Grupy dyskusyjne   »   Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)

Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)



1 Data: Luty 19 2010 07:50:59
Temat: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: MarcinJM 

http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html

Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie.
Dzwignia sprzegla z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok pedalu sprzegla.
Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.

--
Pozdrawiam
MarcinJM



2 Data: Luty 19 2010 08:10:25
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: Michał Gut 

kolejny szaleniec:) graty:)
sir

3 Data: Luty 19 2010 09:08:30
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: Jacek 

MarcinJM pisze:

http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html

Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie.
Dzwignia sprzegla z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok pedalu sprzegla.
Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.


o ile widze to 1,2 ma 70 KM
natomiast seicentowe 1,1 ma 55 (tyle co 0,9 sporting).
Czy nie prosciej bylo dorzucic turbine do 1,1?

4 Data: Luty 19 2010 08:13:22
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: to 

Jacek wrote:

o ile widze to 1,2 ma 70 KM
natomiast seicentowe 1,1 ma 55 (tyle co 0,9 sporting). Czy nie prosciej
bylo dorzucic turbine do 1,1?

Obawiam się, że swap jest tak ze 3x łatwiejszy niż dołożenie turbo. ;-)
Choć osobiście szukałbym bardziej 1,4...

--
cokolwiek

5 Data: Luty 19 2010 10:04:15
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: BartekK 

W dniu 2010-02-19 09:13, to pisze:

Jacek wrote:

o ile widze to 1,2 ma 70 KM
natomiast seicentowe 1,1 ma 55 (tyle co 0,9 sporting). Czy nie prosciej
bylo dorzucic turbine do 1,1?

Obawiam się, że swap jest tak ze 3x łatwiejszy niż dołożenie turbo. ;-)
Choć osobiście szukałbym bardziej 1,4...
.... i dodać turbinę ;)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

6 Data: Luty 19 2010 09:14:49
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości

MarcinJM pisze:
http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html

Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie.
Dzwignia sprzegla z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok pedalu sprzegla.
Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.


o ile widze to 1,2 ma 70 KM
natomiast seicentowe 1,1 ma 55 (tyle co 0,9 sporting).
Czy nie prosciej bylo dorzucic turbine do 1,1?

ani prościej, ani taniej.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

7 Data: Luty 19 2010 09:17:00
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: MarcinJM 

Jacek pisze:

MarcinJM pisze:
http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html

Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie.
Dzwignia sprzegla z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok pedalu sprzegla.
Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.


o ile widze to 1,2 ma 70 KM
natomiast seicentowe 1,1 ma 55 (tyle co 0,9 sporting).
Czy nie prosciej bylo dorzucic turbine do 1,1?

75KM.
Uturbiony silnik ma na rajdach przelicznik x 1.4, startuje w wyzszej klasie.
Poza tym (tak mi Swiatek z Bydgoszczy tlumaczyl) 1.1 ma slabszy wal, a z 1.2 mozna i 130KM wycisnac.
Na tyle to ja oczywiscie nie odwaze sie, ale samym walkiem mozna dodac jeszcze 10KM do 75, a to juz cos jest pod butem (waga auta ~700kg).

--
Pozdrawiam
MarcinJM

8 Data: Luty 19 2010 10:04:30
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: Tomasz Pyra 

MarcinJM pisze:

Jacek pisze:
MarcinJM pisze:
http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html

Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie.
Dzwignia sprzegla z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok pedalu sprzegla.
Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.


o ile widze to 1,2 ma 70 KM
natomiast seicentowe 1,1 ma 55 (tyle co 0,9 sporting).
Czy nie prosciej bylo dorzucic turbine do 1,1?

75KM.
Uturbiony silnik ma na rajdach przelicznik x 1.4, startuje w wyzszej klasie.

A nawet x1.7 dla benzyny, czyli się robi klasa 4 można się ścigać z Astrami GSi i tym podobnymi wynalazkami ;)

Dodatkowo po utopieniu dodatkowych 1500-2000zł można z tego 1.2 wyciągnąć spokojnie 90KM.

9 Data: Luty 19 2010 14:42:26
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: kogutek 

MarcinJM pisze:
> http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html
>
> Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie.
> Dzwignia sprzegla z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok
> pedalu sprzegla.
> Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.
>

o ile widze to 1,2 ma 70 KM
natomiast seicentowe 1,1 ma 55 (tyle co 0,9 sporting).
Czy nie prosciej bylo dorzucic turbine do 1,1?
po co. Z 55 koni prawie beznakładowo można zrobić 80 koni. Za 4 tysiące można
zrobić 100 koni bez turbiny, podtlenku azotu.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

10 Data: Luty 19 2010 19:22:25
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: roberts 


Czy nie prosciej bylo dorzucic turbine do 1,1?

Lepiej bylo wsadzic motor z Punto GT 1.4 Turbo. Juz widzialem taki projekt.

11 Data: Luty 19 2010 21:32:44
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

roberts pisze:

Czy nie prosciej bylo dorzucic turbine do 1,1?

Lepiej bylo wsadzic motor z Punto GT 1.4 Turbo. Juz widzialem taki projekt.

Poczytaj wątek. Już zostały podane powody, dla których turbo jest bez sensu w tym przypadku.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 turbotraktor
Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż

12 Data: Luty 19 2010 09:16:27
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości

http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html

Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie.
Dzwignia sprzegla z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok pedalu sprzegla.
Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.


no fajnie :)
Moja jedyna uwaga to strasznie długi dolot, ktory moze troche przeszkadzac

Tak czy inaczej przejechałbym sie czymś takim :D


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

13 Data: Luty 19 2010 09:53:05
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: MarcinJM 

Kuba (aka cita) pisze:


Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości
http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html

Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie.
Dzwignia sprzegla z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok pedalu sprzegla.
Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.


no fajnie :)
Moja jedyna uwaga to strasznie długi dolot, ktory moze troche przeszkadzac

To sie okaze jak bede walek wymienial i pojade sie stroic na hamownie.
Jakos stozki do mnie slabo przemawiaja. Mozliwe, ze nieco pomagaja silnikowi oddychac, natomiast w tych tanich moje watpliwosci budzi jakosc filtrowania.
No i bez obudowy z ukierunkowanym poborem powietrza bedzie zarl cieple, a to nie za dobrze.

Tak czy inaczej przejechałbym sie czymś takim :D

Jeszcze walcze z zawiecha, albo wlaciwie to nie wiem czym. Bije kierownica powyzej 120-130. Nowe: lozyska McPhersona, amory, wahacze, tuleje drazka stabilizatora. I wciaz bije.
Jeszcze podejrzewam polos, moze cos z nia jest nie tak.
Nie musze dodawac, ze kola wywazone, i sprawdzane na kilku zestawach wywazonych kol.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

14 Data: Luty 19 2010 10:38:15
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: Nex@pl 

A tarcze? :)

15 Data: Luty 19 2010 10:50:07
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: MarcinJM 

Nex@pl pisze:

A tarcze? :)

Czujnikiem zegarowym mierzone. Idealne. Zreszta nawet nowki Brembo zalozylem "na probe". To samo.

Najbardziej teraz mi polos podpada. Tym bardziej, ze z tego co kojarze, na szybko przegub marki Kamoka zalozylem, czyli bardzo budzetowy.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

16 Data: Luty 19 2010 15:25:34
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: Yans van Horn 

MarcinJM wrote:

Nex@pl pisze:
A tarcze? :)

Czujnikiem zegarowym mierzone. Idealne. Zreszta nawet nowki Brembo zalozylem "na probe". To samo.

Tarcza sprawdzane na samochodzie ?

Lożyska piast, koła, opony ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

17 Data: Luty 19 2010 19:37:15
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości


Moja jedyna uwaga to strasznie długi dolot, ktory moze troche przeszkadzac

Czay taka przeróbka dolotu jest w ogole prawidłowa? powinien byc chyba
blisko airbox i ew. rezonator. Mysle ze taka długa rura moze ostro mieszac

18 Data: Luty 19 2010 19:52:45
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: MarcinJM 

Arbiter pisze:

Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości
Moja jedyna uwaga to strasznie długi dolot, ktory moze troche przeszkadzac

Czay taka przeróbka dolotu jest w ogole prawidłowa? powinien byc chyba blisko airbox i ew. rezonator. Mysle ze taka długa rura moze ostro mieszac

Cos na szybko musialem zrobic. Dolot bedzie robiony wg. wskazan z hamowni po zmianie walka. Obecnie nie ma to sensu, tzn: pieniadz wywalony w bloto.
Wlasciwie dla seryjnego walka dolot mimo wszystko powinien miec jakas dlugosc + jakas objetosc. Najlepiej wyliczona :)

--
pozdrawiam
MarcinJM

19 Data: Luty 19 2010 09:23:39
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: to 

MarcinJM wrote:

http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html

Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie. Dzwignia sprzegla
z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok pedalu sprzegla.
Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.

A tak z ciekawości ile to mniej więcej kosztowało?

--
cokolwiek

20 Data: Luty 19 2010 10:47:51
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: MarcinJM 

to pisze:

MarcinJM wrote:

http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html

Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie. Dzwignia sprzegla
z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok pedalu sprzegla.
Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.

A tak z ciekawości ile to mniej więcej kosztowało?

Ja kupilem cale punto, anglika, poniewaz same silniki byly w... tej samej cenie i z niewiadomym (tzn. deklarowanym slownie) przebiegiem.

policzmy:
Punto wraz z transportem: 2000
Silnik seicento sprzedalem za 750zl
Daje: 1250 "w plecy"

Ale. Wykorzystalem oryginalny wydech (przyciety do odpowiednich rozmiarow) punto oszczedzajac min. 300 zl i mnostwo kombinacji to zmniejsza "w plecy" do ok 1000zl. Mam kluczyk z immobilizerem, zaoszczedzilem na "odkodowaniu" immo z kompa (100-200zl?)

Sprzedalem sporo czesci do punto (za grosze, byle wyprzedac) za 500zl. To daje na minusie 500zl
A jeszcze mam mnostwo czesci do sprzedania, wiec na 100% wyjde na nieduzy plus finansowy.

Robota:
Wszystko robilem sam, wiec trudno mi policzyc koszty robocizny, ale "obcemu" warsztatowi min. 1000zl trzeba byloby dac.

Koszty dodatkowe, typu wymiana rozrzadu, olejow, etc nie wliczam bo to eksploatacyjka

Sadze, ze nawet zlecajac takie dzialanie i rozsadnie robiac zakupy na takiej zabawie mozna jeszcze pare groszy zarobic :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM

21 Data: Luty 19 2010 10:56:55
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: MarcinJM 

MarcinJM pisze:

to pisze:
MarcinJM wrote:

http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html

Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie. Dzwignia sprzegla
z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok pedalu sprzegla.
Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.

A tak z ciekawości ile to mniej więcej kosztowało?

Ja kupilem cale punto, anglika, poniewaz same silniki byly w... tej samej cenie i z niewiadomym (tzn. deklarowanym slownie) przebiegiem.

policzmy:
Punto wraz z transportem: 2000
Silnik seicento sprzedalem za 750zl
Daje: 1250 "w plecy"

Ale. Wykorzystalem oryginalny wydech (przyciety do odpowiednich rozmiarow) punto oszczedzajac min. 300 zl i mnostwo kombinacji to zmniejsza "w plecy" do ok 1000zl. Mam kluczyk z immobilizerem, zaoszczedzilem na "odkodowaniu" immo z kompa (100-200zl?)

Sprzedalem sporo czesci do punto (za grosze, byle wyprzedac) za 500zl. To daje na minusie 500zl
A jeszcze mam mnostwo czesci do sprzedania, wiec na 100% wyjde na nieduzy plus finansowy.

Robota:
Wszystko robilem sam, wiec trudno mi policzyc koszty robocizny, ale "obcemu" warsztatowi min. 1000zl trzeba byloby dac.

Koszty dodatkowe, typu wymiana rozrzadu, olejow, etc nie wliczam bo to eksploatacyjka

Sadze, ze nawet zlecajac takie dzialanie i rozsadnie robiac zakupy na takiej zabawie mozna jeszcze pare groszy zarobic :)

Aaaa, no jeszcze musialbym pompe paliwa kupic puntowa. A to kolejny grosz w plecy. A tak mam Puntowa pompe zamontowana, a sejcentowa do sprzedania. Do sprzedania wydech seicento z katem. Zawsze sie pare groszy odzyska :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM

22 Data: Luty 19 2010 14:03:46
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: Marcus Wright 

Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości

http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html

Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie.
Dzwignia sprzegla z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok pedalu sprzegla.
Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.

A jaki jest efekt? I tak nadal objedzie Cię każde auto ~90-100 KM...
Nie wspomnę o jakichś małych pociskach typu Colt 1.6 116 KM (fabrycznie) czy Civic 1.4 iS 90KM.
Pytam się z ciekawości co chciałeś osiągnąć?:) I czy jest te 10s do setki? Przy 700 KG masie własnej i około 75 KM powinno dać radę...

23 Data: Luty 19 2010 14:17:31
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: MarcinJM 

Marcus Wright pisze:

Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości
http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html

Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie.
Dzwignia sprzegla z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok pedalu sprzegla.
Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.

A jaki jest efekt? I tak nadal objedzie Cię każde auto ~90-100 KM...
Nie wspomnę o jakichś małych pociskach typu Colt 1.6 116 KM (fabrycznie) czy Civic 1.4 iS 90KM.
Pytam się z ciekawości co chciałeś osiągnąć?:) I czy jest te 10s do setki? Przy 700 KG masie własnej i około 75 KM powinno dać radę...

Tyle, ze wspolczesne fury sa dosc ciezkie. U mnie przelicznik jest 1KM na 10kg z szoferem. Wiem, wiem, zadna rewelacja. Natomiast dosc przyzwoity to wynik, jesli spojrzec na poniesione naklady.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

24 Data: Luty 19 2010 18:18:45
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: Marcus Wright 

Tyle, ze wspolczesne fury sa dosc ciezkie. U mnie przelicznik jest 1KM na 10kg z szoferem. Wiem, wiem, zadna rewelacja. Natomiast dosc przyzwoity to wynik, jesli spojrzec na poniesione naklady.


Colt/Civic poniżej 1000 KG.
1 KM na 10KG to spokojnie lepiej niż 10s do setki. ;) Generalnie: GRATULACJE. :)

25 Data: Luty 19 2010 14:23:31
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: MarcinJM 

Marcus Wright pisze:

Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości
http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html

Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie.
Dzwignia sprzegla z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok pedalu sprzegla.
Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.

A jaki jest efekt? I tak nadal objedzie Cię każde auto ~90-100 KM...
Nie wspomnę o jakichś małych pociskach typu Colt 1.6 116 KM (fabrycznie) czy Civic 1.4 iS 90KM.
Pytam się z ciekawości co chciałeś osiągnąć?:) I czy jest te 10s do setki? Przy 700 KG masie własnej i około 75 KM powinno dać radę...

A do 100kmph ciezko mi zmierzyc u mnie na Mazurach, bo..... nie znam zadnego w miare plaskiego odcinka :)

Co do Colta, czy Civica. Rozbicie seicenta na szutrach, czy innych treningach mniej boli, niz rozbicie kazdego innego auta. Prawda?

--
Pozdrawiam
MarcinJM

26 Data: Luty 19 2010 14:56:10
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: Agent 0700 

Co do Colta, czy Civica. Rozbicie seicenta na szutrach, czy innych treningach mniej boli, niz rozbicie kazdego innego auta. Prawda?

Myślę, że połamane nogi i ręce tudzież rozbite czoło o szybę boli tak samo lub porównywalnie podobnie :-)

Pozdrawiam

Jacek

27 Data: Luty 19 2010 18:27:11
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: MarcinJM 

Agent 0700 pisze:

Co do Colta, czy Civica. Rozbicie seicenta na szutrach, czy innych treningach mniej boli, niz rozbicie kazdego innego auta. Prawda?

Myślę, że połamane nogi i ręce tudzież rozbite czoło o szybę boli tak samo lub porównywalnie podobnie :-)

Wiec po co dorzucac do tego jeszcze koszty materialne? ;)

--
Pozdrawiam
MarcinJM

28 Data: Luty 19 2010 18:10:27
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: xs 

Marcus Wright  napisał(a):


Nie wspomnę o jakichś małych pociskach typu Colt 1.6 116 KM (fabrycznie)
czy
Civic 1.4 iS 90KM.

Civic VIgen iS to mul straszny, okolice 11s do 100, wybebeszone SC z 1.2 MPI
powinno robic okolice 9.5s do 100km/h. Wiem, bo kolega ma ten silnik w budzie
CC i z wnetrzem robi wlasnie podobne czasy, co daje podobne osiagi jak
wymieniony wyzej Colt... Zreszta Colta pociskiem bym nie nazwal, zbiera sie
poprawnie ale w swojej klasie pojemnosciowej na zawodach opierdoli go kazda
Honda ;)


Pytam się z ciekawości co chciałeś osiągnąć?:)

Szybkie auto w swojej klasie (do 1300 lub 1400ccm w zaleznosci od regulaminu
zawodow). Z drugiej strony przyjedzie Swift i pozamiata ;) Ale juz powalczyc
mozna takim sprzetem :D

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

29 Data: Luty 19 2010 19:16:27
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: Michał Gut 

A jaki jest efekt? I tak nadal objedzie Cię każde auto ~90-100 KM...
Nie wspomnę o jakichś małych pociskach typu Colt 1.6 116 KM (fabrycznie)
czy Civic 1.4 iS 90KM.

uwierz mi ze naprawde sie ladnie zbiera to to - ten 1.2 przy takiej masie
duzo daje:) nic wiekszego tam nie wlezie a pod ten silnik mocowania pasuja i
nnajmniej jest pieprzenia sie:) to jest prawdziwy tuning
a nie obwieszanie sie kilogramami naklejek (wylaczajac pmsowa;PP)

tu rozpedzasz mala bude tak ze robisz zdziwko na skrzyzowaniach:)))


mielismy tu na grupie kolege sympatycznego o niepamietam jakim nicku, ktotry
do swojego trabanta wsadzil chyba 1.3 albo 1.4:) jakbys widzial jak to sie
zbieralo spod swiatel:)))))))))))))))) ja swoim punto1 (1t/75km) nie mialem
szans:)

tak trzyamc:)
sir

30 Data: Luty 19 2010 20:29:55
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: Paweł Andziak 

MarcinJM pisze:

http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html

Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie.
Dzwignia sprzegla z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok pedalu sprzegla.
Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.



Jak taka przekładka wygląda czasowo? Długo robiłeś? Sam robiłeś? Dużo rzeczy może ugryźć w dupę? Zastanawiam się czy nie kupić jakiegoś CC lub SC i nie zrobić podobnej przekładki - w ramach nazwijmy to hobby. Nie mam wykształcenia mechanicznego, na codzień siedzę w IT, ale wymienić amortyzatory, tarcze i klocki hamulcowe w samochodzie czy gaźniki w motocyklu potrafię. W skrócie - opowiedz coś więcej o całym procesie przygotowania sprzętu i samej przekładki.

Pozdrawiam

--
ganda

31 Data: Luty 19 2010 20:47:45
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: MarcinJM 

Paweł Andziak pisze:

Jak taka przekładka wygląda czasowo? Długo robiłeś? Sam robiłeś? Dużo rzeczy może ugryźć w dupę? Zastanawiam się czy nie kupić jakiegoś CC lub SC i nie zrobić podobnej przekładki - w ramach nazwijmy to hobby. Nie mam wykształcenia mechanicznego, na codzień siedzę w IT, ale wymienić amortyzatory, tarcze i klocki hamulcowe w samochodzie czy gaźniki w motocyklu potrafię. W skrócie - opowiedz coś więcej o całym procesie przygotowania sprzętu i samej przekładki.

Ja tez na codzien siedzialem w IT :) ale od kilku lat migruje do warsztatu: przyjemniejsza robota :)

Potrzebne beda:
Silnik najlepiej kompletny, z osprzetem i z jednego kompletu komputer, elektronika immo + pasujacy do tego kluczyk. Mozna sam komp. i dac go do wylaczenia immo w ogole.
Instalacja zostaje SC. W SPI potrzebny jest kawalek wiazki punto ten przy wtryskach. Wszystkie wtryski sa podlaczone rownolegle. Przydalyby sie weze chlodzenia punto, bo maja krocce do podgrzewania "gaznika".
No i wydech. Ja mialem to szczescie, ze kupilem cale auto i chcac nie chcac rzezbilem z oryginalu. Efekt jest niezly (przynajmniej, jesli chodzi o brzmienie), uklad jest krotszy i otwarty, jest tylko kat. i pierwszy tlumik (przelotowy) i dalej rura w swiat.

Szczerze mowiac nie majac punciaka dawcy czesci koszt bylby duzo wyzszy (jezdzenie po szrotach z kazda duperela, robnienie wydechu, wezyki i inne gowna: czas i kasa)

Samo przelozenie to prosta sprawa. Robiac wszystko starannie i bez pospiechu zajelo mi to moze 30-40 godzin.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

32 Data: Luty 19 2010 20:54:06
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: Paweł Andziak 

MarcinJM pisze:

Szczerze mowiac nie majac punciaka dawcy czesci koszt bylby duzo wyzszy (jezdzenie po szrotach z kazda duperela, robnienie wydechu, wezyki i inne gowna: czas i kasa)

Pomysl z zakupem calego anglika jako dawcy mi się podoba.


Samo przelozenie to prosta sprawa. Robiac wszystko starannie i bez pospiechu zajelo mi to moze 30-40 godzin.


A masz moze jakies ciekawe materialy na ten temat? Ksiazki? Linki do stron WWW?

--
ganda

33 Data: Luty 19 2010 21:27:23
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: MarcinJM 

Paweł Andziak pisze:

A masz moze jakies ciekawe materialy na ten temat? Ksiazki? Linki do stron WWW?

W sumie nie trafilem nigdzie na jakis kompleksowy material. W sporej czesci przydalo sie doswiadczenie z kilku dziwnych przekladek, ktore robilem, wiec nie balem sie wyzwania, a zadanie okazalo sie prostsze niz sadzilem. Wszystkie czynnosci robilem sam, bez niczyjej pomocy.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

34 Data: Luty 19 2010 21:56:18
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: DoQ 

MarcinJM pisze:

Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie.
Dzwignia sprzegla z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok pedalu sprzegla.
Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.

Generalnie szacunek za realizacje i samozaparcie, bo mi by sie nie chcialo tak dlubac dla 20KM zysku:) Chyba poszukalbym silnika 1,2 86KM predzej...


Pozdrawiam
Pawel

35 Data: Luty 19 2010 22:10:30
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: MarcinJM 

DoQ pisze:

MarcinJM pisze:

Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie.
Dzwignia sprzegla z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok pedalu sprzegla.
Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.

Generalnie szacunek za realizacje i samozaparcie, bo mi by sie nie chcialo tak dlubac dla 20KM zysku:) Chyba poszukalbym silnika 1,2 86KM predzej...


Tylko 20KM i az 36%
Ludzie placa duzo wiecej za duzo mniejsze przyrosty.
A im wyzej tym drozej i przyrosty mniejsze.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

36 Data: Luty 19 2010 22:37:54
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: DoQ 

MarcinJM pisze:

Tylko 20KM i az 36%
Ludzie placa duzo wiecej za duzo mniejsze przyrosty.
A im wyzej tym drozej i przyrosty mniejsze.

Ale w 1,2 86KM mialbys te 12KM wiecej:)

Pozdrawiam
Pawel

37 Data: Luty 19 2010 23:24:09
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: Tomasz Pyra 

DoQ pisze:

MarcinJM pisze:

Tylko 20KM i az 36%
Ludzie placa duzo wiecej za duzo mniejsze przyrosty.
A im wyzej tym drozej i przyrosty mniejsze.

Ale w 1,2 86KM mialbys te 12KM wiecej:)

1.2 16V ma też sporo wad.

Po pierwsze dalszy tuning jest droższy o to że trzeba dwa wałki i przerobić popychacze hydrauliczne na mechaniczne (które się bardzo trudno potem reguluje).

Do tego ogóle 1.2 16V jest silnikiem mało popularnym, więc graty nie są już aż tak łatwo dostępne, generalnie silnik jest dość nieudany i Fiat bardzo szybko się z niego wycofał.

38 Data: Luty 19 2010 23:26:05
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: DoQ 

Tomasz Pyra pisze:

Do tego ogóle 1.2 16V jest silnikiem mało popularnym, więc graty nie są już aż tak łatwo dostępne, generalnie silnik jest dość nieudany i Fiat bardzo szybko się z niego wycofał.

No coz, nadwyrezyli troche konstrukcje i nie wypalilo - wloszczyzna ;-)

Pozdrawiam
Pawel

39 Data: Luty 19 2010 23:49:18
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: Tomasz Pyra 

DoQ pisze:

Tomasz Pyra pisze:

Do tego ogóle 1.2 16V jest silnikiem mało popularnym, więc graty nie są już aż tak łatwo dostępne, generalnie silnik jest dość nieudany i Fiat bardzo szybko się z niego wycofał.

No coz, nadwyrezyli troche konstrukcje i nie wypalilo - wloszczyzna ;-)

Nadwyrężenie to jedno, ale wtopa jeszcze tam była ogólnie z elektroniką silnika - w Punto II jest już zupełnie zmieniona elektronika Boscha, bo w tej Magneti Marelli z Punto I sypało się dokładnie wszystko - od czujników po wtryskiwacze.

40 Data: Luty 25 2010 14:46:12
Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
Autor: krzysiek82 

Tomasz Pyra pisze:

Nadwyrężenie to jedno, ale wtopa jeszcze tam była ogólnie z elektroniką silnika - w Punto II jest już zupełnie zmieniona elektronika Boscha, bo w tej Magneti Marelli z Punto I sypało się dokładnie wszystko - od czujników po wtryskiwacze.

W PII 1.2 8v nadal dosyć często padają centralki :(

--
krzysiek82

Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)



Grupy dyskusyjne