Grupy dyskusyjne   »   Taka drobna roznica

Taka drobna roznica



1 Data: Marzec 16 2012 03:37:24
Temat: Taka drobna roznica
Autor: Pawel "O'Pajak" 


Powitanko,

.... w podejsciu do tematu: Wypadek w szwajcarskim tunelu - media trabia, ze zatoczka, w ktorej do tego wypadku doszlo, nie powinna sie konczyc betonowa sciana prostopadla do drogi.
Kiedy ja wspominam o drzewach przy drogach, to nasi rodzimi kierowcy-teoretycy glupkowato zartuja, ze to nie drzewa sa przyczyna wypadkow.
Wypadek w okolicach Gdanska w 1994r, autobus wjechal w drzewo - 32 zabitych i ponad 40 rannych.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małÄ… szkodliwoć społecznÄ…?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com



2 Data: Marzec 16 2012 08:10:28
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: LEPEK 

W dniu 2012-03-16 03:37, Pawel "O'Pajak" pisze:


Powitanko,

... w podejsciu do tematu: Wypadek w szwajcarskim tunelu - media trabia,
ze zatoczka, w ktorej do tego wypadku doszlo, nie powinna sie konczyc
betonowa sciana prostopadla do drogi.

.... w rodzaju drogi. Autobus jechał tunelem autostradowym

Kiedy ja wspominam o drzewach przy drogach, to nasi rodzimi
kierowcy-teoretycy glupkowato zartuja, ze to nie drzewa sa przyczyna
wypadkow.
Wypadek w okolicach Gdanska w 1994r, autobus wjechal w drzewo - 32
zabitych i ponad 40 rannych.

a PKS Zawory / GdaĹ„sk rozbił siÄ™ na lokalnej drodze jednojezdniowej z ograniczeniem prÄ™dkoĹ›ci do 50 km/h (ok - nie jestem pewien, czy przed wypadkiem nie było tam 70 km/h). Zamierzasz usunąć wszystkie drzewa obok wszystkich dróg? Nawet w Szwajcarii stojÄ… sobie obok lokalnych normalnie.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaĹ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE   sedan  '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan  '01

3 Data: Marzec 19 2012 22:25:57
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: jerzu 

On Fri, 16 Mar 2012 08:10:28 +0100, LEPEK  wrote:

Nawet w Szwajcarii stoj± sobie obok lokalnych normalnie.

Lokalnych. U nas potrafi± rosn±ć w skrajni dróg krajowych. Np. na
Mazurach.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02

4 Data: Marzec 16 2012 08:56:21
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Andy NiwiĹ„ski 


"Pawel "O'Pajak""  schrieb im Newsbeitrag


Powitanko,

... w podejsciu do tematu: Wypadek w szwajcarskim tunelu - media trabia, ze zatoczka, w ktorej do tego wypadku doszlo, nie powinna sie konczyc betonowa sciana prostopadla do drogi.
Kiedy ja wspominam o drzewach przy drogach, to nasi rodzimi kierowcy-teoretycy glupkowato zartuja, ze to nie drzewa sa przyczyna wypadkow.

 No jasne, stary, masz bezapelacyjnie racjÄ™. Te kurewskie drzewa wyprzedzajÄ… na trzeciego, uchlewajÄ… siÄ™ jak Ĺ›winie, wyskakujÄ… znienacka biednym kierowcom na drogÄ™ i robiÄ… jeszcze kupÄ™ inyych złych rzeczy, aby tylko ukatrupić absolutnie prawidłowo jeżdżÄ…cego ludzika.


Wypadek w okolicach Gdanska w 1994r, autobus wjechal w drzewo - 32 zabitych i ponad 40 rannych.

No to jak, drzewo wjechało w autobus, czy autobus w drzewo?


Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

5 Data: Marzec 16 2012 09:13:16
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Andy NiwiĹ„ski"  napisał w wiadomoĹ›ci grup


"Pawel "O'Pajak""  schrieb im Newsbeitrag

Powitanko,

... w podejsciu do tematu: Wypadek w szwajcarskim tunelu - media trabia, ze zatoczka, w ktorej do tego wypadku doszlo, nie powinna sie konczyc betonowa sciana prostopadla do drogi.
Kiedy ja wspominam o drzewach przy drogach, to nasi rodzimi kierowcy-teoretycy glupkowato zartuja, ze to nie drzewa sa przyczyna wypadkow.

Wypadek w okolicach Gdanska w 1994r, autobus wjechal w drzewo - 32 zabitych i ponad 40 rannych.

No to jak, drzewo wjechało w autobus, czy autobus w drzewo?

Ĺšciana wjechała belgijski autobus czy odwrotnie?

6 Data: Marzec 16 2012 01:38:20
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Adam Klobukowski 

On Friday, 16 March 2012 09:13:16 UTC+1, Cavallino  wrote:

Użytkownik "Andy Niwiński"  napisał w wiadomo¶ci
grup
>
> "Pawel "O'Pajak""  schrieb im Newsbeitrag
>
>>
>> Powitanko,
>>
>> ... w podejsciu do tematu: Wypadek w szwajcarskim tunelu - media trabia,
>> ze zatoczka, w ktorej do tego wypadku doszlo, nie powinna sie konczyc
>> betonowa sciana prostopadla do drogi.
>> Kiedy ja wspominam o drzewach przy drogach, to nasi rodzimi
>> kierowcy-teoretycy glupkowato zartuja, ze to nie drzewa sa przyczyna
>> wypadkow.

>> Wypadek w okolicach Gdanska w 1994r, autobus wjechal w drzewo - 32
>> zabitych i ponad 40 rannych.
>
> No to jak, drzewo wjechało w autobus, czy autobus w drzewo?

¦ciana wjechała belgijski autobus czy odwrotnie?

Wła¶ciwym pytaniem jest czy wjeżdżaj±ce w autobusy ¶ciany s± na tyle dużym problemem aby podejmować jakie¶ działania.

AdamK

7 Data: Marzec 16 2012 09:47:29
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Adam Klobukowski"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

> No to jak, drzewo wjechało w autobus, czy autobus w drzewo?

¦ciana wjechała belgijski autobus czy odwrotnie?

Wła¶ciwym pytaniem jest czy wjeżdżaj±ce w autobusy ¶ciany s± na tyle dużym problemem aby podejmować jakie¶ działania.

I dokładnie tego typu problem dotyczy przydrożnych drzew.
A nie jak niektórzy usiłuj± przedstawiać, że tutaj brak problemu.

8 Data: Marzec 16 2012 03:53:39
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Adam Klobukowski 

On Friday, 16 March 2012 09:47:29 UTC+1, Cavallino  wrote:

Użytkownik "Adam Klobukowski"  napisał w
wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

>> > No to jak, drzewo wjechało w autobus, czy autobus w drzewo?
>>
>> ¦ciana wjechała belgijski autobus czy odwrotnie?
>
> Wła¶ciwym pytaniem jest czy wjeżdżaj±ce w autobusy ¶ciany s± na tyle dużym
> problemem aby podejmować jakie¶ działania.

I dokładnie tego typu problem dotyczy przydrożnych drzew.
A nie jak niektórzy usiłuj± przedstawiać, że tutaj brak problemu.

A możesz tu przedstawić jakie¶ konkretne dane na temat tego problemu?

AdamK

9 Data: Marzec 16 2012 13:05:33
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Adam Klobukowski"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

> Wła¶ciwym pytaniem jest czy wjeżdżaj±ce w autobusy ¶ciany s± na tyle > dużym
> problemem aby podejmować jakie¶ działania.

I dokładnie tego typu problem dotyczy przydrożnych drzew.
A nie jak niektórzy usiłuj± przedstawiać, że tutaj brak problemu.

A możesz tu przedstawić jakie¶ konkretne dane na temat tego problemu?

LOL !!!!
Takie pytanie ¶wiadczy albo o kompletnym niezrozumieniu słowa pisanego, albo o tym że sobie jaja robisz.
Ale odpowiedĽ będzie - nie nie mogę i nie czuję takiej potrzeby.

10 Data: Marzec 16 2012 13:06:32
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-03-16 11:53, Adam Klobukowski pisze:

I dokładnie tego typu problem dotyczy przydrożnych drzew.
A nie jak niektórzy usiłuj± przedstawiać, że tutaj brak problemu.

A możesz tu przedstawić jakie¶ konkretne dane na temat tego problemu?

Nie, ale gęsto¶ć obwieszenia krzyżami takich drzew daje do my¶lenia.
A tak w ogóle, to oprócz brawury s± jeszcze awarie, albo skutki brawury innych.
Chociaż ja tam lubię przydrożne drzewa i niechętnie bym je wycinał.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

11 Data: Marzec 16 2012 16:58:47
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

A możesz tu przedstawić jakie¶ konkretne dane na temat tego problemu?

Wiele razy juz podawalem, ale prosze bardzo:
Rodzaje wypadków drogowych w 2010 roku:
Najechanie na drzewo: Wypadki 2 343 Zabici 525 Ranni 3 137
Najechanie na słup, znak: Wypadki 731 Zabici 75 Ranni 945
kopyrajt: http://dlakierowcow.policja.pl/download/15/71023/KSP2010_calosc_lekka.pdf
Sumujac liczbe zabitych i rannych widac, ze jest ich znacznie wiecej niz wypadkow, co oznacza, ze nie tylko kierowcy sa poszkodowanymi w tego typu wypadkach.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

12 Data: Marzec 16 2012 09:15:21
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Adam Klobukowski 

On Friday, 16 March 2012 16:58:47 UTC+1, Pawel O'Pajak  wrote:

Powitanko,

> A mo�esz tu przedstawi� jakie� konkretne dane na temat tego problemu?

Wiele razy juz podawalem, ale prosze bardzo:
Rodzaje wypadk�w drogowych w 2010 roku:
Najechanie na drzewo: Wypadki 2 343 Zabici 525 Ranni 3 137
Najechanie na s�up, znak: Wypadki 731 Zabici 75 Ranni 945
kopyrajt:
http://dlakierowcow.policja.pl/download/15/71023/KSP2010_calosc_lekka.pdf
Sumujac liczbe zabitych i rannych widac, ze jest ich znacznie wiecej niz
wypadkow, co oznacza, ze nie tylko kierowcy sa poszkodowanymi w tego
typu wypadkach.

Ok, czy możesz przedstawić proszę dane w ilu wypadkach zawiniły drzewa?

AdamK

13 Data: Marzec 16 2012 09:18:01
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Adam Klobukowski 

On Friday, 16 March 2012 17:15:21 UTC+1, Adam Klobukowski  wrote:

On Friday, 16 March 2012 16:58:47 UTC+1, Pawel O'Pajak  wrote:
> Powitanko,
>
> > A mo�esz tu przedstawi� jakie� konkretne dane na temat tego problemu?
>
> Wiele razy juz podawalem, ale prosze bardzo:
> Rodzaje wypadk�w drogowych w 2010 roku:
> Najechanie na drzewo: Wypadki 2 343 Zabici 525 Ranni 3 137
> Najechanie na s�up, znak: Wypadki 731 Zabici 75 Ranni 945
> kopyrajt:
> http://dlakierowcow.policja.pl/download/15/71023/KSP2010_calosc_lekka.pdf
> Sumujac liczbe zabitych i rannych widac, ze jest ich znacznie wiecej niz
> wypadkow, co oznacza, ze nie tylko kierowcy sa poszkodowanymi w tego
> typu wypadkach.

Ok, czy możesz przedstawić proszę dane w ilu wypadkach zawiniły drzewa?

Ups, przepraszam, nie doczytałem.

Czyli z ogółu 38832 wypadków, w 2343 brało udział drzewo (6%). Twoja krucjata przeciw drzewom nie znajduje poparcia w faktach.

AdamK

14 Data: Marzec 16 2012 17:53:35
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Pawel "O'Pajak" 

  Powitanko,

Czyli z ogółu 38832 wypadków, w 2343 brało udział drzewo (6%). Twoja krucjata przeciw drzewom nie znajduje poparcia w faktach.

Od ilu % trupow znajduje?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

15 Data: Marzec 16 2012 16:57:36
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: kamil 

On 16/03/2012 16:18, Adam Klobukowski wrote:


Ok, czy możesz przedstawić proszę dane w ilu wypadkach zawiniły drzewa?

Ups, przepraszam, nie doczytałem.

Czyli z ogółu 38832 wypadków, w 2343 brało udział drzewo (6%). Twoja krucjata przeciw drzewom nie znajduje poparcia w faktach.

A ile % zginęło w czołówce, bo bało się uciekać na drzewo?


--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

16 Data: Marzec 16 2012 12:26:19
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Adam Klobukowski 

On Friday, 16 March 2012 17:57:36 UTC+1, kamil  wrote:

On 16/03/2012 16:18, Adam Klobukowski wrote:

>>
>> Ok, czy możesz przedstawić proszę dane w ilu wypadkach zawiniły drzewa?
>
> Ups, przepraszam, nie doczytałem.
>
> Czyli z ogółu 38832 wypadków, w 2343 brało udział drzewo (6%).. Twoja krucjata przeciw drzewom nie znajduje poparcia w faktach.

A ile % zginęło w czołówce, bo bało się uciekać na drzewo?

Moja szklana kula tego nie wie. Twoja jest lepsza?

AdamK

17 Data: Marzec 17 2012 02:39:18
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: RafaĹ‚ "SP" Gil 

W dniu 2012-03-16 17:15, Adam Klobukowski pisze:

Ok, czy możesz przedstawić proszÄ™ dane w ilu wypadkach zawiniły drzewa?


Załóżmy, że bÄ™dÄ™ miał słabszy dzieĹ„ i nie bÄ™dÄ™ "zapierdalał", o ile w przypadku posiadania silnika 1.4 diesel na 3 cylindrach można mówić o zapierdalaniu ... Załóżmy czysto teoretycznie, że bÄ™dÄ™ jechał 90 km/h, a z przeciwka pojawi siÄ™ mody gniewny, który postawi przede mnÄ… wybór, czoło, albo w rów ... wybiorÄ™ rów, i zabijÄ™ na drzewie siebie i pasażerów.

Drzewo nie jest winne ... Słusznie.

Załóżmy, że mamy drogÄ™ z dopuszczalnÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ… 90 km/h ... i znakiem ostrzegawczym/informujÄ…cym, że "Drzewa w skrajni" ... i strzeli mi oponka. Faktem jest - pijane drzewo nie wyskoczyło mi kurwa pod koła ...

Załóżmy, że niestety nie jestem maszynistÄ…, i mogÄ™ "szarpnąć kierÄ…" jak jakiĹ› pojeb rzuci mi siÄ™ pod koła. JeĹ›li przypierdolÄ™ w drzewo - po badaniu alkomatem i radarem okaże siÄ™, że drzewo trzeĽwe, i nie przekracza prÄ™dkoĹ›ci ...


Czy ta Ĺ›mierć mi siÄ™ należała ? Pytam, bo nie wiem ...

18 Data: Marzec 17 2012 08:00:46
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: cef 

"Rafał \"SP\" Gil" wrote:

Czy ta Ĺ›mierć mi siÄ™ należała ? Pytam, bo nie wiem ...

Statystycznie tak.

19 Data: Marzec 17 2012 02:43:23
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Adam Klobukowski 

On Saturday, 17 March 2012 02:39:18 UTC+1, Rafał SP Gil  wrote:

W dniu 2012-03-16 17:15, Adam Klobukowski pisze:

> Ok, czy możesz przedstawić proszę dane w ilu wypadkach zawiniły drzewa?


Załóżmy, że będę miał słabszy dzień i nie będę "zapierdalał", o
ile w przypadku posiadania silnika 1.4 diesel na 3 cylindrach
można mówić o zapierdalaniu ... Załóżmy czysto teoretycznie, że
będę jechał 90 km/h, a z przeciwka pojawi się mody gniewny,
który postawi przede mn± wybór, czoło, albo w rów ... wybiorę
rów, i zabiję na drzewie siebie i pasażerów.

Drzewo nie jest winne ... Słusznie.

Załóżmy, że mamy drogę z dopuszczaln± prędko¶ci± 90 km/h ... i
znakiem ostrzegawczym/informuj±cym, że "Drzewa w skrajni" ... i
strzeli mi oponka. Faktem jest - pijane drzewo nie wyskoczyło mi
kurwa pod koła ...

Załóżmy, że niestety nie jestem maszynist±, i mogę "szarpn±ć
kier±" jak jaki¶ pojeb rzuci mi się pod koła. Je¶li przypierdolę
w drzewo - po badaniu alkomatem i radarem okaże się, że drzewo
trzeĽwe, i nie przekracza prędko¶ci ...


Czy ta ¶mierć mi się należała ? Pytam, bo nie wiem ...

Jak by¶ nie jechał to by nie miało szansy się zdarzyć - wniosek: zakazać jazdy samochodem.

AdamK

20 Data: Marzec 17 2012 12:35:09
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2012-03-17 10:43, Adam Klobukowski pisze:


Jak by¶ nie jechał to by nie miało szansy się zdarzyć - wniosek: zakazać jazdy samochodem.


ZAKAZAĆ KURWA WSZYSTKIEGO! I nie będzie niczego!

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój."

21 Data: Marzec 17 2012 14:50:18
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Bydlę 

On 2012-03-17 12:35:09 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"  said:

W dniu 2012-03-17 10:43, Adam Klobukowski pisze:

Jak by¶ nie jechał to by nie miało szansy się zdarzyć - wniosek: zakazać jazdy samochodem.


ZAKAZAĆ KURWA WSZYSTKIEGO! I nie będzie niczego!

Trzeba było na pana Kononowicza głosować, to nie musiałby¶ teraz krzyczeć.
;-)



--
Bydlę

22 Data: Marzec 17 2012 18:00:01
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2012-03-17 14:50, Bydlę pisze:

On 2012-03-17 12:35:09 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
 said:

W dniu 2012-03-17 10:43, Adam Klobukowski pisze:

Jak by¶ nie jechał to by nie miało szansy się zdarzyć - wniosek:
zakazać jazdy samochodem.


ZAKAZAĆ KURWA WSZYSTKIEGO! I nie będzie niczego!

Trzeba było na pana Kononowicza głosować, to nie musiałby¶ teraz krzyczeć.
;-)

Chciałem. Tak dla jaj. Ale u¶wiadomiłem sobie, że to stracony głos.
W następnych wyborach należałoby skrzykn±ć naród i tak zagłosować. Lepiej by nie było, gorzej pewnie też nie. Zabawniej? Zdecydowanie. :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój."

23 Data: Marzec 17 2012 16:05:45
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Krzysztof 45 

Rafał "SP" Gil napisał(a):

Czy ta Ĺ›mierć mi siÄ™ należała ? Pytam, bo nie wiem ...

Ja rozumie że nie jest łatwo uzyskać zgodÄ™ i pozwolenia na wycinkÄ™ drzew w kraju w którym doprowadziło by to do lokalnych zamieszek z tego tytułu. ZnajÄ…c życie, ludzie do nich łaĹ„cuchami by sie pozapinali.
Ale pytanie może do tych pierdzistołków którzy podejmujÄ… decyzje o sadzeniu nowych drzew.

Na przykładzie nowo wyremontowanego w wiÄ™kszoĹ›ci odcinka drogi 401 od A4 przez nowÄ… obwodnicÄ™ Grodkowa do Nysy.
Wycieli stare drzewa, pomyĹ›lałem poszli po rozum do głowy. Poszerzyli drogÄ™ i po jakimĹ› czasie gały mi wyszły bo widzÄ™ że posadzili setki nowych drzewek przy poboczach. Ja nie wiem po co. KtoĹ› wie po co i ku czemu maja służyć? Znam ten odcinek 401 i pamiÄ™tam że tam z 15-20 krzyży na drzewach było. Może te stare krzyże maja wrócić na swoje miejsce plus miejsce na nowe zrobili. Nie mam pojÄ™cia.
--
Krzysiek

24 Data: Marzec 19 2012 01:08:17
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sat, 17 Mar 2012 02:39:18 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):


Czy ta ¶mierć mi się należała ? Pytam, bo nie wiem ...

Czy je¶li zamiast drzewa umieszczę Twoj± star±, to cs się zmieni?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

25 Data: Marzec 16 2012 11:34:58
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Agent 


No jasne, stary, masz bezapelacyjnie racjÄ™. Te kurewskie drzewa wyprzedzajÄ…
na trzeciego, uchlewajÄ… siÄ™ jak Ĺ›winie, wyskakujÄ… znienacka biednym kierowcom na drogÄ™ i robiÄ… jeszcze kupÄ™ inyych złych rzeczy, aby tylko ukatrupić absolutnie prawidłowo jeżdżÄ…cego ludzika.

No ok, Polacy jeżdżÄ… niebezpiecznie. WiÄ™c jak wyjedzie Ci ktoĹ› na 3 a Ty bedziesz miał opcjÄ™ - zjechać i uderzyć w drzewo albo uderzyć w tego co wyprzedza to co nie wybierzesz masz duże szanse na to aby zabić siebie i np. swojÄ… rodzinÄ™. Wtedy też drzewa przy drodze nie bÄ™dÄ… Ci przeszkadzały. Albo jak złapiesz gumÄ™ i pociÄ…gnie CiÄ™ na pobocze, albo jak mimo że jedziesz przepisowo wpadniesz w poĹ›lizg na oblodzonej jezdni. Zawsze weĽmiesz to na klatÄ™ i powiesz że drzewo w niczym nie przeszkadza?

No to jak, drzewo wjechało w autobus, czy autobus w drzewo?

Jakby tam było Twoje dziecko to też byĹ› tak cwaniakował?

26 Data: Marzec 16 2012 09:14:43
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor:  

Witam serdecznie.

Pawel \O'Pajak\  napisał(a):
...

Kiedy ja wspominam o drzewach przy drogach, to nasi rodzimi
kierowcy-teoretycy glupkowato zartuja, ze to nie drzewa sa przyczyna
wypadkow.
Bo oni wol± ci±ć lasy na opał.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://tunery.tv

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

27 Data: Marzec 16 2012 13:14:18
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: J.F 

Użytkownik "Pawel "O'Pajak""  napisał w wiadomoĹ›ci

... w podejsciu do tematu: Wypadek w szwajcarskim tunelu - media trabia, ze zatoczka, w ktorej do tego wypadku doszlo, nie powinna sie konczyc betonowa sciana prostopadla do drogi.

Tylko jak ? Skosna sciana ? wypchnela by go na srodek, a tam przywalilby tir ..

Kiedy ja wspominam o drzewach przy drogach, to nasi rodzimi kierowcy-teoretycy glupkowato zartuja, ze to nie drzewa sa przyczyna wypadkow.

No ale u nas drzewa nie rosna na koncu zatoczek :-)

Wypadek w okolicach Gdanska w 1994r, autobus wjechal w drzewo - 32 zabitych i ponad 40 rannych.

Ale to przypadek jeden na milion. Opona+drzewo+slaby autobus.
Rownie dobrze mogla peknac lewa, po czym przywalalilaby przeladowana wywrotka z naprzeciwka.


A ja chcialem za to zwrocic uwage na drobne podobienstwo: jak ci bogaci Belgowie jada do Wloch, to nie oszczedzaja czasu i nie leca samolotem, ani nie jada ekologicznie koleja, tylko wsiadaja w samochod i tluka sie kilkanascie godzin w niewygodzie przez pol  europy :-)

J.







Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małÄ… szkodliwoć społecznÄ…?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
(moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

28 Data: Marzec 16 2012 18:04:50
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Bydlę 

On 2012-03-16 03:37:24 +0100, "Pawel \"O'Pajak\""  said:


Powitanko,

... w podejsciu do tematu: Wypadek w szwajcarskim tunelu - media trabia, ze zatoczka, w ktorej do tego wypadku doszlo, nie powinna sie konczyc betonowa sciana prostopadla do drogi.

Ale to i tak nie zmienia przyczyny wypadku - t± przyczyn± nie była ¶ciana.
;>


Kiedy ja wspominam o drzewach przy drogach, to

Robisz to samo, co media - mylisz przedmioty z przyczynami.


--
Bydlę

29 Data: Marzec 16 2012 22:11:44
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: SkiMir 

W dniu 2012-03-16 18:04, Bydlę pisze:

... w podejsciu do tematu: Wypadek w szwajcarskim tunelu - media
trabia, ze zatoczka, w ktorej do tego wypadku doszlo, nie powinna sie
konczyc betonowa sciana prostopadla do drogi.

Ale Szwajcarzy to maj± gdzie¶ - tam jeszcze "normy" unijne nie działaj± i dzięki temu jest normalnie.
Równie dobrze nie powinno być wiaduktów, domów - zawsze możesz trafić w t± ¶cianę.

--
M.

30 Data: Marzec 17 2012 02:55:37
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Pawel "O'Pajak" 

  Powitanko,

Ale to i tak nie zmienia przyczyny wypadku - t± przyczyn± nie była ¶ciana.

Czy gdyby ta sciana byla pod innym katem, to skutki wypadku bylyby az tak makabryczne? Oczywiscie, ze nie sciana byla przyczyna, ona tylko spotegowala skutki prawdopodobnie glupoty kierowcy, albo awarii autokaru.

Robisz to samo, co media - mylisz przedmioty z przyczynami.

Zalozmy, ze klepne Cie po ramieniu. Tak od serca, serdecznie.
A teraz zalozmy, ze z taka sama sila klepne Cie nozem, albo siekierecka.
To teraz mi objasnij, bo pozno juz i troche zmeczony jestem, jak to jest z tymi przedmiotami i przyczynami.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

31 Data: Marzec 17 2012 12:28:11
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Bydlę 

On 2012-03-17 02:55:37 +0100, "Pawel \"O'Pajak\""  said:

  Powitanko,

Ale to i tak nie zmienia przyczyny wypadku - t± przyczyn± nie była ¶ciana.

Czy gdyby ta sciana byla pod innym katem, to skutki wypadku bylyby az tak makabryczne?

Dalej nie byłaby to przyczyna wypadku.
Przczyn± było co¶ innego, niż ¶ciana.
(w innych medialnych sprawach: przczyn± nie była mgła, w ¶wieższej: przyczyn± nie była zwrotnica)


 Oczywiscie, ze nie sciana byla przyczyna, ona tylko spotegowala skutki prawdopodobnie glupoty kierowcy, albo awarii autokaru.

Tak samo jak: słup o¶wietleniowy, filar mostu, drzewo, dom, samochód, studzienka, lokomotywa... Trzeba odrzucić mechanizm obarczania win± za ludzkie działania przedmiotów.
:-)



Robisz to samo, co media - mylisz przedmioty z przyczynami.

Zalozmy, ze klepne Cie po ramieniu. Tak od serca, serdecznie.

Dłoni±? Spoko - przy mej masie możesz klepn±ć nawet mocniej.
:-)))


A teraz zalozmy, ze z taka sama sila klepne Cie nozem, albo siekierecka.
(...)
To teraz mi objasnij, bo pozno juz i troche zmeczony jestem, jak to jest z tymi przedmiotami i przyczynami.

I już mamy ZONK - nie klepniesz, a dĽgniesz albo zadasz cios (płazem czy brzuchem noża (ogólnie: ostrzem) lub ostrzem siekiery).
Bo je¶li klepniesz - to płask± czę¶ci± noża, albo policzkiem czy czepcem siekiery.
W ostateczno¶ci przy siekierze może być klepnięcie obuchem, ale tu już wymagany jest umiar...


--
Bydlę

32 Data: Marzec 17 2012 18:21:57
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Shrek 

On 2012-03-16 03:37, Pawel "O'Pajak" wrote:


Powitanko,

... w podejsciu do tematu: Wypadek w szwajcarskim tunelu - media trabia,
ze zatoczka, w ktorej do tego wypadku doszlo, nie powinna sie konczyc
betonowa sciana prostopadla do drogi.
Kiedy ja wspominam o drzewach przy drogach, to nasi rodzimi
kierowcy-teoretycy glupkowato zartuja, ze to nie drzewa sa przyczyna
wypadkow.

Oraz latarni - nie zapomnij o usuniÄ™ciu latarni. I najlepiej wszystkiego - łÄ…cznie z pieszymi na chodnikach,

Shrek.

33 Data: Marzec 18 2012 10:01:22
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Damian Skrycki 

W dniu 2012-03-16 03:37, Pawel "O'Pajak" pisze:


Powitanko,

.... w podejsciu do tematu: Wypadek w szwajcarskim tunelu - media
trabia, ze zatoczka, w ktorej do tego wypadku doszlo, nie powinna sie
konczyc betonowa sciana prostopadla do drogi.
Kiedy ja wspominam o drzewach przy drogach, to nasi rodzimi
kierowcy-teoretycy glupkowato zartuja, ze to nie drzewa sa przyczyna
wypadkow.
Wypadek w okolicach Gdanska w 1994r, autobus wjechal w drzewo - 32
zabitych i ponad 40 rannych.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Możesz tylko wyjaĹ›nić skÄ…d w autobusie technicznie przystosowanym do przewozu 50 osób, jest ponad 70 rannych i zabitych i co z tym wspólnego ma drzewo??
PamiÄ™tasz wypadek Otyli - tam drzewo nie było bezpoĹ›rednio przy jezdni a mimo to je złapała.
Jestem przeciwko drzewom przy jezdni tak do 2 metrów od jej krawÄ™dzi. Ale chcÄ™ by były już powyżej tej odległoĹ›ci z przyczyn praktycznych. Jeszcze lepiej jak były by to żywopłoty (np. tuje lub podobne) o wysokoĹ›ci tak około 2 metrów.

O ile wyższe podatki jesteĹ› w w stanie zaakceptować za operacje wyciÄ™cia drzew znajdujÄ…cych siÄ™ poniżej 3 metrów od krawÄ™dzi jezdni, posadzenia nowych drzew lub krzewów powyżej tej odległoĹ›ci oraz wykupienia odpowiedniej iloĹ›ci gruntów potrzebnych do tego??

W przypadku Ĺ›ciany pod kÄ…tem do drogi może dojć do wiÄ™kszej iloĹ›ci ofiar w niektórych przypadkach wypadków.

Policz ile ofiar było by w takim scenariuszu:
3 autokary w każdym po około 55 osób.
JadÄ… jeden za drugim.
Pierwszy z nich wpada do zatoki, nastÄ™pnie Ĺ›ciana pod kÄ…tem wyrzuca go na jedniÄ™ gdzie zatrzymuje siÄ™ na przeciwnej Ĺ›cianie i ustawia prostopadle do jezdni i na niego wpadajÄ… pozostałe dwa autokary - teraz bÄ™dzie mniejsza iloć rannych i zabitych ??

34 Data: Marzec 18 2012 16:57:16
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Pawel "O'Pajak" 


Powitanko,

Możesz tylko wyjaĹ›nić skÄ…d w autobusie technicznie przystosowanym do
przewozu 50 osób, jest ponad 70 rannych i zabitych

Polska to nie Irlandia, gdzie jak jechalem z Cork do Dublina, to podstawili drugi autobus, bo byly DWIE osoby ponad ilosc MIEJSC SIEDZACYCH w pierwszym. Wtedy w PL pakowalo sie do autobusu tylu ludzi, ilu bylo w stanie sie zmiescic. PKS, ZTM, wszystko jedno. Teraz o tyle sie zmienilo, ze kierowca nie wpuszcza wiecej niz ma w dowodzie rejestracyjnym, a ci co sie nie zmiescili, niech "se radzom".
W miejskich autobusach dalej nikt sie nie zastanawia nad ta sprawa.

i co z tym wspólnego
ma drzewo??

To co moglo skonczyc sie wyjazdem w pole i paroma siniakami u niektorych, skonczylo sie jedna z najwiekszych katastrof w ruchu ladowym.

PamiÄ™tasz wypadek Otyli - tam drzewo nie było bezpoĹ›rednio przy jezdni a
mimo to je złapała.

Bylo przy jezdni, jesli jedziesz troche ponad 100km/h, to jest to 30m/s. Za malo czasu na reakcje nawet dla kierowcy F1.
Nota bene w tym wypadku zginal Bogu ducha winny brat sprawcy, a sprawczyni wyszla z wypadku bez (fizycznych) uszkodzen.

Jestem przeciwko drzewom przy jezdni tak do 2 metrów od jej krawÄ™dzi.
Ale chcÄ™ by były już powyżej tej odległoĹ›ci z przyczyn praktycznych.

Praktycznie krzyze przy drogach mozna ustawic na ziemi, nie trzeba na drzewach. Zreszta byloby ich mniej. Innych praktycznych korzysci z drzew przy drogach nie ma.

Jeszcze lepiej jak były by to żywopłoty (np. tuje lub podobne) o
wysokoĹ›ci tak około 2 metrów.

I tu sie zgadzamy.

O ile wyższe podatki jesteĹ› w w stanie zaakceptować za operacje wyciÄ™cia
drzew znajdujÄ…cych siÄ™ poniżej 3 metrów od krawÄ™dzi jezdni, posadzenia
nowych drzew lub krzewów powyżej tej odległoĹ›ci oraz wykupienia
odpowiedniej iloĹ›ci gruntów potrzebnych do tego??

Nie zaakceptowalbym takiej niegospodarnosci. Drewno kominkowe kosztuje 200-400zl/m3. Nie wierze, ze nie znajda sie chetni na drewno w zamian za wycinke i posadzenie sadzonek na terenach zalesianych.

W przypadku Ĺ›ciany pod kÄ…tem do drogi może dojć do wiÄ™kszej iloĹ›ci
ofiar w niektórych przypadkach wypadków.

Policz ile ofiar było by w takim scenariuszu:
3 autokary w każdym po około 55 osób.
JadÄ… jeden za drugim.
Pierwszy z nich wpada do zatoki, następnie ściana pod kątem wyrzuca go
na jednię gdzie zatrzymuje się na przeciwnej ścianie i ustawia
prostopadle do jezdni i na niego wpadajÄ… pozostałe dwa autokary - teraz
bÄ™dzie mniejsza iloć rannych i zabitych ??

Mozesz miec racje, trzebaby zrobic testy/symulacje. Autokar nie jest cialem doskonale sprezystym, nie odbije sie tak od przeszkody, by momentalnie ustawic sie w porzek drogi. Nawet ten najgorszy scenariusz daje jakies szanse na przezycie - w miejscu sie nie zatrzyma i pozostali uczestnicy ruchu maja troche czasu na reakcje i zminimalizowanie rozmiarow wypadku.
--
"-Tato, po czym poznać małÄ… szkodliwoć społecznÄ…?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

35 Data: Marzec 18 2012 17:02:26
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 18 Mar 2012 16:57:16 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

Możesz tylko wyja¶nić sk±d w autobusie technicznie przystosowanym do
przewozu 50 osób, jest ponad 70 rannych i zabitych

Polska to nie Irlandia, gdzie jak jechalem z Cork do Dublina, to
podstawili drugi autobus, bo byly DWIE osoby ponad ilosc MIEJSC
SIEDZACYCH w pierwszym. Wtedy w PL pakowalo sie do autobusu tylu ludzi,
ilu bylo w stanie sie zmiescic. PKS, ZTM, wszystko jedno. Teraz o tyle
sie zmienilo, ze kierowca nie wpuszcza wiecej niz ma w dowodzie
rejestracyjnym, a ci co sie nie zmiescili, niech "se radzom".
W miejskich autobusach dalej nikt sie nie zastanawia nad ta sprawa.

A Cork to sie niby liczy ?
Na dalekich trasach owszem, na miejskich to pewnie tak jak u nas.

Zreszta jezdza u nas autobusy roznych producentow i jak to sobie
wyobrazacie liczenie w miejskim ?

J.

36 Data: Marzec 19 2012 18:26:01
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Damian Skrycki 

W dniu 2012-03-18 16:57, Pawel "O'Pajak" pisze:


Powitanko,

Możesz tylko wyjaĹ›nić skÄ…d w autobusie technicznie przystosowanym do
przewozu 50 osób, jest ponad 70 rannych i zabitych

Polska to nie Irlandia, gdzie jak jechalem z Cork do Dublina, to
podstawili drugi autobus, bo byly DWIE osoby ponad ilosc MIEJSC
SIEDZACYCH w pierwszym. Wtedy w PL pakowalo sie do autobusu tylu ludzi,
ilu bylo w stanie sie zmiescic. PKS, ZTM, wszystko jedno. Teraz o tyle
sie zmienilo, ze kierowca nie wpuszcza wiecej niz ma w dowodzie
rejestracyjnym, a ci co sie nie zmiescili, niech "se radzom".
W miejskich autobusach dalej nikt sie nie zastanawia nad ta sprawa.

Nie wiem o jakim regionie piszesz, ale w moich stronach potrafiÄ… lecieć 2 autobusy jako jeden kurs miÄ™dzymiastowy w dni kiedy jest wiÄ™ksze obłożenie na trasie. Wiesz z takiego Gorzowa już na starcie pierwszy zbiera tych co jadÄ… do koĹ„ca, a drugi tych co po drodze wysiadajÄ….

W komunikacji miejskiej też już o to dbajÄ…. W starych autobusach z zawieszeniem piórowym może i było bez znaczenia ile wiÄ™cej jest pasażerów ponad tabliczkÄ™ znamionowÄ…. W nowych z poduszkami to siÄ™ nie opłaca - koszty wymiany wystrzelonych poduszek.

i co z tym wspólnego
ma drzewo??

To co moglo skonczyc sie wyjazdem w pole i paroma siniakami u
niektorych, skonczylo sie jedna z najwiekszych katastrof w ruchu ladowym.

Tylko i wyłÄ…cznie przy założeniu że autobus nie położy siÄ™ na bok lub nie bÄ™dzie dachował. W każdym innym przypadku bÄ™dÄ… zabici. Pytanie ilu.
Problem, co z przypadkiem gdyby do tego doszło na obszarze zabudowanym i autobus nadział by siÄ™ na dom postawiony blisko drogi (tak koło 1 metra od krawÄ™dzi jezdni), też postulowałbyĹ› wyburzenie wszystkich domów postawionych bliżej niż (wpisze ile metrów) od krawÄ™dzi jezdni??

Dopiero wypadek z dużÄ… iloĹ›ciÄ… zabitych powoduje zmiany.

Przykład nie wyciÄ…gania wniosków:
- (bez ofiar) http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,49421,8480408,Pociag_do_Trojmiasta_jechal_na__czolowke_.html
- (bez ofiar) http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,35640,8395969,Dwa_pociagi_na_jednym_torze__On_uratowal_400_osob.html
- (z zabitymi) http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,11280077,16_osob_nie_zyje__51_rannych_w_szpitalach__Udalo_sie.html
O ilu przypadkach z dwoma pociÄ…gami towarowymi na jednym torze nie wiemy, pozostaje tajemnicÄ….



PamiÄ™tasz wypadek Otyli - tam drzewo nie było bezpoĹ›rednio przy jezdni a
mimo to je złapała.

Bylo przy jezdni, jesli jedziesz troche ponad 100km/h, to jest to 30m/s.
Za malo czasu na reakcje nawet dla kierowcy F1.
Nota bene w tym wypadku zginal Bogu ducha winny brat sprawcy, a
sprawczyni wyszla z wypadku bez (fizycznych) uszkodzen.

Cytat1 "Podczas wyprzedzania kilku pojazdów Otylia JÄ™drzejczak, chcÄ…c uniknąć zderzenia z jadÄ…cym z przeciwka fiatem uno, zjechała prowadzonym przez siebie chryslerem 300 C na lewÄ… stronÄ™ jezdni. Po przejechaniu blisko stu metrów uderzyła w drzewo przedniÄ… częściÄ… samochodu, który nastÄ™pnie dachował."

Cytat 2 "Po rozpoczÄ™ciu manewru i zjechaniu na lewy pas ruchu zauważyła jadÄ…cy z naprzeciwka samochód osobowy marki Fiat Uno. Aby uniknąć zderzenia czołowego zjechała na pobocze, a nastÄ™pnie do rowu, którym poruszała siÄ™ przez kilkadziesiÄ…t metrów, a ostatecznie uderzyła w przydrożne drzewo."

Cytat 3 "Po godz. 17 nie padał deszcz, szosa była sucha. - Należy wiÄ™c odrzucić hipotezÄ™, jakoby chrysler wpadł w poĹ›lizg - twierdzi Elżbieta Cybulska, prokurator z PłoĹ„ska. Według niej, Otylia JÄ™drzejczak zdecydowała siÄ™ wyprzedzać ciÄ™żarówkÄ™; była już na lewym pasie, gdy nagle zauważyła, że z naprzeciwka nadjeżdża fiat uno. - Z relacji prowadzÄ…cego go mÄ™żczyzny wiemy, że błyskawicznie odbiła jeszcze bardziej, na pobocze, chwilÄ™ potem samochód spadł do łagodnie wyprofilowanego rowu, którym przejechał jeszcze kilkadziesiÄ…t metrów - opowiada Elżbieta Cybulska. - Nie mogÄ™ zrozumieć, dlaczego wtedy Otylia JÄ™drzejczak nie próbowała hamować albo skrÄ™cać na pobliskie pole. W każdym razie nie wskazujÄ… na to Ĺ›lady pozostawione przez auto. Niestety, samochód zatrzymał siÄ™ dopiero na drzewie, odbił siÄ™ od niego, dachował.

Zdaniem prokurator Cybulskiej, wytłumaczenie takiego zachowania może być tylko jedno: nadmierna prÄ™dkoć. - Nadmierna do tego stopnia, że nie było czasu na reakcjÄ™ - uzupełniali obecni na miejscu policjanci. "


Powyższe cytaty dowodzÄ… czegoĹ› innego.
Drzewo było wiÄ™cej niż 2 metry od krawÄ™dzi jezdni.
Miała również miejsce by wyhamować lub ominąć drzewo. Nie zrobiła ani jednego ani drugiego.

Był tu filmik z OĹ›rodka Egzaminowania kierowców przedstawiajÄ…cy takie zdarzenie w dużo wolniejszej prÄ™dkoĹ›ci - pani tam też przejechała cały plac i mur okalajÄ…cy oĹ›rodek i dopiero na drodze 2 pasmowej siÄ™ zatrzymała (została zatrzymana - to jest ważne!!!).

Według Ciebie dystans około 100 metrów to mało miejsca i czasu na podjÄ™cie decyzji??
W tym przypadku to trochÄ™ ponad 100 km/h to jest ile 120, 150 czy jeszcze wiÄ™cej. Zawsze mogła jechać 80 za ciÄ™żarówkami. Miała by czas na reakcjÄ™.

Jestem przeciwko drzewom przy jezdni tak do 2 metrów od jej krawÄ™dzi.
Ale chcÄ™ by były już powyżej tej odległoĹ›ci z przyczyn praktycznych.

Praktycznie krzyze przy drogach mozna ustawic na ziemi, nie trzeba na
drzewach. Zreszta byloby ich mniej. Innych praktycznych korzysci z drzew
przy drogach nie ma.


Ile wypadków i ilu zabitych jesteĹ› wstanie zaakceptować rocznie, gdzie przyczynÄ… wypadku bÄ™dzie porywisty podmuch wiatru przesuwajÄ…cy prawidłowo jadÄ…cy samochód na przeciwny pas na czołówkÄ™  lub dachowanie?? Zanim zmienisz zdanie i zrozumiesz potrzebÄ™ sadzenia drzew/wysokich żywopłotów wzdłuż jezdni.

Jeszcze lepiej jak były by to żywopłoty (np. tuje lub podobne) o
wysokoĹ›ci tak około 2 metrów.

I tu sie zgadzamy.

O ile wyższe podatki jesteĹ› w w stanie zaakceptować za operacje wyciÄ™cia
drzew znajdujÄ…cych siÄ™ poniżej 3 metrów od krawÄ™dzi jezdni, posadzenia
nowych drzew lub krzewów powyżej tej odległoĹ›ci oraz wykupienia
odpowiedniej iloĹ›ci gruntów potrzebnych do tego??

Nie zaakceptowalbym takiej niegospodarnosci. Drewno kominkowe kosztuje
200-400zl/m3. Nie wierze, ze nie znajda sie chetni na drewno w zamian za
wycinke i posadzenie sadzonek na terenach zalesianych.
Taniej i proĹ›ciej jest ić do leĹ›nictwa i tam poprosić o wskazanie działki (drzew do wyciÄ™cia - około 45 zł/mp). Mniej papiergologi i mniejsze fundusze potrzebne do tego. W lesie potrzebujesz do tego piły lub piły z pilarzem. Na drodze potrzeba piły, karczownicy do korzeni i zagÄ™szczarka do podłoży, wiedza jak zagÄ™szczać podłoże oraz znaków drogowych i paru pozwoleĹ„, a i tak znajdÄ… siÄ™ tacy kierowcy co nie znajÄ… znaków i wjadÄ… w wycinkÄ™. Znam jeden przypadek oznakowanej wycinki, łÄ…cznie z pracownikami sterujÄ…cymi rÄ™cznie ruchem (Znaki: ograniczenie do 60, roboty drogowe, ograniczenie do 30, inne niebezpieczeĹ„stwa z tabliczkÄ… Wycinka drzew) - gdzie kierowca zignorował wszystkie znaki, ograniczenia i polecenia pracownika uprawnionego do kierowania ruchem i zatrzymał siÄ™ przednimi słupkami samochodu na linie stalowej rozciÄ…gniÄ™tej w poprzek jezdni. Z jednej strony zamocowanej do drzewa, z drugie strony do ciÄ…gnika.

MajÄ…c do wyboru w poboczu:
1. drzewo,
2. wystajÄ…cy na 10-20 cm powyżej gruntu pieniek po drzewie,
3. dziurÄ™ o Ĺ›rednicy wiÄ™kszej od pnia drzewa i nieznanej głÄ™bokoĹ›ci,
wolÄ™ drzewa, je widać z daleka, o pozostałych rzeczach możesz siÄ™ przekonać wpadajÄ…c na nie lub w nie.


Posadzenie sadzonek na terenie przeznaczonym do zalesiania też nie poprawi bezpieczeĹ„stwa na drodze, ale zwiÄ™kszy koszty całorocznego utrzymani dróg. Pytanie jak duże zwiÄ™kszenie kosztów odĹ›nieżania dróg ze Ĺ›niegu nawianego z pól i piachu jesteĹ› w stanie zaakceptować??


Drzewa Ĺ›cinane w ramach modernizacji pobocza albo idÄ… w rozliczenie dla firmy realizujÄ…cej zadanie albo sÄ… wystawiane przez zarzÄ…dce drogi w przetargu, gdzie każdy może je kupić.

W przypadku Ĺ›ciany pod kÄ…tem do drogi może dojć do wiÄ™kszej iloĹ›ci
ofiar w niektórych przypadkach wypadków.

Policz ile ofiar było by w takim scenariuszu:
3 autokary w każdym po około 55 osób.
JadÄ… jeden za drugim.
Pierwszy z nich wpada do zatoki, następnie ściana pod kątem wyrzuca go
na jednię gdzie zatrzymuje się na przeciwnej ścianie i ustawia
prostopadle do jezdni i na niego wpadajÄ… pozostałe dwa autokary - teraz
bÄ™dzie mniejsza iloć rannych i zabitych ??

Mozesz miec racje, trzebaby zrobic testy/symulacje. Autokar nie jest
cialem doskonale sprezystym, nie odbije sie tak od przeszkody, by
momentalnie ustawic sie w porzek drogi. Nawet ten najgorszy scenariusz
daje jakies szanse na przezycie - w miejscu sie nie zatrzyma i pozostali
uczestnicy ruchu maja troche czasu na reakcje i zminimalizowanie
rozmiarow wypadku.

Widzisz nie do koĹ„ca masz racjÄ™. Dwa wypadki w nas z autokarami (zderzenie autobusu z lawetÄ… i zderzenie autobusu z motocyklem, gdzie spalił siÄ™ motor, motocyklista i jadÄ…ce za nim audi, autobus nie spalił siÄ™ tylko dlatego że kierowca posłał go do rowu) dowodzÄ… że najgorszy scenariusz to uderzenie w inny pojazd i zapalenie siÄ™ jego i autobusu.

Autobus zaparkowany pod skosem w tunelu, tak że nie ma przejazdu to kłopot z dotarciem dla służb ratunkowych. Dodatkowym utrudnieniem bÄ™dÄ… pojazdy stojÄ…ce w korku pomiÄ™dzy wjazdem do tunelu, a miejscem wypadku.

37 Data: Marzec 20 2012 04:16:58
Temat: Re: Taka drobna roznica
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

Nie wiem o jakim regionie piszesz, ale w moich stronach potrafią lecieć
2 autobusy

Krakow.

Problem, co z przypadkiem gdyby do tego doszło na obszarze zabudowanym i
autobus nadział by siÄ™ na dom postawiony blisko drogi (tak koło 1 metra
od krawÄ™dzi jezdni), też postulowałbyĹ› wyburzenie wszystkich domów
postawionych bliżej niż (wpisze ile metrów) od krawÄ™dzi jezdni??

Mieszkanie w domu 1 m od drogi jest jak taniec na polu minowym. Ile m od drogi powinny byc domy? Nie wiem, z pewnoscia nie 1 m. Tak zeby bylo bezpiecznie, jak jest barierka to pewnie moze byc blisko. Pomijam sprawe, ze wolalbym byc bezdomnym, niz patrec z okien sypialni na zblizajace sie samochody;-)

Powyższe cytaty dowodzÄ… czegoĹ› innego.
Drzewo było wiÄ™cej niż 2 metry od krawÄ™dzi jezdni.
Miała również miejsce by wyhamować lub ominąć drzewo. Nie zrobiła ani
jednego ani drugiego.

Nie bylem tam, a opierania sie na zdaniu sadow, czy dziennikarzy nie mam zwyczaju. W zadnym wypadku nie bronie tez Otylii. Fajnie jest sobie pisac gdy cisza i spokoj nocki, ale w takiej samej sytuacji jak ten konkretny wypadek nie wiem czy dalo sie cos zrobic. Wyjazd z rowu nie jest sprawa latwa, wyhamowanie na trawie rownie malo realne. Ze Otylka delikatnie mowiac schrzanila sprawe rozpoczynajac manewr wyprzedzania bez upewnienia sie, ze moze, to oczywiste. To, ze mogla cos zrobic jadac rowem jest juz dyskusyjne (poprostu nie wiem, nie upieram sie). Faktem bezspornym chyba jest tez to, ze gdyby nie drzewo, to pasazer opowiadalby kolegom jak to fatalnie baby jezdza.


Według Ciebie dystans około 100 metrów to mało miejsca i czasu na
podjęcie decyzji??

Jak dowodzi ten wypadek, dla niektorych za malo.

W tym przypadku to trochÄ™ ponad 100 km/h to jest ile 120, 150 czy
jeszcze więcej.

Co biegly to inna opinia. I co najciekawsze wszyscy 3 dalej sa bieglymi. W fizyce kwantowej to bym zrozumial, ale w podstawowej 3 rozne predkosci tego samego pojazdu w tym samym czasie. Juz wiesz czemu na opinie sadow patrze z przymruzeniem oka.

Zawsze mogła jechać 80 za ciÄ™żarówkami. Miała by czas na
reakcjÄ™.

A tu sie w pelni zgadzamy.

Ile wypadków i ilu zabitych jesteĹ› wstanie zaakceptować rocznie, gdzie
przyczyną wypadku będzie porywisty podmuch wiatru przesuwający
prawidłowo jadÄ…cy samochód na przeciwny pas na czołówkÄ™ lub dachowanie??
Zanim zmienisz zdanie i zrozumiesz potrzebÄ™ sadzenia drzew/wysokich
żywopłotów wzdłuż jezdni.

Wczoraj przy wichurze przewrocil sie jakis dostawczak, bez rannych. Natomiast widok spadajacej galezi na samochod jadacy tuz przede mna bede pamietal dlugo. Na szczescie trafil w tylna szybe i bagaznik, jakby tak pare ms wczesniej spadl, to by sie moj zestaw pierwszej pomocy przydal.
Wyjazd zza lasu bywa niebezpieczny, natomiast nie mam pojecia jak za pomoca drzew chcesz zapobiec skutkom podmuchow wiatru. Przejedz sie (powoli) paroma drogami po jakies wichurze, zobaczysz ile galezi lezy na drodze, posluchaj wiadomosci ile osob zginelo w samochodach przygniecionych przez drzewa.

MajÄ…c do wyboru w poboczu:
1. drzewo,
2. wystajÄ…cy na 10-20 cm powyżej gruntu pieniek po drzewie,
3. dziurÄ™ o Ĺ›rednicy wiÄ™kszej od pnia drzewa i nieznanej głÄ™bokoĹ›ci,
wolÄ™ drzewa, je widać z daleka, o pozostałych rzeczach możesz siÄ™
przekonać wpadając na nie lub w nie.

Dziura, czy nawet pieniek zrobia mi z samochodu kupe zlomu, ale przezyje, pasazerowie tez. Drzewo takie wyrozumiale nie bedzie.

Posadzenie sadzonek na terenie przeznaczonym do zalesiania też nie
poprawi bezpieczeĹ„stwa na drodze, ale zwiÄ™kszy koszty całorocznego
utrzymani dróg. Pytanie jak duże zwiÄ™kszenie kosztów odĹ›nieżania dróg ze
Ĺ›niegu nawianego z pól i piachu jesteĹ› w stanie zaakceptować??

Nie widzialem jeszcze drzew sprzatajacych drogi. Drzewa nie sa w stanie ograniczyc sniegu na drodze. jedyny ich wplyw, to opoznienie topnienia sniegu w ich cieniu. Zywoplot juz predzej by pomogl.

Drzewa ścinane w ramach modernizacji pobocza albo idą w rozliczenie dla
firmy realizujÄ…cej zadanie albo sÄ… wystawiane przez zarzÄ…dce drogi w
przetargu, gdzie każdy może je kupić.

Czyli prawidlowo. I tak powinno byc.

 Dodatkowym utrudnieniem bÄ™dÄ…
pojazdy stojące w korku pomiędzy wjazdem do tunelu, a miejscem wypadku.

Nawet u nas ratownicy jada "pod prad" (od strony wyjazdu z tunelu), Szwajcarzy glupsi nie sa. Duzo madrzejsi moze tez nie, ale na tak oczywisty pomysl raczej kazdy wpadnie.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małÄ… szkodliwoć społecznÄ…?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

Taka drobna roznica



Grupy dyskusyjne