Szkrzynia "klowa"
1 | Data: Czerwiec 03 2011 21:03:58 |
Temat: Szkrzynia "klowa" | |
Autor: MarcinJM | Witam 2 |
Data: Czerwiec 03 2011 21:05:23 | Temat: Re: Szkrzynia "klowa" | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-06-03 21:03, MarcinJM pisze: (..) Nie stosuje objasnien, bo ktos, kto zna budowe i dzialanie skrzyni wie o co chodzi. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 3 |
Data: Czerwiec 03 2011 21:54:44 | Temat: Re: Szkrzynia "klowa" | Autor: scob | W dniu 2011-06-03 21:05, MarcinJM pisze: W dniu 2011-06-03 21:03, MarcinJM pisze:Masz rację. To wiesz, co i jak. Po co pytasz? ;-) 4 |
Data: Czerwiec 03 2011 22:17:33 | Temat: Re: Szkrzynia "klowa" | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-06-03 21:54, scob pisze: W dniu 2011-06-03 21:05, MarcinJM pisze: Pytam, bo z jakiegos powodu klowki robi sie na takich zebach: http://allegro.pl/klowa-skrzynia-biegow-naprawa-evo-sti-regeneracj-i1625656537.html Poza tym skoro to takie proste (moj pomysl) ty dlaczego nikt na niego nie wpadl, gdzie jest pominiety przeze mnie haczyk? -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 5 |
Data: Czerwiec 04 2011 00:41:36 | Temat: Re: Szkrzynia "klowa" | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-06-03 22:17, MarcinJM pisze: W dniu 2011-06-03 21:54, scob pisze: Wydaje mi się, że chodzi o użyte materiały. Bo tak to kłowa różni się dokładnie tylko kształtem tych zębów na pierścieniach. Bo oryginalne pierścienie, po wykończeniu synchronizatora padają bardzo szybko - pomimo że biegi wchodzą wtedy całkiem dobrze (bez żadnego odbijania). 6 |
Data: Czerwiec 04 2011 10:51:24 | Temat: Re: Szkrzynia "klowa" | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-06-04 00:41, Tomasz Pyra pisze: Bo oryginalne pierścienie, po wykończeniu synchronizatora padają bardzo Ogladalem zarznieta dwojke w mojej starej skrzyni. Wg. mnie to zuzycie zebow wynika wlasnie z takiego ksztaltu zeba jaki jest w "cywilnych" skrzyniach. Przy padnietym synchronizatorze wystepuje to, co narysowalem na rysunku: zgrzyt po wierzcholkach zebow i tym samym niszczenie ich. Klowka zapina za pomoca szarpniecia, "na raz", i nie ma szlifowania wierzcholkow "klow". Co do materialu, to rozmawialam wczoraj z technologiem, ktory sie na tym zna i stwierdzil, ze kola skrzyn maja optymalna twardosc. Nie bardzo jest co poprawiac. Zbyt twarde bada pekac, szczegolnie, ze klowka pracuje bardziej udarowo od "cywilnej". -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 7 |
Data: Czerwiec 04 2011 11:44:45 | Temat: Re: Szkrzynia "klowa" | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-06-04 10:51, MarcinJM pisze: W dniu 2011-06-04 00:41, Tomasz Pyra pisze: Też bym tak obstawiał, ale z drugiej strony jak nie miałem synchronizatora jedynki, to bieg jednak wchodził bez żadnego przeskakiwania, przynajmniej nic nie czułem. I nawet nie musiałem mocno dźwigni wbijać - samo wciągało mi bieg z hukiem (a nie zgrzytem). Ale co tam się dokładnie działo w skrzyni, to nie wiadomo. Co do materialu, to rozmawialam wczoraj z technologiem, ktory sie na tym Materiał to bym stawiał że na kłową skrzynię trochę bardziej sprężysty. Gorzej dla koła zębatego, ale pewnie lepiej przeżyje zazębianie. No i w prawdziwej kłówce te kły są też dużo większe - przez co jest ich mniej żeby zapewnić optymalny kształt. 8 |
Data: Czerwiec 04 2011 12:37:57 | Temat: Re: Szkrzynia "klowa" | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-06-04 11:44, Tomasz Pyra pisze: No i w prawdziwej kłówce te kły są też dużo większe - przez co jest ich Skosy zapinajace sa takie same w klowce klasycznej i w cywilnej skrzyni (ok.5st.). Zreszta mam skrzynie na rozwalenie wiec jak 5tka zda egzamin, to cala skrzynie przerobie i potestuje. Najwyzej sie rozleci :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 9 |
Data: Czerwiec 04 2011 12:46:33 | Temat: Re: Szkrzynia "klowa" | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-06-04 12:37, MarcinJM pisze: W dniu 2011-06-04 11:44, Tomasz Pyra pisze: Optymalny kształt jest ten sam. Tylko w wyczynowej kłówce widziałem chyba 4 (a może 6?) dużych, zębów. Pewnie to jest mocniejsze niż dużo drobnych zębów w serii. Zreszta mam skrzynie na rozwalenie wiec jak 5tka zda egzamin, to cala No to na pewno - przy cenach skrzyń do CC/SC można się bawić do woli :) 10 |
Data: Czerwiec 04 2011 13:07:00 | Temat: Re: Szkrzynia "klowa" | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-06-04 12:46, Tomasz Pyra pisze: Optymalny kształt jest ten sam. 5 do 6 widzialem. Najbardziej narazone na uszkodzenia sa krawedzie kla. Niezaleznie czy jest ich duzo, czy malo. Problemem najwiekszym jest to, ze klowka z 5-6 zebami ma dosc duzy (1.5 do 2 szerokosci zeba) luz miedzy zebami. Cywilna ma luz minimalny, i tu moze byc problem z wrzucaniem biegu. Ale to najwyzej wywale co drugi zab, zeby zrobic luz. z tym, ze oslabie to wszystko.... Eeee, zobaczy sie :) Zreszta mam skrzynie na rozwalenie wiec jak 5tka zda egzamin, to cala Otoz to wlasnie. :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 11 |
Data: Czerwiec 03 2011 22:48:25 | Temat: Re: Szkrzynia "klowa" | Autor: Kuba (aka cita) |
Witam Pierwsze pytanie to - z jakich materiałów są te koła, drugie pytanie, a w zasadzie wątpliwość - nie bardzo wiem, czy ten stożkowy kształ przekroju sie sprawdzi.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 12 |
Data: Czerwiec 12 2011 18:33:35 | Temat: Re: Szkrzynia "klowa" | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-06-03 21:03, MarcinJM pisze: Witam No i zrobilem: http://ak-mazurski.pl/?page_id=617 Teraz zlozyc do kupy i zalozyc do auta. Synchronizator musialem dac, ale "lysy". Trzyma on walki zatrzaskow. Aczkolwiek jak na to patrze, to mysle, ze kolo wytrzyma ledwie kilka zmian biegow ;) Moze 5tka dluzej, ale jak zrobie nizsze biegi (najpierw 5 potestuje) to nie wroze zbyt dlugiej przyszlosci. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 13 |
Data: Czerwiec 12 2011 23:55:08 | Temat: Re: Szkrzynia "klowa" | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-06-12 18:33, MarcinJM pisze: W dniu 2011-06-03 21:03, MarcinJM pisze: No bardzo jestem ciekawy jak to się sprawdzi. Moze 5tka dluzej, ale jak zrobie nizsze biegi (najpierw 5 potestuje) to Ja bym jedynkę najpierw zrobił i trochę poredukował 2->1 ;) 14 |
Data: Czerwiec 13 2011 07:27:30 | Temat: Re: Szkrzynia "klowa" | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-06-12 23:55, Tomasz Pyra pisze: No bardzo jestem ciekawy jak to się sprawdzi. Zasiegnalem opini p. Darka Grzybowskiego, oto co on sadzi, w zasadzie potwierdza moje watpliwosci: "Witam, powiem szczerze że ktoś miał pomysł :) obawiam się jednak że to nie wytrzyma. Teoretycznie system zapinania biegów, jest jak najbardziej prawidłowy i podobny do skrzyni kłowej. Niestety materiał, wielkość oraz ilość tych "kłów" w/g mnie, nie daje szans temu rozwiązaniu na przetrwanie. Może kilka razy uda się wrzucić bieg bez sprzęgła, ale wystarczy jedno nie precyzyjne wsadzenie biegu i "kły" zostaną ogolone. Poza tym, przewiduję w związku z ilością tych "kłów", problemy w wsadzaniem biegów. W WRC nr 103 (lub na mojej stronie w MEDIA) jest mój artykuł o skrzyni kłowej, możesz zobaczyć jak wyglądają prawdziwe kły. Oczywiście w SC są inne moce i momenty ale i tak to chyba nie wytrzyma. Czy ktoś już próbował używać takiego rozwiązania ? " -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |