Grupy dyskusyjne   »   TVN Turbo

TVN Turbo



1 Data: Marzec 31 2017 14:29:31
Temat: TVN Turbo
Autor: Trybun 


Na ile poważnie można traktować emitowany na tym kanale program "auto marzeĹ„, kup i zrób"?  Jak ja słyszÄ™ o bezproblemowym wkładaniu do czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, albo o woskowaniu szyb "aby nabrały połysku" to nie wiem czy mam w ogóle z kimĹ› poważnym do czynienia. Ma ten prowadzÄ…cy o czymkolwiek z mechaniki pojazdowej pojÄ™cie?



2 Data: Marzec 31 2017 14:42:43
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Agent0700 

W dniu 2017-03-31 o 14:29, Trybun pisze:


Na ile poważnie

Bardzo poważnie :-)

Ja lubiÄ™ jak odkrÄ™cajÄ… stare Ĺ›ruby, wyjmujÄ… pozdzespół jakiĹ›, zakładajÄ… drugi i składajÄ….

A u mnie tak łatwo nie jest, czasem pół dnia coĹ› siÄ™ naprawia bo Ĺ›ruby 20 lat temu przykrÄ™cone siÄ™ urywajÄ…, ogólnie "panienki" pomagajÄ… i jakoĹ› siÄ™ robi, a u nich jakoĹ› tak idzie jak burza :-)

Jacek

3 Data: Marzec 31 2017 17:00:54
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Budzik 

Użytkownik Agent0700  ...

Na ile poważnie

Bardzo poważnie :-)

Ja lubię jak odkręcaj± stare ¶ruby, wyjmuj± pozdzespół jaki¶, zakładaj±
drugi i składaj±.

A u mnie tak łatwo nie jest, czasem pół dnia co¶ się naprawia bo ¶ruby
20 lat temu przykręcone się urywaj±, ogólnie "panienki" pomagaj± i jako¶
się robi, a u nich jako¶ tak idzie jak burza :-)

A to akurat nieprawda.
Wielokrotnie pokazuja różne problemy poczawszy od pokazania własnie takich
urwanych srób, konczac na fachowcach ktorym zlecili robote i po miesi±cu
odebrali auto nie zrobione.
A ze w programie trwa to 20 minut? Tak to juz jest magicznie w TV... :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwi±zać"
H. Jackson Brown, Jr.

4 Data: Kwiecien 01 2017 01:01:59
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Adam 

W dniu 2017-03-31 o 19:00, Budzik pisze:

Użytkownik Agent0700  ...

Na ile poważnie

Bardzo poważnie :-)

Ja lubię jak odkręcaj± stare ¶ruby, wyjmuj± pozdzespół jaki¶, zakładaj±
drugi i składaj±.

A u mnie tak łatwo nie jest, czasem pół dnia co¶ się naprawia bo ¶ruby
20 lat temu przykręcone się urywaj±, ogólnie "panienki" pomagaj± i jako¶
się robi, a u nich jako¶ tak idzie jak burza :-)

A to akurat nieprawda.
Wielokrotnie pokazuja różne problemy poczawszy od pokazania własnie takich
urwanych srób, konczac na fachowcach ktorym zlecili robote i po miesi±cu
odebrali auto nie zrobione.
A ze w programie trwa to 20 minut? Tak to juz jest magicznie w TV... :)


Kto¶ zło¶liwy mógł by powiedzieć, że je¶li pokazuj± warsztat Adama K. - Motoricus, to wszystko "gra i bucy", a jak inny warsztat, to "brud, smród i ubóstwo" ;)
Ale programy maj± to do siebie, że z założenia musz± być nieco tendencyjne.

Mało ogl±dam programy Adama (widziałem kilka, może kilkana¶cie), ale też naci±ł się na minę z jakim¶ bodajże MB124.


--
Pozdrawiam.

Adam

5 Data: Kwiecien 01 2017 03:00:36
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Budzik 

Użytkownik Adam  ...

Na ile poważnie

Bardzo poważnie :-)

Ja lubię jak odkręcaj± stare ¶ruby, wyjmuj± pozdzespół jaki¶,
zakładaj± drugi i składaj±.

A u mnie tak łatwo nie jest, czasem pół dnia co¶ się naprawia bo
¶ruby 20 lat temu przykręcone się urywaj±, ogólnie "panienki"
pomagaj± i jako¶ się robi, a u nich jako¶ tak idzie jak burza :-)

A to akurat nieprawda.
Wielokrotnie pokazuja różne problemy poczawszy od pokazania własnie
takich urwanych srób, konczac na fachowcach ktorym zlecili robote i
po miesi±cu odebrali auto nie zrobione.
A ze w programie trwa to 20 minut? Tak to juz jest magicznie w TV...
:)

Kto¶ zło¶liwy mógł by powiedzieć, że je¶li pokazuj± warsztat Adama K.
- Motoricus, to wszystko "gra i bucy", a jak inny warsztat, to "brud,
smród i ubóstwo" ;)
Ale programy maj± to do siebie, że z założenia musz± być nieco
tendencyjne.

Nie, zdecydowanie nie.
Takie sytuacje widziałem moze ze 2 razy, ze ktos mu nawalił.
W innych przypadkach raczej jest tak, ze jest ok, w koncu to jakas
dodatkowa reklama.

Mało ogl±dam programy Adama (widziałem kilka, może kilkana¶cie), ale
też naci±ł się na minę z jakim¶ bodajże MB124.

Co tylko dowodzi, ze nie zawsze jest lekko ładnie i przyjemnie.
Widziałem raz czy drugi ze odwalił auto juz na starcie stwierdzajac ze z
tego nie da się zrobić nic sensownego.


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jak mogę powiedzieć, co my¶lę, dopóki
nie przekonam się, co mówię?"  E.M. Forster

6 Data: Marzec 31 2017 14:48:39
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: T. 

W dniu 2017-03-31 o 14:29, Trybun pisze:


Na ile poważnie można traktować emitowany na tym kanale program "auto
marzeĹ„, kup i zrób"?  Jak ja słyszÄ™ o bezproblemowym wkładaniu do
czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, albo o woskowaniu szyb "aby
nabrały połysku" to nie wiem czy mam w ogóle z kimĹ› poważnym do
czynienia. Ma ten prowadzący o czymkolwiek z mechaniki pojazdowej pojęcie?


WidziałeĹ› kiedyĹ› program lub czytałes w prasie motoryzacyjnej jakiĹ› krytyczny tekst na temat samochodów? JeĹ›li już, to na temat takich co wyszły z produkcji. Mechanizm jest prosty - dziennikarz dostaje zaproszenie na MaderÄ™ na prezentacjÄ™ nowego modelu. SpÄ™dza tam kilka dni na koszt firmy. W Polsce dostaje np. na 2 tygodnie "samochód do testów". NapisałbyĹ› po takiej ofercie krytyczny tekst?
TVN Turbo to w dodatku przykład hipokryzji - krÄ™cÄ… różnych piratów, a sami stajÄ… gdzie chcÄ… i jeżdżÄ… łamiÄ…c przepisy.
A niektóre programy sÄ… z cyklu "For dummies"... Choć częśc z przyjemnoĹ›ciÄ… oglÄ…dam. Czasem - żeby siÄ™ poĹ›miać z tych filozoficznych okreĹ›leĹ„ o "piÄ™knej linii", "wysmakowanym wnÄ™trzu" i jeszcze innych podobnych pierdół. A nikt nie spojrzy i nie powie, że polakierowana na błysk udajÄ…ca chrom ramka od klimatyzacji na desce masakrycznie odbija siÄ™ w szybie. Bo a nuż samochodu do testów nie dali... :-)
T.

7 Data: Marzec 31 2017 16:05:11
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Trybun 

W dniu 2017-03-31 o 14:48, T. pisze:

W dniu 2017-03-31 o 14:29, Trybun pisze:

Na ile poważnie można traktować emitowany na tym kanale program "auto
marzeĹ„, kup i zrób"?  Jak ja słyszÄ™ o bezproblemowym wkładaniu do
czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, albo o woskowaniu szyb "aby
nabrały połysku" to nie wiem czy mam w ogóle z kimĹ› poważnym do
czynienia. Ma ten prowadzący o czymkolwiek z mechaniki pojazdowej pojęcie?


WidziałeĹ› kiedyĹ› program lub czytałes w prasie motoryzacyjnej jakiĹ› krytyczny tekst na temat samochodów? JeĹ›li już, to na temat takich co wyszły z produkcji. Mechanizm jest prosty - dziennikarz dostaje zaproszenie na MaderÄ™ na prezentacjÄ™ nowego modelu. SpÄ™dza tam kilka dni na koszt firmy. W Polsce dostaje np. na 2 tygodnie "samochód do testów". NapisałbyĹ› po takiej ofercie krytyczny tekst?
TVN Turbo to w dodatku przykład hipokryzji - krÄ™cÄ… różnych piratów, a sami stajÄ… gdzie chcÄ… i jeżdżÄ… łamiÄ…c przepisy.
A niektóre programy sÄ… z cyklu "For dummies"... Choć częśc z przyjemnoĹ›ciÄ… oglÄ…dam. Czasem - żeby siÄ™ poĹ›miać z tych filozoficznych okreĹ›leĹ„ o "piÄ™knej linii", "wysmakowanym wnÄ™trzu" i jeszcze innych podobnych pierdół. A nikt nie spojrzy i nie powie, że polakierowana na błysk udajÄ…ca chrom ramka od klimatyzacji na desce masakrycznie odbija siÄ™ w szybie. Bo a nuż samochodu do testów nie dali... :-)
T.


Nie w tym problem. Tu, w tym przypadku nie chodzi o promocjÄ™ ani tym bardziej reklamÄ™ czegoĹ›. Chodzi o kompetencje tego prowadzÄ…cego, bo ja chociaż, można powiedzieć laik w tych sprawach, w kilku kwestach przyłapałem go na tym że opowiada chorobliwe wrÄ™cz głupoty.

8 Data: Marzec 31 2017 17:00:53
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Budzik 

Użytkownik T.  ...

A niektóre programy s± z cyklu "For dummies"... Choć czę¶c z
przyjemno¶ci± ogl±dam. Czasem - żeby się po¶miać z tych filozoficznych
okre¶leń o "pięknej linii", "wysmakowanym wnętrzu" i jeszcze innych
podobnych pierdół. A nikt nie spojrzy i nie powie, że polakierowana na
błysk udaj±ca chrom ramka od klimatyzacji na desce masakrycznie odbija
się w szybie. Bo a nuż samochodu do testów nie dali... :-)

Polecam program o samochodach w tok fm, tam własnie zwracaja na takei
rzeczy uwage - na zle spasowane uszczelki w szybach, na dziwne załamania w
schowkach gdzie moze wpasc i zniknac długopis albo dowód rejestracyjny etc.
Takie bardziej ludzkie podejscie.
Jakos wieczorem o 19 co¶ czasami trafie.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Dzieci staj± się podobne do tego, co o nich my¶limy."
Bird Johnson

9 Data: Kwiecien 03 2017 12:20:49
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: robot 

W dniu 2017-03-31 o 14:48, T. pisze:

W dniu 2017-03-31 o 14:29, Trybun pisze:

Na ile poważnie można traktować emitowany na tym kanale program "auto
marzeĹ„, kup i zrób"?  Jak ja słyszÄ™ o bezproblemowym wkładaniu do
czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, albo o woskowaniu szyb "aby
nabrały połysku" to nie wiem czy mam w ogóle z kimĹ› poważnym do
czynienia. Ma ten prowadzący o czymkolwiek z mechaniki pojazdowej pojęcie?


WidziałeĹ› kiedyĹ› program lub czytałes w prasie motoryzacyjnej jakiĹ› krytyczny tekst na temat samochodów?

Jeżeli chodzi o prasÄ™, to jest ważne spostrzeżenie. A właĹ›ciwie ostrzeżenie.
Czasami jeszcze dla ściemy wynajdują jednak jakąś straszną wadę.
Na przykład: przycisk do włÄ…czania Ĺ›wiateł awaryjnych wciska siÄ™ z lekkim oporem.

10 Data: Marzec 31 2017 06:37:32
Temat: TVN Turbo
Autor: Zenek Kapelinder 

Ogolnie do FSO ciezko sie oryginalna skrzynie wklada. Najrozsadniej jak nie ma trzeciego do skakania po silniku rozkrecic wydech na portkach, o ile stan nakretek wskazuje ze bezproblemowo da sie rozkrecic. Skrzynia piatka od Poloneza ma te same gabaryty, rozstaw mocowan, w tym samym miejscu naped linki szybkosciomierza i wlacznik swiatla cofania. Od stron silnika tez jest tak samo mocowana. Jest pelna zamiennosc skrzyn biegow cztero i piecio biegowych w FSO 1500. Pomijam drobny szczegol za FSO 1500 bylo rowniez produkowane ze skrzynia piatka.

11 Data: Marzec 31 2017 16:08:26
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Trybun 

W dniu 2017-03-31 o 15:37, Zenek Kapelinder pisze:

Ogolnie do FSO ciezko sie oryginalna skrzynie wklada. Najrozsadniej jak nie ma trzeciego do skakania po silniku rozkrecic wydech na portkach, o ile stan nakretek wskazuje ze bezproblemowo da sie rozkrecic. Skrzynia piatka od Poloneza ma te same gabaryty, rozstaw mocowan, w tym samym miejscu naped linki szybkosciomierza i wlacznik swiatla cofania. Od stron silnika tez jest tak samo mocowana. Jest pelna zamiennosc skrzyn biegow cztero i piecio biegowych w FSO 1500. Pomijam drobny szczegol za FSO 1500 bylo rowniez produkowane ze skrzynia piatka.


PamiÄ™tam wizyty w co najmniej kilku warsztatach i odprawienie z kwitkiem ze słowami - "nie da siÄ™, za dużo problemów z taka zamianÄ…", z tego co pamiÄ™tam najwiÄ™kszy problem miało podobno być połÄ…czenie z wałem napÄ™dowym. Nie pamiÄ™tam na czym dokładnie polegał problem, wg nich chyba wał był za długi albo za krótki,. Albo nie współgrało jeszcze coĹ› innego...

Fabrycznie owszem - drugi FSO tego goĹ›cia miał już fabrycznie zainstalowanÄ… 5tkÄ™.

12 Data: Marzec 31 2017 07:15:54
Temat: Re: TVN Turbo
Autor:

W dniu piÄ…tek, 31 marca 2017 16:08:01 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

W dniu 2017-03-31 o 15:37, Zenek Kapelinder pisze:
> Ogolnie do FSO ciezko sie oryginalna skrzynie wklada. Najrozsadniej jak nie ma trzeciego do skakania po silniku rozkrecic wydech na portkach, o ile stan nakretek wskazuje ze bezproblemowo da sie rozkrecic. Skrzynia piatka od Poloneza ma te same gabaryty, rozstaw mocowan, w tym samym miejscu naped linki szybkosciomierza i wlacznik swiatla cofania. Od stron silnika tez jest tak samo mocowana. Jest pelna zamiennosc skrzyn biegow cztero i piecio biegowych w FSO 1500. Pomijam drobny szczegol za FSO 1500 bylo rowniez produkowane ze skrzynia piatka.


Pamiętam wizyty w co najmniej kilku warsztatach i odprawienie z kwitkiem
ze słowami - "nie da siÄ™, za dużo problemów z taka zamianÄ…", z tego co
pamiÄ™tam najwiÄ™kszy problem miało podobno być połÄ…czenie z wałem
napÄ™dowym. Nie pamiÄ™tam na czym dokładnie polegał problem, wg nich chyba
wał był za długi albo za krótki,. Albo nie współgrało jeszcze coĹ› innego...

Fabrycznie owszem - drugi FSO tego goĹ›cia miał już fabrycznie
zainstalowanÄ… 5tkÄ™.

No wiesz. DziĹ› nie jest problemem znalezienie warsztatu gdzie ci z aluminium czy stali wyfrezujÄ…, nagwintujÄ… wszelkiej maĹ›ci przekladki, "przejĹ›ciówki" i inne pierdoły których zwykly warszat ani nie kupi ani nawet nie wie że istniejÄ….

No i jakby sie troche nachodzić to i odpowiednie czÄ™sci dorobiÄ…, zahartujÄ…, odpuszczÄ… i nawet nawÄ™glÄ… czy zaazotujÄ… jak trzeba. TV ma kase i czas wiÄ™c jak ktoĹ› jest obrotny i wie gdzie danÄ… czÄ™ć sie da dorobić to dorobiÄ….

Ale zgadzam sie  takie programy to czasem poważna porażka.
Pamietam jak polegli na tym niezniszczalnym mercedesie co im zgnił i nigdzie nie dało siÄ™ znaleĽÄ‡ odpowiednich blach i nawet czesci które dał sam Mercedes-Benz nie pomogły. Gostek przyjechał do nich autem jeżdzÄ…cym a spowrotem dostał kupe szmelcu na lawecie prosto na złom :)

No i ostatnio nawet Ed China z tego angielskiego programu odszedł bo format kupili amerykanie i stwierdzili ze filmowanie jego napraw jest za trudne i za drogie :)

13 Data: Marzec 31 2017 18:26:59
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Trybun 

W dniu 2017-03-31 o 16:15,  pisze:



Pamiętam wizyty w co najmniej kilku warsztatach i odprawienie z kwitkiem
ze słowami - "nie da siÄ™, za dużo problemów z taka zamianÄ…", z tego co
pamiÄ™tam najwiÄ™kszy problem miało podobno być połÄ…czenie z wałem
napÄ™dowym. Nie pamiÄ™tam na czym dokładnie polegał problem, wg nich chyba
wał był za długi albo za krótki,. Albo nie współgrało jeszcze coĹ› innego...

Fabrycznie owszem - drugi FSO tego goĹ›cia miał już fabrycznie
zainstalowanÄ… 5tkÄ™.
No wiesz. DziĹ› nie jest problemem znalezienie warsztatu gdzie ci z aluminium czy stali wyfrezujÄ…, nagwintujÄ… wszelkiej maĹ›ci przekladki, "przejĹ›ciówki" i inne pierdoły których zwykly warszat ani nie kupi ani nawet nie wie że istniejÄ….

No i jakby sie troche nachodzić to i odpowiednie czÄ™sci dorobiÄ…, zahartujÄ…, odpuszczÄ… i nawet nawÄ™glÄ… czy zaazotujÄ… jak trzeba. TV ma kase i czas wiÄ™c jak ktoĹ› jest obrotny i wie gdzie danÄ… czÄ™ć sie da dorobić to dorobiÄ….

Ale zgadzam sie  takie programy to czasem poważna porażka.
Pamietam jak polegli na tym niezniszczalnym mercedesie co im zgnił i nigdzie nie dało siÄ™ znaleĽÄ‡ odpowiednich blach i nawet czesci które dał sam Mercedes-Benz nie pomogły. Gostek przyjechał do nich autem jeżdzÄ…cym a spowrotem dostał kupe szmelcu na lawecie prosto na złom :)

No i ostatnio nawet Ed China z tego angielskiego programu odszedł bo format kupili amerykanie i stwierdzili ze filmowanie jego napraw jest za trudne i za drogie :)


I pewnie wtedy gdyby siÄ™ kto uparł to pewnie by to zrobił... Ale z pewnoĹ›ciÄ… nie było to tak proste jak zademonstrowała to ta "złota rÄ…czka" z wymienionego programu TV. Nie było w tym czasie problemu z dotoczeniem wałka rozrzÄ…du do Toyoty w "Ceglorzu" (HCP), ale zamiany skrzynki 4ki na 5kÄ™, przy FSO1500 w Poznaniu nikt nie chciał siÄ™ podjąć.

14 Data: Marzec 31 2017 22:50:11
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: RadoslawF 

W dniu 2017-03-31 o 18:26, Trybun pisze:

No i ostatnio nawet Ed China z tego angielskiego programu odszedł bo
format kupili amerykanie i stwierdzili ze filmowanie jego napraw jest
za trudne i za drogie :)


I pewnie wtedy gdyby siÄ™ kto uparł to pewnie by to zrobił... Ale z
pewnoĹ›ciÄ… nie było to tak proste jak zademonstrowała to ta "złota
rÄ…czka" z wymienionego programu TV. Nie było w tym czasie problemu z
dotoczeniem wałka rozrzÄ…du do Toyoty w "Ceglorzu" (HCP), ale zamiany
skrzynki 4ki na 5kÄ™, przy FSO1500 w Poznaniu nikt nie chciał siÄ™ podjąć.

To że nikt tego nie chciał robić nie oznacza że siÄ™ nie da.
Dobrym przykładem tego był Bis w czasie zmian ustrojowych.
Mechanicy siedzieli i modlili siÄ™ o klienta ale jak przyjechał
bisem to nagle żaden nie miał czasu.


Pozdrawiam

15 Data: Kwiecien 02 2017 08:45:22
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Trybun 

W dniu 2017-03-31 o 22:50, RadoslawF pisze:

W dniu 2017-03-31 o 18:26, Trybun pisze:

No i ostatnio nawet Ed China z tego angielskiego programu odszedł bo
format kupili amerykanie i stwierdzili ze filmowanie jego napraw jest
za trudne i za drogie :)


I pewnie wtedy gdyby siÄ™ kto uparł to pewnie by to zrobił... Ale z
pewnoĹ›ciÄ… nie było to tak proste jak zademonstrowała to ta "złota
rÄ…czka" z wymienionego programu TV. Nie było w tym czasie problemu z
dotoczeniem wałka rozrzÄ…du do Toyoty w "Ceglorzu" (HCP), ale zamiany
skrzynki 4ki na 5kÄ™, przy FSO1500 w Poznaniu nikt nie chciał siÄ™ podjąć.

To że nikt tego nie chciał robić nie oznacza że siÄ™ nie da.
Dobrym przykładem tego był Bis w czasie zmian ustrojowych.
Mechanicy siedzieli i modlili siÄ™ o klienta ale jak przyjechał
bisem to nagle żaden nie miał czasu.


Pozdrawiam


CoĹ› musiało był na tyle problematyczne że wszyscy odmawiali. Nawet w ASO FSO gdzie auto znajomego było regularnie serwisowane.

16 Data: Kwiecien 02 2017 12:53:57
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: RadoslawF 

W dniu 2017-04-02 o 08:45, Trybun pisze:

No i ostatnio nawet Ed China z tego angielskiego programu odszedł bo
format kupili amerykanie i stwierdzili ze filmowanie jego napraw jest
za trudne i za drogie :)


I pewnie wtedy gdyby siÄ™ kto uparł to pewnie by to zrobił... Ale z
pewnoĹ›ciÄ… nie było to tak proste jak zademonstrowała to ta "złota
rÄ…czka" z wymienionego programu TV. Nie było w tym czasie problemu z
dotoczeniem wałka rozrzÄ…du do Toyoty w "Ceglorzu" (HCP), ale zamiany
skrzynki 4ki na 5kÄ™, przy FSO1500 w Poznaniu nikt nie chciał siÄ™ podjąć.

To że nikt tego nie chciał robić nie oznacza że siÄ™ nie da.
Dobrym przykładem tego był Bis w czasie zmian ustrojowych.
Mechanicy siedzieli i modlili siÄ™ o klienta ale jak przyjechał
bisem to nagle żaden nie miał czasu.


CoĹ› musiało był na tyle problematyczne że wszyscy odmawiali. Nawet w ASO
FSO gdzie auto znajomego było regularnie serwisowane.

To samo co w bisie. Mało miejsca wiec lepiej zająć siÄ™ czymĹ› mniej
wymagajÄ…cym. Ale to nie udowadnia że siÄ™ nie da.


Pozdrawiam

17 Data: Kwiecien 02 2017 14:01:18
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Trybun 

W dniu 2017-04-02 o 12:53, RadoslawF pisze:


CoĹ› musiało był na tyle problematyczne że wszyscy odmawiali. Nawet w ASO
FSO gdzie auto znajomego było regularnie serwisowane.

To samo co w bisie. Mało miejsca wiec lepiej zająć siÄ™ czymĹ› mniej
wymagajÄ…cym. Ale to nie udowadnia że siÄ™ nie da.


Pozdrawiam


Ale to nie wyglÄ…da aby taka podmiana skrzyni była "łatwa i prosta".. Podobnie mogło być z tym BISem, coĹ› na tyle zniechÄ™cało mechaników że nie podejmowali siÄ™ remontu czy modernizacji.

18 Data: Kwiecien 02 2017 14:08:40
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: RadoslawF 

W dniu 2017-04-02 o 14:01, Trybun pisze:

CoĹ› musiało był na tyle problematyczne że wszyscy odmawiali. Nawet w ASO
FSO gdzie auto znajomego było regularnie serwisowane.

To samo co w bisie. Mało miejsca wiec lepiej zająć siÄ™ czymĹ› mniej
wymagajÄ…cym. Ale to nie udowadnia że siÄ™ nie da.


Pozdrawiam


Ale to nie wyglÄ…da aby taka podmiana skrzyni była "łatwa i prosta"..
Podobnie mogło być z tym BISem, coĹ› na tyle zniechÄ™cało mechaników że
nie podejmowali siÄ™ remontu czy modernizacji.

Nie twierdziłem że wyglÄ…da na łatwÄ….
Ale z drugiej strony znam ludzi którzy jeżdżÄ… do fachowca na przekładkÄ™
kół z letnich na zimowe lub odwrotnie. Widać dla nich wymiana koła
też nie jest "łatwa i prosta".


Pozdrawiam

19 Data: Kwiecien 03 2017 15:14:39
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Trybun 

W dniu 2017-04-02 o 14:08, RadoslawF pisze:

W dniu 2017-04-02 o 14:01, Trybun pisze:

CoĹ› musiało był na tyle problematyczne że wszyscy odmawiali. Nawet w ASO
FSO gdzie auto znajomego było regularnie serwisowane.

To samo co w bisie. Mało miejsca wiec lepiej zająć siÄ™ czymĹ› mniej
wymagajÄ…cym. Ale to nie udowadnia że siÄ™ nie da.


Pozdrawiam


Ale to nie wyglÄ…da aby taka podmiana skrzyni była "łatwa i prosta"..
Podobnie mogło być z tym BISem, coĹ› na tyle zniechÄ™cało mechaników że
nie podejmowali siÄ™ remontu czy modernizacji.

Nie twierdziłem że wyglÄ…da na łatwÄ….
Ale z drugiej strony znam ludzi którzy jeżdżÄ… do fachowca na przekładkÄ™
kół z letnich na zimowe lub odwrotnie. Widać dla nich wymiana koła
też nie jest "łatwa i prosta".


Pozdrawiam


Ale prowadzÄ…cy ten program podobno zrobił to, jak to niektórzy mówiÄ… - z palcem w d... Tak przynajmniej obwieĹ›cił telewidzom,. Zaraz mi siÄ™ przypomniały dawne czasy gdy to jeĽdziliĹ›my po Poznaniu i nie było warsztatu który chociaż by chciał spróbować to zrobić.

20 Data: Kwiecien 03 2017 18:00:56
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: RadoslawF 

W dniu 2017-04-03 o 15:14, Trybun pisze:

CoĹ› musiało był na tyle problematyczne że wszyscy odmawiali. Nawet
w ASO
FSO gdzie auto znajomego było regularnie serwisowane.

To samo co w bisie. Mało miejsca wiec lepiej zająć siÄ™ czymĹ› mniej
wymagajÄ…cym. Ale to nie udowadnia że siÄ™ nie da.


Ale to nie wyglÄ…da aby taka podmiana skrzyni była "łatwa i prosta"..
Podobnie mogło być z tym BISem, coĹ› na tyle zniechÄ™cało mechaników że
nie podejmowali siÄ™ remontu czy modernizacji.

Nie twierdziłem że wyglÄ…da na łatwÄ….
Ale z drugiej strony znam ludzi którzy jeżdżÄ… do fachowca na przekładkÄ™
kół z letnich na zimowe lub odwrotnie. Widać dla nich wymiana koła
też nie jest "łatwa i prosta".

Ale prowadzÄ…cy ten program podobno zrobił to, jak to niektórzy mówiÄ… - z
palcem w d... Tak przynajmniej obwieĹ›cił telewidzom,. Zaraz mi siÄ™
przypomniały dawne czasy gdy to jeĽdziliĹ›my po Poznaniu i nie było
warsztatu który chociaż by chciał spróbować to zrobić.

Jak czytam to nie on jeden zrobił to z palcem w d... .
ZrobiłeĹ› błÄ…d podchodzÄ…c do sprawy emocjonalnie i zakładajÄ…c że skoro
nikt nie był zainteresowany przyjÄ™ciem takiego zlecenia to jest
ono niewykonalne lub strasznie trudne do zrobienia.


Pozdrawiam

21 Data: Kwiecien 04 2017 11:18:38
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Trybun 

W dniu 2017-04-03 o 18:00, RadoslawF pisze:




Jak czytam to nie on jeden zrobił to z palcem w d... .
ZrobiłeĹ› błÄ…d podchodzÄ…c do sprawy emocjonalnie i zakładajÄ…c że skoro
nikt nie był zainteresowany przyjÄ™ciem takiego zlecenia to jest
ono niewykonalne lub strasznie trudne do zrobienia.


Pozdrawiam


Nie wiem, nie znam innych spraw (np Krisa) szczegółowo tak jak w tym programie,. Tu prawie nawet kolor modernizowanego FSO zgadzał z tym znajomego;-) To i tylko to mnie poruszyło., - tu takie problemy graniczÄ…ce z niemożliwym a tu ktoĹ› prawi że dla niego wymiana takiej skrzyni to tyle co splunąć.

22 Data: Marzec 31 2017 07:13:48
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Kris 

W dniu piÄ…tek, 31 marca 2017 14:29:08 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

marzeĹ„, kup i zrób"?  Jak ja słyszÄ™ o bezproblemowym wkładaniu do
czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, ,

A co z ta skrzyniÄ… piÄ…tka niby nie tak?>
4 duże fiaty miałem i chyba do 3 z nich własnorÄ™cznie zakładałem skrzynie piÄ™ciobiegowÄ….
Jedna osoba do pomocy i dawałem rade.
W ostatnim z moich duzych fiatów to ta piÄ™ciobiegowa skrzynia w praktyce czterobiegowa była bo trzeci bieg wyskakiwał i nie korzystałem wiÄ™c z niego.

23 Data: Marzec 31 2017 18:28:01
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Trybun 

W dniu 2017-03-31 o 16:13, Kris pisze:

W dniu piÄ…tek, 31 marca 2017 14:29:08 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
marzeĹ„, kup i zrób"?  Jak ja słyszÄ™ o bezproblemowym wkładaniu do
czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, ,
A co z ta skrzyniÄ… piÄ…tka niby nie tak?>
4 duże fiaty miałem i chyba do 3 z nich własnorÄ™cznie zakładałem skrzynie piÄ™ciobiegowÄ….
Jedna osoba do pomocy i dawałem rade.
W ostatnim z moich duzych fiatów to ta piÄ™ciobiegowa skrzynia w praktyce czterobiegowa była bo trzeci bieg wyskakiwał i nie korzystałem wiÄ™c z niego.


To że w tamtych latach nie było możliwoĹ›ci w Poznaniu zamontować takiej skrzyni. Wg specjalistów w tym zakresie na tyle siÄ™ różniła parametrami zewnÄ™trznymi od 4ki że nie chcieli siÄ™ podjąć przełożenia.

24 Data: Marzec 31 2017 20:00:37
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: nadir 

W dniu 2017-03-31 o 18:28, Trybun pisze:

To że w tamtych latach nie było możliwoĹ›ci w Poznaniu zamontować takiej
skrzyni. Wg specjalistów w tym zakresie na tyle siÄ™ różniła parametrami
zewnÄ™trznymi od 4ki że nie chcieli siÄ™ podjąć przełożenia.

A to pewnie zależy jaka skrzynia była montowana w 125p?
Mój ojciec gdzieĹ› połowie lat 80' zanabył nówkÄ™ 125p ze skrzyniÄ… czterobiegowÄ… ale podobno to była jakaĹ› od Poloneza.
Po zakoĹ„czeniu gwarancji razem z moim wujem, mechanikiem właĹ›nie z Poznania, dołożyli do tej skrzyni piÄ…ty bieg. Z tego co pamiÄ™tam to wymienili jakiĹ› wałek i dołożyli kilka kół zÄ™batych z synchronizatorami.

25 Data: Kwiecien 02 2017 08:45:52
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Trybun 

W dniu 2017-03-31 o 20:00, nadir pisze:

W dniu 2017-03-31 o 18:28, Trybun pisze:

To że w tamtych latach nie było możliwoĹ›ci w Poznaniu zamontować takiej
skrzyni. Wg specjalistów w tym zakresie na tyle siÄ™ różniła parametrami
zewnÄ™trznymi od 4ki że nie chcieli siÄ™ podjąć przełożenia.

A to pewnie zależy jaka skrzynia była montowana w 125p?
Mój ojciec gdzieĹ› połowie lat 80' zanabył nówkÄ™ 125p ze skrzyniÄ… czterobiegowÄ… ale podobno to była jakaĹ› od Poloneza.
Po zakoĹ„czeniu gwarancji razem z moim wujem, mechanikiem właĹ›nie z Poznania, dołożyli do tej skrzyni piÄ…ty bieg. Z tego co pamiÄ™tam to wymienili jakiĹ› wałek i dołożyli kilka kół zÄ™batych z synchronizatorami.


Możliwe że była jakaĹ› różnica. Jedyne co jest pewne to jest to że na pewno różniły siÄ™ lewarkiem zmiany biegów,. Ale to chyba nie to było głównÄ… przeszkodÄ… ,że w efekcie znajomy był odprawiany z kwitkiem.

26 Data: Marzec 31 2017 11:56:07
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Kris 

W dniu piÄ…tek, 31 marca 2017 18:27:50 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

To że w tamtych latach nie było możliwoĹ›ci w Poznaniu zamontować takiej
skrzyni. Wg specjalistów w tym zakresie na tyle siÄ™ różniła parametrami
zewnÄ™trznymi od 4ki że nie chcieli siÄ™ podjąć przełożenia.

Nie wiem co masz na myśli pisząc "tamtych latach"
Ja swoje fiaty miałem i skrzynie przekładałem gdzieĹ› tak 1996-2002

27 Data: Kwiecien 02 2017 08:46:44
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Trybun 

W dniu 2017-03-31 o 20:56, Kris pisze:

W dniu piÄ…tek, 31 marca 2017 18:27:50 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

To że w tamtych latach nie było możliwoĹ›ci w Poznaniu zamontować takiej
skrzyni. Wg specjalistów w tym zakresie na tyle siÄ™ różniła parametrami
zewnÄ™trznymi od 4ki że nie chcieli siÄ™ podjąć przełożenia.
Nie wiem co masz na myśli pisząc "tamtych latach"
Ja swoje fiaty miałem i skrzynie przekładałem gdzieĹ› tak 1996-2002


To było wczeĹ›niej, nie pamiÄ™tam dokładnej daty, ale było to na pewno poniżej roku 1990 i to sporo poniżej.

28 Data: Kwiecien 01 2017 15:12:01
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: yabba 

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomoĹ›ci

W dniu 2017-03-31 o 16:13, Kris pisze:
W dniu piÄ…tek, 31 marca 2017 14:29:08 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
marzeĹ„, kup i zrób"?  Jak ja słyszÄ™ o bezproblemowym wkładaniu do
czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, ,
A co z ta skrzyniÄ… piÄ…tka niby nie tak?>
4 duże fiaty miałem i chyba do 3 z nich własnorÄ™cznie zakładałem skrzynie piÄ™ciobiegowÄ….
Jedna osoba do pomocy i dawałem rade.
W ostatnim z moich duzych fiatów to ta piÄ™ciobiegowa skrzynia w praktyce czterobiegowa była bo trzeci bieg wyskakiwał i nie korzystałem wiÄ™c z niego.


To że w tamtych latach nie było możliwoĹ›ci w Poznaniu zamontować takiej skrzyni. Wg specjalistów w tym zakresie na tyle siÄ™ różniła parametrami zewnÄ™trznymi od 4ki że nie chcieli siÄ™ podjąć przełożenia.


Z tego co wiem, to było kilka niuansów, które mogły zniechÄ™cać mechaników do mÄ™czenia siÄ™ z nietypowym zleceniem.
Starsze 125p miały sprzÄ™gło sterowane hydraulicznie i podobno wÄ™ższy tunel. Nowsze egzemplarze 125p i Polonezy miały sprzÄ™gło na linkÄ™ i szerszy tunel.
Do 125p hobbyĹ›ci wkładali nawet komplety: silniki 1,6 i skrzynia z Poloneza.

--
Pozdrawiam,

yabba

29 Data: Kwiecien 02 2017 08:47:23
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Trybun 

W dniu 2017-04-01 o 15:12, yabba pisze:

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomoĹ›ci
W dniu 2017-03-31 o 16:13, Kris pisze:
W dniu piÄ…tek, 31 marca 2017 14:29:08 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
marzeĹ„, kup i zrób"?  Jak ja słyszÄ™ o bezproblemowym wkładaniu do
czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, ,
A co z ta skrzyniÄ… piÄ…tka niby nie tak?>
4 duże fiaty miałem i chyba do 3 z nich własnorÄ™cznie zakładałem skrzynie piÄ™ciobiegowÄ….
Jedna osoba do pomocy i dawałem rade.
W ostatnim z moich duzych fiatów to ta piÄ™ciobiegowa skrzynia w praktyce czterobiegowa była bo trzeci bieg wyskakiwał i nie korzystałem wiÄ™c z niego.


To że w tamtych latach nie było możliwoĹ›ci w Poznaniu zamontować takiej skrzyni. Wg specjalistów w tym zakresie na tyle siÄ™ różniła parametrami zewnÄ™trznymi od 4ki że nie chcieli siÄ™ podjąć przełożenia.


Z tego co wiem, to było kilka niuansów, które mogły zniechÄ™cać mechaników do mÄ™czenia siÄ™ z nietypowym zleceniem.
Starsze 125p miały sprzÄ™gło sterowane hydraulicznie i podobno wÄ™ższy tunel. Nowsze egzemplarze 125p i Polonezy miały sprzÄ™gło na linkÄ™ i szerszy tunel.
Do 125p hobbyĹ›ci wkładali nawet komplety: silniki 1,6 i skrzynia z Poloneza.


Problem jak widać złożony.. Bo i z jednej strony mechanicy nie chcieli podejmować siÄ™ przekładki, a z drugiej nie ma żadnych podstaw żeby nie wierzyć Krisowi, który twierdzi że dało siÄ™ to zrobić nawet w własnym zakresie.

30 Data: Kwiecien 03 2017 16:59:18
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: yabba 

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomoĹ›ci

W dniu 2017-04-01 o 15:12, yabba pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomoĹ›ci
W dniu 2017-03-31 o 16:13, Kris pisze:
W dniu piÄ…tek, 31 marca 2017 14:29:08 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
marzeĹ„, kup i zrób"?  Jak ja słyszÄ™ o bezproblemowym wkładaniu do
czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, ,
A co z ta skrzyniÄ… piÄ…tka niby nie tak?>
4 duże fiaty miałem i chyba do 3 z nich własnorÄ™cznie zakładałem skrzynie piÄ™ciobiegowÄ….
Jedna osoba do pomocy i dawałem rade.
W ostatnim z moich duzych fiatów to ta piÄ™ciobiegowa skrzynia w praktyce czterobiegowa była bo trzeci bieg wyskakiwał i nie korzystałem wiÄ™c z niego.


To że w tamtych latach nie było możliwoĹ›ci w Poznaniu zamontować takiej skrzyni. Wg specjalistów w tym zakresie na tyle siÄ™ różniła parametrami zewnÄ™trznymi od 4ki że nie chcieli siÄ™ podjąć przełożenia.


Z tego co wiem, to było kilka niuansów, które mogły zniechÄ™cać mechaników do mÄ™czenia siÄ™ z nietypowym zleceniem.
Starsze 125p miały sprzÄ™gło sterowane hydraulicznie i podobno wÄ™ższy tunel. Nowsze egzemplarze 125p i Polonezy miały sprzÄ™gło na linkÄ™ i szerszy tunel.
Do 125p hobbyĹ›ci wkładali nawet komplety: silniki 1,6 i skrzynia z Poloneza.


Problem jak widać złożony.. Bo i z jednej strony mechanicy nie chcieli podejmować siÄ™ przekładki, a z drugiej nie ma żadnych podstaw żeby nie wierzyć Krisowi, który twierdzi że dało siÄ™ to zrobić nawet w własnym zakresie.

Od pewnego któregoĹ› roku produkcji FSO1500 było w pełni kompatybilne z Polonezem jeĹ›li chodzi o skrzynie biegów - miały już skrzynie te same co Polonez: 5 biegów i ukoĹ›ny lewarek. Jako ciekawostka, to podobno były nawet skrzynie 4 biegowe z ukoĹ›nym lewarkiem.
Jak napisałem powyżej, wczeĹ›niejsze serie FSO miały kilka niuansów różniÄ…cych od Poloneza, ale nie były to przeszkody niedopokonania w kilka godzin.
Mechanikom siÄ™ po prostu nie chciało kombinować jak mieli łatwy zarobek z innych prostych napraw. A w tym Fiacie, to może trzeba bylo wyciąć otwór w podłodze na lewarek, zmienić pedał sprzÄ™gła z pompÄ… sprzÄ™głowÄ… na pedał z linkÄ…, może trzeba było coĹ› wyciąć albo zaĹ›lepić w Ĺ›cianie grodziowej, zdemontować zbiorniczek plynu i rurki do wysprzÄ™glika, może jeszcze dobrać nowÄ… linkÄ™ i zÄ™batkÄ™ do prÄ™dkoĹ›ciomierza? A potem klient i tak by narzekał, że mu linka sprzÄ™gła skrzypi w pancerzyku. :)
Chyba, że to omawiane FSO1500, to był w rzeczywistoĹ›ci jakiĹ› egzemplarz PF125p z serii MonteCarlo albo Acropolis z nietypowym silnikiem i pracy byłoby jeszcze wiÄ™cej. :))

--
Pozdrawiam,

yabba

31 Data: Kwiecien 04 2017 11:19:10
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Trybun 

W dniu 2017-04-03 o 16:59, yabba pisze:





Problem jak widać złożony.. Bo i z jednej strony mechanicy nie chcieli podejmować siÄ™ przekładki, a z drugiej nie ma żadnych podstaw żeby nie wierzyć Krisowi, który twierdzi że dało siÄ™ to zrobić nawet w własnym zakresie.

Od pewnego któregoĹ› roku produkcji FSO1500 było w pełni kompatybilne z Polonezem jeĹ›li chodzi o skrzynie biegów - miały już skrzynie te same co Polonez: 5 biegów i ukoĹ›ny lewarek. Jako ciekawostka, to podobno były nawet skrzynie 4 biegowe z ukoĹ›nym lewarkiem.
Jak napisałem powyżej, wczeĹ›niejsze serie FSO miały kilka niuansów różniÄ…cych od Poloneza, ale nie były to przeszkody niedopokonania w kilka godzin.
Mechanikom siÄ™ po prostu nie chciało kombinować jak mieli łatwy zarobek z innych prostych napraw. A w tym Fiacie, to może trzeba bylo wyciąć otwór w podłodze na lewarek, zmienić pedał sprzÄ™gła z pompÄ… sprzÄ™głowÄ… na pedał z linkÄ…, może trzeba było coĹ› wyciąć albo zaĹ›lepić w Ĺ›cianie grodziowej, zdemontować zbiorniczek plynu i rurki do wysprzÄ™glika, może jeszcze dobrać nowÄ… linkÄ™ i zÄ™batkÄ™ do prÄ™dkoĹ›ciomierza? A potem klient i tak by narzekał, że mu linka sprzÄ™gła skrzypi w pancerzyku. :)
Chyba, że to omawiane FSO1500, to był w rzeczywistoĹ›ci jakiĹ› egzemplarz PF125p z serii MonteCarlo albo Acropolis z nietypowym silnikiem i pracy byłoby jeszcze wiÄ™cej. :))


I właĹ›nie może być "pies pogrzebany" Gdy Poldek wszedł do produkcji to zmodernizowano również nastÄ™pcÄ™ Dużego Fiata, na tyle żeby jak najwiÄ™cej części i elementów (w tym skrzyni biegów) było ze sobÄ… kompatybilnych. Kris mógł mieć już tÄ… póĽniejszÄ… wersjÄ™.

32 Data: Kwiecien 04 2017 12:46:57
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: yabba 

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomoĹ›ci

W dniu 2017-04-03 o 16:59, yabba pisze:




Problem jak widać złożony.. Bo i z jednej strony mechanicy nie chcieli podejmować siÄ™ przekładki, a z drugiej nie ma żadnych podstaw żeby nie wierzyć Krisowi, który twierdzi że dało siÄ™ to zrobić nawet w własnym zakresie.

Od pewnego któregoĹ› roku produkcji FSO1500 było w pełni kompatybilne z Polonezem jeĹ›li chodzi o skrzynie biegów - miały już skrzynie te same co Polonez: 5 biegów i ukoĹ›ny lewarek. Jako ciekawostka, to podobno były nawet skrzynie 4 biegowe z ukoĹ›nym lewarkiem.
Jak napisałem powyżej, wczeĹ›niejsze serie FSO miały kilka niuansów różniÄ…cych od Poloneza, ale nie były to przeszkody niedopokonania w kilka godzin.
Mechanikom siÄ™ po prostu nie chciało kombinować jak mieli łatwy zarobek z innych prostych napraw. A w tym Fiacie, to może trzeba bylo wyciąć otwór w podłodze na lewarek, zmienić pedał sprzÄ™gła z pompÄ… sprzÄ™głowÄ… na pedał z linkÄ…, może trzeba było coĹ› wyciąć albo zaĹ›lepić w Ĺ›cianie grodziowej, zdemontować zbiorniczek plynu i rurki do wysprzÄ™glika, może jeszcze dobrać nowÄ… linkÄ™ i zÄ™batkÄ™ do prÄ™dkoĹ›ciomierza? A potem klient i tak by narzekał, że mu linka sprzÄ™gła skrzypi w pancerzyku. :)
Chyba, że to omawiane FSO1500, to był w rzeczywistoĹ›ci jakiĹ› egzemplarz PF125p z serii MonteCarlo albo Acropolis z nietypowym silnikiem i pracy byłoby jeszcze wiÄ™cej. :))


I właĹ›nie może być "pies pogrzebany" Gdy Poldek wszedł do produkcji to zmodernizowano również nastÄ™pcÄ™ Dużego Fiata, na tyle żeby jak najwiÄ™cej części i elementów (w tym skrzyni biegów) było ze sobÄ… kompatybilnych. Kris mógł mieć już tÄ… póĽniejszÄ… wersjÄ™.


WczeĹ›niejsze też były wymienne, ale nie na zasadzie plug&play. Przy wymianie trzeba było włÄ…czyć myĹ›lenie.


--
Pozdrawiam,

yabba

33 Data: Kwiecien 02 2017 09:50:35
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: mk4 

On 2017-03-31 14:29, Trybun wrote:


Na ile poważnie można traktować emitowany na tym kanale program "auto
marzeĹ„, kup i zrób"?  Jak ja słyszÄ™ o bezproblemowym wkładaniu do
czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, albo o woskowaniu szyb "aby
nabrały połysku" to nie wiem czy mam w ogóle z kimĹ› poważnym do
czynienia. Ma ten prowadzący o czymkolwiek z mechaniki pojazdowej pojęcie?


Szukasz dziury w całym ;)

ParÄ™ osób odpowiedziało, że to było jak najbardziej możliwe.

A że mechanicy nie chcÄ…? No to nie wiem - znajdĽ takiego co chÄ™tnie np. przełoży turbinÄ™ od ARL-a do np. BXE.

A jest to możliwe.

Po prostu nie chcÄ… wchodzić w sprawy, gdzie nie majÄ… doĹ›wiadczenia. Po co to komu póĽniej użerać siÄ™ z marudnym klientem. A wiadomo kim on jest?

--
mk4

34 Data: Kwiecien 02 2017 13:58:20
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Trybun 

W dniu 2017-04-02 o 09:50, mk4 pisze:

On 2017-03-31 14:29, Trybun wrote:

Na ile poważnie można traktować emitowany na tym kanale program "auto
marzeĹ„, kup i zrób"?  Jak ja słyszÄ™ o bezproblemowym wkładaniu do
czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, albo o woskowaniu szyb "aby
nabrały połysku" to nie wiem czy mam w ogóle z kimĹ› poważnym do
czynienia. Ma ten prowadzący o czymkolwiek z mechaniki pojazdowej pojęcie?


Szukasz dziury w całym ;)

ParÄ™ osób odpowiedziało, że to było jak najbardziej możliwe.

A że mechanicy nie chcÄ…? No to nie wiem - znajdĽ takiego co chÄ™tnie np. przełoży turbinÄ™ od ARL-a do np. BXE.

A jest to możliwe.

Po prostu nie chcÄ… wchodzić w sprawy, gdzie nie majÄ… doĹ›wiadczenia. Po co to komu póĽniej użerać siÄ™ z marudnym klientem. A wiadomo kim on jest?


Nic podobnego. I nadal mam w tym temacie sporo wÄ…tpliwoĹ›ci. ASO które przeprowadzało nawet generalne remonty silników, miałoby siÄ™ bać zabrać za podmianÄ™ skrzyni którÄ… amatorzy potrafili wymienić u siebie na podwórku...

Ale do tematu - co sÄ…dzisz o tym prowadzÄ…cym "auto marzeĹ„, kup i zrób", fachura czy picer?

35 Data: Kwiecien 02 2017 17:34:08
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: nadir 

W dniu 2017-04-02 o 13:58, Trybun pisze:

Nic podobnego. I nadal mam w tym temacie sporo wÄ…tpliwoĹ›ci. ASO które
przeprowadzało nawet generalne remonty silników, miałoby siÄ™ bać zabrać
za podmianÄ™ skrzyni którÄ… amatorzy potrafili wymienić u siebie na
podwórku...

Ale kto powiedział, że siÄ™ bali? ASO po pierwsze nie wyjdzie poza standardowe procedury, jak samochód opuĹ›cił fabrykÄ™ z czterema biegami, to taki miał pozostać na wieki.
Druga sprawa, to jeżeli masz na myĹ›li ASO FSO czy FSM, to to były zwykłe paĹ„stwowe zakłady pracy, oni mieli i tak zapłacone czy przerobiliby skrzynie czy nie. To po co siÄ™ przepracowywać, jak nie ma tego w standardowej usłudze?
Ci lepsi mechanicy z takiego ASO po godzinach dorabiali w prywatnych warsztatach, tam to była inna robota i pieniÄ…dze, to i skrzynie z 4 na 5 biegów przerabiali.

36 Data: Kwiecien 02 2017 10:17:54
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Zenek Kapelinder 

Malo wiesz i dorabiasz teorie. Praca w ASO to byl taki sam bonus od zycia jak dostanie w budowlance ciezarowki na benzyne.

37 Data: Kwiecien 02 2017 21:18:28
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: nadir 

W dniu 2017-04-02 o 19:17, Zenek Kapelinder pisze:

Malo wiesz i dorabiasz teorie.

CoĹ› tam wiem, miałem w rodzinie parÄ™ osób i znajomych co to pracowało w ASO, Polmozbycie, albo jeszcze lepiej - CPN przy obecnej A2. CiÄ™żarówka na benzynÄ™ przy tym ostatnim, to był ciul.

Praca w ASO to byl taki sam bonus od
zycia jak dostanie w budowlance ciezarowki na benzyne.

Nie zmienia, to postaci rzeczy, że nikt ponad "normÄ™" nie chciał, bÄ…dĽ nie mógł robić.

38 Data: Kwiecien 02 2017 21:59:16
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: RadoslawF 

W dniu 2017-04-02 o 19:17, Zenek Kapelinder pisze:

Malo wiesz i dorabiasz teorie. Praca w ASO to byl taki sam bonus od zycia jak dostanie w budowlance ciezarowki na benzyne.

Tyle ze ten bonus polegał na dostÄ™pie do części a nie na przekładaniu
skrzyĹ„ biegów w polonezach.


Pozdrawiam

39 Data: Kwiecien 03 2017 15:15:38
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Trybun 

W dniu 2017-04-02 o 17:34, nadir pisze:

W dniu 2017-04-02 o 13:58, Trybun pisze:

Nic podobnego. I nadal mam w tym temacie sporo wÄ…tpliwoĹ›ci. ASO które
przeprowadzało nawet generalne remonty silników, miałoby siÄ™ bać zabrać
za podmianÄ™ skrzyni którÄ… amatorzy potrafili wymienić u siebie na
podwórku...

Ale kto powiedział, że siÄ™ bali? ASO po pierwsze nie wyjdzie poza standardowe procedury, jak samochód opuĹ›cił fabrykÄ™ z czterema biegami, to taki miał pozostać na wieki.
Druga sprawa, to jeżeli masz na myĹ›li ASO FSO czy FSM, to to były zwykłe paĹ„stwowe zakłady pracy, oni mieli i tak zapłacone czy przerobiliby skrzynie czy nie. To po co siÄ™ przepracowywać, jak nie ma tego w standardowej usłudze?
Ci lepsi mechanicy z takiego ASO po godzinach dorabiali w prywatnych warsztatach, tam to była inna robota i pieniÄ…dze, to i skrzynie z 4 na 5 biegów przerabiali.


WłaĹ›ciciel tego FSO dobrze znał kierownika. CzÄ™sto za małe "datki" załatwiał mu części do auta które dla innych "normalnych" klientów były niedostÄ™pne. Na wymianÄ™ skrzyni z jakichĹ› powodów siÄ™ nie zgodził. Można mu wierzyć że faktycznie mogło z tym być za dużo kłopotu, a może miał jakieĹ› inne obiekcje których nie ujawnił. ZresztÄ… to siÄ™ wydaje być w miarÄ™  oczywiste, gdy weĽmiemy pod uwagÄ™ to że żaden mechanik (w innych warsztatach) nie chciał siÄ™ podjąć wymiany.

40 Data: Kwiecien 03 2017 00:07:14
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 2 Apr 2017 13:58:20 +0200, Trybun napisał(a):

W dniu 2017-04-02 o 09:50, mk4 pisze:
On 2017-03-31 14:29, Trybun wrote:

Na ile poważnie można traktować emitowany na tym kanale program "auto
marzeń, kup i zrób"?  Jak ja słyszę o bezproblemowym wkładaniu do
czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, albo o woskowaniu szyb "aby
nabrały połysku" to nie wiem czy mam w ogóle z kim¶ poważnym do
czynienia. Ma ten prowadz±cy o czymkolwiek z mechaniki pojazdowej
pojęcie?


Szukasz dziury w całym ;)

Parę osób odpowiedziało, że to było jak najbardziej możliwe.

A że mechanicy nie chc±? No to nie wiem - znajdĽ takiego co chętnie
np. przełoży turbinę od ARL-a do np. BXE.

A jest to możliwe.

Po prostu nie chc± wchodzić w sprawy, gdzie nie maj± do¶wiadczenia. Po
co to komu póĽniej użerać się z marudnym klientem. A wiadomo kim on jest?


Nic podobnego. I nadal mam w tym temacie sporo w±tpliwo¶ci. ASO które
przeprowadzało nawet generalne remonty silników, miałoby się bać zabrać
za podmianę skrzyni któr± amatorzy potrafili wymienić u siebie na
podwórku...

W ASO to nie musi być problem wiedzy a:
- polityki cenowej. Nie po to przy sprzedaży różnicuje się wersje, żeby
potem sobie je sobie wła¶ciciel przerabiał taniej
- braku procedury. ASO zazwyczaj pracuje wg. ¶cisłych wytycznych producenta
i je¶li procedury zmiany takiej skrzyni nie było, to nie było. ASO to nie
placówka badawcza gdzie się będa doktoryzować z danego zagadnienia.


Je¶li chodzi o wymianę skrzyń biegów, to w Polonezie też wiem że ludzie
_jakie¶_ skrzynie 4 na 5 zmieniali i problemu w tym nie było żadnego, ale
może wcze¶niej były jakie¶ inne, mechanicznie niekompatybilne z następnymi?
Tego nie wiem, a st±d mogłoby pochodzić informacje o tym że były z tym
jakie¶ problemy.


Ogólnie podmiana skrzyni biegów dowolnej, na dowoln± inn± to kwestia
wydłużenia/skrócenia/wymiany wałka sprzęgłowego, dorobienie flanszy
zmieniaj±cej rozstaw otworów mocuj±cych, dobranie tarczy sprzęgła z
dociskiem i ewentualnie wymiana i/lub modyfikacja koła zamachowego w
silniku pod nowy docisk.
To już taki pełen zestaw dla najbardziej niepasuj±cych skrzyń biegów, bo
zazwyczaj w obrębie jednego producenta nie jest to tak skomplikowane.

41 Data: Kwiecien 03 2017 15:16:49
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Trybun 

W dniu 2017-04-03 o 00:07, Tomasz Pyra pisze:


Nic podobnego. I nadal mam w tym temacie sporo w±tpliwo¶ci. ASO które
przeprowadzało nawet generalne remonty silników, miałoby się bać zabrać
za podmianę skrzyni któr± amatorzy potrafili wymienić u siebie na
podwórku...
W ASO to nie musi być problem wiedzy a:
- polityki cenowej. Nie po to przy sprzedaży różnicuje się wersje, żeby
potem sobie je sobie wła¶ciciel przerabiał taniej
- braku procedury. ASO zazwyczaj pracuje wg. ¶cisłych wytycznych producenta
i je¶li procedury zmiany takiej skrzyni nie było, to nie było. ASO to nie
placówka badawcza gdzie się będa doktoryzować z danego zagadnienia.


Je¶li chodzi o wymianę skrzyń biegów, to w Polonezie też wiem że ludzie
_jakie¶_ skrzynie 4 na 5 zmieniali i problemu w tym nie było żadnego, ale
może wcze¶niej były jakie¶ inne, mechanicznie niekompatybilne z następnymi?
Tego nie wiem, a st±d mogłoby pochodzić informacje o tym że były z tym
jakie¶ problemy.


Ogólnie podmiana skrzyni biegów dowolnej, na dowoln± inn± to kwestia
wydłużenia/skrócenia/wymiany wałka sprzęgłowego, dorobienie flanszy
zmieniaj±cej rozstaw otworów mocuj±cych, dobranie tarczy sprzęgła z
dociskiem i ewentualnie wymiana i/lub modyfikacja koła zamachowego w
silniku pod nowy docisk.
To już taki pełen zestaw dla najbardziej niepasuj±cych skrzyń biegów, bo
zazwyczaj w obrębie jednego producenta nie jest to tak skomplikowane.


Jednym słowem chcesz powiedzieć że mogli w cenniku nie mieć ceny na tak± usługę? Trochę to niepoważne, ale i tego nie można wykluczyć.

Nie, nie chodzi o Poldka a FSO 1500 - czyli o następcę "Dużego Fiata", i podmianę w nim starej fiatowskiej 4ki na polonezow± 5kę.

42 Data: Kwiecien 04 2017 00:24:29
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 3 Apr 2017 15:16:49 +0200, Trybun napisał(a):

Jednym słowem chcesz powiedzieć że mogli w cenniku nie mieć ceny na tak±
usługę? Trochę to niepoważne, ale i tego nie można wykluczyć.

No spróbuj dzi¶ pojechać do ASO i zapytaj ile by kosztowały nieseryjne
modyfikacje samochodu.
Powiedzmy choćby przełożenie skrzyni biegów na tak± z innego modelu.

Na 95% grzecznie Ci odmówi±.


Nie, nie chodzi o Poldka a FSO 1500 - czyli o następcę "Dużego Fiata", i
podmianę w nim starej fiatowskiej 4ki na polonezow± 5kę.

No ja rozumiem.
Chodzi mi o to że nie musi to być wcale technicznie skomplikowane żeby
stacja _autoryowana_ tego odmówiła.

43 Data: Kwiecien 04 2017 11:22:43
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Trybun 

W dniu 2017-04-04 o 00:24, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Mon, 3 Apr 2017 15:16:49 +0200, Trybun napisał(a):

Jednym słowem chcesz powiedzieć że mogli w cenniku nie mieć ceny na tak±
usługę? Trochę to niepoważne, ale i tego nie można wykluczyć.
No spróbuj dzi¶ pojechać do ASO i zapytaj ile by kosztowały nieseryjne
modyfikacje samochodu.
Powiedzmy choćby przełożenie skrzyni biegów na tak± z innego modelu.

Na 95% grzecznie Ci odmówi±.

Oj, zupełnie inne czasy. Kiedy¶ w krajowych ASO można było patrzeć co też mechanicy wyprawiaj± z naprawianym autem. Dla przykładu - mniej więcej w tym samym czasie w takiej Austrii można mechanikowi tylko zostawić kluczyki i pój¶ć na kawę, zero wstępu na teren warsztatu (halę napraw). Na dzień dzisiejszy moda z Austrii tamtych lat i u nas zaczęła obowi±zywać, juz nie tylko ASO, ale nawet prywaciarz na mikroskopijn± skalę nie s± wielbicielami widowni  w swoich warsztatach.



Nie, nie chodzi o Poldka a FSO 1500 - czyli o następcę "Dużego Fiata", i
podmianę w nim starej fiatowskiej 4ki na polonezow± 5kę.
No ja rozumiem.
Chodzi mi o to że nie musi to być wcale technicznie skomplikowane żeby
stacja _autoryowana_ tego odmówiła.


Tłumaczyli to trudno¶ciami, skomplikowaniem takiej operacji.

44 Data: Kwiecien 04 2017 23:51:52
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 4 Apr 2017 11:22:43 +0200, Trybun napisał(a):

W dniu 2017-04-04 o 00:24, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Mon, 3 Apr 2017 15:16:49 +0200, Trybun napisał(a):

Jednym słowem chcesz powiedzieć że mogli w cenniku nie mieć ceny na tak±
usługę? Trochę to niepoważne, ale i tego nie można wykluczyć.
No spróbuj dzi¶ pojechać do ASO i zapytaj ile by kosztowały nieseryjne
modyfikacje samochodu.
Powiedzmy choćby przełożenie skrzyni biegów na tak± z innego modelu.

Na 95% grzecznie Ci odmówi±.

Oj, zupełnie inne czasy. Kiedy¶ w krajowych ASO można było patrzeć co
też mechanicy wyprawiaj± z naprawianym autem.

No ale to też inna sprawa.
Bo tu nie chodzi o podej¶cie do klienta, a o to czy oferuj± niestandardowe
usługi takie jak przerabianie wersji wyposażenia.

Chodzi mi o to że nie musi to być wcale technicznie skomplikowane żeby
stacja _autoryowana_ tego odmówiła.


Tłumaczyli to trudno¶ciami, skomplikowaniem takiej operacji.

S±dzę że trafiłe¶ po prostu na jak±¶ miernotę, bo skrzynię biegów to
naprawdę można wymienić.
Te póĽne 125p miały takie same skrzynie jak Polonezy i prawie na pewno były
plug&play.

45 Data: Kwiecien 05 2017 03:37:12
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: Zenek Kapelinder 

To Polonezy mialy takie same skrzynie biegow. Roznica byla w srodku w przelozeniach a nie z gqbarytami, rozstawem srub roznych itp. Plyta podlogowa w miejscu gdzie jest skrzynia jest taka sama od momentu jak 125p dostal wajche zmiany biegow w podlodze. Pierwsze licencyjne mialy wajche przy kierownicy. Roznily sie skrzynie od fiata i poloneza jeszcze tym ze w polonezowskiej byla inna obudowa tylna bo wsadzili do niej inny mechanizm zmiany biegow. Ale to z technicznego punktu widzenia bylo kosmetyka. Jedynym utrudnieniem przy zamianie skrzyn bylo zdobycie elementow wygluszajacych i tapicerki. I z tego powodu wynikala niechec warsztatow do zamian skrzyn biegow.

46 Data: Kwiecien 03 2017 17:18:32
Temat: Re: TVN Turbo
Autor: yabba 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci

Dnia Sun, 2 Apr 2017 13:58:20 +0200, Trybun napisał(a):

W dniu 2017-04-02 o 09:50, mk4 pisze:
On 2017-03-31 14:29, Trybun wrote:

Na ile poważnie można traktować emitowany na tym kanale program "auto
marzeń, kup i zrób"?  Jak ja słyszę o bezproblemowym wkładaniu do
czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, albo o woskowaniu szyb "aby
nabrały połysku" to nie wiem czy mam w ogóle z kim¶ poważnym do
czynienia. Ma ten prowadz±cy o czymkolwiek z mechaniki pojazdowej
pojęcie?


Szukasz dziury w całym ;)

Parę osób odpowiedziało, że to było jak najbardziej możliwe.

A że mechanicy nie chc±? No to nie wiem - znajdĽ takiego co chętnie
np. przełoży turbinę od ARL-a do np. BXE.

A jest to możliwe.

Po prostu nie chc± wchodzić w sprawy, gdzie nie maj± do¶wiadczenia. Po
co to komu póĽniej użerać się z marudnym klientem. A wiadomo kim on jest?


Nic podobnego. I nadal mam w tym temacie sporo w±tpliwo¶ci. ASO które
przeprowadzało nawet generalne remonty silników, miałoby się bać zabrać
za podmianę skrzyni któr± amatorzy potrafili wymienić u siebie na
podwórku...

W ASO to nie musi być problem wiedzy a:
- polityki cenowej. Nie po to przy sprzedaży różnicuje się wersje, żeby
potem sobie je sobie wła¶ciciel przerabiał taniej
- braku procedury. ASO zazwyczaj pracuje wg. ¶cisłych wytycznych producenta
i je¶li procedury zmiany takiej skrzyni nie było, to nie było. ASO to nie
placówka badawcza gdzie się będa doktoryzować z danego zagadnienia.

Tu masz procedury obowi±zuj±ce w ASO Polskiego Fiata w "tamtych latach"

http://www.cda.pl/video/53951858

--
Pozdrawiam,

yabba

TVN Turbo



Grupy dyskusyjne