Grupy dyskusyjne   »   Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.

Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.



1 Data: Pa?dziernik 04 2017 18:55:18
Temat: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: Pszemol 

Tesla ogosia wyniki finansowe za III kwarta w ktrych zamieścia
rekordowo wysoką sprzeda samochodw.

Niestety ten wzrost sprzeday pochodzi wyącznie ze sprzeday istniejących
ju na rynku od dawna modeli S i X a raport dla najnowszego modelu 3 by
poniej normy.
Tesla planowaa wyprodukować (i sprzedać) w III kwartale 1000-1500
samochodw model 3 tymczasem udao się wyprodukować tylko 260 sztuk.

Jako wytumaczenie tej sytuacji podano "production bottlenecks", czyli
problemy z przepustowością pewnych faz produkcji w ich fabryce a nie
problemy z projektem czy dostawcami, co byo w miarę pozytywnie odebrane
przez inwestorw...

Osobom czekającym na ten samochd w dugiej kolejce na 400 tysięcy
zapisanych to w sumie bez znaczenia jaka jest przyczyna opnienia - fakt
pozostaje faktem, e będziemy czekać duej na swoją kolejkę :-(



2 Data: Pa?dziernik 05 2017 00:06:14
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 4 Oct 2017 18:55:18 -0000 (UTC), Pszemol napisa(a):

Tesla planowaa wyprodukowa (i sprzeda) w III kwartale 1000-1500
samochodw model 3 tymczasem udao si wyprodukowa tylko 260 sztuk.
[...]
Osobom czekajcym na ten samochd w dugiej kolejce na 400 tysicy
zapisanych to w sumie bez znaczenia jaka jest przyczyna opnienia - fakt
pozostaje faktem, e bdziemy czeka duej na swoj kolejk :-(

Pszemolu, a jakbys tak jutro dostal zaproszenie do odbioru, to gotowka
czeka, czy wolisz za dwa rok ? :-)

I jak to macie zorganizowane - kolejka jas oficjalna, numerek na
liscie, czy talony z komitetu ? :-)

J.

3 Data: Pa?dziernik 04 2017 23:50:37
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: Pszemol 

J.F.  wrote:

Dnia Wed, 4 Oct 2017 18:55:18 -0000 (UTC), Pszemol napisa(a):
Tesla planowaa wyprodukować (i sprzedać) w III kwartale 1000-1500
samochodw model 3 tymczasem udao się wyprodukować tylko 260 sztuk.
[...]
Osobom czekającym na ten samochd w dugiej kolejce na 400 tysięcy
zapisanych to w sumie bez znaczenia jaka jest przyczyna opnienia - fakt
pozostaje faktem, e będziemy czekać duej na swoją kolejkę :-(

Pszemolu, a jakbys tak jutro dostal zaproszenie do odbioru, to gotowka
czeka, czy wolisz za dwa rok ? :-)

Z tym to jest akurat najmniejszy problem.

Ale wolabym przynajmniej trochę poczekać a sprzedadzą te niedopieczone
komu innemu :-)

Wiem, bardzo to aspoeczne...

I jak to macie zorganizowane - kolejka jas oficjalna, numerek na
liscie, czy talony z komitetu ? :-)

Tesla registration website, ich database.
Nie znamy niestety jeszcze swojego numeru w kolejce bo nie zalezy on tylko
od kolejnosci zapisania sie ale tez lokalizacji.

4 Data: Pa?dziernik 05 2017 14:27:04
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: Marek 

On Wed, 4 Oct 2017 18:55:18 -0000 (UTC), Pszemol  wrote:

Osobom czekającym na ten samochd w dugiej kolejce na 400 tysięcy
zapisanych to w sumie bez znaczenia jaka jest przyczyna opnienia - fakt
pozostaje faktem, e będziemy czekać duej na swoją kolejkę :-(

A ta przedpata jaką dokonaes jest zwrotna w trazie rezygnacji firmy z produkcji?

--
Marek

5 Data: Pa?dziernik 05 2017 05:57:09
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor:

-- A ta przedpata jaką dokonaes jest zwrotna w trazie rezygnacji firmy z produkcji?

no bez jaj przeciez jeszcze przyjmuja zamowienia :-)

aktualny czas oczekiwania w Niemczech to: 12-18 miesiecy przy rezerwacji dzis

6 Data: Pa?dziernik 05 2017 13:16:37
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: Pszemol 

 wrote:

-- A ta przedpata jaką dokonaes jest zwrotna w trazie rezygnacji firmy z produkcji?

Jest zwrotna, pod warunkiem, e Tesla zachowa pynno finansową w momencie
gdy będziesz chcia zwrotu :-))

no bez jaj przeciez jeszcze przyjmuja zamowienia :-)

aktualny czas oczekiwania w Niemczech to: 12-18 miesiecy przy rezerwacji dzis

Dlaczego mieliby wstrzymać zamwienia?
Nie rozumiem...
Myślę e fabrykę wnet ogarną i orodukcja ruszy i zaczną się rozpędzać i
produkować coraz więcej autek miesięcznie.

Pytanie kiedy zaczną opuszczać fabrykę te dobrze wypieczone, bo te co na
razie wychodzą to są egzemplarze testowe, przeznaczone dla pracownikw.

7 Data: Pa?dziernik 05 2017 13:16:37
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: Pszemol 

Marek  wrote:

On Wed, 4 Oct 2017 18:55:18 -0000 (UTC), Pszemol 
wrote:
Osobom czekającym na ten samochd w dugiej kolejce na 400 tysięcy
zapisanych to w sumie bez znaczenia jaka jest przyczyna opnienia
- fakt
pozostaje faktem, e będziemy czekać duej na swoją kolejkę :-(

A ta przedpata jaką dokonaes jest zwrotna w trazie rezygnacji firmy
z produkcji?

Tak i są poświadczenia w sieci, e ci co zrezygnowali dostali pieniądze
spowrotem. Z jakimś tam opnieniem ale dostali.

8 Data: Pa?dziernik 05 2017 12:14:14
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: Zenek Kapelinder 

Wyglada jak typowa piramida. Na poczatku troche ludzi zarobi, w tym przypadku beda tacy co odbiora samochody albo jak zrezygnuja dostana pieniadze. Piramidziarze beda sie tym chwalili. W amber gold na poczatku tez ludzie zarbiali. Co to znaczy ze trzeba troche poczekac. Dzisiaj najdluzej to jest do nastepnego dnia.

9 Data: Pa?dziernik 05 2017 23:06:45
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor:

-- Wyglada jak typowa piramida.

nie do konca, tu raczej Musk aspiruje do miana Steva Jobsa motoryzacji, sa zapisy, jest wyjatkowy i nieco przeplacony produkt, przy dobrym marketingu moze sie udac i wszyscy beda szczesliwi :-) chwila prawdy nadejdzie za 2-3 lata kiedy autka zaczna sie sypac i trzeba bedzie ogarniac reklamacje i naprawy wtedy zobaczymy czy ten interes sie oplacil

10 Data: Pa?dziernik 06 2017 08:18:10
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: Robert Wańkowski 

W dniu 2017-10-06 o 08:06,  pisze:

chwila prawdy nadejdzie za 2-3 lata kiedy autka zaczna sie sypac i trzeba bedzie ogarniac reklamacje
A ile dają gwarancji na Teslę?

Robert

11 Data: Pa?dziernik 06 2017 00:07:01
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor:

-- A ile dają gwarancji na Teslę?

nie mam pojecia ale chocby kombinowali to europejskich regulacji nie omina wiec 2 lata musi byc a potem bedzie drogo :-) sieci serwisow nie ma, technologia nowa wiec mechanikow tez trzeba wyszkolic a to kosztuje czas i pieniadze

12 Data: Pa?dziernik 06 2017 00:18:57
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor:

Tesla jest (jeszcze) na fali, entuzjazm trwa i zadne zle wiesci z produkcji nie sa w stanie zaklocic hossy :-)

http://www.deraktionaer.de/aktie/tesla-- 338810.htm

najgrozniejszy konkurent GM bedzie gotowy za 18 miesiecy (jak znam zycie min 2 lata) a Ford dopiero kompletuje zespol wiec tez dramatu nie ma, wyglada na to ze chlopaki nie docenili Tesli i dopiero Model 3 powaznie ich przestraszyl :-)

13 Data: Pa?dziernik 06 2017 12:02:18
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: J.F. 

Uytkownik  napisa w wiadomości grup

Tesla jest (jeszcze) na fali, entuzjazm trwa i zadne zle wiesci z produkcji nie sa w stanie zaklocic hossy :-)
http://www.deraktionaer.de/aktie/tesla-- 338810.htm
najgrozniejszy konkurent GM bedzie gotowy za 18 miesiecy (jak znam zycie min 2 lata) a Ford dopiero kompletuje zespol wiec tez dramatu nie ma, wyglada na to ze chlopaki nie docenili Tesli i dopiero Model 3 powaznie ich przestraszyl :-)

ale eGolfa juz widzialem.
No i te Nissany, co sie juz ich ponoc wiecej niz Tesli sprzedalo (w Japonii ?).

Mysle ze nie Tesla, tylko pare krajow.
Holandia, GB,  pare niemieckich miast.

Zaraz ... GM ? Przeciez on mial pierwszy elektryczny samochod na rynku !
Tylko wszystko zaoral ... az tak dokladnie zaoral ?

J.

14 Data: Pa?dziernik 06 2017 20:11:55
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: Pszemol 

 wrote in message

Tesla jest (jeszcze) na fali, entuzjazm trwa i zadne zle wiesci z produkcji nie sa w stanie zaklocic hossy :-)

http://www.deraktionaer.de/aktie/tesla-- 338810.htm

najgrozniejszy konkurent GM bedzie gotowy za 18 miesiecy (jak znam zycie min 2 lata) a Ford dopiero kompletuje zespol wiec tez dramatu nie ma, wyglada na to ze chlopaki nie docenili Tesli i dopiero Model 3 powaznie ich przestraszyl :-)

Faktem jest, e nosiem się w poniedziaek z zamiarem
dokupienia sporej ilości akcji i postanowiem poczekać
więcej parę dni aby nastąpia korekcja po zych wieściach
z produkcji Modelu 3 i kicha, nie kupiem - akcje powindoway
w grę i rosną dzień po dniu. Zaskoczya mnie ta nowa hossa!
Totalnie. A liczyem e dokupię coś w cenie poniej $300/akcję.

15 Data: Pa?dziernik 07 2017 00:05:57
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: ddddddddddddd 

W dniu 06.10.2017 o 08:07,  pisze:

-- A ile dają gwarancji na Teslę?

nie mam pojecia ale chocby kombinowali to europejskich regulacji nie omina wiec 2 lata musi byc a potem bedzie drogo :-) sieci serwisow nie ma, technologia nowa wiec mechanikow tez trzeba wyszkolic a to kosztuje czas i pieniadze


Mechanicy sami się wyszkolą i jeszcze za to zapacą. Po to, eby mieć lepszą pracę, lub po to, eby mieć jedyny warsztat w regionie.

--
Pozdrawiam
Łukasz

16 Data: Pa?dziernik 07 2017 07:39:53
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: m4rkiz 

On 2017-10-07 01:05, ddddddddddddd wrote:

Mechanicy sami się wyszkolą i jeszcze za to zapacą. Po to, eby mieć
lepszą pracę, lub po to, eby mieć jedyny warsztat w regionie.

bardziej chodzi o aso - chcialbys zeby po przyjezdzie na naprawe gwarancyjna pracownik stwierdzil ze niby cos tam slyszal, ale takie auto widzi pierwszy raz wiec poprobuje i "bedzie pan zadowolony"?

17 Data: Pa?dziernik 06 2017 23:29:01
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor:

Nonsens. Ju teraz brakuje np w zachodniopomorskim specjalistw ktrzy są w stanie ogarnąć cięszy temat i auto jedzie na lawecie do Berlina. Nikt nie inwestuje w ludzi i pniej ASO wymienia wszystkie części jak leci. Wyksztacenie dobrego mechanika z podstawowym pojęciem o elektronice auta to kilkadziesiąt tysięcy PLN. Szkolenia VW czy Boscha w Niemczech to te gruba kasa i tam nie biorą ludzi z ulicy. Czasy domorosych cudotwrcw ju minęy.

18 Data: Pa?dziernik 07 2017 09:20:30
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: ddddddddddddd 

W dniu 07.10.2017 o 07:29,  pisze:

Nonsens. Ju teraz brakuje np w zachodniopomorskim specjalistw ktrzy są w stanie ogarnąć cięszy temat i auto jedzie na lawecie do Berlina. Nikt nie inwestuje w ludzi i pniej ASO wymienia wszystkie części jak leci. Wyksztacenie dobrego mechanika z podstawowym pojęciem o elektronice auta to kilkadziesiąt tysięcy PLN. Szkolenia VW czy Boscha w Niemczech to te gruba kasa i tam nie biorą ludzi z ulicy. Czasy domorosych cudotwrcw ju minęy.

W Polsce oglnie brakuje specjalistw i to nie dlatego e ich nie ma, tylko ze względu na zarobki. Bo wymagania są takie jak dla specjalisty, ale zarobki jak dla ciecia. Nie tylko w tej brany (ja jestem z innej brany i jest to samo)
Jaki jest sens szkolić pracownika wydając na to grube tysiące, jeśli nie stać nas będzie na grubą podwykę i i tak odejdzie z pracy.
Pensja minimalna posza w grę, przez 500+ nawet minimalnej się za duo nie stosuje, bo się ludziom nie opaca robić. Ale te bardziej średnie wynagrodzenia niewiele się ruszyy, due roboty sprzedawane są dalej na podobnym poziomie, a co za tym idzie lepiej mieć 5 niewyksztaconych osb ni 3 wyksztacone...

p.s. mj brat jest mechanikiem na etacie (ale nie w PL)- waśnie myśli nad szkoleniem pod kątem elektrykw - ale w UK organizowane jest na razie raz do roku w Londynie i w tym roku miejsc ju nie ma...

--
Pozdrawiam
Łukasz

19 Data: Pa?dziernik 07 2017 01:40:34
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor:

-- W Polsce oglnie brakuje specjalistw i to nie dlatego e ich nie ma,
tylko ze względu na zarobki. Bo wymagania są takie jak dla specjalisty,
ale zarobki jak dla ciecia.

przyczyny nie są istotne tylko skutek, mnie jako klienta naprawdę nie interesuje czy ASO sabo paci czy moe spece wyjechali na zmywak czy wszyscy wpadli w śpiączkę :-) jeśli w USA czekasz na 3 miechy na wymianę jakiegoś duperela to entuzjazm szybko minie klientom Modelu 3 bo fura nowa i ma prawo się psuć.

20 Data: Pa?dziernik 07 2017 10:46:37
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujce liczby.
Autor: Budzik 

Uytkownik ddddddddddddd  ...

W Polsce oglnie brakuje specjalistw i to nie dlatego e ich nie
ma, tylko ze wzgldu na zarobki. Bo wymagania s takie jak dla
specjalisty, ale zarobki jak dla ciecia. Nie tylko w tej brany (ja
jestem z innej brany i jest to samo)

Mechanik u ktorego czesto robie samochd mieszka w sporej willi, pracuje
jedyny w rodzinie utrzmujac siebie, zone i dzieci, kilka razy w roku
jedzie na wakacje (narty, wakacje letnie), jezdzi tylko nowymi autami z
salonu itd.
Mowisz ze mao zarabia...? Hmm...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Ten, kto walczy z potworami musi baczy, by nie zapomnia,
e w ten sposb staje si potworem."  Fryderyk Nietzsche

21 Data: Pa?dziernik 07 2017 20:39:39
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: ddddddddddddd 

W dniu 07.10.2017 o11:46, Budzik pisze:

Uytkownik ddddddddddddd  ...

W Polsce oglnie brakuje specjalistw i to nie dlatego e ich nie
ma, tylko ze wzgldu na zarobki. Bo wymagania s takie jak dla
specjalisty, ale zarobki jak dla ciecia. Nie tylko w tej brany (ja
jestem z innej brany i jest to samo)

Mechanik u ktorego czesto robie samochd mieszka w sporej willi, pracuje
jedyny w rodzinie utrzmujac siebie, zone i dzieci, kilka razy w roku
jedzie na wakacje (narty, wakacje letnie), jezdzi tylko nowymi autami z
salonu itd.
Mowisz ze mao zarabia...? Hmm...


kiedy si dorobi tej willi? Kiedy zbudowa du firm (bo rozumiem, e sam na tym warsztacie nie jest)? Jego pracownicy te jed tylko w miar nowymi samochodami i mieszkaj w willach? Niesamowite ;)
Troch uoglniem w poprzednim pocie (brany mechanikw nie znam) ale wydaje mi si, e wszdzie wyglda to podobnie.
Sam zostawiem firm po 12 latach jej prowadzenia, mimo e mogem nadal zarabia tyle, e "mieszkabym w willi i jedzi nowymi samochodami" - ale nie taki miaem cel 12 lat temu (znaczy taki te, ale dodatkowo chciaem stworzy stanowiska pracy na jakich sam chciabym pracowa - i okazao si, e jak zapac pracownikowi tyle ile powinien zarabia na danym stanowisku, to mnie ju na t will i auto sta nie bdzie...)

--
Pozdrawiam
ukasz

22 Data: Pa?dziernik 07 2017 20:18:55
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujce liczby.
Autor: Budzik 

Uytkownik ddddddddddddd  ...

W Polsce oglnie brakuje specjalistw i to nie dlatego e ich nie
ma, tylko ze wzgldu na zarobki. Bo wymagania s takie jak dla
specjalisty, ale zarobki jak dla ciecia. Nie tylko w tej brany
(ja jestem z innej brany i jest to samo)

Mechanik u ktorego czesto robie samochd mieszka w sporej willi,
pracuje jedyny w rodzinie utrzmujac siebie, zone i dzieci, kilka
razy w roku jedzie na wakacje (narty, wakacje letnie), jezdzi tylko
nowymi autami z salonu itd.
Mowisz ze mao zarabia...? Hmm...

kiedy si dorobi tej willi? Kiedy zbudowa du firm (bo rozumiem,
e sam na tym warsztacie nie jest)?

Pracuje sam, dorobi sie pewnie jakis czas temu bo warsztat prowadzi
conajmniej od 90 roku.
Ale widac, ze zyje na przyzwoitym poziomie.
Ma renome, jest najdrozszy w okolicy a zapisac sie ciezko.
Terminy po tydzien dwa naprzd.

Jego pracownicy te jed tylko
w miar nowymi samochodami i mieszkaj w willach? Niesamowite ;)
Troch uoglniem w poprzednim pocie (brany mechanikw nie znam)
ale wydaje mi si, e wszdzie wyglda to podobnie.
Sam zostawiem firm po 12 latach jej prowadzenia, mimo e mogem
nadal zarabia tyle, e "mieszkabym w willi i jedzi nowymi
samochodami" - ale nie taki miaem cel 12 lat temu (znaczy taki te,
ale dodatkowo chciaem stworzy stanowiska pracy na jakich sam
chciabym pracowa - i okazao si, e jak zapac pracownikowi tyle
ile powinien zarabia na danym stanowisku, to mnie ju na t will i
auto sta nie bdzie...)

I bardzo dobrze.
Ale to uoglnienie musiaem ci wytknac :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz
ssa i ssa... raz szybciej, raz wolniej. Tak wanie je si raki.

23 Data: Pa?dziernik 07 2017 22:35:02
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: ddddddddddddd 

W dniu 07.10.2017 o21:18, Budzik pisze:

Uytkownik ddddddddddddd  ...

W Polsce oglnie brakuje specjalistw i to nie dlatego e ich nie
ma, tylko ze wzgldu na zarobki. Bo wymagania s takie jak dla
specjalisty, ale zarobki jak dla ciecia. Nie tylko w tej brany
(ja jestem z innej brany i jest to samo)

Mechanik u ktorego czesto robie samochd mieszka w sporej willi,
pracuje jedyny w rodzinie utrzmujac siebie, zone i dzieci, kilka
razy w roku jedzie na wakacje (narty, wakacje letnie), jezdzi tylko
nowymi autami z salonu itd.
Mowisz ze mao zarabia...? Hmm...

kiedy si dorobi tej willi? Kiedy zbudowa du firm (bo rozumiem,
e sam na tym warsztacie nie jest)?

Pracuje sam, dorobi sie pewnie jakis czas temu bo warsztat prowadzi
conajmniej od 90 roku.
Ale widac, ze zyje na przyzwoitym poziomie.
Ma renome, jest najdrozszy w okolicy a zapisac sie ciezko.
Terminy po tydzien dwa naprzd.

akurat pocztek lat 90 by super jeeli chodzi o prowadzenie dziaalnoci - chyba na pocztku brak dochodowego, + brak vat'u...
Mj ojciec w p roku zarobi na nowe auto pracujc tylko po godzinach

--
Pozdrawiam
ukasz

24 Data: Pa?dziernik 07 2017 14:18:47
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: Kris 

W dniu sobota, 7 padziernika 2017 21:39:46 UTC+2 uytkownik ddddddddddddd napisa:

Sam zostawiem firmę po 12 latach jej prowadzenia, mimo e mogem nadal
zarabiać tyle, e "mieszkabym w willi i jedzi nowymi samochodami" -
ale nie taki miaem cel 12 lat temu (znaczy taki te, ale dodatkowo
chciaem stworzyć stanowiska pracy na jakich sam chciabym pracować - i
okazao się, e jak zapacę pracownikowi tyle ile powinien zarabiać na
danym stanowisku, to mnie ju na tą willę i auto stać nie będzie...)

Bo trochę się pogubileś
skoro prowadzieś firme i zarabiaeś "na wille i nowy samochd" a problemem dla Ciebie byo to ze pracownikowi willi i samochodu nie zapewnisz to wypadao firme zwinąć i fundacje otworzyć. Nazwać ją coś w teń deseń: "Dla pracownikw na wille i samochd"
Teraz z tego co po wcześniej pisaeś do lepszych krajw sie przenioseś- daj znać czy tam tak dobrze zę oprcz tego e wille i samochd mieć bedziesz to jeszcze pracownikom to zapewnisz.

25 Data: Pa?dziernik 07 2017 22:47:12
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: ddddddddddddd 

W dniu 07.10.2017 o 22:18, Kris pisze:

W dniu sobota, 7 padziernika 2017 21:39:46 UTC+2 uytkownik ddddddddddddd napisa:

Sam zostawiem firmę po 12 latach jej prowadzenia, mimo e mogem nadal
zarabiać tyle, e "mieszkabym w willi i jedzi nowymi samochodami" -
ale nie taki miaem cel 12 lat temu (znaczy taki te, ale dodatkowo
chciaem stworzyć stanowiska pracy na jakich sam chciabym pracować - i
okazao się, e jak zapacę pracownikowi tyle ile powinien zarabiać na
danym stanowisku, to mnie ju na tą willę i auto stać nie będzie...)

Bo trochę się pogubileś
skoro prowadzieś firme i zarabiaeś "na wille i nowy samochd" a problemem dla Ciebie byo to ze pracownikowi willi i samochodu nie zapewnisz to wypadao firme zwinąć i fundacje otworzyć. Nazwać ją coś w teń deseń: "Dla pracownikw na wille i samochd"

To tak nie dziaa. Albo masz dobrego pracownika za dobre pieniądze, albo "willę i samochd" i wszystko na gowie, bo masz tak sabo opacanych ludzi, e musisz wszystkiego dopilnować sam. A ambicja to druga rzecz - nie po to otwieraem firmę eby się dorabiać kosztem innych...

Teraz z tego co po wcześniej pisaeś do lepszych krajw sie przenioseś- daj znać czy tam tak dobrze zę oprcz tego e wille i samochd mieć bedziesz to jeszcze pracownikom to zapewnisz.


na razie prowadzić dziaalności nie mam zamiaru (w sensie zatrudniania ludzi, bo ju otworzyem tu dziaalno, eby dokończyć tematy jeszcze z Polski)
Czy się uda - nie wiem. Czy dobrze zrobiem? Jestem tego pewny, ju dawno nie byem tak szczęśliwy, mimo e nie wiem co mnie czeka, czy nie wrcę do Polski.
Ciąge myślenie o wszystkim mnie strasznie zmęczyo i zmienio - nie potrafiem się ju z wielu rzeczy cieszyć - ale ciągle dąyem do zmiany tego- widziaem sens dopki myślaem, e osiągnę swj cel. Mi się nie udao, niech prbuje ktoś inny. Choć patrząc na znajomych ktrzy prowadzą dziaalności (max kilku-osobowe), to po prostu ja byem odwaniejszy, byo mi atwiej lub inaczej na to popatrzyem, ale wielu odczuwa to samo, mimo e nadal dziaalno prowadzą..
Ale się offtopic zrobi :)

--
Pozdrawiam
Łukasz

26 Data: Pa?dziernik 07 2017 22:50:50
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: ddddddddddddd 

W dniu 07.10.2017 o 22:18, Kris pisze:

W dniu sobota, 7 padziernika 2017 21:39:46 UTC+2 uytkownik ddddddddddddd napisa:

Sam zostawiem firmę po 12 latach jej prowadzenia, mimo e mogem nadal
zarabiać tyle, e "mieszkabym w willi i jedzi nowymi samochodami"

co do tej willi i samochodw to taka przenośnia - choć fakt - yem na wyszym poziomie finansowym ni pewnie dowolny pracownik z brany

--
Pozdrawiam
Łukasz

27 Data: Pa?dziernik 07 2017 10:21:32
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: spider 

W dniu 2017-10-07 o 08:29,  pisze:

Nonsens. Ju teraz brakuje np w zachodniopomorskim specjalistw ktrzy są w stanie ogarnąć cięszy temat i auto jedzie na lawecie do Berlina. Nikt nie inwestuje w ludzi i pniej ASO wymienia wszystkie części jak leci. Wyksztacenie dobrego mechanika z podstawowym pojęciem o elektronice auta to kilkadziesiąt tysięcy PLN. Szkolenia VW czy Boscha w Niemczech to te gruba kasa i tam nie biorą ludzi z ulicy. Czasy domorosych cudotwrcw ju minęy.

Są usterki na ktrych polegnie nawet najlepiej przeszkolony serwisant jeśli nie ma, ja to nazywam, "inteligencji technicznej". Zdarza się e wyświetlany przez komputer bąd wskazuje w dokumentacji zupenie inna przyczynę ni jest faktyczna. Niemcy dziaają schematycznie (nie twierdzę e wszyscy ale w większości nie są kreatywni).
Polacy lepiej potrafią wgryć się w temat, tylko dać im dokumentację i narzędzia. Ale w ASO takich ludzi ze świecą szukać :) Inna sprawa e przypadki wymagające większej rozkminy to rzadko, więc nie opaca się trzymać takiego ebskiego gościa w serwisie, bo takiemu trzeba więcej pacić, a za wymiany części na gwarancji i tak paci producent więc wymieniają jak leci :)

A co do samochodw elektrycznych, to naprawa będzie się tu zapewne sprowadzaa do wymiany jakiegoś moduu elektroniki czy wgraniu nowego FW :) To duo prostsze samochody, tylko do ich naprawy trzeba będzie mieć trochę więcej wiedzy z zakresu elektroniki ni znajomo prawa Ohma.

28 Data: Pa?dziernik 07 2017 01:47:59
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor:

-- Inna sprawa e przypadki wymagające większej rozkminy to rzadko, więc nie opaca się trzymać takiego ebskiego gościa w serwisie, bo takiemu trzeba więcej
pacić, a za wymiany części na gwarancji i tak paci producent więc
wymieniają jak leci :)

tak mwisz ? znam lekarza ktry wqrwiony bezradnością serwisu uruchomi mecenasa i auto wylądowao w Berlinie gdzie usterkę usunięto, koszta imprezy pokryo ASO a i tak posza fama ze sobie nie radzą, poza tym drosze auta coraz częściej nadal serwisowane są w ASO i wtedy za eksperymenty paci waściciel  

-- A co do samochodw elektrycznych, to naprawa będzie się tu zapewne sprowadzaa do wymiany jakiegoś moduu elektroniki czy wgraniu nowego FW :) To duo prostsze samochody, tylko do ich naprawy trzeba będzie mieć trochę więcej wiedzy z zakresu elektroniki ni znajomo prawa Ohma.

heh podziwiam twj optymizm ale poczekajmy do pierwszych usterek Modelu 3

29 Data: Pa?dziernik 09 2017 20:35:18
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor:

On Sat, 7 Oct 2017 10:21:32 +0200, spider
wrote:

Polacy lepiej potrafią wgryć się w temat, tylko dać im dokumentację i
narzędzia. Ale w ASO takich ludzi ze świecą szukać :)

W ASO nie ma czasu i miejsca na "wgryzanie się". Dziaa się wg
procedur określonych przez producenta auta. Dopiero jak trafia się na
ścianę, to zaczynają się problemy. Bo procedury nie przewidują nic
innego. I zaczyna się ściemnianie serwisu w stosunku do klienta.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

30 Data: Pa?dziernik 07 2017 16:51:15
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: m4rkiz 

On 2017-10-07 08:29,  wrote:

Nonsens.
ale zrozumiales o czym mowimy czy trzeba ci rozrysowac kredkami swiecowymi?

31 Data: Pa?dziernik 07 2017 11:50:59
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: Pszemol 

m4rkiz  wrote:

On 2017-10-07 01:05, ddddddddddddd wrote:
Mechanicy sami się wyszkolą i jeszcze za to zapacą. Po to, eby mieć
lepszą pracę, lub po to, eby mieć jedyny warsztat w regionie.

bardziej chodzi o aso - chcialbys zeby po przyjezdzie na naprawe
gwarancyjna pracownik stwierdzil ze niby cos tam slyszal, ale takie auto
widzi pierwszy raz wiec poprobuje i "bedzie pan zadowolony"?

ASO w klasycznym tego sowa nie będzie.
Tesla nie operuje poprzez sięć niezalenych od niej sieci stacji obsugi -
wszystko chcą robić samodzielnie: sprzedaą i naprawą zajmuje się Tesla.
Zero pośrednikw w postaci niezalenych salonw sprzeday czy ASO. Ma to
dobre i ze strony, jak wszystko.

32 Data: Pa?dziernik 07 2017 16:54:41
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: m4rkiz 

On 2017-10-07 13:50, Pszemol wrote:

Mechanicy sami się wyszkolą i jeszcze za to zapacą. Po to, eby mieć
lepszą pracę, lub po to, eby mieć jedyny warsztat w regionie.

bardziej chodzi o aso - chcialbys zeby po przyjezdzie na naprawe
gwarancyjna pracownik stwierdzil ze niby cos tam slyszal, ale takie auto
widzi pierwszy raz wiec poprobuje i "bedzie pan zadowolony"?

ASO w klasycznym tego sowa nie będzie.

wiec bedzie jeszcze dorzej skoro chca sami wszystko stawiac od zera

i pewnie bedzie mozna sie tez spodziewac konkretnych kolejek

33 Data: Pa?dziernik 07 2017 12:44:14
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: Pszemol 

"m4rkiz"  wrote in message

On 2017-10-07 13:50, Pszemol wrote:
Mechanicy sami się wyszkolą i jeszcze za to zapacą. Po to, eby mieć
lepszą pracę, lub po to, eby mieć jedyny warsztat w regionie.

bardziej chodzi o aso - chcialbys zeby po przyjezdzie na naprawe
gwarancyjna pracownik stwierdzil ze niby cos tam slyszal, ale takie auto
widzi pierwszy raz wiec poprobuje i "bedzie pan zadowolony"?

ASO w klasycznym tego sowa nie będzie.

wiec bedzie jeszcze dorzej skoro chca sami wszystko stawiac od zera

i pewnie bedzie mozna sie tez spodziewac konkretnych kolejek

Dokadnie to chciaem napisać.

34 Data: Pa?dziernik 06 2017 20:07:57
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: Pszemol 

 wrote in message

-- Wyglada jak typowa piramida.

nie do konca, tu raczej Musk aspiruje do miana Steva Jobsa motoryzacji, sa zapisy, jest wyjatkowy i nieco przeplacony produkt, przy dobrym marketingu moze sie udac i wszyscy beda szczesliwi :-) chwila prawdy nadejdzie za 2-3 lata kiedy autka zaczna sie sypac i trzeba bedzie ogarniac reklamacje i naprawy wtedy zobaczymy czy ten interes sie oplacil

Zanim zaczna sie sypać trzeba zacząć je sprzedawać... :-)

Na razie trochę czasu upynie zanim kolejkowicze w ogle
dostaną szansę skonfigurować swoje zamwienie na www.tesla.com.

Szef waśnie oświadczy e minie jakieś 6-8 tygodni zanim
odpalą to ichniejsze "Design Studio":
https://scontent-dft4-3.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22196507_845047820523_8577432574290375706_n.jpg?oh=956b456e289ba75e1bd45f31195d0c48&oe=5A811193

35 Data: Pa?dziernik 06 2017 16:30:50
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor:

On Fri, 06 Oct 2017 15:27:17 +0200, Marek  wrote:

Ale ja pytam o przypadek jak Tesla zrezygnuje a nie klienci.

To klienci oblią apę ;)


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

36 Data: Pa?dziernik 06 2017 18:54:38
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: Pszemol 

Marek  wrote:

On Thu, 5 Oct 2017 13:16:37 -0000 (UTC), Pszemol 
wrote:
Tak i są poświadczenia w sieci, e ci co zrezygnowali dostali
pieniądze
spowrotem. Z jakimś tam opnieniem ale dostali.

Ale ja pytam o przypadek jak Tesla zrezygnuje a nie klienci.


Tesla nie zrezugnuje, za geboko zainwestowali w to aby zrezygnować na
samym końcu.

37 Data: Pa?dziernik 06 2017 12:45:39
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: Kris 

W dniu piątek, 6 padziernika 2017 20:54:40 UTC+2 uytkownik Pszemol napisa:
 

Tesla nie zrezugnuje, za geboko zainwestowali w to aby zrezygnować na
samym końcu.
Plichta te nie zrezygnowa sam;)
Czasami biznes nie wyjdzie po prostu

38 Data: Pa?dziernik 06 2017 20:56:26
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: Pszemol 

Kris  wrote:

W dniu piątek, 6 padziernika 2017 20:54:40 UTC+2 uytkownik Pszemol napisa:
 
Tesla nie zrezugnuje, za geboko zainwestowali w to aby zrezygnować na
samym końcu.
Plichta te nie zrezygnowa sam;)
Czasami biznes nie wyjdzie po prostu


No to pisaem ju o bankructwie. A rezygnacja to jednak cos innego.

39 Data: Pa?dziernik 07 2017 15:37:17
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: Marek 

On Fri, 6 Oct 2017 20:56:26 -0000 (UTC), Pszemol  wrote:

No to pisaem ju o bankructwie. A rezygnacja to jednak cos innego.

Pisząc rezygnacja miaem na myśli kady przypadek poza rezygnacją klienta. Rwnie  bankructwo Tesli. Czy zatem te przedpaty wejdą w masę upadościową Tesli?

--
Marek

40 Data: Pa?dziernik 07 2017 09:13:19
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: Pszemol 

"Marek"  wrote in message

On Fri, 6 Oct 2017 20:56:26 -0000 (UTC), Pszemol  wrote:
No to pisaem ju o bankructwie. A rezygnacja to jednak cos innego.

Pisząc rezygnacja miaem na myśli kady przypadek poza rezygnacją klienta. Rwnie  bankructwo Tesli. Czy zatem te przedpaty wejdą w masę upadościową Tesli?

Nie znam tematu od tej strony. Gdyby Tesla zbankrutowaa
to z pewnością nie zobaczę tego swojego $1000 USD.
Ale ju o nim dawno i tak zapomniaem, przecie to by 31 marzec 2016 :-)

41 Data: Pa?dziernik 06 2017 21:20:27
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Autor: J.F. 

Uytkownik "Pszemol"  napisa w wiadomości grup Marek  wrote:

Ale ja pytam o przypadek jak Tesla zrezygnuje a nie klienci.

Tesla nie zrezugnuje, za geboko zainwestowali w to aby zrezygnować na
samym końcu.

To nie tylko od chciejstwa zalezy ...

J.

Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.



Grupy dyskusyjne