Grupy dyskusyjne »
Stateczniki pionowe w F1
Stateczniki pionowe w F1
1 | Data: Czerwiec 11 2007 00:10:40 |
Temat: Stateczniki pionowe w F1 | |
Autor: LukaszS | Dlaczego w F1 nie sotosuje się stateczników pionowych? Obecnie używane 2 |
Data: Czerwiec 11 2007 00:15:14 | Temat: Re: Stateczniki pionowe w F1 | Autor: Zygmunt M. Zarzecki | Dlaczego w F1 nie sotosuje się stateczników pionowych? Obecnie używane Ty się przyglądnij dokładniej bolidowi. zyga 3 |
Data: Czerwiec 11 2007 00:19:46 | Temat: Re: Stateczniki pionowe w F1 | Autor: aa | LukaszS wrote: Dlaczego w F1 nie sotosuje się stateczników pionowych? Obecnie używaneMają być nieruchome. Było coś niedawno na temat jednego z teamów i odkształcania się stateczników przy większych prędkościach. 4 |
Data: Czerwiec 10 2007 23:23:41 | Temat: Re: Stateczniki pionowe w F1 | Autor: Waldek Godel | Dnia Mon, 11 Jun 2007 00:10:40 +0200, LukaszS napisał(a): Dlaczego w F1 nie sotosuje się stateczników pionowych? Obecnie używane Ależ stosuje: http://42.pl/u/st8 ;-)))) -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na ulicach. Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją." 5 |
Data: Czerwiec 11 2007 09:30:22 | Temat: Re: Stateczniki pionowe w F1 | Autor: Lukasz | He, he. O tym nie pomyślałem! Dobre! 6 |
Data: Czerwiec 11 2007 00:57:43 | Temat: Re: Stateczniki pionowe w F1 | Autor: Huckleberry |
Dlaczego w F1 nie sotosuje się stateczników pionowych? Obecnie używane Dlatego, że w przypadku awarii takiej ruchomej części byłaby automatycznie masakra. Takie jest stanowisko FIA - żadnych ruchomych części. A były już takie rozwiązania. Np. tylne skrzydło poziomowane na prostych czwartym pedałem w celu zmniejszenia docisku i oporu. A tak BTW to takie samochody już by bardziej zaczęły przypominać samoloty. pozdrawiam 7 |
Data: Czerwiec 11 2007 13:05:26 | Temat: Re: Stateczniki pionowe w F1 | Autor: Tomasz Pyra | Huckleberry pisze:
W sumie to nie jest jakiś super argument. Tak samo awaria każdej innej części obecnie może doprowadzić do masakry. Wystarczy że dojdzie do uszkodzenia przedniego spoilera przed zakrętem i bolid pojedzie prosto zamiast skręcić, a utrata tylnego spoilera na szybkim odcinku to też pewne piruety. Nie sądzę żeby ruchomość części tu znacznie pogorszyła sprawę. A tu pole do popisu byłoby ogromne. Chociażby wspomniane ustawianie dynamiczne dobieranie docisku spoilerów. Na prostych minimalne, na zakrętach maksymalne. I na prostych bolidy mogłyby lecieć 380km/h, a na zakrętach i podczas hamowania pochylenie zapewniałoby maksymalny docisk i pozwalały brać zakręty np. przy 5g. Również zawieszenie mogłoby być dynamicznie przystosowujące się do zakrętów. Wszystko to można by zaprogramować podczas testów pod konkretne zakręty w taki sposób że samochód wiedziałby gdzie jest. Tyle że w takim układzie powoli można by pomyśleć o pozbyciu się kierowcy z kokpitu ;> A tak BTW to takie samochody już by bardziej zaczęły przypominać samoloty. To jest chyba bardziej istotne. FIA swoimi regulacjami jakoś tam dba o bezpieczeństwo. Wprowadzenie dodatkowych czynników poprawiających trakcję lub umożliwiających rozwijanie większych prędkości wymogłoby dalsze zmniejszanie mocy silnika i w konsekwencji nudniejszy wyścig, z mniejszą ilością wyprzedzania. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 8 |
Data: Czerwiec 11 2007 13:25:34 | Temat: Re: Stateczniki pionowe w F1 | Autor: Huckleberry |
W sumie to nie jest jakiś super argument.Super nie :) I na prostych bolidy mogłyby lecieć 380km/h, a na zakrętach i podczas hamowania pochylenie zapewniałoby maksymalny docisk i pozwalały brać zakręty np. przy 5g. No właśnie chyba o to chodzi, że wtedy aby zapewnić bezpieczeństwo tory powinny być jeszcze większe i nudniejsze. pozdrawiam 9 |
Data: Czerwiec 12 2007 00:18:59 | Temat: Re: Stateczniki pionowe w F1 | Autor: Łukasz Zemła | Tomasz Pyra pisze: Huckleberry pisze: Pogorszyłaby. Prawdopodobieństwo "urwania się" jest znacznie większe. Latające stateczniki z pewnością nie są "driver-friendly". -- Pozdrawiam, Łukasz "Coulomb" Zemła 10 |
Data: Czerwiec 11 2007 09:11:11 | Temat: Re: Stateczniki pionowe w F1 | Autor: Tomasz Pyra | LukaszS pisze: Dlaczego w F1 nie sotosuje się stateczników pionowych? Obecnie używane Nie wolno stosować ruchomych elementów aerodynamiki, a nieruchomy statecznik pionowy nie byłby skuteczny. Gdyby pozwolono na ruchome elementy aerodynamiki zaraz by kto wystartował do zawodów migłowcem ;> -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ |
Stateczniki pionowe w F1
Newsletter
Galerie zdjęć