Grupy dyskusyjne   »   Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.

Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.



1 Data: Lipiec 21 2010 20:23:17
Temat: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Lewis 

Witam.
Kupiłem kilka dni wstecz wymarzonego SAAB-a 9-3 (YS3D) AERO, 2002r 228kkm przebiegu, turbina po regeneracji wymieniony panel z cewkami i Ĺ›wiece, układ hamulcowy, zużyte elementy zawieszenia itp itd. Ogólnie całkiem fajny egzemplarz w ładnym stanie. Przyjechałem nim do domu, zrobiłem z 900km i banan nie schodził z ust;)
Aż do dziĹ›, wracałem po trasie 200km w wiÄ™kszoĹ›ci bardzo spokojnym tempem miejscami z mocniejszym wciĹ›niÄ™ciem pedału gazu. Przed samym koĹ„cem zaczÄ™ły być słyszalne jakieĹ› stuki z przodu z prawej strony dobiegajÄ…ce jakby z silnika, wiec już ostatnie 5km dotoczyłem siÄ™ w iĹ›cie emeryckim stylu.
Postawiłem go, poczekałem aż ostygnie i odpaliłem ponownie. Stuki na wolnych obrotach z grubsza nie sÄ… słyszalne, może delikatnie, pojawiajÄ… siÄ™ w momencie uruchamiania silnika i w trakcie dodawania i puszczania gazu. DochodzÄ… jakby z prawej strony silnika z okolic rozrzÄ…du ale na ucho sÄ… to jakby zawory/wałki/popychacze.
Naczytałem siÄ™ ostatnio o tych nieszczÄ™snych odmach co to powodujÄ… zacieranie siÄ™ silników i już mam stan przedzawałowy ze saabaryna wymaga wymiany silnika...
Stan oleju w normie, 5W40, auto jeĽdziło i jeĽdzi zdecydowanie poprawnie, jak na aero przystało.
Zamieszczam link do próbki dĽwiÄ™ku jaki nagrałem aby pomóc w identyfikacji problemu:

http://ul.to/evyict

Mam nadziejÄ™ że nadworni wróżbici bÄ™dÄ… w stanie ocenić w czym tkwi problem i odczytać wyrok tak abym nie dostał zawału.


--
Pozdrawiam
Lewis



2 Data: Lipiec 21 2010 20:33:22
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: PB 

Kupiłem kilka dni wstecz wymarzonego SAAB-a 9-3 (YS3D) AERO, 2002r

na ucho wyglÄ…da na wymianÄ™ bloku silnika

jk

3 Data: Lipiec 21 2010 21:00:40
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Lewis 

W dniu 2010-07-21 20:33, PB pisze:

Kupiłem kilka dni wstecz wymarzonego SAAB-a 9-3 (YS3D) AERO, 2002r

na ucho wyglÄ…da na wymianÄ™ bloku silnika

jk

Heh a możesz racjonalnie wskazać co ma do tego blok silnika? Do puki nie ma w nim dziury blok jako blok jest sprawny, chyba ze jestem w błÄ™dzie...
Dziwi mnie tylko co mogło tak nagle zdechnąć powodujÄ…c objawy takie a nie inne. WczeĹ›niej było idealnie cicho bez żadnych wahaĹ„ obrotów, i z pazurem.
RozrzÄ…d jest na łaĹ„cuchu i hałasować może napinacz ale wtedy hałas byłby wyraĽnie słyszalny również na wolnych obrotach. Nie wchodziłem pod spód aby osłuchać czy to nie panewki ale stukanie dobiega wyraĽnie z góry silnika... Tak jakby popychacz powiedział weĽ siÄ™ odwal i przestał działać.

--
Pozdrawiam
Lewis

4 Data: Lipiec 22 2010 12:54:21
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor:

Lewis pisze:

na ucho wyglÄ…da na wymianÄ™ bloku silnika

jk

Heh a możesz racjonalnie wskazać co ma do tego blok silnika?

Racjonalnie? :D
Daj spokój, to przecież troll kolina. NNTP-Posting-Host: 85-222-48-38.home.aster.pl

Z tym że chyba mu ktoĹ› pomagał pisać, bo w tak długim zdaniu nie ma ani jednego błÄ™du.

J.

5 Data: Lipiec 21 2010 18:48:46
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: to 

Lewis wrote:

Mam nadziejÄ™ że nadworni wróżbici bÄ™dÄ… w stanie ocenić w czym tkwi
problem i odczytać wyrok tak abym nie dostał zawału.

Zanim wymienisz silnik sprawdĽ czy to nie jest jakieĹ› gówno w stylu
jakiejś rolki, napinacza, jakiegoś osprzętu.

--
ignorance is bliss

6 Data: Lipiec 21 2010 21:03:55
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Jarek 

Lewis pisze:


http://ul.to/evyict

Podobny dĽwiÄ™k miałem przy zużytym łożysku rolki napinacza paska
osprzętu, ale w innym samochodzie.

Pozdrawiam
Jarek

7 Data: Lipiec 21 2010 21:08:46
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Nex@pl 

W dniu 2010-07-21 20:23, Lewis pisze:



Ja bym zdjÄ…ł najpierw pasek wieloklinowy/klinowy czy jaki tam masz i znów posłuchał czy dalej jest ten dĽwiÄ™k.

8 Data: Lipiec 21 2010 12:40:11
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Olleo 

Naczytałem się ostatnio o tych nieszczęsnych odmach co to powoduj±
zacieranie się silników i już mam stan przedzawałowy ze saabaryna wymaga
wymiany silnika...

Saabaryna, to 9-2 bylo ;)

Zdecydowanie nie brzmi to, jak panewki, a i tez na stukanie zaworow mi
to nie wyglada. Na pewno nie jest to przy kazdej eksplozji, tylko przy
samym depnieciu - panewki by caly czas walily. Moze sie co urwalo?
Poduszka silnika walnela? Co do napinacza, to sie nie wypowiadam. Wez
kawal kija (a jeszcze lepiej preta) i przykladaj do kazdego elementu z
osobna od pokrywy rozrzadu poczawszy. Za pomoca takiego
zaimprowizowanego stetoskopu powiniennes zlokalizowac zrodlo dzwieku.
--
Olleo

9 Data: Lipiec 21 2010 21:47:45
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Lewis 

W dniu 2010-07-21 21:40, Olleo pisze:

Naczytałem się ostatnio o tych nieszczęsnych odmach co to powoduj±
zacieranie się silników i już mam stan przedzawałowy ze saabaryna wymaga
wymiany silnika...

Saabaryna, to 9-2 bylo ;)

Zdecydowanie nie brzmi to, jak panewki, a i tez na stukanie zaworow mi
to nie wyglada. Na pewno nie jest to przy kazdej eksplozji, tylko przy
samym depnieciu - panewki by caly czas walily. Moze sie co urwalo?
Poduszka silnika walnela? Co do napinacza, to sie nie wypowiadam. Wez
kawal kija (a jeszcze lepiej preta) i przykladaj do kazdego elementu z
osobna od pokrywy rozrzadu poczawszy. Za pomoca takiego
zaimprowizowanego stetoskopu powiniennes zlokalizowac zrodlo dzwieku.
--
Olleo

Wła¶nie w ten sposób z grubsza osłuchałem silnik ale z nerwów i przerażenia odstawiłem auto do garażu. Jutro na spokojnie zbadam wszystko po kolei i zdejmę ten nieszczęsny wieloklin.

--
Pozdrawiam
Lewis

10 Data: Lipiec 21 2010 21:54:55
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: DoQ 

Lewis pisze:

Mam nadziejÄ™ że nadworni wróżbici bÄ™dÄ… w stanie ocenić w czym tkwi problem i odczytać wyrok tak abym nie dostał zawału.

Nie wykluczalbym wczesnego stadium konca panewek jednak...
http://www.youtube.com/watch?v=G6T3s4_wSV4 porownaj sobie z tym np.
Ale najpierw sprawdz napinacze, choc one z kolei czesciej stukaja na jalowym niz przy zwiekszaniu obrotow.

Pozdrawiam
Pawel

11 Data: Lipiec 21 2010 22:03:24
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Lewis 

W dniu 2010-07-21 21:54, DoQ pisze:

Lewis pisze:

Mam nadziejÄ™ że nadworni wróżbici bÄ™dÄ… w stanie ocenić w czym tkwi
problem i odczytać wyrok tak abym nie dostał zawału.

Nie wykluczalbym wczesnego stadium konca panewek jednak...
http://www.youtube.com/watch?v=G6T3s4_wSV4 porownaj sobie z tym np.
Ale najpierw sprawdz napinacze, choc one z kolei czesciej stukaja na
jalowym niz przy zwiekszaniu obrotow.

Jeżeli to panewki to jeszcze pół biedy w 1000zł siÄ™ zamknÄ™, wolałbym oczywiĹ›cie żeby to był jakiĹ› głupi napinacz wieloklina, byle nie łaĹ„cuszka rozrzÄ…du, aczkolwiek taki napinacz też potrafi kosztować...


--
Pozdrawiam
Lewis

12 Data: Lipiec 21 2010 22:04:55
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: DoQ 

Lewis pisze:

Jeżeli to panewki to jeszcze pół biedy w 1000zł siÄ™ zamknÄ™, wolałbym oczywiĹ›cie żeby to był jakiĹ› głupi napinacz wieloklina, byle nie łaĹ„cuszka rozrzÄ…du, aczkolwiek taki napinacz też potrafi kosztować...

Jak ci sie uda w 1000 to nie masz co sie martwic :]


Pozdrawiam
Pawel

13 Data: Lipiec 21 2010 21:06:02
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 21 Jul 2010 22:04:55 +0200, DoQ napisał(a):

Jak ci sie uda w 1000 to nie masz co sie martwic :]


Zwłaszcza w Saabie...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

14 Data: Lipiec 21 2010 22:09:14
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: DoQ 

Waldek Godel pisze:

Jak ci sie uda w 1000 to nie masz co sie martwic :]
Zwłaszcza w Saabie...

Ciekawe czy w turbo sa jakies specjalne (drozsze) w stosunku do zwyklego...


Pozdrawiam
Pawel

15 Data: Lipiec 21 2010 22:11:08
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Lewis 

W dniu 2010-07-21 22:09, DoQ pisze:

Waldek Godel pisze:

Jak ci sie uda w 1000 to nie masz co sie martwic :]
Zwłaszcza w Saabie...

Ciekawe czy w turbo sa jakies specjalne (drozsze) w stosunku do zwyklego...


http://draken.com.pl/saab/index.php?cPath=30_186_187

--
Pozdrawiam
Lewis

16 Data: Lipiec 21 2010 13:12:30
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Olleo 

> Ciekawe czy w turbo sa jakies specjalne (drozsze) w stosunku do zwyklego...

http://draken.com.pl/saab/index.php?cPath=30_186_187

Akurat koszt czesci nie jest najdrozszy w przypadku panewek ;)
--
Olleo

17 Data: Lipiec 21 2010 22:15:05
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Lewis 

W dniu 2010-07-21 22:12, Olleo pisze:

Ciekawe czy w turbo sa jakies specjalne (drozsze) w stosunku do zwyklego...

http://draken.com.pl/saab/index.php?cPath=30_186_187

Akurat koszt czesci nie jest najdrozszy w przypadku panewek ;)
--
Olleo

Poradzimy, znajomy ma warsztat który dłubie takie ciekawsze wynalazki...
wiÄ™cej niż 500 ze mnie nie zedrze... Aczkolwiek... :P

--
Pozdrawiam
Lewis

18 Data: Lipiec 21 2010 13:11:10
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Olleo 

Nie wykluczalbym wczesnego stadium konca panewek jednak...

Panewki, to raczej dwiek wystepujacy ciagle i jedynie nasilajacy sie z
obciazeniem oraz zwiekszajacy czestotliwosc przy zmianie obrotow.
Tutaj dzwiek wystepuje ewidentnie po dodaniu gazu i tylko przez kilka
eksplozji. Nie chce rozbudzac nadzieji, ale kto wie, czy to nie jakis
element wydechu nie poszedl, albo jakas oslona - przy wychyleniach
silnika po dodaniu gazu moze o cos walic.
--
Olleo

19 Data: Lipiec 21 2010 22:13:36
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Lewis 

W dniu 2010-07-21 22:11, Olleo pisze:

Nie wykluczalbym wczesnego stadium konca panewek jednak...

Panewki, to raczej dwiek wystepujacy ciagle i jedynie nasilajacy sie z
obciazeniem oraz zwiekszajacy czestotliwosc przy zmianie obrotow.
Tutaj dzwiek wystepuje ewidentnie po dodaniu gazu i tylko przez kilka
eksplozji. Nie chce rozbudzac nadzieji, ale kto wie, czy to nie jakis
element wydechu nie poszedl, albo jakas oslona - przy wychyleniach
silnika po dodaniu gazu moze o cos walic.
--
Olleo

Nie nie, dĽwiÄ™k ewidentnie z wnÄ™trza silnika ewentualnie z jego bardzo bliskiego sÄ…siedztwa, jutro bÄ™dÄ™ to dokładnie badać.


--
Pozdrawiam
Lewis

20 Data: Lipiec 21 2010 13:16:22
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Olleo 

Nie nie, dĽwięk ewidentnie z wnętrza silnika ewentualnie z jego bardzo
bliskiego s±siedztwa, jutro będę to dokładnie badać.

No jak z silnika, to rzeczywiscie mi na napinacz wyglada, ale szczerze
powiedziawszy, nie spotkalem sie nawet z drugiej, czy trzeciej reki z
dzwiekiem przy zwalonym napinaczu, wiec nie umiem powiedziec. Z
autopsji rozpoznaje jedynie piston slap ;)
--
Olleo

21 Data: Lipiec 22 2010 01:54:39
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: P_ablo 

Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomo¶ci


Mam nadzieję że nadworni wróżbici będ± w stanie ocenić w czym tkwi problem
i odczytać wyrok tak abym nie dostał zawału.

Mnie to wyglada (wyslusza) na jakies spalanie stukowe...
Moze kiepska bena i mikrofon po chwili poprawia zaplon?

--
Picasso

22 Data: Lipiec 22 2010 09:24:00
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Lewis 

W dniu 2010-07-22 01:54, P_ablo pisze:

Uďż˝ytkownik   napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci


Mam nadziej� �e nadworni wr�bici b�d� w stanie oceni� w czym tkwi problem
i odczyta� wyrok tak abym nie dosta� zawa�u.

Mnie to wyglada (wyslusza) na jakies spalanie stukowe...
Moze kiepska bena i mikrofon po chwili poprawia zaplon?


Paliwo Verva 98, zalana pod korek, poza tym auto zbiera siÄ™ tak jak siÄ™ zbierało zanim te stuki siÄ™ pojawiły..

--
Pozdrawiam
Lewis

23 Data: Lipiec 22 2010 13:42:17
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: P_ablo 

Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomo¶ci


Paliwo Verva 98, zalana pod korek, poza tym auto zbiera się tak jak się
zbierało zanim te stuki się pojawiły..



Pozostaje pobawic sie w Dr House - stetoskop do lapki i szukac. Moze auto
mialo poskladane panewki na zlotko od czekolady...

--
Picasso

24 Data: Lipiec 22 2010 13:28:10
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: kamil 



"P_ablo"  wrote in message

Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomo¶ci
Paliwo Verva 98, zalana pod korek, poza tym auto zbiera się tak jak się zbierało zanim te stuki się pojawiły..



Pozostaje pobawic sie w Dr House - stetoskop do lapki i szukac. Moze auto mialo poskladane panewki na zlotko od czekolady...

Dlaczego ludzie srebrna folie od dziesiecioleci nazywaja "zlotkiem"?




Pozdrwiam
Kamil

25 Data: Lipiec 22 2010 14:56:01
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: elmer radi radisson 

On 2010-07-22 14:28, kamil wrote:

Dlaczego ludzie srebrna folie od dziesiecioleci nazywaja "zlotkiem"?

A jaka ona srebrna? Toz to zwykla cynfolia. Wiec moze od bialego zlota
;)

(btw, mi sie raczej bardziej kojarzy wlasnie zwiazek wyrazowy pt.
"sreberko od czekolady", ale to moze kwestia regionalna)


--

memento lorem ipsum

26 Data: Lipiec 22 2010 22:57:29
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Lewis 

W dniu 2010-07-21 20:23, Lewis pisze:

gazu. DochodzÄ… jakby z prawej strony silnika z okolic rozrzÄ…du ale na
ucho sÄ… to jakby zawory/wałki/popychacze.

A wiÄ™c mam wstÄ™pnÄ… diagnozÄ™, silnik osłuchany na wszelkie możliwoĹ›ci przez 3 ludzi i stwierdzenie że to hydro-popychacz na 2 cylindrze, w sumie to by pasowało, na zimnym stuka znacznie mniej niż na rozgrzanym, gÄ™stszy olej lepiej trzyma szklankÄ™ na gorÄ…co klepie już doć głoĹ›no.
Jutro ściągam pokrywę i będzie wiadomo czy to na pewno to.


--
Pozdrawiam
Lewis

27 Data: Lipiec 23 2010 15:49:47
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Lewis 

W dniu 2010-07-22 22:57, Lewis pisze:

W dniu 2010-07-21 20:23, Lewis pisze:

gazu. DochodzÄ… jakby z prawej strony silnika z okolic rozrzÄ…du ale na
ucho sÄ… to jakby zawory/wałki/popychacze.

A wiÄ™c mam wstÄ™pnÄ… diagnozÄ™, silnik osłuchany na wszelkie możliwoĹ›ci
przez 3 ludzi i stwierdzenie że to hydro-popychacz na 2 cylindrze, w
sumie to by pasowało, na zimnym stuka znacznie mniej niż na rozgrzanym,
gÄ™stszy olej lepiej trzyma szklankÄ™ na gorÄ…co klepie już doć głoĹ›no.
Jutro ściągam pokrywę i będzie wiadomo czy to na pewno to.



Pokrywa zdjÄ™ta popychacze w porzÄ…dku, wałki, łaĹ„cuch napinacz też, ale 2 tłok ma luz czyli albo panewka albo sworzeĹ„ albo odkrÄ™ciła siÄ™ obejma korbowodu.
Sprawdzone w banalny sposób wykrÄ™cone wszystkie Ĺ›wiece wrzucony 5 bieg i przetaczamy samochód, w momencie jak tłok idzie do dołu popycham go czymĹ› sztywnym przez otwór Ĺ›wiecy, i 2 tłok opadł jakieĹ› 3mm...
Czyli kolega Olleo ma najlepszy słuch...

--
Pozdrawiam
Lewis

28 Data: Lipiec 23 2010 21:32:44
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: DoQ 

Lewis pisze:

czymĹ› sztywnym przez otwór Ĺ›wiecy, i 2 tłok opadł jakieĹ› 3mm...
Czyli kolega Olleo ma najlepszy słuch...

Czyli napinacz? ;-)


Pozdrawiam
Pawel

29 Data: Lipiec 23 2010 22:38:39
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Lewis 

W dniu 2010-07-23 21:32, DoQ pisze:

Lewis pisze:

czymĹ› sztywnym przez otwór Ĺ›wiecy, i 2 tłok opadł jakieĹ› 3mm...
Czyli kolega Olleo ma najlepszy słuch...

Czyli napinacz? ;-)


Pozdrawiam
Pawel


Nie, piston slap...

--
Pozdrawiam
Lewis

30 Data: Lipiec 23 2010 22:47:16
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: DoQ 

Lewis pisze:

Nie, piston slap...

Aa to tak.
Aczkolwiek nie nacieszyles sie fura za dlugo :S Trza bylo coupe szukac :]



Pozdrawiam
Pawel

31 Data: Lipiec 23 2010 22:51:13
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Lewis 

W dniu 2010-07-23 22:47, DoQ pisze:

Lewis pisze:

Nie, piston slap...

Aa to tak.
Aczkolwiek nie nacieszyles sie fura za dlugo :S Trza bylo coupe szukac :]



Pozdrawiam
Pawel

Cóż niefart, zobaczymy czy to chałtura poprzedniego właĹ›ciciela czy nieszczęśliwszy zbieg okolicznoĹ›ci. Mimo wszystko auto daje/dawało ale i bÄ™dzie dawać, takÄ… masÄ™ radoĹ›ci że wizja wymiany panewek mnie nie przeraża. Zestaw kosztuje grosze a z robotÄ… poradzimy ;)

--
Pozdrawiam
Lewis

32 Data: Lipiec 23 2010 22:56:21
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: DoQ 

Lewis pisze:

przeraża. Zestaw kosztuje grosze a z robotÄ… poradzimy ;)

Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;>


Pozdrawiam
Pawel

33 Data: Lipiec 23 2010 23:02:26
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Lewis 

W dniu 2010-07-23 22:56, DoQ pisze:

Lewis pisze:

przeraża. Zestaw kosztuje grosze a z robotÄ… poradzimy ;)

Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze
materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;>


Pozdrawiam
Pawel

Draken cieszy się bardzo dobrymi opiniami, mają części bardzo dobrej jakości, a takie padnięcia panewek.sworzni czasem się zdarzają, poza tym auto jak najbardziej OK. No ale wszystko wyjdzie w praniu.

--
Pozdrawiam
Lewis

34 Data: Lipiec 24 2010 11:22:22
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: P_ablo 

Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomo¶ci


Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze
materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;>


Czesto aftermarketowe czesci sa lepszej jakosci i problemy nie powielaja
sie. Ja bym sie bal raczej czy czop na wale bedzie nadal idelanie okragly...

--
Picasso

35 Data: Lipiec 24 2010 13:05:10
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Lewis 

W dniu 2010-07-24 11:22, P_ablo pisze:

Uďż˝ytkownik   napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci


Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze
materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;>


Czesto aftermarketowe czesci sa lepszej jakosci i problemy nie powielaja
sie. Ja bym sie bal raczej czy czop na wale bedzie nadal idelanie okragly...


Jeżeli to bÄ™dzie panewka to prawdopodobnie wyciÄ…gnÄ™ cały wał i oddam do 1 szlifu, komplet panewek głównych i korbowych 0.25mm kosztuje około 400zł z przesyłkÄ….
Jak sworzeĹ„ to albo Ĺ›ciÄ…ganie głowicy albo wyciÄ…ganie wału...

--
Pozdrawiam
Lewis

36 Data: Lipiec 23 2010 20:47:26
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 23 Jul 2010 22:38:39 +0200, Lewis
 wrote:

Nie, piston slap...

 Jak na zimnym stuka słabiej, a na rozgrzanym mocniej, to raczej
 panewka/sworzeń, a nie piston slap. Zwłaszcza gdy najmocniej
 słychać przy dodaniu/odpuszczeniu gazu.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

37 Data: Lipiec 23 2010 22:48:22
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Lewis 

W dniu 2010-07-23 22:46, Robert Rędziak pisze:

On Fri, 23 Jul 2010 22:38:39 +0200, Lewis
  wrote:

Nie, piston slap...

  Jak na zimnym stuka słabiej, a na rozgrzanym mocniej, to raczej
  panewka/sworzeń, a nie piston slap.

  r.

A rzeczony piston slap to nie jest odgłos nieprawidłowej pracy tłoka? Czyli panewka/sworzeń?

--
Pozdrawiam
Lewis

38 Data: Lipiec 23 2010 20:56:42
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 23 Jul 2010 22:48:22 +0200, Lewis
 wrote:

A rzeczony piston slap to nie jest odgłos nieprawidłowej pracy tłoka?

 Piston slap to hałas tłoka o zbyt dużym luzie, w miarę
 nagrzewania się cichnie, bo stopy lekkie maj± większ±
 rozszerzalno¶ć ciepln± niż żeliwna tuleja/blok.

Czyli panewka/sworzeń?

 Najlepiej by było, jakby¶ podjechał tym autem do dobrego
 mechanika, który by je osłuchał (zwłaszcza że z tego wave'a za
 wiele nie słychać). Diagnoza przez Internet to tylko u dr.
 House'a :>

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

39 Data: Lipiec 23 2010 22:59:58
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Autor: Lewis 

W dniu 2010-07-23 22:56, Robert Rędziak pisze:

On Fri, 23 Jul 2010 22:48:22 +0200, Lewis
  wrote:

A rzeczony piston slap to nie jest odgłos nieprawidłowej pracy tłoka?

  Piston slap to hałas tłoka o zbyt dużym luzie, w miarę
  nagrzewania się cichnie, bo stopy lekkie maj± większ±
  rozszerzalno¶ć ciepln± niż żeliwna tuleja/blok.

Czyli panewka/sworzeń?

  Najlepiej by było, jakby¶ podjechał tym autem do dobrego
  mechanika, który by je osłuchał (zwłaszcza że z tego wave'a za
  wiele nie słychać). Diagnoza przez Internet to tylko u dr.
  House'a :>

  r.

Ale diagnoza już jest, sam go zdiagnozowałem, ewidentny luz na 2 tłoku czyli sworzeń/panewka b±dĽ odkręcona obejma korbowodu.

--
Pozdrawiam
Lewis

Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.



Grupy dyskusyjne