Stukanie w silniku - o to może być?
1 | Data: Luty 10 2007 14:45:28 |
Temat: Stukanie w silniku - o to może być? | |
Autor: Rav | Witam, 2 |
Data: Luty 10 2007 15:05:58 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: MarcinJM | Rav napisał(a): Witam, Trudno zgadnac. Niemniej stukanie, szczegolnie nieregularne jest powodem do niepokoju Paradoksalnie jeżeli chodzi o samą jazdę, to silnik ciągnie po wymianie Co to ma znaczyc? Jak "ciagnie o wiele lepiej"???? Skad czerpie dodatkowa moc? Z oleju? -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 3 |
Data: Luty 10 2007 15:13:59 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Grzegorz | Użytkownik MarcinJM napisał: Paradoksalnie jeżeli chodzi o samą jazdę, to silnik ciągnie po wymianie Jaką lepkość miałeś poprzednio, jaką teraz ???? tak więc poza odgłosami nie ma żadnych innych niepokojących objawów. Tylko to Rzadszy olej, mniejsze opory. Ale żeby aż tak .... G. 4 |
Data: Luty 10 2007 15:26:40 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Zbyszek |
Tak, potwierdzam. Jest to odczuwalne w samochodach o niezbyt wielkiej mocy. Po wymianie oleju (terminowej) auto jezdzi odczuwalnie bardziej dynamicznie. Oczywiscie po kilku dniach kierowca sie przyzwyczaja i nie odczuwa roznicy, jednak tuz po wymianie jest ona zauwazalna. -- Pozdrawiam, Zbyszek 5 |
Data: Luty 10 2007 15:36:50 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Rav | Zbyszek wrote: Co to ma znaczyc? Jak "ciagnie o wiele lepiej"???? Skad czerpie Ano wlasnie, mialem na mysli subiektywne wrazenie, ktore odnioslem po wymianie oleju. Roznica nie byla oczywiscie jakas wielka, ale odczuwalna. Pozdrawiam Rav 6 |
Data: Luty 10 2007 17:02:08 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Filip KK | Zbyszek wrote: Tak, potwierdzam. Jest to odczuwalne w samochodach o niezbyt wielkiej mocy. Po wymianie oleju (terminowej) auto jezdzi odczuwalnie bardziej dynamicznie. Oczywiscie po kilku dniach kierowca sie przyzwyczaja i nie odczuwa roznicy, jednak tuz po wymianie jest ona zauwazalna.Jesli moge wtracic slowko... To nie "po kilku dniach kierowca sie przyzwyczaja", tylko: po kiku dniach olej traci swoje wlasciwosci! I staje sie zwyklym lajnem. I trzeba znow wymienic. Chyba, ze wlejesz porzadny olej. -- /Pozdrawiam, Filip/ :( + VW = :) www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 7 |
Data: Luty 10 2007 18:55:01 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Ukaniu |
Jesli moge wtracic slowko... To nie "po kilku dniach kierowca sie przyzwyczaja", tylko: po kiku dniach olej traci swoje wlasciwosci! I staje sie zwyklym lajnem. I trzeba znow wymienic. Chyba, ze wlejesz porzadny olej. OK olej stracil swoje wlasciwosci, jakie? powoduje wieksze tarcie? to dlaczego znaczaco szybciej sie nie nagrzewa? czego olej sie nie przegrzewa - jesli (wyczuwalna!) strata mocy zostaje tez wytracona na panwiach - one jakos sie nie wytapiaja. Jakim cudem silniki na olejach mineralnych jezdzily po 1mln km do naprawy glównej. Pozdrawiam Lukasz 8 |
Data: Luty 11 2007 13:39:09 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Hinek | Użytkownik "Zbyszek" napisał Zludzenie. Przepracowany olej ma mniejsza lepkosc od nowego. Z tego powodu spadaja obroty biegu jalowego w niektorych autach po wymianie oleju. Nizsze jest tez cisnienie starego oleju. Szczegolnie widac to pod obciazeniem. Jest wiec akurat odwrotnie. Silnik moze natomiast pracowac nieco ciszej po zalaniu nowym olejem. Jest to spowodowane wlasnie jego wieksza lepkoscia. Pozdr -- Hinek 9 |
Data: Luty 10 2007 15:38:30 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Rav | Grzegorz wrote: Jaką lepkość miałeś poprzednio, jaką teraz ???? W tej chwili mam 5W30, olej Elf. Natomiast nie wiem co bylo do niego lane wczesniej (w komisie nie byli pewni). Jezeli bylo zgodnie z zaleceniami producenta (a powinno, bo wczesniejsza wymiana oleju byla w ASO) to powinno byc 5W30 albo cos zblizonego. Pozdrawiam Rav 10 |
Data: Luty 10 2007 15:58:57 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Grzegorz | Użytkownik Rav napisał: W tej chwili mam 5W30, olej Elf. Syntetyk ???? Jak na ten silnik, to dość rzadki .... I jeśli syntetyk, to wypłukał co się dało .... Natomiast nie wiem co bylo do niego lane wczesniej (w komisie nie byli pewni). No tak. A widziałeś, co z silnika wyleciało ? Jaki kolor, osady, co było w filtrze ? Jezeli bylo zgodnie z zaleceniami producenta (a powinno, bo wczesniejsza wymiana oleju byla w ASO) to Wiesz, ja nie wierzę komisom. Niestety. G. 11 |
Data: Luty 10 2007 17:03:47 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Filip KK | Rav wrote: W tej chwili mam 5W30, olej Elf. Natomiast nie wiem co bylo do niego laneJezdzilem na Elf evolution sxr 5W30 i przyznaje, efekt zaskakujacy. Ale po tygodniu wraca do normy, mozna ten olej zlac do zlewu. -- /Pozdrawiam, Filip/ :( + VW = :) www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 12 |
Data: Luty 10 2007 17:29:37 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: fumfel | Filip KK wrote: Jezdzilem na Elf evolution sxr 5W30 i przyznaje, efekt zaskakujacy. Ale po tygodniu wraca do normy, mozna ten olej zlac do zlewu. do zlewu to nie mozna, bo o srodowisko trzeba dbac (mniejsza o przepisy). natomiast pytanie zaczepne, poniewaz juz w kilku watkach piszesz zeby nie wlewac niewiadomo czego, "cytuje": - mobil, shit, - elf, shit, a powiedz wiec, jaki olej w/g ciebie po czasie wskazanym przez ciebie (przykladowo tydzien) nie traci swoich wlasnosci, dobrze smaruje silnik, chroni, utrzymuje wlasciwa temperatuje etc, etc... i jesli moge prosic, to poprosze jakies rzaczowe uwagi co i jak (in plus in minus u poszczegolnych producentow). pozdrawiam, -- fumfel 13 |
Data: Luty 10 2007 18:11:24 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może byÄ? | Autor: Filip KK | fumfel wrote: do zlewu to nie mozna, bo o srodowisko trzeba dbac (mniejsza o przepisy). Napisalem to dokladnie tak jak mialem napisac, czyli do zlewu. W porzadnym warsztacie zlewasz do wanienki, ktora sie nazywa zlewem, bo ma upust/kranik na dole. natomiast pytanie zaczepne, poniewaz juz w kilku watkachQuaker, oryginalny made in USA. i jesli moge prosic, to poprosze jakies rzaczowe uwagi co i jak Wybacz, ale nie rozumiem co chcialbys ode mnie uslyszec. Troszke napisalem w nowszym watku "Olej Allegro". Nie zapominaj sie, ze do wszystkich dzisiejszych olejow dodaja przerozne dodatki, zeby <<spelnialy>> dosiegaly do norm, ktore narzuca naturalnie amerykanski quaker. Jednym jest np Midland, ktory jest lany rowniez do Porsche - nie chce tu sie klocic z kolega CRAY, ktory twierdzi ze leja Mobila, nie napisal za duzo szczegolow, wiec zalezy jeszcze do jakiego auta i dla jakiego klienta, bo jak wiadomo Porsche to najwieksi na swiecie specjalisci w ruchaniu za przeproszeniem klienta z kazdej strony, z ktorej sie da. 5-7 tys kosztuje przeglad cayenne, o czym to swiadczy? .... Jeden z opisow midlanda: "Synqron 10W-50 jest 100% syntetycznym olejem silnikowym o bardzo szerokim zastosowaniu. Wypróbowany w sportach samochodowych gwarantuje najwyższÄ ochronÄ w ekstremalnych warunkach, wystÄpujÄ cych w wyĹcigach i rajdach samochodowych. JednoczeĹnie dziÄki swoim właĹciwoĹciom, znakomicie nadaje siÄ do stosowania w samochodach o wiÄkszym przebiegu i czÄĹciowo zużytych. Uzyskiwany efekt uszczelnienia w samochodach o przebiegu ponad 100 000 km przekłada siÄ na wzrost mocy i wyraźnÄ poprawÄ walorów eksploatacyjnych. - Samochody osobowe i dostawcze do 3,5 tony, benzynowe i Diesla, z i bez turbodoładowania, z katalizatorami i bez - Samochody wyĹcigowe i sportowe - Samochody z przebiegiem ponad 100 000 km" I jest to 100% prawda. Takie oleje sa lane do samochodow, ktore wytrzymuja, przepraszam MUSZA wytrzymywac bardzo wysoka temp pracy i bardzo ciezkie warunki pracy dla silnika, czyli wlasnie do samochodow sportowych, przeznaczonych do wyczynow. Nikt nie leje elfow, mobilow i innych olejow, bo to jest syf niestety. Prosze przeczytaj jeszcze jeden opis Midlanda: "Syntetyczny olej silnikowy AVANZA SAE 5W-40 Syntetyczny olej silnikowy âAVANZAâ MIDLAND spełnia najwyższe wymagania. Wysokiej jakoĹci bazowe oleje syntezowe sÄ przetworzone przy zastosowaniu najnowoczeĹniejszych metod przetwórczych w wysokowydajny olej silnikowy. Dodatki uszlachetniajÄ ce âUnique Technologyâ gwarantujÄ absolutne bezpieczeĹstwo w dzisiejszych utrudnionych warunkach, w jakich wykorzystywane sÄ wszystkie nowoczesne silniki. Olej ten charakteryzuje siÄ odpornoĹciÄ na starzenie i optymalnÄ czystoĹciÄ silnika. WłaĹciwoĹci i zalety - Znakomite właĹciwoĹci przy rozruchu na zimno i szybkie smarowanie hydropopychaczy, popychaczy zaworowych i wałków - Najlepsze właĹciwoĹci smarowania we wszystkich zakresach temperatur - Wysoka stabilnoć smarowania i idealnie czyste silniki, także w przypadku wymiany oleju w dłuższych odstÄpach czasu - Syntetyczne oleje bazowe gwarantujÄ niskie zużycie oleju i małe straty w wyniku odparowania - Minimalny opór tarcia i mniejsze zużycie wszystkich czÄĹci ruchomych - Mniejsze zużycie paliwa Typowe dane analityczne Klasa SAE 5W-40 Lepkoć cp przy -25°C 3270 Lepkoć cSt przy 40°C 85 Lepkoć cSt przy 100°C 14,3 Indeks lepkoĹci (VI) 175 Temperatura krzepniÄcia -39°C Temperatura zapłonu 220°C CiÄżar właĹciwy 0,855 Specyfikacje/Akceptacje API SL/CF ACEA A3/B3/B4-04 VW 502.00 505.00 DaimlerChrysler 229.3 BMW Long Life 98 Porsche GM-LL-B 025 MożliwoĹci zastosowania Do wszystkich nowoczesnych silników benzynowych i Diesla (do 3,5 t) z lub bez turbodoładowania. W szczególnoĹci także do pojazdów z katalizatorami i silnikami technologii wielozaworowej. Gwarantuje absolutne bezpieczeĹstwo w każdych warunkach codziennego użytkowania. Wszystkie samochody Subaru sprzedawane w Skandynawii używajÄ olejów Midland i posiadajÄ z tego tytułu dodatkowÄ gwarancjÄ na silnik na 400 000 km lub 10 lat." To chyba wszystko nt temat? :) A to, potwierdza to co pisze: "Wysoka stabilnoć smarowania i idealnie czyste silniki, także w przypadku wymiany oleju w dłuższych odstÄpach czasu". Jest to prawda. Idealnie czyste silniki diesla po dlugich przebiegach. Po prostu nie moze sie ZADEN nagar odkladac w silniku. -- /Pozdrawiam, Filip/ :( + VW = :) www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 14 |
Data: Luty 10 2007 19:22:02 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może byÄ? | Autor: Grzegorz | Użytkownik Filip KK napisał: To chyba wszystko nt temat? :) No, ja to potwierdzam ;-) ! Ale ostatnio jeżdżÄ na Panolin, to według zapewnieĹ sprzedawcy ten sam olej, tylłko nazwa inna i cena lepsza :-) ! G. 15 |
Data: Luty 10 2007 22:06:12 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: MG |
Użytkownik Filip KK napisał: :-) też tak mówię swoim klientom ;-) a oni łykają :-) Pzdr Marek 16 |
Data: Luty 11 2007 13:18:24 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Grzegorz | Użytkownik MG napisał: Ale ostatnio jeżdżę na Panolin, to według zapewnień sprzedawcy ten sam Jeden z zadowolonych klientów ??? Czy rodzina ... ;-) ???? G. 17 |
Data: Luty 11 2007 17:52:38 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Filip KK | MG wrote: Nie znam firmy Panolin. Zapewnienia sprzedawcy sa dla mnie marnymi zapewnieniami. Chyba, ze jest to znajomy, a to co mowi nie jest w jego interesie i mowi cos prywatnie i sie na tym zna i jest fachowcem z prawdziwego zdarzenia, czyli siedzi kilkanascie/dziesiat lat w temacie. :-)Wciskasz ciemnote i kity i dlatego sprzedawcow sie nie slucha. Fakty tylko potwierdzaja, ze sa takie ch.. jak Ty. Za przeproszeniem. -- /Pozdrawiam, Filip/ A6, 2.5 TDI V6, Tiptronic - :) http://www.brianmoss.com/home.htm www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 18 |
Data: Luty 11 2007 18:00:20 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Grzegorz | Użytkownik Filip KK napisał: Nie znam firmy Panolin. Zapewnienia sprzedawcy sa dla mnie marnymi zapewnieniami. Chyba, ze jest to znajomy, a to co mowi nie jest w jego interesie i mowi cos prywatnie i sie na tym zna i jest fachowcem z prawdziwego zdarzenia, czyli siedzi kilkanascie/dziesiat lat w temacie. Dokładnie tak też i ja myślę. Dlatego ufam firmie, w której kupuję olej od ponad 15 lat, sam wykręciłem na tym oleju ok. pół miliona km. Jdna wpadka oznaczałaby dla tej firmy prawdopodobnie plajtę. Nikt by tego już niue kupił, gdyby się okazało, że to oszukiwany towar. G. 19 |
Data: Luty 11 2007 18:16:17 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Filip KK | Grzegorz wrote: Dokładnie tak też i ja myślę. Dlatego ufam firmie, w której kupuję olej od ponad 15 lat, sam wykręciłem na tym oleju ok. pół miliona km.Dokladnie tak jak piszesz. A ile mamy wpadek innych marek olejow? Pelno..... Co rusz to mozna przeczytac/uslyszec zle opinie nt jakiegos tam oleju. -- /Pozdrawiam, Filip/ A6, 2.5 TDI V6, Tiptronic - :) http://www.brianmoss.com/home.htm www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 20 |
Data: Luty 11 2007 18:27:14 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: zkruk [Lodz] | Filip KK wrote: Dokladnie tak jak piszesz. A ile mamy wpadek innych marek olejow? nie chcialbym burzyc Twojej wizji... ale na samochodowej to tylko Ty piszesz ze jakis olej to gowno ;) odpisz z laski swojej na moje sugestie z drugiego watku... no chyba ze nie chce Ci sie... -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 21 |
Data: Luty 11 2007 18:28:51 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Grzegorz | Użytkownik zkruk [Lodz] napisał: ale na samochodowej to tylko Ty piszesz ze jakis olej to gowno ;) Problem w tym, które opinie są miarodajne. Bo przyczyn kłopotów z silnikiem jest wiele. Ale jedno jest pewne - najlepiej samemu się przekonać. Ja mam takie przekonanie podparte doświadczeniem setek tys km i tego się trzymam. A co do g.... - też kiedyś miałem trochę kłopotów, ale to za czasów Selektolu :-D ! G. 22 |
Data: Luty 11 2007 19:31:55 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: zkruk [Lodz] | Grzegorz wrote: Problem w tym, które opinie są miarodajne. Bo przyczyn kłopotów z wiesz - problem polega na tym, ze przecietny czlowiek nie jezdzi samochodem od 0 km do jego smierci dlatego dosc trudno przekonac sie co dokladnie mialo wplyw na zuzycie silnika oczywiscie - dobry olej to b wazna sprawa ale nie mozna slepo twierdzic ze ten i tylko ten na podstawie gdybania... -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 23 |
Data: Luty 11 2007 18:26:42 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Grzegorz | Użytkownik Filip KK napisał: Dokładnie tak też i ja myślę. Dlatego ufam firmie, w której kupuję olej od ponad 15 lat, sam wykręciłem na tym oleju ok. pół miliona km.Dokladnie tak jak piszesz. A ile mamy wpadek innych marek olejow? Pelno..... Co rusz to mozna przeczytac/uslyszec zle opinie nt jakiegos tam oleju. Dokładnie. Dlatego ... nie mam zamiaru zmieniać oleju :-) ! G. 24 |
Data: Luty 11 2007 23:20:20 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: MG |
MG wrote: Nie musisz mnie obrażać. Klienci tacy jak ty CHCĄ pewne rzeczy usłyszeć, bo mają wyrobioną opinię na temat pewnych produktów, np. mają SWÓJ olej wybrany wg jakiś śmiesznych z punktu widzenia profesjonalistów powodów (opinie znajomych, reklamy, własne doświadczenia, itd). Aby sprzedać - wystarczy wyczuć te ulubione marki :-) Nie ma w tym nic złego - bo taka kategoria klientów i tak nie zmieni zdania... Za to inni potrzebują konkretnej sugestii i tu sprzedawca ma szerokie pole do popisu. Ale tak czy inaczej celem sprzedawcy jest nie tylko sprzedanie produktu, ale też powrót klienta, a więc dobry sprzedawca, myślący strategicznie, sprzeda ci po prostu dobry produkt za przyzwoitą cenę. Pzdr Marek 25 |
Data: Luty 10 2007 22:04:44 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: MG |
swiecie specjalisci w ruchaniu za przeproszeniem klienta z kazdej o tym, że skoro płacisz 400 tys. za auto, to stać cię na przeglądy za 5-7 tys. a jak nie - to kupujesz jakiegoś marnego VW (sama nazwa wskazuje dla kogo VW produkuje auta) i mieścisz się w 1 tys.
(...) [tu wyciąłem trochę folderowych bzdetów]> I jest to 100% prawda. jeżli tak wierzysz specom od reklamy i marketingu - to poczytaj sobie ulotki innych producentów, zawsze znajdziesz mniej więcej podobne zapewnienia o "najwyższej możliwej jakości", "unikalnej kompozycji" itd. ciekawe tylko w jaki sposób możesz, jako użytkownik, zweryfikować te informacje ???????? A to, potwierdza to co pisze: "Wysoka stabilność smarowania i idealnie Tak - była taka reklama :-) Przejechaliśmy 100 tys. km i NIC :-))) Ale była też reklama CIF, gdzie pani jednym delikatnym muśnięciem gąbki usuwała cały syf z zapuszczonej kuchenki :-))))))))) REKLAMY!!!!!!! NIE DLA IDIOTÓW!!!!!!!! :-))))))) Pzdr Marek 26 |
Data: Luty 11 2007 17:49:46 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Filip KK | MG wrote: swiecie specjalisci w ruchaniu za przeproszeniem klienta z kazdej Jak umotywujesz roboczogodzine na fakturze? Ile bedzie wynosila? Jak umotywujesz caly przeglad? Co trzeba zrobic, zeby przeglad tyle kosztowal? a jak nie - to kupujesz jakiegoś marnego VW (sama nazwa wskazuje dla kogo 500 zl kosztuje przeglad w przypadku marnego VW dla ludu. jeżli tak wierzysz specom od reklamy i marketingu - to poczytaj sobie ulotkiNie znajdziesz takich zapewnien, jak w przypadku tego opisu, ktory wkleilem - przypadkowo znalezionego na necie. Bo nawet nigdy tego nie czytalem. ciekawe tylko w jaki sposób możesz, jako użytkownik, zweryfikować teJa nie czerpie informacji z internetu. Tylko od fachowcow z prawdziwego zdarzenia, ktorzy moga zapewnic glowa zrodla z ktorych czerpali informacje. Mysle, ze wiesz o czym pisze. Przyklad. Jakie klocki sa dobre? Dobre sa marki X, bo sam stosuje w swoim te klocki, a nie jezdze wolno. A probowalem tez te i tamte. Ale malo tego. Moi znajomi, ktorzy jezdza szybko tez stosuja te klocki, bo maja to wyprobowane przez siebie i przez innych znajomych - rzetelnych rzecz jasna. TO jest mniej wiecej tego typu informacja. A nie cos tam przeczytane, co napisali w reklamie. Twoje zdanie nic nie wnosi. Moje wnosi, potwierdzam to co napisali. Moglbym Ci pokazac jak wyglada olej w silniku 525 TDS po 40 tys od poprzedniej wymiany. Powiedzialbys mi, ze Cie oszukuje, ze przed chwila go wlalem. A ja bm Ci powiedzial, ze pol miliona to bmw zrobilo tylko na tym oleju, na zadnym innym. I zawsze byl wymieniany terminowo, a nie tak jak teraz po 40 tys.A to, potwierdza to co pisze: "Wysoka stabilność smarowania i idealnie Ale była też reklama CIF, gdzie pani jednym delikatnym muśnięciem gąbkiA ja nie reklamuje. Tylko pisze fakty. A fakty potwierdzaja, to co zareklamowali. Napisali dokladnie tak jak jest "IDEALNIE CZYSTE silniki PO DLUGICH przebiegach" i jest ta informacja sprawdzona przeze mnie na prawdziwym przykladzie. A Ty sobie te swoje cify wsadz do szafki. -- /Pozdrawiam, Filip/ A6, 2.5 TDI V6, Tiptronic - :) http://www.brianmoss.com/home.htm www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 27 |
Data: Luty 11 2007 22:44:33 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: MG |
MG wrote:5-7 > tys. To bez znaczenia - za prestiż trzeba zapłacić i tyle. Klient który kupuje auto z najwyzszej półki nie oczekuje oszczędności na przeglądach, ani na całej eksploatacji. Myślisz kategoriami posiadcza auta taniego lub klasy średniej. > Sam sobie zaprzeczasz - skoro nie czerpiesz informacji z netu, ani z reklam to po co te reklamowe bzdety cytujesz ??????
I właśnie dzięki takim klientom jak Ty cały ten biznes się kręci :-) Wiem co piszę bo siedzę w tym od dawna. Co prawda sprzedaję części do ciężarówek, ale mechanizmy są podobne. Polecanie przez znajomych to świetna sprawa, bo nie jesteś w stanie takich opinii zweryfikować i kupujesz w ciemno. Wystarczy, że sprzedawca wyczuje twoje i twoich znajomych ulubione marki i jest po bólu. A takie porównania są gówno warte, bo jak byś jako sprzedawca "przetworzył" odpowiednio dużą grupę klientów - przekonałbyś się że na temat KLOCKÓW X, które preferują twoi znajomi pojawią się także opinie że to totalny shit :-) Za to KLOCKI Y (te wykonane z najwyższej klasy materiałów i stosowane w autach wyczynowych) są COOL ;-) Oczywiście są lepsze i gorsze produkty, ale poruszając się w obrębie jednej klasy cenowej - produkty są do siebie zbliżone. I zawsze będą zwolennicy jakiejś konkretnej marki, jak i jej przeciwnicy :-) A ocena, co lepsze a co gorsze wymaga kosztownych testów - żaden twój znajomy, ani nawet szwagier takich nie przeprowadzi... > Moje zdanie wnosi, że jesteś podatny na reklamę i sugestie znajomych Gdybys przeczytał to: "Platinum Ultor Plus jest nowej generacji olejem silnikowym przeznaczonym do pracy w najbardziej obciążonych współczesnych silnikach wysokoprężnych także z turbodoładowaniem szczególnie w dużych samochodach ciężarowych, sprzęcie budowlanym i autobusach spełniającym najostrzejsze wymagania API i ACEA oraz normy ochrony środowiska Euro 1, 2 i 3. Unikalna kompozycja najwyższej jakości mineralnych olejów bazowych oraz dodatków uszlachetniających gwarantuje bezawaryjną pracę silnika w najtrudniejszych warunkach eksploatacji oraz niezmienne parametry oleju podczas ekstremalnie wydłużonych przebiegów. " To może stałbyś się fanem ORLEN-u (pod warunkiem, że twoi znajomi powiedzieliby, że to COOL OLEJ) :-))))))) Moglbym Ci pokazac jak wyglada olej w silniku 525 TDS po 40 tys od Powiedziałbym, że OGLĄDAJĄC olej, a nawet DOTYKAJĄC go, czy nawet PRÓBUJĄC jego smaku niewiele konkretnego możesz na jego temat powiedzieć. Aby go ocenić należy wykonać dość kosztowną analizę. Taką "metodą badawczą" jak oglądanie oleju możesz sobie co najwyżej poprawić samopoczucie. Badanie oleju to naprawdę temat-rzeka. Pewnie wiesz, że bada się m.in. wpływ oleju na polerowanie gładzi cylindra - ciekawe jak stwierdzisz taką cechę OGLĄDAJĄC olej albo słuchając opinii znajomych???? Podobnie będzie z kolejnymi parametrami oleju... A ja bm Ci powiedzial, ze pol miliona to bmw zrobilo tylko na To niczego nie dowodzi. Równie dobrze BMW mogło sobie jeździć na innym oleju podobnej klasy. Może nawet lepiej - nie da się tego w żaden sposób stwierdzić z pozycji użytkownika pojedyńczego egzemplarza samochodu . Pzdr Marek 28 |
Data: Luty 11 2007 22:48:12 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: przemak | Klient który kupuje auto z najwyzszej półki nie oczekuje oszczędności na A ten hummer na gaz? ;-) -- Przemek www.mmstudio.com.pl 29 |
Data: Luty 12 2007 00:22:57 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: MG |
> Klient który kupuje auto z najwyzszej półki nie oczekuje oszczędności na Zawsze znajdzie się jakiś Łoś, co kupi auto na które go nie stać :-) Pzdr Marek 30 |
Data: Luty 10 2007 18:44:15 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Przembo | Użytkownik "Rav" napisał W tej chwili mam 5W30, olej Elf. Natomiast nie wiem co bylo do niego lane Jesli auto zostalo kupione w komisie i problem pojawil sie po wymianie oleju to mozna smialo zaryzykowac stwierdzenie, ze cos zlego dzialo sie z silnikiem i zostal "naprawiony" motodoktorem, a to zle wrozy. Bez mechnika sie raczej nie obejdzie... Pozdr 31 |
Data: Luty 10 2007 18:48:50 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Ukaniu |
Jesli auto zostalo kupione w komisie i problem pojawil sie po wymianie oleju to mozna smialo zaryzykowac stwierdzenie, ze cos zlego dzialo sie z silnikiem i zostal "naprawiony" motodoktorem, a to zle wrozy. Bez mechnika sie raczej nie obejdzie... Jak jeździł na mineralu a kolega zalał syntetyk/ półsyntetyk to jest tak jak już napisałem - wielce prawdopodobne, że szlak trafił szklanki. Pozdrawiam Łukasz 32 |
Data: Luty 10 2007 15:33:05 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Woju |
Witam, Jaki model,ktory rocznik ? 33 |
Data: Luty 10 2007 15:39:40 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Rav | Woju wrote: Witam, Starsza wersja Meganki z 2002 roku, hatchback (klasyczny, nie ten fikusny ktory wszedl w nastepnym roku). Pozdrawiam Rav 34 |
Data: Luty 10 2007 15:34:39 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Pabl |
Myślałem że to może rozrząd, ale mam dopiero 70.000 przebiegu więc chyba Moze to zbieg okolicznosci? W starszych silnikach (98 r) 1,6 8v przy 60 tys siadal sworzeń na 1 tloku. Picasso 35 |
Data: Luty 10 2007 15:40:52 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Rav | Pabl wrote: Moze to zbieg okolicznosci? samochod jest z 2002, ale moze warto sprawdzic. thx. Pozdrawiam Rav 36 |
Data: Luty 10 2007 16:06:51 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Ukaniu |
Pabl wrote: na 100% po wymianie oleju siadły ci hydrauliczne popychacze zaworów. Pozdrawiam Łukasz 37 |
Data: Luty 10 2007 16:09:34 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Rav | Ukaniu wrote:
Thx za hipotezę, sprawdzę. Wiesz jaki może być orientacyjny koszt naprawy? Pozdrawiam Rav 38 |
Data: Luty 10 2007 16:59:49 | Temat: Re: Stukanie w silniku - o to może być? | Autor: Filip KK | Rav wrote: od niedawna mam pewien problem z Renault Megane (silnik 1.4) - miesiąc Zbieg okolicznosci, moim skromnym zdaniem. Stukanie najlepiej jest slyszalne na luźnych obrotach, po rozgrzaniu Tutaj nie ma jasnowidzow. A moze to dochodzi z jakiejs oslony tlumika? Zerwala sie i bije? Jest to mozliwe. Ostatnio u ojca zerwala sie oslona termiczna od katalizatora i odglos byl porazajacy. Slabo wyczuwalny, ale dla mnie to tragedia. Zaniepokojony uszami kolegi doszedlem skad ten dziwny odglos chrobotania. Paradoksalnie jeżeli chodzi o samą jazdę, to silnik ciągnie po wymianie O boze... To musiales miec totalne lajno w silniku, skoro lepiej ciagnie - zakadajac, ze tak jest i tylko przez wymiane oleju. Myślałem że to może rozrząd, ale mam dopiero 70.000 przebiegu więc chybaA nie mozesz otworzyc maski i posluchac skad dochodza odglosy? Przeciez tu nikt za Ciebie przez internet tego nie zrobi......... -- /Pozdrawiam, Filip/ :( + VW = :) www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn |