Swap - jak to zarejestrować?
1 | Data: Grudzien 20 2006 11:22:06 |
Temat: Swap - jak to zarejestrować? | |
Autor: Alex81 | Tylko się nie śmiejcie ;) Pojawiła mi się możliwość przełożenia do 2 |
Data: Grudzien 20 2006 11:37:26 | Temat: Re: Swap - jak to zarejestrować? | Autor: Moon | Alex81 wrote: Tylko się nie śmiejcie ;) Pojawiła mi się możliwość przełożenia do nic nie mów. numery silnika już są nieistotne podobno. moon -- always hardcore! 3 |
Data: Grudzien 20 2006 11:39:20 | Temat: Re: Swap - jak to zarejestrować? | Autor: Alex81 | In article says... nic nie mów. numery silnika już są nieistotne podobno. Wiem że są nieistotne ale chce mieć wbitą w dowód prawdziwą pojemność silnika żeby nie mieć później kłopotów przy ubezpieczaniu lub przeglądzie (inna sprawa że ten silnik z wyglądu wygląda na pierwszy rzut oka prawie identycznie jak krajowe ohv ;)). -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg http://alex81.byxonline.com 4 |
Data: Grudzien 20 2006 11:42:04 | Temat: Re: Swap - jak to zarejestrować? | Autor: Cyneq | Alex81 napisał(a): Tylko się nie śmiejcie ;) Pojawiła mi się możliwość przełożenia do mojego samochodu ładnie wyremontowanego silnika Ford Pinto 2.0. O ile kwestie techniczne mam wszystkie załatwione, o tyle zastanawia mnie jak to cholerstwo później zarejestrować. Polonezy z tym silnikiem były produkowane seryjnie, więc były homologowane - tylko jak to załatwić? Iść do WK z papierami samochodu i papierami silnika i powiedzieć po prostu że zmieniłem silnik? Wątek długi i brak jednoznacznej odpowiedzi: http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=102306&c=61&&f=12 Obecnie raczej nikogo nie interesują inne papiery niż kartka (z okręgówki chyba) o danych w dowodzie które się zmieniły (moc, pojemność). Nawet nie pytaj jak mam tą sprawę załatwioną u siebie :) I naprawdę gratuluje samozaparcia - mi się by nie chciało pewnie drugi raz Fiata wkładać, co dopiero Forda. Chociaż licho wie, pewne doświadczenie już jest, ciekawość jako pierwszy krok do piekła też... kto wie :) -- Cyneq 5 |
Data: Grudzien 20 2006 11:43:03 | Temat: Re: Swap - jak to zarejestrować? | Autor: Alex81 | In article says... Wątek długi i brak jednoznacznej odpowiedzi: Dzięki. Faktycznie niespecjalnie da się wyciągnąć z tego jakieś wnioski ;) Obecnie raczej nikogo nie interesują inne papiery niż kartka (z Trzeba będzie spróbować. Nawet nie pytaj jak mam tą sprawę załatwioną u siebie :) No, u Ciebie pojemność się specjalnie nie zmieniła ;) Mocy też za wiele nie przybyło. I naprawdę gratuluje samozaparcia - mi się by nie chciało pewnie drugi W zestawie który mogę kupić jest skrzynia, krótki kawałek wału, kolektor dopasowany do wydechu od Poldolota i _montaż_ (chyba najważniejsza rzecz ;)). W sumie gdybym się zdecydował na wersję gaźnikową to da się to zrobić w jeden weekend, ale uparłem się na wtrysk i czeka mnie "Tydzień Dopasowywania Wiązek" :) -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg http://alex81.byxonline.com 6 |
Data: Grudzien 20 2006 11:58:53 | Temat: Re: Swap - jak to zarejestrować? | Autor: Przembo | Użytkownik "Cyneq" napisał Wątek długi i brak jednoznacznej odpowiedzi: Jak? Choc w sumie to juz wiadomo... :) I naprawdę gratuluje samozaparcia - mi się by nie chciało pewnie drugi raz Fiata wkładać, co dopiero Forda. Chociaż licho wie, pewne doświadczenie już jest, ciekawość jako pierwszy krok do piekła też... kto wie :) 2.0 DOHC? Masz gdzies spisane swoje doswiadczenia po swapie? :) Ja nie porywalbym sie na nic inngo niz silnik Fiata, ale na wtrysku - do gaznika trzeba chyba dojrzec :) Poza mniejsza upierdliwoscia wtrysku nie trzeba sie meczyc z przegladamy gaznikowca z 2000r :) Pozdr 7 |
Data: Grudzien 20 2006 12:08:29 | Temat: Re: Swap - jak to zarejestrować? | Autor: Cyneq | Przembo napisał(a): Użytkownik "Cyneq" napisał Jak napisze "wcale" to ktoś doniesie władzom i mam pozamiatane, wiec nie piszę.
1.6 Masz gdzies spisane swoje doswiadczenia po swapie? :) Tak całkowicie to nie, nigdy nie było czasu. Ja nie porywalbym sie na nic inngo niz silnik Fiata, ale na wtrysku - do gaznika trzeba chyba dojrzec :) To racja :) Ale jak się startuje z gaźnika, to się nie musi. Poza mniejsza upierdliwoscia wtrysku nie trzeba sie meczyc z przegladamy gaznikowca z 2000r :) Jak fura wyprodukowana przed VII 1995 to legalnie nie da sie jeździć na gaxniku wcale. Wbrew pozorom wtysk jest wykonalny, i to ten orignalny z Argi zarówno jak i Abimex i Bosh, ale trzeba przełożyć i dostosować koło pasowe od poloneza. Najgorsze jaja tylko ze wspomą wtedy - pompa z Argenty nie pasuje do koła, a pompa z poloneza do silnika. -- Cyneq 8 |
Data: Grudzien 20 2006 12:23:45 | Temat: Re: Swap - jak to zarejestrować? | Autor: Przembo | Użytkownik "Cyneq" napisał 2.0 DOHC?1.6 Ja bym w cos takiego nie wchodzil... Masz gdzies spisane swoje doswiadczenia po swapie? :)Tak całkowicie to nie, nigdy nie było czasu. Szkoda, moze zagrozenie donosikiem do urzedu by Cie zmotywowalo? :D Wbrew pozorom wtysk jest wykonalny, i to ten orignalny z Argi zarówno jak i Abimex i Bosh, ale trzeba przełożyć i dostosować koło pasowe od poloneza. Najgorsze jaja tylko ze wspomą wtedy - pompa z Argenty nie pasuje do koła, a pompa z poloneza do silnika. Czytalem jakis czas temu o Abimexie w 1.6 DOHC, byly tam jakies wskazowki... pewnie za chwile sie dowiem, ze to Twoje :) Pozdr 9 |
Data: Grudzien 20 2006 15:15:08 | Temat: Re: Swap - jak to zarejestrować? | Autor: Cyneq | Przembo napisał(a): Użytkownik "Cyneq" napisał Wbrew pozorom warto.
Hehe, pytaj konkretnie to się dowiesz wszystkiego. Epistoły nie mam co pisac bo już ze 100 albo 200 takich napisano. Czytalem jakis czas temu o Abimexie w 1.6 DOHC, byly tam jakies wskazowki... pewnie za chwile sie dowiem, ze to Twoje :) Nie, ja mam gaźnik. Ale czytać mogłeś, wykonało już to parę osób i działa. -- Cyneq 10 |
Data: Grudzien 20 2006 14:44:04 | Temat: Re: Swap - jak to zarejestrować? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Cyneq napisał(a): I naprawdę gratuluje samozaparcia - mi się by nie chciało pewnie drugi czekaj, czekaj... do czego miałeś puszkę od piwa wykorzystaną? Bo już nie pamiętam, a wiem, że to była pięęęęękna rzeźba :P 11 |
Data: Grudzien 20 2006 15:13:38 | Temat: Re: Swap - jak to zarejestrować? | Autor: Cyneq | Marcin J. Kowalczyk napisał(a): Cyneq napisał(a): :) Do połączenia jedynej dostępnej w okolicy dwururki od argenty (wyciągniętej z krzaków) a rurą wydechową poloneza. Problem był w tym że rdza tak zjadła końcówkę dwurury, że była jak sito. Naszczęście po paru dniach znalazłem dwurure z mniejszymi dziurami, i to nie na łączeniu. Teraz oczywiście jest już docelowy wydech (przespawany kolektor od poloneza GSI). -- Cyneq |