Stosowanei kleju anaerobowego.
1 | Data: Wrzesien 19 2012 09:31:00 |
Temat: Stosowanei kleju anaerobowego. | |
Autor: 4CX250 | Gniazdo na łożysko wału korbowego w karterze silnika motoroweru simson jest nieco wybite. Na starym łożysku od strony magneta w porównaniu do łożyska od strony sprzegła widać wyraźnie że jego obwód jest wyszlifowany i czysty co znaczy że się całe łożysko obracało w gnieźnie. Jest owalizacja otworu góra dół zgodnie z ruchem tłoka. Luz na zimno około 0,06 a po rozgrzaniu wiadomo będzie jeszcze większy. Zastanawiam się nad uszczelnieniem luzu specjalnym klejem do łożysk. Wybór padł na Technicoll - Anaerobic 6601 o niskiej lepkości przez co nadaje się do wypełniania szczelin poniżej 0,15mm. 2 |
Data: Wrzesien 19 2012 09:48:21 | Temat: Re: Stosowanei kleju anaerobowego. | Autor: Filip | W dniu 2012-09-19 09:31, 4CX250 pisze: Więc jak widać smarowanie klejem gorącego do 100stCześć, po pierwsze musisz zastanowić się czy Twój wybór jest absolutnie idealny do Twojego problemu (technicol), czegokolwiek użyłem z tej firmy okazało się że to gówno nie jest warte złamanego grosza. Po drugie, powyższe Twoje pytanie powinieneś kierować bezpośrednio do producenta lub przedstawiciela danej firmy. Wtedy otrzymasz rzetelną odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie 3 |
Data: Wrzesien 19 2012 12:16:21 | Temat: Re: Stosowanei kleju anaerobowego. | Autor: J.F | Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup Zastanawiam się nad uszczelnieniem luzu specjalnym klejem do łożysk. Wybór padł na Technicoll - Anaerobic 6601 o niskiej lepkości przez co nadaje się do wypełniania szczelin poniżej 0,15mm. Skoro to taki swietny klej do lozysk, to powinno dzialac :-) Lozysko tez sie podgrzeje i powiekszy, klej tez sie powinien powiekszyc, moze nawet bardziej niz stal i aluminium, wiec bedzie ciasniej. I jedyne o co sie martwic, ze byc moze zalozyli ze lozysko bedzie sie mocniej grzac niz korpus, i zadnego problemu nie maja Czy można ten klej aplikować na rozgrzane elementy? Ja tam nie wiem, ale na moj gust to powinien byc epoksyd. On przy wiekszej temperaturze i rzadszy i szybciej wiaze ... a przy wiekszej temperaturze to moze bardzo szybko zwiazac. Generalnie to bym posmarowal przed wlozeniem. Albo podgrzac dopiero po wsadzeniu. Wytrzymalosc kleju i tak bedzie mala, nie jestes specjalista. J. 4 |
Data: Wrzesien 19 2012 04:37:41 | Temat: Re: Stosowanei kleju anaerobowego. | Autor: | W dniu środa, 19 września 2012 09:31:04 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał: Gniazdo na łożysko wału korbowego w karterze silnika motoroweru simson jest Nie klej a masa typy Chester Molecular. Strasznie brzmi jak by z Księżyca wozili. To epoksyd z wypełniaczem. Jako wypełniacz stosują pył ceramiczny, pył aluminiowy , pył stalowy i wiele innych. Dobiera się rodzaj do materiałów. Podstawą żeby było dobrze jest perfekcyjne przygotowanie powierzchni przed złożeniem. W miejscu gdzie wyszło Ci największe wyrobienie robisz punktakiem kilka punktów. Skręcasz na sucho. Rozkręcasz. Powinieneś zobaczyc że wybite punkty trochę się spłaszczyły. Te spłaszczone punkty będą bazą do oparcia łożyska. Bez nich łozysko może ułożyć się w pozycji najmniej korzystnej. Potem obróbka chemiczna. Samo odtłuszczenie aluminium nie wystarczy. Musisz znaleźć sposób wytrawienia w miejscu gdzie będzie masa. Można wytrawić zasadą sodową ( Kret do rur). Jak tylko pojawią się pęcherzyki gazu na całej powierzchni trzeba przestać trawić i dobrze wypłukać wodą. Dobrze by było jak by do ostatniego płukania użyć wody demineralizowanej. Łożysko trzeba porysować ale tak żeby pozostawić na obwodzie miejsca nie ruszone. Oczywiście tam gdzie będzie dotykało do napunktowanych miejsc też. Smarujesz Chester metalem i skręcasz. Uważasz żeby masa nie wpłynęła w płaskie powierzchnie. Nie skręcasz od razu na maksa. Zostawiasz trochę luzu. Po czasie jaki przeczytasz z opakowania dokręcasz na maksa. I już. Istotne jest dobranie właściwego materiału. Jak ma dobrze przenosić ciepło to z aluminium. Jak ma być super twarde to ceramika. Robią i miksy typu aluminium ceramika, stal miedz itp. Można i inaczej, znaczy się trochę lepiej ale drożej. Roztacza się wybity otwór. Potem nakłada odpowiednią masę tak żeby dało się potem wytoczyć otwór o odpowiedniej średnicy. Wytrzymałość mechaniczna odpowiednio dobranych mas naprawczych jest wielokrotnie większa od aluminium a niektórych większa od stali, oczywiście przy pracy w temperaturach deklarowanych przez producenta. Taką skrajną temperaturą jest ok 120 stopni. 5 |
Data: Wrzesien 19 2012 10:42:14 | Temat: Re: Stosowanei kleju anaerobowego. | Autor: kapec | Na tak niewielki luz niepotrzeba zadnych chesterow. Tu masz do wyboru 6 |
Data: Wrzesien 20 2012 08:23:49 | Temat: Re: Stosowanei kleju anaerobowego. | Autor: 4CX250 | Uzytkownik "kapec" napisal w wiadomosci Na tak niewielki luz niepotrzeba zadnych chesterow. Tu masz do wyboru To jest to samo co Technicoll 6601 o którym wspomnialem. W sklepie z lozyskami maja rózne kleje obu tych producentów i twierdza ze wedlug informacji jakie do nich wracaja od klientów oba kleje wspomniane sa identycznej wytrzymalosci. Przy czym rozreklamowany Loctite kosztuje 3x wiecej niz Technicoll. Kupilem technicoll który nadaje sie do szczelin od 0,05 do 0,15 bo Loctite jest gestszy i do szczelin 0,25 wiec nie wiknie w tak mala szczeline. Narazie zrobilem próbe klejenia plaskich blaszek, gdzie jedna para na zimno a druga para w pierwszej godzinie byla podgrzewana do 70stC. Dzisiaj sprawdze polaczenia. Marek 7 |
Data: Wrzesien 20 2012 08:55:46 | Temat: Re: Stosowanei kleju anaerobowego. | Autor: 4CX250 | Technicqll nie podaje rozszerzalnosci cieplnej swoich klejów ale znalazlem w karcie katalogowej Loctite 638 wartosc 80*10^-6 8 |
Data: Wrzesien 20 2012 14:32:40 | Temat: Re: Stosowanei kleju anaerobowego. | Autor: Andrzej KaĹşmierczak |
9 |
Data: Wrzesien 20 2012 14:58:58 | Temat: Re: Stosowanei kleju anaerobowego. | Autor: 4CX250 | Użytkownik "Andrzej Kaźmierczak" napisał w wiadomoĹci autorowi poradziłbym użycie Loctite/Wurth - 603 powinno byÄ OK , 638 za gesty - do wiÄkszych szczelin WłaĹnie o tym pisałem że za gÄsty. A na chestera to tam wogóle nie ma miejsca. przy okazji - jak zwrócicie uwagÄ na skład(i symbolikÄ) to Loctite i Wurth sÄ podejrzanie bliźniacze :-))) Loctite 638 wedłu karty produktu to metakrylan uretanowy a 6601 to metakrylan metylowy. Oba sa klejami anaerobowymi a jednak nieco odmienne te metakrylany sÄ . Nie jestem chemikiem, ale według informacji jakie uzyskałem 6601 jest najodpowiedniejszy z tych dwóch do tej szczeliny. Loctite 603 według karty produktu (niemieckiej, polskiej nie znalazłem) Urethanmethaakrylat wiÄc to to samo co 638 tyle że o mniejszej lepkoĹci. Parametrami bardzo zbliżony do 6601 ale sporo droższy. Wiele osób z branży moto i łozyskowej Ĺmiało zaleca mi użycie 6601. Marek 10 |
Data: Wrzesien 20 2012 15:00:32 | Temat: Re: Stosowanei kleju anaerobowego. | Autor: 4CX250 | Użytkownik "Andrzej Kaźmierczak" napisał w wiadomoĹci przy okazji - jak zwrócicie uwagÄ na skład(i symbolikÄ) to Loctite i Wurth sÄ podejrzanie bliźniacze :-))) No i jeszcze jedno. GdzieĹ natknÄ łem siÄ że Wurth kupuje zawartoć u Henkela (Loctite) :) Marek 11 |
Data: Wrzesien 21 2012 12:06:20 | Temat: Re: Stosowanei kleju anaerobowego. | Autor: Andrzej KaĹşmierczak |
Użytkownik "Andrzej Kaźmierczak" napisał w |