Tesla cd...
1 | Data: Czerwiec 24 2017 13:32:04 |
Temat: Tesla cd... | |
Autor: Shrek | Taka ciekawostka: 2 |
Data: Czerwiec 24 2017 13:55:33 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Sebastian BiaĹy | On 6/24/2017 1:32 PM, Shrek wrote: http://climatechangedispatch.com/study-tesla-car-battery-production-releases-as-much-co2-as-8-years-of-driving-on-gas/ W skrócie - tesla nie jest wcale taka eco. Wyprodukowanie spalinówki to mniej wiÄcej tyle energii co spali przez 80kkm. Do tego bateria 160kkm. Dodatkowo sama jazda też powoduje wiÄcej CO2 niż spaliniakiem. No to teraz wychodzi na to, że spece od globalnego ocieplenia powinni zaczÄ Ä wrzeszczeÄ, albo szukaÄ blÄdu w obliczeniach. Wyprodukowanie baterii generuje CO2 ale w przeciwieĹstwie do samochodów spalinowych mozna je przechwyciÄ na miejscu. Spalinowy pierdzi tym i nie tylko tym w atmosferÄ. Warto na takie detale zwracaÄ uwagÄ bo inaczej to czysta propaganda. Dodatkowo nigdzie w artykuje nie widzÄ 80kkm. DochodzÄ do wniosku, że jeżdzÄ c swoim już zamortyzowaneym energetycznie samochodem na LPG jestem o rzedy wielkoĹci bardziej "eco", niż ci co całÄ to niby ekologiÄ promujÄ . I dlatego ludzie rozsadni maja LPG z wielu powodów, nie tylko ceny. Niestety zaraz okaże siÄ że koszt produkcji zaworó do LPG jest równy 500 ciapłym posiłkom dla głodujÄ cych dzieci w afryce i znowy wychodzi siÄ na buraka. 3 |
Data: Czerwiec 24 2017 14:07:53 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 24.06.2017 o 13:55, Sebastian Biały pisze: Wyprodukowanie baterii generuje CO2 ale w przeciwieĹstwie do samochodów spalinowych mozna je przechwyciÄ na miejscu. CO2 siÄ filtruje i przechwytuje? Nie wydaje mnie siÄ;) I co z niego robiÄ - wÄgiel i zakopujÄ pod ziemiÄ dla przyszłych pokoleĹ? ;) Spalinowy pierdzi tym i nie tylko tym w atmosferÄ. Warto na takie detale zwracaÄ uwagÄ bo inaczej to czysta propaganda. No właĹnie uprawia siÄ propagandÄ eco, podczas gdy wcale takie eco nie jest. To "eco" to skrót od economy i to wcale nie z punktu widzenia klienta;) Dodatkowo nigdzie w artykuje nie widzÄ 80kkm. 80kkm jest dla tradycyjnego spaliniaka - nie w tym artykule, ale już dwukrotnie była na ten temat dyskusja - tyle z grubsza energii wychodzi (choÄ niektóre źródła mówiÄ o 40 a inne o 180;) To było przy okazji tego, jak zwracałem uwagÄ, że wymiana samochodu co 5 lat w imiÄ ekologii jest równie ekologiczne jak używanie reklamówek jednorazowych;) Shrek 4 |
Data: Czerwiec 24 2017 14:50:48 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Sebastian BiaĹy | On 6/24/2017 2:07 PM, Shrek wrote: Wyprodukowanie baterii generuje CO2 ale w przeciwieĹstwie do samochodów spalinowych mozna je przechwyciÄ na miejscu.CO2 siÄ filtruje i przechwytuje? Nie wydaje mnie siÄ;) I co z niego robiÄ - wÄgiel i zakopujÄ pod ziemiÄ dla przyszłych pokoleĹ? ;) Moga robiÄ rózne rzeczy z CO2. Masz zastosowanie chemiczne czy bilogiczne. Nie martw siÄ co zrobimy z CO2 jak go bÄdziemy miec w butlach. Martw siÄ co zrobiÄ z co2 ktorego nie ma jak łapaÄ bo wylatuje z miliarda rurek. Z tej samej przyczyny elektrownia generujÄ ca tyle samo CO2 co milion samochodów jest czymĹ *ZUPEĹNIE* innym z punktu widzenia ekologii. Spalinowy pierdzi tym i nie tylko tym w atmosferÄ. Warto na takie detale zwracaÄ uwagÄ bo inaczej to czysta propaganda.No właĹnie uprawia siÄ propagandÄ eco, podczas gdy wcale takie eco nie jest. To "eco" to skrót od economy i to wcale nie z punktu widzenia klienta;) Propaganda jest po obudwu stronach. Grunt to nie opieraÄ siÄ o artykuły pisane przez dziennikarzy którzy nie doć że sÄ debilami w wiekszoĹci to jeszcze czesto mocno ideologicznie nawiedzeni. Nie podniecaj siÄ byle wypocinami. Woja jedna pensja nakarmiła by setkÄ glodujÄ cych dzieci i CO Z TEGO. To było przy okazji tego, jak zwracałem uwagÄ, że wymiana samochodu co 5 lat w imiÄ ekologii jest równie ekologiczne jak używanie reklamówek jednorazowych;) Tesle wymianiajÄ co 5 lat czy akumulatory? Znowu propaganda? 5 |
Data: Czerwiec 24 2017 18:03:04 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: | On Sat, 24 Jun 2017 14:50:48 +0200, Sebastian Biały Martw siÄ co zrobiÄ z co2 ktorego nie ma jak łapaÄ bo wylatuje Na razie nie ma siÄ co martwiÄ. Chyba że minister wytnie wszystkie lasy w Polsce ;) -- Pozdrawiam - Dariusz NiemczyĹski jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 6 |
Data: Czerwiec 24 2017 19:24:42 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 24.06.2017 o 14:50, Sebastian Biały pisze: CO2 siÄ filtruje i przechwytuje? Nie wydaje mnie siÄ;) I co z niego robiÄ - wÄgiel i zakopujÄ pod ziemiÄ dla przyszłych pokoleĹ? ;) A mamy go w butlach? Bo może mnie coĹ ominÄło, ale klasycznie to do atmosfery przez komin idzie. Martw siÄ co zrobiÄ z co2 ktorego nie ma jak łapaÄ bo wylatuje z miliarda rurek. I jednÄ z tych rurek (i to z tych grubych) sÄ kominy elektrowni. Nie siej propagandy - CO2 z elektrowni ani siÄ nie filtruje, ani nie butelkuje;) ProsiłeĹ o nie używanie taniej propagandy, wiÄc nie używaj. Z tej samej przyczyny elektrownia generujÄ ca tyle samo CO2 co milion samochodów jest czymĹ *ZUPEĹNIE* innym z punktu widzenia ekologii. Z punktu widzenia CO2 jest dokładnie tym samym. Nie w CO2 jest różnica. No właĹnie uprawia siÄ propagandÄ eco, podczas gdy wcale takie eco nie jest. To "eco" to skrót od economy i to wcale nie z punktu widzenia klienta;) Zgadzam siÄ. Należy czytaÄ wszystko i wyrobiÄ sobie opinie. Ja na przykład od dawna podejrzewałem, że energetycznie to to nie ma żadengo uzasadnienia. Jak poczytasz, to okaże siÄ, że tramwaj (który nie ma po drodze akumulatorów) emituje wiÄcej CO2 na paxa niż autobus. Nie ma możliwoĹci, żeby samochód z bateriami, które majÄ okreĹlonÄ sprawnoć i nie sÄ za darmo energetycznie, wypadał lepiej. To było przy okazji tego, jak zwracałem uwagÄ, że wymiana samochodu co 5 lat w imiÄ ekologii jest równie ekologiczne jak używanie reklamówek jednorazowych;) Zdaje siÄ, że teraz moda na wymianÄ samochodów co 5 lat, bo jak nie to kopcÄ ce wraki, klÄska żywiołowa i katastrofa ekologiczna, jak dizel to ociera siÄ o ludobójstwo;) To nie propaganda? Przecież to dokładnie tak jakbyĹ promował jednorazówki jako ekologiÄ. Shrek 7 |
Data: Czerwiec 24 2017 20:45:33 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Sebastian BiaĹy | On 6/24/2017 7:24 PM, Shrek wrote: A mamy go w butlach? Bo może mnie coĹ ominÄło, ale klasycznie to do atmosfery przez komin idzie.CO2 siÄ filtruje i przechwytuje? Nie wydaje mnie siÄ;) I co z niego robiÄ - wÄgiel i zakopujÄ pod ziemiÄ dla przyszłych pokoleĹ? ;)Moga robiÄ rózne rzeczy z CO2. Masz zastosowanie chemiczne czy bilogiczne. Nie martw siÄ co zrobimy z CO2 jak go bÄdziemy miec w butlach. KtoĹ dokrÄci ĹrubkÄ, zmieniÄ przepisy i nagle okaże siÄ że za 20 centów od dolara mozna zbierac CO techniczny. Bedzie drożej i eko. Od elektrycznoĹci nie ma odwrotu, choÄ ja bym wolał jednak wodór niż akku. Cokolwiek to bÄdzie bedzie lepsze niż passerati w tedeiku od którego umrÄ 5 lat wczesniej. Martw siÄ co zrobiÄ z co2 ktorego nie ma jak łapaÄ bo wylatuje z miliarda rurek.I jednÄ z tych rurek (i to z tych grubych) sÄ kominy elektrowni. Dalej nie pojmujesz różnicy. Można przechwyciÄ CO z komina elektrowni, ale nie mozna z milarda rurek. Nie oznacza to ze to siÄ robi obecnie masowo. Ale jest to w ogóle wykonalne w przeciwieĹstwie do milarda rurek. To kwestia zmotywowania. Nie siej propagandy - CO2 z elektrowni ani siÄ nie filtruje, ani nie butelkuje;) ProsiłeĹ o nie używanie taniej propagandy, wiÄc nie używaj. Ale bÄdzie. To kwestia przepisów. Ponadto elektrownie moga nie produkowaÄ CO(2) w ogóle i mamy co najmniej kilka typów takich elektrowni. A jakie znasz samochody które nie emitujÄ i spalajÄ paliwo kopalne? Z tej samej przyczyny elektrownia generujÄ ca tyle samo CO2 co milion samochodów jest czymĹ *ZUPEĹNIE* innym z punktu widzenia ekologii.Z punktu widzenia CO2 jest dokładnie tym samym. Nie w CO2 jest różnica. Nie. MyslÄ że dlatego właĹnie nie pojmujesz propagandy którÄ czytasz. Tak jak twoja pensja mogła by nakarmiÄ 500 dzieci a Afryce a produkcja roweru usuwa ze srodowiska 16 Ĺwierków. CoĹ jak ruchy antyszczepionkowe, bazujÄ ce na półprawdach i całych kłamstwach co na jedno wychodzi. Zgadzam siÄ. Należy czytaÄ wszystko i wyrobiÄ sobie opinie. Ja na przykład od dawna podejrzewałem, że energetycznie to to nie ma żadengo uzasadnienia. Jak poczytasz, to okaże siÄ, że tramwaj (który nie ma po drodze akumulatorów) emituje wiÄcej CO2 na paxa niż autobus. Nie ma możliwoĹci, żeby samochód z bateriami, które majÄ okreĹlonÄ sprawnoć i nie sÄ za darmo energetycznie, wypadał lepiej. Pokaż obliczenia. SprawnoĹc przetwarzania elektryki jest wysoka. Znacznie wyższa niż spalinowych. Swego czasu czytałem artykuł jak to samochody LPG zanieczyszczajÄ Ĺrodowisko bardziej niz myĹlimy, bo pyłem z klackow hamulcowych. O mały włos miałbym po matrycy bo akurat siorpałem coĹ. Czyta siÄ takie debilizmy z nadziejÄ że tam jest chociaż jakaĹ ideologia, a tam zwykłe pustactwo. Zdaje siÄ, że teraz moda na wymianÄ samochodów co 5 latTo było przy okazji tego, jak zwracałem uwagÄ, że wymiana samochodu co 5 lat w imiÄ ekologii jest równie ekologiczne jak używanie reklamówek jednorazowych;)Tesle wymianiajÄ co 5 lat czy akumulatory? Znowu propaganda? Te samochody po 5 latach trafiajÄ do huty? Znowu propaganda? 8 |
Data: Czerwiec 24 2017 21:15:35 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 24.06.2017 o 20:45, Sebastian Biały pisze: A mamy go w butlach? Bo może mnie coĹ ominÄło, ale klasycznie to do atmosfery przez komin idzie. Okaże siÄ albo i nie. Na razie CO2 idzie p-rzez komin w atmosferÄ, wiÄc skoro prosiłeĹ o nieuprawianie demagogi i propagandy, to nie uprawiajmy. Fakt jest taki, że Tesla nie tylko na etapie produkcji ale i zapewne eksploatacji produkuje wiÄcej CO2 niż spaliniak. Bedzie drożej i eko. Problem w tym, że prawdopodobnie nie bÄdzie. Znaczy drożej bÄdzie:) Cokolwiek to bÄdzie bedzie lepsze niż passerati w tedeiku od którego umrÄ 5 lat wczesniej. Przecież passeratti było w chuj ekologiczne, tylko okazało siÄ, że nie jest... I jednÄ z tych rurek (i to z tych grubych) sÄ kominy elektrowni. ByÄ może można, ale siÄ tego nie robi. Nie siej propagandy - CO2 z elektrowni ani siÄ nie filtruje, ani nie butelkuje;) ProsiłeĹ o nie używanie taniej propagandy, wiÄc nie używaj. Raczej nie bÄdzie. To kwestia przepisów. Ponadto elektrownie moga nie produkowaÄ CO(2) w ogóle Ale ich ekolodzy tym bardziej nie lubÄ , bo albo czarnobyl, albo wiartaki ptaki zabijajÄ , albo ryby nie mogÄ przepływaÄ, albo krowy mleka nie dajÄ . Z tej samej przyczyny elektrownia generujÄ ca tyle samo CO2 co milion samochodów jest czymĹ *ZUPEĹNIE* innym z punktu widzenia ekologii.Z punktu widzenia CO2 jest dokładnie tym samym. Nie w CO2 jest różnica. A czym siÄ różni. Co2 to CO2 i nie ma znaczenia czy wzieło siÄ z grubego komina czy z cienkiej rury wydechowej. Tak jak twoja pensja mogła by nakarmiÄ 500 dzieci a Afryce a produkcja roweru usuwa ze srodowiska 16 Ĺwierków. CoĹ jak ruchy antyszczepionkowe, bazujÄ ce na półprawdach i całych kłamstwach co na jedno wychodzi. Ty bazujesz na pólprawdzie. JeĹli chodzi o CO2 to tesle sÄ gorsze od spaliniaków. Półprawdzie, bo jednak inne Ĺmieci siÄ filtruje z elektrowni (choÄ z rur wydechowych też) Zgadzam siÄ. Należy czytaÄ wszystko i wyrobiÄ sobie opinie. Ja na przykład od dawna podejrzewałem, że energetycznie to to nie ma żadengo uzasadnienia. Jak poczytasz, to okaże siÄ, że tramwaj (który nie ma po drodze akumulatorów) emituje wiÄcej CO2 na paxa niż autobus. Nie ma możliwoĹci, żeby samochód z bateriami, które majÄ okreĹlonÄ sprawnoć i nie sÄ za darmo energetycznie, wypadał lepiej. Jutro. SprawnoĹc przetwarzania elektryki jest wysoka. Znacznie wyższa niż spalinowych. ZdziwiłbyĹ siÄ jak dupnÄ sprawnoć ma elektrownia. Zdaje siÄ, że teraz moda na wymianÄ samochodów co 5 latTo było przy okazji tego, jak zwracałem uwagÄ, że wymiana samochodu co 5 lat w imiÄ ekologii jest równie ekologiczne jak używanie reklamówek jednorazowych;)Tesle wymianiajÄ co 5 lat czy akumulatory? Znowu propaganda? Nie - na polskie drogi i co poniektórzy krzyczÄ , że to ĹmierdzÄ ce złomy i prawilne sÄ oszukane vw z normÄ euro6. Shrek. 9 |
Data: Czerwiec 24 2017 21:41:37 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Sebastian BiaĹy | On 6/24/2017 9:15 PM, Shrek wrote: Okaże siÄ albo i nie. Na razie CO2 idzie p-rzez komin w atmosferÄ, wiÄc skoro prosiłeĹ o nieuprawianie demagogi i propagandy, to nie uprawiajmy. Fakt jest taki, że Tesla nie tylko na etapie produkcji ale i zapewne eksploatacji produkuje wiÄcej CO2 niż spaliniak.A mamy go w butlach? Bo może mnie coĹ ominÄło, ale klasycznie to do atmosfery przez komin idzie.KtoĹ dokrÄci ĹrubkÄ, zmieniÄ przepisy i nagle okaże siÄ że za 20 centów od dolara mozna zbierac CO techniczny. Ale co spaliniak? Na etapie produkcji + użytkowania czy tylko użytkowania? Bedzie drożej i eko.Problem w tym, że prawdopodobnie nie bÄdzie. Znaczy drożej bÄdzie:) Wszystko jest drożej i jest eko. I ludzie płaca. Ludzie bogaci sa ogólnie. Cokolwiek to bÄdzie bedzie lepsze niż passerati w tedeiku od którego umrÄ 5 lat wczesniej.Przecież passeratti było w chuj ekologiczne, tylko okazało siÄ, że nie jest... I widziałeĹ może jakÄ s prace naukowÄ na ten temat która porownała trucie passeratti z iloĹcÄ ciepłych posiłków w Afryce? ByÄ może można, ale siÄ tego nie robi.I jednÄ z tych rurek (i to z tych grubych) sÄ kominy elektrowni.Dalej nie pojmujesz różnicy. Można przechwyciÄ CO z komina elektrowni, Podobnie jak kiedyĹ ładowano ołów w benzynÄ i ladowany by dalej gdyby ktoĹ nie zakazał za to masa troli była by gotowa rÄkÄ sobie odciÄ Ä że bez Pb nie da siÄ smarowaÄ silnika (wiem, bo słyszałem). To kwestia przepisów. Ponadto elektrownie moga nie produkowaÄ CO(2) w ogóleAle ich ekolodzy tym bardziej nie lubÄ , bo albo czarnobyl, albo wiartaki ptaki zabijajÄ , albo ryby nie mogÄ przepływaÄ, albo krowy mleka nie dajÄ . Ekolodzy nie decydujÄ o szczegółach. Ponadto czekamy na fuzjÄ. Fuzja spowoduje że wiele argumentów tego typu stanie siÄ nieważnych. A czym siÄ różni. Co2 to CO2 i nie ma znaczenia czy wzieło siÄ z grubego komina czy z cienkiej rury wydechowej. MożliwoĹciÄ redukcji jego emisji. Tak jak twoja pensja mogła by nakarmiÄ 500 dzieci a Afryce a produkcja roweru usuwa ze srodowiska 16 Ĺwierków. CoĹ jak ruchy antyszczepionkowe, bazujÄ ce na półprawdach i całych kłamstwach co na jedno wychodzi.Ty bazujesz na pólprawdzie. JeĹli chodzi o CO2 to tesle sÄ gorsze od spaliniaków. Półprawdzie, bo jednak inne Ĺmieci siÄ filtruje z elektrowni (choÄ z rur wydechowych też) Po 5 latach rura emutuje kilka razy wiÄcej zanieczyszczeĹ niż w dniu produkcji tedeika. Elektrownia tyle samo lub mniej. Proces produkcji liion jest optymalizowany. Wprowadzamy prawo ze majÄ wychwyciÄ 30% CO2. Itd itp. Innymi słowy spaliniak bÄdzie emitował zawsze iloeĹtam CO2. Jak mamy jeden komin to mamy szanse na kontrolowanie. SprawnoĹc przetwarzania elektryki jest wysoka. Znacznie wyższa niż spalinowych.ZdziwiłbyĹ siÄ jak dupnÄ sprawnoć ma elektrownia. Atomowa? Wiatrowa? Słoneczna? Co cie ona obchodzi. Ma nie truÄ CO2. Nie - na polskie drogi i co poniektórzy krzyczÄ , że to ĹmierdzÄ ce złomy i prawilne sÄ oszukane vw z normÄ euro6.Te samochody po 5 latach trafiajÄ do huty? Znowu propaganda?Tesle wymianiajÄ co 5 lat czy akumulatory? Znowu propaganda?Zdaje siÄ, że teraz moda na wymianÄ samochodów co 5 lat Innymi slowy jeden Tesla po 5 latach trafiajÄ cy w 2-gi obieg powoduje że zarówno nowy własciciel i stary nie kupiÄ 2 Tesli tylko jednÄ . Zabawne, nie? Nagle okazuje siÄ że używane jest zaletÄ , jeĹli to elektryczny. 10 |
Data: Czerwiec 24 2017 22:46:54 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 24.06.2017 o 21:41, Sebastian Biały pisze: Okaże siÄ albo i nie. Na razie CO2 idzie p-rzez komin w atmosferÄ, wiÄc skoro prosiłeĹ o nieuprawianie demagogi i propagandy, to nie uprawiajmy. Fakt jest taki, że Tesla nie tylko na etapie produkcji ale i zapewne eksploatacji produkuje wiÄcej CO2 niż spaliniak. Na pewno na etapie produkcji. Na etapie użytkowania prawdopodobnie (przynajmniej dopóki masz energetykÄ opartÄ o wÄgiel - a na tÄ chwilÄ u nas masz). Przecież passeratti było w chuj ekologiczne, tylko okazało siÄ, że nie jest... Nie - za to pamietam, że norma euro 6 taka fajna była. Daj już spokój z tÄ AfrykÄ . Podobnie jak kiedyĹ ładowano ołów w benzynÄ KiedyĹ ładowano ołów, a teraz CO2 w atmosferÄ. Dokładnie tak jak piszesz. I CO2 z rury nie różni siÄ niczym od CO2 z komina. Ekolodzy nie decydujÄ o szczegółach. Ponadto czekamy na fuzjÄ. Fuzja spowoduje że wiele argumentów tego typu stanie siÄ nieważnych. Dobrze poczekajmy. Ale na dzieĹ dzisiejszy energetyka emituje CO2, produkcja baterii do tesli emituje CO2. ChciałeĹ bez taniej propagandy, to nie bÄ dź Ĺmieszny z tÄ fuzjÄ - na dzieĹ dzisiejszy jej nie mamy, i nie wglÄ da na to, żebyĹmy siÄ mieli za naszego życia doczekaÄ. A czym siÄ różni. Co2 to CO2 i nie ma znaczenia czy wzieło siÄ z grubego komina czy z cienkiej rury wydechowej. Jest dokładnie taka sama. Możesz sobie CO2 z rury też workowaÄ w torebki. Elektrownia tyle samo lub mniej. Proces produkcji liion jest optymalizowany. Wprowadzamy prawo ze majÄ wychwyciÄ 30% CO2. Itd itp. To sobie wprowadz. Jak na razie energetyka emituje CO2 i jakbyĹ nie pisał, że może nie emitowac... to dalej emituje. SprawnoĹc przetwarzania elektryki jest wysoka. Znacznie wyższa niż spalinowych.ZdziwiłbyĹ siÄ jak dupnÄ sprawnoć ma elektrownia. Niestety wÄglowa. Innymi slowy jeden Tesla po 5 latach trafiajÄ cy w 2-gi obieg powoduje że zarówno nowy własciciel i stary nie kupiÄ 2 Tesli tylko jednÄ . Dokładnie - i tak samo jest ze spalinkami. Dlatego koncernom tak zależy, żeby tÄ starÄ w imiÄ ekologii zezłomowaÄ i sprzedaÄ dwie. JakyĹ nie zauważył, to eco jest tu skrótem od economy i to z punktu widzenia producenta, nie klienta. Shrek 11 |
Data: Czerwiec 25 2017 11:18:27 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Sebastian BiaĹy | On 6/24/2017 10:46 PM, Shrek wrote: Na pewno na etapie produkcji. Na etapie użytkowania prawdopodobnie (przynajmniej dopóki masz energetykÄ opartÄ o wÄgiel - a na tÄ chwilÄ u nas masz).Okaże siÄ albo i nie. Na razie CO2 idzie p-rzez komin w atmosferÄ, wiÄc skoro prosiłeĹ o nieuprawianie demagogi i propagandy, to nie uprawiajmy. Fakt jest taki, że Tesla nie tylko na etapie produkcji ale i zapewne eksploatacji produkuje wiÄcej CO2 niż spaliniak.Ale co spaliniak? Na etapie produkcji + użytkowania czy tylko użytkowania? Ja chce widzieÄ ile auto spaliniowe produkuje CO(2) na etapie produkjci i uzytkowania. Tylko wtedy bÄdzie uczciwe porównanie. Nie - za to pamietam, że norma euro 6 taka fajna była. Daj już spokój z tÄ AfrykÄ .Przecież passeratti było w chuj ekologiczne, tylko okazało siÄ, że nie jest...I widziałeĹ może jakÄ s prace naukowÄ na ten temat która porownała trucie passeratti z iloĹcÄ ciepłych posiłków w Afryce? Ale ta Afryka jest bardzo ważna. To że coĹ == czemus nie oznacza że takie porównanie ma sens. Przecież elektryki nie emituja masy innych trujÄ cych zwiÄ zków wiÄc ich zastosowanie w miastach jest oczywistym zyskiem. Przecież elektryki majÄ znacznie wiÄksze mozliwoĹci recyclingu baterii i innych podzespołów wiÄc gdzie porównanie do tego? Itd itp. Mozna sobie porównaÄ pensjÄ do posiłków w afryce tak samo jak porównani produkcjÄ Tesli do emisji spalinowego. Sensu brak, ale temat jest. I ładnie łechocze wszelkiego rodzaju schizofreników którzy wszedzie wietrzÄ spisek. Podobnie jak kiedyĹ ładowano ołów w benzynÄKiedyĹ ładowano ołów, a teraz CO2 w atmosferÄ. Dokładnie tak jak piszesz. I CO2 z rury nie różni siÄ niczym od CO2 z komina. Ciekawe wiÄc dlaczego nie promuje siÄ małych elektrowni na paliwa kopalne tylko buduje mozliwie jak najwieksze. Spisek? Ekolodzy nie decydujÄ o szczegółach. Ponadto czekamy na fuzjÄ. Fuzja spowoduje że wiele argumentów tego typu stanie siÄ nieważnych.Dobrze poczekajmy. Ale na dzieĹ dzisiejszy energetyka emituje CO2, produkcja baterii do tesli emituje CO2. A czy produkcja passeratti generuje CO2? A ile? ChciałeĹ bez taniej propagandy, to nie bÄ dź Ĺmieszny z tÄ fuzjÄ - na dzieĹ dzisiejszy jej nie mamy, i nie wglÄ da na to, żebyĹmy siÄ mieli za naszego życia doczekaÄ. Akurat za życia doczekamy. Już z reszta widze te stada idiotów z transparentami że "budowa jednej elektrowni fuzyjnej to miliard drzew" oraz "hel powoduje autyzm". Jest dokładnie taka sama. Możesz sobie CO2 z rury też workowaÄ w torebki.A czym siÄ różni. Co2 to CO2 i nie ma znaczenia czy wzieło siÄ z grubego komina czy z cienkiej rury wydechowej.MożliwoĹciÄ redukcji jego emisji. Nie mogÄ. Jeden duży system redukcji CO2 bedzie taĹszy niż miliard. Elektrownia tyle samo lub mniej. Proces produkcji liion jest optymalizowany. Wprowadzamy prawo ze majÄ wychwyciÄ 30% CO2. Itd itp.To sobie wprowadz. Jak na razie energetyka emituje CO2 i jakbyĹ nie pisał, że może nie emitowac... to dalej emituje. Znowu to samo. Miej choÄ nadziejÄ na krok dalej niz własny nos. Wystarczy jeden przepis a technologia sie znajdzie. Ponadto coĹ mi siÄ wydaje że gro tego CO2 pochodzi ze spalania paliw kopalnych w elektrowniach. To może nalezy w koĹcu dokoĹczyÄ Ĺťarnowiec zamiast narzekaÄ na CO2? Niestety wÄglowa.ZdziwiłbyĹ siÄ jak dupnÄ sprawnoć ma elektrownia.Atomowa? Wiatrowa? Słoneczna? Co cie ona obchodzi. Ma nie truÄ CO2. To po co je budowaÄ? Przeciez to kwestia wyłacznie polityczna. Innymi slowy jeden Tesla po 5 latach trafiajÄ cy w 2-gi obieg powoduje że zarówno nowy własciciel i stary nie kupiÄ 2 Tesli tylko jednÄ .Dokładnie - i tak samo jest ze spalinkami. Nie jest tak dokładnie. Spalinowy z biegiem życia truje coraz mocniej. Innymi słowy dodatkowe 5 lat jazdy spalinowego generuje zanieczyszczenia. Dodatkowe 5 lat jazdy Tesli nie. Tadaaaa! Dlatego koncernom tak zależy, żeby tÄ starÄ w imiÄ ekologii zezłomowaÄ i sprzedaÄ dwie. JakyĹ nie zauważył, to eco jest tu skrótem od economy i to z punktu widzenia producenta, nie klienta. To siÄ reguluje politycznie. Gdyby pozwoliÄ koncernom na regulacje rynku w tym temacie to samochody byly by wypozyczane i wolno nimi były by jeździÄ tylko po prywatnych drogach koncernów. 12 |
Data: Czerwiec 25 2017 11:37:48 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 25.06.2017 o 11:18, Sebastian Biały pisze: Na pewno na etapie produkcji. Na etapie użytkowania prawdopodobnie (przynajmniej dopóki masz energetykÄ opartÄ o wÄgiel - a na tÄ chwilÄ u nas masz). To sobie policz, albo wygooglaj. Wychodziło na to, że produkcja to Ĺrednio liczÄ c tyle co 80kkm użytkowania. Nie - za to pamietam, że norma euro 6 taka fajna była. Daj już spokój z tÄ AfrykÄ . Zależy - jak porównujesz ile co2 emituje spalinówka i tesla, to ma sens. Jak porównujesz teslÄ do murzyna, to rzeczywiĹcie bez sensu. Dlatego proszÄ ciÄ, żebyĹ tego nie robił. Przecież elektryki nie emituja masy innych trujÄ cych zwiÄ zków wiÄc ich zastosowanie w miastach jest oczywistym zyskiem. Nie przeczÄ. Może niekoniecznie oczywistym, ale można to liczyÄ i siÄ spieraÄ - z dużym prawdopodobieĹstwem wyjdzie na to, że tak. Ale ty siÄ upierasz, że CO2 z komina tesli jest inne niż CO2 z rury spaliniaka. A nie jest - jest dokładnie identyczne, z tym że tesla akurat CO2 produkuje wiÄcej. Czy top bardzo źle to zależy od twoich zapatrywaĹ na globalne ocieplenie, ale fakt jest faktem - tesle póki co produkujÄ wiÄcej co2 niż spalinkiu. A tłumaczenie, że mogłyby mniej gdyby elektrownie nie kopciły jest równie dobre, jak że moja spalinka prawie nie kopci, bo jeżdzÄ motocyklem przez pół roku. A czy produkcja passeratti generuje CO2? A ile? DostałeĹ odpowiedź. Z grubsza tyle co zrobienie 80kkm. ChciałeĹ bez taniej propagandy, to nie bÄ dź Ĺmieszny z tÄ fuzjÄ - na dzieĹ dzisiejszy jej nie mamy, i nie wglÄ da na to, żebyĹmy siÄ mieli za naszego życia doczekaÄ. No to fajnie, ze słyszysz głosy, ale od tego sÄ konkretni ludzie. Na grupie o samochodach akurat twoje problemy w urojeniami sÄ OT. Jest dokładnie taka sama. Możesz sobie CO2 z rury też workowaÄ w torebki. Dlaczego? Skoro "możesz" sobie łapaÄ z komina to i z rury. Sam pisałeĹ, że cena nie gra roli:P Znowu to samo. Miej choÄ nadziejÄ na krok dalej niz własny nos. Wystarczy jeden przepis a technologia sie znajdzie. LOL - tak jak znalazła siÄ u VW. Taki sam przepis wystarczy i możesz sobie zakładaÄ kondomy na rurÄ wydechowÄ zamiast komina. Niestety wÄglowa.ZdziwiłbyĹ siÄ jak dupnÄ sprawnoć ma elektrownia.Atomowa? Wiatrowa? Słoneczna? Co cie ona obchodzi. Ma nie truÄ CO2. Mnie nie pytaj. Takie mamy i tyle. WidzÄ, że jak dla ciebie to wystarczy żeby zrobiÄ przepis i zdelegalizowaÄ całe to CO2. Innymi slowy jeden Tesla po 5 latach trafiajÄ cy w 2-gi obieg powoduje że zarówno nowy własciciel i stary nie kupiÄ 2 Tesli tylko jednÄ .Dokładnie - i tak samo jest ze spalinkami. E tam. Niby czemu? To tak jabyĹ pisał, że z biegiem życia hamuje coraz słabiej. Jak coĹ siÄ psuje, to siÄ naprawia i tyle. Innymi słowy dodatkowe 5 lat jazdy spalinowego generuje zanieczyszczenia. Dodatkowe 5 lat jazdy Tesli nie. Tadaaaa! Jasne - bo tesla to marzeniami jest napÄdzana. To siÄ reguluje politycznie. Gdyby pozwoliÄ koncernom na regulacje rynku w tym temacie to samochody byly by wypozyczane i wolno nimi były by jeździÄ tylko po prywatnych drogach koncernów. Weź ty siÄ politycznie wyreguluj. Bo na razie to próbujesz politycznie wyregulowaÄ fizykÄ i chemiÄ - CO2 to CO2 i nie ważne czy z tesli z komina czy z dupy wziÄte (choÄ akurat z dupo to może mieÄ znaczenie, bo siÄ tam w jakimĹ cyklu zamyka). EOT. 13 |
Data: Czerwiec 25 2017 13:58:21 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Sebastian BiaĹy | On 6/25/2017 11:37 AM, Shrek wrote: To sobie policz, albo wygooglaj. Wychodziło na to, że produkcja to Ĺrednio liczÄ c tyle co 80kkm użytkowania.Na pewno na etapie produkcji. Na etapie użytkowania prawdopodobnie (przynajmniej dopóki masz energetykÄ opartÄ o wÄgiel - a na tÄ chwilÄ u nas masz).Ja chce widzieÄ ile auto spaliniowe produkuje CO(2) na etapie produkjci i uzytkowania. Tylko wtedy bÄdzie uczciwe porównanie. Niemożliwe zeby w tym artykule tego nie uwzglÄdnili. Przecież to by była czysta propaganda jesli zanieczyszczenia spaliniaka nie uwzglÄdniały by jego produkcji. spieraÄ - z dużym prawdopodobieĹstwem wyjdzie na to, że tak. Ale ty siÄ upierasz, że CO2 z komina tesli jest inne niż CO2 z rury spaliniaka. Jak odpowiednio uproĹcisz to tak. Podobnie jak gówno jest gównem bez wzglÄdu na to czy bysmy srali po ulicy czy do kanalizacji, prawda? A jednak niektórzy widza różnicÄ. A czy produkcja passeratti generuje CO2? A ile?DostałeĹ odpowiedź. Z grubsza tyle co zrobienie 80kkm. Podsumujmy: a) produkcja passeratti kosztuje X CO2 b) produkcja Tesli kosztuje X CO2 c) jazda passerati przez 80kkm kosztuje X CO2 d) jazda TeslÄ przez 80kkm kosztuje 0 CO2 (lub niewiele). Wychodzi mi na to ze Tesla generuje 2x mniej CO2. Zapytam wiÄc jeszcze raz: ile CO2 kosztuje produkowanie samochodów spalinowych? Jesli tego nie uwzglÄdniono w obliczeniach to mamy czystÄ propagandÄ i porównanie do Afryki jest na miejscu. Akurat za życia doczekamy. Już z reszta widze te stada idiotów z transparentami że "budowa jednej elektrowni fuzyjnej to miliard drzew" oraz "hel powoduje autyzm".No to fajnie, ze słyszysz głosy, ale od tego sÄ konkretni ludzie. Na grupie o samochodach akurat twoje problemy w urojeniami sÄ OT. MyĹlisz że mam problemy z urojeniami? Już tracisz argumenty i zaczyna siÄ walenie po mordzie ;) Szybko. Nie mogÄ. Jeden duży system redukcji CO2 bedzie taĹszy niż miliard.Dlaczego? Skoro "możesz" sobie łapaÄ z komina to i z rury. Sam pisałeĹ, że cena nie gra roli:P Cena nie gra woli jeĹli nie jest duża. Podobnie jak nie używa siÄ w każdym domu oczyszczalni gówna bo taniej jest zrobiÄ jednÄ wiekszÄ . Co nikomu nie broni kupiÄ własnÄ . Znowu to samo. Miej choÄ nadziejÄ na krok dalej niz własny nos. Wystarczy jeden przepis a technologia sie znajdzie.LOL - tak jak znalazła siÄ u VW. Taki sam przepis wystarczy i możesz sobie zakładaÄ kondomy na rurÄ wydechowÄ zamiast komina. W przypadku rynku samochodowego nazwyczajniej zabrakło kontroli. To czesty przypadek jak zostawia siÄ implementacjÄ przygłupom. Co zrobiÄ, wyciÄ gnÄ Ä wnioski i dalej przykrÄcaÄ ĹrubkÄ. Mnie nie pytaj. Takie mamy i tyle. WidzÄ, że jak dla ciebie to wystarczy żeby zrobiÄ przepis i zdelegalizowaÄ całe to CO2.To po co je budowaÄ? Przeciez to kwestia wyłacznie polityczna.Niestety wÄglowa.ZdziwiłbyĹ siÄ jak dupnÄ sprawnoć ma elektrownia.Atomowa? Wiatrowa? Słoneczna? Co cie ona obchodzi. Ma nie truÄ CO2. Dokładnie tak to działa. Zrobisz akcyze dla elektrowni weglowych i *nagle* okaże siÄ że prÄ d z atomu jest zarÄ bisty a co właczysz telewizor to bÄdÄ pustaki polityczne zapewniaÄ że nic lepszego nie wymyĹlono i oni tylko tak przebiegle czakali na właĹciwy moment. To tylko problem polityczny i tego czy jakaĹ partia boi siÄ palonych opon. E tam. Niby czemu? To tak jabyĹ pisał, że z biegiem życia hamuje coraz słabiej. Jak coĹ siÄ psuje, to siÄ naprawia i tyle.Nie jest tak dokładnie. Spalinowy z biegiem życia truje coraz mocniej.Innymi slowy jeden Tesla po 5 latach trafiajÄ cy w 2-gi obieg powoduje że zarówno nowy własciciel i stary nie kupiÄ 2 Tesli tylko jednÄ .Dokładnie - i tak samo jest ze spalinkami. Naprawia sie przez wycinanie filrów czastek stałych, zaĹlepianie EGR, dolewanie ĹwiĹstw do olejów/paliwa. Nie tylko u nas. Po drugie wspłczesny samochod bazuje na odczytach czujników które z czasem psujÄ bÄ dź rozkaliborwujÄ sie, wtryski zaczynajÄ laÄ itd. Nie, ani jeden samochód 5-letni nie bÄdzie miał spalania równie dobrego co nowy z fabryki. Innymi słowy dodatkowe 5 lat jazdy spalinowego generuje zanieczyszczenia. Dodatkowe 5 lat jazdy Tesli nie. Tadaaaa!Jasne - bo tesla to marzeniami jest napÄdzana. PrÄ dem z atomu, watru badź słoĹca. Ĺťyj przyszłoĹciÄ - za chwilÄ elektronie na paliwa kopalne bÄda nieopłacalne. Szcujue siÄ że gdzieĹ koło 2040. https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-06-15/solar-power-will-kill-coal-sooner-than-you-think To siÄ reguluje politycznie. Gdyby pozwoliÄ koncernom na regulacje rynku w tym temacie to samochody byly by wypozyczane i wolno nimi były by jeździÄ tylko po prywatnych drogach koncernów.Weź ty siÄ politycznie wyreguluj. Bo na razie to próbujesz politycznie wyregulowaÄ fizykÄ i chemiÄ - CO2 to CO2 i nie ważne czy z tesli z komina czy z dupy wziÄte (choÄ akurat z dupo to może mieÄ znaczenie, bo siÄ tam w jakimĹ cyklu zamyka). A gówno czy na chodniku czy w kanalizacji to też żadna różnica. 14 |
Data: Czerwiec 26 2017 07:36:20 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Yakhub | Dnia Sun, 25 Jun 2017 13:58:21 +0200, Sebastian Biały napisał(a): spierać - z dużym prawdopodobieństwem wyjdzie na to, że tak. Ale ty się Tylko, że (rozważając skalę globalną) założenie z punktu D. jest błędne. Akurat emisja CO2 będzie podobna, lub nawet większa. Zaoszczędzimy na emisji związków azotu i pyłów - owszem. Zaoszczędzimy na emisji _w_miastach_ - to też nie jest bez znaczenia, nawet, jeżeli ta emisja nie zniknie, tylko przeniesie się gdzie indziej. Robisz błąd sprowadzając całą ochronę środowiska do jednej zmiennej pod tytułem "CO2". Ja nie neguję sensu samochodów elektrycznych, i też twierdzę, że - pomimo trudności, jakie trzeba będzie jeszcze pokonać - ich popularność będzie rosnąć aż do zepchnięcia aut spalinowych w nisze. Ale nie udawajmy, że to jest panaceum na wszelkie problemy ludzkości. Innymi słowy dodatkowe 5 lat jazdy spalinowego generuje Czyli za 20-30 lat. Myślisz, że dzisiejsze Tesle tyle przetrwają? Śmiem wątpić. -- Yakhub 15 |
Data: Czerwiec 26 2017 18:24:11 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 26.06.2017 o 07:36, Yakhub pisze: Robisz błąd sprowadzając całą ochronę środowiska do jednej zmiennej pod To akurat nie on. A przynajmniej nie do końnca. Chciałem pokazać, że nie na każdym polu elektryki są takie ekologiczne, więc skoro kuleją na CO2 to o tym powiedziałem. Sebastian całkiem dobrze wiedział, że coś dzwoni i odchody z komina są lepsze niż z rury wydechowej, ale nie do końca, bo akurat w zakresie CO2 jest to doskonale obojętne. I zamiast odpuścić, to wdał się w bezsensowną dyskusję, to tm, jakby tesle _miałyby_być_ napędzane wiatrem, słońcem, atomem, falami a nawet jak z węglem to z workowanym na kominie CO2;) Ja nie neguję sensu samochodów elektrycznych, i też twierdzę, że - pomimo I to jest dokładnie to co należy powiedzieć, być może będzie to technologia przyszłości, być może baterie odejdą do lamusa i nasze wnuki będą o tym rozmawiać jak my o kryzysie gówniano-paszowym. Jedno jest raczej pewne - to raczkująca technologia i jeśli nie ulegnie gwałtownemu rozwojowi w dziedzinie baterii to raczej ślepy zaułek. Parowe wozy też wyglądały obiecująco w porówniu z końskim, tym bardziej, że obliczono, że Londyn utonie w gównie a i tak owsa zabraknie;) Czyli za 20-30 lat. Daj spokój. On już zimną fuzję do tych tesli zatrudnił;) Shrek 16 |
Data: Czerwiec 26 2017 19:11:49 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Sebastian BiaĹy | On 6/26/2017 6:24 PM, Shrek wrote: Daj spokój. On już zimną fuzję do tych tesli zatrudnił;) Gorącą. 17 |
Data: Czerwiec 26 2017 19:25:35 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 26.06.2017 o 19:11, Sebastian Biały pisze: On 6/26/2017 6:24 PM, Shrek wrote: Aha. No to na razie chyba się nie bilansuje i trzeba do interesu energii (z węgla najczęściej;) dosypywać, żeby tokamaka nie rozwaliło:P Shrek 18 |
Data: Czerwiec 26 2017 19:57:31 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Sebastian BiaĹy | On 6/26/2017 7:25 PM, Shrek wrote: Aha. No to na razie chyba się nie bilansujeDaj spokój. On już zimną fuzję do tych tesli zatrudnił;)Gorącą. https://pl.wikipedia.org/wiki/ITER Czekamy więc jeszcze 2 lata. Pierwsze elektronie atomowe też wyglądały kiepsko z wydajnością i były obiektem żartów. 19 |
Data: Czerwiec 27 2017 06:15:45 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 26.06.2017 o 19:57, Sebastian Biały pisze: Czekamy więc jeszcze 2 lata. To jak już będą powszewhne elektrownie termojądowe to wróć i się przypomnij. Na razie tesla jest na węgiel. Shrek 20 |
Data: Czerwiec 27 2017 15:11:23 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Pszemol | Shrek wrote: W dniu 26.06.2017 o 19:57, Sebastian Biały pisze: WciÄ ż lepiej, że jest na polski wÄgiel niż gdyby była na arabskÄ ropÄ :-P 21 |
Data: Czerwiec 27 2017 17:44:07 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 27.06.2017 o 17:11, Pszemol pisze: To jak już bÄdÄ powszewhne elektrownie termojÄ dowe to wróÄ i siÄ NIekoniecznie - polskie górnictwo to rak i najlepiej by było jakby je zaoraÄ i zaczÄ Ä od nowa (a jeszcze lepiej zaczÄ Ä jak wÄgiel siÄ zacznie koĹczyÄ i bÄdzie coĹ wart). Shrek 22 |
Data: Czerwiec 27 2017 16:19:12 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Pszemol | Shrek wrote: W dniu 27.06.2017 o 17:11, Pszemol pisze: Zgadzam siÄ, że na dłuższÄ metÄ wÄgiel trzeba zastÄ piÄ czymĹ zdrowszym, ale skoro górnicy wciÄ ż w kopalniach pracujÄ i kopalnie ciÄ gle wiercÄ , to chyba lepiej kupiÄ polski wÄgiel niż ruski gaz lub arabskÄ ropÄ... nie sÄ dzisz? 23 |
Data: Czerwiec 27 2017 20:05:13 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: re |
To jak już bÄdÄ powszewhne elektrownie termojÄ dowe to wróÄ i siÄ Zgadzam siÄ, że na dłuższÄ metÄ wÄgiel trzeba zastÄ piÄ czymĹ zdrowszym, ale skoro górnicy wciÄ ż w kopalniach pracujÄ i kopalnie ciÄ gle wiercÄ , to chyba lepiej kupiÄ polski wÄgiel niż ruski gaz lub arabskÄ ropÄ... nie sÄ dzisz? -- - Zależy trochÄ jaki biznes można zrobiÄ na sprzedaży tego wÄgla w przyszłoĹci zamiast dzisiaj. 24 |
Data: Czerwiec 27 2017 20:11:40 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: J.F. | Użytkownik "re" napisał w wiadomoĹci grup Użytkownik "Pszemol" NIekoniecznie - polskie górnictwo to rak i najlepiej by było jakby je Zgadzam siÄ, że na dłuższÄ metÄ wÄgiel trzeba zastÄ piÄ czymĹ zdrowszym, ale Ale najpierw zaorac, potem kupowac :-) -- - I tu jest male ryzyko ... kto wie, moze sie okazac, ze w przyszlosci bedzie nic nie warty, wiec lepiej sprzedac teraz :-) J. 25 |
Data: Czerwiec 27 2017 18:39:20 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Pszemol | J.F. wrote: Użytkownik "re" napisał w wiadomoĹci grup Jak teraz zaorasz to już nowego nie wybudujesz - nowa kopalnia to ogromne koszty stałe. -- - Dokładnie - jak sie juz wszyscy na cos innego przerzucÄ to cena wÄgla spadnie do zera. 26 |
Data: Czerwiec 27 2017 21:48:49 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: J.F. | Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomoĹci grup J.F. wrote: Zgadzam siÄ, że na dłuższÄ metÄ wÄgiel trzeba zastÄ piÄ czymĹAle najpierw zaorac, potem kupowac :-) Jak teraz zaorasz to już nowego nie wybudujesz - nowa kopalnia to ogromne Zaorac system, kopalnia moze zostac. Czyli zwolnic gornikow, zwolnic prezesow, sprzedac kopalnie temu kto da wiecej :-) Zależy trochÄ jaki biznes można zrobiÄ na sprzedaży tego wÄgla w Dokładnie - jak sie juz wszyscy na cos innego przerzucÄ to cena wÄgla Niestety - alternatywa jest taka, ze to cos innego nie wypali, i wegiel bedzie coraz cenniejszy. I nie wiadomo - spieszyc sie, czy czekac :-) J. 27 |
Data: Czerwiec 27 2017 20:29:06 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Pszemol | J.F. wrote: Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomoĹci grup SprzedaliĹmy już banki, sprzedajmy też kopalnie... jasne! Gazety i miesiÄczniki też już prawie wszystkie własnoĹciÄ Niemców, niedługo po niemiecku bÄdziemy musieli szprechaÄ w swoim kraju... Zależy trochÄ jaki biznes można zrobiÄ na sprzedaży tego wÄgla w Spieszyc sie. 28 |
Data: Czerwiec 27 2017 22:43:54 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: 007 | Pszemol w J.F. wrote: Sprzedaliśmy już banki, sprzedajmy też kopalnie... jasne! My? Jesteście jakimiś właścicielami polskich kopalń w jackowie? niedługo po niemiecku będziemy musieli szprechać w swoim kraju... My? Ty i tak nie potrafisz pisać po polsku, więc co cię boli, że języka się w jackowie prawie nikt nie uczy, to nie od dzisiaj wiadomo. Nie znasz ani polskiego, ani angielskiego, ani żadnego innego-- wszystkie kaleczysz. -- 'Tom N' 29 |
Data: Czerwiec 27 2017 17:27:26 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Pszemol | "007" wrote in message Pszemol w Nie wiem skąd u Ciebie Jackowo się nagle wzięło, ale z tego co się orientuję to kopalnia Bogdanka, Jastrzębska Spółka Węglowa i kilka innych są na parkiecie, więc niezależnie od tego gdzie mieszkasz możesz być (współ)właścicielem polskich kopalń - nie wiedziałeś? niedługo po niemiecku będziemy musieli szprechać w swoim kraju... Przynajmniej wolno mi kaleczyć taki jaki mi się podoba... A jak tak dalej będziemy wszystko sprzedawać to będzie można tylko kaleczyć niemiecki - nie wiem czemu Ci się to podoba... Poczytaj jaką opinię mają Niemcy na temat własności banków. I zastanów się dlaczego Polacy głupsi i dali sobie wydrzeć z polskich rąk swoje banki i potulnie pracują teraz w pocie chleba na whisky i szampana bankierów obcokrajowców... 30 |
Data: Czerwiec 28 2017 06:04:46 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 28.06.2017 o 00:27, Pszemol pisze: My? Jesteście jakimiś właścicielami polskich kopalń w jackowie? Masz akcje? Płacisz podatki w Polsce? Shrek 31 |
Data: Czerwiec 28 2017 14:36:49 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Pszemol | Shrek wrote: W dniu 28.06.2017 o 00:27, Pszemol pisze: A skÄ d u Ciebie nagle tyle troski? :-)) 32 |
Data: Czerwiec 28 2017 16:56:55 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 28.06.2017 o 16:36, Pszemol pisze: Masz akcje? Płacisz podatki w Polsce? Ciekawy jestem - bo skoro czujesz siÄ współaĹcicielem polskiego górnictwa, to staram siÄ ustaliÄ ile do niego dopłacasz (czyli jaki masz udział:) Shrek 33 |
Data: Czerwiec 28 2017 14:58:56 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Pszemol | Shrek wrote: W dniu 28.06.2017 o 16:36, Pszemol pisze: Gdzie przeczytałeĹ, że czujÄ siÄ? 34 |
Data: Czerwiec 28 2017 17:13:56 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 28.06.2017 o 16:58, Pszemol pisze: Ciekawy jestem - bo skoro czujesz siÄ współaĹcicielem polskiego 0:27. Ale doczytałem - nie jesteĹ, tylko mógłbyĹ byÄ. Tak jak mógłbyĹ mieÄ teslÄ, ale nie masz:P Shrek 35 |
Data: Czerwiec 28 2017 15:22:14 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Pszemol | Shrek wrote: W dniu 28.06.2017 o 16:58, Pszemol pisze: No widzisz, czyli jak chcesz to umiesz :-) Tak jak mógłbyĹ Gdyby babcia miała wÄ sy... 36 |
Data: Czerwiec 28 2017 17:37:03 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 28.06.2017 o 17:22, Pszemol pisze: Tak jak mógłbyĹ No właĹnie:P Tesla jest zajebista i doskonale nadaje siÄ na samochód miejski, tylko dziwnym trafem praktycznie w tym segmencie nie wystÄpuje. Jak sam napisałeĹ - gdyby babcia miała wÄ sy... Shrek 37 |
Data: Czerwiec 27 2017 20:50:34 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 27.06.2017 o 18:19, Pszemol pisze: Zgadzam siÄ, że na dłuższÄ metÄ wÄgiel trzeba zastÄ piÄ czymĹ zdrowszym, ale PrawdÄ mówiÄ c - niekoniecznie. Ba, uważem że lepiej importowaÄ wÄgiel a nasze górnictwo zaoraÄ. PokrzyczÄ pomarudzÄ , popalÄ opony i bÄdzie po rewolucji. A tak to pasożytujÄ na kraju. Ale to offftop. Shrek 38 |
Data: Czerwiec 29 2017 20:44:06 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Marek | On Tue, 27 Jun 2017 17:44:07 +0200, Shrek wrote: NIekoniecznie - polskie górnictwo to rak i najlepiej by było jakbyje zaoraÄ i zaczÄ Ä od nowa (a jeszcze lepiej zaczÄ Ä jak wÄgiel siÄzacznie koĹczyÄ i bÄdzie coĹ wart). Ktos bardzo słusznie zauważył, że parcie na zachowanie kopalĹ jest tak silne, że sÄ w stanie kupowaÄ tani wÄgiel w Chinach, wyrzucaÄ je w te sztolnie i by go nasi wydobywali. -- Marek 39 |
Data: Czerwiec 30 2017 20:53:23 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Smok Eustachy | W dniu 27.06.2017 o 17:44, Shrek pisze: W dniu 27.06.2017 o 17:11, Pszemol pisze: PiniÄ dze zarabia ostatnio 40 |
Data: Czerwiec 30 2017 21:04:17 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 30.06.2017 o 20:53, Smok Eustachy pisze: NIekoniecznie - polskie górnictwo to rak i najlepiej by było jakby je zaoraÄ i zaczÄ Ä od nowa (a jeszcze lepiej zaczÄ Ä jak wÄgiel siÄ zacznie koĹczyÄ i bÄdzie coĹ wart). Bo panstwowe elektrownie kupujÄ paĹstwowy wÄgiel po paĹstwowej cenie. Shrek 41 |
Data: Czerwiec 27 2017 22:39:22 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Sebastian BiaĹy | On 6/27/2017 6:15 AM, Shrek wrote: Czekamy więc jeszcze 2 lata.To jak już będą powszewhne elektrownie termojądowe .... to powszechna będzie motoryzacja na elektryki/wodór bo wczesniej rynek przejmą wiatr i slońce. 2040 a jeśli rynek samochodow wymusi postęp w tych dziedzinach to może i wczesniej niż 2040. Samochody elektryczne to dziedzina innowacyjna i obarczona ryzykiem. Całe szczęscie są ludzie którzy robią postęp a nie tylko gonią w peletonie. 42 |
Data: Czerwiec 28 2017 06:06:30 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 27.06.2017 o 22:39, Sebastian Biały pisze: ... to powszechna będzie motoryzacja na elektryki/wodór bo wczesniej rynek przejmą wiatr i slońce. 2040 a jeśli rynek samochodow wymusi postęp w tych dziedzinach to może i wczesniej niż 2040. Być może, matomiast tu i teraz samochód elektryczny jest niedopracowaną, raczkującą technologią dla hipsterów. Tylko tyle i aż tyle. Samochody elektryczne to dziedzina innowacyjna i obarczona ryzykiem. Całe szczęscie są ludzie którzy robią postęp a nie tylko gonią w peletonie. Chwała im za to, ale nie zmienia to faktu jak wyżej. Shrek 43 |
Data: Czerwiec 28 2017 20:07:01 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Sebastian BiaĹy | On 6/28/2017 6:06 AM, Shrek wrote: ... to powszechna będzie motoryzacja na elektryki/wodór bo wczesniej rynek przejmą wiatr i slońce. 2040 a jeśli rynek samochodow wymusi postęp w tych dziedzinach to może i wczesniej niż 2040.Być może, matomiast tu i teraz samochód elektryczny jest niedopracowaną, To nie jest prawda. W przypadku samochodów elektrycznych technologie są dopracowane. Niedoprawcowane to były silniki z ktorych lal się olej, paliwo i inne sliczności na poczatku ich drogi. Elektryki są ok już teraz. Można dyskutowac o gęstości energii liion, wlaśnie dlatego szkoda mi wodoru. Ale nikt tu nie stoi w miejscu, za kilka lat dostaniemy pewno baterie siarkowe o podobnej liczbie cykli co liion a o pojemności wystarczającej do przejechania ze Szczecina w Bieszczady. raczkującą technologią dla hipsterów. Widać duzo tych hipsterow po korpo, bo chyba wszyscy wielcy już zdeklarowali produkcję. Tylko tyle i aż tyle. Nie, nie tylko tyle. 44 |
Data: Czerwiec 28 2017 18:32:41 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Pszemol | Sebastian Biały wrote: On 6/28/2017 6:06 AM, Shrek wrote: Z VW olej wycieka do dziĹ i nie sÄ w stanie GermaĹcy opanowaÄ nawet po 100 latach doskonalenia wynalazku silnika spalinowego. Można dyskutowac o gÄstoĹci energii liion, wlaĹnie dlatego szkoda mi Oby. Bo czas już Ĺmierdziuchom kapiÄ cym olejem i smrodzÄ cym nasze miasta powiedzieÄ doć. raczkujÄ cÄ technologiÄ dla hipsterów. Słuszny argument! 45 |
Data: Czerwiec 28 2017 21:05:44 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 28.06.2017 o 20:07, Sebastian Biały pisze: Być może, matomiast tu i teraz samochód elektryczny jest niedopracowaną, To jak dopracują, to będzie dopracowana, na razie nie jest, raczkującą technologią dla hipsterów. Korpo zadeklarują produkcję gówna w sprayu, jeśli hipstersi będą siętym pryskać. Ile tych wózków wyprodukowali i ile to rocznej produkcji ogółu pojazdów? Skoro elektryk jest wręcz doskonały na auto miejskie, to dlaczego nikt go nie kupuje jako auto miejskie? Tylko tyle i aż tyle. Głęboki, mocny argument;) Shrek 46 |
Data: Czerwiec 28 2017 21:26:01 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: re |
Być może, matomiast tu i teraz samochód elektryczny jest niedopracowaną, To jak dopracują, to będzie dopracowana, na razie nie jest, -- - Opon też nie dopracowali, zużywają się. raczkującą technologią dla hipsterów. Korpo zadeklarują produkcję gówna w sprayu, jeśli hipstersi będą siętym pryskać. Ile tych wózków wyprodukowali i ile to rocznej produkcji ogółu pojazdów? Skoro elektryk jest wręcz doskonały na auto miejskie, to dlaczego nikt go nie kupuje jako auto miejskie? -- - A jako jakie kupuje samochód o zasięgu 100km ??? 47 |
Data: Czerwiec 29 2017 06:14:51 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 28.06.2017 o 21:26, re pisze: A jako jakie kupuje samochód o zasięgu 100km ??? Po prostu się nie kupuje. Już pisałem - ma ktoś z grupowiczów tą teslę? Shrek 48 |
Data: Czerwiec 29 2017 01:53:31 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: | To nie ten target :-) tu potrzeba hipstera w rurkach i okularach Ray Ban np Wojewódzki by siÄ nadawał :-) taka Tesla daje na dzielni +1000 respektu a i panny chÄtniej wsiadajÄ
bo porszaka może mieÄ byle kołek a TeslÄ szlachta jak Do Caprio :-) trzeba ogoliÄ sporo baranów żeby zrobiÄ w miarÄ dobry produkt ale jak bÄdziesz uprawiał taki negatywny marketing to potrwa duuuzo dłużej wiÄc kupujcie elektryczne bo taniej nie bÄdzie :-) 49 |
Data: Czerwiec 29 2017 20:17:45 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: re |
A jako jakie kupuje samochód o zasięgu 100km ??? Po prostu się nie kupuje. Już pisałem - ma ktoś z grupowiczów tą teslę? -- - Masowo nie. Tak jak wielu innych marek samochodów. Ale chyba nie chodziło o to, jakoby Tesla miała być miejskim samochodem. 50 |
Data: Czerwiec 29 2017 21:11:26 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Sebastian BiaĹy | On 6/28/2017 9:05 PM, Shrek wrote: To jak dopracują, to będzie dopracowana, na razie nie jest, A co jest niedopracowane poza bateriami? Ponadto samo sie nie dopracuje. Właśnie dlatego nazywamy to innowacją. Można oczywiście dalej jeździć drewanianą Syrenką czekając na to az dopracują silniki spalinowe. Obawiam się że jednak nie rozumiesz na czym polega innowacyjnośc i szacowanie ryzyka w nowych technologiach. Jesli ktoś się spóźni o 2 lata to za chwile wyleci z rynku. Podejmuje się więc ryzyko wejścia w nową technologię. Widać duzo tych hipsterow po korpo, bo chyba wszyscy wielcy już zdeklarowali produkcję.Korpo zadeklarują produkcję gówna w sprayu, jeśli hipstersi będą siętym pryskać. Czyli szafa gra. Korpo produkują passeratti z pojemnościami silników w hektolitrach żeby tylko zadowolić hipsterów. Rynek zawsze będzie dla ludzi, ponieważ ludzie domagaja się elektrycznych samochodów to bedą. Ludzie mają głeboko wsadzone w d... urojenia na temat niedopracowania technologii. Jeździ, kopa ma, szpan jest, biorę. Za chwile dojdzie "i tańsze". Ile tych wózków wyprodukowali i ile to rocznej produkcji ogółu pojazdów? Jak bym czytał pierdolety z XIX wieku kiedy pytali ile tych smrodów wyprodukowali a ile furmanek i dlaczego benzyna jest gorsza od owsa. Skoro elektryk jest wręcz doskonały na auto miejskie, to dlaczego nikt go nie kupuje jako auto miejskie? Bo są ciagle drogie. Łatwiej wyprodukować smierdzącego spalinikaka niż komplet baterii. Na razie. Ponadto jak każda nowośc w pierszej kolejności szlak przecierają bogaci frajerzy. Masy zaraz za nimi. Poczekaj. Głęboki, mocny argument;)Tylko tyle i aż tyle.Nie, nie tylko tyle. Rownie głeboki co "Tylko tyle i aż tyle.". Staram się trzymać poziom podłogi skoro już tam jesteś. 51 |
Data: Czerwiec 29 2017 12:49:47 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Zenek Kapelinder | Ludzie nie domagaja sie elektrycznych samochodow. Widzisz tutaj kogos kto sie domaga? Jeden ma parcie na tesle i to wszystko. Jeden to czlowiek duzo to ludzie. Bedzie nowy maly miejski elektryk kosztowal 12 tysiecy zlotych to milion ich sie sprzeda w piec lat. I jak by byl z marnym ogrzewaniem, bez klimatyzacji z zasiegiem 50 kilometrow, maksymalna predkoscia 70/h i 10 sekund do 50/h to i tak sie sprzeda bo do miasta spelni minimalne do zaakceptowania warunki. 52 |
Data: Czerwiec 29 2017 22:21:47 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: re |
53 |
Data: Czerwiec 29 2017 22:31:52 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Sebastian BiaĹy | On 6/29/2017 9:49 PM, Zenek Kapelinder wrote: Ludzie nie domagaja sie elektrycznych samochodow. DomagajÄ siÄ czystych. Tak siÄ skala że sa ze 3 rodzaje: na elektrycznoĹc, na sprÄżone powietrze i nakrÄcane. Tylko pierwsza kategoria ma sens ekonomiczny jak na razie. Widzisz tutaj kogos kto sie domaga? Sadzisz że te tysiÄ ce zamówieĹ na TeslÄ w USA to krasnoludki albo imigranci? To czy *tutaj* ktoĹ siÄ domaga jest nieistotne. Nie jesteĹmy krajem który stawia na innowacje. Ale sÄ miejsca gdzie za chwile z miast wyrzucÄ spalinowe. 54 |
Data: Czerwiec 29 2017 14:19:19 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Zenek Kapelinder | Nie porownuj USA do Polski. Tutaj wiekszosc pracuje za rogiem albo dwie przecznice dalej. W USA zanim robol dojedzie do roboty to juz jest zjebany ze odpoczac musi. Znasz cos innowacyjnego z Australii? Nie maja krzemowej doliny, nie robia smartfonow. Nie wiem czy maja jakas swoja marke telewizorow albo samochodow. I dobrze zyja. Wskaz uzytecznosc innowacyjnych elektrycznych samochodow osobowych w Australii. Tam jak ktos mieszka za miastem to jak ma do sasiada cztery godziny jazdy to ma sasiada blisko. Europa to duzo miast z duza gestoscia zaludnienia i brakiem miejsca w miastach. Jak ktos nie jest akwizytorem to w Europie w duzym miescie potrzebuje dobrze dzialajacego zbiorkomu albo malego samochodu palacego 3 litry w ruchu miejskim, moze tez byc elektryczny. Przecietny zachodni europejczyk zyjacy w duzym miescie z wyjatkiem wakacji na ktore leci samolotem miasta nie opuszcza. Tam tak jak w Polsce nikt po worek kartofli do rodziny na wies nie jezdzi. 55 |
Data: Czerwiec 29 2017 22:15:58 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Iguan_007 | Wskaz uzytecznosc innowacyjnych elektrycznych samochodow osobowych w Australii. Tam jak ktos mieszka za miastem to jak ma do sasiada cztery godziny jazdy to ma sasiada blisko. Tak, jak ktos mieszka daleko poza miastem. Ale jednak wiekszosc australiczykow mieszka w miastach. W samych tylko stolicach stanow mieszka 70% populacji. Z ostatniego spisu powszechnego: "Our eastern mainland is still where most Australians call home, with almost eight in 10 people living in New South Wales, Victoria, Queensland and the Australian Capital Territory. Plenty of us â seven in 10 of us in fact â live in our capital cities". https://tradingeconomics.com/australia/urban-population-percent-of-total-wb-data.html http://www.abs.gov.au/ausstats/abs@.nsf/mf/2024.0 56 |
Data: Czerwiec 29 2017 20:05:09 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Pszemol | Sebastian Biały wrote: On 6/28/2017 9:05 PM, Shrek wrote: CiÄżko siÄ zgodziÄ z epitetem "frajer" użytym w stosunku do człowieka, któremu siÄ na tyle powodzi aby kupowaÄ to co lubi bez przejmowania sie zbytnio tym co siÄ opłaca a co siÄ nie opłaca - coĹ jednak lepiej robiÄ umie skoro ma takÄ komfortowÄ sytuacjÄ - na takie liczenie tracÄ czas ludzie stosunkowo biedni (np ja). Z tego co czytałem na grupie dyskusyjnej właĹcicieli i fascynatów Tesli to niejeden z nich kupił swój samochód inwestujÄ c kilka lat temu w akcje Tesli. W ten sposób za niewielkie pieniÄ ce mogli mieÄ auto swych marzeĹ nie zadłużajÄ c siÄ przy tym po uszy. Jak zerkniecie na kurs akcji TSLA i co siÄ z nim dzieje od gdzieĹ listopada to wielu z Was mogłoby już dawno jeździÄ TeslÄ ... 57 |
Data: Czerwiec 29 2017 22:27:28 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: re |
58 |
Data: Czerwiec 29 2017 23:50:52 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 29.06.2017 o 22:05, Pszemol pisze: Z tego co czytałem na grupie dyskusyjnej właĹcicieli i fascynatów Tesli toO ja pierdolÄ - reklama piramidy finansowej;) Shrek 59 |
Data: Czerwiec 29 2017 15:28:45 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Zenek Kapelinder | Gdzies czytalem ze gosc od tesli swojej kasy to raczej malo zainwestowal. Znany ostatnio polski biznesmen zalozyl amber bamber za 5 tysiecy zlotych. Wychodzi ze dobry bajer pol roboty. 60 |
Data: Czerwiec 30 2017 00:08:49 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Pszemol | Zenek Kapelinder wrote: Gdzies czytalem ze gosc od tesli swojej kasy to raczej malo zainwestowal. Słabo czytałeĹ, albo plotek słuchasz. 61 |
Data: Czerwiec 29 2017 23:48:00 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 29.06.2017 o 21:11, Sebastian Biały pisze: On 6/28/2017 9:05 PM, Shrek wrote:Baterie. I wystarczy. Ponadto samo sie nie dopracuje. Właśnie dlatego nazywamy to innowacją. Można oczywiście dalej jeździć drewanianą Syrenką czekając na to az dopracują silniki spalinowe. Obawiam się że jednak nie rozumiesz na czym polega innowacyjnośc i szacowanie ryzyka w nowych technologiach. Jesli ktoś się spóźni o 2 lata to za chwile wyleci z rynku. Podejmuje się więc ryzyko wejścia w nową technologię. Ok. Więc niech ryzykują. Nie mam nic przeciwko. Tylko niech mi nie wciskają, że mają dopracowany produkt. Nie mają. Czyli szafa gra. Korpo produkują passeratti z pojemnościami silników w hektolitrach żeby tylko zadowolić hipsterów. Rynek zawsze będzie dla ludzi, ponieważ ludzie domagaja się elektrycznych samochodów to bedą. Ludzie mają głeboko wsadzone w d... urojenia na temat niedopracowania technologii. Jeździ, kopa ma, szpan jest, biorę. No właśnie na tym polega problem, że rynek nie kupuje. Ile tesli kupiłeś? Ile masz samochodów? Ile spalinek i le elektryków? Za chwile dojdzie "i tańsze". Jak dojdzie i bez sztucznych dotacji/utrudnień dla spalinek to fajnie - jestem za. Ile tych wózków wyprodukowali i ile to rocznej produkcji ogółu pojazdów? I ile tesli kupiłeś? Może jakieś akcje? Skoro elektryk jest wręcz doskonały na auto miejskie, to dlaczego nikt go nie kupuje jako auto miejskie? I na razie tesla jako auto miejskie się nie sprawdza. Sorry tak działa rynek. NIe możesz oferować na dłuższą metę gorszego produktu z wadami, które go dyskwalifikują w starciu z konkurencją. Ponadto jak każda nowośc w pierszej kolejności szlak przecierają bogaci frajerzy. Masy zaraz za nimi. Poczekaj. Właśnie czekam. Wydaje się racjonalną decyzją. Nie mówię, że nie kupię elektryka, jak już będzie dobry. Na razie nie jest. Shrek 62 |
Data: Czerwiec 30 2017 23:15:28 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Sebastian BiaĹy | On 6/29/2017 11:48 PM, Shrek wrote: On 6/28/2017 9:05 PM, Shrek wrote:Baterie. I wystarczy. Silnik w syrence też był niedopracowany i kopcił na niebiesko. Wniosek: furmanki zostają. Ok. Więc niech ryzykują. Nie mam nic przeciwko. Tylko niech mi nie wciskają, że mają dopracowany produkt. Nie mają. Syrenka też nie była. Jak lecielismy na Księżyc, to załoga nie miała iPhone tylko komputer o mocy obliczeniowej zegarka naręcznego. Wniosek: nie lecieć na Księzyć, poczekać aż rakiety i komputery nawigacyjne urosną na drzewach i wtedy *może* dopiero, jak się opłaci. No właśnie na tym polega problem, że rynek nie kupuje. Ile tesli kupiłeś? Ile masz samochodów? Ile spalinek i le elektryków? A ile furmanek vs samochodów w XIX wieku? Zadaje się że furmanek było więcej. Jak bym czytał pierdolety z XIX wieku kiedy pytali ile tych smrodów wyprodukowali a ile furmanek i dlaczego benzyna jest gorsza od owsa.I ile tesli kupiłeś? Może jakieś akcje? Zakładasz że prawdo po krytyki lub pochwaly mają tylko klienci? Przypominasz mi pewnego kolesia który twierdzil że trener nie ma prawa trenować piłkarzy jak sam nim nie był. Wot, logika piwno-kanapowa. Bo są ciagle drogie. Łatwiej wyprodukować smierdzącego spalinikaka niż komplet baterii. Na razie.I na razie tesla jako auto miejskie się nie sprawdza. Sorry tak działa rynek. NIe możesz oferować na dłuższą metę gorszego produktu z wadami, które go dyskwalifikują w starciu z konkurencją. Wiadomo, taki koń na ten przykład nie śmierdzi spalinami, odpiąc od dyszla da się i na oklep jechać a w razie czego na łące zatankuje. Można by wręcz powiedzieć że samochody spalinowe nie mają szans w starciu z furmankami. 63 |
Data: Lipiec 01 2017 07:50:40 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 30.06.2017 o 23:15, Sebastian Biały pisze: Baterie. I wystarczy.To jak dopracują, to będzie dopracowana, na razie nie jest,A co jest niedopracowane poza bateriami? No nie była. Wniosek: Była niedopracowana. Ok. Więc niech ryzykują. Nie mam nic przeciwko. Tylko niech mi nie wciskają, że mają dopracowany produkt. Nie mają. Przestań uprawiać demagogię. Zresztą na Ksieżyc to akurat rzeczywiście się nie bardzo opłacało lecieć. W sumie dobre porównanie - nie chodziło o rzeczywiste korzyści (których naprawedę wiele nie było) a prestiż. Podobnie jak z teslą - w tej chwili jest zabawką dla hipsterów i poza przyspieszeniem topowych modeli nie ma żadnych realnych zalet. Co nie znaczy, że w jak ją w przysłości dopracują to będzie hitem - być może. Ale w tej chwili nie i już. A ile furmanek vs samochodów w XIX wieku? Zadaje się że furmanek było więcej. A może rozsądniej byłoby porównać ze spalinówką, ale ci wtedy słabo wypada? Jak bym czytał pierdolety z XIX wieku kiedy pytali ile tych smrodów wyprodukowali a ile furmanek i dlaczego benzyna jest gorsza od owsa.I ile tesli kupiłeś? Może jakieś akcje? Zakładam, że jak ktoś mówi o sukcesie rynkowym produktu, to produkt ten ma jakiś tam zauważalny udział w rynku. A jeśli nie ma, to znaczy że żadnego sukcesu póki co nie osiągnął. Bo są ciagle drogie. Łatwiej wyprodukować smierdzącego spalinikaka niż komplet baterii. Na razie. No i _na_razie_ problem z baterią i ładowaniem powoduje, że samochód elektryczny jest co najwyżej ciekawostką technologiczną dla fanboyów i hipsterów. Jak ten problem rozwiążą, to być może będzie przełomem w motoryzacji. Ale na razie nie jest. Wiadomo, taki koń na ten przykład nie śmierdzi spalinami, odpiąc od dyszla da się i na oklep jechać a w razie czego na łące zatankuje. Można by wręcz powiedzieć że samochody spalinowe nie mają szans w starciu z furmankami. No i sam widzisz - tesla jest gorsza od furmanki:P Shrek 64 |
Data: Czerwiec 30 2017 17:51:27 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: | On Thu, 29 Jun 2017 21:11:26 +0200, Sebastian Biały A co jest niedopracowane poza bateriami? Wystarczy tyle. To podstawa. Baterie. -- Pozdrawiam - Dariusz NiemczyĹski jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 65 |
Data: Czerwiec 24 2017 21:45:35 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: nadir | W dniu 2017-06-24 o 20:45, Sebastian Biały pisze: Pokaż obliczenia. SprawnoĹc przetwarzania elektryki jest wysoka. Znacznie wyższa niż spalinowych. Ale sprawnoć przetwarzania wÄgla na prÄ d już taka wysoka nie jest, tak ze 40-45%, i w koĹcowym efekcie wychodzi na to samo. Te samochody po 5 latach trafiajÄ do huty? Znowu propaganda? Nie, piÄciolatki z Niemiec trafiajÄ do Polski, po wyeksploatowaniu trafiajÄ z Polski do Afryki. A w Afryce to już na dwoje baka wróżyła; albo do huty, albo do oceanów. 66 |
Data: Czerwiec 24 2017 22:49:29 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 24.06.2017 o 21:45, nadir pisze: W dniu 2017-06-24 o 20:45, Sebastian Biały pisze: Te 45 to optymistycznie. Weźmy 40, 90% system przesyłowy i już mamy 36%. Straty na falowniku 10% i już 33. Sprawnoć samego silnika 90 i już masz 30%. Teraz dołóż pod drodze sprawnoć akumulatorów i samej ładowarki i schodzisz do 25%. Shrek 67 |
Data: Czerwiec 25 2017 08:59:41 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 24.06.2017 o 20:45, Sebastian Biały pisze: Pokaż obliczenia. SprawnoĹc przetwarzania elektryki jest wysoka. ProszÄ - nie moje, ale zgadza siÄ z tym co sobie kiedyĹ liczyłem. ZakładajÄ c sprawnoć tramwaju 100% (nieduże uproszczenie), sprawnoć przesyłu 85% (prawdziwe) i sprawnoć elektrowni 35% (niestety tak) dochodzimy do tego że na 1kWh zużytÄ przez tramwaj potrzeba 3,36 kWh to jest 12MJ wrzuconych na palenisko. Te 12 MJ w 60% (7,2MJ) pochodzi z wÄgla kamiennego o Ĺredniej wartoĹci opałowej 25MJ/kg i zawartoĹci wÄgla około 60%. Reszta (4,8MJ) przyszła z elektrowni na wÄgiel brunatny o Ĺredniej wartoĹci opałowej 9MJ/kg i zawartoĹci wÄgla około 25%. Zatem puĹciliĹmy z dymem 300g wÄgla kamiennego i 500g brunatnego. W tych 300g było 170 gramów pierwiastka C zaĹ w tych 500g było ich 130. Razem spaliliĹmy 300 gramów czystego wÄgla czyli 25 moli. Teraz chemia: C + O2 = CO2 czyli z jednego mola wegla jeden mol CO2. Mamy 25 moli CO2 = 1100g CO2/kWh tramwaju. No a teraz autobus załóżmy że silnik diesla zjada sobie 200g paliwa o gÄstoĹci 850g/litr na kWh. daje to 0,24 litra/kWh. Tu znalazłem: http://www.autotechnika.com.pl/badania_homologacje6.php że spalenie litra diesla to 2750 g CO2. Czyli mamy 660 gramów CO2 na kWh. Tyle że sprawnoć przeniesienia mocy w autobusie z automatem to nie jest 100%. Wychodzi że tramwaj daje O POĹOWÄ wiÄcej CO2 niż autobus na kWh. Ale ale... Opory toczenia tramwaju a opory toczenia autobusu to zupełnie inny rzÄ d wielkoĹci. Tu pole do manewru dla Phinka. Shrek 68 |
Data: Czerwiec 25 2017 11:44:08 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: J.F. | Dnia Sun, 25 Jun 2017 08:59:41 +0200, Shrek napisał(a): W dniu 24.06.2017 o 20:45, Sebastian Biały pisze: Dorzuc sprawnosc kopalni. I w zuzytym pradzie, i w wyposazeniu. dochodzimy do tego że na 1kWh zużytą przez tramwaj potrzeba 3,36 kWh to W optymalnym punkcie pracy. W praktyce to mysle ze co najmniej 2x wiecej. Tu znalazłem: W dieslowskim paliwie duzo wegla, w tych 200g to jakies 180g. Co nam daje 660g CO2 bez liczenia litrow. Albo wprost z tymi 800g wegla kopalnego porownac. Tyle że sprawność przeniesienia mocy w autobusie z automatem to nie jest Trzeba by jeszcze odzyskiwac energie przy hamowaniu. O ile wiem - to sie bardzo rzadko robi, byc moze wcale. J. 69 |
Data: Czerwiec 25 2017 12:00:55 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 25.06.2017 o 11:44, J.F. pisze: Proszę - nie moje, ale zgadza się z tym co sobie kiedyś liczyłem. To żeby porównać trzeba by sprawność wydobycia ropy i rafinacji. Choć pewnie rzeczywiście węgiel wypada słabiej od ropy. No ale z drugiej strony jak do ropy dodasz koszty wprowadzania demokracji...;) No a teraz autobus Możnaby się zabrać za obliczenia od dupy strony. Współczesne autobusy miejskie palą koło 60l/100 (swoją droga Ikarusy paliły 35;). I policzyć ile tramwaj "pali na 100". Trzeba by jeszcze odzyskiwac energie przy hamowaniu. Faktycznie rzadko - musi być drugi tramwaj, który tą energię odbierze. Więc na ogół grzejesz opory na dachu. Z drugiej strony tesla zapewne coś odzyskuje. Być może wychodzi porównywalnie a nie więcej co2 z tesli, jak myślałem. Shrek 70 |
Data: Czerwiec 25 2017 14:12:48 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: MichaĹ Jankowski | W dniu 2017-06-25 o 11:44, J.F. pisze:
Jak najbardziej się stosuje. W sieciach, gdzie tramwaje jeżdżą jeden za drugim - jak w Warszawie czy innych dużych miastach - łatwo znaleźć odbiorcę tak odzyskanej energii. Ale nie mam pojęcia, ile procent się dzięki temu oszczędza. Tesla też "hamuje prądnicą", jak zdejmiesz nogę z gazu. MJ 71 |
Data: Czerwiec 25 2017 14:23:30 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 25.06.2017 o 14:12, Michał Jankowski pisze: Jak najbardziej się stosuje. W sieciach, gdzie tramwaje jeżdżą jeden za drugim - jak w Warszawie czy innych dużych miastach - łatwo znaleźć odbiorcę tak odzyskanej energii. Ale nie mam pojęcia, ile procent się dzięki temu oszczędza. Własnie wbrew pozorom nie tak łatwo. Pamiętam, że kiedyś (dawno temu) czytałem jakąś analizę i... wyszło że w poniżej 10% hamowań elektrodynamicznych napędzało coś innego niż rezystory na dachu. Problem był w znalezieniu "biorcy". Chyba że przy modernizacji sieci umożliwili przepływ energii między odcinkami izolowanymi, bo jak nie to dalej słabo będzie. W sumie ciekawe jak to w metrze i na kolei wypada, bo dawno się nie interesowałem, a sieć trakcyjną modernizowali ostro. Tesla też "hamuje prądnicą", jak zdejmiesz nogę z gazu. Tak - trzeba to wziąć pod uwagę - jak pisałem -być może wychodzi, że emisja CO2 z tesli zasilanej węglem jest jednak porównywalna ze spaliniakiem. Shrek 72 |
Data: Czerwiec 25 2017 06:06:39 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: | W dniu niedziela, 25 czerwca 2017 14:23:31 UTC+2 użytkownik Shrek napisał: 73 |
Data: Czerwiec 25 2017 15:10:44 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 25.06.2017 o 15:06, pisze: W dniu niedziela, 25 czerwca 2017 14:23:31 UTC+2 użytkownik Shrek napisał: Moc: Moc szczytowa 5 kW - do oĹwietlenia tramwaju? Shrek 74 |
Data: Czerwiec 25 2017 15:22:38 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: MichaĹ Jankowski | W dniu 2017-06-25 o 14:23, Shrek pisze: W dniu 25.06.2017 o 14:12, Michał Jankowski pisze: Tramwaje mają amperomierz, wiele razy widziałem wskazania ujemne. Ale ile to jest procent, to pojęcia nie mam. W sumie ciekawe jak to w metrze i na kolei wypada, bo dawno się nie interesowałem, a sieć trakcyjną modernizowali ostro. Metro na drugiej linii miało mieć akumulatory przy stacjach, nie wiem, czy to weszło. Na pierwszej linii to działa tylko jeśli jest pod ręką drugi pociąg potrzebujący energii - jak w tramwaju. MJ 75 |
Data: Czerwiec 25 2017 18:27:08 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 25.06.2017 o 15:22, Michał Jankowski pisze: Własnie wbrew pozorom nie tak łatwo. Pamiętam, że kiedyś (dawno temu) Ale nie wiesz w co to idzie. A jak już pisałem (jakiś czas temu to było więc mogło się zmienić) najczęściej szło w opornik na dachu. W sumie ciekawe jak to w metrze i na kolei wypada, bo dawno się nie interesowałem, a sieć trakcyjną modernizowali ostro. Ale takie trakcyjne? Wow. Na pierwszej linii to działa tylko jeśli jest pod ręką Ale chodzi mi o to, czy można przesyłać energię między odcinkami, ale jak popatrzyłem to jednak nie - to prawie nigdy nie zadziała. Shrek 76 |
Data: Czerwiec 25 2017 18:59:10 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: MichaĹ Jankowski | W dniu 2017-06-25 o 18:27, Shrek pisze: W dniu 25.06.2017 o 15:22, Michał Jankowski pisze: Nie, ten amperomierz pokazuje prąd z/do sieci, nie do oporników. W sumie ciekawe jak to w metrze i na kolei wypada, bo dawno się nie interesowałem, a sieć trakcyjną modernizowali ostro. Superkondensatory. 40 MJ. https://www.youtube.com/watch?v=xYoi5HIFfps MJ 77 |
Data: Czerwiec 25 2017 19:10:18 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 25.06.2017 o 18:59, Michał Jankowski pisze: Metro na drugiej linii miało mieć akumulatory przy stacjach, nie wiem, Ciekawe, ale wychodzi na to, że na jednej stacji. Shrek 78 |
Data: Czerwiec 26 2017 00:09:37 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: J.F. | Dnia Sun, 25 Jun 2017 15:22:38 +0200, Michał Jankowski napisał(a): W dniu 2017-06-25 o 14:23, Shrek pisze: W starych czy w nowych ? W starych istotnie byl, ujemnych nie pamietam, ale moze i byly. W nowych wroclawskich kabina tak zabudowana, ze trudno dojrzec :-) https://www.youtube.com/watch?v=aubcGuar8BE Mam wrazenie ze nie ma ujemnych amperow, a przy hamowaniu wskazowka sie wychyla mocno ... prad zuzywa do hamowania, czy amperomierz jednokierunkowy ? W metrze jest http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,metro-na-prad-z-hamulcow,32866.html A planach/testach http://www.wroclaw.pl/mpk-testuje-odzyskiwanie-energii-z-hamowania-tramwaju http://reklama.express.bydgoski.pl/302745,Bydgoskie-tramwaje-z-Pesy-podczas-hamowania-beda-odzyskiwac-energie-elektryczna.html J. 79 |
Data: Czerwiec 26 2017 21:05:58 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: re |
80 |
Data: Czerwiec 25 2017 14:45:52 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: tck |
W dniu 24.06.2017 o 13:55, Sebastian Biały pisze: https://pl.wikipedia.org/wiki/Sekwestracja_dwutlenku_w%C4%99gla NajpowszechniejszÄ metodÄ jest podziemne składowanie dwutlenku wÄgla, po jego zatłoczeniu pod ziemiÄ. Jako miejsce składowania może posłużyÄ pole naftowe, pole gazowe, pozabilansowe pokłady wÄgla. Pułapki fizyczne i geochemiczne zapobiegajÄ wydostaniu siÄ CO2 na powierzchniÄ. Zatłaczanie CO2 w pole naftowe powoduje zwiÄkszenie wydobycia. W Stanach Zjednoczonych około 30 do 50 milionów ton gazu jest wtryskiwane w skały ubogie w ropÄ. -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl 81 |
Data: Czerwiec 25 2017 15:14:39 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 25.06.2017 o 14:45, tck pisze: . W Stanach Zjednoczonych około 30 do 50 milionów ton gazu jest wtryskiwane w skały ubogie w ropÄ. Podczas gdy produkcja wynosi 6000 milionów ton za 2014. Czyli pół procenta. Czyli nic. Shrek. 82 |
Data: Czerwiec 24 2017 14:26:12 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: re |
83 |
Data: Czerwiec 25 2017 08:57:35 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Shrek | W dniu 24.06.2017 o 14:26, re pisze: DochodzÄ do wniosku, że jeżdzÄ c swoim już zamortyzowaneym energetycznie No nie mam. Ale mam wÄ tpliwoĹci, czy nowe euro6 (które miały byÄ na to lekarstwem) sÄ zdrowsze od euro3 na LPG. PonoÄ oszukujÄ ! ;) I nie mam żadnej wÄ tpliwoĹci, że kampania "kupujcie nowe samochodu co 5 lat" nie ma nic wspólnego z ekologia a ekonomiÄ . Przecież to jakby ktoĹ promował jednorazówki jako ekologiczne. Shrek 84 |
Data: Czerwiec 27 2017 14:40:49 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Maurycy PoszepszyĹski | W dniu 2017-06-24 o 13:32, Shrek pisze: Taka ciekawostka: I tu jest sedno. A policzyÄ zużycie wody w trakcie produkcji, jej oczyszczenie, koszty utylizacji *poprodukcyjnych* odpadów - sÄ plusy dodatnie i plusy ujemne. -- Z lewicÄ siÄ nie dyskutuje. Do lewicy strzela siÄ w obronie własnej. 85 |
Data: Czerwiec 27 2017 15:11:24 | Temat: Re: Tesla cd... | Autor: Pszemol | Shrek wrote: DochodzÄ do wniosku, że jeżdzÄ c swoim już zamortyzowaneym energetycznie Tak jest. |