Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
1 | Data: Lipiec 21 2010 20:23:17 |
Temat: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Autor: Lewis | Witam. 2 |
Data: Lipiec 21 2010 20:33:22 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: PB | Kupiłem kilka dni wstecz wymarzonego SAAB-a 9-3 (YS3D) AERO, 2002r na ucho wyglÄ…da na wymianÄ™ bloku silnika jk 3 |
Data: Lipiec 21 2010 21:00:40 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Lewis | W dniu 2010-07-21 20:33, PB pisze: Kupiłem kilka dni wstecz wymarzonego SAAB-a 9-3 (YS3D) AERO, 2002r Heh a możesz racjonalnie wskazać co ma do tego blok silnika? Do puki nie ma w nim dziury blok jako blok jest sprawny, chyba ze jestem w błÄ™dzie... Dziwi mnie tylko co mogło tak nagle zdechnąć powodujÄ…c objawy takie a nie inne. WczeĹ›niej było idealnie cicho bez żadnych wahaĹ„ obrotów, i z pazurem. RozrzÄ…d jest na łaĹ„cuchu i hałasować może napinacz ale wtedy hałas byłby wyraĽnie słyszalny również na wolnych obrotach. Nie wchodziłem pod spód aby osłuchać czy to nie panewki ale stukanie dobiega wyraĽnie z góry silnika... Tak jakby popychacz powiedział weĽ siÄ™ odwal i przestał działać. -- Pozdrawiam Lewis 4 |
Data: Lipiec 22 2010 12:54:21 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: | Lewis pisze: na ucho wyglÄ…da na wymianÄ™ bloku silnika Racjonalnie? :D Daj spokój, to przecież troll kolina. NNTP-Posting-Host: 85-222-48-38.home.aster.pl Z tym że chyba mu ktoĹ› pomagał pisać, bo w tak długim zdaniu nie ma ani jednego błÄ™du. J. 5 |
Data: Lipiec 21 2010 18:48:46 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: to | Lewis wrote: Mam nadziejÄ™ że nadworni wróżbici bÄ™dÄ… w stanie ocenić w czym tkwi Zanim wymienisz silnik sprawdĽ czy to nie jest jakieĹ› gówno w stylu jakiejĹ› rolki, napinacza, jakiegoĹ› osprzÄ™tu. -- ignorance is bliss 6 |
Data: Lipiec 21 2010 21:03:55 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Jarek | Lewis pisze:
Podobny dĽwiÄ™k miałem przy zużytym łożysku rolki napinacza paska osprzÄ™tu, ale w innym samochodzie. Pozdrawiam Jarek 7 |
Data: Lipiec 21 2010 21:08:46 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Nex@pl | W dniu 2010-07-21 20:23, Lewis pisze: Ja bym zdjÄ…ł najpierw pasek wieloklinowy/klinowy czy jaki tam masz i znów posłuchał czy dalej jest ten dĽwiÄ™k. 8 |
Data: Lipiec 21 2010 12:40:11 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Olleo | Naczytałem się ostatnio o tych nieszczęsnych odmach co to powoduj± Saabaryna, to 9-2 bylo ;) Zdecydowanie nie brzmi to, jak panewki, a i tez na stukanie zaworow mi to nie wyglada. Na pewno nie jest to przy kazdej eksplozji, tylko przy samym depnieciu - panewki by caly czas walily. Moze sie co urwalo? Poduszka silnika walnela? Co do napinacza, to sie nie wypowiadam. Wez kawal kija (a jeszcze lepiej preta) i przykladaj do kazdego elementu z osobna od pokrywy rozrzadu poczawszy. Za pomoca takiego zaimprowizowanego stetoskopu powiniennes zlokalizowac zrodlo dzwieku. -- Olleo 9 |
Data: Lipiec 21 2010 21:47:45 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Lewis | W dniu 2010-07-21 21:40, Olleo pisze: Naczytałem się ostatnio o tych nieszczęsnych odmach co to powoduj± Wła¶nie w ten sposób z grubsza osłuchałem silnik ale z nerwów i przerażenia odstawiłem auto do garażu. Jutro na spokojnie zbadam wszystko po kolei i zdejmę ten nieszczęsny wieloklin. -- Pozdrawiam Lewis 10 |
Data: Lipiec 21 2010 21:54:55 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: DoQ | Lewis pisze: Mam nadziejÄ™ że nadworni wróżbici bÄ™dÄ… w stanie ocenić w czym tkwi problem i odczytać wyrok tak abym nie dostał zawału. Nie wykluczalbym wczesnego stadium konca panewek jednak... http://www.youtube.com/watch?v=G6T3s4_wSV4 porownaj sobie z tym np. Ale najpierw sprawdz napinacze, choc one z kolei czesciej stukaja na jalowym niz przy zwiekszaniu obrotow. Pozdrawiam Pawel 11 |
Data: Lipiec 21 2010 22:03:24 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Lewis | W dniu 2010-07-21 21:54, DoQ pisze: Lewis pisze: Jeżeli to panewki to jeszcze pół biedy w 1000zł siÄ™ zamknÄ™, wolałbym oczywiĹ›cie żeby to był jakiĹ› głupi napinacz wieloklina, byle nie łaĹ„cuszka rozrzÄ…du, aczkolwiek taki napinacz też potrafi kosztować... -- Pozdrawiam Lewis 12 |
Data: Lipiec 21 2010 22:04:55 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: DoQ | Lewis pisze: Jeżeli to panewki to jeszcze pół biedy w 1000zł siÄ™ zamknÄ™, wolałbym oczywiĹ›cie żeby to był jakiĹ› głupi napinacz wieloklina, byle nie łaĹ„cuszka rozrzÄ…du, aczkolwiek taki napinacz też potrafi kosztować... Jak ci sie uda w 1000 to nie masz co sie martwic :] Pozdrawiam Pawel 13 |
Data: Lipiec 21 2010 21:06:02 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 21 Jul 2010 22:04:55 +0200, DoQ napisał(a): Jak ci sie uda w 1000 to nie masz co sie martwic :] Zwłaszcza w Saabie... -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 14 |
Data: Lipiec 21 2010 22:09:14 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: DoQ | Waldek Godel pisze: Jak ci sie uda w 1000 to nie masz co sie martwic :]Zwłaszcza w Saabie... Ciekawe czy w turbo sa jakies specjalne (drozsze) w stosunku do zwyklego... Pozdrawiam Pawel 15 |
Data: Lipiec 21 2010 22:11:08 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Lewis | W dniu 2010-07-21 22:09, DoQ pisze: Waldek Godel pisze: http://draken.com.pl/saab/index.php?cPath=30_186_187 -- Pozdrawiam Lewis 16 |
Data: Lipiec 21 2010 13:12:30 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Olleo | > Ciekawe czy w turbo sa jakies specjalne (drozsze) w stosunku do zwyklego... Akurat koszt czesci nie jest najdrozszy w przypadku panewek ;) -- Olleo 17 |
Data: Lipiec 21 2010 22:15:05 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Lewis | W dniu 2010-07-21 22:12, Olleo pisze: Ciekawe czy w turbo sa jakies specjalne (drozsze) w stosunku do zwyklego... Poradzimy, znajomy ma warsztat który dłubie takie ciekawsze wynalazki... wiÄ™cej niż 500 ze mnie nie zedrze... Aczkolwiek... :P -- Pozdrawiam Lewis 18 |
Data: Lipiec 21 2010 13:11:10 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Olleo | Nie wykluczalbym wczesnego stadium konca panewek jednak... Panewki, to raczej dwiek wystepujacy ciagle i jedynie nasilajacy sie z obciazeniem oraz zwiekszajacy czestotliwosc przy zmianie obrotow. Tutaj dzwiek wystepuje ewidentnie po dodaniu gazu i tylko przez kilka eksplozji. Nie chce rozbudzac nadzieji, ale kto wie, czy to nie jakis element wydechu nie poszedl, albo jakas oslona - przy wychyleniach silnika po dodaniu gazu moze o cos walic. -- Olleo 19 |
Data: Lipiec 21 2010 22:13:36 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Lewis | W dniu 2010-07-21 22:11, Olleo pisze: Nie wykluczalbym wczesnego stadium konca panewek jednak... Nie nie, dĽwiÄ™k ewidentnie z wnÄ™trza silnika ewentualnie z jego bardzo bliskiego sÄ…siedztwa, jutro bÄ™dÄ™ to dokładnie badać. -- Pozdrawiam Lewis 20 |
Data: Lipiec 21 2010 13:16:22 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Olleo | Nie nie, dĽwięk ewidentnie z wnętrza silnika ewentualnie z jego bardzo No jak z silnika, to rzeczywiscie mi na napinacz wyglada, ale szczerze powiedziawszy, nie spotkalem sie nawet z drugiej, czy trzeciej reki z dzwiekiem przy zwalonym napinaczu, wiec nie umiem powiedziec. Z autopsji rozpoznaje jedynie piston slap ;) -- Olleo 21 |
Data: Lipiec 22 2010 01:54:39 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: P_ablo | Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomo¶ci
Mnie to wyglada (wyslusza) na jakies spalanie stukowe... Moze kiepska bena i mikrofon po chwili poprawia zaplon? -- Picasso 22 |
Data: Lipiec 22 2010 09:24:00 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Lewis | W dniu 2010-07-22 01:54, P_ablo pisze: Uďż˝ytkownik napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci Paliwo Verva 98, zalana pod korek, poza tym auto zbiera siÄ™ tak jak siÄ™ zbierało zanim te stuki siÄ™ pojawiły.. -- Pozdrawiam Lewis 23 |
Data: Lipiec 22 2010 13:42:17 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: P_ablo | Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomo¶ci Paliwo Verva 98, zalana pod korek, poza tym auto zbiera się tak jak się Pozostaje pobawic sie w Dr House - stetoskop do lapki i szukac. Moze auto mialo poskladane panewki na zlotko od czekolady... -- Picasso 24 |
Data: Lipiec 22 2010 13:28:10 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: kamil |
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomo¶ci Dlaczego ludzie srebrna folie od dziesiecioleci nazywaja "zlotkiem"? Pozdrwiam Kamil 25 |
Data: Lipiec 22 2010 14:56:01 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: elmer radi radisson | On 2010-07-22 14:28, kamil wrote: Dlaczego ludzie srebrna folie od dziesiecioleci nazywaja "zlotkiem"? A jaka ona srebrna? Toz to zwykla cynfolia. Wiec moze od bialego zlota ;) (btw, mi sie raczej bardziej kojarzy wlasnie zwiazek wyrazowy pt. "sreberko od czekolady", ale to moze kwestia regionalna) -- memento lorem ipsum 26 |
Data: Lipiec 22 2010 22:57:29 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Lewis | W dniu 2010-07-21 20:23, Lewis pisze: gazu. DochodzÄ… jakby z prawej strony silnika z okolic rozrzÄ…du ale na A wiÄ™c mam wstÄ™pnÄ… diagnozÄ™, silnik osłuchany na wszelkie możliwoĹ›ci przez 3 ludzi i stwierdzenie że to hydro-popychacz na 2 cylindrze, w sumie to by pasowało, na zimnym stuka znacznie mniej niż na rozgrzanym, gÄ™stszy olej lepiej trzyma szklankÄ™ na gorÄ…co klepie już doć głoĹ›no. Jutro Ĺ›ciÄ…gam pokrywÄ™ i bÄ™dzie wiadomo czy to na pewno to. -- Pozdrawiam Lewis 27 |
Data: Lipiec 23 2010 15:49:47 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Lewis | W dniu 2010-07-22 22:57, Lewis pisze: W dniu 2010-07-21 20:23, Lewis pisze: Pokrywa zdjÄ™ta popychacze w porzÄ…dku, wałki, łaĹ„cuch napinacz też, ale 2 tłok ma luz czyli albo panewka albo sworzeĹ„ albo odkrÄ™ciła siÄ™ obejma korbowodu. Sprawdzone w banalny sposób wykrÄ™cone wszystkie Ĺ›wiece wrzucony 5 bieg i przetaczamy samochód, w momencie jak tłok idzie do dołu popycham go czymĹ› sztywnym przez otwór Ĺ›wiecy, i 2 tłok opadł jakieĹ› 3mm... Czyli kolega Olleo ma najlepszy słuch... -- Pozdrawiam Lewis 28 |
Data: Lipiec 23 2010 21:32:44 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: DoQ | Lewis pisze: czymĹ› sztywnym przez otwór Ĺ›wiecy, i 2 tłok opadł jakieĹ› 3mm... Czyli napinacz? ;-) Pozdrawiam Pawel 29 |
Data: Lipiec 23 2010 22:38:39 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Lewis | W dniu 2010-07-23 21:32, DoQ pisze: Lewis pisze: Nie, piston slap... -- Pozdrawiam Lewis 30 |
Data: Lipiec 23 2010 22:47:16 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: DoQ | Lewis pisze: Nie, piston slap... Aa to tak. Aczkolwiek nie nacieszyles sie fura za dlugo :S Trza bylo coupe szukac :] Pozdrawiam Pawel 31 |
Data: Lipiec 23 2010 22:51:13 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Lewis | W dniu 2010-07-23 22:47, DoQ pisze: Lewis pisze: Cóż niefart, zobaczymy czy to chałtura poprzedniego właĹ›ciciela czy nieszczęśliwszy zbieg okolicznoĹ›ci. Mimo wszystko auto daje/dawało ale i bÄ™dzie dawać, takÄ… masÄ™ radoĹ›ci że wizja wymiany panewek mnie nie przeraża. Zestaw kosztuje grosze a z robotÄ… poradzimy ;) -- Pozdrawiam Lewis 32 |
Data: Lipiec 23 2010 22:56:21 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: DoQ | Lewis pisze: przeraża. Zestaw kosztuje grosze a z robotÄ… poradzimy ;) Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;> Pozdrawiam Pawel 33 |
Data: Lipiec 23 2010 23:02:26 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Lewis | W dniu 2010-07-23 22:56, DoQ pisze: Lewis pisze: Draken cieszy się bardzo dobrymi opiniami, mają części bardzo dobrej jakości, a takie padnięcia panewek.sworzni czasem się zdarzają, poza tym auto jak najbardziej OK. No ale wszystko wyjdzie w praniu. -- Pozdrawiam Lewis 34 |
Data: Lipiec 24 2010 11:22:22 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: P_ablo | Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomo¶ci
Czesto aftermarketowe czesci sa lepszej jakosci i problemy nie powielaja sie. Ja bym sie bal raczej czy czop na wale bedzie nadal idelanie okragly... -- Picasso 35 |
Data: Lipiec 24 2010 13:05:10 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Lewis | W dniu 2010-07-24 11:22, P_ablo pisze: Uďż˝ytkownik napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci Jeżeli to bÄ™dzie panewka to prawdopodobnie wyciÄ…gnÄ™ cały wał i oddam do 1 szlifu, komplet panewek głównych i korbowych 0.25mm kosztuje około 400zł z przesyłkÄ…. Jak sworzeĹ„ to albo Ĺ›ciÄ…ganie głowicy albo wyciÄ…ganie wału... -- Pozdrawiam Lewis 36 |
Data: Lipiec 23 2010 20:47:26 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 23 Jul 2010 22:38:39 +0200, Lewis Nie, piston slap... Jak na zimnym stuka słabiej, a na rozgrzanym mocniej, to raczej panewka/sworzeń, a nie piston slap. Zwłaszcza gdy najmocniej słychać przy dodaniu/odpuszczeniu gazu. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 37 |
Data: Lipiec 23 2010 22:48:22 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Lewis | W dniu 2010-07-23 22:46, Robert Rędziak pisze: On Fri, 23 Jul 2010 22:38:39 +0200, Lewis A rzeczony piston slap to nie jest odgłos nieprawidłowej pracy tłoka? Czyli panewka/sworzeń? -- Pozdrawiam Lewis 38 |
Data: Lipiec 23 2010 20:56:42 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 23 Jul 2010 22:48:22 +0200, Lewis A rzeczony piston slap to nie jest odgłos nieprawidłowej pracy tłoka? Piston slap to hałas tłoka o zbyt dużym luzie, w miarę nagrzewania się cichnie, bo stopy lekkie maj± większ± rozszerzalno¶ć ciepln± niż żeliwna tuleja/blok. Czyli panewka/sworzeń? Najlepiej by było, jakby¶ podjechał tym autem do dobrego mechanika, który by je osłuchał (zwłaszcza że z tego wave'a za wiele nie słychać). Diagnoza przez Internet to tylko u dr. House'a :> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 39 |
Data: Lipiec 23 2010 22:59:58 | Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | Autor: Lewis | W dniu 2010-07-23 22:56, Robert Rędziak pisze: On Fri, 23 Jul 2010 22:48:22 +0200, Lewis Ale diagnoza już jest, sam go zdiagnozowałem, ewidentny luz na 2 tłoku czyli sworzeń/panewka b±dĽ odkręcona obejma korbowodu. -- Pozdrawiam Lewis |