TK / KR] Rondo turbinowe
1 | Data: Listopad 09 2007 11:48:26 |
Temat: TK / KR] Rondo turbinowe | |
Autor: JKK | http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4656461.html?nltxx=1077754&nltdt=2007-11-09-02-06 2 |
Data: Listopad 09 2007 12:42:53 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: Wojtekk |
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4656461.html?nltxx=1077754&nltdt=2007-11-09-02-06Jakoś teraz łatwiej mi się przejeżdża przez to skrzyżowanie. Dawniej to nie było rondo, tylko skrzyżowanie typu "podwójne T" (brak mozliwości przejazdu na wprost, trzeba było korzystać z nawrotek). Bo to poniżej a propos Kielc nie brzmi optymistycznie: Faktycznie może być to nieciekawe dla nieobeznanych z miastem. Dla pocieszenia: pomyłka na rozjeździe autostrady może kosztować kilkadziesiąt kilometrów ;-) Jak już ukazało się porównanie z krakowskim rondem, to zaznaczę, że w Krakowie nie ma separatorów. Są tylko namalowane linie. (http://www.krakow.pl/kwm/?id=02.html) Pozdrawiam Wojtek 3 |
Data: Listopad 09 2007 12:43:58 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: WW | JKK pisze: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4656461.html?nltxx=1077754&nltdt=2007-11-09-02-06 Takie rondo od jakiegoś czasu jest w Łodzi. Co prawda bez progów zwalniających, ale z pasami spiralnie odwijającymi sie na zewnątrz. Do dziś nie wiem, jak je przejechać poprawnie i zawsze włosy mi sie jeża, jak je pokonuje. Pozdrawiam WW 4 |
Data: Listopad 09 2007 12:47:40 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: Grejon | WW pisze: Takie rondo od jakiegoś czasu jest w Łodzi. I w Warszawie pod mostem Poniatowskiego. Jak ktoś chce Mokotowa pojechać na Pragę to musi objechać całe rondo co chwila zmieniając pas :). -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 5 |
Data: Listopad 09 2007 13:23:48 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: Noel | Użytkownik Grejon napisał: WW pisze: Zawrócić na moście Poniatowskiego to jest piękne. http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=52.233911,21.038303&spn=0.009475,0.019999&z=16&om=1 -- Tomek "Noel" B. 6 |
Data: Listopad 11 2007 22:40:31 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: Maciek "Sołtys" | Noel pisze: Zawrócić na moście Poniatowskiego to jest piękne.Oj rany miałem przyjemność :) niedawno :) hehe masakra -- Maciek "Sołtys" Kraków 7 |
Data: Listopad 09 2007 12:54:48 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: Wojtekk |
Takie rondo od jakiegoś czasu jest w Łodzi.To proste. Wskakujesz przed rondem na odpowiedni pas, w zależności gdzie chcesz później zjechać. Następnie przejeżdzasz przez rondo trzymając się lini bez konieczności zmiany pasa na rondzie. Ustępujesz pierwszeństwa tylko raz przed wiazdem na rondo, później jesteś panem na swoim pasie. Pamiętaj, że znak "skrzyżowanie z ruchem okrężnym" oprócz omijania wysepki centralnej z odpowiedniej strony do niczego więcej nie zobowiązuje. Wszystkie inne zachowania wynikają z dodatkowego oznakowania (w tym poziomego) oraz ogólnych zasad PoRD. Pozdrawiam Wojtek 8 |
Data: Listopad 09 2007 13:26:41 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: WW | Wojtekk pisze: To proste. Wskakujesz przed rondem na odpowiedni pas, w zależności gdzie chcesz później zjechać. Rondo ma 2 pasy i 5 zjazdów. W efekcie co chwila musisz zmienić pas. Następnie przejeżdzasz przez rondo trzymając się lini bez konieczności zmiany pasa na rondzie. A niby jak wg powyższego. Chcąc zjechać 3 zjazdem, muszę co najmniej 2 razy na rondzie zmienić pas. Pozdrawiam WW 9 |
Data: Listopad 09 2007 15:02:39 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: Wojtekk |
Wojtekk pisze: Wjeżdzasz najpierw z lewego pasa na wewnętrzny pas ronda. Trzymasz się blisko wysepki aż do pojawienia się upragnionego zjazdu. Wtedy robisz pa pa wysepce i zjeżdżasz z ronda bezkolizyjnie bez zmiany pasa. Przy wcześniejszych zjazdach wewnętrzny pas powinien być, co prawda, wyprowadzany do zjazdów, ale przerywana linia z lewej pozwala na kontynuację jazdy po rondzie. Zewnętrzny pas powinien być zawsze wyprowadzany do najbliższego zjazdu (ciągła linia po lewej, tym pasem nie można jeździc w kółko), więc nigdy nie koliduje ze zjeżdżającymi z wewnętrznego. Jeżeli rondo o którym piszesz, faktycznie jest typu "turbina" to właśnie tak powinna wygladać na nim organizacja ruchu. Pozdrawiam Wojtek 10 |
Data: Listopad 09 2007 12:55:16 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: Kamil 'czemu' Bista | WW pisze: Do dziś nie wiem, jak je przejechać poprawnie i zawsze włosy mi sie jeża, jak je pokonuje. Potrenuj w nocy, wtedy jest dużo czasu na zastanowienie się, którym pasem trzeba jechać :-)) -- k. 11 |
Data: Listopad 09 2007 14:10:07 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: Mariusz Kłosiński | Użytkownik "WW" napisał w wiadomości JKK pisze: Jeśli mówisz o rondzie Lotników Lwowskich to ogólnie fajny pomysł ale dopóki widoczne są namalowane pasy. Bo obecnie to pasy się pozacierały, a wieczorem w czasie deszczu to juz nic nie widać. Obecnie jedni jeżdża tak jak mówią nie widoczne już prawie oznaczenia a inni na wyczucie. Chociaż nawet jak pasy były widoczne to na tych z nie łódzką rejestracją trzeba było bardzo uważać. Pozdrawiam Mariusz Kłosiński 12 |
Data: Listopad 09 2007 15:46:39 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: WW | Mariusz Kłosiński pisze: Jeśli mówisz o rondzie Lotników Lwowskich Dokładnie, dawniej Titowa :-P Chociaż nawet jak pasy były widoczne to na tych z nie łódzką rejestracją trzeba było bardzo uważać. To właśnie przez nich mam ciarki na plecach, zwłaszcza tiry z Pabianickiej. Pozdrawiam WW 13 |
Data: Listopad 09 2007 23:09:57 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: jerzu | On Fri, 9 Nov 2007 14:10:07 +0100, Mariusz Kłosiński Jeśli mówisz o rondzie Lotników Lwowskich to ogólnie fajny pomysł ale Dokładnie. Ja tym rondem jeżdżę na wyczucie (chociaż z Łodzi nie jestem) a dzisiaj by mi na nim przypier... jakiś dziadek w Fabii na łódzkich blachach. No i ile razy tam jestem to 2/3 przypadków na Pabianickiej w stronę Jeta stoją potłuczone dwa czy trzy auta ;-) No i jeszcze na tramwaje trzeba tam uważać. Generalnie oczy dookoła głowy ;-) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 14 |
Data: Listopad 10 2007 00:16:59 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 09 Nov 2007 12:43:58 +0100, WW wrote: Do dziś nie wiem, jak je przejechać poprawnie i Normalnie, jak pasy wskazują. Jak jedziesz gdzieś dalej, to ustawiasz się na wewnętrznym pasie. Jak potrzebujesz zjechać na wewnętrzny, bo Cię wywozi zbyt wcześnie na wylot, to włączasz lewy kierunkowskaz i zmieniasz pas. Pokazać Ci, jak już odmalują na nowo pasy? ;> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 15 |
Data: Listopad 10 2007 08:50:13 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: WW | Robert Rędziak pisze: On Fri, 09 Nov 2007 12:43:58 +0100, WW wrote: Wytłumaczyć to i ja potrafię, ale nie rozumiem :-P A dokładniej. Na rondzie są i pasy turbinowe i pasy równoległe. Jak chcesz z Politechniki w Gagarina, to dajesz na lewy pas - przecinasz jeden równoległy i jeden turbinowy. Po ok 3 m. zaczyna odchodzić pas turbinowy - prawy - w Gagarina. Jednak krzyżuje się z 2 równoległymi. Na wysokości Pabianickiej zaczyna sie drugi pas turbinowy - lewy - w Gagarina i przecina 2 równoległe. W efekcie na wprost Gagarina masz piękne romby z pasów . Wszystkie przerywane. I jak tu jechać. Do tego kierowcy jadący od Pabianickiej nie maja wiedzy, że tu sa pasy turbinowe i jada po staremu. Ilość wypadków tam występująca nie jest dziełem przypadku. Obecnie pasy sa mocno zatarte a dziś przykryte śniegiem, co właśnie sprawdziłem. Pozdrawiam Ww 16 |
Data: Listopad 10 2007 18:59:00 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 10 Nov 2007 08:50:13 +0100, WW wrote: Wytłumaczyć to i ja potrafię, ale nie rozumiem :-P Wystarczy pojeździć tam regularnie przez jakiś czas (tak ze dwa, trzy razy dziennie) i samo w krew wchodzi. ;) A dokładniej. Yyyy? Są, a właściwie to były, dwa pasy: prawy, którym wyjedziesz na Pabianicką (Tagore widać jest zbyt mała i nie dostała własnego pasa) i lewy, którym wyjedziesz na Paderewskiego. W okolicach Tagore wyrasta kolejny pas, którym możesz pójść do Paderewskiego, bądź do Pabianickiej. Jak chcesz z Politechniki w Gagarina, to dajesz na Ale pasy równoległe, z tego co pamiętam, są chyba tylko po to, żeby wprowadzić ruch na pasy odśrodkowe. Nawet tam dziś jechałem, ale nie to, żebym był w stanie jeszcze cokolwiek zobaczyć. I jak tu jechać. Do tego kierowcy jadący od Większość kierowców jeździ tam na pamięć, niezależnie od tego, czy te pasy były widoczne, czy nie. Przy czym jest to pamięć jeszcze z czasów Gierka ;> Z efektem godnym pożałowania. A jeszcze spróbuj na takiego zatrąbić, to będzie dziąsłował, że on wie lepiej (dygresja: ostatnio jeden pajacyk z podporządkowanej zastawił mi wjazd w nią i jeszcze miał pretensje, że mi się to nie spodobało ;)). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 17 |
Data: Listopad 09 2007 13:55:25 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 9 Nov 2007 11:48:26 +0100, "JKK" >"Pierwsze w Polsce rondo krakowskiej Nowej Hucie. Faktycznie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 18 |
Data: Listopad 10 2007 01:31:25 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: SW3 | Aż trzeba było wymyślić specjalną nazwę, żeby wreszcie zacząć wprowadzać normalne rozwiązania... Przecież w ten sposób są wyznaczane pasy na większości rond ze światłami. Dlaczego więc nie można było do tej pory tak samo robić na rondach bez świateł, tylko trzeba było malować koncentryczne kółka? Od zawsze mnie to dziwiło i denerwowało, że jak nie ma świateł to się nie da rozsądnie pomalować a jak są to już nie. 19 |
Data: Listopad 10 2007 09:28:15 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: JKK |
Od zawsze mnie to dziwiło i denerwowało, że jak nie ma świateł to się nie Ale jak w nadchodzącym okresie spadnie śnieg i na drogach będzie maź, to całe malowanie będzie guzik warte. Pzdr JKK 20 |
Data: Listopad 10 2007 11:50:42 | Temat: Re: TK / KR] Rondo turbinowe | Autor: SW3 | Dnia 10-11-2007 o 09:28:15 JKK napisał(a): Ale jak w nadchodzÂącym okresie spadnie Âśnieg i na drogach bĂŞdzie maÂź, Jak wszystkie ronda wielopasmowe bÄdÄ turbinowe to ludzie sobie poradzÄ i bez malowania :-) -- SW3 "Socjalizm bohatersko walczy z problemami nieznanymi w żadnym innym ustroju." (Stefan Kisielewski). |