Grupy dyskusyjne   »   Toytota Camry - pytanie o swiatla

Toytota Camry - pytanie o swiatla



1 Data: Styczen 07 2008 11:55:44
Temat: Toytota Camry - pytanie o swiatla
Autor: vneb 

Witam
Jak mozna przeczytac w sigu posiadam Toyotke Camry i chcialem sie
dowiedziec o pewien problem ze swiatlami. Auto jest z 1994 roku, wersja
kanadyjska (przywiezione w 1995 z kanady) i z tego co sie zorientowalem to
auto mialo przerabiane swiatla na europejskie i tak w swiatlach mijania sa
zarowki H4, a obok (blizej grilla) sa drogowe z zarowkami H1. Jako ze H4 sa 
dwuzarnikowe i z powodzeniem sluza jako mijania i drogowe (mam tak w
lanosie) to mam pytanie czy moze bez problemu podlaczyc te H4 do H1 tak aby
przy zapalaniu dlugich swiecily mi jedne i drugie? Tzn w H4 gasl zarnik od
mijania, a zapalal sie od drogowych i rownoczesnie zapalaly sie H1. Teraz
przy przelaczaniu na dlugie mam tylko H1. Czy wytrzymaja to przekazniki,
bezpieczniki itp itd...
Do tego pytanko, czy jesli tak mozna zrobic to jak byloby z legalnoscia
takich swiatel???

Marcin Marek Kucharzyk

--
 Sluzbowo: MAN TGA 26.430 tandem
Prywatnie: Toyota Camry 3.0 V6 + LPG :: sedan
           DU Lanos 1.5 DOHC + LPG :: sedan
           Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ - NA SPRZEDAŻ
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)



2 Data: Styczen 07 2008 14:02:24
Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "vneb" <> napisał w wiadomości

 Tzn w H4 gasl zarnik od
mijania, a zapalal sie od drogowych i rownoczesnie zapalaly sie H1.

a na cholerę ci taki dziwoląg ???
rozumiałbym gdyby oba żarniki miały się palić
ale pozbywać się świateł mijania? Po co?

Gdyby już tak zrobić że palą się H1 i oba żarniki w H4
to przy założeniu że mają odpowienio ustawiony kąt
strumienia świetlnego nie powinno być problemu z legalnością
w końcu swiateł dalekosiężnych montowanych parami możesz
mieć do woli w aucie...

W temacie bezpieczników: trudno powiedzieć w końcu
to obciążenie drugiego żanika bedzie się sumować z H1,
H4 zdaje się są standardowo 55/60W
a z drugiej strony są idioci co kupuja żarówki 100W żeby
im lepiej "świeciło" i instalacje jakoś to wytrzymują...

--
pozdrawiam
Tadeusz

3 Data: Styczen 07 2008 14:55:57
Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla
Autor: Boombastic 

 Tzn w H4 gasl zarnik od
mijania, a zapalal sie od drogowych i rownoczesnie zapalaly sie H1.

a na cholerę ci taki dziwoląg ???
rozumiałbym gdyby oba żarniki miały się palić
ale pozbywać się świateł mijania? Po co?

Przecież tak to jest robione w H4. Przy zmianie świateł gaśna mijania i zapalaja się drogowe. Nie świecą obydwa równocześnie.

4 Data: Styczen 07 2008 14:20:07
Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla
Autor: vneb 

"Boombastic"  wrote in news:47822477$0


 Tzn w H4 gasl zarnik od
mijania, a zapalal sie od drogowych i rownoczesnie zapalaly sie H1.

a na cholerę ci taki dziwoląg ???

Zeby miec wiecej swiatla? W sluzbowej ciezarowce mam podwojne dlugie i
daje to w ciul wiecej swiatla niz pojedyncze h1 czy h4.

rozumiałbym gdyby oba żarniki miały się palić
ale pozbywać się świateł mijania? Po co?

Po to:
Przecież tak to jest robione w H4. Przy zmianie świateł gaśna mijania i
zapalaja się drogowe. Nie świecą obydwa równocześnie.

No wlasnie. A chodzi o to aby drogowe byly H1 i H4 (w h4 zarnik od
drogowych a nie mijania). I czy przy takim ukladzie nie popala mi sie
jakies przekazniki czy cos w tym stylu.

Marcin Marek Kucharzyk

--
 Sluzbowo: MAN TGA 26.430 tandem
Prywatnie: Toyota Camry 3.0 V6 + LPG :: sedan
           DU Lanos 1.5 DOHC + LPG :: sedan
           Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ - NA SPRZEDAŻ
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

5 Data: Styczen 07 2008 15:32:07
Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla
Autor: Boombastic 

Po to:
Przecież tak to jest robione w H4. Przy zmianie świateł gaśna mijania i
zapalaja się drogowe. Nie świecą obydwa równocześnie.

No wlasnie. A chodzi o to aby drogowe byly H1 i H4 (w h4 zarnik od
drogowych a nie mijania). I czy przy takim ukladzie nie popala mi sie
jakies przekazniki czy cos w tym stylu.

Moim zdaniem będzie to za duże obciążenie termiczne. Zapalasz dwa włókna po 55 i 60 W. Masz razem 115 W, obciążenie instalacji elektrycznej, więc grozi ci zmatowienie odbłysnika lub jego stopienie oraz spalenie kostek.
Ale jeśli chcesz miec drogowe z H4 i H1 to przeciez wystepowało już coś takiego w fiacie 125 p. Pamiętam, ze jak wymieniłem mijania z bańki na H4 to na długich pięknie to świeciło. Przekaźniki wytrzymywały.

6 Data: Styczen 07 2008 17:30:54
Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *Boombastic* napisał:

No wlasnie. A chodzi o to aby drogowe byly H1 i H4 (w h4 zarnik od
drogowych a nie mijania). I czy przy takim ukladzie nie popala mi sie
jakies przekazniki czy cos w tym stylu.

Moim zdaniem będzie to za duże obciążenie termiczne. Zapalasz dwa włókna po
55 i 60 W. Masz razem 115 W, obciążenie instalacji elektrycznej, więc grozi
ci zmatowienie odbłysnika lub jego stopienie

A to niby czemu? Przecież w każdej lampie będzie żarówka do której ta
lampa jest przystosowana.

Krzysiek Kiełczewski

7 Data: Styczen 07 2008 17:50:47
Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla
Autor: Boombastic 

A to niby czemu? Przecież w każdej lampie będzie żarówka do której ta
lampa jest przystosowana.

Pokaż mi auto w którym światła mijania pala sie równocześnie z drogowymi.

8 Data: Styczen 07 2008 17:57:22
Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *Boombastic* napisał:

A to niby czemu? Przecież w każdej lampie będzie żarówka do której ta
lampa jest przystosowana.

Pokaż mi auto w którym światła mijania pala sie równocześnie z drogowymi.

Było:
"No wlasnie. A chodzi o to aby drogowe byly H1 i H4 (w h4 zarnik od
drogowych a nie mijania). I czy przy takim ukladzie nie popala mi sie
jakies przekazniki czy cos w tym stylu."

Ja tam nie widzę równoczesnego palenia obu żarników w żarówce H4.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

9 Data: Styczen 07 2008 17:00:49
Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla
Autor: vneb 

"Boombastic"  wrote in
 

A to niby czemu? Przecież w każdej lampie będzie żarówka do której ta
lampa jest przystosowana.

Pokaż mi auto w którym światła mijania pala sie równocześnie z
drogowymi.

Kazde, ktore ma osobne lampy do mijania i do drogowych.

Marcin Marek Kucharzyk

--
 Sluzbowo: MAN TGA 26.430 tandem
Prywatnie: Toyota Camry 3.0 V6 + LPG :: sedan
           DU Lanos 1.5 DOHC + LPG :: sedan
           Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ - NA SPRZEDAŻ
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

10 Data: Styczen 07 2008 18:16:27
Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla
Autor: Boombastic 

Pokaż mi auto w którym światła mijania pala sie równocześnie z
drogowymi.

Kazde, ktore ma osobne lampy do mijania i do drogowych.

Taaak? I palą się tam dwa włókna w jednej żarówce?

11 Data: Styczen 07 2008 17:20:51
Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla
Autor: vneb 

"Boombastic"  wrote in news:47825375$0


Pokaż mi auto w którym światła mijania pala sie równocześnie z
drogowymi.

Kazde, ktore ma osobne lampy do mijania i do drogowych.

Taaak? I palą się tam dwa włókna w jednej żarówce?

A kto powiedzial, ze maja sie palic dwa wlokna w jednej zarowce?
Ja od poczatku pisalem, ze chodzi o dwie lampy, a ktos nie wiedziec czemu
zaczal mieszac o zapalaniu dwoch zarnikow w jednej zarowce...

Marcin Marek Kucharzyk

--
 Sluzbowo: MAN TGA 26.430 tandem
Prywatnie: Toyota Camry 3.0 V6 + LPG :: sedan
           DU Lanos 1.5 DOHC + LPG :: sedan
           Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ - NA SPRZEDAŻ
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

12 Data: Styczen 07 2008 18:42:59
Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla
Autor: Wmak 

vneb  napisał(a):

> Pokaż mi auto w którym światła mijania pala sie równocześnie z
> drogowymi.

Kazde, ktore ma osobne lampy do mijania i do drogowych.

Nie każde.
Jeśli mijanki są soczewkowe, żarowe (np moja była Leganza) albo HID to do
tego włączają się w wewnętrznych reflektorach długie.
W autach z 4 "odblaskowymi" lampami bywa różnie - czasem po przełączeniu na
drogowe mijanki dalej świecą + długie w wewnętrznych albo zewnętrzne
przełączają się na długie i do tego długie w wewnętrznych - historyczny już
przykład: Fiat 125P
Chyba tak mogło być w aucie inicjatora tego wątku, tylko ktoś to przerobił
po imporcie - trzeba zobaczyć złączki, kabelki.
Nie bez powodu w zewnętrznych reflektorach siedzą dwuwłóknowe H4 a w
wewnętrznych pojedyńcze H1.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

13 Data: Styczen 07 2008 18:45:37
Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla
Autor:

Pokaż mi auto w którym światła mijania pala sie równocześnie z drogowymi.

Obecnie chyba kazde, ktore ma cokolwiek innego niz pojedyncze H4.
Tomek

14 Data: Styczen 08 2008 09:19:10
Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla
Autor: Paweł 

w mojej L2 pala sie rownoczesnie
mijania i drogowe jak jade na drogowych ...

--
Laguna II 2.0 16V/2007 ESPerience
było Clio I 1.1/93 RN

15 Data: Styczen 07 2008 15:18:54
Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla
Autor: Wojtekk 


Użytkownik "Tadeusz"  napisał w wiadomości


Użytkownik "vneb" <> napisał w wiadomości

 Tzn w H4 gasl zarnik od
mijania, a zapalal sie od drogowych i rownoczesnie zapalaly sie H1.

a na cholerę ci taki dziwoląg ???
rozumiałbym gdyby oba żarniki miały się palić
ale pozbywać się świateł mijania? Po co?
Jesteś pewien?
"Teraz przy przelaczaniu na dlugie mam _tylko_ H1"

Takie rozwiazanie - w obu reflektorach drogowe - nie jest żadnym dziwolongiem. Do dzisiaj miło wspominam długie we fiacie 125P ;) Naprawdę przyjemnie jeździ się w nocy z czymś takim, szczególnie na ciemnych odludziach (na głównych krajówkach coraz trudniej o okazję do włączenia długich).

Przede wszystkim trzeba by sprawdzić, czy długie na H4 będą miały sens. Na przykład konstrukcja reflektora może być przewidziana tylko pod światła mijania i drogowe będą świeciły gdzieś w niebo. W takim przypadku faktycznie lepszym rozwiązaniem mogą być rownocześnie światła mijania na H4 razem z drogowymi na H1.

Z przekaźnikami nie powinno być problemów, ale raczej trzeba będzie dać większe bezpieczniki gdy zostanie do H1 podpięte "drogowe" włókno z H4.

Dwa żarniki na raz w H4 odpadają - za dużo ciepła, ciekawe co szybciej pójdzie z dymem żarówka czy reflektor ;)

Pozdrawiam
Wojtek

16 Data: Styczen 07 2008 16:20:34
Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla
Autor: J.F. 

On Mon, 7 Jan 2008 14:02:24 +0100,  Tadeusz wrote:

Użytkownik "vneb" <> napisał w wiadomości
 Tzn w H4 gasl zarnik od
mijania, a zapalal sie od drogowych i rownoczesnie zapalaly sie H1.

a na cholerę ci taki dziwoląg ???
rozumiałbym gdyby oba żarniki miały się palić
ale pozbywać się świateł mijania? Po co?

Sie nie pozbywa. Bedzie sie palilo dlugie wlokno w H4
i swiecilo szeroko.
Tak to przeciez bylo przez lata robione.

Inna sprawa ze faktycznie najlepiej by bylo pokombinowac
przy wylaczniku zeby mijania H4 swiecily sie caly czas.
Moze wystarczy tylko dioda gdzies przy laczowkach/przekaznikach
zeby wlaczenie dlugich wlaczylo tez przekaznik od krotkich.


Podlaczenie dlugiego wlokna H4 pod H1 wprost przy lampach
obciazy mocno przekazniki [powinny wytrzymac], bezpieczniki,
i kable - a tu juz roznie moze byc.

No chyba zeby zamontowac dodatkowe przekaznik[i] i kable -
obwodem z H1 wysterowac przekaznik.

Gdyby już tak zrobić że palą się H1 i oba żarniki w H4

To ryzykujemy zarowka H4 i jej reflektorem przy podwojnej mocy.

J.

17 Data: Styczen 08 2008 21:11:31
Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla
Autor: Mariusz_MANIEK 

vneb wrote:

Witam
Jak mozna przeczytac w sigu posiadam Toyotke Camry i chcialem sie dowiedziec o pewien problem ze swiatlami. Auto jest z 1994 roku, wersja
Miałem takie autka w tym jedno kanadyjskie i zrobiłem dokładnie taką przeróbkę o jaką pytasz.
Problem jest gdzieś indziej :-) H1 jest załaczane przez podanie masy (cały czas ma +12 na żarówce) a H4 jest załączane przez podanie +12. Nie da się więc zrobić prostego mostka między zasilaniem H1 i drogowego H4 - spaliłem bezpieczniki, bo przyjąłem to za pewnik.

Docelowo zrobiłem to na przekaźniku zasilając bezpośrednio przez niego z akumulatora włókno długich z H4, przekaźnik  był zasilalny przez załączenie H1. Do czasu wymiany lamp na soczewkowe bi-ksenony były to najlesze światła w życiu moich camry :-)

W razie pytań wal na priv.
Ponadto polecam Ci forum o camry (jest tu trochę znających się na rzeczy gości): http://www.toyotaklub.org.pl/forum/index.php?board=42.0

--
Pozdrawiam,
Mariusz
LS-400
Spalanie i utrzymanie LS400 tutaj:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/184848.html
GG 2220373

Toytota Camry - pytanie o swiatla



Grupy dyskusyjne