Grupy dyskusyjne   »   TDi i brak mocy :(

TDi i brak mocy :(



1 Data: Listopad 29 2007 00:28:38
Temat: TDi i brak mocy :(
Autor: werron 

Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM.
Od niedawna moj VW ma problem z moca podcasz jazdy. Mianowicie po
przekroczeniu ok 3000 obr. silnik nagle słabnie. Zagaszenie silnika i
ponowne odpalenie likwiduje dolegliwość. Zaniki mocy pojawiąją się ok 3 razy
na 10 uruchomien silnika (jazdy). Nie ma tez znaczenie czy przyspieszam dość
gwałtownie czy delikatnie.
Co moze dolegac silnikowi? Ile moze kosztowac ewentulana naprawa?



2 Data: Listopad 29 2007 00:41:38
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Lesheck 


Użytkownik "werron"  napisał w wiadomości

Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM.
Od niedawna moj VW ma problem z moca podcasz jazdy. Mianowicie po
przekroczeniu ok 3000 obr. silnik nagle słabnie. Zagaszenie silnika i
ponowne odpalenie likwiduje dolegliwość. Zaniki mocy pojawiąją się ok 3 razy
na 10 uruchomien silnika (jazdy). Nie ma tez znaczenie czy przyspieszam dość
gwałtownie czy delikatnie.
Co moze dolegac silnikowi? Ile moze kosztowac ewentulana naprawa?



Witam

Moim zdaniem wszelkie objawy wskazują na przepływomierz - nie podam dokladnej ceny, ale koszt może się zaczynać od ok 600-700 zł (mogę sie mylić - może ktoś bardziej obeznany podpowie). Cena tego urządzonka zależy ozcywiście czy oryginał albo zamiennik.

A tak wogóle usterka przepływomierza to częsta dolegliwość turbodiesli (zwlaszcza VW TDI)

Pozdro
Lechu

3 Data: Listopad 29 2007 00:54:03
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Jelcyn 


Użytkownik "Lesheck"  napisał w wiadomości


Użytkownik "werron"  napisał w wiadomości

Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM.
Od niedawna moj VW ma problem z moca podcasz jazdy. Mianowicie po
przekroczeniu ok 3000 obr. silnik nagle słabnie. Zagaszenie silnika i
ponowne odpalenie likwiduje dolegliwość. Zaniki mocy pojawiąją się ok 3
razy
na 10 uruchomien silnika (jazdy). Nie ma tez znaczenie czy przyspieszam
dość
gwałtownie czy delikatnie.
Co moze dolegac silnikowi? Ile moze kosztowac ewentulana naprawa?



Witam

Moim zdaniem wszelkie objawy wskazują na przepływomierz - nie podam
dokladnej ceny, ale koszt może się zaczynać od ok 600-700 zł (mogę sie
mylić - może ktoś bardziej obeznany podpowie). Cena tego urządzonka zależy
ozcywiście czy oryginał albo zamiennik.

A tak wogóle usterka przepływomierza to częsta dolegliwość turbodiesli
(zwlaszcza VW TDI)



Przeplywka na 100% koszt wymiany w tej chwili maks 500 zl, nie ma
zamiennikow tylko orginal Bosh...


pzdr
Jelcyn

4 Data: Listopad 29 2007 01:36:05
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: werron 


Moim zdaniem wszelkie objawy wskazują na przepływomierz - nie podam
dokladnej ceny, ale koszt może się zaczynać od ok 600-700 zł (mogę sie
mylić - może ktoś bardziej obeznany podpowie). Cena tego urządzonka zależy
ozcywiście czy oryginał albo zamiennik.

A tak wogóle usterka przepływomierza to częsta dolegliwość turbodiesli
(zwlaszcza VW TDI)



Przeplywka na 100% koszt wymiany w tej chwili maks 500 zl, nie ma
zamiennikow tylko orginal Bosh...


Na allegro znalazlem zamienniki:
http://www.allegro.pl/item273135899_przeplywomierz_powietrza_audi_seat_skoda_vw_1_9.html
albo
http://www.allegro.pl/item276397842_przeplywomierz_powietrza_0280217121_audi_seat_vw.html
Ceny wahaja sie od 110zł - ponad 200zł.
Jesli machanik potwierdzi diagnoze o wymianie przeplywomierza to jaki kupic?

5 Data: Listopad 29 2007 02:13:17
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Hautameki 

werron pisze:

Jesli machanik potwierdzi diagnoze o wymianie przeplywomierza to jaki kupic?

Podpinam się pod pytanie i zapytam jeszcze przy okazji czy wymiana przepływomierza jest jakaś skomplikowana? Gdzie ten przepływomierz jest ukryty?


--
      _,.-"``````````````````"'-.
  (}<`     Pozdrowienia   :
  [] ``'-.   Hautameki      :
  /\      `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-"

6 Data: Listopad 29 2007 10:49:38
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Maciek 

Użytkownik "Hautameki"  napisał w wiadomości

werron pisze:

Jesli machanik potwierdzi diagnoze o wymianie przeplywomierza to jaki kupic?

Podpinam się pod pytanie i zapytam jeszcze przy okazji czy wymiana przepływomierza jest jakaś skomplikowana? Gdzie ten przepływomierz jest ukryty?

Wymiana w benzynowym A3 trwa jakąś minutę. Ukryty jest na plastikowej rurze między obudową filtra powietrza a kolektorem, wtyczka taka do niego dochodzi...

Pozdrowienia - Maciek Raczkowski

7 Data: Listopad 29 2007 11:26:02
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Filip 

Użytkownik Maciek napisał:

Wymiana w benzynowym A3 trwa jakąś minutę.

Niezly dowcip :)

Chcialbym zobaczyc jak wymieniasz przeplywke w minute :) :) :)



--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm
Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

8 Data: Listopad 29 2007 12:33:34
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Maciek 

Użytkownik "Filip"  napisał w wiadomości

Użytkownik Maciek napisał:

Wymiana w benzynowym A3 trwa jakąś minutę.

Niezly dowcip :)

Widziałeś 1.8T na żywo? Chociaż na obrazku?

Chcialbym zobaczyc jak wymieniasz przeplywke w minute :) :) :)

Jezu, to przyjedz i zobacz. Warszawa, Białołęka. Swoją drogą jeśli Ci potrzeba więcej na odkręcenie dwóch cybantów (ewentualnie dwóch śrubek), wyjęcie wtyczki a później na odwrót, to współczuję Twojej kobiecie.

Pozdrowienia - Maciek Raczkowski

9 Data: Listopad 29 2007 09:25:14
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Przembo 

Użytkownik "werron"  napisał

Na allegro znalazlem zamienniki:
http://www.allegro.pl/item273135899_przeplywomierz_powietrza_audi_seat_skoda_vw_1_9.html
albo
http://www.allegro.pl/item276397842_przeplywomierz_powietrza_0280217121_audi_seat_vw.html
Ceny wahaja sie od 110zł - ponad 200zł.
Jesli machanik potwierdzi diagnoze o wymianie przeplywomierza to jaki
kupic?

Najtanszy, czyli w ASO za 400pln, powyzsze niestety wychodza drozej.

Pozdr

10 Data: Listopad 29 2007 11:24:29
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Filip 

Użytkownik Lesheck napisał:

Moim zdaniem wszelkie objawy wskazują na przepływomierz

G. prawda.


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm
Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

11 Data: Listopad 29 2007 18:13:03
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: waldi 


Użytkownik "Filip"  napisał w wiadomości

Użytkownik Lesheck napisał:

> Moim zdaniem wszelkie objawy wskazują na przepływomierz

G. prawda.


Zgadzam sie z tym

Bardziej to wyglada na nieszczelnosc w dolocie lub padniety zaworek N75 a w
ostatecznosci na zapieczone kierownice w turbulum

podjedz do jakiegos dobrego serwisanta niech podepnie VAG-a i bedziesz
wiedzial bez kombinowania i narazania sie na koszty napisz skad jestes to
moze ktos poda Ci namiar na fachmana w Twojej okolicy

12 Data: Listopad 29 2007 23:12:27
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: werron 


podjedz do jakiegos dobrego serwisanta niech podepnie VAG-a i bedziesz
wiedzial bez kombinowania i narazania sie na koszty napisz skad jestes to
moze ktos poda Ci namiar na fachmana w Twojej okolicy

Jestem z Leszna (Wielkopolska).
Jakby ktoś miał namiar na mistrza od turbo diesli to prosze o info.
Jest w mieście Servis VW ale boje się tam jechać. Oni za samo podłączenie do
kompa wołają ok. 250zł, a ja jeszcze nie doszedłem do siebie po zakupie auta
:( i liczę każdą złotówkę

13 Data: Listopad 30 2007 00:00:55
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Przembo 

Użytkownik "werron"  napisał

Jestem z Leszna (Wielkopolska).
Jakby ktoś miał namiar na mistrza od turbo diesli to prosze o info.
Jest w mieście Servis VW ale boje się tam jechać. Oni za samo podłączenie
do kompa wołają ok. 250zł, a ja jeszcze nie doszedłem do siebie po zakupie
auta :( i liczę każdą złotówkę

ASO VW w Gdansku za zczytanie bledow, a nastepnie jazde testowa z podpietym
VAGiem zyczylo sobie 50pln brutto... Moze w innym ASO, ewentualnie Skoda,
Seat...

Pozdr

14 Data: Listopad 30 2007 12:55:56
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: waldi 


Użytkownik "werron"  napisał w wiadomości


> podjedz do jakiegos dobrego serwisanta niech podepnie VAG-a i bedziesz
> wiedzial bez kombinowania i narazania sie na koszty napisz skad jestes
to
> moze ktos poda Ci namiar na fachmana w Twojej okolicy

Jestem z Leszna (Wielkopolska).
Jakby ktoś miał namiar na mistrza od turbo diesli to prosze o info.
Jest w mieście Servis VW ale boje się tam jechać. Oni za samo podłączenie
do
kompa wołają ok. 250zł, a ja jeszcze nie doszedłem do siebie po zakupie
auta
:( i liczę każdą złotówkę




napisz posta sie na ta grupe http://www.forum.vw-passat.pl/ i tam popros o
namiar na diagnoste z okolic Leszna
albo podjedz do Wrocławia w sumie to tylko 100 km ale czasem warto sie
przejechac dalej a zaoszczedzic na blednej diagnostyce
adres oddzialu Masters Tuning fachowcy od Tdi:
JETRONIC
ul.Opolska 159
Wroclaw
tel.071-342 57-61 kom 605 543 080JETRONIC
ul. Opolska 159
Wrocław

tel. 0-71 342 57 61
kom. 605 543 080



JETRONIC
ul. Opolska 159
Wrocław

tel. 0-71 342 57 61
kom. 605 543 080



JETRONIC
ul. Opolska 159
Wrocław

tel. 0-71 342 57 61
kom. 605 543 080


15 Data: Listopad 30 2007 14:29:09
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Rafal 

a znacie dobrego fachowca z okolic Bochni ?
- co sie zna na Audi A3, 1.9tdi, 98r,
ale naprawde dobrego :))
bo ja sie pelentam po warsztatach w Bochni i mechaniory naprawiaja i
naprawiaja ale nie skutecznie,
pozdrawiam

16 Data: Listopad 29 2007 02:09:57
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Hautameki 

werron pisze:

Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM.
Od niedawna moj VW ma problem z moca podcasz jazdy. Mianowicie po przekroczeniu ok 3000 obr. silnik nagle słabnie. Zagaszenie silnika i ponowne odpalenie likwiduje dolegliwość. Zaniki mocy pojawiąją się ok 3 razy na 10 uruchomien silnika (jazdy). Nie ma tez znaczenie czy przyspieszam dość gwałtownie czy delikatnie.
Co moze dolegac silnikowi? Ile moze kosztowac ewentulana naprawa?

Niedawno ujeżdżałem Passata `98 TDI 90KM mojego ojca, występował identyczny problem, powyżej 3000obr. auto traciło moc. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu paru chwil problem znikał. Zdarza się to dość często, podobnie jak u Ciebie ;-/

--
      _,.-"``````````````````"'-.
  (}<`     Pozdrowienia   :
  [] ``'-.   Hautameki      :
  /\      `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-"

17 Data: Listopad 29 2007 06:10:57
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: flex 

a myslalem ze TDI VW to maszyna nie do zajezdzenia :/

18 Data: Listopad 29 2007 08:45:09
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Mlody 

Użytkownik "flex"  napisał w wiadomości

a myslalem ze TDI VW to maszyna nie do zajezdzenia :/

Bo trochę tak jest, silnik jako silnik jak go użytkownik nie popsuje to
będzie jeździł i jeździł.
Ostatnio znowu spotkałem w warsztacie gościa który ma VW T4 '97 2.5 TDI  z
przebiegiem 870 kkm, dalej bez remontu silnika, przyjechał na wymianę
oleju...
A że przepływomierze padają - bywa, nic nie jest idealne.
Ojca Vento TDI ma już 330kkm (czy 340 kkm - nie pamiętam dokładnie dawno nie
jeździłem) i nic się nie dzieje, przepływomierz przez ostanie 90 kkm nie
wymieniany na 100%,  a czy wcześniej to nie wiadomo, ale raczej nie wygląda
by był wymieniany.


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

19 Data: Listopad 29 2007 10:15:04
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Andrzej Kaźmierczak 





a myslalem ze TDI VW to maszyna nie do zajezdzenia :/
to myśl tak dalej , wężyki się nie przecierają jeśli ktoś nie POPRAWI ich położenia grzebiąc
Andrzej

20 Data: Listopad 29 2007 10:35:08
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Przembo 

Użytkownik "Andrzej Kaźmierczak"  napisał

a myslalem ze TDI VW to maszyna nie do zajezdzenia :/
to myśl tak dalej , wężyki się nie przecierają jeśli ktoś nie POPRAWI ich
położenia grzebiąc

A guma nie parcieje?

Pozdr

21 Data: Listopad 29 2007 07:48:29
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: w e r r o n 


Niedawno ujeżdżałem Passata `98 TDI 90KM mojego ojca, występował
identyczny problem, powyżej 3000obr. auto traciło moc. Po zgaszeniu
silnika i odczekaniu paru chwil problem znikał. Zdarza się to dość często,
podobnie jak u Ciebie ;-/


Skoro problem "wystepowal" rozumiem ze usterka usunięta. Co było powodem?
Dodam ze ja po zgaszeniu silnika nie musze czekac. Odpalam od razu - i
silnki ciągnie, ale niestety tylko do 3000 :(

22 Data: Listopad 29 2007 10:15:12
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Adam 


Użytkownik "w e r r o n"  napisał w wiadomości


Niedawno ujeżdżałem Passata `98 TDI 90KM mojego ojca, występował
identyczny problem, powyżej 3000obr. auto traciło moc. Po zgaszeniu
silnika i odczekaniu paru chwil problem znikał. Zdarza się to dość
często, podobnie jak u Ciebie ;-/


Skoro problem "wystepowal" rozumiem ze usterka usunięta. Co było powodem?
Dodam ze ja po zgaszeniu silnika nie musze czekac. Odpalam od razu - i
silnki ciągnie, ale niestety tylko do 3000 :(

podepnij kompa i wszystko bedzie wiadamo....moze wystarczy wykasowac bledy

23 Data: Listopad 29 2007 12:12:33
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Hautameki 

w e r r o n pisze:

Niedawno ujeżdżałem Passata `98 TDI 90KM mojego ojca, występował
identyczny problem, powyżej 3000obr. auto traciło moc. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu paru chwil problem znikał. Zdarza się to dość często, podobnie jak u Ciebie ;-/


Skoro problem "wystepowal" rozumiem ze usterka usunięta. Co było powodem?
Dodam ze ja po zgaszeniu silnika nie musze czekac. Odpalam od razu - i silnki ciągnie, ale niestety tylko do 3000 :(

Pomieszałem czasy, problem wciąż występuje.

--
      _,.-"``````````````````"'-.
  (}<`     Pozdrowienia   :
  [] ``'-.   Hautameki      :
  /\      `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-"

24 Data: Listopad 29 2007 18:39:16
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Hautameki napisał:

Niedawno ujeżdżałem Passata `98 TDI 90KM mojego ojca, występował identyczny problem, powyżej 3000obr. auto traciło moc. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu paru chwil problem znikał. Zdarza się to dość często, podobnie jak u Ciebie ;-/


Jaki kod silnika w tym 90KM TDI ??

Pozdro !!

25 Data: Listopad 29 2007 08:09:23
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: thaz 

Co moze dolegac silnikowi? Ile moze kosztowac ewentulana naprawa?

W oplu Astra 2.0 DI taka opcja zdarza się
dość rzadko - ale się zdarza; W tym momencie
na tablicy pojawia się 'check engine' (silnik przechodzi
w stan awaryjny - po prostu wyłącza się turbina);

Kolesie z ASO zeznali, że to wina któregoś
zawora podciśnienia przy turbinie.... ?

Nie wiem, nie robiłem tego ponieważ
problem występuje zbyt rzadko.
Oczywiście problem (podobnie jak u Ciebie)
znika po powtórnym zapaleniu silnika);

pozd,
thaz

26 Data: Listopad 29 2007 08:40:46
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Mlody 

Użytkownik "thaz"  napisał w wiadomości

na tablicy pojawia się 'check engine' (silnik przechodzi
w stan awaryjny - po prostu wyłącza się turbina);

Jak się ma niby turbina wyłączyć?
Zatrzyma się?


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

27 Data: Listopad 29 2007 09:16:12
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: thaz 

Jak się ma niby turbina wyłączyć?
Zatrzyma się?

a ja wiem :-)
nie ma doładowania w tym momencie
jak się świeci "check" i tyle :)

pozdr,
thaz

28 Data: Listopad 29 2007 09:30:08
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Przembo 

Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał

Jak się ma niby turbina wyłączyć?
Zatrzyma się?

A jak okreslisz stan gdy turbina cale cisnienie wpuszcza w komore silnika, a
nie do silnika? Blad w sterowaniu, magiczny zaworek sie otwiera i odczucie
jakby turbina sie zatrzymala :)
Tak powaznie to mozna powiedziec, ze turbodoladowanie sie wylacza - tu bledu
juz nie ma.

Pozdr

29 Data: Listopad 29 2007 14:42:31
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Mlody 

Użytkownik "Przembo"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał
Jak się ma niby turbina wyłączyć?
Zatrzyma się?

A jak okreslisz stan gdy turbina cale cisnienie wpuszcza w komore silnika,
a nie do silnika? Blad w sterowaniu, magiczny zaworek sie otwiera i
odczucie jakby turbina sie zatrzymala :)

Ale turbina nadal pracuje więc nie można powiedzieź że się wyłączyła.
To taj jak samochód stoi z ospalonym silnikiem, silnik pracuje, ale
samochodu nie napędza, ale nie można też o nim powiedzieć że jest wyłączony.

Tak powaznie to mozna powiedziec, ze turbodoladowanie sie wylacza - tu
bledu juz nie ma.

Dokładnie.

Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

30 Data: Listopad 29 2007 09:31:57
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Przembo 

Użytkownik "werron"  napisał

Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM.
Od niedawna moj VW ma problem z moca podcasz jazdy. Mianowicie po
przekroczeniu ok 3000 obr. silnik nagle słabnie. Zagaszenie silnika i
ponowne odpalenie likwiduje dolegliwość. Zaniki mocy pojawiąją się ok 3
razy na 10 uruchomien silnika (jazdy). Nie ma tez znaczenie czy
przyspieszam dość gwałtownie czy delikatnie.
Co moze dolegac silnikowi? Ile moze kosztowac ewentulana naprawa?

Moze dolegac wiele rzeczy i raczej sam tego nie zdiagnozujesz. U mnie padl
wezyk podcisnienia, 15pln w ASO :)

Pozdr

31 Data: Listopad 29 2007 10:05:36
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Radion 


Co moze dolegac silnikowi? Ile moze kosztowac ewentulana naprawa?



Witam,

Kolega ma problemy z klasycznym "notlaufem". Turbo przeładowuje i po kilku
sekundach sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny i odcina doładowanie.
Może być uszkodzony zaworek N75, zapieczone kierownice spalin w
turbosprężarce - to najbardziej popularne przyczyny. Polecam lekturę
http://forum.vwgolf.pl, w wyszukiwarce wpisz "notlauf".

pozdr.
Radek

32 Data: Listopad 29 2007 10:06:40
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Andrzej Kaźmierczak 



żaden przepływomierz , Panowie
złoże sie ze na VAG-u wypłynie błąd typu NOTLAUF - czyli przekroczenie ciśnienia

przyczyny - od przetartego węzyka do któregoś z zaworków (N75) ;ub do gruszki - do uszkodzenia zaworka N75 włącznie

czyli koszt od 0 zł do ok 130 zł + robocizna

Andrzej




Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM.
Od niedawna moj VW ma problem z moca podcasz jazdy. Mianowicie po przekroczeniu ok 3000 obr. silnik nagle słabnie.



  Zagaszenie silnika i
ponowne odpalenie likwiduje dolegliwość.

a to zdanie w tym poscie jest kluczowe dla tego problemu







Zaniki mocy pojawiąją się ok 3 razy
na 10 uruchomien silnika (jazdy). Nie ma tez znaczenie czy przyspieszam dość gwałtownie czy delikatnie.
Co moze dolegac silnikowi? Ile moze kosztowac ewentulana naprawa?

33 Data: Listopad 29 2007 11:31:55
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Filip 

Użytkownik Andrzej Kaźmierczak napisał:

żaden przepływomierz , Panowie
złoże sie ze na VAG-u wypłynie błąd typu NOTLAUF - czyli przekroczenie ciśnienia

Jesli wylaczy doladowanie, to bedzie notlauf, zagdza sie. Ale to nam niewiele mowi o przyczynie.

przyczyny - od przetartego węzyka do któregoś z zaworków (N75) ;ub do gruszki - do uszkodzenia zaworka N75 włącznie

Znow g. prawda.

Ludzie, czy Wy na leb upadliscie? Jesli kiedykolwiek mieliscie taka opcje w swoim samochodzie i przyczyna bylo X, albo Y, to nie znaczy ze w kazdym innym TDI bedzie to samo przyczyna!!!!



--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm
Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

34 Data: Listopad 30 2007 12:51:33
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Andrzej Kaźmierczak 





Użytkownik Andrzej Kaźmierczak napisał:

żaden przepływomierz , Panowie
złoże sie ze na VAG-u wypłynie błąd typu NOTLAUF - czyli przekroczenie ciśnienia

Jesli wylaczy doladowanie, to bedzie notlauf, zagdza sie. Ale to nam niewiele mowi o przyczynie.

jaka ktoś nie grzebał w życiu to faktycznie niewiele


przyczyny - od przetartego węzyka do któregoś z zaworków (N75) ;ub do gruszki - do uszkodzenia zaworka N75 włącznie

Znow g. prawda.

oo kulturka




Ludzie, czy Wy na leb upadliscie?

Jesli kiedykolwiek mieliscie taka
opcje w swoim samochodzie i przyczyna bylo X, albo Y, to nie znaczy ze w kazdym innym TDI bedzie to samo przyczyna!!!!

przyczyną notlaufa będą powyższe lub jeszce zapieczone kierownice jeśli ta turbina je posiada

znasz inne zdarzjące się w rzeczywistości niewirtualnej ?? (tylko iensmaruj o błędach czujników ECU/poza ECU , i innych dyrdymałach - a o rzeczywistości  )


i odpisz jeśli potrafisz stosując minimum kultury wymaganej do kontaktów międzyludzkich


Andrzej

35 Data: Listopad 29 2007 11:24:00
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Filip 

Użytkownik werron napisał:

Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM.
Od niedawna moj VW ma problem z moca podcasz jazdy. Mianowicie po przekroczeniu ok 3000 obr. silnik nagle słabnie. Zagaszenie silnika i ponowne odpalenie likwiduje dolegliwość. Zaniki mocy pojawiąją się ok 3 razy na 10 uruchomien silnika (jazdy). Nie ma tez znaczenie czy przyspieszam dość gwałtownie czy delikatnie.
Co moze dolegac silnikowi? Ile moze kosztowac ewentulana naprawa?
A byly jakies inne silniki w Sharanie? Tak z ciekawosci sie pytam.
115, to AJM? Strzelam z glowy.
To moze byc wiele rzeczy. Wlacza Ci sie tryb serwisowy i turbosprezarke wylacza, dlatego nie ma mocy. Taki objaw, gdy wylacza raz na jakis czas, powyzej 3 tys obrotow, to standard. Tak jest zaprogramowane, ze jak bedzie zla mieszanka powietrzna, czy jakikolwiek inny parametr, to ma przelaczyc mapy w tryb serwisowy. Po wylaczeniu silnika, znow przechodzi na normalne mapy, dlatego pracuje ok. Sprawdz jak wyglada dolot, czy nie masz filtra zasywionego. Sprawdz jak wyglada sprawa z odma, czy czasem nie przepuszcza juz i moze caly olej isc w dolot. Sciagnij rure od IC, jak poleci olej, to bedziesz mial duzo zabawy, zeby caly dolot oczyscic, wlacznie z chlodniczka IC. Tam musi (powinno) byc suchutko. Generalnie, odpusc teraz krecenie go powyzej 3 tys. na jakis czas. Musisz miec ciezka noge, co? Wymien olej i pamietaj, zeby nie lac wiecej jak do polowy na wskazniku. Do polowy, to juz jest MAX! Ten silnik nie lubi duzo oleju.


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm
Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

36 Data: Listopad 29 2007 13:02:22
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Hektor 

Użytkownik "Filip"  napisał

A byly jakies inne silniki w Sharanie? Tak z ciekawosci sie pytam.
115, to AJM? Strzelam z glowy.

jeszcze 130 i 150 KM, nie jestem pewien czy 110 KM.

37 Data: Listopad 29 2007 04:32:18
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor:

On 29 Lis, 13:02, "Hektor"  wrote:

Użytkownik "Filip"  napisał

> A byly jakies inne silniki w Sharanie? Tak z ciekawosci sie pytam.
> 115, to AJM? Strzelam z glowy.

jeszcze 130 i 150 KM, nie jestem pewien czy 110 KM.


90KM też się zdarzało - przynajmniej takie widywałem w ogłoszeniach :)

Pozdro !!

38 Data: Listopad 29 2007 11:53:12
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Alti 


Użytkownik "werron"  napisał w wiadomości

Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM.
Od niedawna moj VW ma problem z moca podcasz jazdy. Mianowicie po
przekroczeniu ok 3000 obr. silnik nagle słabnie. Zagaszenie silnika i
ponowne odpalenie likwiduje dolegliwość. Zaniki mocy pojawiąją się ok 3
razy na 10 uruchomien silnika (jazdy).

Możliwości jest sporo. Przepływka jest jedną z nich choć osobiścuie uważam
że nie jest ona wcale bardziej prawdopodobna od wielu innych składowych
osprzętu silnika. Teściu w golfie 4 miał przestawiony rozrząd o 2 zęby,
ubity któryś z zaworków podciśnienia (tak było za drugim razem) a za
pierwszym miał po prostu zapieczoną kierownice spalin w turbinie.
jedź do diagnosty i tyle. Na TDI to się 3/4 diagnostów zna i stwierdzą o co
chodzi.
Wymienianie przepływki uważam za nie tyle bezsensowne co może się okazać
niepotrzebne. W passacie mojej mamy pierwsza przeopływka zrobiła 50kkm a
druga 100kkm i nowy właściciel dalej bezproblemowo z nią śmiga.
Wojtek

39 Data: Listopad 29 2007 17:57:45
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor:


Użytkownik "Alti"  napisał w wiadomości



Możliwości jest sporo. Przepływka jest jedną z nich choć osobiścuie uważam
że nie jest ona wcale bardziej prawdopodobna od wielu innych składowych
osprzętu silnika. Teściu w golfie 4 miał przestawiony rozrząd o 2 zęby,

AFN z rozrządem przestawionym o DWA ZĘBY zrobi ćwierć obrotu, czarodziejsko
stuknie i zdechnie za jedyne 4k PLN.

ubity któryś z zaworków podciśnienia (tak było za drugim razem) a za
pierwszym miał po prostu zapieczoną kierownice spalin w turbinie.
jedź do diagnosty i tyle. Na TDI to się 3/4 diagnostów zna i stwierdzą o
co chodzi.
Wymienianie przepływki uważam za nie tyle bezsensowne co może się okazać
niepotrzebne.

Tyż prowda... :)

M

40 Data: Listopad 29 2007 11:11:50
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Krzysiek 

Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM.
Od niedawna moj VW ma problem z moca podcasz jazdy. Mianowicie po
przekroczeniu ok 3000 obr. silnik nagle słabnie. Zagaszenie silnika i
ponowne odpalenie likwiduje dolegliwość. Zaniki mocy pojawiąją się ok 3
razy
na 10 uruchomien silnika (jazdy). Nie ma tez znaczenie czy przyspieszam
dość
gwałtownie czy delikatnie.
Co moze dolegac silnikowi? Ile moze kosztowac ewentulana naprawa?



Nic nie kupuj w ciemno - najpierw zczytaj kody usterki.
Typowe przypadłości:
1. Może to być przepływka
2. Może to być czujnik przeładowania/doładowania turbiny
3. Może to być zapieczona kierownika turbiny

Pozatym może to być całkiem coś innego.

U mnie w VW passta 1.9 TDI 130KM 2003 też cząsto silnik powyżej 3tys. był
mułowaty ( na wyższych biegach nie rozbiegał sie nawet powyzej 3 tys.).
Zgodnie z radą pogazowałem go mocno i jak narazie ( 8 mieciecy) problemu już
nie ma.
Bo podobno lubi sie zabrudzić mechanizm sterownia kierownica turbin (
podobno od spokojnej jazdy  :) )



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

41 Data: Listopad 29 2007 03:24:48
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor:

On 29 Lis, 00:28, "werron"  wrote:

Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM.
Od niedawna moj VW ma problem z moca podcasz jazdy. Mianowicie po
przekroczeniu ok 3000 obr. silnik nagle słabnie. Zagaszenie silnika i
ponowne odpalenie likwiduje dolegliwość. Zaniki mocy pojawiąją się ok 3 razy
na 10 uruchomien silnika (jazdy). Nie ma tez znaczenie czy przyspieszam dość
gwałtownie czy delikatnie.
Co moze dolegac silnikowi? Ile moze kosztowac ewentulana naprawa?


Po 1 - należałoby się podpiąć pod komputer i odczytać kody błędów ale
raczej w tym przypadku będzie problemem występujący notlauf - czyli
przeładowywanie silnika przez turbinę. Winne mogą być albo gruszka na
turbinie, albo zapieczone kierownice, albo zawór N75.

Po opisie raczej nie będzie to przepływomierz, choć nie można go
wykluczyć, przy błędnych odczytach z przepływki raczej nie byłoby
nagłego odcięcia tylko cały czas byłby w trybie awaryjnym.

Pozdrawiam.

PS: Jeśli DC to mogę albo sam pomóc zdiagnozować, albo dać namiary na
odpowiedniego człowieka co to zrobi.

42 Data: Listopad 29 2007 15:18:04
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Rafal 

witajcie,
ja mam podobny problem z autem Audi A3, 19.tdi ,98r,
powyzej 3000obr to na 4-5 biegu auto nie jedzie, i jest straszny mul,

w programie VAG-COM wyskakuja ciagle bledy:
- 00522 (30-10)
- 00575 (17-00)
kupilem juz nowy czujnik temp. plynu chlodzacego,
kupilem przeprzywomierz,
mechanik czyscil kolektor i turbine i sprawdzal jakaz blonke czy cos
wymienione wszystkie gumowe wezyki za silnikiem

po wyczyszczeniu turbiny auto jechalo dobrze przez 10minut, bylo mocne, ale
jak sie rozpedzilem na 4 biegu do 120km/h to nagle oslablo i dalej jest mul,
juz nie wiem co robic dalej, na serwis AUDI mnie nie stac, bo juz sie
zrujnowalem na kupno auta,
gdzie szukac dalej ?

43 Data: Listopad 29 2007 17:31:49
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Filip 

Użytkownik Rafal napisał:

ja mam podobny problem z autem Audi A3, 19.tdi ,98r,
powyzej 3000obr to na 4-5 biegu auto nie jedzie, i jest straszny mul,

w programie VAG-COM wyskakuja ciagle bledy:
- 00522 (30-10)
- 00575 (17-00)

00522 - Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G62
00575 - Czujnik ciśnienia w rurze rozgałÄ™źnej

kupilem juz nowy czujnik temp. plynu chlodzacego,
kupilem przeprzywomierz,
mechanik czyscil kolektor i turbine i sprawdzal jakaz blonke czy cos
wymienione wszystkie gumowe wezyki za silnikiem

po wyczyszczeniu turbiny auto jechalo dobrze przez 10minut, bylo mocne, ale jak sie rozpedzilem na 4 biegu do 120km/h to nagle oslablo i dalej jest mul,
juz nie wiem co robic dalej, na serwis AUDI mnie nie stac, bo juz sie zrujnowalem na kupno auta,
gdzie szukac dalej ?

Wedlug mnie regulator cisnienia przy turbinie. Objawy przez Ciebie opisane, na to wskazuja. Czesto sie zaciera, a ludzie wymieniaja cala turbine. Malo tego, czesto nawet naprawiaja automatyczna skrzynie biegow ;)


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm
Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

44 Data: Listopad 29 2007 18:02:46
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor:

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

witajcie,
ja mam podobny problem z autem Audi A3, 19.tdi ,98r,
powyzej 3000obr to na 4-5 biegu auto nie jedzie, i jest straszny mul,

w programie VAG-COM wyskakuja ciagle bledy:
- 00522 (30-10)
- 00575 (17-00)

To, co piszesz dalej po tym, co napisałeś tutaj mnie nieźle rozbawiło.
Z reguły przy notlaufie nie ma kodów błędów, a jak są, to nie związane
bezpośrednio z przyczyną.
Dlatego przepływki tak dobrze idą w sklepach, bo 90% "mechaników" zatrzymało
się na eskorcie 1.6TD.
A tu masz jak na widelcu: 00575 :)  - zawór N75 :) Marne 370 PLN za
Pierburga w serwisie.

kupilem juz nowy czujnik temp. plynu chlodzacego,
kupilem przeprzywomierz,
mechanik czyscil kolektor i turbine i sprawdzal jakaz blonke czy cos
wymienione wszystkie gumowe wezyki za silnikiem

po wyczyszczeniu turbiny auto jechalo dobrze przez 10minut, bylo mocne,
ale jak sie rozpedzilem na 4 biegu do 120km/h to nagle oslablo i dalej
jest mul,
juz nie wiem co robic dalej, na serwis AUDI mnie nie stac, bo juz sie
zrujnowalem na kupno auta,
gdzie szukac dalej ?

M

45 Data: Listopad 29 2007 21:20:03
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: Rafal 

a smiejcie sie, ja juz prawie osiwialem przez te auto,
bylem w Bochni i kilku mechanikow, podpinali swoje sprzety, doradzali kupno
czujnikow to kupilem, wymiane kabli zrobili, czyszczenie turbiny tez sie
zgodzilem,
ja nie jestem ekpertem od mechaniki to sie z sie z nimi nie klucilem tylko
prosilem aby naprawili, jak jeden nie dal rady to wysylam mnie do innego co
sie podobno zna, no to jechalem

dzisiaj przed wyjazdem z z pracy podpialem laptopa i kabelek z VAG-COM,
wykasowalem tylko bledy sterownika,
auto ozylo, turbina czuc ze dzialala i dojechalem do domu, silnikowi dalem w
dupe aby go odmulic ciutke :))

ale nie wrzucalem 5 biegu i jechalem tylko do 110km/h aby nie zablokowac
silnika jak ostatnio,
juz wiem ze jak bede jechal na 5 biegu i przekrocze 120km/h to auto nagle
slabnie,

w domu podpialem VAG-COM i byl tylko jeden blad "00522",

jakos zaden z "mechanikow" nie zwrocil uwagi na ten zawor N75, dziwne
troche, moze to jest to,
gdzie jest ta czesc w Audi A3 ? (moze sam wymienie)
czy warto kupic uzywke na Allegro czy lepiej nowy ?
 - pytam bo juz cienko z kasa :((

pozdrawiam

46 Data: Listopad 29 2007 21:48:13
Temat: Re: TDi i brak mocy :(
Autor: mancer 

Użytkownik "M"  napisał w wiadomości

A tu masz jak na widelcu: 00575 :)  - zawór N75 :) Marne 370 PLN za
Pierburga w serwisie.

Drogo coś. WYDAJE mi się, że w ASO za N75 do benzyny
1.8T płaciłem chyba 120 albo 190zł. Dokładnie już nie
pamiętam, ale 4 stówy to raczej nie były :)
Zresztą nie potrzebnie wymieniałem.. Stary działał całkiem
dobrze. Na nowym boost jest może 200rpm niżej. I raczej
jest to związane z tym, że dali mi inny model (chyba F vs. J).

Rafał: Poszukaj trochę w necie - sam bez problemu kupisz i
wymienisz.  np.
http://allegro.pl/item275304433_zawor_turbosprezarki_tdi_vw_audi_n75_warszawa.html

Tylko kup z dobą wtyczką - nie wiem czy akurat ten do Twojego
samochodu pasuje. Kup też małe opaski zaciskowe, bo AFAIR
oryginalne są jednorazowe :)

TDi i brak mocy :(



Grupy dyskusyjne