Grupy dyskusyjne   »   The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...

The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...



1 Data: Lipiec 14 2008 18:06:44
Temat: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: _ATR_ 


.... przemyslenia poczatkujacego.

Witam!

W ciagu dwoch lat odwiedzilem 3 serwisy motocyklowe w Warszawie:

Michal Demczuk - jest ok. do czasu wymiany przebitej opony... okazuje sie,
ze piasta tylnego kola zalozona odwrotnie - kolo podczas jazd zamiast
dokrecac mocowanie, odkrecalo je. Bywa, w koncu nie jestem kumplem Pana
Michala, motocykl niezbyt fajny i stary, a terminator tez musi sie na czyms
uczyc.

Paweł Boruta - super. Zadnych uwag. O ile wiem, juz nie prowadzi serwisu,
zajal sie czyms innym :|

Pit Stop - bylo ok. Wczoraj (w koncu 13) zauwazylem, ze koledzy po wymianie
lozyska glowki ramy zapomnieli wkrecic/dokrecic sruby blokujace lagi w
gornej polce.
No i to mnie zirytowalo. I to, ze pewnie sam sobie te sruby wykrecilem,
zgubilem i dzwonie do serwisu, zawracam dupe.

W sumie pewnie moja wina - nie mialem ze soba serwisowki i nie sprawdzilem,
czy wszystkie mocowania, sa na swoim miejscu. :|

Ja rozumiem, ze czlowiek moze sie pomylic, ze to sezon i masa sprzetu
czekajacego na obsluzenie, ze nie jestem kumplem serwisanta, itd. ale do
cholery - place za fachowosc, za wykonanie uslugi w calosci, a nie czesciowo
i nie mam ochoty zdziwic sie ktoregos pieknego dnia, ze przednie albo tylne
kolo wybiera wolnosc.


Jakos z samochodem nie mialem takich jazd, inna sprawa, ze na samochod
zwracam mniejsza uwage ;)

Pozdrawiam
Artur
PS. Dziekuje, juz mi nieco lepiej, wyzalilem sie :)



2 Data: Lipiec 14 2008 18:50:01
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: de Fresz 

On 2008-07-14 18:06:44 +0200, "_ATR_"  said:

Michal Demczuk - jest ok. do czasu wymiany przebitej opony... okazuje sie,
ze piasta tylnego kola zalozona odwrotnie - kolo podczas jazd zamiast
dokrecac mocowanie, odkrecalo je.

Dawaj zdjecia. Bo musze to zobaczyc, jak sie zembatke wklada w zacisk, a lancuch na tarcze hamulcowa.

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

3 Data: Lipiec 14 2008 19:06:29
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: _ATR_ 

Dawaj zdjecia. Bo musze to zobaczyc, jak sie zembatke wklada w zacisk, a
lancuch na tarcze hamulcowa.


;p
kolejny fachowiec :)
;p

.... tylne kolo, bylo zamocowane w sposob nieprawidlowy - mialo prawo sie
odkrecic.

Zakladajac, ze nieprawidlowe zamocowanie kola jest niemozliwe, to nie
wiedzial co mowi serwisant sklepu z oponami.

Pozdrawiam
Artur

4 Data: Lipiec 14 2008 19:28:41
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: KJ Siła Słów 

_ATR_ pisze:


... tylne kolo, bylo zamocowane w sposob nieprawidlowy - mialo prawo sie odkrecic.


Zakladajac, ze nieprawidlowe zamocowanie kola jest niemozliwe, to nie wiedzial co mowi serwisant sklepu z oponami.

Jakie to moto ?

IMO ciezko jest zlozyc w tamtym miejscu cos zle, bo kolo nie trafi tam gdzie powinno, jedyne co sie wg mnie da to wlozyc odwrotnie to os.
Co moze miec znaczenie takie sobie albo zadnego.
Bo os jest sciskana pionowymi srubami w wahaczu.

Kj dagixar tribe color

5 Data: Lipiec 14 2008 19:36:07
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: _ATR_ 

Jakie to moto ?


giesik

IMO ciezko jest zlozyc w tamtym miejscu cos zle, bo kolo nie trafi tam
gdzie powinno, jedyne co sie wg mnie da to wlozyc odwrotnie to os.
Co moze miec znaczenie takie sobie albo zadnego.
Bo os jest sciskana pionowymi srubami w wahaczu.

Po konsultacji z Pania Serwisowka - wyglada na to, ze rzeczywiscie os.

6 Data: Lipiec 14 2008 20:23:29
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: Kuczu 

_ATR_ pisze:

Po konsultacji z Pania Serwisowka - wyglada na to, ze rzeczywiscie os.

No to jak byla wlozona ? Bo moje doswiadczenia mowia mi ze najczesciej wklada sie ja od strony zebatki a nakretke nakreca od strony hamulca. Przy czym nie slyszalem aby nakretka miala sie odkrecac przy odwrotnym wlozeniu (co jest dosyc upierdliwe, to wkladanie znaczy). Nie pamietam jak to bylo w przypadku moto z napedem z prawej strony (KTM, Sportster, Buell, wiele krosowek) ale raczej tak samo tylko w druga strone. Nakretka dokrecona wlasciwym momentem ma male szanse na odkrecenie sie.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

7 Data: Lipiec 14 2008 20:39:17
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: zakan 




Użytkownik "Kuczu" :

No to jak byla wlozona ? Bo moje doswiadczenia mowia mi ze najczesciej
wklada sie ja od strony zebatki a nakretke nakreca od strony hamulca.
No ja mam akurat odwrotnie :))

--
pozdro
zakan
1,0 K6

8 Data: Lipiec 14 2008 20:43:23
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: Kuczu 

zakan pisze:

No ja mam akurat odwrotnie :))

Oryginalnie czy jakas pizda zalozyla kiedys odwrotnie i myslisz ze tak ma byc ?

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

9 Data: Lipiec 14 2008 20:55:53
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: zakan 



Użytkownik "Kuczu" :
<> Oryginalnie czy jakas pizda zalozyla kiedys odwrotnie i myslisz ze tak

ma byc ?


Oryginalnie - jakas pizda w stuki-puki tak wymyslila :))


--
pozdro
zakan
1,0 K6

10 Data: Lipiec 14 2008 20:59:12
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: Kuczu 

zakan pisze:

Oryginalnie - jakas pizda w stuki-puki tak wymyslila :))

No fakt, spojrzalem w serwisowke i rzeczywiscie. Dla bezpieczenstwa napisalem wczesniej ze "najczesciej" :) Nawiasem mowiac wkladanie osi od strony hamulca musi byc upierdliwe, zwlaszcza zakladanie pozniej lancucha na zebatke i tulejek.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

11 Data: Lipiec 14 2008 21:11:52
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: zakan 



Użytkownik "Kuczu" :

 Nawiasem mowiac wkladanie osi od

strony hamulca musi byc upierdliwe, zwlaszcza zakladanie pozniej
lancucha na zebatke i tulejek.


Oj tam, najwyżej pare kurew poleci:))


--
pozdro
zakan
1,0 K6

12 Data: Lipiec 14 2008 20:47:27
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: _ATR_ 

No to jak byla wlozona ? Bo moje doswiadczenia mowia mi ze najczesciej
wklada sie ja od strony zebatki a nakretke nakreca od strony hamulca. Przy
czym nie slyszalem aby nakretka miala sie odkrecac przy odwrotnym wlozeniu
(co jest dosyc upierdliwe, to wkladanie znaczy). Nie pamietam jak to bylo
w przypadku moto z napedem z prawej strony (KTM, Sportster, Buell, wiele
krosowek) ale raczej tak samo tylko w druga strone. Nakretka dokrecona
wlasciwym momentem ma male szanse na odkrecenie sie.


Wnosze, ze wlasnie tak, a serwisowka mowi, ze powinno byc odwrotnie.

Dla jasnosci - To bylo z poltora roku temu. Oddalem moto na zmiane gumy,
potem przyjechalem i odebralem - a serwisant stwierdzil, ze kolo bylo
nieprawidlowo zamocowane - moglo sie odkrecic. Kropka.

Generalnie nie wnikalem w szczegoly. Uznalem, ze ktos sie pomylil i tyle.
Nic sie nie stalo. Nie ma sprawy.
Tyle jesli chodzi o os, piaste i tylne kolo napedowe.

Pozdrawiam
Artur

13 Data: Lipiec 14 2008 22:19:25
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: WIADRO 


Użytkownik "_ATR_"  napisał w wiadomości


Dla jasnosci - To bylo z poltora roku temu. Oddalem moto na zmiane gumy,
potem przyjechalem i odebralem - a serwisant stwierdzil, ze kolo bylo
nieprawidlowo zamocowane - moglo sie odkrecic. Kropka.

mogło .. to nie znaczy ze sie odkręciło , misiaczki od gum to dopiero
'fahofcy'

wytłumaczcie mi jak białemu człowiekowi jak może się(mogła by) nakrętka
odkręcić przy prawidłowym momencie dokręcenia??
to że ośkę wsadzi odwrotnie co to ma do 'rzeczy'?

--
WIADRO (SoldierAK)
Hayabusa & Cygnus

14 Data: Lipiec 15 2008 08:34:52
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: gildor 

_ATR_ pisze:

No to jak byla wlozona ? Bo moje doswiadczenia mowia mi ze najczesciej wklada sie ja od strony zebatki a nakretke nakreca od strony hamulca. Przy czym nie slyszalem aby nakretka miala sie odkrecac przy odwrotnym wlozeniu (co jest dosyc upierdliwe, to wkladanie znaczy). Nie pamietam jak to bylo w przypadku moto z napedem z prawej strony (KTM, Sportster, Buell, wiele krosowek) ale raczej tak samo tylko w druga strone. Nakretka dokrecona wlasciwym momentem ma male szanse na odkrecenie sie.


Wnosze, ze wlasnie tak, a serwisowka mowi, ze powinno byc odwrotnie.

Dla jasnosci - To bylo z poltora roku temu. Oddalem moto na zmiane gumy, potem przyjechalem i odebralem - a serwisant stwierdzil, ze kolo bylo nieprawidlowo zamocowane - moglo sie odkrecic. Kropka.

Generalnie nie wnikalem w szczegoly. Uznalem, ze ktos sie pomylil i tyle. Nic sie nie stalo. Nie ma sprawy.

stało się. Michał zdążył opierdolić pracownika, a może go nawet wylał... biedak na zasiłku teraz siedzi z mamrotem w ręku...

--
gildor
9'99

15 Data: Lipiec 14 2008 20:19:10
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: Kuczu 

KJ Siła Słów pisze:

Bo os jest sciskana pionowymi srubami w wahaczu.

Ooo. W kazdym motocyklu ? Bo chyba uogolniasz zbyt powaznie.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

16 Data: Lipiec 14 2008 20:29:05
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: KJ Siła Słów 

Kuczu pisze:

KJ Siła Słów pisze:

Bo os jest sciskana pionowymi srubami w wahaczu.

Ooo. W kazdym motocyklu ? Bo chyba uogolniasz zbyt powaznie.


moze i nei w kazdym, ale mlodziez czyta - ona sie uczy.

Nie chcialbym wprowadzac za duzo szczegolow jak na pierwsza os.
;-)


KJ dagixar tribe color

17 Data: Lipiec 14 2008 20:39:22
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: Kuczu 

KJ Siła Słów pisze:

moze i nei w kazdym, ale mlodziez czyta - ona sie uczy.

To tym bardziej nie wprowadzaj jej w blad, tej mlodziezy.

A wiec Droga Mlodziezy ! KillJohn sie pomylil i mial na mysli co innego, wykreslcie to z zeszytow.

Nie chcialbym wprowadzac za duzo szczegolow jak na pierwsza os.
;-)

Poczekaj az przejdziemy do przedniej osi. Tam to bywaja patenty :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

18 Data: Lipiec 14 2008 21:05:12
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: ania 


Użytkownik "KJ Siła Słów"

Nie chcialbym wprowadzac za duzo szczegolow jak na pierwsza os.
;-)

ty no! a ja nie mam osi! mam dziure! to jak mi sie kolo trzyma, bedzie sie
odkrecac?
teraz i tak jakas mniejsza, ale moja pierwsza os to byla wielka dziura!

--
ania

19 Data: Lipiec 14 2008 21:13:27
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: _ATR_ 

Nie chcialbym wprowadzac za duzo szczegolow jak na pierwsza os.
;-)

ty no! a ja nie mam osi! mam dziure! to jak mi sie kolo trzyma, bedzie sie
odkrecac?
teraz i tak jakas mniejsza, ale moja pierwsza os to byla wielka dziura!


Sadze, ze wyjasnieniem tego problemu zajmie sie Kuczu.

Ale dopiero po 22.

A moze po 23?

Pozdrawiam
Artur
PS. BPANMSP :)

20 Data: Lipiec 14 2008 21:15:36
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: Kuczu 

_ATR_ pisze:

Sadze, ze wyjasnieniem tego problemu zajmie sie Kuczu.

Ale dopiero po 22.

A moze po 23?

Od problemu damskich dziur jest pl.soc.seks :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

21 Data: Lipiec 14 2008 21:21:02
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: _ATR_ 

Sadze, ze wyjasnieniem tego problemu zajmie sie Kuczu.

Ale dopiero po 22.

A moze po 23?

Od problemu damskich dziur jest pl.soc.seks :)


oj tam.... w temacie dasz [OT] i bedzie dobrze... :) :)

22 Data: Lipiec 14 2008 22:05:29
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: Kefir 

Eloł!
ania wrote:

Użytkownik "KJ Siła Słów"

Nie chcialbym wprowadzac za duzo szczegolow jak na pierwsza os.
;-)

ty no! a ja nie mam osi! mam dziure!

Brzmi prawdopodobnie. Nawet tutaj...

> to jak mi sie kolo trzyma, bedzie sie odkrecac?
teraz i tak jakas mniejsza, ale moja pierwsza os to byla wielka dziura!


Ta w ogloe zas to wszelkiduch! Czesc Anka, co po Aguscie?

--
Pozdrawiam, Artu / Kef
& czarne majty ST 955

23 Data: Lipiec 14 2008 23:57:11
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: ania 


Użytkownik "Kefir"

ty no! a ja nie mam osi! mam dziure!

Brzmi prawdopodobnie. Nawet tutaj...

no ale nie odpowiedziales - mam nadzieje ze kajot pomoze rozwiazac problem

Ta w ogloe zas to wszelkiduch! Czesc Anka, co po Aguscie?

pewnie to samo, tylko moze za rok :-)


--
ania

24 Data: Lipiec 14 2008 22:46:50
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: N1 

_ATR_ pisze:

Zakladajac, ze nieprawidlowe zamocowanie kola jest niemozliwe, to nie wiedzial co mowi serwisant sklepu z oponami.

Pozdrawiam
Artur


Skoro serwisant sklepu z oponami jest dla Ciebie autorytetem, to serwisuj moto u niego.
pozdr

25 Data: Lipiec 14 2008 19:09:46
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: James 

"de Fresz" wrote...

"_ATR_" said:
Michal Demczuk - jest ok. do czasu wymiany przebitej opony... okazuje
sie,
ze piasta tylnego kola zalozona odwrotnie - kolo podczas jazd zamiast
dokrecac mocowanie, odkrecalo je.

Dawaj zdjecia. Bo musze to zobaczyc, jak sie zembatke wklada w zacisk, a
lancuch na tarcze hamulcowa.

To sie nadaje na oficjalny szczyt roztargnienia motocyklisty... zaraz po
kasku zalozonym na lewa strone ;)

--
James

26 Data: Lipiec 14 2008 19:33:31
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: ArtekGS 

Dwa lata na moto i nie odróżnia piasty od ośki ? Nie dobrze..


--
ArtekGS
Wolne Miasto Gdańsk
TDM,  Z2,  M-64

27 Data: Lipiec 14 2008 20:25:42
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: Hinek 

Użytkownik "ArtekGS"  napisał


Dwa lata na moto i nie odróżnia piasty od ośki ? Nie dobrze..


W moto jest czesci od cholery. Nie tak latwo spamietac.
Ja zapomnialem jak sie nazywa taka gruba rura z zebrami pod zbiornikiem..
Pozdr

--
Hinek
Deauville i inne..

28 Data: Lipiec 15 2008 08:37:16
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: gildor 

Hinek pisze:

Użytkownik "ArtekGS"  napisał
Dwa lata na moto i nie odróżnia piasty od ośki ? Nie dobrze..

W moto jest czesci od cholery. Nie tak latwo spamietac.

no, ja ciągle jestem na literze D z poprzedniego motocykla.

--
gildor
9'99

29 Data: Lipiec 14 2008 20:16:13
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: Hinek 

Użytkownik "_ATR_"  napisał


Pit Stop - bylo ok. Wczoraj (w koncu 13) zauwazylem, ze koledzy po wymianie lozyska glowki ramy zapomnieli wkrecic/dokrecic sruby blokujace lagi w gornej polce.


Nie chce mi sie wierzyc ze nie skrecono gornej polki.
Zeby  srub nie bylo...To prawie kryminal.
Pewno cos konfabulujesz, tak jak z piasta...
Pozdr

--
Hinek
Deauville i inne..

30 Data: Lipiec 14 2008 21:29:42
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla... [dlugie, nudne]
Autor: saj 

_ATR_ pisze:


W ciagu dwoch lat odwiedzilem 3 serwisy motocyklowe w Warszawie:

ja w tym sezonie tez odwiedzilem juz 3. ale opisze na razie przygode z jednym z nich: liberty motors przy jagiellonskiej.

zapragnalem trjumfa. a jak juz przestal jezdzic, a szybko sie to stalo, nikt na do niego kompa nie ma poza aso, to postanowilem tam sie udac.

nigdy w zyciu nie serwisowalem nic w jakimkolwiek autoryzowanym, slyszalem same zle rzeczy na temat takiego wynalazku. ale wiare mialem mocna: maja wsparcie producenta, narzedzia, na codzien do czynienia z nietypowa marka, jaka jest triumph. dadza rade.

dzien 0
- dziendobry, chcialbym sie umowic na diagnostyke, na komputer.
- tak oczywiscie, zapraszamy w poniedzialek, bedziem mierzyc


dzien 5
- dziendobry, to ja na komputer bylem umowiony na 11.
- a tak, prosze.
-...
-dlaczego rozkreca mi pan kanape? /moja podejrzliwosc wzmogla sie/
- no zeby sie dostac do komputera
- to moze prosciej zdjac ja przy pomocy kluczykow? /objasnienia: kanape w sprincie zdejmuje sie przekrecajac kluczyk w zamku, a nie rokrecajac tapicerke, ktokolwiek, kto mial z takim moto wczesniej do czynienia powinien wiedziec/
- aaaa eeee taaak...

dzien 5 + 35 minut
- wie Pan co, bo tego no, komputer wyslalismy gdzies tam, do lodzi czy innego poznania. ktos go wyslal, on juz nie pracuje, ja tu nowy, zapraszamy za tydzien.

dzien 14
- a pan na komputer /podstawa dobrej relacji z klientem jest to, aby przynajmniej kojarzyc go z twarzy/
- tak. macie tym razem?
- jasne jasne.

brum pstryk klik.

- i co wychodzi cos? nie no niby jakies bledy sa, ale nic powaznego.
- to dlaczego gasnie
- a to nie wiem, prosze zostawic, bedziemy robic

zlecenie serwisowe, bla bla bla
- to kiedy?
- skontaktujemy sie.

dzien +/- 18
- no nic nie wiemy, szukamy
- a co zrobiliscie
-....pracujemy nad tym

dzien +/- 21-30
- moze to regler, alternator, moze diody prostujace
- bedziemy przekladac alternator, sprobujemy zobaczymy

prawie caly tydzien:
- przelozyliscie juz regler?
- juz przekladamy, strasznie jestesmy zarobieni
- przelozyliscie juz regler?
- juz przekladamy, strasznie jestesmy zarobieni
- przelozyliscie juz regler?
- juz przekladamy, strasznie jestesmy zarobieni
- przelozyliscie juz regler?
- juz przekladamy, strasznie jestesmy zarobieni


szef przestal odbierac moj telefon /podstawa dobrej relacji z klientem, to go rozpoznawac i na wszelki wypadek z nim nie rozmawiac/

jakis tydzien:
- przelozyliscie juz alternator?
- juz przekladamy, strasznie jestesmy zarobieni
- przelozyliscie juz alternator?
- juz przekladamy, do 18 w piatek bedzie przelozony.
- przelozyliscie juz alternator?
- juz przekladamy, strasznie jestesmy zarobieni
- przelozyliscie juz alternator?
- juz przekladamy, strasznie jestesmy zarobieni
- przelozyliscie juz alternator?
- juz przekladamy, do 18 w piatek bedzie przelozony.
- (sroda) przelozyliscie juz alternator?
- tak, przelozylismy, to nie to.

kolejnych kilka dni
- diody prostujace ok?
- zaraz przelozymy
- diody prostujace ok?
- zaraz przelozymy
- diody prostujace ok?
- zaraz przelozymy
- diody prostujace ok?
- zaraz przelozymy


ale mamy nowy pomysl... ktos w tym moto grzebal w elektryce?
- tak, byly dolozone przekazniki, zeby sie obie lampy palily
- aha, to dowie sie Pan jakie, bo nie wiemy jak tam powinno byc, a boimy sie ruszac, zeby czegos nie spalic.
- aha. to ja juz dzwonie do Kefira, on wszystko wie, to zaraz wam powiem jak powinno byc. a serwisowke macie?
- nie nie mamy
- to moze wam wyslac?
- tak pan wysle.

po dwoch godzinach dodzwonilem sie:
- tak, mozecie wyjac przekazniki, nic sie nie spali

kolejny dzien
- wyjeliscie te przekazniki?
- ee nie, ale jestemy na 100% pewni, ze to to, bo na wylaczonych swiatlach nie gasnie.
- nie niemozliwe! naprawiliscie mi moto?


kolejny dzien
- wyjeliscie te przekazniki?
- ee nie
- czytaliscie serwisowke?
- nie...
- to moze ja przyjade i sam sobie wyjme
- nie to nie o to chodzi...

kolejny dzien
- wyjeliscie te przekazniki?
- ee nie
- to ja jestem jutro u was

przyjechalem, sprawdzilem, niezaleznie czy ze swiatlami, czy bez z przekaznikami czy bez moto gasnie.


- co to ma byc! zrobcie cos w koncu wczesniej sie nie denerwowalem, ale ja chrzanie, mam dosc, zrobcie cos w koncu!
- do 16 zadzwonimy, powiemy co i jak

- 17, dzwonie sam
- i co?
- nie mamy mozliwosci naprawienia tego motocykla, jestesmy zajeci, mamy duzo pracy. przepraszamy. na kiedy ma byc zlozony?
- na poniedzialek

poniedzialek, jade zabrac motocykl z kolega. on:
- dzwoniles do nich na wszelki wypadek?
- nie, no mieli zlozyc
- zadzwon

- dziendobry, zlozyliscie mi motocykl
- eee jaki motocykl?
- niebieski sprint
- nie, z tego co widzialem, to jest rozebrany i nikt sie nim dzisiaj nie zajmowal
- jak to? mial byc dzisiaj zlozony
- ale to bez szans, nikt go dzisiaj nie zlozy
- nie ma takiej mozliwosci, ja wlasnie po niego jade
- to ja dam kierownika
- mial byc na dzisiaj zlozony, bede za 40 minut i zakladam, ze bedzie zlozony
- tak, spoko, on jest zlozony, tylko siedzenie luzem
- dobrze, to bede po niego

po godzinie przyjezdzam, wlasnie sa w polowie przykrecania owiewek...

wnioski:
nie wiem, kto liberty dal prawo byc autoryzowanym serwisem. 100% niekompetencji w serwisowaniu i obsludze klienta. brak jakiejkolwiek konsekwencji w dotrzymywaniu terminow, chodzby oddzwaniania zgodnie z tym, jak sie umawiali. Niestety: latem klientow ma sie w d... bo jest ich duzo, a potem zima jest placz, ze nie ma roboty...

tak wiec sprint stoi teraz u M. Demczuka i zobaczymy.  tak czy inaczej: caly sezon w plecy.

pzdr,
saj

31 Data: Lipiec 14 2008 22:28:13
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla... [dlugie, nudne]
Autor: WIADRO 


Użytkownik "saj"  napisał
[ciach]

dobry dreszczowiec na noc

--
WIADRO (SoldierAK)
Hayabusa & Cygnus

32 Data: Lipiec 14 2008 21:43:50
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla... [dlugie, nudne]
Autor: masti 

Dnia pięknego Mon, 14 Jul 2008 21:29:42 +0200, osobnik zwany saj wystukał:

_ATR_ pisze:

W ciagu dwoch lat odwiedzilem 3 serwisy motocyklowe w Warszawie:

ja w tym sezonie tez odwiedzilem juz 3. ale opisze na razie przygode z
jednym z nich: liberty motors przy jagiellonskiej.

zapragnalem trjumfa. a jak juz przestal jezdzic, a szybko sie to stalo,
nikt na do niego kompa nie ma poza aso, to postanowilem tam sie udac.

nigdy w zyciu nie serwisowalem nic w jakimkolwiek autoryzowanym,

powiedz gdzie Ci zrobili taką krzywdę?
--
mst <at> gazeta <.> pl
BMW R1100GS '94 (DC)
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!"
Terry Pratchett

33 Data: Lipiec 15 2008 08:35:49
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla... [dlugie, nudne]
Autor: saj 

masti pisze:

jednym z nich: liberty motors przy jagiellonskiej.

zapragnalem trjumfa. a jak juz przestal jezdzic, a szybko sie to stalo,
nikt na do niego kompa nie ma poza aso, to postanowilem tam sie udac.



powiedz gdzie Ci zrobili taką krzywdę?

>>  liberty motors przy jagiellonskiej.
pzdr,
saj

34 Data: Lipiec 15 2008 00:30:11
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla... [dlugie, nudne]
Autor: Alti 


Użytkownik "saj"  napisał

dzien 0
CUT
po godzinie przyjezdzam, wlasnie sa w polowie przykrecania owiewek...

No mi by chyba żyłka pękła w połowie tej przeprawy...
Gratuluję cierpliwości
Wojtek

35 Data: Lipiec 15 2008 04:07:15
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla... [dlugie, nudne]
Autor: Eskimos 

On Tue, 15 Jul 2008 00:30:11 +0200, "Alti"
wrote:


No mi by chyba żyłka pękła w połowie tej przeprawy...
Gratuluję cierpliwości

Swoje motocykle robie od poczatku do końca sam, więc w kontekscie
motocyklowym mnie to nie dotyczy. Jeżeli chodzi jednak o zlecanie
komukolwiek naprawy jakiegokolwiek sprzetu, to zawsze staje na uszach
żeby wiedzieć co się zepsuło, na czym powinna polegac naprawa i jeżeli
uznam, że nie mam mozliwości, narzędzi, kanału, ochoty, umiejętności,
czy doswiadczenia, to wtedy zlecam komuś, starając sie przy okazji
nakierować tego kogoś na odpowiedni, w moim odczuciu, tok
postępowania, albo staram sie wysondowac od początku co obstawia i jak
zaczyna ewidentnie pierdolic jak potłuczony, to zabieram sprzęt i
szukam dalej ;)

Wiem tez, ze nic bardziej nie wkurwia mechanika, jak klient-mądrala
;), wiec staram sie wybierac mechaników z którymi mozna podyskutować,
którzy nie uwazaja sie za wszechwiedzacych i _myślą_. A że takich
mechaników (czy też ogólnie mówiąc "fachowców", bo mówie tylko o
pojazdach) jak na lekarstwo, to juz inna sprawa :-/

Podsumowując: chcesz dobrze - zrób sam. Jak nie umiesz, a masz
mozliwośc sie nauczyc, to sie naucz. A jak nie masz ochoty sie
zaangazować, przynajmniej teoretycznie, to płać i płacz. Takilajf.

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

36 Data: Lipiec 15 2008 07:08:14
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla... [dlugie, nudne]
Autor: Eskimos 

On Tue, 15 Jul 2008 04:07:15 +0200, Eskimos
wrote:

(czy też ogólnie mówiąc "fachowców", bo mówie tylko o
pojazdach)

Oczywiscie miało byc NIE tylko o pojazdach - dotyczy to jakiejkowiek
naprawczej dzialalnosci usługowej.

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

37 Data: Lipiec 15 2008 22:04:49
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla... [dlugie, nudne]
Autor: Ozz 

saj pisze:

_ATR_ pisze:

W ciagu dwoch lat odwiedzilem 3 serwisy motocyklowe w Warszawie:

ja w tym sezonie tez odwiedzilem juz 3. ale opisze na razie przygode z jednym z nich: liberty motors przy jagiellonskiej.

Wspolczuje, tak samo sie czulem jak pojechalismy w celach zakupowych. Eeeee eeeaaa yyyy eeee noooo nie wiem, koelga sprawdzi cene w komputerze (sprawdzil zle). O torbach na bak nie wiedza nic, cen nie znaja, doradzic nie potrafia, doradzac zreszta nie zamierzaja.
Rekawice lezaly w koszach i sprzedawca kazal nam grzebac w stercie pojedynczych rekawic i szukac czegokolwiek. Cycki mi opadly, wiecej tam nie pojade.
Aha kolega kupil u nich torbe, troche go zwodzili za nos, czekal tygodniami, ale kupil w koncu. Szok, doczekal sie, kupil, sukces jak na nich hehe

--
Ozz
GSX600F

38 Data: Lipiec 15 2008 09:20:07
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: Andrzej Błach 

Witam
Ja miałem nie dawno problem z jednym z najbardziej renomowanych
(nieautoryzowanych) serwisów w Katowicach.
Oddałem moją XJ do regulacji zaworów. Pracowali nad tym ponad dwa tygodnie
(problemy z zakupem płytek).
Zadowolony odebrałem. Po pierwszym odpaleniu "na zimno" wrażenie było
straszne - stuki, puki
(ja wiem, że XJ może trochę sobie popukać). Pojechałem do kumpla, wziął
szczelinomierz i na zimno sprawdził luzy.(Zajmuje się tym zawodowo, a
wcześniej nie chciałem mu zawracać głowy bo ma bardzo mało czasu)
Okazało się, że na jednym z zaworów wydechowych był luz 0,33 (książka mówi
0,21 do 0,26) a na jednym ze ssących 0,05 (książka mówi o 0,11 - 0,15)
Ręce mi opadły - zapłaciłem sporo kasy a efekt był "porażający", bo
właściwie przy takich ustawieniach mogłem dość szybko wypalić gniazda.
Teraz nasuwa się pytanie - może reklamować ? Ale znowu potrzymają dwa
tygodnie a efekt może być podobny, a może we własnym zakresie ustawić ?
(kolega z brakiem czasu)
Wybrałem drugą opcje i teraz wiem, że na pewno tym Panom z Katowic nie dam
zarobić ani grosza.

Pozdrawiam
Andrzej

XJ 600S Diversion '98

39 Data: Lipiec 15 2008 00:39:43
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: MichalKu 

On 14 Lip, 18:06, "_ATR_"  wrote:

... przemyslenia poczatkujacego.

Witam!
(...) Ciach

Czesio

Pit Stop - bylo ok. Wczoraj (w koncu 13) zauwazylem, ze koledzy po wymianie
lozyska glowki ramy zapomnieli wkrecic/dokrecic sruby blokujace lagi w
gornej polce. (...) Ciach

Noooo to mialem bardzo podobnie w jednym z autoryzowanych serwisow w
Poznaniu.
Kilka lat temu, jak jezdzilem sobie jeszcze na Szadouce VT1100C,
zapragłem sobie miec przewody w oplocie na heble przod.
No i zrobili mi to ladnie w jednym z warsztatow. Moto odebralem i w
trakcie drogi do domu wpadlo mi w takie shimmy, ze o maly wlos sie nie
rozpieprzylem na prodtej drodze. Dobrze, ze padal deszcz i predkosc w
miescie taka krowa mialem jakies 50-60km/h.
Gdybym mial wiecej to na bank lezal bym juz w ziemi. Udalo mi sei
zatrzymac moto bez uszczerbku na zdrowiu i jakos z v max 30km/h
dojechalem do domu. Kilka razy porpobowalem i shimmy pojawialo sie
przy 60km a znikalo przy 80km. Zmienialem opone, olej w lagach i takie
tam. Dopiero po tym wszystkim okazalo sie, ze kretyni cos grzebali
przy glowce ramy i wszystkiego nie dokrecili.
Juz mi sie nie chcialo do nich jezdzic i pytac, czego chcieli przy
wymianie przewodu i hebli, od glowki ramy...
Dodam tylko, ze kiere mialem od draga - szeroka i prosta, akcesoryjna.
Shimmy jak mialem, to cala latala...
Elektryke mialem poprowadzona w srodku. Po jakims czasie zobaczylem,
ze otwory, w ktore wchodza przewody w kierze pekaja wzdluz i jeszcze
pare kilometrow, albo jakies wertepy i kiera zostala by mi w  dwoch
czesciach. Jedna w rece, druga na mostku. Podejrzewam, ze to wlasnie
przez to shimmy.
Na szczescie byl kiedys w Poznaniu taki Eskimos, ktory pomogl za
drobna oplata w instalacji nowej kiery i przewodow :)

Igor pozdrowienia :)


MichalKu

40 Data: Lipiec 15 2008 11:32:17
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: Mystik 

Cześć

Użytkownik "MichalKu"  napisał w wiadomości

Noooo to mialem bardzo podobnie w jednym z autoryzowanych serwisow w
Poznaniu.
....

No to ja mam jeszcze prośbę do wszystkich piszących w tym wątku. Jak opisujecie swoje problemy z warsztatami, to na litość boską, piszcie NAZWY tych warsztatów.

pozdr.
Mystik

41 Data: Lipiec 15 2008 12:31:38
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor:

On Tue, 15 Jul 2008 11:32:17 +0200, "Mystik"
 wrote:

No to ja mam jeszcze prośbę do wszystkich piszących w tym wątku. Jak
opisujecie swoje problemy z warsztatami, to na litość boską, piszcie NAZWY
tych warsztatów.

A jak juz dojdziecie do wniosku ze najlepiej robic samemu, to
elementow waznych dla bezpieczenstwa nie skladajcie po pijoku.

pozdr
newrom siewca srup.
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta

42 Data: Lipiec 15 2008 12:34:38
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: Kuczu 

 pisze:

A jak juz dojdziecie do wniosku ze najlepiej robic samemu, to
elementow waznych dla bezpieczenstwa nie skladajcie po pijoku.

A ci co nie umiom pic niech nie biora alkoholu do garazu :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

43 Data: Lipiec 15 2008 12:57:06
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor:

On Tue, 15 Jul 2008 12:34:38 +0200, Kuczu
wrote:

A ci co nie umiom pic niech nie biora alkoholu do garazu :)

Duzo trenuje i caly czas sie ucze. ;)

Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta

44 Data: Lipiec 15 2008 13:04:48
Temat: Re: The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...
Autor: Kefir 


"Kuczu"  wrote in message

 pisze:

A jak juz dojdziecie do wniosku ze najlepiej robic samemu, to
elementow waznych dla bezpieczenstwa nie skladajcie po pijoku.

A ci co nie umiom pic niech nie biora alkoholu do garazu :)

.... lub nie czymajom motura kole domowego baru.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef
& czarne majty ST 955

The Dark Side czyli o serwisowaniu motocykla...



Grupy dyskusyjne