Grupy dyskusyjne   »   Swiece jedno i dwuelektrodowe

Swiece jedno i dwuelektrodowe



1 Data: Marzec 07 2012 16:10:13
Temat: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Autor: - MarusC 

Witam,

czy świece dwuelektrodowe powodują lepsze spalanie, czy tylko mają lepszą
trwałość od jednoelektrodowych?

Marek
R1200GS

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Marzec 07 2012 18:15:29
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Autor: Grzybol 

Użytkownik "- MarusC"  napisał w wiadomości

Witam,
czy świece dwuelektrodowe powodują lepsze spalanie, czy tylko mają lepszą
trwałość od jednoelektrodowych?
Marek
R1200GS

Zrób prosty test w domu. Odkręć gaz, wszystkie kurki. Odczekaj godzinę. Potem odpal zapalniczkę. Jak pierdolnie i przeżyjesz to sytuację powtórz w domu u teściowej. Z tym, że tu odpal zwykłą zapałkę. Porównaj gdzie pierdolnęło lepiej. Masz gotową odpowiedź.

--
Grzybol

3 Data: Marzec 07 2012 19:27:49
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Autor: Wiesiek 


Użytkownik "Grzybol"  napisał w wiadomości

Użytkownik "- MarusC"  napisał w wiadomości

Witam,
czy świece dwuelektrodowe powodują lepsze spalanie, czy tylko mają lepszą
trwałość od jednoelektrodowych?
Marek
R1200GS

Zrób prosty test w domu. Odkręć gaz, wszystkie kurki. Odczekaj godzinę. Potem odpal zapalniczkę. Jak pierdolnie i przeżyjesz to sytuację powtórz w domu u teściowej. Z tym, że tu odpal zwykłą zapałkę. Porównaj gdzie pierdolnęło lepiej. Masz gotową odpowiedź.

-- Grzybol

.....a teraz idź w stronę lóżka i delikatnie się połóż. Na pewno ta Twoja odpowiedź nadwyrężyła Twoje pokłady intelektu i mogła by Ci jakaś żyłka pęknąć.
I co ? Zostalibyśmy beż Twojej wiedzy a byłaby to strata niepowetowana.

Trzymaj się !

4 Data: Marzec 07 2012 19:31:21
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Autor: Grzybol 

Użytkownik "Wiesiek"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Grzybol"  napisał w wiadomości

odpowiedź nadwyrężyła Twoje pokłady intelektu i mogła by Ci jakaś żyłka pęknąć.

Nie peniaj. Kask mam na łbie. Nie na bankomacie.

--
Grzybol

5 Data: Marzec 07 2012 19:51:47
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Autor: cpt. Nemo 


Użytkownik "- MarusC"  napisał w wiadomości

Witam,

czy świece dwuelektrodowe powodują lepsze spalanie, czy tylko mają
lepszą
trwałość od jednoelektrodowych?

Wiesz pewnie jeszcze ze szkoly, ze iskra przeskakuje tam gdzie ma
najkrotsza droge, czyli najmniejszy opor. Niezaleznie od ilosci elektrod
iskra jest tylko jedna, ale swieca kilkuelektrodowa stabilniej i dluzej
trzyma parametry od zwyklej swiecy.

6 Data: Marzec 07 2012 22:35:02
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-03-07 19:51, cpt. Nemo pisze:

czy �wiece dwuelektrodowe powoduj� lepsze spalanie, czy tylko maj�
lepszďż˝
trwa�o�� od jednoelektrodowych?

Wiesz pewnie jeszcze ze szkoly, ze iskra przeskakuje tam gdzie ma
najkrotsza droge, czyli najmniejszy opor. Niezaleznie od ilosci elektrod
iskra jest tylko jedna, ale swieca kilkuelektrodowa stabilniej i dluzej
trzyma parametry od zwyklej swiecy.


Nie do konca jest lepsza. Trwalsza i owszem. Tyle ze w jednoelektrodowej iskra pojawia sie dokladnie w centrum komory spalania i spalanie przebiega dokladnie tak jak powinno. Natomiast wiele elektrod stanowi pewna przeszkode w prawidlowym procesie napelniania komory spalania (jest ich duzo i przeszkadzaja) a iskra nigdy nie jest w centrum. Stanowi to problem zwlaszcza w silnikach o niewielkiej pojemnosci i malej komorze spalania. Dlatego tez w motocyklach sie ich nie stosuje a w samochodach i owszem.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

7 Data: Marzec 08 2012 09:27:59
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Autor: Grzegorz Rogala 

W dniu 2012-03-07 22:35, Kuczu pisze:

Nie do konca jest lepsza. Trwalsza i owszem. Tyle ze w jednoelektrodowej
iskra pojawia sie dokladnie w centrum komory spalania i spalanie
przebiega dokladnie tak jak powinno. Natomiast wiele elektrod stanowi
pewna przeszkode w prawidlowym procesie napelniania komory spalania
(jest ich duzo i przeszkadzaja) a iskra nigdy nie jest w centrum.
Co ma swieca do napelniania cylindra? i jaki wplyw ma przesuniecie iskry o 1mm do powstania zaplonu a wlasciwie fali wybuchowej mieszanki paliwowo-powietrznej. Gdzie i tak proces wymiany ladunku jest mega skomplikowany w silnikach 2+ cylindrowych osiagajacych w dodatku wysokie predkosci obrotowe..

Stanowi to problem zwlaszcza w silnikach o niewielkiej pojemnosci i
malej komorze spalania. Dlatego tez w motocyklach sie ich nie stosuje a
w samochodach i owszem.

Powiedz to inzynierom Suzuki i Triumpha i paru innych marek ze, sie nie stosuje bo seryjnie wyjezdzaja z fabryki w niektorych silnikach stosujac dwuelektrodowe swiece (NGK CR9EK lub CR8EK)

--
Pozdr!
Rogal
KQ750 - leasing oddam (od Maja)
Tiger1050 - leasing oddam
http://www.rogal.riders.pl

8 Data: Marzec 08 2012 09:36:51
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-03-08 09:27, Grzegorz Rogala pisze:

Co ma swieca do napelniania cylindra?

Ma wplyw na ksztalt komory spalania i jej objetosc czyli na zawirowania mieszanki a przez to na skutecznosc napelniania.

i jaki wplyw ma przesuniecie iskry
o 1mm do powstania zaplonu a wlasciwie fali wybuchowej mieszanki
paliwowo-powietrznej.

ma znaczace. Nie wiem czy wiesz ale mieszanka paliwowa nie wypelnia komory spalania zawsze idealnie rownomiernie. Na przyklad w silnikach z dwiema swiecami na cylinder padniecie jednej z nich oslabia osiagi silnika. Skoro zas nie ma to wplywu, jak twierdzisz, to padniecie jednej swiecy nie powinno byc zauwazalne bo iskra i tak jest.

Gdzie i tak proces wymiany ladunku jest mega
skomplikowany w silnikach 2+ cylindrowych osiagajacych w dodatku wysokie
predkosci obrotowe..

Tym bardziej mieszanka ma malo czasu na dostanie sie w okolice elektrody i stworzenie idealnych warunkow do zaplonu.

Stanowi to problem zwlaszcza w silnikach o niewielkiej pojemnosci i
malej komorze spalania. Dlatego tez w motocyklach sie ich nie stosuje a
w samochodach i owszem.

Powiedz to inzynierom Suzuki i Triumpha i paru innych marek ze, sie nie
stosuje bo seryjnie wyjezdzaja z fabryki w niektorych silnikach stosujac
dwuelektrodowe swiece (NGK CR9EK lub CR8EK)

Tak, bo konstruktor przewidzial swiece dwuelektrodowa i dlatego odpowiednio uksztaltowal uklad dolotowy i komore spalania. Tam gdzie oryginalnie jest swieca jednoelektrodowa zastosowanie wieloelektrodowej moze pogorszyc osiagi.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

9 Data: Marzec 08 2012 16:37:30
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Autor: Ivam 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości grup

Tak, bo konstruktor przewidzial swiece dwuelektrodowa i dlatego odpowiednio uksztaltowal uklad dolotowy i komore spalania. Tam gdzie oryginalnie jest swieca jednoelektrodowa zastosowanie wieloelektrodowej moze pogorszyc osiagi.

Powiem wiecej - czytalem gdzies test swiec z rozdwojonym koncem elektrody zewnetrznej (taki jezyk weza). Rezultaty mialy byc zajebiste - szersza iskra=lepsze spalanie. Okazalo sie, ze kilka z testowanych maszyn tracilo drastycznie moc - po 1 - 2 konie.

Znam teorie swiec wieloelektrodowych i zdaje sobie sprawe z ich dzialania i wad, ale mam jedno "ale". Moja MZ'ta (TS 250/1) zdecydowanie lepiej pali na 4'ro elektrodowym boschu super 4, niz na jakiejkolwiek innej swiecy. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale ta czteroektrodowa lepiej przepala nadmiar paliwa (mam gaznik z ETZ), kazda inna byla zalewana.

Jak to wytlumaczyc?

--
pzdr:
Ivam

10 Data: Marzec 09 2012 08:50:57
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Autor: Grzegorz Rogala 

W dniu 2012-03-08 09:36, Kuczu pisze:

W dniu 2012-03-08 09:27, Grzegorz Rogala pisze:

Co ma swieca do napelniania cylindra?

Ma wplyw na ksztalt komory spalania i jej objetosc czyli na zawirowania
mieszanki a przez to na skutecznosc napelniania.

Chcesz mi wmowic, ze dodatkowa elektroda o powierzchni 1,2mm2 ma wplyw na zawirowanie mieszanki? Jakis dowod poprosze - link or smth bo jakos Ci nie wierze.

ma znaczace. Nie wiem czy wiesz ale mieszanka paliwowa nie wypelnia
komory spalania zawsze idealnie rownomiernie.
No przeca to logiczne - wymiana ladunku to zajebiscie skomplikowane zagadnienie.

Na przyklad w silnikach z
dwiema swiecami na cylinder padniecie jednej z nich oslabia osiagi
silnika.
Z reguly, zaznaczam z reguly a nie zawsze, silniki twinspark to silniki w ktorych sa po prostu duze srednice tloka i co za tym idace duze pojemnosci komory spalania lub zwyczajna "ekologia".Wiec padniecie jednej z dwoch swiec koniecznych do poprawnej pracy jakby logiczne, ze wplywa na prace tegoz silnika.

Skoro zas nie ma to wplywu, jak twierdzisz, to padniecie jednej
swiecy nie powinno byc zauwazalne bo iskra i tak jest.
Kuczu nie przeinaczaj tego co napisalem, co maja dwie swiece do swiecy dwuelektrodowej?

Gdzie i tak proces wymiany ladunku jest mega
skomplikowany w silnikach 2+ cylindrowych osiagajacych w dodatku wysokie
predkosci obrotowe..

Tym bardziej mieszanka ma malo czasu na dostanie sie w okolice elektrody
i stworzenie idealnych warunkow do zaplonu.

Dalej, co ma 1,2mm2 elektroda do zawirowan tej mieszanki.

Tak, bo konstruktor przewidzial swiece dwuelektrodowa i dlatego
odpowiednio uksztaltowal uklad dolotowy i komore spalania. Tam gdzie
oryginalnie jest swieca jednoelektrodowa zastosowanie wieloelektrodowej
moze pogorszyc osiagi.

Moze, ale nie musi.Swiece jednoelektrodowe sa po prostu tansze. I jezeli mamy zalete w postaci dluzszego okresu pomiedzy wymianami (ze wzgledu na zuzycie elektrod ofkors) zalety dwuelektrodowych swiec przewyzszaja watpliwe "wady" (1,2mm2 elektroda?)
Jak znajde to wystawie zdjecia swoich swiec CR9EK po przebiegu 24kkm i swiecy CR9E po przebiegu ~13kkm - roznica w wypaleniu elektrody bocznej a przez to zwiekszeniu przerwy miedzyelektrodowej jest widoczna golym okiem. A chyba zgodzisz sie z faktem, ze prawidlowa wartosc przerwy ma duze znaczenie dla pracy swiecy i samego silnika..


--
Pozdr!
Rogal
KQ750 - leasing oddam
Tiger1050 - leasing oddam
http://www.rogal.riders.pl

11 Data: Marzec 09 2012 09:09:41
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-03-09 08:50, Grzegorz Rogala pisze:

Chcesz mi wmowic, ze dodatkowa elektroda o powierzchni 1,2mm2 ma wplyw
na zawirowanie mieszanki? Jakis dowod poprosze - link or smth bo jakos
Ci nie wierze.

Ma znaczenie cos dodatkowego sterczacego z "sufitu" komory spalania. Linka nie podam bo nie chce mi sie szukac.

No przeca to logiczne - wymiana ladunku to zajebiscie skomplikowane
zagadnienie.

No wlasnie.


Z reguly, zaznaczam z reguly a nie zawsze, silniki twinspark to silniki
w ktorych sa po prostu duze srednice tloka i co za tym idace duze
pojemnosci komory spalania lub zwyczajna "ekologia".Wiec padniecie
jednej z dwoch swiec koniecznych do poprawnej pracy jakby logiczne, ze
wplywa na prace tegoz silnika.

Niekoniecznie. TwinSparki maja swiece przesuniete na boki komory spalania. Zgodnie z Twoja teoria (ze umiejscowienie swiecy nie ma znaczenia, byle byla iskra) Na jednej swiecy tez bedzie dzialac bez problemu. A nie dziala.


Skoro zas nie ma to wplywu, jak twierdzisz, to padniecie jednej
swiecy nie powinno byc zauwazalne bo iskra i tak jest.
Kuczu nie przeinaczaj tego co napisalem, co maja dwie swiece do swiecy
dwuelektrodowej?

Dalej, co ma 1,2mm2 elektroda do zawirowan tej mieszanki.

Takie samo jak umieszczenie 2 mm precika w kanale dolotowym - zjebie powaznie proces napelniania.


Moze, ale nie musi.Swiece jednoelektrodowe sa po prostu tansze.

Niekoniecznie. Dobre swiece jednoelektrodowe sa drozsze. A proces produkcji zwyklych jedno i wieloelektrodowych swiec nie jest bardziej kosztowny.

I jezeli mamy zalete w postaci dluzszego okresu pomiedzy wymianami (ze wzgledu na
zuzycie elektrod ofkors) zalety dwuelektrodowych swiec przewyzszaja
watpliwe "wady" (1,2mm2 elektroda?)

Ja wole miec platynowa lub irydowa droga swiece niz wieloelektrodowa. Okres uzytkowania tez bede mial dluzszy.


Jak znajde to wystawie zdjecia swoich swiec CR9EK po przebiegu 24kkm i
swiecy CR9E po przebiegu ~13kkm - roznica w wypaleniu elektrody bocznej
a przez to zwiekszeniu przerwy miedzyelektrodowej jest widoczna golym
okiem. A chyba zgodzisz sie z faktem, ze prawidlowa wartosc przerwy ma
duze znaczenie dla pracy swiecy i samego silnika..

A jakie przebiegi do wymiany swiec przewiduje producent Twojego motocykla ?


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

12 Data: Marzec 08 2012 11:34:19
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Autor: mk 

W dniu 2012-03-08 09:27, Grzegorz Rogala pisze:
wyjezdzaja z fabryki
honda VT miała 2 świece na cyl.
Pdr. M

13 Data: Marzec 08 2012 15:39:05
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Autor: Monster 

W dniu 2012-03-08 11:34, mk pisze:

W dniu 2012-03-08 09:27, Grzegorz Rogala pisze:
wyjezdzaja z fabryki
honda VT miała 2 świece na cyl.
Pdr. M
Tu chodzi o świece dwuelektrodowe, czyli ma się to jak  picie w Szczawnicy do szczania w piwnicy..Czy kulturalniej "Piłem w Spale,spałem w Pile"

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

14 Data: Marzec 08 2012 16:37:57
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Autor: mk 

W dniu 2012-03-08 15:39, Monster pisze:

W dniu 2012-03-08 11:34, mk pisze:
W dniu 2012-03-08 09:27, Grzegorz Rogala pisze:
wyjezdzaja z fabryki
honda VT miała 2 świece na cyl.
Pdr. M
Tu chodzi o świece dwuelektrodowe,

Naprawdę?
Podaję istnienia dwóch punktów zapłonu mieszanki w cyl. do informacji o "centrum komory spalania i problemach"
Tiepier poniał?

15 Data: Marzec 08 2012 16:41:45
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-03-08 16:37, mk pisze:

Podaję istnienia dwóch punktów zapłonu mieszanki w cyl. do informacji o
"centrum komory spalania i problemach"
Tiepier poniał?

Szczerze mówiąc - pojęcia nie mam, co miałeś na myśli.

16 Data: Marzec 08 2012 18:11:04
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Autor: Ivam 

Użytkownik "mk"  napisał w wiadomości grup

Podaję istnienia dwóch punktów zapłonu mieszanki w cyl. do informacji o "centrum komory spalania i problemach"

Naprawde nie widzisz roznicy miedzy 1 swieca, ktora daje JEDNA iskre co raz na inna elektrode, a 2 swiecami, ktore daja w sumie DWIE iskry?

My tutaj mowimy o jednej swiecy, jednej iskrze, w kazdym z cylindrow.

--
pzdr:
Ivam

Swiece jedno i dwuelektrodowe



Grupy dyskusyjne