Grupy dyskusyjne   »   Suzuki Swift 1.3 MK4 przegrzewa się

Suzuki Swift 1.3 MK4 przegrzewa się



1 Data: Styczen 30 2009 18:04:40
Temat: Suzuki Swift 1.3 MK4 przegrzewa się
Autor: Lopez 

Mam problem z przegrzewaniem się SS 1.3 MK4 (97r.), zaczęło się od tego, że nie chciał się rano na gaz przełączyć (ustawione mam przełączanie powyżej temp. 20 stopni), gdy podłączyłem komputer to temp. wskazywała cały czas 16 stopni, pomimo tego, że wskaźnik wewnątrz wskazywał środek skali. Zmieniłem więc temp. przełączania na 14 stopni, aby dojechać do pracy i później zająć się problemem, wtedy myślałem to że gdzieś przez przypadek urwał się kabelek od czujnika temp. Jednak gdy wracałem wskaźnik zaczął wzrastać prawie do poziomu HI, więc się zatrzymałem aby nie przegrzać silnika i tak na trasie 30km musiałem stanąć dwa razy.
Teraz tak:
- płyn chłodniczy nie ubył, nie ma śladu oleju w płynie oraz jak się przy-gazuje nie widać bulgotania płynu w zbiorniczku wyrównawczym, więc wnioskuje, że uszczelka po głowicą jest ok.
- parownik od gazu jest zimny tak samo jak chłodnica, również rura łącząca chłodnice z termostatem jest letnia. Wentylator kręci się na maxa, tylko nie ma co chłodzić bo chłodnica jest zimna .
- dodatkowo zauważyłem, że czasami obroty na luzie rosną do ok 2000/ min.
Przechodząc do sedna:
1)czy to może być wina termostatu czy też coś innego dolega mojemu autu?
2)jeśli to termostat to jakiej firmy termostat najlepiej kupić?
3)skoro w środku wskaźnik temp. pokazuje, że auto jest nagrzane to dlaczego komp. od gazu wskazuje inna temperaturę? Ile czujników temp. ma swift MK4? I gdzie one się znajdują?
4)co może być przyczyną wzrastania obrotów na luzie do 2000/min?

--
Pozdrawiam
Lopez
Suzuki Swift 1.3 GLX



2 Data: Styczen 30 2009 18:33:04
Temat: Re: Suzuki Swift 1.3 MK4 przegrzewa się
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

Lopez pisze:

Przechodząc do sedna:
1)czy to może być wina termostatu czy też coś innego dolega mojemu autu?
2)jeśli to termostat to jakiej firmy termostat najlepiej kupić?
3)skoro w środku wskaźnik temp. pokazuje, że auto jest nagrzane to dlaczego komp. od gazu wskazuje inna temperaturę? Ile czujników temp. ma swift MK4? I gdzie one się znajdują?
4)co może być przyczyną wzrastania obrotów na luzie do 2000/min?


Moim zdaniem zdecydowanie termostat. Zacial sie w pozycji zamknietej, wiec plyn sie zagrzewa w bloku, gdzie jest wkrecony czujnik temperatury do wskaznika, zas czujnik do komputera gazu bedzie badz na przewodzie za termostatem, badz w samej chlodnicy. Zwiekszanie obrotow ma zapewne zwiazek z niska temperatura chlodziwa, bedzie dawkowal paliwo zgodnie z procedura "ssania", a ze silnik ma jednak temp prawidlowa, to mieszanka bedzie na tyle bogata, ze obroty wejda na 2000obr/min.
Jest jeszcze opcja poduszki powietrznej w ukladzie, ale osobiscie wydaje mi sie malo prawdopodobna, jesli przed usterka nie grzebales przy ukladzie chlodzenia.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
Burgund POL FSO 1600 LPG
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

3 Data: Styczen 31 2009 00:37:56
Temat: Re: Suzuki Swift 1.3 MK4 przegrzewa się
Autor: Tomasz Pyra 

Lopez pisze:

- płyn chłodniczy nie ubył, nie ma śladu oleju w płynie oraz jak się przy-gazuje nie widać bulgotania płynu w zbiorniczku wyrównawczym, więc wnioskuje, że uszczelka po głowicą jest ok.

A płyn w zbiorniczku jest gorący?
Jeżeli tak, to stawiam na zacięty termostat, ewentualnie zapchane kanały w chłodnicy.

Jeżeli płyn w zbiorniku nie jest gorący to stawiam na niedziałającą pompę wody, albo jakiś zator w układzie chłodzenia (np. zagięty wąż).

Co do sprawdzania temperatury płynu w zbiorniku to uważaj - odkręć korek na zimnym silniku, dopiero uruchom silnik i obserwuj czy się grzeje razem z silnikiem czy pozostaje zimny.

3)skoro w środku wskaźnik temp. pokazuje, że auto jest nagrzane to dlaczego komp. od gazu wskazuje inna temperaturę? Ile czujników temp. ma swift MK4? I gdzie one się znajdują?

Instalacje gazowe są uniwersalne, natomiast pomiar temperatury w każdym samochodzie może być rozwiązany w inny sposób. Dlatego pewnie instalacja gazowa ma własny termometr który zapewne mierzy temperaturę parownika.

AFAIK parownik powinien być założony na małym obiegu chłodzącym, a więc termostat nie powinien go blokować.
To by skłaniało ku opcji że problem jest w pompie wody, albo w jakimś zatorze w układzie.

4)co może być przyczyną wzrastania obrotów na luzie do 2000/min?

Silnik myśli że mu zimno?

Suzuki Swift 1.3 MK4 przegrzewa się



Grupy dyskusyjne