Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie
1 | Data: Luty 07 2009 13:31:01 |
Temat: Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie | |
Autor: | Jestem w drodze na narty, przed samymi Tychami wskaźnik temperatury 2 |
Data: Luty 07 2009 23:23:48 | Temat: Re: Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie | Autor: Ramok | napisał(a)/has written: Jestem w drodze na narty, przed samymi Tychami wskaźnik temperaturyPewnie komp uznał, że lepiej ograniczyć moc niż doprowadzić do poważniejszej awarii. Po chwili temp. powróciła do normalnej ale potem jeszcze wiele razyJak to nie mogli? Fakt, że to nie łatwe, ale nie niemożliwe. Czy ktoś ma jakiś pomysł co moźe być przyczyną? Albo jak mi pomóc?Ja niestety nic nie poradzę (bo mechanikiem nie jestem), ale może ktoś inny? Jedyne co przychodzi mi do głowy poza tym co już Tobie powiedziano, to że mogło być mało płynu chłodzącego i układ się zapowietrzył (ale to serwisy też pewnie by zdiagnozowały). Serdecznie zapraszam na http://stilo.autokacik.pl, na forum był już chyba poruszany każdy temat odnośnie problemów ze Stilo, a nawet jeśli nie, to jest kilka osób z Bielska i okolic, a także kilku naprawdę dobrych speców od aut którzy potrafią "pomóc na odległość" itd.. Pozdrawiam, MarekPowodzenia! /Ramok 3 |
Data: Luty 08 2009 05:57:33 | Temat: Re: Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie | Autor: | On 7 Lut, 23:23, Ramok wrote: Jak to nie mogli? Fakt, że to nie łatwe, ale nie niemożliwe.W tym modelu termostat jest cały z obudową,po konsultacjach telefonicznych z mechanikami z wawy okazało się że nie można go wyjąć. Albo czujnik albo termostat, dziś z nudów pojeździłem trochę na trasie Bielsko - Cieszyn no i pod obciążeniem (jazda pod górkę) wskazówka temperatury wody rośnie, po wrzuceniu na luz po pewnym czasie opada... jutro otwieraja serwis na katowickiej o 6 rano, liczę na ich pomoc... pozdrawiam 4 |
Data: Luty 08 2009 17:31:11 | Temat: Re: Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie | Autor: Ramok | napisał(a)/has written: On 7 Lut, 23:23, Ramok wrote:No tak, termostat jako taki jest cały, ale myślałem, że Tobie chodziło o tymczasowe złączenie "rurek", coś w stylu elektrycznego "na krótko", żeby silnik/chłodzenie było cały czas na dużym obiegu. To jakoś fizycznie powinno się dać zrobić, ale może faktycznie lepiej nie kombinować, tylko poczekać do jutra. Mam nadzieję, że w trakcie dzisiejszych jazd zwiedziłeś choć odrobinę Podbeskidzie, bo jest co oglądać (od Żaru, przez Szczyrk, Wisłę po Cieszyn) ;D Albo czujnik albo termostat, dziś z nudów pojeździłem trochę na trasieTo jedno z lepszych ASO Fiata (choć niektórzy mówią -nie całkiem bezpodstawnie- że wszelkie ASO to zło ;) ) jest więc szansa że coś zaradzą i naprawią autko ;) pozdrawiamRównież i powodzenia! /Ramok 5 |
Data: Luty 08 2009 23:34:53 | Temat: Re: Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie | Autor: | auto oddane do serwisu. ich diagnoza - uszkodzona pompa wody. Może być 6 |
Data: Luty 09 2009 10:19:22 | Temat: Re: Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie | Autor: wchpikus | Witam! 7 |
Data: Luty 09 2009 19:00:16 | Temat: Re: Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie | Autor: jo44 | wchpikus pisze: Witam! Z ciekawości - też mam Stilo: czy przy wymianie pompy trzeba wymienić rozrząd, czy też przy wymianie rozrządu trzeba wymienić pompę? 8 |
Data: Luty 10 2009 00:09:12 | Temat: Re: Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie | Autor: \M. | Awaria pompy wody w JTD to rzadość wchpikus pisze: 9 |
Data: Luty 10 2009 18:32:05 | Temat: Re: Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie | Autor: Ramok | \M. napisał(a)/has written: Awaria pompy wody w JTD to rzado��CoĹ w ten deseĹ. Niektórzy twierdzÄ , że rzeczywiĹcie lepiej dla ĹwiÄtego spokoju wymieniaÄ razem z rozrzÄ dem (koszt wzglÄdnie niewielki, za to jak pompa stanie, to spaÄ idzie rozrzÄ d, a wraz z nim praktycznie cały silnik JTD). WiÄkszoć jednak zaleca i praktykuje wymianÄ co drugÄ wymianÄ paska i/lub 5 lat (sam rozrzÄ d co 80kkm lub 5 lat). /Ramok 10 |
Data: Luty 10 2009 09:50:46 | Temat: Re: Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie | Autor: | witam, 11 |
Data: Luty 10 2009 18:54:26 | Temat: Re: Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie | Autor: Ramok | Życzymy udanego wypoczynku i szczęśliwego, spokojnego powrotu! 12 |
Data: Luty 16 2009 10:00:31 | Temat: Re: Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie | Autor: gumis |
CoĹ w ten deseĹ. Niektórzy twierdzÄ , że rzeczywiĹcie lepiej dla ĹwiÄtegoW JTD pompa wody napÄdzana jest plecami paska. Jak pompa stanie to pasek siÄ bÄdzie slizgal. Raczej nic z paskiem siÄ nie stanie, po dluzszym czasie pewnie peknie ale nie od razu. TG 13 |
Data: Luty 16 2009 17:49:35 | Temat: Re: Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie | Autor: Ramok | gumis napisał(a)/has written: W JTD pompa wody napÄdzana jest plecami paska. Jak pompa stanie to pasekOd razu zaznaczÄ, że jestem raczej "Ĺwiadomym użytkownikiem", a nie mechanikiem, ale z opinii i doĹwiadczenia innych wynika, że: a) zgadza siÄ, w JTD pasek napÄdza plecami pompÄ, z tym że i tak jak napisałeĹ zatrzymanie pompy wody może -niekoniecznie od razu, ale jeĹli sam pasek był już w kiepskiej formie, szybciej niż później- doprowadziÄ do zerwania paska. Dodam, że słyszałem o jednym przypadku, że pasek rozrzÄ du zerwał sie po awarii pompy (naprawa silnika za kilka tyĹ. zł) oraz kilka przypadków, po których z rozrzÄ dem jako takim nic siÄ nie stało. b) drugim powodem zalecanej wymiany jest wzmożone prawdopodobieĹstwo ciekniÄcia, co w połÄ czeniu z koniecznoĹciÄ wymiany paska by usunÄ Ä usterkÄ sprawia, że ze wzglÄdu na niemałe koszty wymiany "rozrzÄ du" oraz niewielkÄ cenÄ pompy, wiÄkszoć użytkowników decyduje siÄ wymieniaÄ jÄ co drugÄ , maks. trzeciÄ wymianÄ paska. /Ramok 14 |
Data: Luty 14 2009 09:05:35 | Temat: Re: Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie | Autor: jo44 | \M. pisze: Awaria pompy wody w JTD to rzadość Dzięki za oświecenie. :) Mój Stilo (120KM) dobiega już 90 kkm - w tabeli przeglądów nie dojrzałem nic o wymianie paska rozrządu i byłby kłopot. :( 15 |
Data: Luty 14 2009 13:52:01 | Temat: Re: Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie | Autor: jo44 | jo44 pisze: \M. pisze: Zajrzałem jednak do instrukcji - pasek zębaty rozrządu w Multijet wymienić należy na 5 przeglądzie - czyli po 150 kkm. Nie wiem więc skąd wzięła się ta informacja, że: "rozrzad wytrzymuje spokojnie 80kkm". Trochę "zgłupiałem" - 80 to on wytrzyma na pewno, jeśli wg instrukcji ma wytrzymać 150! 16 |
Data: Luty 14 2009 18:00:32 | Temat: Re: Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie | Autor: ici | Zajrzałem jednak do instrukcji - pasek zębaty rozrządu To praktyczna rada "starych kierowców/mechaników" Fiaty: rozrząd co 80 km. Inne samochody również w tych okolicach. Tyle jest jazdy bez niespodzianek, więcej .... jak się uda. Ja wymieniałem po 80, zawsze to taniej niż remont silnika. 17 |
Data: Luty 10 2009 13:05:23 | Temat: Re: Stilo multiwagon, 1.9 multijet 150KM, awaria w trasie | Autor: wchpikus | WItam! Z ciekawości - też mam Stilo: No raczej wole przy wymienie rozrzadu (700zl) wymienic pompe (130) niz na odwrot:) Pozdrawiam |