Swiateczne dywagacje nt motoryzacji
1 | Data: Grudzien 26 2007 23:42:20 |
Temat: Swiateczne dywagacje nt motoryzacji | |
Autor: "BUNIEK" | Witam 2 |
Data: Grudzien 26 2007 22:49:49 | Temat: Re: Swiateczne dywagacje nt motoryzacji | Autor: Grzegorz Nowak | wtryskowe dziela sie na sekwecyjne gdzie faktycznie kazdy wtryskiwacz Raczej tego nie widze. Paliwo musi zostac rozpylone w cylindrze by zostalo rownomiernie spalone wiec nie moze "czekac na swoja kolej". -- pozdr g 3 |
Data: Grudzien 26 2007 23:57:21 | Temat: Re: Swiateczne dywagacje nt motoryzacji | Autor: "BUNIEK" | wtryskowe dziela sie na sekwecyjne gdzie faktycznie kazdy wtryskiwacz Tez tak to rozumiem, tym bardziej ze uklady wtryskowe podparte elektronika sa stosowane aby mieszkanka byla jak bajbardziej zblizona do idelalu okolo 1:14,7 a to co zostalo by po wtrysku do kolektora (osadzilo sie na jego sciankach) zmienilo by ten stosunek i klops po dokladnosci. Buniek 4 |
Data: Grudzien 27 2007 00:26:25 | Temat: Re: Swiateczne dywagacje nt motoryzacji | Autor: Ukaniu |
Raczej tego nie widze. Paliwo musi zostac rozpylone w cylindrze by zostalo rownomiernie >spalone wiec nie moze "czekac na swoja kolej". I teraz powinny przestać działać wszystkie układy CIS (np. K, KE-Jetronic). Stosowane w Porsche, MB, Audi i wielu wielu innych. Co prawda nie są to roziwązania najnowsze ale sprawują się wyśmienicie. Teraz nie wiem jakie samochody mają wtryski elektroniczne pracujące "full group" ale takie były na pewno, i taż nieźle śmigały. Pozdrawiam Łukasz 5 |
Data: Grudzien 27 2007 00:30:04 | Temat: Re: Swiateczne dywagacje nt motoryzacji | Autor: "BUNIEK" | Tez tak to rozumiem, tym bardziej ze uklady wtryskowe podparte Czyli jak mam to rozumiec, ze faktycznie tak jest ze leje wiecej niz jeden wtryskiwacz, niezaleznie ktorego teoretycznie powinna byc kolej. Buniek 6 |
Data: Grudzien 27 2007 00:52:30 | Temat: Re: Swiateczne dywagacje nt motoryzacji | Autor: Ukaniu |
Czyli jak mam to rozumiec, ze faktycznie tak jest ze leje wiecej niz jeden wtryskiwacz, niezaleznie ktorego teoretycznie powinna byc kolej. Tak, w CIS leją wszystkie ciągle z różną tylko wydajnością. Dawka paliwa wtryskiwana gdy zawór jest zamknięty nie jest aż tak wielka aby się skropliła na ściankach kolektora - tym bardziej, że zwykle wtrysk następuje na zawór a jego temperatura powoduje bardzo szybkie odparowanie nie rozpylonego idealnie paliwa. Pozdrawiam Łukasz 7 |
Data: Grudzien 27 2007 12:12:44 | Temat: Re: Swiateczne dywagacje nt motoryzacji | Autor: Robert J. | Czyli jak mam to rozumiec, ze faktycznie tak jest ze leje wiecej niz jeden W Porsche 944 np. leją po dwa. 8 |
Data: Grudzien 27 2007 19:00:44 | Temat: Re: Swiateczne dywagacje nt motoryzacji | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 26 Dec 2007 22:49:49 -0000, "Grzegorz Nowak"
Paliwo nei jest rozpylanie w cylindrze. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 9 |
Data: Grudzien 27 2007 01:25:10 | Temat: Re: Swiateczne dywagacje nt motoryzacji | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello BUNIEK, kazdy wtryskiwacz sterowany jest odzielnie i wtrysk nastepuje wtedy kiedy Jasne. W pełni wielopunktowym (sekwencyjnym), synchronicznym wtrysku. Natomiast osoba badz co badz majaca duza wiedze praktyczna nt budowy Wszystko się zgadza - w Lanosie wtryskiwacze pracują po dwa. Jest to widoczne nawet na schemacie i sprawdzone w wiązkach, jak podłączałem "komputer". "Mój" diagnosta z ASO twierdzi, że w nowszych Lanosach z większymi silnikami niż 1348 ccm 8V, jest już pełny wtrysk sekwencyjny. Ale siakoś w salonie takich Lanosów nie ma :( lub zawsze wszystkie leja paliwo (ESPERO), Czyli rozwiązanie jak w jednopunktowym wtrysku. mieszanka ktora zostaje wtrysnieta do kolektora dolotowego czeka tam Dokładnie tak. Moje obawa w problemach ktore by sie tworzyly przy takim sposobie Niby dlaczego? Paliwo jest wtryskiwane w odpowiednio mniejszych dawkach. W sumie na cykl jest wtryskiwana taka ilość paliwa, jaka powinna być. Podzielenie wtrysku ma też swoje zalety - więcej czasu na odparowanie. Jedynie przy zimnym silniku i niskich obrotach może występować obawa o skraplanie się paliwa na ściankach dolotu. Kolejna sprawa bylo odcinanie doplywu paliwa podczas hamowania silnikiem. Poprawnie. W silnikach z wtryskiem tak to właśnie się odbywa. Natomiast spotkalem sie z opinnia iz paliwo podawane jest zawsze W starym kaszlaku z gaźnikiem. Może nawet żreć trochę więcej paliwa ze względu na podciśnienie. Nawet gaźnikowy Polonez miał już w gaźniku ZHS (zawór hamowania silnikiem), który odcinał dopływ paliwa do dyszy biegu jałowego. Minimalna ilość paliwa przedostawała się jedynie przez dyszki przejściowe. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ |