TIR-y rozjadą polskie drogi
1 | Data: Luty 02 2011 13:53:14 |
Temat: TIR-y rozjadą polskie drogi | |
Autor: Tomek | http://www.sfora.pl/TIR-y-rozjada-polskie-drogi-Rewolucja-na-autostradach-a26975 2 |
Data: Luty 02 2011 14:21:40 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Cavallino | Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości news: Co w takiej sytuacji zrobią przewoźnicy? Istnieją dwa wyjścia: albo Zapomnieli dopisać, że drogi krajowe też będą płatne. Co całkowicie zmienia sytuację. 3 |
Data: Luty 02 2011 14:32:14 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: J.F. | On Wed, 2 Feb 2011 13:53:14 +0100, Tomek wrote: http://www.sfora.pl/TIR-y-rozjada-polskie-drogi-Rewolucja-na-autostradach-a26975 Obecnie ciężarówki i autobusy poruszają się po drogach dzięki tzw. ja sie moze myle, ale duzy "tir" placi 43 zl dziennie lub 522-580 zl miesiecznie a nie od kilometra. No owszem, mozna szacowac ze wychodzi z tego rzedu 8 gr/km przy przecietnym przebiegu ... ale chyba jeszcze sa roczne winiety po ~3000 zl ? Co w takiej sytuacji zrobią przewoźnicy? Istnieją dwa wyjścia: albo No przeciez o to w tym wszystkim chodzi zeby podniesli, a podwyzke wplacili do kasy urzedu :-) O ile rozumiem to system ma obecnie obowiazywac tylko na kilkunastu drogach, wiec wyzsze wplywy do urzedu moga byc iluzoryczne. Za to moze spadnie koszt obslugi Kulczyka, Staleksportu i GTC. A na innych drogach sie postawi patrole ITD i oduczy kierowcow omijania tych platnych :-) A swoja droga to ciekaw jestem jaki bylby akceptowalny dla tira koszt autostrady, taki zeby uzasadnial skorzystanie z niej, bo to jednak zawsze szybciej sie jedzie i wiecej zlecen wykonuje. J. 4 |
Data: Luty 02 2011 14:34:34 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Kuba (aka cita) |
On Wed, 2 Feb 2011 13:53:14 +0100, Tomek wrote: No wlasnie też zacząłem sie zastanawiać co mnie ominęło... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 5 |
Data: Luty 02 2011 14:35:53 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: PaPi | A swoja droga to ciekaw jestem jaki bylby akceptowalny dla tira koszt W tej chwili jezdzac TIRem po autostradzie placi sie mniej niz samochodem osobowym (przy tym samym przebiegu). Wplyw na nawierzchnie TIRa i auta osobowego jest zupelnie nieporownywalny. Tym samym utrzymywanie sytuacji gdzie ciezarowki placa mniej za przejazd niz osobowki jest chore. BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich wylotowkach z miast. Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych samochodow z naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni. 6 |
Data: Luty 02 2011 14:44:45 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: J.F. | On Wed, 02 Feb 2011 14:35:53 +0100, PaPi wrote: BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Sa tam koleiny ? A przeciez te ciezarowki z niej wjezdzaja potem do Wrocka czy Opola, przynajmniej niektore. J. 7 |
Data: Luty 02 2011 16:20:49 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: PaPi | BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich Nie znam tematu. Sa tam koleiny ? A przeciez te ciezarowki z niej wjezdzaja potem do Przeciazenie samochodow ciezarowych powoduje zniszczenie calej nawierzchni. Nie tylko albo nawet nie glownie powstanie kolein warstw bitumicznych. 8 |
Data: Luty 02 2011 17:16:56 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Wed, 02 Feb 2011 16:20:49 +0100, PaPi wrote: Nie znam tematu.BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkichSpojrz na A4 Wroclaw-Opole. No to powinna byc ta droga dawno zniszczona. I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza wlasne samochody ladujac je grubo ponad miare, czy po prostu wiekszosc drog jest u nas do d* J. 9 |
Data: Luty 03 2011 10:17:42 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: PaPi | Przeciazenie samochodow ciezarowych powoduje zniszczenie calej ?? Nie rozumiem. I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza Nie wiem co robia i jak chetnie przewoznicy. Podawalem linki do artykulow i slysze przed kim ostrzegaja sie kierowcy na CB. 10 |
Data: Luty 03 2011 10:29:11 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 03 Feb 2011 10:17:42 +0100, PaPi wrote: Przeciazenie samochodow ciezarowych powoduje zniszczenie calej No skoro droga ma 10 lat, a same przeladowane tiry po niej jezdza, to dawno powinna byc zniszczona, nieprawdaz ? A nie jest. I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza Ale jakie to przeladowanie - 44 zamiast 42 tony ? J. 11 |
Data: Luty 03 2011 11:07:17 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: PaPi | No to powinna byc ta droga dawno zniszczona. Nie znam tego odcinka. Wiec sie nie wypowiadam. Moze byc tak, ze nawierzchnia zostala zwymiarowana do wiekszego niz jest na niej obecnie ruchu. I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza 44 zamiast 42 ton bedzie o 20% bardziej oddzialywalo (czyli niszczylo) nawierzchnie bitumiczna. A przeladowanie to niecale 5% wagi. 12 |
Data: Luty 03 2011 11:52:54 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: Jacek_P | J.F. napisal: Ale jakie to przeladowanie - 44 zamiast 42 tony ? Przeładowanie o 4,7% Destrukcja drogi zwiÄkszona o 32%. -- Pozdrawiam, Jacek 13 |
Data: Luty 03 2011 13:55:57 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 3 Feb 2011 11:52:54 +0000 (UTC), Jacek_P wrote: J.F. napisal: Tylko jak rozumiem - jakby droge od razu zrobic na 50t a nie na 40t, to nawet przy tej przeladowanej ciezarowce bylaby ze trzy razy trwalsza niz normalnie. To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x drozej ? J. 14 |
Data: Luty 03 2011 14:13:16 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: PaPi | Destrukcja drogi zwiększona o 32%. Ale dlaczego robic na 50t skoro w Polsce nie moga sie poruszac takie pojazdy ? To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x Nie byloby to ponad 3x drozej ale byloby to bez sensu. Drogi projektuje sie i wykonuje pod jezdzace zgodnie z prawem pojazdy w Polsce a nie pod te, ktore prawo lamia. 15 |
Data: Luty 03 2011 14:34:34 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 03 Feb 2011 14:13:16 +0100, PaPi wrote: Destrukcja drogi zwiększona o 32%.Tylko jak rozumiem - jakby droge od razu zrobic na 50t a nie na 40t, Zeby nie psuly co dwa lata :-) To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3xNie byloby to ponad 3x drozej ale byloby to bez sensu. To moze jednak byloby z sensem, skoro taka droga jest tylko troche drozsza, a starcza na wielokrotnie dluzej, nawet dla dopuszczalnych ladunkow ? J. 16 |
Data: Luty 03 2011 14:47:53 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: PaPi | Ale dlaczego robic na 50t skoro w Polsce nie moga sie poruszac takie Dlaczego zatem w Polsce nie projektuje sie drog pod predkosci projektowe 250 km/h ? Dlaczego nie projektuje sie drog nie na 50 a na 75 ton ? To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3xNie byloby to ponad 3x drozej ale byloby to bez sensu. Podejscie zupelnie bez sensu. Jak wszedzie sa jakies wartosci graniczne. I to wartosci graniczne dopuszczalne prawem stanowia o tym jak wymiaruje sie dany projekt. Dlatego drog nie projektuje sie po to by poruszac sie po nich bezpiecznie na calym odcinku z predkoscia 250 km/h. 17 |
Data: Luty 03 2011 15:06:12 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 03 Feb 2011 14:47:53 +0100, PaPi wrote: Dlaczego zatem w Polsce nie projektuje sie drog pod predkosci projektoweAle dlaczego robic na 50t skoro w Polsce nie moga sie poruszac takieZeby nie psuly co dwa lata :-) No, dlaczego to nie wiem. Ale tym to niech sie moze Trybunal Stanu zajmie i odpowiedni minister niech sie tlumaczy dlaczego :-) Dlaczego nie projektuje sie drog nie na 50 a na 75 ton ? No bo wtedy starczylyby na tysiac lat, a to chyba za dlugo :-) To moze jednak byloby z sensem, skoro taka droga jest tylko troche A potem nie ma zapasu na zmiany w prawie, np nie mozna podniesc predkosci, bo drogi zle zaprojektowane :-P Na szczescie ta predkosc projektowa to jakies nieporozumienie :-) J. 18 |
Data: Luty 03 2011 17:31:23 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: Jacek_P | J.F. napisal: Tylko jak rozumiem - jakby droge od razu zrobic na 50t a nie na 40t, Hint: koszty. To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x Za drogo. Ile konkretnie to tak z rÄkawa ci nie rzucÄ, ale dużo. Te zabawki wzmacniajÄ ce wytrzymałoć powierzchniowÄ sÄ parszywie drogie. Chemia stosowana do konstrukcji też. Zerknij sobie na stronÄ. SIKI http://www.sika.pl i spójrz na ceny jednostkowe. Ale wczeĹniej usiÄ dź 8^) Niezależnie też od noĹnoĹci, dysproporcja w tempie destrukcji pozostaje ta sama. -- Pozdrawiam, Jacek 19 |
Data: Luty 03 2011 20:40:27 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 3 Feb 2011 17:31:23 +0000 (UTC), Jacek_P wrote: J.F. napisal: Ale remont drogi co pare lat to tez koszty :-) To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x Za drogo. Ile konkretnie to tak z rękawa ci nie rzucę, ale dużo. Ale moze wystarczy dac betonu 10% grubiej i tez bedzie dobrze. Bo powtorze - A4 od Wroclawia do Opola wydaje sie calkiem dobra po 10 latach eksploatacji. I to chyba nie byla droga autostrada. Niezależnie też od nośności, dysproporcja w tempie destrukcji pozostaje Tego nie bylbym pewien, bo sprawdzic jak oddzialywuja na droge miliardy lekkich pojazdow chyba jest trudniej niz miliony ciezkich :-) J. 20 |
Data: Luty 03 2011 12:43:56 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: Tomek | I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza Wlasne? Wiekszosc jest w leasingu... Tomek 21 |
Data: Luty 03 2011 13:57:40 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 3 Feb 2011 12:43:56 +0100, Tomek wrote: I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszczaWlasne? Wiekszosc jest w leasingu... Mowisz ? I co te banki robia z nimi po trzech latach - na zlom czy za granice sprzedaja ? Bo wlasciciel jak rozumiem tego szrota juz nie chce ? J. 22 |
Data: Luty 02 2011 17:21:46 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: Jaroslaw Berezowski |
23 |
Data: Luty 03 2011 10:00:28 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Wed, 2 Feb 2011 17:21:46 +0100, Jaroslaw Berezowski wrote: Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa A dolomit to mocny jest ? Bo mi sie wydaje ze to niezbyt mocna skala, jak sie z takiego tlucznia zrobi podsypke pod droge, to moze i faktycznie w pewnym momencie jest 6 potega - znaczy sie 10 ton wytrzyma, a przy 12 bedzie juz mocno pekal. Ale wagony kolejowe ciezsze, a tluczen pod torami chyba nie peka. J 24 |
Data: Luty 03 2011 11:51:19 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: Jacek_P | J.F. napisal: Ale wagony kolejowe ciezsze, a tluczen pod torami chyba nie peka. Ale zauważyłeĹ jak wyglÄ da rozkład naprÄżeĹ w podłożu dziÄki temu, że sÄ szyny i podkłady? A jak wyglÄ da na drodze? Ostatnio coraz bardziej popularne przy remontach dróg stajÄ siÄ specjalne maty, które sÄ kładzione pod dywanik nawierzchniowy. MajÄ pełniÄ rolÄ zbliżonÄ właĹnie do podkładów i szyn: ograniczyÄ płytkie koleinowanie. Natomiast zupełnie osobnÄ sprawÄ jest korpus drogi i materiały użyte do jego konstrukcji plus odpowiednie odwodnienie. -- Pozdrawiam, Jacek 25 |
Data: Luty 03 2011 11:00:14 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: PaPi | Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa To nie tak do konca. Potega zalezy od rodzaju nawierzchni. Dla betonowych bedzie to potega 6 a nawet 8. Generalnie im sztywniejsza nawierzchnia tym wyzsza potega. Zostajac przy 4 jeden przejazd takiego zaladowanegodo maksa samochodu Oplaty to inna sprawa. Nawierzchnie wymiarowane sa biorac pod uwage ilosc osi w czasie. Czyli dla nawierzchni bitumicznych w czasie 10 lat przejedzie np. 2 miliony osi 115kN. Jesli nacisk zwiekszymy tylko do 130kN to bardzo w przy blizeniu liczac nawierzchnia przez 10 lat wytrzyma o 40% mniej osi obliczeniowych. Dlatego moim zdaniem w sposob bardzo surowy powinno karac sie przeladowywanie samochodow ciezarowych. 26 |
Data: Luty 03 2011 16:38:34 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-02-02 17:21, Jaroslaw Berezowski pisze:
No to bardzo dokładne sÄ te oszacowania: wykładnik +- 2 ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub całoĹci poglÄ dom ich Autora. 27 |
Data: Luty 03 2011 17:43:44 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-02-03, Jakub Witkowski wrote:
Ciężko zasymulować przejazd kilku milionów różnie obciążonych samochodów i ciężko ustalić rzeczywiste masy tych naprawdę jeżdżących :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 28 |
Data: Luty 03 2011 17:55:56 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 03 Feb 2011 17:43:44 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote: On 2011-02-03, Jakub Witkowski wrote: Za to latwo zwalic wlasna fuszerke na przeladowane ciezarowki :-) No dobra juz czuje o co chodzi - jak sie przekracza projektowany nacisk, to sie droga gwaltownie niszczy. Co nie dziwne - material ma jakas wytrzymalosc, a powyzej peka. I ta "gwaltownosc" modeluja wysokim wykladnikiem. W wrocku czy walbrzychu sa drogi ktorych ciezarowki az tak czesto nie uzywaja, a stan maja fatalny. Widac osobowki tez niszcza, a przeciez przy takim wykladniku nie powinny. J. 29 |
Data: Luty 03 2011 18:33:50 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-02-03, J.F wrote: Ciężko zasymulować przejazd kilku milionów różnie obciążonych samochodów Też. No dobra juz czuje o co chodzi - jak sie przekracza projektowany Jeśli droga jest zbudowana pod obciążenie osobówkami (specjalnie nie piszę "zaprojektowana") to nawet rzadkie przejazdy ciężarówek bardzo niszczą drogę. Dla zobrazowania wyobraź sobie podłogę z równej warstwy piasku pokrytej taflą szkła. Możesz chodzić po tym w kółko i nic się nie będzie działo. A uderz raz młotkiem w jednym miejscu i zobacz co będzie po następnych dwóch kółkach. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 30 |
Data: Luty 02 2011 17:26:12 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: Tomasz Finke | W dniu 2011-02-02 14:44, J.F. pisze: Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Powiem tak: przy 160 km/h poziom wibracji w kabinie na prawym pasie A4 jest zauważalnie wyższy niż na lewym, na niektórych odcinkach jest znacznie wyższy. Może kolein jeszcze nie ma, ale jednak pas używany przez ciÄżarówki zaczyna siÄ powoli degradowaÄ. T. 31 |
Data: Luty 02 2011 19:15:34 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: Seba | Dnia Wed, 02 Feb 2011 14:44:45 +0100, J.F. napisał(a): Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Kiedy Jarek ostatnio jechałeś tym odciniekm A4? Widziałeś aktualny stan tej drogi? -- Pozdrawiam, Sebastian S. http://wroclaw.fotopolska.eu/ - Wrocław na fotografii 32 |
Data: Luty 02 2011 19:56:14 | Temat: Re: TIR-y rozjad polskie drogi | Autor: J.F. | On Wed, 2 Feb 2011 19:15:34 +0100, Seba wrote: Dnia Wed, 02 Feb 2011 14:44:45 +0100, J.F. napisał(a): W pazdzierniku czy listopadzie. Ale ostatnio mialem pecha - jak nie mgla to ulewa. Tym niemniej nie rzucilo mi sie nic poza moze pogieta bariera na srodku. J. 33 |
Data: Luty 03 2011 08:52:09 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-02-02 19:15, *Seba* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Ja tydzień temu, Gliwice - Zgorzelec. Droga w świetnym stanie w przeciwieństwie do tej zaraz za Zgorzelcem, a zwykle jadę prawym pasem. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 34 |
Data: Luty 03 2011 09:26:00 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: Seba | Dnia Thu, 03 Feb 2011 08:52:09 +0100, Mirek Ptak napisał(a): Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Mirek, świetnym stanem określasz też te odcinki gdzie łata leży na łacie? Sam miałem jak najlepsze zdanie o tej drodze (bo to chyba i tak najlepsza nawierzchnia asfaltowa w naszym pięknym kraju, kora wytrzymała taki czasookres) ale jednak już widać, że ząb czasu odcisnął na niej znamię. Nie wspominając już o tym co się dzieje za Opolem w kierunku Śląska - ilość uszkodzeń nawierzchni i łat z tym związanych jest naprawdę duża. -- Pozdrawiam, Sebastian S. http://wroclaw.fotopolska.eu/ - Wrocław na fotografii 35 |
Data: Luty 03 2011 09:37:29 | Temat: Re: TIR-y rozjad polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 3 Feb 2011 09:26:00 +0100, Seba wrote: Ja tydzień temu, Gliwice - Zgorzelec. Droga w świetnym stanie w No ale wiesz - to jest odcinek mlodszy Wrc-opole, rzeklbym ze wegiel i stal sie ze Slaska wywozi a nie przywozi - wiec moze droga do d* zrobiona a nie przeladowane ciezarowki ? A Wrc-Opole ma juz chyba ponad 10 lat - moze czas na maly remont, planowy. J. 36 |
Data: Luty 03 2011 15:41:19 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-02-03 09:26, *Seba* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Nie wspominając już o tym co się dzieje za Opolem w kierunku Wracałem już wieczorem i naprawdę nic pod kołami nie czułem a i widzieć tez za bardzo tych łat nie widziałem. Jechało się bardzo elegancko. W stronę zachodnią jechałem wcześniej i naprawdę nie miałem uwag do tej drogi. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 37 |
Data: Luty 02 2011 14:44:46 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Kuba (aka cita) |
Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych samochodow z naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni. bo w PL nie ma siana na drogi, a co dopiero na wagi. W Poznaniu zrobili jedną wage na wylocie na pniewy. Nie na drodze i nie automatyczna - ale powstała zatoczka, gdzie "rządzi" bardzo często ITD. Wiesz jaka jest wrzawa na CB jak tylko ktoś wspomi w jednej wypowiedzi o "pieniądzach, ITD, drodze i wadze"? Masakra. Zwykle komentarze wyglądają +_ tak: "lepiej by wiadukt zrobili nad torami a nie jakieś tam wagi" w okresie okołoswiątecznym - "na gwiazdke muszą gdzies dorobić, to wage zrobili" itd itp. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 38 |
Data: Luty 02 2011 19:12:47 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Seba | Dnia Wed, 2 Feb 2011 14:44:46 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a): W Poznaniu zrobili jedną wage na wylocie na pniewy. W WRC nam zrobili bodajże trzy (może być więcej - akurat te mam zapamiętane). Efekt jest taki, że zapytaj się jak wygląda np. zjazd z A4 pt.: "Wrocław - Wschodni", czy ul. Paprotna (podpowiem, że tymi altenatywnymi drogami moża ominąć 2 z tych wag). Po prostu ręce opadają z tego przyzwolenia na takie a nie inne dziłanie tirmanów i ich właścicieli - na radiu słychac co kilka chwil pytanie czy "czysto" na takiej a nie innej ulicy (z ograniczeniem tonażowym). -- Pozdrawiam, Sebastian S. http://wroclaw.fotopolska.eu/ - Wrocław na fotografii 39 |
Data: Luty 02 2011 16:19:17 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Marek P. | BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na Widze że w branży jesteś :) To nie lata 90-te że 30 ton sie kładło. Teraz nawet dłużyca jest nie doładowana bo kary są duże (może czasem wywrotki ale też myślę że to margines bo w żwirowni płaci się za tonę więc nie da innych papierów). Żaden magazyn nie da papierów na wage niższą niż załadowali. Naprawde sporo się zmieniło i myslę że odsetek powyżej 40 ton masy całkowitej jest znikomy. Ciężarowcy nie lubią ITD bo czasu i tarczek się boją a nie przeładowania. 40 |
Data: Luty 02 2011 16:23:43 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Kuba (aka cita) |
BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na Tak troche nie do konca, bo głównym problemem zwykle to przekroczony nacisk na oś, a nie przekroczona DMC.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 41 |
Data: Luty 02 2011 16:25:19 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: PaPi | Widze że w branży jesteś :) To nie lata 90-te że 30 ton sie kładło. Teraz Nie wiem czego sie boja kierowcy i dlaczego nie lubia ITD. Uwazam ze wagi powinny byc przed kazdym nowym, dluzszym odcinkiem oddanym do uzytkowania oraz przed wyjazdami z miast. Waga + automat z fotorejestratorem i problem przeladowanych aut zniknie w ciagu roku. A co do marginalnego problemu z przeladowaniem : http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090407/POWIAT08/742864818 http://www.spedycje.pl/spedycja_transport_ladowy/20870/przeladowane_ciezarowki.html http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kontrole-w-porcie-50-tys-mandatu-za-przeladowana-ciezarowke-n42328.html 42 |
Data: Luty 02 2011 19:54:22 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Marek P. | A co do marginalnego problemu z przeladowaniem : To że ktoś wjechał pod 12 ton to inna sprawa. Ale jednego gościa złapali i artykół wymazali to wcale nie świadczy o skali problemu. Ile ciężarówek przejechało w trakcie. Inspektor myślisz ze łapie w ciemno. Onie wyłapują te transporty na które jest szanasa jakiś mandat wlpeić (tak jak policja łapie za przekroczenia) wiec dalej nie świadczy to o skali problemu. 43 |
Data: Luty 02 2011 19:56:15 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Marek P. | Uwazam ze wagi powinny byc przed kazdym nowym, dluzszym odcinkiem Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleźli takiej wagi aby zdjęcia były prawomocne. Była jakiś czas waga która wyświetlała kierowcom przekroczenie ale nie miała sensu. 44 |
Data: Luty 02 2011 20:09:31 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: J.F. | On Wed, 2 Feb 2011 19:56:15 +0100, Marek P. wrote: Uwazam ze wagi powinny byc przed kazdym nowym, dluzszym odcinkiem Bo zwazenie pojazdu w czasie jazdy jest trudne, a u nas niemozliwe. Tylko celnicy tak potrafia, bo na nich nie ma bata :-) Oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie zeby za pomoca takiej wagi selekcjonowac podejrzane pojazdy i wazyc na prawomocnej wadze. Zreszta poczekamy co bedzie po tej malej aferze stadionowej, byc moze jedyna prawomocna waga bedzie na zlomowisku :-) J. 45 |
Data: Luty 03 2011 11:02:29 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: PaPi | Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleźli No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991 roku. Widzialem wtedy automat z waga przed wjazdem na autostrade i na most. 46 |
Data: Luty 03 2011 11:49:57 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Marek P. | No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991Ale tam jest facet w okienku i jak ma wątpliwości to kieruje pojazd na ważenie w zatoczce. 47 |
Data: Luty 03 2011 14:09:05 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 03 Feb 2011 11:02:29 +0100, PaPi wrote: Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleźli A kasy tam od razu nie inkasowal ? Oczywiscie mozna i tak, tylko ze wtedy przepusci jedna ciezarowke co 30 sekund. Jak wystarczy to swietnie, jak nie to trzeba bedzie pojsc w koszty - trzy stanowiska, cztery - na A4 jest chyba 8 a i to za malo, choc na same ciezarowki wystarczy mniej :-) I po co te koszta, zeby sie przekonac ze nikt nie przeciaza ? Bo jak juz bedzie automat, to nie beda przeciazac :-) J. 48 |
Data: Luty 10 2011 21:25:29 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: jerzu | On Thu, 03 Feb 2011 11:02:29 +0100, PaPi wrote: No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991 Taka waga była kiedyś przed Mszczonowem, jadąc w stronę Warszawy. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 49 |
Data: Luty 02 2011 16:35:20 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Zakomar | W dniu 2011-02-02 14:35, PaPi pisze: BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich Chory to jest nasz kraj. Limity w Polsce są znacznie niższe niż w Niemczech. Do tego dochodzi bzdura roku. Leci auto z kontenerem jedynką, nacisk na oś ciągnącą ma 11,5t. Zjeżdża w Gdyni z Obwodnicy na Estakadę Kwiatkowskiego (droga dojazdowa do obu terminali kontenerowych) i bez stosownego znaku wpada na ograniczenie nacisku do 8t na oś ciągnącą. Efekt jest taki że nawet jak na krajówce auto jest ładnie wyważone, a na dojazdówce do portu już nie. To samo masz w Gdańsku. Kto zaprojektował drogi dojazdowe do wszystkich czterech terminali kontenerowych w Trójmieście, także nie sposób legalnie dojechać? Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do kontenera chłodzonego załadować 24-25t brutto, a polski tylko 22t. I jak mamy konkurować z Zachodem? Nie wspomnę o Duńczykach, którzy ograniczeń wagowych nie mają wcale (albo mają na tyle wysokie, że do kontenerów ładują po 28t brutto). -- Pozdrawiam Zakomar 50 |
Data: Luty 02 2011 16:38:46 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Kuba (aka cita) |
Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do kontenera chłodzonego załadować 24-25t brutto, a polski tylko 22t. I jak mamy konkurować z Zachodem? Nie wspomnę o Duńczykach, którzy ograniczeń wagowych nie mają wcale (albo mają na tyle wysokie, że do kontenerów ładują po 28t brutto). tylko, ze w polsce obowiązują go te same przepisy. Całe sedno sprawy nie w bzdurnych ograniczeniach, a w ograniczeniach dostosowanych do jakości dróg... a jak wiemy w PL z drogami kiepsko Póki nie będzie dróg, nie będzie cięższych łądunków. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 51 |
Data: Luty 02 2011 22:44:38 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: to | begin Zakomar Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do PorównujÄ c jakoć dróg, to u nas powinno byÄ 10t. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 52 |
Data: Luty 03 2011 10:28:43 | Temat: Re: TIR-y rozjadÄ
polskie drogi | Autor: Zakomar | W dniu 2011-02-02 23:44, to pisze: begin Zakomar Z pewnoĹciÄ , tylko musisz mieÄ również na uwadze sytuacjÄ gospodarczÄ . ZnaczÄ co mniejszy eksport pogorszy nasz bilans płatniczy i pogrÄ ży całÄ gospodarkÄ. Firmy poupadajÄ , nie bÄdzie komu płaciÄ podaktów, wiÄc nie bÄdzie pieniÄdzy na budowy dróg. Czemu Estakada w Gdyni, która została w wiÄkszoĹci zbudowana stosunkowo niedawno, nie została dostosowana do realiów? -- Pozdrawiam Zakomar 53 |
Data: Luty 03 2011 22:26:39 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: to | begin Zakomar Z pewnoĹciÄ , tylko musisz mieÄ również na uwadze sytuacjÄ gospodarczÄ . Nic nie poupada, może można mniej woziÄ, ale za niższe sÄ koszty pracy, serwisowania ciÄżarówek itp. Czemu Estakada w Gdyni, która została w wiÄkszoĹci zbudowana stosunkowo JeĹli tak jest to oczywiĹcie głupota. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 54 |
Data: Luty 04 2011 10:26:25 | Temat: Re: TIR-y rozjadÄ
polskie drogi | Autor: Zakomar | W dniu 2011-02-03 23:26, to pisze: begin Zakomar Jeżeli samochody zamiast 24t miałyby woziÄ po 10t (jak to wczeĹniej napisałeĹ) to policz sobie w skali gospodarki jakie to sÄ wydatki. O ile musiałaby podrożeÄ żywnoć i inne artykuły. Czemu Estakada w Gdyni, która została w wiÄkszoĹci zbudowana stosunkowo Takich kwiatków jest wiÄcej. W cywilizowanych krajach do wożenia ładunków ponadnormatywnych czy ciÄżkich kontenerów stosuje siÄ barki rzeczne. Polska mimo posiadania wg niektórych speców najlepszego w Europie układu rzecznego, kompletnie tego nie wykorzystuje. Zaniedbane sÄ inwestycje w OdrÄ i WisłÄ. Wisła to w ogóle woła o pomstÄ do nieba. Z kolei sytuacja na Odrze pogarsza siÄ z roku na rok. Dalej kolej. Totalny brak infrastruktury w porównaniu do krajów wyżej rozwiniÄtych i co gorsza brak widoków na inwestycje. Wszystkim marzÄ siÄ "tiry na tory" ale nikt nie mówi, że w naszej sytuacji jest to niewykonalne. Z portów w GdaĹsku i Gdyni tak na prawdÄ regularnie (codziennie) chodzÄ tylko pociÄ gi do Sławkowa (PCC). Niestety żeby to miało rÄce i nogi takich regularnych połÄ czeĹ w inne regiony kraju musiałoby byÄ znacznie wiÄcej. Dwa powyższe sprawiajÄ (nie zapominajÄ c o braku infrastruktury drogowej), że myĹlenie o rozwoju gospodarki morskiej to mrzonki. Kolejne rzÄ dy nie zrobiły NIC. Mamy w GdaĹsku terminal kontenerowy, który aspiruje do bycia hubem na Bałtyku i w rejonie Europy Ĺrodkowo-Wschodniej. Niestety bez rozwiniÄtego systemu transportu rzecznego, kolejowego i drogowego można o tym zapomnieÄ. Ludzie bÄdÄ dalej bez pracy. -- Pozdrawiam Zakomar 55 |
Data: Luty 02 2011 16:31:06 | Temat: Re: TIR-y rozjadÄ
polskie drogi | Autor: Jacek_P | PaPi napisal: Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie urzadzenia. Dlatego, że NSA w swej niezbadanej głÄbi orzekł, że nakładanie kar adekwatnych do czynionych przez przeładowane ciÄżarówki zniszczeĹ jest nieludzkie i kary powinny byÄ wielkrotnie niższe. W efekcie instalowanie wag przestało mieÄ sens. -- Pozdrawiam, Jacek 56 |
Data: Luty 02 2011 19:07:00 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: J.F. | On Wed, 2 Feb 2011 16:31:06 +0000 (UTC), Jacek_P wrote: PaPi napisal: A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i niech dorzucaja chocby po 500zl, byle czesto. J. 57 |
Data: Luty 03 2011 11:04:01 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: PaPi | A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i Po 500zl ? Smieszny jestes :-) Mandat za przeladowanie to powinno byc kilka tysiecy zlotych - bo tej skali degradacje moze spowodowac przejazd jednego przeladowanego samochodu. 58 |
Data: Luty 03 2011 13:40:01 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: Zakomar | W dniu 2011-02-03 11:04, PaPi pisze: A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i Aktualnie kary potrafią sięgnąć kilkudziesięciu tysięcy złotych. Z rok temu zaprzyjaźniony przewoźnik z 2 kontenerami na ramie, przeładowany ponad 30 ton dostał karę około pln 80.000. liczą każdy kg nadwagi i ilość kilometrów pokonanych (z listu przewozowego). -- Pozdrawiam Zakomar 59 |
Data: Luty 03 2011 17:33:01 | Temat: Re: TIR-y rozjadĹĄ polskie drogi | Autor: Jacek_P | Zakomar napisal: Aktualnie kary potrafiÄ siÄgnÄ Ä kilkudziesiÄciu tysiÄcy złotych. Z rok JesteĹ pewny, że nie jest to Ĺciema? Bo właĹnie ten poziom kar kwestionował NSA jako 'nieludzki'. Oficjalnie było to wyrażone typowym prawniczym slangiem. -- Pozdrawiam, Jacek 60 |
Data: Luty 04 2011 10:05:53 | Temat: Re: TIR-y rozjadĹĄ polskie drogi | Autor: Zakomar | W dniu 2011-02-03 18:33, Jacek_P pisze: Zakomar napisal: jestem pewien -- Pozdrawiam Zakomar 61 |
Data: Luty 03 2011 23:58:32 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: PMG | W dniu 2011-02-03 13:40, Zakomar pisze:
To pewnie ten sam przewoźnik co ma mercedesa wartego 10 mln euro. Suma kar pieniężnych nałożonych podczas jednej kontroli nie może przekroczyć 15 tys zł w przypadku kontroli na drodze 62 |
Data: Luty 04 2011 10:15:16 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: Zakomar | W dniu 2011-02-03 23:58, PMG pisze: W dniu 2011-02-03 13:40, Zakomar pisze: kara nie jest nakładana 'na drodze' a w drodze decyzji administracyjnej. Przeładowany kierowca często nie wie jaką karę otrzyma, a dopiero przewoźnik otrzymuje stosownego dokumenty. Poczytaj sobie ustawę o Drogach Publicznych z 21.03.1985 z późniejszymi zmianami. Kwota jest kalkulowana w zależności od przekroczonych limtów (przekroczenie DMC i nacisków na osi się sumują!) i ilości pokonanych kilometrów. -- Pozdrawiam Zakomar 63 |
Data: Luty 05 2011 00:03:17 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: PMG | W dniu 2011-02-04 10:15, Zakomar pisze:
Dokładnie powinno być tak: kara jest nakładana decyzją administracyjną, na skutek kontroli przeprowadzonej na drodze. Nie napisałem, że kara jest nakładana na drodze. Poczytaj sobie ustawę o Drogach Publicznych z 21.03.1985 z późniejszymi zmianami. Kwota jest kalkulowana w zależności od przekroczonych limtów (przekroczenie DMC i nacisków na osi się sumują!) i ilości pokonanych kilometrów. Tak się składa, że znam tą ustawę i tak się składa, że wykonuje m.in. transport ponadnormatywny. Niestety składa się też tak, że zostałem ukarany za kretyna kierowcę do spółki z pilotem. Skończyło się zezwolenie a oni jechali dalej zestawem przeładowanym 35t i 2 metry za długim. Kara wyszła o ile pamiętam ok 13 tys. (przekroczona masa, naciski, długość). Na podstawie cytowanej przez Ciebie ustawy wylicz mi proszę skąd się wzięło to 80 tys.? 64 |
Data: Luty 06 2011 20:10:21 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: Zakomar | W dniu 2011-02-05 00:03, PMG pisze: Tak się składa, że znam tą ustawę i tak się składa, że wykonuje m.in. Pytanie podstawowe - o 35t była przekroczona DMC, a o ile były przekroczone naciski na osie? Przy naczepach pod transport ponadgabarytowy akurat nacisk na osie nie musiał być mocno przekroczony. A według rzeczonej ustawy to właśnie przekroczenie nacisku na osie jest najbardziej bolesne. Na podstawie cytowanej przez Ciebie ustawy wylicz mi proszę skąd się Napiszę jeszcze raz. Kara wynika nie tylko z samego przeważenia czy przekroczenia rozmiarów ale również z pokonanego dystansu. Przy jej ustaleniu masz więc tyle czynników, że dokładnej kary nie sposób policzyć _dokładnie_. Kierowca wiózł 2 kontenery 20' z kamieniem. Z reguły jeden tak kontener już jest przeładowany. Dodatkowo często dokumenty pokazują 25t, a rzeczywista waga ładunku bywa znacznie wyższa (i do 30t). Lekko licząc miał więc 50t ładunku + 4,5t tara 2 x 20' + waga zestawu (z 16-17t). Wagę całkowitą masz już więc ponad 70t (w zależności od ilości osi czy daty rejestracji pojazdu DMC może wynosić dla transportu intermodalnego 40-44t). Do tego dystans - Gdynia - Kraków. Nie mam natomiast wiedzy ilu osiowy był ciągnik, a przy liczeniu kary byłaby to bardzo ważna informacja. -- Pozdrawiam Zakomar 65 |
Data: Luty 03 2011 14:03:51 | Temat: Re: TIR-y rozjad polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 03 Feb 2011 11:04:01 +0100, PaPi wrote: A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i Wiesz jak to mowia - nieuchronnosc. Jak codziennie zaplaci 500zl, a moze nawet co 50km, to szybko zacznie sam sprawdzac wage przy zaladunku. A dwoch ludzi z waga na sluzbie to chyba nie tak drogo jak na koszt miejskich drog ? J. 66 |
Data: Luty 02 2011 19:48:43 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: glang | No owszem, mozna szacowac ze wychodzi z tego rzedu 8 gr/km przy były do końca czerwca 2010. pzdr GL |