Grupy dyskusyjne   »   TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym

TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym



1 Data: Sierpien 16 2007 10:24:11
Temat: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: marcinu 

Witam
Jakiś czas temu pisałem o swoich problemach z silnikiem TDI. Przypomnę, że
auto straciło moc a na dodatek przy około 3 tyś obrotów silnik przechodził w
tryb awaryjny i traciłem doładowanie.
Podejrzenie padło na wiele rzeczy (turbina, przepływomierz  itp....) Byłem
bliski regeneracji turbiny a koszt w Warszawie to ok 1200 zł!!
Na szczęście usterkę mi się udało się zdiagnozować i usunąć.

Zgadnijcie co było przyczyną tych w sumie poważnych przypadłości.

--
Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin / seat cordoba vario tdi
marcin73[malpa]op.pl / GG 1364212
Wawa-Bielany zone



2 Data: Sierpien 16 2007 10:25:33
Temat: Re: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: Grejon 

marcinu pisze:

Witam
Jakiś czas temu pisałem o swoich problemach z silnikiem TDI. Przypomnę, że
auto straciło moc a na dodatek przy około 3 tyś obrotów silnik przechodził w
tryb awaryjny i traciłem doładowanie.
Podejrzenie padło na wiele rzeczy (turbina, przepływomierz  itp....) Byłem
bliski regeneracji turbiny a koszt w Warszawie to ok 1200 zł!!
Na szczęście usterkę mi się udało się zdiagnozować i usunąć.

Zgadnijcie co było przyczyną tych w sumie poważnych przypadłości.

Hmm... pewnie jakaś pierdółka typu niestykający kabelek czy przepalony bezpiecznik.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

3 Data: Sierpien 16 2007 10:29:23
Temat: Re: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: Blyskacz 

Grejon napisał(a):

Hmm... pewnie jakaś pierdółka typu niestykający kabelek czy przepalony bezpiecznik.
raczej jakis nieszczelny wezyk ;-)

pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

4 Data: Sierpien 16 2007 08:33:56
Temat: Re: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: Rafal Lorenc 

marcinu [marcin73@[wywalto]]
  na: pl.misc.samochody napisał/ła:

 Witam
 Jakiś czas temu pisałem o swoich problemach z silnikiem TDI. Przypomnę, że
 auto straciło moc a na dodatek przy około 3 tyś obrotów silnik przechodził w
 tryb awaryjny i traciłem doładowanie.
 Podejrzenie padło na wiele rzeczy (turbina, przepływomierz  itp....) Byłem
 bliski regeneracji turbiny a koszt w Warszawie to ok 1200 zł!!
 Na szczęście usterkę mi się udało się zdiagnozować i usunąć.

 Zgadnijcie co było przyczyną tych w sumie poważnych przypadłości.

Podane przez Ciebie problemy sugerują brak ciśnienia doładowania czyli
albo uszkodzony wężyk od N75 do gruchy, zapieczone łopatki w turbinie,
problem z samą gruchą a raczej z tą sprężyną albo N75. Jeszcze istnieje
opcja zapchanego EGR lub kolektora ale to by Ci zaczał dymić.

Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

5 Data: Sierpien 16 2007 10:45:04
Temat: Re: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: marcinu 


Użytkownik "Rafal Lorenc"  napisał w wiadomości

Podane przez Ciebie problemy sugerują brak ciśnienia doładowania czyli
albo uszkodzony wężyk od N75 do gruchy, zapieczone łopatki w turbinie,
problem z samą gruchą a raczej z tą sprężyną albo N75. Jeszcze istnieje
opcja zapchanego EGR lub kolektora ale to by Ci zaczał dymić.

Bardzo wnikliwa diagnoza. Widać, że kolega w temacie.
Dodam jeszcze w ramach podpowiedzi, że generalnie diesel lubi mocno zakopcić
podczas gwałtownego przyśpieszania a mój przestał kopcić :))

--
Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin / seat cordoba vario tdi
marcin73[malpa]op.pl / GG 1364212
Wawa-Bielany zone

6 Data: Sierpien 16 2007 10:59:29
Temat: Re: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: theStachoo 

marcinu napisał(a):

Bardzo wnikliwa diagnoza. Widać, że kolega w temacie.
Dodam jeszcze w ramach podpowiedzi, że generalnie diesel lubi mocno zakopcić
podczas gwałtownego przyśpieszania a mój przestał kopcić :))

Czyli ropa się skonczyła? ;-)

--
TheStachoo

7 Data: Sierpien 16 2007 11:04:48
Temat: Re: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: marcinu 


Użytkownik "theStachoo"  napisał w wiadomości

Czyli ropa się skonczyła? ;-)

Kurde, bardzo blisko jesteś :))

--
Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin / seat cordoba vario tdi
marcin73[malpa]op.pl / GG 1364212
Wawa-Bielany zone

8 Data: Sierpien 16 2007 11:06:12
Temat: Re: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: Boombastic 

Użytkownik "theStachoo"  napisał w wiadomości

Czyli ropa się skonczyła? ;-)

Kurde, bardzo blisko jesteś :))

Zapchany filtr paliwa? Nie, nie wierzę.

9 Data: Sierpien 16 2007 11:09:25
Temat: Re: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: marcinu 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

Zapchany filtr paliwa? Nie, nie wierzę.

TAK!! A ja juz miałem wyciągać turbinę do regeneracji!! :))

--
Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin / seat cordoba vario tdi
marcin73[malpa]op.pl / GG 1364212
Wawa-Bielany zone

10 Data: Sierpien 16 2007 12:17:35
Temat: Re: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: Bugatti 

Użytkownik "marcinu"  napisał w wiadomości:

Użytkownik "Boombastic"  napisał w wiadomości :

Zapchany filtr paliwa? Nie, nie wierzę.

TAK!! A ja juz miałem wyciągać turbinę do regeneracji!! :))

A nie mogłęś uprzedni podpiąć się pod złącze diagnostyczne pod VAGa i sprawdzić czy turbo pompuje prawidłowo ? ;)


--
Bugatti

PC IntelQ 4x507KM | DDR 3 800Nm | Motherboard ASUS Carbon Drive | HDD 120L |
Graphic: ATi 48l/100KM | Display: eL Dźi | Keyboard: Szajusng | Mouse: Miki

11 Data: Sierpien 16 2007 12:44:37
Temat: Re: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: Pete 


Użytkownik "Bugatti" wrote

A nie mogłęś uprzedni podpiąć się pod złącze diagnostyczne pod VAGa i
sprawdzić czy turbo pompuje prawidłowo ? ;)

A jak może pompować prawidłowo skoro nie otrzymuje odpowiedniej dawki paliwa
bo filtr jest zapchany?

Pete

12 Data: Sierpien 16 2007 22:13:12
Temat: Re: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: DeJot Zbych 

Pete gwari:


Użytkownik "Bugatti" wrote
A nie mogłęś uprzedni podpiąć się pod złącze diagnostyczne pod VAGa i
sprawdzić czy turbo pompuje prawidłowo ? ;)

A jak może pompować prawidłowo skoro nie otrzymuje odpowiedniej dawki
paliwa bo filtr jest zapchany?

Od kiedy turbo pompuje paliwo?

--
I see a man in a white car                             Zbych
Move like a ghost on the skyline                 
Take all your dreams                           
And you throw them away                           Gad: 1 4 3 3 6 4 9

13 Data: Sierpien 16 2007 22:53:27
Temat: Re: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: Pete 


Użytkownik "DeJot Zbych" wrote

A jak może pompować prawidłowo skoro nie otrzymuje odpowiedniej dawki
paliwa bo filtr jest zapchany?

Od kiedy turbo pompuje paliwo?

Skrót myślowy.  Miałem na myśli, że turbo pompuje powietrze, ale jeśli
silnik nie otrzymuje odpowiedniej ilości paliwa, to i turbo nie będzie
chodzić na max, bo do małej ilości paliwa nie potrzeba dużej ilości
powietrza.

Pozdr.
Pete

14 Data: Sierpien 25 2007 00:01:37
Temat: Re: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: DeJot Zbych 

Pete gwari:


Użytkownik "DeJot Zbych" wrote
A jak może pompować prawidłowo skoro nie otrzymuje odpowiedniej dawki
paliwa bo filtr jest zapchany?

Od kiedy turbo pompuje paliwo?

Skrót myślowy.  Miałem na myśli, że turbo pompuje powietrze, ale jeśli
silnik nie otrzymuje odpowiedniej ilości paliwa, to i turbo nie będzie
chodzić na max, bo do małej ilości paliwa nie potrzeba dużej ilości
powietrza.

Ale ilość paliwa jest dobierana do ilości powietrza, nie odrotnie  (jeśli
się mylę, poprawcie).

--
I see a man in a white car                             Zbych
Move like a ghost on the skyline                 
Take all your dreams                           
And you throw them away                           Gad: 1 4 3 3 6 4 9

15 Data: Sierpien 16 2007 13:00:03
Temat: Re: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: Krzysztof L 

Ciekaw jestem czy masz taką przeźroczystą rurkę prowadzącą paliwo
między filtrem a pompą wtryskową?

Jeśli tam pojawiają się pęcherze powietrza,
filtr jest do wymiany,
proste.

Pozdr
Krzych

16 Data: Sierpien 16 2007 13:18:14
Temat: Re: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: marcinu 


Użytkownik "Krzysztof L"  napisał w wiadomości

Ciekaw jestem czy masz taką przeźroczystą rurkę prowadzącą paliwo
między filtrem a pompą wtryskową?
Jeśli tam pojawiają się pęcherze powietrza,
filtr jest do wymiany,

Teraz juz wiem, że filtr paliwa należy wymieniać na tych samych zasadach co
olej i filtr powietrza. Zmyliły mnie nawyki z benzyny i w zeszłym roku go
nie wymieniłem.

--
Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin / seat cordoba vario tdi
marcin73[malpa]op.pl / GG 1364212
Wawa-Bielany zone

17 Data: Sierpien 16 2007 13:23:12
Temat: Re: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: Pete 


Użytkownik "marcinu" wrote

Teraz juz wiem, że filtr paliwa należy wymieniać na tych samych zasadach
co olej i filtr powietrza. Zmyliły mnie nawyki z benzyny i w zeszłym roku
go nie wymieniłem.

W silnikach benzynowych filtry paliwa potrafią się zapychać tak samo jak i w
silnikach diesla, szczególnie przy naszej chrzczonej benzynie.

Pozdr.
pete

18 Data: Sierpien 17 2007 10:30:50
Temat: Re: TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym
Autor: Slv 

Zgadnijcie co było przyczyną tych w sumie poważnych przypadłości.

--
Pozdrawiam

Zagadka już rozwiązana ale... VW Caddy diesel.
Przyczyna wejścia w tryb awaryjny - przepalona żarówka podświetlenia tablicy
wskaźników !

Slv

TDI - utrata mocy i silnik w trybie awaryjnym



Grupy dyskusyjne