Kolega KALAFIOR sądzi pewnie, że JOHNSON nie wie o istnieniu stacji
diagnostycznych. W/g mnie grupa ta jest dla ludzi odrobinę zainteresowanych
techniką motoryzacyjną i odsyłanie tutaj ludzi do serwisów w sytuacjach
banalnych jest lekkim nietaktem.
A najlepszym urządzeniem diagnostycznym (bo najprostszym i każdy to może
zrobić) jest wymontowanie termostatu, wsadzenie go do garnuszka z gotującą
się wodą wraz z termometrem. Zwykle temperatura otwarcia termostatu jest ok.
92-95 stC, a zamykania 86-89 st.
Użytkownik "Kalafior" napisał w wiadomości
jeżeli jest uszkodzony wentylator to silnik się zagotuje, tak samo czujnik
i
Tu jest błąd. Najpierw wskazówka osiąga czerwone, a potem woda się gotuje.
To jest dobre, bo najpierw ostrzega a potem nawala. W chłodnicy jest lekkie
nadciśnienie i gotowanie następuje w temp ponad 100st. A czujnik się nie
gotuje ;)
Z punktu widzenia zwykłego użytkownika: jeśli podczas upałów, w korkach
drogowych, wskaźnik pokazuje czerwone pole, to wskazuje to raczej na wadliwy
termostat lub wentylator (wraz z układem jego włączania). Jeśli zagotuje
podczas normalnej jazdy, to wygląda na ubytek płynu chłodzącego (z
podejrzeniem walnięcia uszczelki pod głowicą).
wiadomo tym samym że wskazówka będzie się podnosić na czerwone pole.
Najlepiej jest sprawdzic na urzadzreniu disgnostycznym prace ukladu
chlodzenia i tym samym rozwiac wszelkie watpliwosci.
6 |
Data: Wrzesien 10 2009 14:57:50 |
Temat: Re: [Fiat Brava 1.2 16V] Temperatura pracy silnika |
Autor: Kalafior |
Radząc koledze podjechanie na stację diagnostyczną miałem na myśli o
sprawdzenie temperatury przy jakiej włącza się wentylator. Zwykle jest to ok
97-98 stopni, a wskazówka pokazuje orientacyjnie temperaturę. Faktem jest że
popełniłem błąd "o uszkodzonym wentylatorze"
|