Grupy dyskusyjne   »   Trzepie kierownicą przy hamowaniu? (Po wymianie tarcz).

Trzepie kierownicą przy hamowaniu? (Po wymianie tarcz).



1 Data: Listopad 05 2008 23:43:23
Temat: Trzepie kierownicą przy hamowaniu? (Po wymianie tarcz).
Autor: Roki 

Witam. Pacjent to Ford Scorpio 2.0 1993 r.
Wymieniłem tarcze i klocki z przodu (tarcze Jurid, klocki nie pamiętam
jakie). Po wymianie było w porządku. Po 1-2 miesiącach bicie przy hamowaniu
delikatnie wróciło (przed wymianą tarcz było bardzo duże). Następnie
praktycznie z tygodnia na tydzień powiększało się do tego stopnia, że
hamując już z prędkości 60km/h wyrywało kierownicę. Pojechałem do mechanika,
który powiedział, żeby reklamować tarcze bo się pokrzywiły prawdopodobnie.
Tarcze zareklamowałem, wymienili mi. Założyłem nowe tarcze (klocki zostały -
miały przejechane jakieś 3-4kkm) i bicie nadal jest. Co dziwne, że jak
delikatnie hamuje to bije, ale tak dopiero od 90km/h w dół (przy większych
prędkościach jest spokój). Natomiast jak hamuje mocno to nie bije w ogóle.
Czy możliwe jest, że klocki po 1-2kkm jeszcze się nie ułożyły do tarcz? Czy
może jest tutaj inna przyczyna?
Pozdrawiam.



2 Data: Listopad 05 2008 23:53:20
Temat: Re: Trzepie kierownicą przy hamowaniu? (Po wymianie tarcz).
Autor: Alti 


Użytkownik "Roki"  napisał w wiadomości  Co dziwne, że jak

delikatnie hamuje to bije, ale tak dopiero od 90km/h w dół (przy większych prędkościach jest spokój). Natomiast jak hamuje mocno to nie bije w ogóle. Czy możliwe jest, że klocki po 1-2kkm jeszcze się nie ułożyły do tarcz? Czy może jest tutaj inna przyczyna?

No to problem jest z zawieszeniem a nie tarczami.
Możę masz luz na wahaczach...
Wojtek

3 Data: Listopad 06 2008 00:10:40
Temat: Re: Trzepie kierownicą przy hamowaniu? (Po wymianie tarcz).
Autor: Roki 

No to problem jest z zawieszeniem a nie tarczami.
Możę masz luz na wahaczach...
Wojtek

Byłem kilka razy na wytrzęsarce - panowie stwierdzili, że zero luzuów ale
jeden silentblock można by wymienić - wymieniłem ale niczego to nie
zmieniło.

4 Data: Listopad 06 2008 00:23:37
Temat: Re: Trzepie kierownicą przy hamowaniu? (Po wymianie tarcz).
Autor: yabba 

Użytkownik "Alti"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Roki"  napisał w wiadomości Co dziwne, że jak
delikatnie hamuje to bije, ale tak dopiero od 90km/h w dół (przy większych prędkościach jest spokój). Natomiast jak hamuje mocno to nie bije w ogóle. Czy możliwe jest, że klocki po 1-2kkm jeszcze się nie ułożyły do tarcz? Czy może jest tutaj inna przyczyna?

No to problem jest z zawieszeniem a nie tarczami.
Możę masz luz na wahaczach...
Wojtek

Jeszcze jest możliwość, że piasty są krzywe lub niewyczyszczone przed założeniem nowych tarcz.

--

yabba

5 Data: Listopad 06 2008 00:39:10
Temat: Re: Trzepie kierownicą przy hamowaniu? (Po wymianie tarcz).
Autor: Roki 

Jeszcze jest możliwość, że piasty są krzywe lub niewyczyszczone przed
założeniem nowych tarcz.

Byłem przy zakładaniu i mechanik przejechał szczootą drucianą po piastach
kilkanaście razy. Nie da się organoleptycznie stwierdzić czy piasty są
proste?

6 Data: Listopad 06 2008 00:41:52
Temat: Re: Trzepie kierownicą przy hamowaniu? (Po wymianie tarcz).
Autor: yabba 

Użytkownik "Roki"  napisał w wiadomości

Jeszcze jest możliwość, że piasty są krzywe lub niewyczyszczone przed założeniem nowych tarcz.

Byłem przy zakładaniu i mechanik przejechał szczootą drucianą po piastach kilkanaście razy. Nie da się organoleptycznie stwierdzić czy piasty są proste?


Trzeba zmierzyć czujnikiem zegarowym (taka dokładniejsza suwmiarka). Przystawia się czujnik do piasty i kręci piastą.
Organoleptycznie, to ja bym założył nową tarczę i sprawdził czy cały zespół (piasta i tarcza) nie powoduje nierównomiernego ocierania o klocki hamulcowe.

--

yabba

7 Data: Listopad 06 2008 00:50:45
Temat: Re: Trzepie kierownicą przy hamowaniu? (Po wymianie tarcz).
Autor: Roki 

Trzeba zmierzyć czujnikiem zegarowym (taka dokładniejsza suwmiarka).
Przystawia się czujnik do piasty i kręci piastą.

Oki - teraz pytanie gdzie szukać warsztatu z takim urządzeniem:)

Organoleptycznie, to ja bym założył nową tarczę i sprawdził czy cały
zespół (piasta i tarcza) nie powoduje nierównomiernego ocierania o klocki
hamulcowe.

Oki - tak zrobię.

8 Data: Listopad 06 2008 01:25:43
Temat: Re: Trzepie kierownicą przy hamowaniu? (Po wymianie tarcz).
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Roki pisze:

Trzeba zmierzyć czujnikiem zegarowym (taka dokładniejsza suwmiarka). Przystawia się czujnik do piasty i kręci piastą.

Oki - teraz pytanie gdzie szukać warsztatu z takim urządzeniem:)

Radek nie ma?
Jak nie to ja bym sprawdził w Mototechnice lub u Golisa na Piastowskiej

9 Data: Listopad 06 2008 17:24:57
Temat: Re: Trzepie kierownicą przy hamowaniu? (Po wymianie tarcz).
Autor: Roki 

Radek nie ma?

Właśnie nie ma. On montował tarcze.

Jak nie to ja bym sprawdził w Mototechnice lub u Golisa na Piastowskiej

Oki dzięki, tylko teraz jestem w Łodzi i chyba będę musiał tutaj na miejscu
czegoś poszukać.

10 Data: Listopad 06 2008 07:19:16
Temat: Re: Trzepie kierownicą przy hamowaniu? (Po wymianie tarcz).
Autor: xymax 


Użytkownik "Roki" napisał w wiadomości

Witam. Pacjent to Ford Scorpio 2.0 1993 r.
Wymieniłem tarcze i klocki z przodu (tarcze Jurid, klocki nie pamiętam
jakie). Po wymianie było w porządku. Po 1-2 miesiącach bicie przy
hamowaniu delikatnie wróciło (przed wymianą tarcz było bardzo duże).
Następnie praktycznie z tygodnia na tydzień powiększało się do tego
stopnia, że hamując już z prędkości 60km/h wyrywało kierownicę. Pojechałem
do mechanika, który powiedział, żeby reklamować tarcze bo się pokrzywiły
prawdopodobnie. Tarcze zareklamowałem, wymienili mi. Założyłem nowe tarcze
(klocki zostały - miały przejechane jakieś 3-4kkm) i bicie nadal jest. Co
dziwne, że jak delikatnie hamuje to bije, ale tak dopiero od 90km/h w dół
(przy większych prędkościach jest spokój). Natomiast jak hamuje mocno to
nie bije w ogóle. Czy możliwe jest, że klocki po 1-2kkm jeszcze się nie
ułożyły do tarcz? Czy może jest tutaj inna przyczyna?


Sprawdź czy dokładnie tarcza przylega do piasty. Poprzednia tarcza mogła
wybić frez w piaście (obręcz w którą idealnie spasowana jest tarcza.).
Jeżeli masz lekki luz to po założeniu koła za jakiś czas pojawi się bicie
(tarcza się przesunie na frezie). Odkręcenie koła i wyrównanie tarczy na
piaście pomoże na chwilę za jakiś czas wróci. Miałem podobny problem w innym
aucie. Też biegałem po mechanikach a teścio ślusarz i na swoje magiczne
urządzenia pomiarowe wrzucił i okazało się co jest przyczyną. A żeby to
znaleść wymieniłem całe zawieszenie, wahacze, sprężyny, amorki, przeguby.
Tak diagnozowali mechanicy. Płaciłem a po 2mc wracało. I jak napisałem
dopiero po dokładnym pomiarze wyszła przyczyna. Piasta wymieniona i jest
dobrze.

--
MS

Trzepie kierownicą przy hamowaniu? (Po wymianie tarcz).



Grupy dyskusyjne