Grupy dyskusyjne   »   Swiatla i co dalej?

Swiatla i co dalej?



1 Data: Kwiecien 02 2007 10:01:16
Temat: Swiatla i co dalej?
Autor: PAndy 

http://opony.com.pl/rozmaitosci/693_rosnie_cisnienie_w_oponach___wyniki_badan_michelin.html

Jesli bylo to sorki

Mysle ze rzad powinien skupic sie na dalszej poprawie bezpieczenstwa drog i wprowadzic kary za jazde z nieodpowiednim cisnieniem w kolach.

PS
nie jest to flame...



2 Data: Kwiecien 02 2007 10:35:49
Temat: Re: Swiatla i co dalej?
Autor: GrzegorzG 


"PAndy"  wrote in message

http://opony.com.pl/rozmaitosci/693_rosnie_cisnienie_w_oponach___wyniki_badan_michelin.html

Jesli bylo to sorki

Mysle ze rzad powinien skupic sie na dalszej poprawie bezpieczenstwa drog
i wprowadzic kary za jazde z nieodpowiednim cisnieniem w kolach.

PS
nie jest to flame...

niestety jesli u nas czegos nie nakażesz/zakażesz, to ludzie to maja w
dupie.

3 Data: Kwiecien 02 2007 08:45:22
Temat: Re: Swiatla i co dalej?
Autor: e-Shrek 

"PAndy"  wrote in
 

Mysle ze rzad powinien skupic sie na dalszej poprawie bezpieczenstwa
drog i wprowadzic kary za jazde z nieodpowiednim cisnieniem w kolach.

A moze najpierw niech stacje benzynowe wyskaluja sobie urzadzenia? Bo IMO
to wiekszy problem. Co jakis czas sprawdzma cisnienie, szczegolnie jesli
cos mi optycznie nie gra i nie raz mialem juz przypadek, ze na stacji
wykazalo za malo, dobilem do 2.4 po czym samochod dziwnie sie zachowywal.
Kontrola na innej stacji wykazala ze bylo 3.0...


--
Pozdrawiam,
e-Shrek

4 Data: Kwiecien 02 2007 11:21:33
Temat: Re: Swiatla i co dalej?
Autor: PAndy 


"e-Shrek wp.pl>" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-- > wrote in message

A moze najpierw niech stacje benzynowe wyskaluja sobie urzadzenia? Bo IMO
to wiekszy problem. Co jakis czas sprawdzma cisnienie, szczegolnie jesli
cos mi optycznie nie gra i nie raz mialem juz przypadek, ze na stacji
wykazalo za malo, dobilem do 2.4 po czym samochod dziwnie sie zachowywal.
Kontrola na innej stacji wykazala ze bylo 3.0...

Czyli bez watpienia problem istnieje, jest bagatelizowany a kto wie czy realne oddzialywanie na bezpieczenstwo nie byloby wieksze/rowne uchwalonej niedawno ustawie o calorocznym obowiazkowym uzywaniu swiatel... , poza tym nie bez znaczenia bylby efekt ekonomiczny i ekologiczny takich dzialan (mniejsze zuzycie paliwa, mniejsze zuzycie ogumienia)

5 Data: Kwiecien 02 2007 11:44:22
Temat: Re: Swiatla i co dalej?
Autor: J.F. 

On Mon, 2 Apr 2007 11:21:33 +0200,  PAndy wrote:

"e-Shrek wp.pl>" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-- > wrote in message
A moze najpierw niech stacje benzynowe wyskaluja sobie urzadzenia? Bo
IMO to wiekszy problem.

Czyla wprowadzic wymog posiadania przez stacje benzynowej posiadania
kompresora ze sprawnym manometrem ?
Mam mieszane uczucia, ale pomysl wart zastonowienia :-)

Czyli bez watpienia problem istnieje, jest bagatelizowany a kto wie czy
realne oddzialywanie na bezpieczenstwo nie byloby wieksze/rowne
uchwalonej niedawno ustawie o calorocznym obowiazkowym uzywaniu
swiatel...

Chyba jednak wielokrotnie mniejsze.
Z dyskusji wynika ze polowa nie widzi pojazdu bez swiatel,
a za niskie cisnienie w oponie jaki ma wplyw na bezpieczenstwo ?

Nawet jesli ma jakies na prowadzenie, to cisnienie nie znika nagle
i kierowca powinien sie dostosowac.
A znow wypadkow spowodowanych uszkodzeniem opony jest chyba
u nas na lekarstwo ..

poza tym nie bez znaczenia bylby efekt ekonomiczny i
ekologiczny takich dzialan (mniejsze zuzycie paliwa, mniejsze zuzycie
ogumienia)

Owszem, ale to kierowca sam powinien zadbac, a na kursie uczyc..

J.

6 Data: Kwiecien 02 2007 10:18:38
Temat: Re: Swiatla i co dalej?
Autor: e-Shrek 

J.F.  wrote in


Czyla wprowadzic wymog posiadania przez stacje benzynowej posiadania
kompresora ze sprawnym manometrem ?

Nie zupelnie. Albo ma sprawny albo nie ma w ogole.


--
Pozdrawiam,
e-Shrek

7 Data: Kwiecien 02 2007 14:43:55
Temat: Re: Swiatla i co dalej?
Autor: Jacek "Plumpi" 

Czyla wprowadzic wymog posiadania przez stacje benzynowej posiadania
kompresora ze sprawnym manometrem ?
Mam mieszane uczucia, ale pomysl wart zastonowienia :-)

E tam. Obowiazek wozenia z soba pompki oraz manometru tak jak np. gasnicy.
I koniecznie pompka oraz manometr powinny byc co rok kontrolowane i
oznakowywane znakiem legalizacji ;)

Z dyskusji wynika ze polowa nie widzi pojazdu bez swiatel,
a za niskie cisnienie w oponie jaki ma wplyw na bezpieczenstwo ?

No takie, ze niedopompowane opony powoduja, ze kierowca siedzi nizej i jest
oslepiany swiatlami innych samochodów, a jak sa napompowane zbyt mocno to
wlasnie ten samochód oslepia innych kierowców, poniewaz jest wyzszy ;))))

8 Data: Kwiecien 02 2007 10:05:50
Temat: Re: Swiatla i co dalej?
Autor: Seba 

A moze najpierw niech stacje benzynowe wyskaluja sobie
urzadzenia? Bo IMO to wiekszy problem. Co jakis czas sprawdzma
cisnienie, szczegolnie jesli cos mi optycznie nie gra i nie raz
mialem juz przypadek, ze na stacji wykazalo za malo, dobilem do
2.4 po czym samochod dziwnie sie zachowywal. Kontrola na innej
stacji wykazala ze bylo 3.0...



Abstrahujac od tematu - kup sobie prosty miernik cisnienia w kolach
- koszt rzedu 15 PLN, czyli zaden.
Ja po ktoryms razie, jak wskaznik na stacji okazal sie byc "sprawny
inaczej" tak zrobilem - od tamtej pory problem z wlasciwym
cisnieniem w oponach zniknal.
Jak sobie sprawdzilem dzialanie wskaznikow dostepnych na stacjach
przy pompowaniu to sie tylko rozesmialem - tam mozna sobie narobic
wiecej szkody, anizeli pozytku kontrolujac i dopompowujac kola przy
uzyciu ich manometrow.


Ps. Ja kupilem cos takiego: http://moto.allegro.pl/item179722161
_cisnieniomierz_manometr_uniwersal_atest_ss_.html - w markecie
kosztowal ok 15 PLN-ow z tego co pamietam.



--
Pozdrawiam
Sebastian S.

9 Data: Kwiecien 02 2007 13:21:07
Temat: Re: Swiatla i co dalej?
Autor: Tomasz Pyra 

PAndy napisał(a):

http://opony.com.pl/rozmaitosci/693_rosnie_cisnienie_w_oponach___wyniki_badan_michelin.html Jesli bylo to sorki

Mysle ze rzad powinien skupic sie na dalszej poprawie bezpieczenstwa drog i wprowadzic kary za jazde z nieodpowiednim cisnieniem w kolach.

Ciekawe, że mówi się tylko o niedopompowanych oponach, a pewnie równie dużym problemem są opony napompowane nadmiernie.

Zwłaszcza że już nie raz spotkałem się z ludową opinią jakoby większe ciśnienie w oponach miało poprawiać przyczepnoć i właściwości jezdne (mam też taką swoją teorię że subiektywne odczucia jakości prowadzenia są takie, że im gorsza przyczepnoć tym samochód "lepiej się prowadzi" - chociażby dlatego że mniej się przechyla na zakrętach i mniej nurkuje przy hamowaniu).

Kolejna sprawa że manometry na stacjach notorycznie zaniżają (nie spotkałem jeszcze takiego który by zawyżał) wskazania - często błÄ…d to kilkadziesiąt, czasami ponad 100%.

10 Data: Kwiecien 02 2007 11:27:48
Temat: Re: Swiatla i co dalej?
Autor: Samotnik 

Dnia 02.04.2007 Tomasz Pyra  napisał/a:

Kolejna sprawa że manometry na stacjach notorycznie zaniżają (nie
spotkałem jeszcze takiego który by zawyżał) wskazania - często błąd to
kilkadziesiąt, czasami ponad 100%.

Czekaj, jeśli zaniża o 100%, to pokazuje 0 atm :) Jednym słowem: nie działa :)
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

11 Data: Kwiecien 02 2007 13:30:13
Temat: Re: Swiatla i co dalej?
Autor: Tomasz Pyra 

Samotnik napisał(a):

Dnia 02.04.2007 Tomasz Pyra  napisał/a:
Kolejna sprawa że manometry na stacjach notorycznie zaniżają (nie spotkałem jeszcze takiego który by zawyżał) wskazania - często błąd to kilkadziesiąt, czasami ponad 100%.

Czekaj, jeśli zaniża o 100%, to pokazuje 0 atm :) Jednym słowem: nie działa :)

Wpadłem w procentową pułapkę ;)
Myślałem o zaniżaniu o 50% (w rzeczywistości o 100% więcej niż to co pokazuje manometr).

Inna sprawa, że takie co pokazują 0 niezależnie od ciśnienia też widziałem :)

12 Data: Kwiecien 02 2007 12:30:53
Temat: Re: Swiatla i co dalej?
Autor: robertbig 

On 2 Kwi, 10:01, "PAndy"  wrote:

http://opony.com.pl/rozmaitosci/693_rosnie_cisnienie_w_oponach___wyni...

Jesli bylo to sorki

Mysle ze rzad powinien skupic sie na dalszej poprawie bezpieczenstwa
drog i wprowadzic kary za jazde z nieodpowiednim cisnieniem w kolach.


Światła w dzień lekarstwem na wszystko ......
I wcale nie truja środowiska  :)))
--
Robert
Citroen ZX 2.0 16 V Volcane
i około litra na sto idzie sie jebać dzięki "mądremu " prawu...

13 Data: Kwiecien 02 2007 14:45:32
Temat: Re: Swiatla i co dalej?
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "robertbig"  napisał w wiadomości


Światła w dzień lekarstwem na wszystko ......
I wcale nie truja środowiska  :)))

Citroen ZX 2.0 16 V Volcane
i około litra na sto idzie sie jebać dzięki "mądremu " prawu...

moze czas pomyslec nad autem z mniejszym motorkiem jezeli taki drobiazg jak
zapalone swiatla stanowi wyzwanie finansowe ? ;)

--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK -  Scorpio 2.4 V6 Srebrny Metalic + Alan 28 / RS39 + AT 1700
PMS++PJ S+ p++ M W P++:++ X+ L++ B++ M+ Z+++ T-W- CB++

14 Data: Kwiecien 02 2007 12:47:36
Temat: Re: Swiatla i co dalej?
Autor: Paweł Pluta 

On Mon, 2 Apr 2007 14:45:32 +0200, Cyprian Prochot
 wrote:


Użytkownik "robertbig"  napisał w wiadomości


Światła w dzień lekarstwem na wszystko ......
I wcale nie truja środowiska  :)))

Citroen ZX 2.0 16 V Volcane
i około litra na sto idzie sie jebać dzięki "mądremu " prawu...

moze czas pomyslec nad autem z mniejszym motorkiem jezeli taki drobiazg jak
zapalone swiatla stanowi wyzwanie finansowe ? ;)

Nie musi być mniejszy, wystarczy naprawić ten.

Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -
 -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

15 Data: Kwiecien 02 2007 12:57:12
Temat: Re: Swiatla i co dalej?
Autor: e-Shrek 

"robertbig"  wrote in


i około litra na sto idzie sie jebać dzięki "mądremu " prawu...

ROTFL


--
Pozdrawiam,
e-Shrek

16 Data: Kwiecien 02 2007 14:36:55
Temat: Re: Swiatla i co dalej?
Autor: Jacek "Plumpi" 

He he he. Najbardziej mi się spodobało "poziom cisnienia " :)))))

Swiatla i co dalej?



Grupy dyskusyjne