Grupy dyskusyjne   »   Stereo i ruchomo

Stereo i ruchomo



1 Data: Pa?dziernik 31 2009 23:18:43
Temat: Stereo i ruchomo
Autor: Janko Muzykant 

Od wczoraj męczę dwie pięćsetki Canona celem zrobienia dobrych jakościowo filmów 3d. No i oczywiście jest pod górkę, ale dwóch 5D nie posiadam (w każdym razie jeszcze :)
Po pierwsze 20 klatek na sekundę. No wiadomo było, ale w większości scen można podkręcić do 24. A ta mniejszość to niestety łażące ludziki, te którym się spieszy. Przebierają nóżkami za mocno. Te wlekące się przyspieszają w granicach tolerancji.
Ale po co fullhd do stereo - od początku zakładałem 1280x720. Tylko - o naiwny, nie zobaczyłem sampli z tego trybu, a jest to koszmar. Interpolacja jak z MSPainta, każdy skos pełen schodów... czyli nie ma 1280x720.
Do tego: brak kontroli przysłony i iso, nie da się synchronizować wyzwolenia filmu (da się migawki wyzwalać tylko), cud że jest blokada ekspozycji i korekta. Brak histogramu!!! Pstryczki działają na odwrót. No i obraz - dokładnie to, co mi robił Fuji 2400. Czyli super PAL, ale nie HD. Super HD będzie prawdopodobnie w chwili, gdy to coś zacznie pstrykać sRAWy z szybkością 24 na sekundę przez czas nieograniczony. Za pięć lat.
Nota bene mieć rawy jako materiał filmowy - marzenie...

Dobra, ponarzekałem już. A teraz film, zmniejszony oczywiście do rozsądnych granic (2x512x288), 4Mb więc proszę sobie zapauzować.
http://www.adamsmialek.neostrada.pl/flash/01.htm
Oglądamy zezem.
Aha, oczywiście film jest o niczym, takie testy tylko. Nie jest też zmontowany tylko posklejany z przypadku.
Oczywiście takie filmy nie wychodzą wprost z puszki :)

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/zgodnie z dz.u. 1997 nr 133 poz. 883 oświadczam, że można się na mnie patrzeć/



2 Data: Listopad 01 2009 12:05:58
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Konrad L 

hehe, tak czulem ze po to Ci te 2 sztuki 500d.

Co do tej jakosci niby HD to niestety ale to samo jest w 5dmk2. Full HD
wyglada jak interpolacja z conajwyzej Pol HD, a niech sie pojawi jakis
futrzany "detaliczny" kot, to sie zaczyna kosmos, jakies niebieskie
interferencje i inne cuda :)

Co do 3d HD... to ogolnie fajne, ale mam problem z zezowaniem, proporcje
16:9 sprawiaja ze musze sie daleko odsunac przez co slabiej widze... :)

Pozdr.

3 Data: Listopad 01 2009 12:35:44
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: rs 

On Sun, 1 Nov 2009 12:05:58 +0100, "Konrad L"  wrote:

hehe, tak czulem ze po to Ci te 2 sztuki 500d.

Co do tej jakosci niby HD to niestety ale to samo jest w 5dmk2. Full HD
wyglada jak interpolacja z conajwyzej Pol HD, a niech sie pojawi jakis
futrzany "detaliczny" kot, to sie zaczyna kosmos, jakies niebieskie
interferencje i inne cuda :)

Co do 3d HD... to ogolnie fajne, ale mam problem z zezowaniem, proporcje
16:9 sprawiaja ze musze sie daleko odsunac przez co slabiej widze... :)

moim zdaniem problem tutaj polega na tym, ze brak jakiegos statycznego
obrazka, choc kilkanascie klatek np. pierwszej sekwencji, ktory by
pozwolil zlapac odpowiedniego zeza. <rs>

4 Data: Listopad 01 2009 19:02:09
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: KILu 

rs wrote:

moim zdaniem problem tutaj polega na tym, ze brak jakiegos statycznego
obrazka, choc kilkanascie klatek np. pierwszej sekwencji, ktory by
pozwolil zlapac odpowiedniego zeza. <rs>

Zezujesz raz, na poczatku, przy zatrzymanym odtwarzaczu. Gdy juz zlapiesz
zbieznosc i ostrosc, po prostu klikasz play - ja nie mialem zadnych
problemow. :) Choc fakt, ze musialem uzyc okularow (krotkowidz), choc
normanie przy PC nigdy z nich nie korzystam. Nie wolno tez ruszac glowa (w
szczegolnosci przechylac jej na boki).
Efekt znakomity, choc kilkunastocalowy ekran laptopa to za malo, by
docenic walory tej techniki.

k,

5 Data: Listopad 01 2009 14:13:06
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: rs 

On Sun, 1 Nov 2009 19:02:09 +0100, "KILu"  wrote:

rs wrote:
moim zdaniem problem tutaj polega na tym, ze brak jakiegos statycznego
obrazka, choc kilkanascie klatek np. pierwszej sekwencji, ktory by
pozwolil zlapac odpowiedniego zeza. <rs>

Zezujesz raz, na poczatku, przy zatrzymanym odtwarzaczu. Gdy juz zlapiesz
zbieznosc i ostrosc, po prostu klikasz play - ja nie mialem zadnych
problemow. :)

ja mimo, ze zasadniczo z takimi 3D problemow zasadniczo nie mam, z tym
mialem. nadal sadze, ze lepiej jest dac ogladaczowi jakis stabilny
obraz, chocby na na moment. szukanie myszy, klikanie w ikone czy inne
podobne moga rozproszyc widza. <rs>

6 Data: Listopad 01 2009 20:15:14
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: KILu 

rs wrote:

szukanie myszy, klikanie w ikone czy inne
podobne moga rozproszyc widza. <rs>

Jednemu "ustawienie oczu" zajmie 10 sekund, innemu pare minut... Prosciej
uprzednio ustawic kursor na "play" i po prostu wcisnac przycisk myszy, gdy
juz jest OK.

k,

7 Data: Listopad 01 2009 15:38:27
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: rs 

On Sun, 1 Nov 2009 20:15:14 +0100, "KILu"  wrote:

rs wrote:
szukanie myszy, klikanie w ikone czy inne
podobne moga rozproszyc widza. <rs>

Jednemu "ustawienie oczu" zajmie 10 sekund, innemu pare minut... Prosciej
uprzednio ustawic kursor na "play" i po prostu wcisnac przycisk myszy, gdy
juz jest OK.

czasami zmiana koncentracji na inny zmysl moze byc przeszkoda. ja bym
wolal te kilka sekund statycznosci, zebym sie mogl wzezowac i potem
juz ogladac. tym bardziej, ze do ogladania musze prawie  wsadzic glowe
w monitor, ktory stoi na drugim koncu biurka.
w kazdym razie jak dla mnie jedno jest pewne, ze to to wlasnie brak
tego momentu statycznosci na poczatku powoduje problemy z zalapaniem
odpowiedniego zeza. . <rs>

8 Data: Listopad 02 2009 00:29:53
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: adam 

Uzytkownik "KILu" napisal

szukanie myszy, klikanie w ikone czy inne
podobne moga rozproszyc widza. <rs>

Jednemu "ustawienie oczu" zajmie 10 sekund, innemu pare minut... Prosciej
uprzednio ustawic kursor na "play" i po prostu wcisnac przycisk myszy, gdy
juz jest OK.

A mnie sie jeszcze nigdy nie udalo...

adam

9 Data: Listopad 02 2009 08:58:58
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Sun, 1 Nov 2009, KILu wrote:

Nie wolno tez ruszac glowa

  Wręcz przeciwnie ;) (wrażenie głębi się nasila)

(w szczegolnosci przechylac jej na boki).

  A to prawda - należy przesuwać na boki poziomo :)

pzdr, Gotfryd

10 Data: Listopad 01 2009 20:13:59
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: J.F. 

On Sat, 31 Oct 2009 23:18:43 +0100,  Janko Muzykant wrote:

http://www.adamsmialek.neostrada.pl/flash/01.htm
Oglądamy zezem.

Tobie sie udaje taki zez ?
Pewnie tak, skoro robisz, ale ogladalem i inne twoje zdjecia .. poza
mozliwosciami moich oczu.

Za to te przez okularki - przepiekne.
P.S. Nie jest prawda ze przez okularki nie mozna w kolorze.

J.

11 Data: Listopad 01 2009 21:13:50
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Janko Muzykant 

J.F. pisze:

Oglądamy zezem.

Tobie sie udaje taki zez ?

W jakąś sekundę :)
Tak trzeba jak się w to bawi, że tak powiem, profi. Inaczej czas przygotowań mocno rośnie.

P.S. Nie jest prawda ze przez okularki nie mozna w kolorze.

Można, ale robi się lipa trochę. Wszystko zależy od motywu.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/lubię te igrzyska różne, zawsze kibicuję na Trynidad i Tobago czy jakoś tak/

12 Data: Listopad 02 2009 09:02:57
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Sun, 1 Nov 2009, J.F. wrote:

On Sat, 31 Oct 2009 23:18:43 +0100,  Janko Muzykant wrote:
http://www.adamsmialek.neostrada.pl/flash/01.htm
Oglądamy zezem.

Tobie sie udaje taki zez ?

  Ten jest "bezproblemowy", IMO.
"Problematyczne" zdjęcia, to u Adama te w górach, w których na 1. planie
są dwa kamienie (brak *jednego* punktu "startowego") z dużą bazą.

Pewnie tak, skoro robisz, ale ogladalem i inne twoje zdjecia .. poza
mozliwosciami moich oczu.

Za to te przez okularki - przepiekne.

  Jakie okularki, dwukolorowe, czy "normalne stereo"?

P.S. Nie jest prawda ze przez okularki nie mozna w kolorze.

  No to pewnie dwukolorowe (bo dla "normalnych" stereo nie ma jak
czepiać się koloru z definicji, choć oczywiście każda technologia
ma swoje "ale").
  Można w kolorze, bez utrudnień, tylko skąd wziąć monitor LCD >120Hz...

pzdr, Gotfryd

13 Data: Listopad 01 2009 20:49:39
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Paweł W. 

Janko Muzykant pisze:

Ale po co fullhd do stereo - od początku zakładałem 1280x720. Tylko - o naiwny, nie zobaczyłem sampli z tego trybu, a jest to koszmar. Interpolacja jak z MSPainta, każdy skos pełen schodów... czyli nie ma 1280x720.

A po co w ogóle 1/2HD? Przecież:
Nikt nie ma na czym tego obejrzeć.
Trzeba się na tyle oddalić, że nie ma znaczenia, czy jest to pal, czy HD, no chyba, że potrafisz TAK zezować.


Pozdrawiam,
Paweł W.

--
"A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

14 Data: Listopad 01 2009 21:14:33
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Janko Muzykant 

Paweł W. pisze:

A po co w ogóle 1/2HD? Przecież:
Nikt nie ma na czym tego obejrzeć.

Jeszcze moment tylko :)

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/piękne chwile w życiu? - tak się zmęczyć, żeby nie mieć ochoty na seks/

15 Data: Listopad 01 2009 21:28:22
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Paweł W. 

Janko Muzykant pisze:

Paweł W. pisze:
A po co w ogóle 1/2HD? Przecież:
Nikt nie ma na czym tego obejrzeć.

Jeszcze moment tylko :)


Nadal pozostaje problem tak dużego obrazu, który trzeba oglądać z odległości, która sprawia, że nie ma znaczenia, czy jest to Full HD, czy PAL (poza proporcjami).

Pozdrawiam,
Paweł W.

--
"A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

16 Data: Listopad 02 2009 09:13:13
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Sun, 1 Nov 2009, Janko Muzykant wrote:

Paweł W. pisze:
A po co w ogóle 1/2HD? Przecież:
Nikt nie ma na czym tego obejrzeć.

Jeszcze moment tylko :)

  Nie byłbym tego taki pewien.
  Ze dwa modele monitorów "stereo native" już przez polski rynek
przemknęły, ostatnio jakiś Hyunday.
  Niestety - sterowanie tym czymś było "native" producenta, co daje
niemal gwarancję:
- braku wsparcia dla przyszłych OS oraz innych OS niż ten który
   sobie producent wymyślił (w praktycze - aktualna wersja Windows)
- konieczności zakupu dedykowanego oprogramowania i wysokiego
   prawdopodobieństwa braku rozwoju dla niego

  Ktoś kto już próbował samemu skonfigurować stereo zdaje sobie
z tego sprawę, więc kupić nie chce, ci co nie próbowali nie
wiedzą "osochodzi" więc też kupić nie chcą.
  Szanse na *szybkie* "przyjęcie się" miałoby jedynie rozwiązanie
zdolne do pracy kompatybilnej z tym co jest.
  A tu się zaczyna problem ten sam co z >8-bit kolor: "czym to
przesłać"? Dla analogowego sygnału (czyli również w DVI-A)
istnieje "standard ELSA", korzystający z linii DDC/DDC2 - a co
dla cyfrowego?
  Ktoś/coś obsługuje przełączanie pól w DVI-I?

pzdr, Gotfryd

17 Data: Listopad 02 2009 20:11:56
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Janko Muzykant 

Gotfryd Smolik news pisze:

A po co w ogóle 1/2HD? Przecież:
Nikt nie ma na czym tego obejrzeć.

Jeszcze moment tylko :)

 Nie byłbym tego taki pewien.

Ale właśnie ja się do tego przymierzam :)
Jakby nie było widoków konkretnych to nikt by mnie nie zmusił do łażenia dziś po Gorcach z dwoma aparatami i ciężkim statywem (!!!) z szyną do stereo. Teraz bolą mnie plecki i w ogóle...

 Ktoś kto już próbował samemu skonfigurować stereo zdaje sobie
z tego sprawę, więc kupić nie chce, ci co nie próbowali nie
wiedzą "osochodzi" więc też kupić nie chcą.
 Szanse na *szybkie* "przyjęcie się" miałoby jedynie rozwiązanie
zdolne do pracy kompatybilnej z tym co jest.
 A tu się zaczyna problem ten sam co z >8-bit kolor: "czym to
przesłać"? Dla analogowego sygnału (czyli również w DVI-A)
istnieje "standard ELSA", korzystający z linii DDC/DDC2 - a co
dla cyfrowego?
 Ktoś/coś obsługuje przełączanie pól w DVI-I?

Stereo wejdzie od strony tv tym razem. HD się raz - wysyca - dwa - kładzie krzyżyk na rozwój. Jeszcze chyba nigdy nie było sytuacji, że jakaś technologia dochodzi do końca z definicji (nie może być ''bardziej full hd od full hd''). Na ekstremalne rozdzielczości natomiast widoków na razie nie ma choćby ze względu na całkowity brak standardu. Oledy i takie tam to tylko mydlenie oczu o wzroście jakości, przynajmniej w głowach klasycznego Kowalskiego.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/raczej jestem optymistą, może nie takim jak Żeromski.../

18 Data: Listopad 02 2009 20:41:20
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Paweł W. 

Janko Muzykant pisze:

Stereo wejdzie od strony tv tym razem. HD się raz - wysyca - dwa - kładzie krzyżyk na rozwój. Jeszcze chyba nigdy nie było sytuacji, że jakaś technologia dochodzi do końca z definicji (nie może być ''bardziej full hd od full hd'').

Sądzisz, że marketing nie poradzi sobie z nową nazwą nowej, lepszej rozdzielczości? Choćby dla nowej lepszej telewizji wysokiej rozdzielczości 2400x1350 ??? Niech będzie na początek FullHD+
Widzisz, jak ładnie wygląda? :D



Na ekstremalne rozdzielczości natomiast widoków na razie nie ma choćby ze względu na całkowity brak standardu. Oledy i takie tam to tylko mydlenie oczu o wzroście jakości, przynajmniej w głowach klasycznego Kowalskiego.

Ja jestem bardziej klasyczny od klasycznego Kowalskiego, bo większość filmów jakie oglądałem, nie wymaga wyższej rozdzielczości, bo:
- albo jest tak słaby, że nie ma co go ratować wysoką rozdzielczością
- albo fabuła i realizacja są tak dobre, że nie robi ci różnicy, czy oglądasz na telewizorze FullHD, czy na telefonie z ekranikiem o połowie rozdzielczości VGA ;)

A poza tym z tego co pamiętam, to standard PAL (720x520, czy coś takiego) to wcale nie jest tak mało i dla optymalnej jakości zalecało się zachować odległość 5x przekątna ekranu. Teraz, po podwyższeniu rozdzielczości, można siedzieć 3x przekątna, przy czym ja nie widzę potrzeby zbliżania się bardziej do ekranu :D

No, chyba że w tym celu:
http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw&feature=player_embedded
:D

Pozdrawiam,
Paweł W.

--
"A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

19 Data: Listopad 02 2009 21:18:34
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Janko Muzykant 

Paweł W. pisze:

Stereo wejdzie od strony tv tym razem. HD się raz - wysyca - dwa - kładzie krzyżyk na rozwój. Jeszcze chyba nigdy nie było sytuacji, że jakaś technologia dochodzi do końca z definicji (nie może być ''bardziej full hd od full hd'').

Sądzisz, że marketing nie poradzi sobie z nową nazwą nowej, lepszej rozdzielczości? Choćby dla nowej lepszej telewizji wysokiej rozdzielczości 2400x1350 ??? Niech będzie na początek FullHD+
Widzisz, jak ładnie wygląda? :D

Słyszelibyśmy o tym już kilka lat. Nic takiego wkrótce nie nastąpi, bo ograniczenie jest odgórne (wyposażenie producentów), a na takie ''nic'' nie dadzą się namówić.

Na ekstremalne rozdzielczości natomiast widoków na razie nie ma choćby ze względu na całkowity brak standardu. Oledy i takie tam to tylko mydlenie oczu o wzroście jakości, przynajmniej w głowach klasycznego Kowalskiego.

Ja jestem bardziej klasyczny od klasycznego Kowalskiego, bo większość filmów jakie oglądałem, nie wymaga wyższej rozdzielczości, bo:
- albo jest tak słaby, że nie ma co go ratować wysoką rozdzielczością
- albo fabuła i realizacja są tak dobre, że nie robi ci różnicy, czy oglądasz na telewizorze FullHD, czy na telefonie z ekranikiem o połowie rozdzielczości VGA ;)

Ja znowu najwięcej filmów oglądam na czterocalowym palmie gdzieś w podróżach, bo telewizora nie posiadam, a przed ekranem rzutnika siadam raz w miesiącu i od dłuższego czasu interesuje mnie treść filmów, a nie ich jakość techniczna.
Ale to moje prywatne zdanie, dla dudków mogę mówić, że jakość jest ważna :)

A poza tym z tego co pamiętam, to standard PAL (720x520, czy coś takiego) to wcale nie jest tak mało i dla optymalnej jakości zalecało się zachować odległość 5x przekątna ekranu. Teraz, po podwyższeniu rozdzielczości, można siedzieć 3x przekątna, przy czym ja nie widzę potrzeby zbliżania się bardziej do ekranu :D

Jak to zwykle bywa (najlepszy przykład - płyta cd, która zaczęła brzmieć w chwili, gdy stała się przestarzała) - pal zaczyna być doceniany sprzętowo właśnie teraz, gdy można zinterpolować w dół sygnał hd, dzięki czemu jakość tegoż jest fantastyczna, oczywiście w ramach ograniczeń samego formatu.

Ale to jednak film. Zrób stopklatkę z takiego DVD i marność zobaczysz...

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/nie chce ci się dziś nic robić? - zwal to na ogólnoświatowy kryzys/

20 Data: Listopad 03 2009 09:25:00
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Thomas 


Użytkownik "Janko Muzykant"  napisał w wiadomości

Ja znowu najwięcej filmów oglądam na czterocalowym palmie gdzieś w podróżach, bo telewizora nie posiadam, a przed ekranem rzutnika siadam raz w miesiącu i od dłuższego czasu interesuje mnie treść filmów, a nie ich jakość techniczna.

Ee no nie do konca. Takie Transformersy to sie nie nadaja do ogladania na malym ekraniku i/lub w marnej rozdzielczosci :) Nie mowiac juz o porzadnym dzwieku.


Thomas

21 Data: Listopad 03 2009 09:54:32
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Janko Muzykant 

Thomas pisze:

Ja znowu najwięcej filmów oglądam na czterocalowym palmie gdzieś w podróżach, bo telewizora nie posiadam, a przed ekranem rzutnika siadam raz w miesiącu i od dłuższego czasu interesuje mnie treść filmów, a nie ich jakość techniczna.

Ee no nie do konca. Takie Transformersy to sie nie nadaja do ogladania na malym ekraniku i/lub w marnej rozdzielczosci :) Nie mowiac juz o porzadnym dzwieku.

Transformersy powiadasz...

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/jestem wariat na motorze, najszybszy we wsi!/

22 Data: Listopad 04 2009 10:27:16
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Thomas 


Użytkownik "Janko Muzykant"  napisał w wiadomości

Thomas pisze:
Ja znowu najwięcej filmów oglądam na czterocalowym palmie gdzieś w podróżach, bo telewizora nie posiadam, a przed ekranem rzutnika siadam raz w miesiącu i od dłuższego czasu interesuje mnie treść filmów, a nie ich jakość techniczna.

Ee no nie do konca. Takie Transformersy to sie nie nadaja do ogladania na malym ekraniku i/lub w marnej rozdzielczosci :) Nie mowiac juz o porzadnym dzwieku.

Transformersy powiadasz...

Ano...



Thomas

23 Data: Listopad 03 2009 10:03:55
Temat: [OT] Stereo i ruchomo
Autor: Jan Kowalski 


Użytkownik "Thomas"  napisał w wiadomości


Ja znowu najwięcej filmów oglądam na czterocalowym palmie gdzieś w
podróżach, bo telewizora nie posiadam, a przed ekranem rzutnika siadam

Ee no nie do konca. Takie Transformersy to sie nie nadaja do ogladania na
malym ekraniku i/lub w marnej rozdzielczosci :) Nie mowiac juz o porzadnym
dzwieku.

Nie nadają się bo można nie zobaczyć treści filmu?

24 Data: Listopad 04 2009 10:26:46
Temat: Re: [OT] Stereo i ruchomo
Autor: Thomas 


Użytkownik "Jan Kowalski"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Thomas"  napisał w wiadomości

Ja znowu najwięcej filmów oglądam na czterocalowym palmie gdzieś w podróżach, bo telewizora nie posiadam, a przed ekranem rzutnika siadam

Ee no nie do konca. Takie Transformersy to sie nie nadaja do ogladania na malym ekraniku i/lub w marnej rozdzielczosci :) Nie mowiac juz o porzadnym dzwieku.

Nie nadają się bo można nie zobaczyć treści filmu?

Wlasnie ze wzgledu na plytka fabule (bo to raczej nie jest "ambitny" film). To jest taki typ filmu.. jak.. jak jazda na rollercoasterze w wesolym miasteczku. Ma byc szybko, kolorowo, glosno... i na duzym ekranie (dla efektu). Ogladanie takich filmow na malym palmie niewluje caly efekt. Nie przecze, ze nie mozna jakkolwiek.


Thomas

25 Data: Listopad 03 2009 00:40:04
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Mon, 2 Nov 2009, Janko Muzykant wrote:

Stereo wejdzie od strony tv tym razem.

  I co, stację TV razem z licencją na kodery sobie będziemy
fundować? ;)
  Patrz wątek obok - obawiam się, że ta droga może *nie* pozwolić
na wprowadzanie *własnej* treści do monitora.

BTW: czy jest na grupie ktoś, kto *ma* Hyundaya "3D"?

pzdr, Gotfryd

26 Data: Listopad 03 2009 09:57:26
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Janko Muzykant 

Gotfryd Smolik news pisze:

Stereo wejdzie od strony tv tym razem.

 I co, stację TV razem z licencją na kodery sobie będziemy
fundować? ;)

Będziemy, będziemy :)
Ostatnimi latami fundowaliśmy sobie hade. Gotówą, w sklepie z telewizorami i dekoderami oraz oglądaniem podpasek i łupieżu, wyposażając za tę przyjemność w sprzęt produkcję.

 Patrz wątek obok - obawiam się, że ta droga może *nie* pozwolić
na wprowadzanie *własnej* treści do monitora.

Wystarczy taki monitor pokryć folią lentikularną :)

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/umiera się tylko raz/

27 Data: Listopad 02 2009 09:03:25
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Sun, 1 Nov 2009, "Paweł W." wrote:

Janko Muzykant pisze:

Ale po co fullhd do stereo - od początku zakładałem 1280x720. Tylko - o naiwny, nie zobaczyłem sampli z tego trybu, a jest to koszmar. Interpolacja jak z MSPainta, każdy skos pełen schodów... czyli nie ma 1280x720.

A po co w ogóle 1/2HD? Przecież:
Nikt nie ma na czym tego obejrzeć.

  "1/2 HD"? Czyli mniej niż 1024x768?
  NIKT powiadasz???
  Właź pod stół! ;)

pzdr, Gotfryd
(monitor CRT >120 Hz przy potrzebnej rozdzielczości,
  do tego okulary "model Elsa" - na allegro ~80 zł,
  drivery NVidii za darmo;  do 1280x* *mój* monitor
  jest ciut za słaby)

28 Data: Listopad 02 2009 11:02:17
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Paweł W. 

Gotfryd Smolik news pisze:

(monitor CRT >120 Hz przy potrzebnej rozdzielczości,
 do tego okulary "model Elsa" - na allegro ~80 zł,
 drivery NVidii za darmo; 

Nie mam już CRT. Kartę mam ATI. I co ja mam zrobić? ;)


Pozdrawiam,
Paweł W.

--
"A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

29 Data: Listopad 02 2009 13:45:31
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Mon, 2 Nov 2009, "Paweł W." wrote:

Nie mam już CRT.

  To jest problem który i mnie zamartwia - co będzie, jak mi mój LG-cośtam
weźmie i padnie.

Kartę mam ATI.

  To jest mały szczegół - dokupujesz NVidię.
  W ostateczności drugą kartę na PCI "tylko do stereo" :P

I co ja mam zrobić? ;)

  Siąść i płakać.
  Niestety, o ile niektóre LCD *mają* możliwość *wyświetlania* danych
z >120Hz, to AFAIK żadne dostępne *nie mają* możliwości pobrania
ich w takiej postaci "z zewnątrz".
  A już w postaci "otwartego standardu", możliwego do zaimplementowania
luzem - wcale.
  Klops.
  Pozostaje oglądanie za pomocą stereoskopu pionowych ujęć na monitorze
panoramicznym - przy ekranie 1920x1200 pikseli mamy stereo 800x1200,
co jest dość strawną wartością, oraz 800x600 bądź 960x640 do poziomu.
  Ewentualnie dwa monitory, ale kto będzie z tym walczył (z ustawianiem).

pzdr, Gotfryd

30 Data: Listopad 02 2009 22:39:57
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Paweł W. 

Gotfryd Smolik news pisze:

 Siąść i płakać.
 Niestety, o ile niektóre LCD *mają* możliwość *wyświetlania* danych
z >120Hz, to AFAIK żadne dostępne *nie mają* możliwości pobrania
ich w takiej postaci "z zewnątrz".

Zdjęcia stereo to mogłyby w pętli dawać ;)
A może ten monitor będzie miał takie możliwości?
http://www.chip.pl/chip/news/sprzet/wyswietlanie-obrazu/2009/11/14-calowy-oled-o-rozdzielczosci-full-hd?src=nl_pp


Pozdrawiam,
Paweł W.

--
"A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

31 Data: Listopad 03 2009 00:38:09
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Mon, 2 Nov 2009, "Paweł W." wrote:

A może ten monitor będzie miał takie możliwości?
http://www.chip.pl/chip/news/sprzet/wyswietlanie-obrazu/2009/11/14-calowy-oled-o-rozdzielczosci-full-hd?src=nl_pp

  Wszystkie dotychczasowe konstrukcje miały 100/200Hz wyłącznie "do celów
wewnętrznych" - z pół- i ćwierćobrazami generowanymi w procesorze
graficznym.
  Postęp technologii, pozwalający na wepchnięcie różnych "gotowców"
do srodka monitora, stanowi powód moich obaw.
  Dadzą Ci *wybrane* właściwości, a nie to co byś chciał wykorzystać
byle darmowym driverem z NVidii :]
  Obym się mylił - oczywiście...

pzdr, Gotfryd

32 Data: Listopad 12 2009 22:52:40
Temat: Korekta, bylo: Stereo i ruchomo
Autor: Gotfryd Smolik news 

  Narzekałem sobie:

On Mon, 2 Nov 2009, Gotfryd Smolik news wrote:

I co ja mam zrobić? ;)

Siąść i płakać.
Niestety, o ile niektóre LCD *mają* możliwość *wyświetlania* danych
z >120Hz, to AFAIK żadne dostępne *nie mają* możliwości pobrania
ich w takiej postaci "z zewnątrz".
A już w postaci "otwartego standardu", możliwego do zaimplementowania
luzem - wcale.
Klops.

....i w zasadzie powinienem oberwać.
  A tu na grupie ... cisza :O

  Samsung SyncMaster 2233RZ 120 Hz
  ViewSonic FuHzion VX2265wm 120 Hz

http://www.samsung.com/pl/function/search/espsearchResult.do?keywords=2233RZ&input_keyword=2233RZ
http://www.viewsonic.com/products/desktop-monitors/lcd/x-series/vx2265wm-fuhzion-lcd.htm

....i teraz hit, dostępne w .pl:
http://allegro.pl/item796719933_zestaw_dla_gracza_monitor_okulary_3d_najtaniej.html

  Przyznaję, ze jestem w szoku, bo w 1. przybliżeniu wygląda, że
(w odróżnieniu od poprzednich rozwiązań, w tym niedawno obecnego
na rynku Hyundaya) jest to normalne przełączanie pól, dające się
użyć z (praktycznie) każdym "standardem"!
  Ze strony vewsonic: "Revolutionary, pure 120Hz frame rate"

  Hm... jakby tak jeszcze było najmniej 1200 pikseli w pionie... ;)

pzdr, Gotfryd

33 Data: Listopad 01 2009 20:36:30
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Bronek Kozicki 

On 31/10/2009 22:18, Janko Muzykant wrote:

Po pierwsze 20 klatek na sekundę. No wiadomo było, ale w większości scen
można podkręcić do 24. A ta mniejszość to niestety łażące ludziki, te

kamera HD kosztuje podobnie co DSLR, ale nadaje się lepiej do robienia filmów.

http://www.adamsmialek.neostrada.pl/flash/01.htm

no ładne i dziekuję za podzielenie się. Wolę jednak kinowe 3D , z okularami polaryzacyjnymi.


B.

34 Data: Listopad 01 2009 21:57:38
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Janko Muzykant 

Bronek Kozicki pisze:

Po pierwsze 20 klatek na sekundę. No wiadomo było, ale w większości scen
można podkręcić do 24. A ta mniejszość to niestety łażące ludziki, te

kamera HD kosztuje podobnie co DSLR, ale nadaje się lepiej do robienia filmów.

I tak i nie. Nie ma ograniczeń co do fps, za to taka z kontrolą go jest sporo droższa no i nie robi zdjęć (trzeba dźwigać dwa klamoty).

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/walka o pokój, walka z terroryzmem, a może wszystko dla twego bezpieczeństwa?/

35 Data: Listopad 04 2009 09:21:58
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: John Smith 

Janko Muzykant napisał(a):

Bronek Kozicki pisze:
Po pierwsze 20 klatek na sekundę. No wiadomo było, ale w większości scen
można podkręcić do 24. A ta mniejszość to niestety łażące ludziki, te

kamera HD kosztuje podobnie co DSLR, ale nadaje się lepiej do robienia
filmów.

I tak i nie. Nie ma ograniczeń co do fps, za to taka z kontrolą go jest
sporo droższa no i nie robi zdjęć (trzeba dźwigać dwa klamoty).

Próbowałeś rzeczywiście robić filmy stereo z płytką głębią?
Bo na razie pokazujesz f64.

--
Mirek

36 Data: Listopad 04 2009 21:34:03
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Janko Muzykant 

John Smith pisze:

Próbowałeś rzeczywiście robić filmy stereo z płytką głębią?
Bo na razie pokazujesz f64.

Tak, Heliosami. Ale nie mam nic w tej chwili, coś może wystawię w najbliższym czasie.
Szczyt paranoi przy filmowaniu 500D to brak wymuszania przysłony - pozostaje m42 :)

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/jadam kebaby, ale jestem pacyfistą/

37 Data: Listopad 05 2009 09:27:58
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: John Smith 

Janko Muzykant napisał(a):

John Smith pisze:
Próbowałeś rzeczywiście robić filmy stereo z płytką głębią?
Bo na razie pokazujesz f64.

Tak, Heliosami. Ale nie mam nic w tej chwili, coś może wystawię w
najbliższym czasie.

Daj znać koniecznie, chętnie obejrzę.

Szczyt paranoi przy filmowaniu 500D to brak wymuszania przysłony -
pozostaje m42 :)

No to rzeczywiście - filmowanie dla wytrwałych. :-)

Ale za to takim Jupiterem 9 to możesz płynnie przysłoną kręcić.:-)
Tylko pewnie czas migawki (a zatem ekspozycja) skokowo się zmienia,
prawda? Czy może chociaż ISO płynnie to koryguje? Widać skoki
ekspozycji, czy da się to w miarę płynnie zrobić?

--
Mirek

38 Data: Listopad 05 2009 09:43:56
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Janko Muzykant 

John Smith pisze:

Szczyt paranoi przy filmowaniu 500D to brak wymuszania przysłony -
pozostaje m42 :)

No to rzeczywiście - filmowanie dla wytrwałych. :-)

Jak za czasów kina moralnego niepokoju :)

Ale za to takim Jupiterem 9 to możesz płynnie przysłoną kręcić.:-)

Z heliosem też, tylko trzeba kulkę wyciągnąć :)

Widzę, że trzeba będzie kupić dwa pancolary do zestawu...

Tylko pewnie czas migawki (a zatem ekspozycja) skokowo się zmienia,
prawda? Czy może chociaż ISO płynnie to koryguje? Widać skoki
ekspozycji, czy da się to w miarę płynnie zrobić?

Imo jest skok 1/3 ev. Za to (dzięki niebiosom) jest blokada AE. W przeciwieństwie do Olka.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/lanza - ech, to był proszek.../

39 Data: Listopad 05 2009 09:54:17
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: John Smith 

Janko Muzykant napisał(a):

John Smith pisze:
Szczyt paranoi przy filmowaniu 500D to brak wymuszania przysłony -
pozostaje m42 :)

No to rzeczywiście - filmowanie dla wytrwałych. :-)

Jak za czasów kina moralnego niepokoju :)

Ale za to takim Jupiterem 9 to możesz płynnie przysłoną kręcić.:-)

Z heliosem też, tylko trzeba kulkę wyciągnąć :)

Faktycznie.
Niektórzy nie mając Heliosa nie wiedzą nawet ile tracą. :-)

Widzę, że trzeba będzie kupić dwa pancolary do zestawu...

A zrobiłeś już sobie jakąś gąsienicę typu follow focus do stereo? :-)

--
Mirek

40 Data: Listopad 05 2009 10:10:38
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Janko Muzykant 

John Smith pisze:

A zrobiłeś już sobie jakąś gąsienicę typu follow focus do stereo? :-)

No, to wyzwanie niewątpliwie. Ale bardziej poważnie myślę na głowicą do panoram sterowaną silnikiem krokowym z mikroprocesora.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/...i żeby każdy miał lizaka i watę z cukru bym chciał!/

41 Data: Listopad 05 2009 10:37:17
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: John Smith 

Janko Muzykant napisał(a):

John Smith pisze:
A zrobiłeś już sobie jakąś gąsienicę typu follow focus do stereo? :-)

No, to wyzwanie niewątpliwie. Ale bardziej poważnie myślę na głowicą do
panoram sterowaną silnikiem krokowym z mikroprocesora.

Eee tam, panoramy to się z ręki robi. ;-)
Pod głowicę jeszcze trzebaby statyw taszczyć. Nie dla mnie.

Chyba że chodzi Ci o płynne panoramowanie ruchomych obrazków, a
następnym projektem będzie dolly. :-)

--
Mirek

42 Data: Listopad 05 2009 12:30:20
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Janko Muzykant 

John Smith pisze:

Eee tam, panoramy to się z ręki robi. ;-)
Pod głowicę jeszcze trzebaby statyw taszczyć. Nie dla mnie.

Panoramy nieruchome - jak najbardziej.

Chyba że chodzi Ci o płynne panoramowanie ruchomych obrazków, a
następnym projektem będzie dolly. :-)

A właśnie o ruchome chodzi. Łapa nie wyrabia, zwłaszcza przy powolnych obrotach. Może są statywy, które umożliwiają z ręki obrót poniżej stopnia na sekundę (czas), nie wiem.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/aby wybrać opcję pierwszą wciśnij dwójkę/

43 Data: Listopad 05 2009 16:17:48
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: nb 

at Thu 05 of Nov 2009 09:43, Janko Muzykant wrote:

John Smith pisze:
Szczyt paranoi przy filmowaniu 500D to brak wymuszania przysłony -
pozostaje m42 :)

No to rzeczywiście - filmowanie dla wytrwałych. :-)

Jak za czasów kina moralnego niepokoju :)

Ale za to takim Jupiterem 9 to możesz płynnie przysłoną kręcić.:-)

Z heliosem też, tylko trzeba kulkę wyciągnąć :)

Widzę, że trzeba będzie kupić dwa pancolary do zestawu...

Tylko pewnie czas migawki (a zatem ekspozycja) skokowo się zmienia,
prawda? Czy może chociaż ISO płynnie to koryguje? Widać skoki
ekspozycji, czy da się to w miarę płynnie zrobić?

Imo jest skok 1/3 ev. Za to (dzięki niebiosom) jest blokada AE. W
przeciwieństwie do Olka.

A to takie ważne z blokadą AE?

Sony puściła serię xxx+30, czyli face lifting do serii xxx
(np 300->330, 350->380 itd). Główne zmiany to radykalne
przetasowanie w klawiszologii, zamiana CF na SD i usunięcie
klawisza AE-lock. Akurat dla mnie ta ostatnia zmiana nie do
przełknięcia.


--
nb

44 Data: Listopad 05 2009 20:59:00
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Janko Muzykant 

nb pisze:

Tylko pewnie czas migawki (a zatem ekspozycja) skokowo się zmienia,
prawda? Czy może chociaż ISO płynnie to koryguje? Widać skoki
ekspozycji, czy da się to w miarę płynnie zrobić?
Imo jest skok 1/3 ev. Za to (dzięki niebiosom) jest blokada AE. W
przeciwieństwie do Olka.

A to takie ważne z blokadą AE?

Czasem dobrze mieć automat (przy szybkich zmianach kadru), a wtedy dobrze jest, żeby zmiany jasności przebiegały płynnie.

Sony puściła serię xxx+30, czyli face lifting do serii xxx
(np 300->330, 350->380 itd). Główne zmiany to radykalne przetasowanie w klawiszologii, zamiana CF na SD i usunięcie
klawisza AE-lock. Akurat dla mnie ta ostatnia zmiana nie do
przełknięcia.

Widocznie przeciętny XXYY nie wiedział po co to i dostawał stresu.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/prawdziwa wolność to wybór drogi dla większości nieatrakcyjnej/

45 Data: Listopad 06 2009 00:24:56
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: nb 

at Thu 05 of Nov 2009 20:59, Janko Muzykant wrote:

nb pisze:
Tylko pewnie czas migawki (a zatem ekspozycja) skokowo się zmienia,
prawda? Czy może chociaż ISO płynnie to koryguje? Widać skoki
ekspozycji, czy da się to w miarę płynnie zrobić?
Imo jest skok 1/3 ev. Za to (dzięki niebiosom) jest blokada AE. W
przeciwieństwie do Olka.

A to takie ważne z blokadą AE?

Czasem dobrze mieć automat (przy szybkich zmianach kadru), a wtedy
dobrze jest, żeby zmiany jasności przebiegały płynnie.

Sony puściła serię xxx+30, czyli face lifting do serii xxx
(np 300->330, 350->380 itd). Główne zmiany to radykalne
przetasowanie w klawiszologii, zamiana CF na SD i usunięcie
klawisza AE-lock. Akurat dla mnie ta ostatnia zmiana nie do
przełknięcia.

Widocznie przeciętny XXYY nie wiedział po co to i dostawał stresu.

Chyba zła diagnoza.
Ja jestem przypadkowym posiadaczem Sony (i w ogóle aparatów
fotograficznych), więc oczko niżej niż przeciętny.
A stres wywołuje przycisk 'inteligentny teleobiektyw',
- który jednak zostawiono - a działający tylko wtedy,
kiedy są wyłÄ…czone RAWy, czyli w moim przypadku nigdy.

Poza tym AEL jest chyba bardzo przydatny dla początkujących,
którzy usiłują robić zdjęcia w trudnych warunkach oświetleniowych.
Np. w jasny dzień, gdzie górna połowa (początkujący jeszcze
nie wie o trójpodziale) to niebo z jasnymi obłoczkami,
a na dole cokolwiek - budynki/góry/drzewa.
Wie że przepala niebo, to ustawia na niebo, blokuje AE, zjeżdża
w dół i pstryka (albo odwrotnie, jeśli budynki itp. za ciemne).
W obu wypadkach sekunda, a bez AEL to stres ;-)

Z drugiej strony, to przycisk zmiany ekspozycji jest jedynym
wygodniejszym od przycisku blokowania ekspozycji. A z trzeciej
strony to blokada ekspozycji utrudnia analizę fotek od strony
przekłamanych exifów.


--
nb

46 Data: Listopad 06 2009 17:49:46
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: John Smith 

Janko Muzykant napisał(a):

nb pisze:
Sony puściła serię xxx+30, czyli face lifting do serii xxx
(np 300->330, 350->380 itd). Główne zmiany to radykalne przetasowanie
w klawiszologii, zamiana CF na SD i usunięcie
klawisza AE-lock. Akurat dla mnie ta ostatnia zmiana nie do
przełknięcia.

Widocznie przeciętny XXYY nie wiedział po co to i dostawał stresu.

Raczej świadome pozycjonowanie produktu dla mas, żeby za chwilę nie
wystarczał tym bardziej ambitnym jednostkom i prowokował upgrade.
Na pierwszy rzut oka osoby kupującej pierwsze lustro nie zauważysz, a po
roku przeszkadza.

--
Mirek

47 Data: Listopad 06 2009 00:30:31
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 5 Nov 2009, nb wrote:

at Thu 05 of Nov 2009 09:43, Janko Muzykant wrote:

Imo jest skok 1/3 ev. Za to (dzięki niebiosom) jest blokada AE.
W przeciwieństwie do Olka.

A to takie ważne z blokadą AE?

  Tak - klasyka, kiedy trzeba "przejść" przez nasłonecznioną
stronę albo np. w jakiejś "szczelinie" (np. stojąc na drodze,
wzdłuż której świeci słońce).
  Bez blokady w kadrze są dziwy - AE wymusza Ci że widzisz dany
przedmiot np. jako prześwietlony, za moment stanowi ciemność
i z powrotem "białe".
  A niebo z białego na niebieski i z powrotem.

pzdr, Gotfryd

48 Data: Styczen 04 2010 20:41:36
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: nb 

at Thu 05 of Nov 2009 16:17, nb wrote:

at Thu 05 of Nov 2009 09:43, Janko Muzykant wrote:

John Smith pisze:
Szczyt paranoi przy filmowaniu 500D to brak wymuszania przysłony -
pozostaje m42 :)

No to rzeczywiście - filmowanie dla wytrwałych. :-)

Jak za czasów kina moralnego niepokoju :)

Ale za to takim Jupiterem 9 to możesz płynnie przysłoną kręcić.:-)

Z heliosem też, tylko trzeba kulkę wyciągnąć :)

Widzę, że trzeba będzie kupić dwa pancolary do zestawu...

Tylko pewnie czas migawki (a zatem ekspozycja) skokowo się zmienia,
prawda? Czy może chociaż ISO płynnie to koryguje? Widać skoki
ekspozycji, czy da się to w miarę płynnie zrobić?

Imo jest skok 1/3 ev. Za to (dzięki niebiosom) jest blokada AE. W
przeciwieństwie do Olka.

A to takie ważne z blokadą AE?

Sony puściła serię xxx+30, czyli face lifting do serii xxx
(np 300->330, 350->380 itd). Główne zmiany to radykalne
przetasowanie w klawiszologii, zamiana CF na SD i usunięcie
klawisza AE-lock. Akurat dla mnie ta ostatnia zmiana nie do
przełknięcia.


Ha! O ile Sony nie bardzo kwapi się do zmiany softu w alfach to zrobiło
wyjątek. Bodajże 330 i 380 mają nowe wersje, które do oryginalnej
wprowadzają możliwoć blokady ekspozycji. Czyżby przedstawiciele firmy
czytali p.r.f.c?
Jeśli tak, to pewnie wprowadzą modyfikację, pozwalającą wyświetlić
kratkę (żeby łatwiej utrzymać pion/poziom). Zaraz, zaraz, a czy
ktoś wspominał na grupie, że W SONY PRZYDAŁABY SIĘ KRATKA UŁATWIAJĄCA
utrzymanie poziomu/pionu (może ktoś przetłumaczyć to na japoński?)


PS Lewa ręka idzie mi regularnie w górę tak, że obrazek jest
przekręcony parę stopni w kierunku CCW, o czym ciągle zapominam.










--
nb

49 Data: Listopad 05 2009 09:50:27
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Wed, 4 Nov 2009, Janko Muzykant wrote:

Szczyt paranoi przy filmowaniu 500D to brak wymuszania przysłony

  ????
  No to te wszystkie zachwyty nad "panowaniem nad GO" stają się mityczne.
  Dobrze rozumiem?
  Może osoby które miały "filmujące lustrzanki" w ręku napiszą, jak
w poszczególnych modelach to wygląda. W szczególności:
- czy są tryby "S", "A" i "M"
- czy jest AE-lock (mi przy hybrydzie brak AEL czasem dokucza)

pzdr, Gotfryd

50 Data: Listopad 05 2009 10:14:16
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Janko Muzykant 

Gotfryd Smolik news pisze:

Szczyt paranoi przy filmowaniu 500D to brak wymuszania przysłony

 ????
 No to te wszystkie zachwyty nad "panowaniem nad GO" stają się mityczne.
 Dobrze rozumiem?

E tam, bierze się taśmę klejącą na styki i masz otwartą przysłonę :)
Zresztą to jest całkiem praktyczny sposób - kiedyś zaklejałem styki lampy którejś systemowej, żeby nie mieć przedbłysku (używana awaryjnie do wyzwalania lamp, bo się kabel urwał)

 Może osoby które miały "filmujące lustrzanki" w ręku napiszą, jak
w poszczególnych modelach to wygląda. W szczególności:
- czy są tryby "S", "A" i "M"

EP1 - tryb A, brak M
500D pełne auto (łącznie z iso).

- czy jest AE-lock (mi przy hybrydzie brak AEL czasem dokucza)

500D jest.
EP1 0 nie ma.

Oba pracują z ''niczym'' (m42).

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/nie śpij! - terrorysta nigdy nie śpi!/

51 Data: Listopad 06 2009 00:23:35
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 5 Nov 2009, Janko Muzykant wrote:

E tam, bierze się taśmę klejącą na styki i masz otwartą przysłonę :)

  :)

Zresztą to jest całkiem praktyczny sposób - kiedyś zaklejałem styki lampy którejś systemowej, żeby nie mieć przedbłysku

  Y tam, zawsze mówiłem, że tańsze lustrzanki są głęboko za hybrydami,
a za argument służył mi właśnie brak dowolności kombinacji trybów
A/S/M z trybami TTL/M :)
(przy "M" nie ma przedbłysku, bo po co).

  Thx. za info.

pzdr, Gotfryd

52 Data: Listopad 05 2009 16:21:53
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: nb 

at Thu 05 of Nov 2009 09:50, Gotfryd Smolik news wrote:

On Wed, 4 Nov 2009, Janko Muzykant wrote:

Szczyt paranoi przy filmowaniu 500D to brak wymuszania przysłony

  ????
  No to te wszystkie zachwyty nad "panowaniem nad GO" stają się
  mityczne. Dobrze rozumiem?
  Może osoby które miały "filmujące lustrzanki" w ręku napiszą, jak
w poszczególnych modelach to wygląda. W szczególności:
- czy są tryby "S", "A" i "M"
- czy jest AE-lock (mi przy hybrydzie brak AEL czasem dokucza)

W lustrzamkach też :-) Przed chwilą pisałem o pomyśle Sony
polegającym na usunięciu klawisza AEL.


pzdr, Gotfryd

--
nb

53 Data: Listopad 06 2009 00:26:31
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 5 Nov 2009, nb wrote:

at Thu 05 of Nov 2009 09:50, Gotfryd Smolik news wrote:

- czy jest AE-lock (mi przy hybrydzie brak AEL czasem dokucza)

W lustrzamkach też :-) Przed chwilą pisałem o pomyśle Sony
polegającym na usunięciu klawisza AEL.

  :O!
  Nie no, AEL w hybrydach ("dużych") zazwyczaj jest, tyle że
np. w KM A* nie działa przy filmowaniu (czego nie rozumiem),
ale AFAIK właśnie w Sony 828 (czy jakoś tak) było.
  Narzekałem na brak przy filmowaniu, nie brak w ogóle, tym
ostatnim mnie zaskoczyłeś :D

pzdr, Gotfryd

Stereo i ruchomo



Grupy dyskusyjne