Grupy dyskusyjne   »   Trasa Gliwice - Poczdam (długie)

Trasa Gliwice - Poczdam (długie)



1 Data: Wrzesien 09 2007 08:16:49
Temat: Trasa Gliwice - Poczdam (długie)
Autor: Bartłomiej Zieliński 

Witam,
Właśnie wróciłem z podróży autem z Gliwic do Poczdamu i chciałbym opisać parę spostrzeżeń.
Autostrada A4, a później A18, dość wyraźnie dzieli się na odcinki różniące się może nie tyle jakością nawierzchni (chociaż trochę też), co ogólnie parametrami drogi:
1. Odcinek Gliwice-Wrocław jest najbardziej "autostradowy", asfaltowy, droga odgrodzona płotem, wjazdy na autostradę dość rzadko (Niemcy zamierzali zrobić więcej rozjazdów, ale wiele z nich pominięto - ciekawe dlaczego?)
2. Dalej nawierzchnia zmienia się na betonową, jest już nie tak szeroko, ale jeszcze mniej więcej do Kątów Wrocławskich jest pas awaryjny.
3. Od Kątów do Legnicy nie ma pasa awaryjnego, nawierzchnia betonowa, ale dość często są rozjazdy, nawet co 3-4 km, tak więc można zjechać praktycznie na każdą drogę lokalną przecinającą autostradę.
4. Za Legnicą jest podobnie, z tym że autostrada nie zawsze jest odgrodzona płotem.
5. Dość ładnie wyróżnia się odcinek "doświadczalny" wyremontowany już dłuższy czas temu, od zjazdu na Bolesławiec do zjazdu na Szprotawę. Jest szerszy, ma pasy awaryjne, nawierzchnia betonowa.
6. Od zjazdu na Szprotawę do granicy mamy znowu beton, pasy awaryjne i płoty, co bynajmniej nie przeszkadza grzybiarzom stać na poboczu. Rozjazdy nie są częste, bo okolica raczej leśna, ale da się zjechać prawie na każdą drogę lokalną. Niestety, w przeciwnym kierunku mamy 72 km "najdłuższych schodów nowoczesnej Europy" - stare poniemieckie płyty betonowe. Może nie tak rozklekotane jak DK88 pod Gliwicami przed remontem, który ma się wnet zakończyć, ale jednak. Tym niemniej wszystkie mosty i wiadukty są już wyremontowane, więc sprawa dotyczy tylko samej drogi między takimi obiektami.
Co ciekawe, na odcinku od zjazdu na Szprotawę do granicy droga nie ma statusu autostrady ani nawet drogi ekspresowej, jednak (w stronę granicy) zapewnia większy komfort i bezpieczeństwo niż odcinek od Kątów Wrocławskich do Bolesławca, tym bardziej, że ruch na A18 jest dużo mniejszy niż na A4, szczególnie ruch ciężarowy.
Po stronie niemieckiej stan dróg nie odbiega od legendy na temat niemieckiah autostrad. Tylko gdzieniegdzie budują się nowe obiekty i tam są ograniczenia.
Wydaje mi się, że informacje o skrzyżowaniach na autostradach powinny być umieszczane wyżej albo w bardziej widoczny sposób, ewentualnie jakieś 500m przed zjazdem powinien być zakaz wyprzedzania przez samochody ciężarowe, autobusy a może i mikrobusy. A to dlatego, że zasłaniają one widok i tak naprawdę to czasami nie wiadomo jaki zjazd właśnie mijamy. Jest to szczególnie dotkliwe na odcinku Wrocław-Legnica, gdzie zjazdy są naprawdę często, a TIR-y jadą grupami nawet po 5-6 i skutecznie zasłaniają znaki na poboczu, a jak jeden taki TIR wjedzie na lewy pas i zacznie wyprzedzać z prędkością 91 km/h kolumnę poruszającą się 90 km/h to trwa to dość długo i można minąć nawet kilka zjazdów. Jednak sposób lokalizacji znaków dotyczy nie tylko tego odcinka, a praktycznie całej autostrady, z wyjątkiem skrzyżowań z drogami głównymi.
Inna sprawa to kultura jazdy, ale to temat na osobny wątek.
Pozdrawiam,'

--

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński               Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl *
* http://www.zmitac.iinf.polsl.gliwice.pl/BZ/               gg:970831 *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -



2 Data: Wrzesien 09 2007 10:14:39
Temat: Re: Trasa Gliwice - Poczdam (długie)
Autor: J.F. 

On Sun, 09 Sep 2007 08:16:49 +0200,  Bartłomiej Zieliński wrote:

1. Odcinek Gliwice-Wrocław jest najbardziej "autostradowy", asfaltowy,
droga odgrodzona płotem, wjazdy na autostradę dość rzadko (Niemcy
zamierzali zrobić więcej rozjazdów, ale wiele z nich pominięto - ciekawe
dlaczego?)

Bo na kazdym zjezdzie bramki :-)
I dodatkowo tak zamieszali ze stawiaja dwa wiadukty zamiast jednego.

Choc w sumie .. wtedy bylo bezrobcie, im wiecej bramek tym lepiej :-)

3. Od Kątów do Legnicy nie ma pasa awaryjnego, nawierzchnia betonowa,
ale dość często są rozjazdy, nawet co 3-4 km, tak więc można zjechać
praktycznie na każdą drogę lokalną przecinającą autostradę.

Nie wiem czy w planach nie bylo likwidacji. Powod j.w.

Niestety, w przeciwnym kierunku mamy 72
km "najdłuższych schodów nowoczesnej Europy" - stare poniemieckie płyty
betonowe. Może nie tak rozklekotane jak DK88 pod Gliwicami przed
remontem,

Zdecydowanie nie.

Co ciekawe, na odcinku od zjazdu na Szprotawę do granicy droga nie ma
statusu autostrady ani nawet drogi ekspresowej, jednak (w stronę
granicy) zapewnia większy komfort i bezpieczeństwo niż odcinek od Kątów
Wrocławskich do Bolesławca, tym bardziej, że ruch na A18 jest dużo
mniejszy niż na A4, szczególnie ruch ciężarowy.

Mysle ze sie szybko zabiora za remont, a w zasadzie budowe od nowa
na tej plytowce i status sie pojawi.

Po stronie niemieckiej stan dróg nie odbiega od legendy na temat
niemieckiah autostrad.

Wiesz, jeszcze pare lat temu .. przekraczales szlaban i z plyt
wjezdzales na legende. Ale w druga strone .. plyty zaczynaly sie
100km przed granica.

Inna sprawa to kultura jazdy, ale to temat na osobny wątek.

Zaloz, bo mamy sprzeczne opinie :-)
RoManowi ktos co chwila droge zajezdza, a nam z rzadka :-)

J.

3 Data: Wrzesien 09 2007 10:27:22
Temat: Re: Trasa Gliwice - Poczdam (długie)
Autor: Adam Pietrasiewicz 

Dnia 09-09-2007 o 10:14:39 J.F.  napisał(a):


Wiesz, jeszcze pare lat temu .. przekraczales szlaban i z plyt
wjezdzales na legende. Ale w druga strone .. plyty zaczynaly sie
100km przed granica.

Z tą legendą to też przereklamowana sprawa. Jeździłem bardzo dużo po  Niemczech przez lata 80 i 90. Autostrad dużo, to fakt, ale ich jakość  pozostawiała naprawdę wiele do życzenia. I mam na myśli autostrady w  Zachodnich Niemczech.

W tamtych czasach bez żadnych wątpliwości autostrady francuskie, choć jest  ich mniej, biły na głowę niemieckie swoją jakościa.

Teraz jest znacznie lepiej oczywiście.



--
Pozdrawiam
Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?6z14RWN4Pi
Jestem przeciwny aborcji, bo jak pokazuje życie, wyskrobano nie tych co  trzeba

4 Data: Wrzesien 09 2007 15:21:28
Temat: Re: Trasa Gliwice - Poczdam (długie)
Autor: Bartłomiej Zieliński 

J.F. wrote:

Bo na kazdym zjezdzie bramki :-)
I dodatkowo tak zamieszali ze stawiaja dwa wiadukty zamiast jednego.

No pomieszane są te rozjazdy okrutnie, np. na Rybnickiej w Gliwicach albo w Ostropie (ale ten drugi to dlatego, że w planach jest obwodnica Ostropy i wtedy nie będzie to już tak bezsensownie wyglądać jak teraz)

Nie wiem czy w planach nie bylo likwidacji. Powod j.w.

Ale chyba wszystkie rozjazdy są w stanie wskazującym na wyremontowanie. Po cóż więc je likwidować?

Wiesz, jeszcze pare lat temu .. przekraczales szlaban i z plyt
wjezdzales na legende. Ale w druga strone .. plyty zaczynaly sie
100km przed granica.

No pamiętam, jechałem z Hanoweru w marcu 1997 i rzeczywiście od zjazdu z Berliner Ringu były płyty i to w nie najlepszym już stanie.

Inna sprawa to kultura jazdy, ale to temat na osobny wątek.
Zaloz, bo mamy sprzeczne opinie :-)

Nie obiecuję, że założę, bo jeszcze mnie do PiS-u zaPiSzecie jeśli mi się nie uda ;-)
Ale jeśli pozbieram myśli, to kto wie. Wiesz to jest tak, jak siedzisz te parę godzin za kółkiem to masz mnóstwo przemyśleń ale nikłe szanse na zapisanie ich w formie trwałej, a jak wysiadasz z auta to myśli ulatują :-(
Pozdrawiam,

--

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński               Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl *
* http://www.zmitac.iinf.polsl.gliwice.pl/BZ/               gg:970831 *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

5 Data: Wrzesien 09 2007 15:46:00
Temat: Re: Trasa Gliwice - Poczdam (długie)
Autor: J.F. 

On Sun, 09 Sep 2007 15:21:28 +0200,  Bartłomiej Zieliński wrote:

J.F. wrote:
Nie wiem czy w planach nie bylo likwidacji. Powod j.w.
Ale chyba wszystkie rozjazdy są w stanie wskazującym na wyremontowanie.
Po cóż więc je likwidować?

Jako skrzyzowanie zostanie, jako zjazd/wjazd .. bedziesz mial okazje
spytac kandydatow na poslow jak sobie wyobrazaja przyszlosc autostrad
w Polsce. Jak beda platne za odcinek, to trzeba gdzies bramki
postawic.

Ale jeśli pozbieram myśli, to kto wie. Wiesz to jest tak, jak siedzisz
te parę godzin za kółkiem to masz mnóstwo przemyśleń ale nikłe szanse na
zapisanie ich w formie trwałej, a jak wysiadasz z auta to myśli ulatują :-(

Trzeba sie posilkowac elektronika. Dobry jest dyktafon w telefonie :-)

J.

6 Data: Wrzesien 09 2007 16:58:46
Temat: Re: Trasa Gliwice - Poczdam (długie)
Autor: Bartłomiej Zieliński 

J.F. wrote:

Jako skrzyzowanie zostanie, jako zjazd/wjazd .. bedziesz mial okazje

... będzie skrzyżowanie z zakazem ruchu. Czegoś głupszego nie można chyba wymyślić...

spytac kandydatow na poslow jak sobie wyobrazaja przyszlosc autostrad
w Polsce. Jak beda platne za odcinek, to trzeba gdzies bramki
postawic.

Myślę, że dostaniemy odpowiedzi typu "będzie więcej austostrad", a do tego "będą bezpłatne" brzmi znacznie lepiej niż "będą płatne". Rzeczywistość natomiast pokaże co z tego będzie prawdą.
A bramki... postawimy na boiskach na Euro 2012 ;-)

Trzeba sie posilkowac elektronika. Dobry jest dyktafon w telefonie :-)

A czy PoRD dopuszcza używanie tego podczas prowadzenia auta? :>

--

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński               Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl *
* http://www.zmitac.iinf.polsl.gliwice.pl/BZ/               gg:970831 *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

7 Data: Wrzesien 09 2007 18:33:52
Temat: Re: Trasa Gliwice - Poczdam (długie)
Autor: J.F. 

On Sun, 09 Sep 2007 16:58:46 +0200,  Bartłomiej Zieliński wrote:

J.F. wrote:
Jako skrzyzowanie zostanie, jako zjazd/wjazd .. bedziesz mial okazje

... będzie skrzyżowanie z zakazem ruchu. Czegoś głupszego nie można
chyba wymyślić...

Bedzie mozna droga lokalna przejechac na druga strone autostrady.
A zjazdy/wjazdy sie zamknie.

spytac kandydatow na poslow jak sobie wyobrazaja przyszlosc autostrad
w Polsce. Jak beda platne za odcinek, to trzeba gdzies bramki
postawic.

Myślę, że dostaniemy odpowiedzi typu "będzie więcej austostrad", a do
tego "będą bezpłatne" brzmi znacznie lepiej niż "będą płatne".
Rzeczywistość natomiast pokaże co z tego będzie prawdą.

Nie spytasz to nie beda mieli czego zapomniec.

Trzeba sie posilkowac elektronika. Dobry jest dyktafon w telefonie :-)
A czy PoRD dopuszcza używanie tego podczas prowadzenia auta? :>

Dopuszcza jesli nie wymaga trzymania w reku :-)

J.

8 Data: Wrzesien 09 2007 20:11:05
Temat: Re: Trasa Gliwice - Poczdam (długie)
Autor: Bartłomiej Zieliński 

J.F. wrote:

Bedzie mozna droga lokalna przejechac na druga strone autostrady.
A zjazdy/wjazdy sie zamknie.

I to jest głupie, szczególnie że te wjazdy/zjazdy już są, i to odnowione. Dzięki temu autostrada pełni dodatkową funkcję komunikacyjną, co przy wątłej infrastrukturze jest nie do pogardzenia. Przykładowo, żałuję, że nie ma zjazdu z A4 na Górze Świętej Anny, a w planach niemieckich był. Jedno co pociesza to to, że zbudowano tam MOP, więc ewentualne zwiedzanie wchodzi w grę.

--

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński               Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl *
* http://www.zmitac.iinf.polsl.gliwice.pl/BZ/               gg:970831 *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

9 Data: Wrzesien 09 2007 20:25:17
Temat: Re: Trasa Gliwice - Poczdam (długie)
Autor: J.F. 

On Sun, 09 Sep 2007 20:11:05 +0200,  Bartłomiej Zieliński wrote:

J.F. wrote:
Bedzie mozna droga lokalna przejechac na druga strone autostrady.
A zjazdy/wjazdy sie zamknie.

I to jest głupie, szczególnie że te wjazdy/zjazdy już są, i to
odnowione.

No coz - moze sie myle i bramek nie bedzie, moze jeszcze nikt nic nie
wie, moze sie wjazdy/zjazdy przerobi zeby nowe stanowiska powstaly.

Dzięki temu autostrada pełni dodatkową funkcję komunikacyjną,
co przy wątłej infrastrukturze jest nie do pogardzenia.

Znow cie Roman przeklnie - ruch lokalny won z autostrady :-)

A rzekomo .. drog w ogole to mamy wiecej niz Niemcy.

Przykładowo,
żałuję, że nie ma zjazdu z A4 na Górze Świętej Anny, a w planach
niemieckich był. Jedno co pociesza to to, że zbudowano tam MOP, więc
ewentualne zwiedzanie wchodzi w grę.

Bedzie plot, zeby zwierzyna nie wchodzila :-)

J.

10 Data: Wrzesien 10 2007 14:18:33
Temat: Re: Trasa Gliwice - Poczdam (długie)
Autor: Bartłomiej Zieliński 

J.F. wrote:

Znow cie Roman przeklnie - ruch lokalny won z autostrady :-)

To w takim razie należałoby budować autostrady w taki sposób, że główna droga ma skrzyżowania tylko przy dużych miastach, ale te skrzyżowania prowadzą na równoległe do całej autostrady pasy rozprowadzające ruch lokalny, krzyżujące się z czym tylko się da. Coś jak odcinek A4 Chorzów Batory - Katowice DK81.

--

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński               Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl *
* http://www.zmitac.iinf.polsl.gliwice.pl/BZ/               gg:970831 *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Trasa Gliwice - Poczdam (długie)



Grupy dyskusyjne