, gg:919564
   `-- ( : )-- '       http://www.dominik.net.pl
     (  :  )
   ""`-...-'""   jgs

38 Data: Grudzien 11 2010 09:28:22
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: pl.rec.foto.cyfrowa 

On Dec 11, 10:39 am, dominik  wrote:

On 2010-12-11 13:04, Piotr Sz. wrote:

>> Swoją drogą zastanawiam się, skąd u ludzi bierze się takie silne poczucie
>> istnienia teorii spiskowej, podejrzliwości, że wszyscy inni chcą ich
>> okraść? Paranoja? A może mierzenie innych swoją miarą?
> A moze to zwykla niechec do komplikowania tego co przez 11 korzystania  z
> Allegro bylo proste i klarowne?

A co teraz niby jest zbyt skomplikowane i zbyt trudne? Nowa funkcja jest
zdecydowanie wygodna i pozwala na automatyzację tego, co normalnie trzeba
było klepać ręcznie.

> Moze tez niechec do "uszczesliwiana na sile"?

Tak, wiele osób by chciało żeby świat zatrzymał się w miejscu, żeby nie
budowany nowych dróg, mostów, autostrad itd. Bo to przecież też jest
uszczęśliwianie na siłę.

> Wyobraz sobie, ze sa ludzie ktorzy lubia sami decydowac co chca robic i w
> jaki sposob. Od tego maja rozum zeby podejmowac samodzielnie decyzje.

Są tacy, którzy zakopują pieniądze w ogródku, bo tak robili całe życie.
Ale cóż - nie znaczy to że było/jest to najlepsze podejście.
Świat się zmienia, prawo się zmienia - jak komuś to nie odpowiada to może
z allegro nie korzystać, bądź w ogóle się wyprowadzić.

> Ale moze po prostu staram sie mierzyc innych swoja miara, a to blad. :-)
> No coz. Niektorzy po prosstu wymagaja "sterowania" i to nie jest absolutnie
> ich wina. Tak jest dla nich najlepiej.

Albo raczej niektórzy potrafią pewne zmiany docenić i to nie znaczy, że są
sterowani. Po prostu w razie gdy im coś nie odpowiada to przestają używać,
a nie obrażają się na system.


Piszesz herezje dla ortodoksow - ciesz sie, ze stosy juz nie plona.

veri

39 Data: Grudzien 13 2010 10:33:05
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Piotr Sz. 

Są tacy, którzy zakopują pieniądze w ogródku, bo tak robili całe życie.

Domuniku, widze, zes filozof. :-)

Mi chodzi tylko o jedna bardzo przyziemna sprawe: Mozliwosc mojego wyboru
jako sprzedawcy do skorzystania lub nie z takiej formy platnosci. Kupujacy
wtedy tez ma wubor czy w takiej aukcji brac udzial czy tez nie. Rynek i
zycie samo zweryfikuje na ile "postepowa" jest nowa technika placenia. I
nikt tutaj nie mowi o obrazaniu sie na serwis tylko o to, ze nie lubi aby
traktowano go jak kretynka. Ja sie z tym czuje niekonfortowo (ale to moja
miarka) :-)

--

Pozdrawiam
Piotr Sz.

40 Data: Grudzien 14 2010 20:35:12
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfro tto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: dominik 

On 2010-12-13 10:33, Piotr Sz. wrote:

Mi chodzi tylko o jedna bardzo przyziemna sprawe: Mozliwosc mojego wyboru
jako sprzedawcy do skorzystania lub nie z takiej formy platnosci. Kupujacy
wtedy tez ma wubor czy w takiej aukcji brac udzial czy tez nie.

A wyobrażasz sobie sklep internetowy, w którym za niektóre przedmioty
możesz płacić elektronicznie, a inne mają tylko opcje przelewu na konto?
Allegro unifikuje sprawy płatności co ma wiele zalet.
IMHO jak ktoś ma fobię przed takimi mechanizmami to powinien się poważnie
zastanowić nad sobą w roli sprzedawcy.


Rynek i
zycie samo zweryfikuje na ile "postepowa" jest nowa technika placenia. I
nikt tutaj nie mowi o obrazaniu sie na serwis tylko o to, ze nie lubi aby
traktowano go jak kretynka. Ja sie z tym czuje niekonfortowo (ale to moja
miarka) :-)

Już było wiele przykładów spraw, do których jesteś zmuszony chociażby
prawem. Jeśli sprawia to dyskomfort to naprawdę musisz mieć bardzo trudne
życie w tej kwestii. O ile z allegro nie musisz korzystać o tyle trudno
się wyprowadzić z kraju, a już na pewno trudno znaleźÄ‡ miejsce, w którym
zasad nie ma.

IMHO bardzo dużo osób boi się tych metod płatności, głównie dlatego, że są
dowodem, że pieniądze przepływają. Powody pewnie podatkowe, formalne czy
prawne. Dodatkowo allegro ma informację, że kupujący zapłacił. Odpada całe
udowadnianie, słanie druczków w rozstrzyganiu sporów. Dla mnie jako
głównie kupującego za to to po prostu wygoda. I nie kosztuje to nic.

--
      _[_]_
       (")              dominik, gg:919564
   `-- ( : )-- '       http://www.dominik.net.pl
     (  :  )
   ""`-...-'""   jgs

41 Data: Grudzien 14 2010 23:17:04
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Marek G 

Tue, 14 Dec 2010 20:35:12 +0100, dominik
pisal(a):

IMHO bardzo dużo osób boi się tych metod płatności, głównie dlatego, że są
dowodem, że pieniądze przepływają. Powody pewnie podatkowe, formalne czy
prawne. Dodatkowo allegro ma informację, że kupujący zapłacił. Odpada całe
udowadnianie, słanie druczków w rozstrzyganiu sporów. Dla mnie jako
głównie kupującego za to to po prostu wygoda. I nie kosztuje to nic.

I last but not least:
Odpada pretekst wysyłki towaru tydzień od płatności tłumacząc się, że
kasa nie wpłynęła. A czas ten potrzebny jest sprzedawcy na
sprowadzenie towaru z hurtowni bo wystawiając na aukcji fizycznie go
nie posiada.
Oczywiście nie dotyczy to wszystkich sprzedawców.
Dla mnie jako kupującego to po prostu wygoda. Nia musze wklepywać
konta, danych sprzedawcy, opisów itp.


--
Pozdrawiam - Marek

42 Data: Grudzien 11 2010 16:49:46
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: ...:::Tomek:::... 

W dniu 2010-12-11 13:04, Piotr Sz. pisze:

A moze to zwykla niechec do komplikowania tego co przez 11 korzystania  z
Allegro bylo proste i klarowne? Moze tez niechec do "uszczesliwiana na
sile"?
Wyobraz sobie, ze sa ludzie ktorzy lubia sami decydowac co chca robic i w
jaki sposob. Od tego maja rozum zeby podejmowac samodzielnie decyzje.
Ale moze po prostu staram sie mierzyc innych swoja miara, a to blad. :-)
No coz. Niektorzy po prosstu wymagaja "sterowania" i to nie jest absolutnie
ich wina. Tak jest dla nich najlepiej.

Już ktoś napisał, że na Allegro wcale nie trzeba sprzedawać :-) Są inne serwisy, które nic nie wymuszają no i zawsze można dać ogłoszenie w gazecie :-)

--
Pozdrawiam
Tomek

43 Data: Grudzien 11 2010 09:31:33
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: pl.rec.foto.cyfrowa 

On Dec 11, 10:49 am, "...:::Tomek:::..."
wrote:

W dniu 2010-12-11 13:04, Piotr Sz. pisze:

> A moze to zwykla niechec do komplikowania tego co przez 11 korzystania  z
> Allegro bylo proste i klarowne? Moze tez niechec do "uszczesliwiana na
> sile"?
> Wyobraz sobie, ze sa ludzie ktorzy lubia sami decydowac co chca robic i w
> jaki sposob. Od tego maja rozum zeby podejmowac samodzielnie decyzje.
> Ale moze po prostu staram sie mierzyc innych swoja miara, a to blad. :-)
> No coz. Niektorzy po prosstu wymagaja "sterowania" i to nie jest absolutnie
> ich wina. Tak jest dla nich najlepiej.

Ju kto napisa , e na Allegro wcale nie trzeba sprzedawa :-) S inne
serwisy, kt re nic nie wymuszaj no i zawsze mo na da og oszenie w
gazecie :-)

--
Pozdrawiam
Tomek

Nie zmuszaj "wolnych ludzi" do myslenia.

veri

44 Data: Grudzien 12 2010 17:40:16
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Marek Dyjor 

Piotr Sz. wrote:

Swoją drogą zastanawiam się, skąd u ludzi bierze się takie silne
poczucie istnienia teorii spiskowej, podejrzliwości, że wszyscy inni
chcą ich okraść? Paranoja? A może mierzenie innych swoją miarą?

A moze to zwykla niechec do komplikowania tego co przez 11
korzystania  z Allegro bylo proste i klarowne? Moze tez niechec do
"uszczesliwiana na sile"?

wg mnie obecny system jest właśnie prosty, kupuje biorę kartę płacę i już, nie musze przepisywać numerów kont wysyłać kopi potwierdzeń przelewów czekać aż banki w końcu zrealizują przelewy.

Oczywiście jak podrugiej stronie trafi się matoł który musi sobie najpierw te pieniądze przelać na konto to system sie robi skomplikowany i upierdliwy.

45 Data: Grudzien 11 2010 16:30:00
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: JA 

On 2010-12-11 12:54:19 +0100, "...:::Tomek:::..."  said:

Przecież jak robisz przelew za banku A do banku B, to pieniądze też "znikają".

Nie znikają.
Są albo na Twoim koncie, albo Twojego kontrahenta.
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

46 Data: Grudzien 11 2010 16:31:50
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Jakub Jewuła 

Przecież jak robisz przelew za banku A do banku B, to pieniądze też
"znikają".

Nie znikają.
Są albo na Twoim koncie, albo Twojego kontrahenta.

Widziales Ty bank? Odnosze wrazenie ze tylko w reklamie ;)

q

47 Data: Grudzien 11 2010 16:48:08
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: ...:::Tomek:::... 

W dniu 2010-12-11 16:30, JA pisze:

Nie znikają.
Są albo na Twoim koncie, albo Twojego kontrahenta.

Ty w ogóle wiesz o czym piszesz? Dzisiaj właśnie zrobiłem kilka przelewów, w tym dwa do osób, z którymi mogę zweryfikować, czy dostali przelew. I zgadnij co? Nie mają tych pieniędzy i nie będą ich mieli do poniedziałkowego południa. Ja też ich już nie mam na koncie. Czy to znaczy, że mam pozwać mój bank? Tak to po prostu działa. Poczytaj sobie o systemie ELIXIR.
Allegro też tych pieniędzy nie dostaje od razu na konto. Są one tylko zablokowane przez bank prowadzący rachunek zleceniodawcy przelewu i przelewane pierwszą możliwą sesją, jednak dla wygody kupujących i sprzedających (niektórzy sprzedawcy mogą wysłać towar np. w sobotę, gdy przelewy nie są księgowane) uznaje, że zapłata została wykonana już w momencie zablokowania pieniędzy na koncie nadawcy. Nikt w tym czasie nie ma dostępu do tych pieniędzy i nikt nimi nie obraca.

--
Pozdrawiam
Tomek

48 Data: Grudzien 11 2010 17:12:38
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: JA 

On 2010-12-11 16:48:08 +0100, "...:::Tomek:::..."  said:

Ty w ogóle wiesz o czym piszesz? Dzisiaj właśnie zrobiłem kilka przelewów, w tym dwa do osób, z którymi mogę zweryfikować, czy dostali przelew. I zgadnij co? Nie mają tych pieniędzy i nie będą ich mieli do poniedziałkowego południa. Ja też ich już nie mam na koncie.

Co za bzdury.
Albo masz blokadę na kwotę, ale one ciągle są na koncie.
Hint. Sprawdź daty księgowania. Obciążenia Twojego konta, czyli w którym momencie saldo się zmniejszyło i uznania na drugim koncie - czyli w którym momencie saldo wzrosło.
A nawet jeżeli mamy pecha i któryś z banków opóźnia księgowanie, to nie ma między nami trzeciego banku, który też opóźnia o kolejne godziny księgowanie.
Czy to naprawdę tak trudno zrozumieć.
BRE Wykonuje tylko dwie sesje podczas gdy inne banki nawet cztery.
Ciekawe w którym banku Allegro ma swoje konto.
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

49 Data: Grudzien 11 2010 17:22:38
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: JA 

On 2010-12-11 17:12:38 +0100, JA  said:

BRE Wykonuje tylko dwie sesje podczas gdy inne banki nawet cztery.

Oczywiście bzdura. Mea Culpa.

--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

50 Data: Grudzien 11 2010 17:30:12
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: ...:::Tomek:::... 

W dniu 2010-12-11 17:12, JA pisze:

Co za bzdury.
Albo masz blokadę na kwotę, ale one ciągle są na koncie.
Hint. Sprawdź daty księgowania. Obciążenia Twojego konta, czyli w którym
momencie saldo się zmniejszyło i uznania na drugim koncie - czyli w
którym momencie saldo wzrosło.
A nawet jeżeli mamy pecha i któryś z banków opóźnia księgowanie, to nie
ma między nami trzeciego banku, który też opóźnia o kolejne godziny
księgowanie.
Czy to naprawdę tak trudno zrozumieć.
BRE Wykonuje tylko dwie sesje podczas gdy inne banki nawet cztery.
Ciekawe w którym banku Allegro ma swoje konto.

Kolego, bzdury, to Ty piszesz i nawet nie raczysz się zapoznać z linkami, które Ci ludzie podsyłają, a pojęcie o systemie rozliczeń międzybankowych masz blade. Zaś jeśli chodzi o Allegro, to nie generuje ono żadnego opóźnienia. Jak ktoś Ci zapłaci z PzA, to możesz natychmiast zlecić wypłatę na Twoje konto, nawet pomimo tego, że Allegro nie dostało jeszcze Twoich pieniędzy i dostaniesz je najbliższą sesją. W takiej sytuacji, dla wygody kupujących i sprzedających Allegro ryzykuje własnymi pieniędzmi, bo o tym pewnie też nie wiesz, ale nie wszyscy operatorzy płatności (np. Ecard, z którym mam przyjemność współpracować) przelewają środki beneficjentowi najbliższą sesją. Ecard robi przelew zbiorczy następnego dnia roboczego, tak więc jeśli ktoś zapłaci kartą z PzA np. w piątek o godz. 13, Ty od razu zlecisz wypłatę środków, to dostaniesz pieniądze w piątek po południu, a Allegro dopiero w poniedziałek (Allegro chyba nie współpracuje z Ecardem, ale to był tylko przykład). Więc zanim zaczniesz dalej brnąć w swoje farmazony, to poczytaj artykuły, które były Ci już podłożone pod nos.

--
Pozdrawiam
Tomek

51 Data: Grudzien 11 2010 17:40:37
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: ...:::Tomek:::... 

W dniu 2010-12-11 17:30, ...:::Tomek:::... pisze:

W dniu 2010-12-11 17:12, JA pisze:
Co za bzdury.
Albo masz blokadę na kwotę, ale one ciągle są na koncie.
Hint. Sprawdź daty księgowania. Obciążenia Twojego konta, czyli w którym
momencie saldo się zmniejszyło i uznania na drugim koncie - czyli w
którym momencie saldo wzrosło.

Ale co różnica jakie są daty? Liczy się to, że tych pieniędzy już nie ma na koncie. I nie, nie mam blokady. Zablokowane środki widzę, jak zapłacę kartą, do momentu zatwierdzenia płatności przez akceptanta (poszukaj sobie w necie co to takiego), czasem trwa to nawet 5 dni. Jak robię zwykły przelew, to pieniądze znikają z mojego konta natychmiast (i nie jest to przelew w ramach jednego banku).

--
Pozdrawiam
Tomek

52 Data: Grudzien 11 2010 18:35:00
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Arkadiusz P. Płanica 

W dniu 2010-12-11 17:40, ...:::Tomek:::... pisze:

W dniu 2010-12-11 17:30, ...:::Tomek:::... pisze:
W dniu 2010-12-11 17:12, JA pisze:
Co za bzdury.
Albo masz blokadę na kwotę, ale one ciągle są na koncie.
Hint. Sprawdź daty księgowania. Obciążenia Twojego konta, czyli w którym
momencie saldo się zmniejszyło i uznania na drugim koncie - czyli w
którym momencie saldo wzrosło.

Ale co różnica jakie są daty? Liczy się to, że tych pieniędzy już nie ma
na koncie. I nie, nie mam blokady. Zablokowane środki widzę, jak zapłacę
kartą, do momentu zatwierdzenia płatności przez akceptanta (poszukaj
sobie w necie co to takiego), czasem trwa to nawet 5 dni. Jak robię
zwykły przelew, to pieniądze znikają z mojego konta natychmiast (i nie
jest to przelew w ramach jednego banku).


Blisko, ale nie do końca.
W mBanku jest mechanizm, że do czasu kiedy kasa nie pójdzie najbliższą sesją wychodzącą, możesz anulować przelew. Ale jednocześnie nie możesz do tego czasu wygenerować potwierdzenia przelewu.
Bo kasa jest na koncie transferowym.

--
arTii

53 Data: Grudzien 11 2010 19:00:46
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: ...:::Tomek:::... 

W dniu 2010-12-11 18:35, "Arkadiusz P. Płanica" pisze:

Blisko, ale nie do końca.
W mBanku jest mechanizm, że do czasu kiedy kasa nie pójdzie najbliższą
sesją wychodzącą, możesz anulować przelew. Ale jednocześnie nie możesz
do tego czasu wygenerować potwierdzenia przelewu.
Bo kasa jest na koncie transferowym.

Być może tak jest, ale nie w moim (Alior). Ogólnie korzystam z 3 różnych banków i żaden takiej opcji nie oferuje. Ogólnie rzecz biorąc wszystko idzie w stronę natychmiastowych księgowań przelewów. Na drodze ku temu stoi KIR, ale to, co banki mogą zrobić po swojej stronie, to robią. To o czym piszesz było miałem kiedyś w Kredyt Banku, ale teraz też to wyłączyli, przynajmniej jeśli chodzi o przelewy krajowe.

--
Pozdrawiam
Tomek

54 Data: Grudzien 11 2010 19:26:21
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: JA 

On 2010-12-11 19:00:46 +0100, "...:::Tomek:::..."  said:

Być może tak jest, ale nie w moim (Alior).
Wyższa kultura bankowości. W normalnym banku, dopóki przelew nie jest realizowany pieniądze są na koncie.


--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

55 Data: Grudzien 12 2010 00:05:15
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: ...:::Tomek:::... 

W dniu 2010-12-11 19:26, JA pisze:

Wyższa kultura bankowości. W normalnym banku, dopóki przelew nie jest
realizowany pieniądze są na koncie.

Po całym tym wątku widać, że rozróżniasz dwa rodzaje prawdy - Twoja prawda i gówno prawda.

--
Pozdrawiam
Tomek

56 Data: Grudzien 12 2010 01:01:20
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: JA 

On 2010-12-12 00:05:15 +0100, "...:::Tomek:::..."  said:

Po całym tym wątku widać, że rozróżniasz dwa rodzaje prawdy - Twoja prawda i gówno prawda.

Jest jeszcze trzecia. Tys prowda.

A w całym tym wątku mi przynajmniej i może jeszcze dwóm osobom chodzi o jedno.
Nie lubimy jak coś się wprowadza na przymus.
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

57 Data: Grudzien 11 2010 17:19:08
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: pl.rec.foto.cyfrowa 

On Dec 11, 7:01 pm, JA  wrote:

On 2010-12-12 00:05:15 +0100, "...:::Tomek:::..."  said:

> Po ca ym tym w tku wida , e rozr niasz dwa rodzaje prawdy - Twoja
> prawda i g wno prawda.

Jest jeszcze trzecia. Tys prowda.

A w ca ym tym w tku mi przynajmniej i mo e jeszcze dw m osobom chodzi o jedno.
Nie lubimy jak co si wprowadza na przymus.

Przeciez nie wprowadzono przymusu korzystania z Allegro.

veri

58 Data: Grudzien 13 2010 10:03:57
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfro tto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: osiek 

JA pisze:

On 2010-12-11 19:00:46 +0100, "...:::Tomek:::..."  said:

Być może tak jest, ale nie w moim (Alior).
Wyższa kultura bankowości. W normalnym banku, dopóki przelew nie jest realizowany pieniądze są na koncie.


akurat tu JA ma trochę racji. dopÄťoki nie nastąpi sesja ELIXIR w Twoim banku pieniądze są na Twoim koncie co nie znaczy że są dostępne. W końcu możesz przecież dać przelew z data za dwa miesiące. Peiniądze są blokowane ale są na koncie zlecającego. Inna sprawa czy bank pokazuje to w interfejsie który widzi klient.

59 Data: Grudzien 13 2010 11:39:51
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfro tto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Henry(k) 

Dnia Mon, 13 Dec 2010 10:03:57 +0100, osiek napisaů(a):

akurat tu JA ma trochć racji. dopĎoki nie nastŕpi sesja ELIXIR w Twoim
banku pieniŕdze sŕ na Twoim koncie co nie znaczy ýe sŕ dostćpne. W końcu
moýesz przecieý daă przelew z data za dwa miesiŕce. Peiniŕdze sŕ
blokowane ale sŕ na koncie zlecajŕcego. Inna sprawa czy bank pokazuje to
w interfejsie który widzi klient.

W "normalnym" banku na koncie nigdy nie ma pienićdzy, tylko same cyferki
które je reprezentujŕ ;-) I jeúli w momencie zlecenia przelewu zostajŕ one
przeksićgowane na osobne konto do rozliczeń mićdzybankowych, to ich juý
"nie ma" na koncie. "Nie mam pańskiego půaszcza..." ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=2zJFhdZ6Ox4

Pozdrawiam,
                  Henry

60 Data: Grudzien 11 2010 19:22:43
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: JA 

On 2010-12-11 17:30:12 +0100, "...:::Tomek:::..."  said:

Kolego, bzdury, to Ty piszesz i nawet nie raczysz się zapoznać z linkami,
A Ty najwyraźniej czytasz tylko to co chcesz przeczytać.

 które Ci ludzie podsyłają, a pojęcie o systemie rozliczeń międzybankowych masz blade. Zaś jeśli chodzi o Allegro, to nie generuje ono żadnego opóźnienia. Jak ktoś Ci zapłaci z PzA, to możesz natychmiast zlecić wypłatę na Twoje konto, nawet pomimo tego, że Allegro nie dostało jeszcze Twoich pieniędzy i dostaniesz je najbliższą sesją. W takiej sytuacji, dla wygody kupujących i sprzedających Allegro ryzykuje własnymi pieniędzmi, bo o tym pewnie też nie wiesz,
To ciekawe skąd się biorą odpowiedzi od sprzedawców, że ciągle nie mają pieniędzy. Sam kiedyś też miałem taką sytuację, że wpłata mimo automatycznego zlecenia przyszła do mnie po dwóch dobach (niecałych.
Mail o wyborze sposobu zapłaty dostałem o 8 rano, pieniądze na koncie miałem wieczorem następnego dnia.

 ale nie wszyscy operatorzy płatności (np. Ecard, z którym mam przyjemność współpracować) przelewają środki beneficjentowi najbliższą sesją. Ecard robi przelew zbiorczy następnego dnia roboczego, tak więc jeśli ktoś zapłaci kartą z PzA np. w piątek o godz. 13, Ty od razu zlecisz wypłatę środków, to dostaniesz pieniądze w piątek po południu, a Allegro dopiero w poniedziałek (Allegro chyba nie współpracuje z Ecardem, ale to był tylko przykład).
Chcesz to sprawdzić, aby udowodnić? Możemy wykonać transakcje za jakąś złotówkę, a potem wywiesimy w publicznym miejscu screenshoty z datami księgowania.


--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

61 Data: Grudzien 11 2010 20:15:03
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Maciek 

Użytkownik JA napisał:

Chcesz to sprawdzić, aby udowodnić? Możemy wykonać transakcje za jakąś złotówkę, a potem wywiesimy w publicznym miejscu screenshoty z datami księgowania.

Koniecznie dodaj do tego odczyty stanu konta. Do udowodnienia co się faktycznie dzieje z pieniędzmi powinieneś wykonać sprawdzenie stanu posiadanych środków przed, po zatwierdzeniu przelewu, po księgowaniu. Wtedy można wysnuć jakiekolwiek wnioski.
Przykład - masz 1000zł, robisz przelew na 100zł i zaraz robisz sprawdzenie stanu konta, czy masz tam tylko 900zł od razu po transakcji. Nie wiem co i jak pokazuje Twój bank, więc piszę ogólnie "sprawdzenie". W całym sporze nie chodzi o to, kiedy jest data księgowania ale fizycznie kiedy nadawca przestaje mieć do dyspozycji pieniądze a kiedy odbiorca zaczyna je mieć.
Maciek

62 Data: Grudzien 11 2010 22:19:31
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: JA 

On 2010-12-11 20:15:03 +0100, Maciek  said:

Koniecznie dodaj do tego odczyty stanu konta. Do udowodnienia co się faktycznie dzieje z pieniędzmi powinieneś wykonać sprawdzenie stanu posiadanych środków przed, po zatwierdzeniu przelewu, po księgowaniu. Wtedy można wysnuć jakiekolwiek wnioski.

Idź do lekarza.
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

63 Data: Grudzien 12 2010 21:38:04
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Maciek 

Użytkownik JA napisał:

Idź do lekarza.

A ty co - byłeś? Wypuścili?

64 Data: Grudzien 11 2010 20:05:38
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfro tto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: dominik 

On 2010-12-11 16:48, ...:::Tomek:::... wrote:

Allegro też tych pieniędzy nie dostaje od razu na konto. Są one tylko
zablokowane przez bank prowadzący rachunek zleceniodawcy przelewu i
przelewane pierwszą możliwą sesją, jednak dla wygody kupujących i
sprzedających (niektórzy sprzedawcy mogą wysłać towar np. w sobotę, gdy
przelewy nie są księgowane) uznaje, że zapłata została wykonana już w
momencie zablokowania pieniędzy na koncie nadawcy. Nikt w tym czasie nie
ma dostępu do tych pieniędzy i nikt nimi nie obraca.

I właśnie w tym systemie najfajniejsze jest to, że wiadomo, czy ktoś
rozpoczął i zakończył pozytywnie płatnoć, a blokada środków wynika z tego
jak odbywają się przelewy.

Z punktu widzenia klienta jest wygodnie o tyle, że kupując w kilku
aukcjach łatwo płaci za wszystko i system sam sumuje należnoć. Dodatkowo
wybiera się przesyłkę z opcji, które ustalił sprzedający i też nie trzeba
pisać maili, że proszę kurierem więc dopłata 15zł do ceny przedmiotu. No i
właśnie to o czym wspominałem Marek - z wszystkich płatności mamy do
wyboru również karty kredytowe, również te z poza Polski, do tego nawet
opcję przelewu dokonywanego w okienku poczty jak ktoś nie ma konta w
banku. Oczywiście na poczcie trzeba się pojawić :)

Z punktu widzenia sprzedających nikt im nie zawraca gitary o ustalenie
ceny przesyłki za wiele przedmiotów, nie wysyła dodatkowego adresu itd.
Tak samo już w systemie jest co zostało opłacone i tylko trzeba wysłać -
nie trzeba ręcznie sprawdzać. Obsługa komunikacji mailowej to też czas i
automatyzacja tego się bardzo przydaje. Wielu sprzedających bardzo poleca
tę metodę, bo dzięki niej cały proces jest sprawniejszy.

Wszystkie te opcje zawdzięczamy funkcjonalności sklepów na allegro. Takie
sprawy były i są oczywiste w każdym sklepie internetowym (tj. wybór
płatności, danych do wysyłki, danych do faktury, sama płatnoć). Dzięki
allegro dostępne są nawet dla pojedynczych sprzedających mających do
zaoferowania tylko kilka drobiazgów.

A co do "znikających środków" to fobia przed tym jest wyjątkowo
interesująca :)

--
      _[_]_
       (")              dominik, gg:919564
   `-- ( : )-- '       http://www.dominik.net.pl
     (  :  )
   ""`-...-'""   jgs

65 Data: Grudzien 11 2010 21:02:41
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfro tto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: jo44 

W dniu 2010-12-11 16:48, ...:::Tomek:::... pisze:

W dniu 2010-12-11 16:30, JA pisze:
Nie znikają.
Są albo na Twoim koncie, albo Twojego kontrahenta.

Ty w ogóle wiesz o czym piszesz? Dzisiaj właśnie zrobiłem kilka
przelewów, w tym dwa do osób, z którymi mogę zweryfikować, czy dostali
przelew. I zgadnij co? Nie mają tych pieniędzy i nie będą ich mieli do
poniedziałkowego południa. Ja też ich już nie mam na koncie. Czy to
znaczy, że mam pozwać mój bank? Tak to po prostu działa. Poczytaj sobie
o systemie ELIXIR.
Allegro też tych pieniędzy nie dostaje od razu na konto. Są one tylko
zablokowane przez bank prowadzący rachunek zleceniodawcy przelewu i
przelewane pierwszą możliwą sesją, jednak dla wygody kupujących i
sprzedających (niektórzy sprzedawcy mogą wysłać towar np. w sobotę, gdy
przelewy nie są księgowane) uznaje, że zapłata została wykonana już w
momencie zablokowania pieniędzy na koncie nadawcy. Nikt w tym czasie nie
ma dostępu do tych pieniędzy i nikt nimi nie obraca.


No to zrobiłeś błÄ…d. Gdybyś zapłacić przez PzA byłaby duża szansa,
że pieniądze trafią do odbiorcy szybciej. :)
PAYU SA, które obsługuje PzA posiada rachunki we wszystkich
popularnych bankach - niektóre z nich pracują 24/7 dla przelewów
wewnętrznych. Jeśli więc Twój bank tak pracuje, to PAYU SA
otrzymałoby pieniądze natychmiast a sprzedawca wiedziałby o tym
w chwilę później. A tak musisz czekać na najbliższą sesję
Elixiru do poniedziałku.
Twoje wywody o tym co sądzi Allegro to tylko domysły. :)
Niestety fałszywe. Ponieważ, jak pisałem, PAYU SA prowadzi rachunki
w najpopularniejszych bankach, otrzymuje kasę z banków 24/7
NATYCHMIAST, a z pozostałych także NATYCHMIAST, ale w godzinach
pracy tych banków. Allegro nie musi więc niczego zakładać,
bo i skąd miałoby wiedzieć, że Szanowny Pan wykonał przelew?

66 Data: Grudzien 12 2010 00:12:37
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfro tto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: ...:::Tomek:::... 

W dniu 2010-12-11 21:02, jo44 pisze:

No to zrobiłeś błÄ…d. Gdybyś zapłacić przez PzA byłaby duża szansa,
że pieniądze trafią do odbiorcy szybciej. :)
PAYU SA, które obsługuje PzA posiada rachunki we wszystkich
popularnych bankach - niektóre z nich pracują 24/7 dla przelewów
wewnętrznych. Jeśli więc Twój bank tak pracuje, to PAYU SA
otrzymałoby pieniądze natychmiast a sprzedawca wiedziałby o tym
w chwilę później. A tak musisz czekać na najbliższą sesję
Elixiru do poniedziałku.

Ale w czym zrobiłem błÄ…d? :-)

Twoje wywody o tym co sądzi Allegro to tylko domysły. :)
Niestety fałszywe. Ponieważ, jak pisałem, PAYU SA prowadzi rachunki
w najpopularniejszych bankach, otrzymuje kasę z banków 24/7
NATYCHMIAST, a z pozostałych także NATYCHMIAST, ale w godzinach
pracy tych banków.

No OK, ale co to zmienia w przypadku sprzedawcy - odbiorcy przelewu? I tak nie dostanie tych pieniędzy wcześniej, nawet jak kupujący wybierze jako formę płatności zwykły przelew. A o te opóźnienia, rzekomo generowane przez Allegro, właśnie się rozchodzi.

Allegro nie musi więc niczego zakładać,
bo i skąd miałoby wiedzieć, że Szanowny Pan wykonał przelew?

A widziałeś kiedyś panel do zatwierdzania płatności elektronicznych?

--
Pozdrawiam
Tomek

67 Data: Grudzien 12 2010 01:07:09
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: JA 

On 2010-12-12 00:12:37 +0100, "...:::Tomek:::..."  said:

A o te opóźnienia, rzekomo generowane przez Allegro, właśnie się rozchodzi.

Zapewne nie będzie Ci się chciało szukać, więc zacytuję samego siebie.

O to chodzi

On 2010-12-11 10:07:55 +0100, JA  said:

Ogólnie jest to bez znaczenia, bo możemy mówić o kwotach zbyt małych w skali jednego człowieka.

Chodzi o zasadę. Allegro wpadło na pomysł jak sobie dorobić na boku i nie byłoby w tym nic złego, gdyby można było sobie z PzA nie korzystać.

--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

68 Data: Grudzien 11 2010 17:39:04
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: pl.rec.foto.cyfrowa 

On Dec 11, 7:07 pm, JA  wrote:

On 2010-12-12 00:12:37 +0100, "...:::Tomek:::..."  said:

> A o te op nienia, rzekomo generowane przez Allegro, w a nie si rozchodzi.

Zapewne nie b dzie Ci si chcia o szuka , wi c zacytuj samego siebie.

O to chodzi

On 2010-12-11 10:07:55 +0100, JA  said:

> Og lnie jest to bez znaczenia, bo mo emy m wi o kwotach zbyt ma ych w
> skali jednego cz owieka.

Wiec w czym problem maja pojedynczy ludzie?


> Chodzi o zasad .

Dla zasady mozesz zrobic na zlosc, i nie korzystac z Allegro.

Allegro wpad o na pomys jak sobie dorobi na boku i
> nie by oby w tym nic z ego, gdyby mo na by o sobie z PzA nie korzysta .

Chodzi wiec o to, ze "mendalnosc" takich jak ty,
nie dopuszcza azeby Allegro moglo dorobic sobie na boku,
natomiast wam wolno sobie dorabiac za posrednictwem Allegro.
Mozesz nie korzystac nie tylko z PzA, ale i z Allegro.
Tacy jak ty nawet nie czuja jakich z siebie zalosnych dupkow robicie.

veri

69 Data: Grudzien 12 2010 14:15:30
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: JA 

On 2010-12-12 02:39:04 +0100, "pl.rec.foto.cyfrowa"  said:

Tacy jak ty nawet nie czuja jakich z siebie zalosnych dupkow robicie.

Amen.

--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

70 Data: Grudzien 11 2010 16:50:23
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Lol 


Użytkownik "JA"  napisał w wiadomości

On 2010-12-11 12:54:19 +0100, "...:::Tomek:::..." 
said:

Przecież jak robisz przelew za banku A do banku B, to pieniądze też
"znikają".

Nie znikają.
Są albo na Twoim koncie, albo Twojego kontrahenta.
--

Jeśli w ramach jednego banku to może tak, ale ogólnie, to warto przejrzeć
https://www.kir.com.pl/main.php?p=elixir


--
Lol

71 Data: Grudzien 12 2010 17:36:43
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Marek Dyjor 

JA wrote:

On 2010-12-10 20:09:32 +0100, "Lol"  said:

Z tego co zaobserwowałem pieniądze na koncie odbiorcy są po kilku
minutach - praktycznie tak samo, jakby miał pieniądze w tym samym
banku - nawet jeśli
Tak? To spróbuj nimi za coś zapłacić.
Nie możesz nawet za zakupy na Allegro. Ty zdaje się myślisz o koncie
na Allegro. Tylko że to nie bank i tam nie ma pieniędzy.


ma w innym. Być może zależy to od banku źródłowego i docelowego, ale
ja nie spotkałem się z jakimiś dziwnymi opóźnieniami, choć nie
wykluczam, że w jakiejś konfiguracji występują.
Coś dziwnie rozumujesz. Mechanizm jest taki.
Kupujesz teraz coś ode mnie. Od razu wykonujesz PzA. Ja otrzymuję
informacje, że zapłaciłeś. Muszę zrobić zlecenie wypłaty (ręcznie lub
automatycznie). Pieniądze na moim koncie fizycznie i do dyspozycji
pojawiają się dopiero po sesji banku BRE (bo tam jest konto Allegro),
a tych sesji są dwie w dni robocze. I nie byłoby tu nic złego, gdyby z

I już wstawiłem kilak zjadliwych komentarzy osobnikom którzy z wysyłką towaru czekają aż przelew dojdzie do nich. idea systemu jest taka że płacę i praktycznie natychmiast forsa jest na wirtualnym koncie odbiorcy, szybciej niż przy przelewie.

72 Data: Grudzien 12 2010 18:33:06
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: JA 

On 2010-12-12 17:36:43 +0100, "Marek Dyjor"  said:

I już wstawiłem kilak zjadliwych komentarzy osobnikom którzy z wysyłką towaru czekają aż przelew dojdzie do nich. idea systemu jest taka że płacę i praktycznie natychmiast forsa jest na wirtualnym koncie odbiorcy, szybciej niż przy przelewie.

Zgadza się. Taka jest idea. A idea komunizmu jest taka, że każdy daje z siebie tyle ile może i otrzymuje tyle ile potrzebuje.

Ilu sprzedawców wysłało Ci towar natychmiast? Jaki to był odsetek? Tzn robisz zakup w poniedziałek rano i płacisz PzA, czyli w zasadzie towar powinien wyjść tego samego dnia. Ile razy (sam piszesz, że nie rzadko), wysyłka była we środę, albo później? A czy te zjadliwe komentarze były przynajmniej neutralne? Czy pozytywne? Bo jak znam życie, to pozytywne, a takich nikt nie czyta.
Ja osobiście poza jednym przypadkiem na kilkadziesiąt zawsze czekałem kilka dni.
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

73 Data: Grudzien 13 2010 11:22:24
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Fri, 10 Dec 2010 03:07:01 -0800 (PST), Czarek na
pl.rec.foto.cyfrowa,pl.rec.foto napisał(a):

On 10 Gru, 11:41, "Lol"  wrote:

Co jest nie tak z "P ac z Allegro", e tak mocno to podkre lasz?

Przymuszanie. Nie mam możliwości nieskorzystania z tej opcji.

Owszem, mylisz się - masz - pobranie i odbiór osobisty z zapłatą na
miejscu.

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Niech krzyż, który swoimi ramionami łączy niebo z ziemią i ludzi między
sobą, rozrasta się na naszej ziemi w wielkie drzewo przynoszące owoce
zbawienia. Jan Paweł II"

74 Data: Grudzien 12 2010 18:25:13
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Marek Dyjor 

Czarek wrote:

Wystawiłem do sprzedaży głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4.
Głowica jest nowa, w oryginalnym opakowaniu.Możliwa faktura VAT.

http://allegro.pl/show_item.php?item=1362163836

Cena wywoławcza 1 zł, bez ceny minimalnej. Aukcja będzie trwała 10 dni
i zakończy się w niedzielę, 19 grudnia 2010 r. o godzinie 21:39.

Jest to nowoczesna głowica średniej wielkości, typu 3D
(trzykierunkowa), wprowadzona do oferty w 2006 roku. Klasyczna,
trzyosiowa konstrukcja, kryje nowinkę techniczną, zapożyczoną z głowic
wideo: system nastawnych sprężyn balansujących, zamontowanych w osiach
pochylenia przód-tył i na boki. System ten ułatwia obsługę ciężkiego
sprzętu zamontowanego na głowicy - np. aparatu średnioformatowego lub
lustrzanki z długim obiektywem.


tak swoją droga to strasznie ciężka ta głowica musi być  :)

bo licząc wg ceny paczki to wychodzi że pomiędzy 10 a 15kg  :)

75 Data: Grudzien 14 2010 23:19:50
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Adam 

W dniu 2010-12-10 09:54, Czarek pisze:

Wystawiłem do sprzedaży głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4.
Głowica jest nowa, w oryginalnym opakowaniu.Możliwa faktura VAT.

http://allegro.pl/show_item.php?item=1362163836

(...)

Zawartość zestawu:

     * głowica z płytką 410PL,
     * pokrętła,
     * instrukcja obsługi,
     * folia ochronna,
     * pudełko.

Czarek


A w ogóle to co za fiut i dlaczego usunął aukcję???

Czarku, czy już pozbyłeś się tego cuda? Kiedyś coś podobnego widziałem bodajże u Qby.

--
Pozdrawiam.

Adam.

76 Data: Grudzien 15 2010 10:31:33
Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Autor: Piotr Sz. 

A w ogóle to co za fiut i dlaczego usunął aukcję???

A mowilem, ze Qba podpierdoli! ;-)

--

Pozdrawiam
Piotr Sz.

Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM



Grupy dyskusyjne