Grupy dyskusyjne   »   TVP2 Lis-Nowak

TVP2 Lis-Nowak



1 Data: Styczen 14 2013 22:36:51
Temat: TVP2 Lis-Nowak
Autor: szufla 

Niezly ubaw :)

sz.



2 Data: Styczen 14 2013 22:44:04
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: jk 


Użytkownik "szufla"  napisał w wiadomości

Niezly ubaw :)

sz.
Chyba bardziej niż Nowak nie można się pogrążyć...

3 Data: Styczen 15 2013 08:04:01
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-01-14 22:44, jk pisze:

Uďż˝ytkownik "szufla"  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci

Niezly ubaw :)

sz.
Chyba bardziej ni� Nowak nie mo�na si� pogr��y�...

Opowiedzcie, co się działo. A może jest gdzieś materiał wideo?


--
MN

4 Data: Styczen 16 2013 02:15:18
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Excite 

W dniu 2013-01-15 08:04, Marcin N pisze:

Opowiedzcie, co się działo. A może jest gdzieś materiał wideo?

http://www.youtube.com/watch?v=GZNT30vShpI

5 Data: Styczen 16 2013 10:32:40
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-01-16 02:15, Excite pisze:

W dniu 2013-01-15 08:04, Marcin N pisze:
Opowiedzcie, co się działo. A może jest gdzieś materiał wideo?

http://www.youtube.com/watch?v=GZNT30vShpI

Obejrzałem.

Program zmarnowanej szansy. Skupiali się na duperelach.
Ani słowa o karaniu właścicieli pojazdów zamiast sprawców.
Ani słowa o nielegalności pojazdów ITD zatrzymujących się w miejscach niedozwolonych.

Za to Nowak wyskoczył z pomysłem likwidacji zielonych strzałek jako niebezpiecznych. Pewnie nie wie, że w roku, w którym my likwidowaliśmy blaszane strzałki (pod pretekstem nakazu z UE) - Niemcy (o ile dobrze pamiętam) uznali, że te strzałki to świetny pomysł i zaczęli je stosować u siebie.


--
MN

6 Data: Styczen 15 2013 09:57:29
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: WW 

W dniu 2013-01-14 22:36, szufla pisze:

Niezly ubaw :)

sz.

Moim zdaniem p. Lis przegrał.
Był tak pewien swojego "intelektu" i zniewalającego wyglądu a tu trafił na dobrze przygotowanego przeciwnika i sensowne argumenty.
Dał  się zapędzić w kozi róg i dyskutował o tym, o czym to p. Nowak chciał rozmawiać, a ten ominął zgrabnie niebezpieczne dla siebie i fotoradarów pytania i zepchnął p. Lista do defensywy.
Żenada.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik    :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

7 Data: Styczen 15 2013 10:52:54
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: szufla 

Moim zdaniem p. Lis przegrał.
Był tak pewien swojego "intelektu" i zniewalającego wyglądu a tu trafił na dobrze przygotowanego przeciwnika i sensowne argumenty.
Dał  się zapędzić w kozi róg i dyskutował o tym, o czym to p. Nowak chciał rozmawiać, a ten ominął zgrabnie niebezpieczne dla siebie i fotoradarów pytania i zepchnął p. Lista do defensywy.
Żenada.

Zalezy co oceniasz. Czy PR stworzony dla lemingow, czy sens odpowiedzi Nowaka ?
Dla mnie, zenada ale w wykonaniu ministra, wlasnie dlatego, ze nie odpowiedzial na zadne pytanie Lisa.
Nie wiem co ma wyglad do tego, ale skoro zwracasz na to uwage...mial biale skarpetki czy co ?
Nie podobalo mi sie, ze Lis pozwala mu gadac nonstop glupoty, ale chyba przez grzecznosc nie chcial naduzywac wladzy w programie i z tego co pamietam jedynie zwrocil mu uwage, ze nie sa na ty przez co postawil Nowaka troche do pionu :)
Bylo pytanie np. skoro panstwo dba o bezpieczenstwo, dlaczego mozliwa jest zaplata za mandat bez otrzymania punktow ? Odpowiedz Nowaka to obrazek z jaka predkoscia trzeba jechac, zeby samochod zdarzyl sie zatrzymac nie uderzajac w pieszego, czyli 50 jest ok a 65 juz zabija, ale......to tylko dla lemingow, czyli zupelnie od czapy :)
Gdy redaktorek pokazal zdjecia jak Nowak porusza sie po miescie 100km/h, ten zarzucil mu, ze to zdjecie z Faktu. :)
Widac bylo strach w oczach Nowaka, platal sie w zeznaniach bo rzeczywiscie Lis jako redaktor proplatformiany byl mocno agresywny co wywolalo konsternacje w oczach ministra i dobrze.
Ale niech kazdy sam oceni:
http://www.tvp.pl/vod/audycje/publicystyka/tomasz-lis-na-zywo/wideo/14012013/9750636


sz.

8 Data: Styczen 15 2013 11:54:53
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Zalezy co oceniasz. Czy PR stworzony dla lemingow, czy sens odpowiedzi
Nowaka ? Dla mnie, zenada ale w wykonaniu ministra, wlasnie dlatego,
ze nie odpowiedzial na zadne pytanie Lisa.

z tego co zrozumiałem WW - oceniał sens. Nie wiem czy słusznie - nie
widziałem.
Ale jak prowadzący nie odpowiada na pytanie trzeba mu przerwać - chyba
mistrzem jest tutaj p. Olejnik  :)

Nie wiem co ma wyglad do tego, ale skoro zwracasz na to uwage...mial
biale skarpetki czy co ?

Chyban ie zrozumiałeś. WW pisał o pewności siebie Lisa a nie o wpływie
wyglądu na wizerunek.

Nie podobalo mi sie, ze Lis pozwala mu gadac nonstop glupoty, ale
chyba przez grzecznosc nie chcial naduzywac wladzy w programie i z
tego co pamietam jedynie zwrocil mu uwage, ze nie sa na ty przez co
postawil Nowaka troche do pionu :) Bylo pytanie np. skoro panstwo dba
o bezpieczenstwo, dlaczego mozliwa jest zaplata za mandat bez
otrzymania punktow ?

Ja jestem wielkim przeciwnikiem tego co sie dzieje na drogach (również w
kontekście radarów) ale rozmawiajmy stosując sensowne argumenty.
Przecież wszyscy wiedzą, dlaczego można zapłącić bez punktów.
Zresztą to nie ma większego znaczenia. Przecież jak ktoś ma problemy z
punktami to jaki problem dogadać się z kimś aby wziął punkty na siebie?


Odpowiedz Nowaka to obrazek z jaka predkoscia
trzeba jechac, zeby samochod zdarzyl sie zatrzymac nie uderzajac w
pieszego, czyli 50 jest ok a 65 juz zabija, ale......to tylko dla
lemingow, czyli zupelnie od czapy :)

Polecam artykuł z jednego z ostatnich newsweeków o tym, kim jest leming...
Może przestaniesz powtarzać w pejoratywnym znaczeniu to określenie kilka
razy w poście.
Już po pierwszym dałeś znać, co myślisz o wyborcach PO.

Gdy redaktorek pokazal zdjecia
jak Nowak porusza sie po miescie 100km/h, ten zarzucil mu, ze to
zdjecie z Faktu. :)

No tak, ale znów - czepianie się że Nowak CZy Kurski jadą za szybko podczas
kiedy wszyscy chcą jeżdzićszybko to chyba lekka hipokryzja.
To że politycy są hipokrytami - rozumiem.
Ale że cała reszta również?


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z
książki, nie stosuj systemu Braille'a."  T. Bernard

9 Data: Styczen 15 2013 16:43:58
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: WW 

W dniu 2013-01-15 12:54, Budzik pisze:

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Zalezy co oceniasz. Czy PR stworzony dla lemingow, czy sens odpowiedzi
Nowaka ? Dla mnie, zenada ale w wykonaniu ministra, wlasnie dlatego,
ze nie odpowiedzial na zadne pytanie Lisa.

z tego co zrozumiałem WW - oceniał sens. Nie wiem czy słusznie - nie
widziałem.
Ale jak prowadzący nie odpowiada na pytanie trzeba mu przerwać - chyba
mistrzem jest tutaj p. Olejnik  :)

Prowadzący po prostu nie przygotował się do zadawania pytań.
Długie, złożone pytanie pozwala politykowi, mistrzowi w unikaniu konkretów, na lawirowania. Natomiast proste, celne pytania punktują polityka. Na proste pytania musi udzielić prostej odpowiedzi. Umiejętność przygotowania właśnie takich pytań, to najwyższa szkoła jazdy dziennikarskiej, niedostępna naszym żurnalistom/celebrytą jak p. Lis czy p. Olejnik. Pani Olejnik też nie umie zadawać prostych pytań, ale stosuje chamską metodę przerywania mówiącemu, co mnie się też nie podoba.

Szkoda, że p. Lis ośmieszył tym pożyteczna skądinąd akcje przeciwradarową.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik     :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

10 Data: Styczen 15 2013 17:05:47
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-01-15 16:43, WW pisze:

Prowadzący po prostu nie przygotował się do zadawania pytań.
Długie, złożone pytanie pozwala politykowi, mistrzowi w unikaniu
konkretów, na lawirowania.

Lis uwielbia słuchać swojego głosu. Często tak się plącze w tych zawiłych zdaniach, że przykro się go słucha.


--
MN

11 Data: Styczen 16 2013 00:55:02
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Zalezy co oceniasz. Czy PR stworzony dla lemingow, czy sens
odpowiedzi Nowaka ? Dla mnie, zenada ale w wykonaniu ministra,
wlasnie dlatego, ze nie odpowiedzial na zadne pytanie Lisa.

z tego co zrozumiałem WW - oceniał sens. Nie wiem czy słusznie - nie
widziałem.
Ale jak prowadzący nie odpowiada na pytanie trzeba mu przerwać -
chyba mistrzem jest tutaj p. Olejnik  :)

Prowadzący po prostu nie przygotował się do zadawania pytań.
Długie, złożone pytanie pozwala politykowi, mistrzowi w unikaniu
konkretów, na lawirowania. Natomiast proste, celne pytania punktują
polityka. Na proste pytania musi udzielić prostej odpowiedzi.
Umiejętność przygotowania właśnie takich pytań, to najwyższa szkoła
jazdy dziennikarskiej, niedostępna naszym żurnalistom/celebrytą jak p.
Lis czy p. Olejnik.

hmm, akurat Lis zawsze zadaje długie rozbudowane pytania, ale Ojelnik?

Pani Olejnik też nie umie zadawać prostych pytań,
ale stosuje chamską metodę przerywania mówiącemu, co mnie się też nie
podoba.

Też się czasami nad tym zastanawiam.
Powiedz mi, uważasz, że jak polityk rozpoczyna swoją tyradę nie na temat,
powtarzając banialuki i utarte dania po raz 10 to należy wysłuchać go do
końca?
 

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo
jest uświadomoć sobie, że w gruncie rzeczy patrzymy na ich genitalia"

12 Data: Styczen 16 2013 03:08:19
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Excite 

W dniu 2013-01-16 01:55, Budzik pisze:

Powiedz mi, uważasz, że jak polityk rozpoczyna swoją tyradę nie na temat,
powtarzając banialuki i utarte dania po raz 10 to należy wysłuchać go do
końca?

Odpowiedź zależy czy odpowiadający na to pytanie wierzy w te banialuki czy też myśli logicznie :) Ewentualnie nie wierzy w te banialuki ale idą one w parze z jego poglądami politycznymi więc i tak będzie na nie dla Lisa.

13 Data: Styczen 15 2013 20:48:21
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Aron 

W Polsce samochod jest przedluzeniem penisa, facet bez kompleksow
seksualnych moze wytrzymac jakos te 50 w zabudowanym.

14 Data: Styczen 16 2013 06:55:01
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

W Polsce samochod jest przedluzeniem penisa, facet bez kompleksow
seksualnych moze wytrzymac jakos te 50 w zabudowanym.

Kolejna bzdura... To jest twój wkład w dyskusję?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jeżeli skupisz uwagę tylko na własnej racji, wyzwalasz przeciwne ci siły,
które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

15 Data: Styczen 16 2013 10:00:59
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Cavallino 


Uzytkownik "Aron"  napisal w wiadomosci grup

W Polsce samochod jest przedluzeniem penisa, facet bez kompleksow
seksualnych moze wytrzymac jakos te 50 w zabudowanym.

KAPELUSZ PLONK

16 Data: Styczen 16 2013 12:35:56
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Smok Eustachy 

W dniu 16.01.2013 10:00, Cavallino pisze:


Uzytkownik "Aron"  napisal w
wiadomosci grup


W Polsce samochod jest przedluzeniem penisa, facet bez kompleksow
seksualnych moze wytrzymac jakos te 50 w zabudowanym.

KAPELUSZ PLONK
Swoja drogą powinni zacząć od wyciągnięcia tego Faktu jak to Nowak pruł
po Warszawie ponad 100.

17 Data: Styczen 16 2013 18:54:50
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Swoja drogą powinni zacząć od wyciągnięcia tego Faktu jak to Nowak pruł
po Warszawie ponad 100.

Żeby udowodnić, że zachowuje się jak zwykły obywatel?
BTW słyszeliście jak ostatnio Ziobro stwierdził, że o 14 ma konferencję w
Polsce, o 17 obrady Parlamentu Europejskiego, leci samolotem przez Niemcy
(ląduje 200 km od celu) i zdąży? :) Ten to musi zapierdalać...


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Każdy człowiek ma jakiegoś fioła, ale zdaje się, że największym
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

18 Data: Styczen 16 2013 04:54:52
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Powiedz mi, uważasz, że jak polityk rozpoczyna swoją tyradę nie na
temat, powtarzając banialuki i utarte dania po raz 10 to należy
wysłuchać go do końca?

Odpowiedź zależy czy odpowiadający na to pytanie wierzy w te banialuki
czy też myśli logicznie :) Ewentualnie nie wierzy w te banialuki ale
idą one w parze z jego poglądami politycznymi więc i tak będzie na nie
dla Lisa.

???
Zależy od problemu.
Przykładowo ja wierzę, że p. Terlikowski wierzy w to, że eutanazja to
morderstwo. Natomiast jego argumentacja to już czysta polityczna
kalkulacja.

Ale jeżeli chodzi o radary, to tutaj już jest czysty populizm.
Był za czasów PO w opozycji, jest jeszcze większy obecnie bo już każdej
strony (widzieli Palikota w Kropce?)

Tyle tylko że posądzanie polityków o głupotę to jest przejaw braku zdrowego
rozsądku.
Jeżeli polityk mówi, że wierzy w "A", to tak naprawdę to czy wierzy czy nie
wierzy w "A" nie ma znaczenia. Natomiast ważne jest, że wierzy że to że A
jest najlepsze dla niego lub jego partii.


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze
braku władzy."   Niels Bohr

19 Data: Styczen 15 2013 14:57:08
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: megrims 

W dniu 2013-01-14 22:36, szufla pisze:

Niezly ubaw :)

sz.
Dałem rady to obejrzeć. Jak zaczął czytać
tą książkę i z tym Adasiem co miał wykładzinę
z zygzakiem mc quinem to już był żal.pl

Ktoś tak nawiedzony nie powinien być ministrem.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

20 Data: Styczen 15 2013 17:10:09
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: szufla 

Dałem rady to obejrzeć. Jak zaczął czytać
tą książkę i z tym Adasiem co miał wykładzinę
z zygzakiem mc quinem to już był żal.pl

Ja bym za te czytanie ksiazeczki  na miejscu Lisa po prostu kazal mu wypierd..... ze studia :)

sz.

21 Data: Styczen 15 2013 20:35:25
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: megrims 

W dniu 2013-01-15 17:10, szufla pisze:

Dałem rady to obejrzeć. Jak zaczął czytać
tą książkę i z tym Adasiem co miał wykładzinę
z zygzakiem mc quinem to już był żal.pl

Ja bym za te czytanie ksiazeczki  na miejscu Lisa po prostu kazal mu
wypierd..... ze studia :)

sz.
No wstyd dla tego rządu. Po prostu zaniemówiłem z wrażenia.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

22 Data: Styczen 15 2013 20:45:03
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: venioo@interia.pl 

W dniu 2013-01-15 20:35, megrims pisze:

W dniu 2013-01-15 17:10, szufla pisze:
Dałem rady to obejrzeć. Jak zaczął czytać
tą książkę i z tym Adasiem co miał wykładzinę
z zygzakiem mc quinem to już był żal.pl

Ja bym za te czytanie ksiazeczki  na miejscu Lisa po prostu kazal mu
wypierd..... ze studia :)

sz.
No wstyd dla tego rządu. Po prostu zaniemówiłem z wrażenia.




Po prostu po raz kolejny szczyt kłamstwa i hipokryzji. Co minister otwiera usta - to kłamie. (proponuje zobaczyc na zmieleni.pl jak minister po prostu po przedstawieniu FAKTÓW uciekł!)
Ta bajka o biednym dziecku zabitym przez szaleńca i wykresy całkiem z czapy, opracowane przez wybitnych specjalistów - normalnie przypomniały mi się czasy mojej komunistycznej podstawówki.

--
venioo

23 Data: Styczen 16 2013 00:19:30
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: scobowski 

W dniu 2013-01-14 22:36, szufla pisze:

Niezly ubaw :)

sz.

Zagadał Lisa ;)
nowak przygotował sobie ładne, okrągłe formułki, a jest odporny na tyle, że nie dał sobie przerwać :)

Takich ludzi trzeba do walki o ważne sprawy, ale ...
kuurva: co to za państwo, które (dla mojego, wyimaginowanego bezpieczeństwa) robi ze mnie dojną krowę i wmawia mi, że jestem mordercą, bo woli zarabiać na deficytowy znów ZUS (czemu go wciąż nie zlikwidowano??) zamiast oddzielić ciągi kołowie od pieszych - dlatego tylko, że nie zgadzam się na ograniczenia do 40km/h na trzypasmówkach.

Idźta wch*j z takim rządem i ministrem transportu.
Jeszcze trochę się lemingi dadzą podoić - może jeszcze jedną kadencję..
Ale jak przyjdzie rewolucja, to ja mam nadzieję, że masztów fotoradarowych będzie już 460+ - jak się na każdym przymocuje pętelkę, to będzie wsam raz :)
Rezerwuję sobie funkcję wykopywacza stołeczka ;)

24 Data: Styczen 16 2013 00:52:04
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello scobowski,

Wednesday, January 16, 2013, 12:19:30 AM, you wrote:

[...]

bezpieczeństwa) robi ze mnie dojną krowę i wmawia mi, że jestem
mordercą, bo woli zarabiać na deficytowy znów ZUS (czemu go wciąż nie
zlikwidowano??)

A ty juz zlikwidowałeś swoich dziadków i rodziców? Bo ja sobie cięzko
zapracowanej emerytury zabrać nie dam (o ile do niej dożyję).

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

25 Data: Styczen 16 2013 01:12:19
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: scobowski 

W dniu 2013-01-16 00:52, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello scobowski,

Wednesday, January 16, 2013, 12:19:30 AM, you wrote:

[...]

bezpieczeństwa) robi ze mnie dojną krowę i wmawia mi, że jestem
mordercą, bo woli zarabiać na deficytowy znów ZUS (czemu go wciąż nie
zlikwidowano??)

A ty juz zlikwidowałeś swoich dziadków i rodziców? Bo ja sobie cięzko
zapracowanej emerytury zabrać nie dam (o ile do niej dożyję).

[...]

Dziadkowie dawno nie żyją (pułkownik 17 i 19 płk ułanów wlkp, googlaj :) +babcia, co się wojnie i komunistom nie dała), starzy: własnym garbem sobie emerytury wypracowali, na to co zus wypłaci nie liczą i nie muszą ;)

Psiocz sobie, ale uważam, że instytucja kradnąca 50% zarobków KAŻDEGO pracującego na etacie obywatela (i znaczny % przychodów tych zaradniejszych) nie ma prawa istnieć, jeśli te pieniądze znikają w czarnej dupie :)
Każdy powinien móc zrezygnować z tej złodziejskiej instytucji i opłacać sobie komercyjne ubezpieczenie, dzięki któremu będzie mógł skorzystać z uśmiechniętego i KOMPETENTNEGO lekarza, a na starość będzie miał z czego żyć :)
Na dzień dzisiejszy - takie usługi/ubezpieczenia są 5-10x tańsze, niż zus ;)

26 Data: Styczen 16 2013 10:16:00
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello scobowski,

Wednesday, January 16, 2013, 1:12:19 AM, you wrote:

bezpieczeństwa) robi ze mnie dojną krowę i wmawia mi, że jestem
mordercą, bo woli zarabiać na deficytowy znów ZUS (czemu go wciąż nie
zlikwidowano??)
A ty juz zlikwidowałeś swoich dziadków i rodziców? Bo ja sobie cięzko
zapracowanej emerytury zabrać nie dam (o ile do niej dożyję).
Dziadkowie dawno nie żyją (pułkownik 17 i 19 płk ułanów wlkp, googlaj :)
+babcia, co się wojnie i komunistom nie dała), starzy: własnym garbem
sobie emerytury wypracowali, na to co zus wypłaci nie liczą i nie muszą ;)

Nie każdy ma taki komfort.

Psiocz sobie, ale uważam, że instytucja kradnąca 50% zarobków KAŻDEGO

Ejże, policz uczciwie!

[...]

Każdy powinien móc zrezygnować z tej złodziejskiej instytucji i opłacać
sobie komercyjne ubezpieczenie,

A kto ma opłacić mi i milionom innych, którzy nie mają najmniejszej
szansy zgromadzić czegokolwiek komercyjnie a przez całe dorosłe zycie
uczciwie płacili składki, opłacajac emerytury poprzedniego pokolenia?

dzięki któremu będzie mógł skorzystać z
uśmiechniętego i KOMPETENTNEGO lekarza,

Ale czemu mieszasz ZUS do lekarzy? ZUS jedynie pośredniczy w
przekazywaniu składki na ubezpieczenie zdrowotne do NFZ. I na tym
kończy się jego rola.

a na starość będzie miał z czego żyć :) Na dzień dzisiejszy - takie
usługi/ubezpieczenia są 5-10x tańsze, niż zus ;)

Nie masz pojęcia, za co płacisz, płacąc na ZUS. Mieszasz w jednym
garnku wiele świadczeń i demagogicznie wyciągasz z niego tylko jedno.

Disclaimer: doskonale zdaję sobie sprawę, że ZUS to Zakład Utylizacji
Szmalu ale jak na razie nikt nie wymyslił REALNEJ alternatywy, która
by nie wymagała eksterminacji 1/3 narodu.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

27 Data: Styczen 16 2013 10:27:00
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Cavallino 


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Każdy powinien móc zrezygnować z tej złodziejskiej instytucji i opłacać
sobie komercyjne ubezpieczenie,

A kto ma opłacić mi i milionom innych, którzy nie mają najmniejszej
szansy zgromadzić czegokolwiek komercyjnie a przez całe dorosłe zycie
uczciwie płacili składki, opłacajac emerytury poprzedniego pokolenia?

I źle wybierała na wyborach.
Inwestycja jak każda inna - nie udała się, więc kasy nie ma.
To że ktoś był głupi i zmarnował swoją kasę - to już jego problem.
Za czasy PRL budżet powinien emerytury wypłacić, ale już za późniejsze - w życiu.

28 Data: Styczen 16 2013 11:42:22
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: J.F 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

A kto ma opłacić mi i milionom innych, którzy nie mają najmniejszej
szansy zgromadzić czegokolwiek komercyjnie a przez całe dorosłe zycie
uczciwie płacili składki, opłacajac emerytury poprzedniego pokolenia?

I źle wybierała na wyborach.
Inwestycja jak każda inna - nie udała się, więc kasy nie ma.
To że ktoś był głupi i zmarnował swoją kasę - to już jego problem.
Za czasy PRL budżet powinien emerytury wypłacić, ale już za późniejsze - w życiu.

Problem w tym ze w pozniejszych latach to ZUS wyplacal emerytom z PRL.
Ale pracownik skladke placil.
Oczywiscie mozna by nakazac aby ZUS jego skladki gromadzil na osobnych kontach, a starym emerytom placic z budzetu ... czyli pracownik musialby tak naprawde dwie skladki placic :-)

Dodaj to tego zerowe doswiadczenie ZUS w inwestowaniu ... wiec moze lepiej zeby on zadnych pieniedzy nie gromadzil.
No i proces masz ciagly - ktos przepracowal 30 lat w komunie i 10 za nowego ustroju, to jak mu placic ?
I dodaj do tego IIws - przyszedl rok 45, emeryci byli, a odlozonego przez nich kapitalu juz nie..
I dodaj przewidywane srednie zarobki w przyszlosci.

Taki ZUS to nieglupi pomysl, o ile dobrze prowadzony :-)

J.

29 Data: Styczen 16 2013 12:00:32
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
A kto ma opłacić mi i milionom innych, którzy nie mają najmniejszej
szansy zgromadzić czegokolwiek komercyjnie a przez całe dorosłe zycie
uczciwie płacili składki, opłacajac emerytury poprzedniego pokolenia?

I źle wybierała na wyborach.
Inwestycja jak każda inna - nie udała się, więc kasy nie ma.
To że ktoś był głupi i zmarnował swoją kasę - to już jego problem.
Za czasy PRL budżet powinien emerytury wypłacić, ale już za późniejsze - w życiu.

Problem w tym ze w pozniejszych latach to ZUS wyplacal emerytom z PRL.

Tym bardziej był sobie czas uświadomić, że to zwykły podatek, a nie przyszła emerytura.

Ale pracownik skladke placil.

Nie pracownik, tylko pracodawca.
No i można było reagować, umowy dzisiaj zwane śmieciowymi mają swoje plusy.

No i proces masz ciagly - ktos przepracowal 30 lat w komunie i 10 za nowego ustroju, to jak mu placic ?

Najniższą rzecz jasna.

I dodaj do tego IIws - przyszedl rok 45, emeryci byli, a odlozonego przez nich kapitalu juz nie..
I dodaj przewidywane srednie zarobki w przyszlosci.

Taki ZUS to nieglupi pomysl, o ile dobrze prowadzony :-)

I o ile następne pokolenia będą bardziej liczne niż poprzednie.
Na co się niestety nie zanosi.

30 Data: Styczen 16 2013 10:51:25
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: J.F 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w

dzięki któremu będzie mógł skorzystać z
uśmiechniętego i KOMPETENTNEGO lekarza,

Ale czemu mieszasz ZUS do lekarzy? ZUS jedynie pośredniczy w
przekazywaniu składki na ubezpieczenie zdrowotne do NFZ. I na tym
kończy się jego rola.

ZUS czy US ?
bo skladka na NFZ to chyba z podatku dochodowego idzie, a ZUS to moze emerytom i rencistom posredniczyc ..


J.

31 Data: Styczen 16 2013 11:20:37
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F,

Wednesday, January 16, 2013, 10:51:25 AM, you wrote:

dzięki któremu będzie mógł skorzystać z
uśmiechniętego i KOMPETENTNEGO lekarza,
Ale czemu mieszasz ZUS do lekarzy? ZUS jedynie pośredniczy w
przekazywaniu składki na ubezpieczenie zdrowotne do NFZ. I na tym
kończy się jego rola.
ZUS czy US ?

ZUS.

bo skladka na NFZ to chyba z podatku dochodowego idzie,

Z niczego nie idzie. Jest odliczane z podatku dochodowego ale płaci
się na konto ZUS. I uwzględnia w deklaracji składanej do ZUS co
miesiąc.

a ZUS to moze emerytom i rencistom posredniczyc ..

A pracownikom niby nie? Czyzbyś zapomniał o zasiłkach chorobowych,
rodzinnych itd.?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

32 Data: Styczen 16 2013 11:57:02
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w
dzięki któremu będzie mógł skorzystać z
uśmiechniętego i KOMPETENTNEGO lekarza,

Ale czemu mieszasz ZUS do lekarzy? ZUS jedynie pośredniczy w
przekazywaniu składki na ubezpieczenie zdrowotne do NFZ. I na tym
kończy się jego rola.

ZUS czy US ?

ZUS.

bo skladka na NFZ to chyba z podatku dochodowego idzie

Nie.
Od podatku jest odliczana, ale i tak nie cała.
Zbiera ją ZUS.

33 Data: Styczen 16 2013 10:26:08
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2013-01-16 01:12, scobowski pisze:

Psiocz sobie, ale uważam, że instytucja kradnąca 50% zarobków KAŻDEGO pracującego na etacie obywatela (i znaczny % przychodów tych zaradniejszych) nie ma prawa istnieć, jeśli te pieniądze znikają w czarnej dupie :)
Każdy powinien móc zrezygnować z tej złodziejskiej instytucji i opłacać sobie komercyjne ubezpieczenie, dzięki któremu będzie mógł skorzystać z uśmiechniętego i KOMPETENTNEGO lekarza, a na starość będzie miał z czego żyć :)
Na dzień dzisiejszy - takie usługi/ubezpieczenia są 5-10x tańsze, niż zus ;)

A co ma ZUS do ubezpieczenia zdrowotnego?

BTW pokaż mi jedno komercyjne, które obejmie wszelkie operacje ratujące życie, przeszczepy,
długotrwałe hospitalizacje, nowotwory, chemię, dializy itd. I obejmie całą rodzinę.
I będzie 10x tańsze od składki na NFZ przeciętnego Kowalskiego.

Bo wiesz, ja mam takie prywatne ubezpieczenie. W "wiodącej" polskiej firmie. Czysto, przyjemnie,
umawiasz się na godzinkę, kolejka minimalna. Bardzo fajne, jeśli chodzi o zwolnienie na katar.
Ale już dostać się do _dobrego_ ginekologa, to ciężko. Do dobrego pediatry też. Bo z reguły
ci lepsi, oblegani, to są tam tylko gościnnie, np. raz na tydzień, a główny cel ich
obecności polega na tym, że znane nazwisko widnieje na liście "naszych specjalistów".
Ci, co siedzą tam na stałe, to często młodzi bez doświadczenia, co robią za grosze,
oraz osoby o słabej opinii. W rezultacie, mimo tego całego pakietu, i tak wiele
wizyt robimy w państwowej przychodni (zupelnie niezłej, mimo że zamiast marmurów
jest tylko linoleum), albo zupełnie prywatnie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

34 Data: Styczen 16 2013 11:02:05
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: LEPEK 

W dniu 2013-01-16 01:12, scobowski pisze:

uważam, że instytucja kradnąca 50% zarobków KAŻDEGO
pracującego na etacie obywatela (i znaczny % przychodów tych
zaradniejszych) nie ma prawa istnieć, jeśli te pieniądze znikają w
czarnej dupie :)
Każdy powinien móc zrezygnować z tej złodziejskiej instytucji i opłacać
sobie komercyjne ubezpieczenie, dzięki któremu będzie mógł skorzystać z
uśmiechniętego i KOMPETENTNEGO lekarza, a na starość będzie miał z czego
żyć :)
Na dzień dzisiejszy - takie usługi/ubezpieczenia są 5-10x tańsze, niż
zus ;)

To wyemigruj tam, gdzie ten wskaźnik jest niższy. Tyle, że będziesz musiał omijać m. in. Szwecję, Belgię, Norwegię, Danię, Szwajcarię, Austrię, Holandię, Finlandię...
Masz jeszcze inne wyjście - możesz zostać marynarzem. Oni funkcjonują w znakomitej większości na takiej zasadzie, że pracują na kontraktach zawieranych z zagraniczną firmą, ale nie płacą ubezpieczeń w PL.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE   sedan  '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan  '01

35 Data: Styczen 16 2013 08:28:20
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Liwiusz 

W dniu 2013-01-16 00:52, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello scobowski,

Wednesday, January 16, 2013, 12:19:30 AM, you wrote:

[...]

bezpieczeństwa) robi ze mnie dojną krowę i wmawia mi, że jestem
mordercą, bo woli zarabiać na deficytowy znów ZUS (czemu go wciąż nie
zlikwidowano??)

A ty juz zlikwidowałeś swoich dziadków i rodziców? Bo ja sobie cięzko
zapracowanej emerytury zabrać nie dam (o ile do niej dożyję).

Przepraszam, jakiej? Bo na pewno nie zapracowanej.

--
Liwiusz

36 Data: Styczen 16 2013 10:41:37
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Liwiusz,

Wednesday, January 16, 2013, 8:28:20 AM, you wrote:

bezpieczeństwa) robi ze mnie dojną krowę i wmawia mi, że jestem
mordercą, bo woli zarabiać na deficytowy znów ZUS (czemu go wciąż nie
zlikwidowano??)
A ty juz zlikwidowałeś swoich dziadków i rodziców? Bo ja sobie cięzko
zapracowanej emerytury zabrać nie dam (o ile do niej dożyję).
Przepraszam, jakiej? Bo na pewno nie zapracowanej.

Znaczy niby co? Ukradzionej?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

37 Data: Styczen 16 2013 11:25:28
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Liwiusz 

W dniu 2013-01-16 10:41, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello Liwiusz,

Wednesday, January 16, 2013, 8:28:20 AM, you wrote:

bezpieczeństwa) robi ze mnie dojną krowę i wmawia mi, że jestem
mordercą, bo woli zarabiać na deficytowy znów ZUS (czemu go wciąż nie
zlikwidowano??)
A ty juz zlikwidowałeś swoich dziadków i rodziców? Bo ja sobie cięzko
zapracowanej emerytury zabrać nie dam (o ile do niej dożyję).
Przepraszam, jakiej? Bo na pewno nie zapracowanej.

Znaczy niby co? Ukradzionej?

Tak po prawdzie to wyżebranej.

Bo to, co dostaje emeryt to jest to, co mu Pan łaskawie daje, a nie co sobie wypracował.

To, co wypracował, zostało w Wielkich Budowlach Socjalizmu, albo (trochę później) zostało natychmiast wydane na ówczesnych emerytów.

--
Liwiusz

38 Data: Styczen 16 2013 09:59:50
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Cavallino 


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup

Hello scobowski,

Wednesday, January 16, 2013, 12:19:30 AM, you wrote:

[...]

bezpieczeństwa) robi ze mnie dojną krowę i wmawia mi, że jestem
mordercą, bo woli zarabiać na deficytowy znów ZUS (czemu go wciąż nie
zlikwidowano??)

A ty juz zlikwidowałeś swoich dziadków i rodziców? Bo ja sobie cięzko
zapracowanej emerytury zabrać nie dam (o ile do niej dożyję).

Zgłoś się po nią do tych u których ją wypracowywałeś, a nie do nas.

39 Data: Styczen 16 2013 11:02:40
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2013-01-16 00:52, RoMan Mandziejewicz pisze:

A ty juz zlikwidowałeś swoich dziadków i rodziców? Bo ja sobie cięzko
zapracowanej emerytury zabrać nie dam (o ile do niej dożyję).

Miło jest mówić sobie, że emerytura to jest coś na co zapracowaliśmy.
Ale jest to stwierdzenie bardziej "godnościowe" niż realne.
W istocie jest to świadczenie społeczne, rodzaj parapodatku, obciążającego obecnie pracujących
na rzecz tych, którzy pracowali dawniej. Zwłaszcza w starym systemie, gdzie związek między sumą
wniesionych składek a sumą wypłat, jest zbyt luźny, aby można było sobie uczciwie powiedzieć:
to moje pieniądze, zapracowałem na nie.

Jest to jeszcze bardziej jaskrawe, jeśli się pomyśli że obecni młodzi, odkładając znacznie
wyższe procentowo składki, otrzymają finalnie znacznie niższe emerytury (% zastąpienia).
Czyżby niewystarczająco zapracowali? Wyzysk pokoleniowy...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

40 Data: Styczen 16 2013 11:26:28
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Jakub,

Wednesday, January 16, 2013, 11:02:40 AM, you wrote:

A ty juz zlikwidowałeś swoich dziadków i rodziców? Bo ja sobie cięzko
zapracowanej emerytury zabrać nie dam (o ile do niej dożyję).

[...]

Wyzysk pokoleniowy...

Oczywiście, że wyzysk pokoleniowy. Ale masz lepszy pomysł bez
likwidacji 1/3 społeczeństwa? Bo ja nie :(

Się od lat juz ponad 20, od kiedy zawodowo musiałem się zainteresować
tym, co to płaca, podatki, składki głowię nad tym, skąd wziąć
pieniądze na załatanie rosnącej dziury emerytalnej. Ryczałem ze
śmiechu, jak dawno temu próbowano sobie wmawiać, że mozna to zrobić
wpływami z prywatyzacji.

Niestety - jedynym wyjściem jest ZWIĘKSZENIE SKŁADEK. Tak, żeby
kolejne pokolenia coraz więcej zbierały na własny kapitał emerytalny i
nie trzebaby zagłodzić aktualnych emerytów.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

41 Data: Styczen 16 2013 11:30:33
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Liwiusz 

W dniu 2013-01-16 11:26, RoMan Mandziejewicz pisze:

> Oczywiście, że wyzysk pokoleniowy. Ale masz lepszy pomysł bez
> likwidacji 1/3 społeczeństwa? Bo ja nie

Można podwyższyć wiek emerytalny. Na początek tak z 73 lata byłoby ok. W miarę postępów socjalizmu wiek oczywiście się powiększy.

Wówczas dojdziemy do konsensusu - emerytur nie trzeba będzie likwidować, zatem nie będzie się to wiązało z "likwidacją emerytów" (aczkolwiek pomysł, że likwidacja emerytur oznacza likwidację emerytów jest paradny:), a wypłaty znacznie się ograniczą.

Takie pytanie dla poprawienia jakości myślenia - zlikwidowano emerytury pomiędzy 60 a 67 rokiem życia. Czy wiązało się to z jakąkolwiek "likwidacją" części społeczeństwa?

jedynym wyjściem jest

To akurat nieprawda, ale może skończmy ten OT :)

--
Liwiusz

42 Data: Styczen 16 2013 12:51:02
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Liwiusz,

Wednesday, January 16, 2013, 11:30:33 AM, you wrote:

>> Oczywiście, że wyzysk pokoleniowy. Ale masz lepszy pomysł bez
>> likwidacji 1/3 społeczeństwa? Bo ja nie

Można podwyższyć wiek emerytalny. Na początek tak z 73 lata byłoby ok. W
miarę postępów socjalizmu wiek oczywiście się powiększy.

Jasne. A skąd weźniesz prace dla staruszków? I skad weźmiesz na
wypłaty swiadczeń chorobowych dla nich?

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

43 Data: Styczen 16 2013 13:45:02
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Liwiusz 

W dniu 2013-01-16 12:51, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello Liwiusz,

Wednesday, January 16, 2013, 11:30:33 AM, you wrote:

  >> Oczywiście, że wyzysk pokoleniowy. Ale masz lepszy pomysł bez
  >> likwidacji 1/3 społeczeństwa? Bo ja nie
Można podwyższyć wiek emerytalny. Na początek tak z 73 lata byłoby ok. W
miarę postępów socjalizmu wiek oczywiście się powiększy.

Jasne. A skąd weźniesz prace dla staruszków? I skad weźmiesz na
wypłaty swiadczeń chorobowych dla nich?

Nie bardzo rozumiem, dlaczego to pytanie kierujesz do mnie.

Ale pewnie z tych samych pieniędzy, dla przykładu z których teraz to wszystko będzie gwarantować się (czy aby na pewno, kolego?)  60-67 latkom.

Po prostu próbuję uświadomić Ci, że teza, iż brak emerytur = likwidacja części społeczeństwa jest zasadniczo fałszywa, skoro zlikwidowano emerytury dla pewnej grupy wiekowej i nie uznawane jest to za likwidację tych ludzi.

--
Liwiusz

44 Data: Styczen 16 2013 14:00:47
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Liwiusz,

Wednesday, January 16, 2013, 1:45:02 PM, you wrote:

  >> Oczywiście, że wyzysk pokoleniowy. Ale masz lepszy pomysł bez
  >> likwidacji 1/3 społeczeństwa? Bo ja nie
Można podwyższyć wiek emerytalny. Na początek tak z 73 lata byłoby ok. W
miarę postępów socjalizmu wiek oczywiście się powiększy.
Jasne. A skąd weźniesz prace dla staruszków? I skad weźmiesz na
wypłaty swiadczeń chorobowych dla nich?
Nie bardzo rozumiem, dlaczego to pytanie kierujesz do mnie.

Bo stawiasz dzikie tezy.

Ale pewnie z tych samych pieniędzy, dla przykładu z których teraz to
wszystko będzie gwarantować się (czy aby na pewno, kolego?)  60-67 latkom.

Ale zdajesz sobie sprawę, że na razie skutki "reformy" nie sa
odczuwalne? Nie zmieniono granicy z dnia na dzień. Dopiero za kilka
lat beda widoczne efekty _stopniowego_ przesuwania wieku emetytalnego.

Po prostu próbuję uświadomić Ci, że teza, iż brak emerytur = likwidacja
części społeczeństwa jest zasadniczo fałszywa, skoro zlikwidowano
emerytury dla pewnej grupy wiekowej i nie uznawane jest to za likwidację
tych ludzi.

Jeszcze niczego nie zlikwidowano - na razie granica wieku emerytalnego
przesunęła sie bardzo niewiele.

Ale Ty do tego podchodzisz jak żaba wrzucona do gara z zimną wodą i
nawet się nie zorientujesz, kiedy zostaniesz ugotowany.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

45 Data: Styczen 16 2013 14:11:52
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Liwiusz 

W dniu 2013-01-16 14:00, RoMan Mandziejewicz pisze:


Ale zdajesz sobie sprawę, że na razie skutki "reformy" nie sa
odczuwalne? Nie zmieniono granicy z dnia na dzień. Dopiero za kilka
lat beda widoczne efekty _stopniowego_ przesuwania wieku emetytalnego.

Zatem _stopniowo_ możemy sobie przesuwać wiek emerytalny do 100 lat.

Jeszcze niczego nie zlikwidowano - na razie granica wieku emerytalnego
przesunęła sie bardzo niewiele.

Ale Ty do tego podchodzisz jak żaba wrzucona do gara z zimną wodą i
nawet się nie zorientujesz, kiedy zostaniesz ugotowany.

Ja nie zostanę - świadomie wypisałem się z naszego systemu emerytalnego. Daje mi to o wiele większy komfort psychiczny. Widzę, że ludzi się okrada, ale nie mnie bezpośrednio. A moje tezy nie są dzikie. Jako że na rzesze imigrantów do pracy raczej nie mamy co liczyć, to bez względu na to, co sobie ktoś myśli o tym, co się stanie z emerytami, jak emerytur nie będzie, to emerytur nie będzie i tak. Tupanie nogą i pytanie "Jak żyć" niewiele się zda.

--
Liwiusz

46 Data: Styczen 16 2013 11:37:06
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: szufla 

Jest to jeszcze bardziej jaskrawe, jeśli się pomyśli że obecni młodzi, odkładając znacznie
wyższe procentowo składki, otrzymają finalnie znacznie niższe emerytury (% zastąpienia).
Czyżby niewystarczająco zapracowali? Wyzysk pokoleniowy...

Duzo tych obecnie mlodych nie doczeka 67 lat a za niedlugo to bedzie pewnie i 70 :/

sz

47 Data: Styczen 16 2013 01:54:51
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jeszcze trochę się lemingi dadzą podoić - może jeszcze jedną kadencję..
Ale jak przyjdzie rewolucja, to ja mam nadzieję, że masztów
fotoradarowych będzie już 460+ - jak się na każdym przymocuje pętelkę,
to będzie wsam raz :)

zenujące...
znowu te niesławne lemingi zamiast merytorycznej dyskusji...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją
liczyć i tych, którzy nie umieją."  Aneta Baran

48 Data: Styczen 16 2013 11:23:37
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Myjk 

Wed, 16 Jan 2013 00:19:30 +0100, scobowski

robi ze mnie dojną krowę

Sam z siebie robisz dojną krowę, o ile dajesz się im doić. Tymczasem
wystarczy zwolnić -- korona z pewnością Ci z głowy nie spadnie - a oni
przestaną kupować FR...

--
Pozdor Myjk

49 Data: Styczen 16 2013 12:11:58
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor:

W dniu 2013-01-16 11:23, Myjk pisze:

Wed, 16 Jan 2013 00:19:30 +0100, scobowski

robi ze mnie dojną krowę

Sam z siebie robisz dojną krowę, o ile dajesz się im doić. Tymczasem
wystarczy zwolnić -- korona z pewnością Ci z głowy nie spadnie - a
oni przestaną kupować FR...


Pełna zgoda ale pod jednym warunkiem, że nie będzie urządzane podstępne
polowanie (o prawidłowym oznakowaniu nie wspominając).
Szkoda że zamiast bić pianę Lis nie pojechał sławnym przykładem jak to pod znakiem miejscowości z nazwą  stawia się ograniczenie a odwołuje się to ograniczenie za końcem obszaru zabudowanego. Wiadomo gdzie stoi radar. :-)
Osoba wydająca zgodę na taki proceder powinna powinna ponieść odpowiedzialność służbową za przekroczenie uprawnień a jej imię i nazwisko obtrąbione na całą Polskę przez media.
takich przykładów jest od zatrzęsienia.

z

50 Data: Styczen 16 2013 19:25:00
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "z"



Pełna zgoda ale pod jednym warunkiem, że nie będzie urządzane podstępne
polowanie (o prawidłowym oznakowaniu nie wspominając).
Szkoda że zamiast bić pianę Lis nie pojechał sławnym przykładem jak to pod znakiem miejscowości z nazwą  stawia się ograniczenie a odwołuje się to ograniczenie za końcem obszaru zabudowanego. Wiadomo gdzie stoi radar. :-)
Osoba wydająca zgodę na taki proceder powinna powinna ponieść odpowiedzialność służbową za przekroczenie uprawnień a jej imię i nazwisko obtrąbione na całą Polskę przez media.
takich przykładów jest od zatrzęsienia.

Ale pierdoły. :-)

Mandaty za przekroczenia prędkości mają dłuższą historię niż fotoradary. Robiono to za komuny suszarkami z krzaków. Oznakowanie nic tu nie wnosi, chyba że mowa o pojazdach nieoznakowanych, to coś jak pojazdy bez rejestracji. A osoby, które biorą w tym udział możesz wskazać w tych papierach co dostaniesz jak Ci zdjęcie zrobią.

51 Data: Styczen 16 2013 20:36:44
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor:

W dniu 2013-01-16 19:25, John Kołalsky pisze:

Mandaty za przekroczenia prędkości mają dłuższą historię niż fotoradary.
Robiono to za komuny suszarkami z krzaków. Oznakowanie nic tu nie wnosi,
chyba że mowa o pojazdach nieoznakowanych, to coś jak pojazdy bez
rejestracji. A osoby, które biorą w tym udział możesz wskazać w tych
papierach co dostaniesz jak Ci zdjęcie zrobią.

Ale pierdoły :-)
Jest konkret. Fotoradar ustawiony specjalnie w miejscu gdzie drogowcy po remoncie skrzyżowania dziwnym trafem jeszcze nie uzupełnili znaku podwyższenia prędkości w mieście (2 pasy w każdą stronę, widoczność bardzo dobra, zabudowania daleko) do 70 km/h.
Na odcinku kilku kilometrów tylko jednego znaku brakowało.
Efekt? Co 5 min. klient z przekroczeniem o 20.
Takim wypaczeniom mówimy stanowcze NIE!!! Jak się nie zlikwiduje patologii to opór w narodzie tylko będzie narastał bo nie wiadomo czy to tylko głupota i nieudolność czy działanie z premedytacją.
W sumie nie wiadomo co gorsze w wykonaniu formacji która miała być
profesjonalna, kochająca, pozwalająca ludziom żyć. :-)
I tylko ciągle takie pyskówki bez konkretów i argumentów jak u Lisa.

z

PS. Wczoraj w radiowej trójce wieczorem była kompleksowa dyskusja. Obaj pyskacze mogli by się dużo dowiedzeić

PS. 2. Właśnie w tvn 24 punkują oznakowanie i usytuowanie fotoradarów. Też mogliby obejrzeć.

52 Data: Styczen 16 2013 19:15:34
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Myjk"


robi ze mnie dojną krowę

Sam z siebie robisz dojną krowę, o ile dajesz się im doić. Tymczasem
wystarczy zwolnić -- korona z pewnością Ci z głowy nie spadnie - a oni
przestaną kupować FR...

a świstak ...

Krowę da się wydoić w ten czy w inny sposób

53 Data: Styczen 17 2013 10:14:57
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Myjk 

Wed, 16 Jan 2013 19:15:34 +0100, John Kołalsky

Krowę da się wydoić w ten czy w inny sposób

Oj, powiedz to reszcie EU i... US.

--
Pozdor Myjk

54 Data: Styczen 16 2013 02:52:07
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Excite 

W dniu 2013-01-14 22:36, szufla pisze:

Niezly ubaw :)

To akurat nie jest śmieszne tylko tragiczne że minister transportu nie jest w stanie odpowiedzieć rzeczowo i konkretnie na żadne pytanie dotyczące transportu. Lis po prostu zmiażdżył go merytorycznie choć i tak dla sporej części społeczeństwa pozostanie to niestety bez znaczenia.

55 Data: Styczen 16 2013 04:54:52
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Niezly ubaw :)

To akurat nie jest śmieszne tylko tragiczne że minister transportu nie
jest w stanie odpowiedzieć rzeczowo i konkretnie na żadne pytanie
dotyczące transportu. Lis po prostu zmiażdżył go merytorycznie choć i
tak dla sporej części społeczeństwa pozostanie to niestety bez znaczenia.

Dlaczego uważasz, że brak odpowiedzi na niewygodne pytania oraz kluczenie w
odpowiedziach jest przejawem tego, że minister "nie byłw stanie".
On po prostu nie chciał, bo musiałby powiedzieć prawdę, którą wszyscy znają
a nikt na głos nie chce jej wymówić.


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć
między nimi. I cóż ty na to fizyko???

56 Data: Styczen 16 2013 11:34:08
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Myjk 

Wed, 16 Jan 2013 02:52:07 +0100, Excite

 Lis po prostu zmiażdżył go merytorycznie

Tak, zwłaszcza jak zapodał filmowe przykłady źle ustawionych FR (Puławska i
Spacerowa, LOL), wprost strzelając sobie tym w stopę. Choć wielu pewnie
tego nie dostrzegło, bo mają w tym swój interes aby Lis miał rację.

Ja zacząłem _ostatnio_ (tak, to wyraźnie podkreślam) jeździć zgodnie z
ograniczeniami i dopiero widzę, że 60-70% pojazdów jeździ poprawnie -- i to
wcale nie tylko tam gdzie są FR. Kolejne 10% jeździ w granicach rozsądku, a
reszta jeździ wyjątkowo szybko i to oni są głównie narażeni na mandaty, i
to oni głównie psioczą. Masz zatem po części rację. Sporej części
społeczeństwa FR w ogóle nie przeszkadzają, tak samo jak nie przeszkadza im
rozbudowa tej sieci. Jeździć zgodnie z przepisami i nie płacić, da się bez
problemu.

--
Pozdor Myjk

57 Data: Styczen 16 2013 13:07:38
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: szufla 


Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości

Wed, 16 Jan 2013 02:52:07 +0100, Excite

 Lis po prostu zmiażdżył go merytorycznie

Tak, zwłaszcza jak zapodał filmowe przykłady źle ustawionych FR (Puławska i
Spacerowa, LOL), wprost strzelając sobie tym w stopę. Choć wielu pewnie
tego nie dostrzegło, bo mają w tym swój interes aby Lis miał rację.

Tak , zwlaszcza ostatni film, gdzie fotoradar jest ustawiony 200m (wedlug Nowaka 500 :) przed skrzyzowaniem. Wiesz do ilu przyspieszy takie 100konne auto na 200metrach z powiedzmy 50km/h ?

sz.

58 Data: Styczen 16 2013 14:19:50
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Myjk 

Wed, 16 Jan 2013 13:07:38 +0100, szufla

Tak , zwlaszcza ostatni film,

Zwłaszcza. Podobna sytuacja jest na Czecha. Nie ma potrzeby jechać
szybciej, bo i tak się w końcu stanie na światłach, czy to w jedną czy w
drugą stronę. Prędkoć w niczym nie pomoże, wręcz przeszkadza w płynności
jazdy. Jak do prędkości dojdzie głupota, to potem skutki są np. takie:

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wypadek-w-wawrze-jechali-na-mature,43683.html
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wypadek-na-czecha-kierowca-toyoty-zmarl-w-szpitalu,44389.html
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,smiertelne-potracenie-na-wjezdzie-do-warszawy,32854.html

Zwłaszcza ten ostatni przypadek jest "ciekawy". Pieszemu urwało nogę, w
czasie jak wpadał do auta przez przednią szybę i łamał kierujacemu rękę.
Auto po zderzeniu zatrzymało się niecałe 200m dalej, jeszcze trochę i
dojechałoby do następnych pasów. Po tym wypadku mieszkańcy wnioskowali o
światła, na szczęście nie ulegli. Postawili za to FR i... korki na
następnych światłach się zmniejszyły. :P

gdzie fotoradar jest ustawiony 200m (wedlug Nowaka 500
:) przed skrzyzowaniem. Wiesz do ilu przyspieszy takie
100konne auto na 200metrach z powiedzmy 50km/h ?

Niech przyśpiesza. Jak na czas nie zmądrzeje, to w końcu dorobi się
wszędzie pomiaru odcinkowego. Wtedy co, worek na łeb zarzuci, tablice
rejestracyjne deskami osinowymi obije? Może niech zacznie już teraz.

Ja tam specjalnie dużej poprawy bezpieczeństwa nie upatruję stawianiu FR i
wolniejszej jeździe (choć z pewnością łatwiej wyhamować czy wyprowadzić
auto z 50 niż ze 100). Wolałbym, aby promowano w tej akcji płynnoć jazdy,
bo szybko jeździć nie mamy gdzie i jeszcze długo się to nie zmieni (drogi
powinny powstać dawno temu, teraz jest z tym poważny problem). O ile
bezpieczeństwo do części zapierdalaczy jakoś trafia, tak "bajka" o
płynności pewnie w ogóle by nie odniosła skutku.

W każdym razie da się jeździć zgodnie z ograniczeniami, nie przynosi to
dużych strat czasu w porównaniu np. z ruchem innymi środkami transportu
zbiorowego (a nawet sporo się zyskuje), i szlus.

--
Pozdor Myjk

59 Data: Styczen 16 2013 19:01:32
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Myjk"


 Lis po prostu zmiażdżył go merytorycznie

Tak, zwłaszcza jak zapodał filmowe przykłady źle ustawionych FR (Puławska i
Spacerowa, LOL), wprost strzelając sobie tym w stopę. Choć wielu pewnie
tego nie dostrzegło, bo mają w tym swój interes aby Lis miał rację.

Ja zacząłem _ostatnio_ (tak, to wyraźnie podkreślam) jeździć zgodnie z
ograniczeniami i dopiero widzę, że 60-70% pojazdów jeździ poprawnie -- i to
wcale nie tylko tam gdzie są FR. Kolejne 10% jeździ w granicach rozsądku, a
reszta jeździ wyjątkowo szybko i to oni są głównie narażeni na mandaty, i
to oni głównie psioczą. Masz zatem po części rację. Sporej części
społeczeństwa FR w ogóle nie przeszkadzają, tak samo jak nie przeszkadza im
rozbudowa tej sieci. Jeździć zgodnie z przepisami i nie płacić, da się bez
problemu.

Też sobie coś napiszę :-)

40% jeździ jak ofermy
40% typowo
15% sprawnie
5% niebezpiecznie

60 Data: Styczen 17 2013 08:25:35
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-01-16 11:34, Myjk pisze:

Ja zacząłem _ostatnio_ (tak, to wyraźnie podkreślam) jeździć zgodnie z
ograniczeniami i dopiero widzę, że 60-70% pojazdów jeździ poprawnie -- i to
wcale nie tylko tam gdzie są FR.

Ja jestem w tej grupie, która jeździ bardzo poprawnie. I co? I mnie też dopadli. Człowiek jedzie teraz w strasznym stresie, gdy czuje, że przypadkowe zagapienie się, lekkie dociśnięcie gazu - i już mandat. Zacząłem stosować TEMPOMAT w miejscowościach!!

To o to ma chodzić? Jazda nawet zgodnie z przepisami budzi stres, bo NIE DA SIĘ przez na przykład 300km jechać cały czas idealnie.

A czemu mnie złapali? -Bo zastawili pułapkę na zamyślonego kierowcę. Chcę to zgłosić w TVN24 jako miejsce do analizy.


--
MN

61 Data: Styczen 17 2013 08:27:07
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: szufla 

Ja jestem w tej grupie, która jeździ bardzo poprawnie. I co? I mnie też dopadli.

Mozesz to opisac ?

sz.

62 Data: Styczen 17 2013 08:32:21
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-01-17 08:27, szufla pisze:

Ja jestem w tej grupie, która jeździ bardzo poprawnie. I co? I mnie
też dopadli.

Mozesz to opisac ?

Jasne, ale nie teraz - muszę się wykaraskać z wezwania SM.


--
MN

63 Data: Styczen 17 2013 09:09:10
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Myjk 

Thu, 17 Jan 2013 08:25:35 +0100, Marcin N

Bo zastawili pułapkę na zamyślonego kierowcę.

hehhehehh, dobre.

--
Pozdor Myjk

64 Data: Styczen 16 2013 10:50:48
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: LEPEK 

W dniu 2013-01-14 22:36, szufla pisze:

Pomijając już beznadziejny styl prowadzącego, który dawał się zapędzać w kozi róg, mylił się - mówił per ty, nie rozumiał słowa prewencja, był zbyt rozemocjonowany, co nie pozwalało mu się skupić i utrzymać nerwów na wodzy:

  - przykład Słowacji: pudło. Tam po prostu jeżdżą generalnie zgodnie z ograniczeniami - chyba taka kultura, a może przyzwyczaili ich wysokimi mandatami, nie wiem, ale tak tam po prostu jest. Tylko idiota kupował by w Słowacji fotoradary, bo to wywalanie kasy.

  - film z fotoradarami w mieście: pudło, a nawet trzy. Wszystkie te trzy fotoradary ustawione w niebezpiecznych miejscach. No, można dyskutować, czy tam powinno być "40" - ale tam jest przejście na trzypasmówce bez świateł.

  - powołanie się na artykuł z tabloidu - pudło wielkości kontenera, bo ten "artykuł" ilustrowany zdjęciem prędkościomierza niczego nie dowodzi.

  - powtarzanie, że można płacić i unikać punktów - sedno sprawy i pokazanie, że chodzi bardziej o kasę, niż bezpieczeństwo. Niestety - za mało argumentów przygotował na tą tezę...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE   sedan  '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan  '01

65 Data: Styczen 16 2013 12:42:29
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Smok Eustachy 

W dniu 16.01.2013 10:50, LEPEK pisze:
/.../

  - powtarzanie, że można płacić i unikać punktów - sedno sprawy i
pokazanie, że chodzi bardziej o kasę, niż bezpieczeństwo. Niestety - za
mało argumentów przygotował na tą tezę...

Dodatkowo tzw pułapki: zabudowany w środku lasu, albo ograniczenie do 40 km/h za 100 m anulowane i radar, albo to 30 w Warszawie.

Generalnie zasada stawiania ograniczeń jest idiotyczna. Weźmy miejsce gdzie trzeba zwolnić do 70 i postawili 70. Jakiś idiota rozwalił się tam jadąc 120. No to zmniejszają do 40 i radar.

Tylko surowe kary dla GITD i ministra mogą to zmienić.

66 Data: Styczen 16 2013 15:41:59
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Myjk 

Wed, 16 Jan 2013 12:42:29 +0100, Smok Eustachy

Generalnie zasada stawiania ograniczeń jest idiotyczna. Weźmy miejsce
gdzie trzeba zwolnić do 70 i postawili 70. Jakiś idiota rozwalił się tam
jadąc 120. No to zmniejszają do 40 i radar.

No, a teraz zastanów się kto wnioskuje.
Uwaga, podpowiadam. Ludzie, zwykli ludzie.

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,smiertelne-potracenie-na-wjezdzie-do-warszawy,32854.html

Po tym wypadku mieszkańcy okolicznych domów (działała w tym celu dosyć
prężnie mieszkająca tam radna PiS, i to nie byle jaka, taka rzekłbym
ponadprzeciętna :P) walczyli o światła w tym miejscu. Mieszkańcy walczyli!
Mi też przedstawiono do podpisu. Nie podpisałem, bo to głupota stawiać
wszędzie światła. Ostatecznie wywalczyli postawienie radaru. Mieszkańcy
słali pisma razem i każdy z osobna!

Tylko surowe kary dla GITD i ministra mogą to zmienić.

Niektórym to nawet pała w łeb nie pomoże,
i nie chodzi mi o wymienionych przez ciebie.

--
Pozdor Myjk

67 Data: Styczen 17 2013 11:24:42
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Wed, 16 Jan 2013, Myjk wrote:

Wed, 16 Jan 2013 12:42:29 +0100, Smok Eustachy

Generalnie zasada stawiania ograniczeń jest idiotyczna. Weźmy miejsce
gdzie trzeba zwolnić do 70 i postawili 70. Jakiś idiota rozwalił się tam
jadąc 120. No to zmniejszają do 40 i radar.

  Wypada się zgodzić.
  Do tego dochodzi wersja z rozwaleniem przy 50, a że taki
szczegół iż na lodzie...

No, a teraz zastanów się kto wnioskuje.
Uwaga, podpowiadam. Ludzie, zwykli ludzie.

  O co, o ograniczenia prędkości?
  Wątpię.
  Przecież jedno nie ma nic do drugiego:

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,smiertelne-potracenie-na-wjezdzie-do-warszawy,32854.html

Po tym wypadku mieszkańcy okolicznych domów (działała w tym celu dosyć
prężnie mieszkająca tam radna PiS, i to nie byle jaka, taka rzekłbym
ponadprzeciętna :P) walczyli o światła w tym miejscu. Mieszkańcy walczyli!

  Ale mieszkańcy z tego samego narodu są ;) i mają pojęcie, że
*skuteczne* ograniczenie *faktycznej* prędkości nie ma nic
wspólnego ze znakiem drogowym.

  Przejście - tak, możliwe że mieszkańcy wystąpią.
  Sygnalizacja - oczywiście, bo "działa".
  Tym bardziej o progi zwalniające :P
  Być może o fotoradar.
  Ale ograniczenie znakiem? :O

  I nie, nie odnoszę się do kwestii zasadności takich posunięć,
stwierdzam fakt: ludzie widzą, że sygnalizacja jako tako jest
honorowana (a progi zwalniające tym bardziej), więc tego
właśnie się domagają, aby wykluczyć naddźwiękowców.

  A Ty sugerujesz że ludzie domagają się znaków... pewnie jakieś
rzadkie wyjątki :|

pzdr, Gotfryd

68 Data: Styczen 17 2013 12:12:44
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Myjk 

Thu, 17 Jan 2013 11:24:42 +0100, Gotfryd Smolik news

Ale mieszkańcy z tego samego narodu są ;)
i mają pojęcie, że *skuteczne* ograniczenie
*faktycznej* prędkości nie ma nic
wspólnego ze znakiem drogowym.

Uhm.

  A Ty sugerujesz że ludzie domagają się znaków...
pewnie jakieś rzadkie wyjątki :|

Oczywiste jest, że jak postawią progi, to musza też postawić znaki z
ograniczeniem, żeby nikt sobie zderzaka czy miski olejowej nie urwał. Jeśli
nie mają na światła, albo jest to pomysł wyjątkowo abstrakcyjny, to jedynym
rozwiazaniem jest ograniczenie prędkości w danym miejscu. Także owszem,
mieszkańcy wnioskują o swoje bezpieczeństwo, a "władza" to uwzględnia jak
może. Ĺťe stać NAS tylko na ograniczanie prędkości w zamian za stawianie
świateł, budowanie skrzyżowań bezkolizyjnych, wyrzucanie ruchu poza miasto,
to jest jak jest. Ale nadal o swoje bezpieczeństwo chcą dbać sami
mieszkańcy.

--
Pozdor Myjk

69 Data: Styczen 18 2013 00:07:00
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 17 Jan 2013, Myjk wrote:

Oczywiste jest, że jak postawią progi, to musza też postawić znaki
z ograniczeniem

  No, ale ja się czepiałem bardzo literalnie - tezy o znakach,
a mowa była wyłacznie o znakach (nie znakach stanowiących
"dodatek").
  To jest drastycznie różne od domagania się sygnalizacji
na przejściu.

a "władza" to uwzględnia jak
może. Że stać NAS tylko na ograniczanie prędkości

  Ano takiego efektu nie wykluczam.
  Tyle, że obarczanie mieszkańców winą za "efekty uboczne"
IMVHO nie jest na miejscu.
  W szczególności dla znaków stawianych w sposób, co do
którego krytykę podzielam w 100%

pzdr, Gotfryd

70 Data: Styczen 18 2013 10:05:45
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Myjk 

Fri, 18 Jan 2013 00:07:00 +0100, Gotfryd Smolik news

Oczywiste jest, że jak postawią progi, to musza też postawić znaki
z ograniczeniem
No, ale ja się czepiałem bardzo literalnie - tezy o znakach,
a mowa była wyłacznie o znakach (nie znakach stanowiących
"dodatek").
  To jest drastycznie różne od domagania się sygnalizacji
na przejściu.

Ale jest bezpośrednim tego wynikiem. Jak do urzędu przyjdzie 50 pism i
jeszcze do tego zbiorcze od działaczki z ramienia PiS, której samo
nazwisko, choć już jakiś czas nieaktualne, potrafi postawić do pionu, to
się COŚ robi. Zeby potem nie było rabanu jak znowu ktoś zginie, że NIC się
nie robi. Co Ty, ludzi nie znasz?

Ja widzę, co przykre, że niektórym to się poważnie w dupach poprzewracało.
Przerażająca jest postawa niektórych, roszczeniowa i bezkrytyczna wobec
siebie. Ludzie uważają, że jak zapłacą podatek, czy ubezpieczenie, to stają
się pępkiem świata. Po czym okazuje się, że większoć z tych ludzi
kombinuje jak umie, by podatków nie płacić, choćby w temacie -- paliwo na
lewo kupują. Ale żÄ…dania pozostają.

a "władza" to uwzględnia jak
może. Ĺťe stać NAS tylko na ograniczanie prędkości
  Ano takiego efektu nie wykluczam.
  Tyle, że obarczanie mieszkańców winą za
"efekty uboczne" IMVHO nie jest na miejscu.
W szczególności dla znaków stawianych w sposób,
co do którego krytykę podzielam w 100%

Co jest w takim razie na miejscu? Zupełne zlanie tematu?
Przecież z gówna bata nie ukręcą.

--
Pozdor Myjk

71 Data: Styczen 23 2013 13:05:57
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: jerzu 

On Wed, 16 Jan 2013 15:41:59 +0100, Myjk  wrote:

Ostatecznie wywalczyli postawienie radaru.

Fotoradar stał już wtedy, gdy zdarzył się ten wypadek. Nawet w
komentarzach jest o nim wzmianka.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

72 Data: Styczen 16 2013 15:35:25
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Myjk 

Wed, 16 Jan 2013 10:50:48 +0100, LEPEK

Pomijając już beznadziejny styl prowadzącego, który dawał się zapędzać
w  kozi róg, mylił się - mówił per ty, nie rozumiał słowa prewencja, był
zbyt rozemocjonowany, co nie pozwalało mu się skupić i utrzymać nerwów
na wodzy:

Ale to nie nowinka akurat... ma tak zawsze.

  - przykład Słowacji: pudło. Tam po prostu jeżdżÄ… generalnie zgodnie z
ograniczeniami - chyba taka kultura, a może przyzwyczaili ich wysokimi
mandatami, nie wiem, ale tak tam po prostu jest. Tylko idiota kupował by
w Słowacji fotoradary, bo to wywalanie kasy.

Też zwróciłem na to uwagę. Ale poza tym co napisałeś, to nie ma w ogóle co
porównywać do PL. Jest to kraj praktycznie 6x mniejszy powierzchniowo, 8x
mniej ludzi w nim mieszka. Już sam kształt Państwa ułatwia sprawę, bo
wystarczy jedna autostrada wszerz, dwie wzdłóż i to jakie krótkie. PL jest
oparta na kwadracie, samo położenie w odniesieniu historycznym też robi
swoje i teraz jesteśmy w ciemnej dupie. Do tego przez Słowację nie prowadzi
taki tranzyt jak przez Polskę, gdzie praktycznie wszystko z EU do
moskwiczów jedzie przez nas.

  - film z fotoradarami w mieście: pudło, a nawet trzy. Wszystkie te
trzy fotoradary ustawione w niebezpiecznych miejscach. No, można
dyskutować, czy tam powinno być "40" - ale tam jest przejście na
trzypasmówce bez świateł.

True. Ale niektórzy woleliby zapinać od świateł do świateł 70-80/h a potem
stać przy pustym przejściu przez miunutę (bo zieleń musi się zapalić choćby
żywego ducha nie było), albo i dłużej jak ktoś jednak będzie.
 
  - powołanie się na artykuł z tabloidu - pudło wielkości kontenera, bo
ten "artykuł" ilustrowany zdjęciem prędkościomierza niczego nie dowodzi.

Ojtam. Lis zwietrzył oglądalnoć i sobie fika. Ludzie którzy normalnie go
nie trawią, teraz z przytupem mu klaskają. Zwykła rzecz. I smutna.
Tymczasem jak już wspomniałem, niczym się ten szczwany lisek nie różni od
politykierów.

  - powtarzanie, że można płacić i unikać punktów - sedno sprawy i
pokazanie, że chodzi bardziej o kasę, niż bezpieczeństwo. Niestety - za
mało argumentów przygotował na tą tezę...

Nie wspominając, że jest jasna sprawa dlaczego tak jest. W końcu lepszy
wróbel w garści niż gołÄ…b na dachu -- a niby co by mieli robić, puszczać
wolno bo nie pamięta (choć 99% doskonale wie kto prowadził)? Nie kapuję
tego argumentu.

--
Pozdor Myjk

73 Data: Styczen 17 2013 10:26:03
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: J.F 

Male dementi w temacie
http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,126477,13246905,Lis__Na_Slowacji_jest_12_fotoradarow__Minister_Nowak.html

"- Ile jest fotoradarów na Słowacji? - pytał ministra transportu Tomasz Lis, w trakcie swojego programu w TVP2. Zirytowany Sławomir Nowak przyznał, że nie wie. A Lis stwierdził, że jest ich tam tylko 12, a liczba ofiar wypadków spada. Minister postanowił to sprawdzić. I sprawdził, że - według słowackiej policji - u naszych południowych sąsiadów jest 98 fotoradarów stacjonarnych i 140 urządzeń mobilnych. "

J.

74 Data: Styczen 17 2013 10:30:55
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: szufla 

"- Ile jest fotoradarów na Słowacji? - pytał ministra transportu Tomasz Lis, w trakcie swojego programu w TVP2. Zirytowany Sławomir Nowak przyznał, że nie wie. A Lis stwierdził, że jest ich tam tylko 12, a liczba ofiar wypadków spada. Minister postanowił to sprawdzić. I sprawdził, że - według słowackiej policji - u naszych południowych sąsiadów jest 98 fotoradarów stacjonarnych i 140 urządzeń mobilnych. "


Chcialbym wiedziec skad ma Nowak te dane, bo to slowa przeciw slowom, a nie ufam mu jak psu co chyba dziwne nie jest :)
Za chwile moze sie okazac, ze jest 98 puszek tak jak u nas bylo 300 a fotoradarow 75.

sz.

75 Data: Styczen 17 2013 20:15:40
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 17 Jan 2013 10:30:55 +0100, szufla napisał(a):

"- Ile jest fotoradarów na Słowacji? - pytał ministra transportu Tomasz Lis, w
trakcie swojego programu w TVP2. Zirytowany Sławomir Nowak przyznał, że nie wie. A
Lis stwierdził, że jest ich tam tylko 12, a liczba ofiar wypadków spada. Minister
postanowił to sprawdzić. I sprawdził, że - według słowackiej policji - u naszych
południowych sąsiadów jest 98 fotoradarów stacjonarnych i 140 urządzeń mobilnych. "

Chcialbym wiedziec skad ma Nowak te dane, bo to slowa przeciw slowom, a nie ufam mu
jak psu co chyba dziwne nie jest :)

Akurat w tym przypadku bardziej wierze Nowakowi.
Zadzwonil do slowackiego ministra, albo kazal zadzwonic i mu podali liczbe
na tacy.
Natomiast Lis ... znajac dziennikarska rzetelnosc, wyczytal w jakim
slowackim Fakcie, a moze i w polskim.

Za chwile moze sie okazac, ze jest 98 puszek tak jak u nas bylo 300 a fotoradarow 75.

A to mozliwe, jak i inne przeklamania. Zreszta jakby slowacki kolega zadal
Nowakowi pytanie ile jest w Polsce FR ... to ten mialby spore klopoty z
odpowiedzia .... i nie wykluczam ze w druga strone jest tak samo :-)
ITD mu moze szybko odpowie ile kupila/zamowila, ale wszystkie straze
wiejskie ... da sie to w ogole policzyc ?

Ale tu jest z 6 wymienionych
http://ledy.sk/drupal/node/9

P.S. Allianz sponsoruje ... widac ma za duzo pieniedzy, co poddaje klientom
pod rozwage :-)

http://www.automoto.sk/clanok/186409/pravda-o-policajnych-radaroch-a-merani-rychlosti

J.

76 Data: Styczen 23 2013 13:49:43
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Jacek 

W dniu 2013-01-14 22:36, szufla pisze:

Niezly ubaw :)

sz.
Nie jestem fanem Lisa, ale za ten program go podziwiam.
Ja na jego miejscu bym nie wytrzymał i dał w mordę temu hipokrycie.
Jacek

77 Data: Styczen 23 2013 19:23:40
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: gzk 



Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup W dniu 2013-01-14 22:36, szufla pisze:

Niezly ubaw :)

sz.
Nie jestem fanem Lisa, ale za ten program go podziwiam.
Ja na jego miejscu bym nie wytrzymał i dał w mordę temu hipokrycie.
Jacek

A ja Lisowi.
Za taką kasę, powinien się lepiej przygotować,
a nie reprezentować poglądy bazarowych chłoptasiów, i  większości pms-u


-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

78 Data: Styczen 23 2013 19:34:59
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Cavallino 


Użytkownik "gzk"  napisał w wiadomości grup



Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup W dniu 2013-01-14 22:36, szufla pisze:
Niezly ubaw :)

sz.
Nie jestem fanem Lisa, ale za ten program go podziwiam.
Ja na jego miejscu bym nie wytrzymał i dał w mordę temu hipokrycie.
Jacek

A ja Lisowi.
Za taką kasę, powinien się lepiej przygotować,
a nie reprezentować poglądy bazarowych chłoptasiów, i  większości pms-u

Powinien prezentować poglądy przygłupów z kapeluszem na łbie?
Tylko co by to była za dyskusja, skoro ten tok (nie)myślenia zaprezentował Nowak?

79 Data: Styczen 24 2013 14:01:47
Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
Autor: Jacek 

W dniu 2013-01-23 19:23, gzk pisze:

A ja Lisowi.
Za taką kasę, powinien się lepiej przygotować,
a nie reprezentować poglądy bazarowych chłoptasiów, i  większości pms-u
No nie wiem. Nowak wpadł w słowotok i bez rękoczynów nie sposób było mu przerwać. To było jak walka zawodnika judo z uzbrojonym SS-manem (bez żadnych porównań osobowych).
Jacek

TVP2 Lis-Nowak



Grupy dyskusyjne