Tuning skuterka
1 | Data: Sierpien 18 2008 16:17:07 |
Temat: Tuning skuterka | |
Autor: PB |
2 |
Data: Sierpien 18 2008 16:52:57 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Janusz A. Urbanowicz | PB writes: Kwestia jest taka. Skuterek 50ccm, bez blokad, kupiony nowy w jeszcze inny wydech i lżejsze rolki można założyć pytanie, po co chcesz się znęcać nad 50-tką skoro ci nie starcza? =alx -- JID: PGP: 0x46399138 od zwracania uwagi na detale są lekarze, adwokaci, programiści i zegarmistrze -- Czerski 3 |
Data: Sierpien 18 2008 17:12:39 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: PB | Mon, 18 Aug 2008 16:52:57 +0200, na pl.rec.motocykle, Janusz A. jeszcze inny wydech i lżejsze rolki można założyć jak mam sie bawic z rolkami to wole sportwario zapodac od razu cale, pytanie, po co chcesz się znęcać nad 50-tką skoro ci nie starcza? starcza, brakuje zrywu najbardziej. Nie wymagam zeby to byl potwor wyscigowy, chce troche lepiej startowac. I wystarczy. To miejska maszyna, dzisiaj strugnałem nim prawie 40 km. Jak na moje potrzeby ok - tylko troche szybszego startu brakuje. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) 4 |
Data: Sierpien 18 2008 17:17:27 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Magic | Janusz A. Urbanowicz pisze: pytanie, po co chcesz się znęcać nad 50-tką skoro ci nie starcza? Mój Elik pomyka 85 i wcale się nad nim nie znęcam. A 50 dlatego że o ile ja mam prawko kat A, to już mój pracownik, który tego skutera na codzień używa - nie. No i w normalnym ruchu się można utrzymać i nie być zawalidrogą. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/klx250/vfr800. Archiwum: http://news.riders.pl FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj 5 |
Data: Sierpien 19 2008 06:24:51 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: | On 2008-08-18, Magic wrote: Janusz A. Urbanowicz pisze: Ten... ale zdajesz sobie sprawy z tego, ze Twoj pracownik nie ma tez uprawnien do kierowania tym skuterem? I w razie 'draki' np. ubezpieczyciel napewno bedzie sie staral to wykorzystac. -- Ever 6 |
Data: Sierpien 19 2008 09:20:11 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Arni | pisze: Mój Elik pomyka 85 i wcale się nad nim nie znęcam. A 50 dlatego że o ile ja mam prawko kat A, to już mój pracownik, który tego skutera na codzień używa - nie. No i w normalnym ruchu się można utrzymać i nie być zawalidrogą. myslisz ze prawcownik jest niepełnoletni ? -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 7 |
Data: Sierpien 19 2008 07:58:05 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: | On 2008-08-19, Arni wrote: pisze:[ciach] Ten... ale zdajesz sobie sprawy z tego, ze Twoj pracownik A co ma do tego pelnioletnosc? Sprawdz definicje motoroweru. -- Ever 8 |
Data: Sierpien 19 2008 10:11:07 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Arni | pisze: On 2008-08-19, Arni wrote: motoroweru czy moze uprawnien potrzebnych do jego prowadzenia ? -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 9 |
Data: Sierpien 19 2008 10:20:01 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Arni | Arni pisze: dobra, zebys sie nie meczył wiecej i ni ezarzucał komus łamania prawa: Motorower jest to pojazd jednośladowy lub dwuśladowy, zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nie przekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Uprawnienia wymagane do kierowania motorowerem. Motorowerem mogą kierować osoby w wieku co najmniej 13 lat. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania motorowerem przez osobę w wieku od 13 do 18 lat jest karta motorowerowa lub prawo jazdy dowolnej kategorii. Nie wymaga się uprawnienia do kierowania motorowerem od osoby, która ukończyła 18 lat. tu masz odpowiedni paragraf: http://www.v10.pl/prawo/Uprawnienia,do,kierowania,skuterem,o,pojemnosci,45,cm3,313.html -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 10 |
Data: Sierpien 19 2008 08:29:41 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: | On 2008-08-19, Arni wrote: Arni pisze: A gdzie Ty tam widziales motorower? Ze zacytuje Twoj post inicjujacy: Mój Elik pomyka 85 i wcale się nad nim nie znęcam. dobra, zebys sie nie meczył wiecej i ni ezarzucał komus łamania prawa:^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Nie wymaga się uprawnienia do kierowania motorowerem od osoby, która No i co to ma do rzeczy? skoro pracownik nie jezdzi motorowerem? Teraz lapiesz? -- Ever 11 |
Data: Sierpien 19 2008 10:39:58 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Arni | pisze: On 2008-08-19, Arni wrote: post inicjujący kolego to brzmiał tak: Kwestia jest taka. Skuterek 50ccm, bez blokad, kupiony nowy w kwietniu, ma 2kkm. Magic napisał ze tez ma 50. Kwestie tego czy poleci wiecej niz 45 to dyskutowalismy tu setki razy, jak na razie nie slyszalem o przypadku zeby komus zakwestionowali predkosc max. Tuningowanie na 70 czy 80 ccm juz łatwiej wykryc. Tak wiec w przypadku zwyklej kontroli na drodze warunek vmax mozna pominąc i na dowód spokojnie daje sie jezdzic. W przypadku zdarzenia drogowego okreslanego jako kolizja rowniez ciezko udowodnic ze nie spelniał warunku ograniczenia vmax chyba ze 100 by leciał i to wyjdzie przy pomiarach i da sie bezwarunkowo udowodnic. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 12 |
Data: Sierpien 19 2008 10:42:46 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Arni | i jeszcze jedno: jesli pracownik jedzie na czyms co ma wbite w dowodzie "motorower" to prawa nie łamie. Prawo złamał diagnosta ktory na przegladzie nie sprawdzil wszystkich warunkow. Jesli przeróbki zostały dokonane pozniej to prawo zlamał wlasciciel nie zglaszajac zmian. Pracownik prawa nie łamie bo nie jest wlascicielem :) 13 |
Data: Sierpien 19 2008 09:04:05 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: | On 2008-08-19, Arni wrote: i jeszcze jedno: jesli pracownik jedzie na czyms co ma wbite w dowodzie Prawie. Tyle, że: ignorantia iuris nocet. Czyli, ze w skrajnym przypadku nikogo nie bedzie interesowac czy pracownik znal czy nie definicje motoroweru. Oczywiscie z drugiej strony pracownik moze Cie pozwac w procesie cywilnym o dostarczenie wadliwego narzedzia pracy;) Ale to juz kompletny OT. -- Ever 14 |
Data: Sierpien 19 2008 19:57:13 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Andrzej Lawa | pisze: Prawie. Tyle, że: ignorantia iuris nocet. A co to ma do rzeczy? Pracownik ma w "papierze" motorower i nie jest jego problemem, że właściciel coś bez jego wiedzy namieszał. A to, że licznik pokazuje więcej - cóż, miałem kiedyś skuter, który przy 105 na liczniku jechał minimalnie ponad 80. Poza tym definicja nie precyzuje, w jakich warunkach ten motorower nie powinien przekraczać tych 45km/h - a wiadomo, że z tylko jedną osobą "na pokładzie" pojedzie szybciej, niż przy pełnym obciążeniu. 15 |
Data: Sierpien 21 2008 16:03:24 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: cpt. Nemo |
"na pokładzie" pojedzie szybciej, niż przy pełnym obciążeniu. Chyba w zadnych nie ma prawa przekraczac ? pozdrawiam, leszek 16 |
Data: Sierpien 21 2008 18:38:45 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Andrzej Lawa | cpt. Nemo pisze: Poza tym definicja nie precyzuje, w jakich warunkach ten motorower nie Ma prawo przekraczać. Musi nie być w stanie. A jak uzyskasz jednakowy fizyczny limit dla całego przedziału obciążeń? 17 |
Data: Sierpien 21 2008 23:24:07 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Janusz A. Urbanowicz | Andrzej Lawa writes: cpt. Nemo pisze: taka japonska honda z rurek ma taki ogranicznik ze nawet z gorki ci wiecej niz 45 nie poleci =alx -- JID: PGP: 0x46399138 od zwracania uwagi na detale są lekarze, adwokaci, programiści i zegarmistrze -- Czerski 18 |
Data: Sierpien 22 2008 01:02:48 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Andrzej Lawa | Janusz A. Urbanowicz pisze: Musi nie być w stanie. A jak uzyskasz jednakowy fizyczny limit dla Nawet jak wyłączysz silnik i rozłączysz sprzęgło? ;) 19 |
Data: Sierpien 22 2008 11:15:39 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Janusz A. Urbanowicz | Andrzej Lawa writes: Janusz A. Urbanowicz pisze: No idea, ale na teście w Motocyklu kiedyś kolesie kombinowali i tak i siak i powyżej ogranicznika nie poszła. =alx -- JID: PGP: 0x46399138 od zwracania uwagi na detale są lekarze, adwokaci, programiści i zegarmistrze -- Czerski 20 |
Data: Sierpien 22 2008 12:47:24 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Andrzej Lawa | Janusz A. Urbanowicz pisze: Nawet jak wyłączysz silnik i rozłączysz sprzęgło? ;)Musi nie być w stanie. A jak uzyskasz jednakowy fizyczny limit dlataka japonska honda z rurek ma taki ogranicznik ze nawet z gorki ci Pytanie, czy wtedy czasem pod górkę i z dwoma pasażerami nie pojechał "aż" 30 km/h ;) 21 |
Data: Sierpien 22 2008 14:18:37 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Janusz A. Urbanowicz | Andrzej Lawa writes: Janusz A. Urbanowicz pisze: Z takim obciążeniem nie testowali chyba, ale to nie było ścięcie mocy tylko ogranicznik na vmax. -- JID: PGP: 0x46399138 od zwracania uwagi na detale są lekarze, adwokaci, programiści i zegarmistrze -- Czerski 22 |
Data: Sierpien 22 2008 15:31:55 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Andrzej Lawa | Janusz A. Urbanowicz pisze: Pytanie, czy wtedy czasem pod górkę i z dwoma pasażerami nie pojechał Widzę tylko trzy możliwości: 1. sztywne ograniczenie prędkości obrotowej silnika plus sztywne ograniczenie przełożenia - do zrobienia choćby podkładkami i odcięciem zapłonu, ale to powoduje drastyczne zmniejszenie ekonomiki i zasyfiania środowiska oraz wydechu (jazda na trasie na "niższym biegu", wypadnięte zapłony == niespalona mieszanka), a i tak nie ograniczy prędkości przy wyłączonym silniku 2. elektroniczna przepustnica (odczytuje położenie manetki i przy przekroczeniu prędkości może je zignorować) - kosztowne, skomplikowane (wymaga siłownika i komplikuje manetkę) i nadal nie będzie działać przy wyłączonym silniku 3. automatyczny hamulec - co jest ryzykowne i jeszcze bardziej kosztowne i skomplikowane, niż numer 2 (ale za to będzie działać przy jeździe z wyłączonym silnikiem - póki starczy akumulatora) ZTCW w skuterach czasem stosuje się numer 1... ale ponoć nie jest to zbyt precyzyjne. 23 |
Data: Sierpien 19 2008 08:56:45 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: | On 2008-08-19, Arni wrote: pisze: eh... czy ja niewyraznie pisze? Twoj post inicjujacy - nie Piotrka. [ciach] Magic napisał ze tez ma 50. Kwestie tego czy poleci wiecej niz 45 to Kwestia nie jest w latwosci badz nie wykrycia, a w samym fakcie ze pojazd ktorym sie Twoj pracownik porusza nie jest motorowerem. Czy jest to latwe do wykrycia czy nie - to kwestia wtorna. Czy komukolwiek sie bedzie chcialo to sprawdzac rowniez. Chociaz jezeli ja bym byl pracownikiem ubezpieczyciela to na 100% bym sprawdzil. warunek vmax mozna pominąc i na dowód spokojnie daje sie jezdzic. litrem tez sie spokojnie da jezdzic bez prawka - najwyzej uciekniesz przed kontrola - tylko co to ma do rzeczy? I w jednym i w drugim przypadku wg. prawa nie masz uprawnień do kierowania pojazdem. Koniec i kropka. W przypadku zdarzenia drogowego okreslanego jako kolizja rowniez ciezko Udowodnic to jest bardzo prosto - w dokumentacji homologacji (chyba) jest opisane jakie blokady posiada dany motorower. Kwestia sprawdzenia czy je ma to 2 minuty w warsztacie. To, ze nikomu sie nie chce robic to inna sprawa. To, ze policja rowniez poki co olewa ta kwestie rowniez. Aczkolwiek przy kolizji w ktorej ktos spowodowal by duze straty, podejrzewam ze ubezpieczyciel poczynil by odpowiedni wysilek by to sprawdzic. A to, ze Twoj pracownik jezdzi pojazdem bez uprawnien to fakt i tyle. Bo to czym jezdzi w swietle prawa nie jest motorowerem. -- Ever 24 |
Data: Sierpien 19 2008 12:13:29 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: PB | 19 Aug 2008 08:56:45 GMT, na pl.rec.motocykle, Udowodnic to jest bardzo prosto - w dokumentacji homologacji (chyba) nie ma słowa o tym w wyciągu z homologacji jaki dostaje kupujący. Ale to jest wyciąg, zawiera więc tylko pewne istotne do rejestracji dane. Ciekawe co siedzi w pełnym kwicie homologacyjnym. BTW - kwestia sprawdzenia to ine takie 2 minuty;-) W moim trwało 2h żeby sie do nich dostać i usunąć;-) -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) 25 |
Data: Sierpien 19 2008 10:52:18 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: | On 2008-08-19, PB wrote: 19 Aug 2008 08:56:45 GMT, na pl.rec.motocykle, Z tego co mi mowil dystrybutor to wlasnie w dokumentacji do homologacji takie dane musza byc. Ciekawe co siedzi w pełnym kwicie homologacyjnym. BTW - kwestia Usunac != sprawdzic:) Usuniecie troche trwa bo trzeba pare czynnosci wykonac. W wiekszosci skuterow jednym z zabezpieczen jest tzw. slepa kiszka - taka poskrecana rurka odchodzaca od tlumika majaca powodowac zawirowania spalin i zdlawienie silnika. usuniecie tej blokady polega na jej odcieciu i zaspawaniu dziury - widoczne golym okiem bez demontazu czegokolwiek. -- Ever 26 |
Data: Sierpien 19 2008 13:08:39 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: PB | 19 Aug 2008 10:52:18 GMT, na pl.rec.motocykle, W wiekszosci skuterow jednym z zabezpieczen jest tzw. slepa kiszka - nie u mnie;-) Byly bardziej wyrafinowane;-) I niewidoczne golym okiem. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) 27 |
Data: Sierpien 18 2008 21:28:43 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Bishop | Witka Możliwości: Vario Sport + Gazbox....warto zastosowac pasek kewlarowy... tlumiki nic nie daja jesli nie zmienisz gaznika a nie chcesz ladowac sie w koszty... Pozdro Bishop Dr BIG Red Wawa-Wola 28 |
Data: Sierpien 18 2008 22:53:01 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: PB | Mon, 18 Aug 2008 21:28:43 +0200, na pl.rec.motocykle, Bishop Możliwości: olki, dzieki, to sensowna opinia. Czyli sportvario i gazbox - nie jest to drogie a powinno dac zamierzony efekt. Dzieki raz jeszcze za porade. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) 29 |
Data: Sierpien 19 2008 00:54:11 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Glub | On 2008-08-18 16:17:07 +0200, PB said: - tzw. gazbox WTF is Gazbox? Jakieś voodoo? -- Glub 30 |
Data: Sierpien 19 2008 08:57:30 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: PB | Tue, 19 Aug 2008 00:54:11 +0200, na pl.rec.motocykle, Glub napisał(a): - tzw. gazbox nie. Cytacik z forum pewnego: "Gazbox to jest poprostu puszka w której mieszanka paliwowa zwiększa swoje ciśnienie , dzięki gazboxowi poprawia się reakcjia na gaz i zmniejsza o niewiele spalanie . Nie zawsze polepsza osiągi i zmniejsza spalanie" Zasadniczo działa - co dziwne;-) -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) 31 |
Data: Sierpien 19 2008 11:20:35 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Glub | On 2008-08-19 08:57:30 +0200, PB said: Tue, 19 Aug 2008 00:54:11 +0200, na pl.rec.motocykle, Glub napisał(a): Głupie pytanie numer 2- to ma pewnie sens w motorowerach? nie ma sensu pchać tego do SYMa GTS 250? -- Glub 32 |
Data: Sierpien 19 2008 12:09:46 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: PB | Tue, 19 Aug 2008 11:20:35 +0200, na pl.rec.motocykle, Glub napisał(a): nie. Cytacik z forum pewnego: nie wiem, poczytaj w necie czy sa do wiekszych pojemnosci. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) 33 |
Data: Sierpien 19 2008 06:38:21 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: | On 2008-08-18, PB wrote: Za rady typu - sprzedaj i kup moto z góry serdecznie dziękuję, A ja mimo wszystko jednak bym Ci sugerowal zastanowienie sie nad ta opcja;) Po pierwsze - i tak teraz jezdzisz bez uprawnien. Wprawdzie prawdopodobienstwo kontroli jest nikle, niemniej jednak 'w razie czego' masz przesrane. Po drugie - fun z jazdy motocyklem jest o wiele wiekszy, do tego zasieg Ci sie zwieksza. Po trzecie - na kursie na prawko tez sie czegos nauczysz. Po czwarte - wladujesz kase w tjuning 50tki, a za rok - dwa stwierdzisz, ze jednak to za malo. Kasy tej juz nie odzyskasz, a z kasy jaka bys mial za tjuning + sprzedaz 50tki kupisz juz sensowny motocykl na miasto. Po piate - paradoksalnie motocyklem jezdzi sie po miescie szybciej niz skuterem (w sensie szybciej sie przebijasz)- na swoim przykladzie widze, ze sredni czas dotarcia do pracy zmniejszyl mi sie o 2 minuty. Po szoste - stuningujesz skuter - stracisz gwarancje. Po siodme - jak zrobisz prawko na A to bedziesz miec wybor czym chcesz jezdzic, teraz po prostu musisz 50tka. No i na koncu - facet powyzej 180cm i po 30tce na pierdzibaku wyglada imho hm... zabawnie. -- Ever 34 |
Data: Sierpien 19 2008 09:16:41 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: PB | 19 Aug 2008 06:38:21 GMT, na pl.rec.motocykle, Po pierwsze - i tak teraz jezdzisz bez uprawnien. Wprawdzie zgadza sie Po drugie - fun z jazdy motocyklem jest o wiele wiekszy, do ja uzytkowo jezdze a nie dla funu, zasieg skuta mi tez styka Po trzecie - na kursie na prawko tez sie czegos nauczysz. zbednych umiejetnosci jak dla mnie - bo jesli mialbym A to i tak kupilbym po prostu wiekszego silnikowo skuta - nienawidze zmieniac biegow i bawic sie sprzeglem;-) A na kursie uczyl sie bede na maszynie z biegami - fuj. Po czwarte - wladujesz kase w tjuning 50tki, a za rok - Powiedzmy ze finansowo nie jest to cos strasznego - sportvario to ok 300 zeta z montazem i strojeniem. Po piate - paradoksalnie motocyklem jezdzi sie po miescie Pod warunkiem ze nie przeginasz z rozmiarem moto. Skutkiem nie raz objezdzam gosci jadacych w korku na duzym moto. Po szoste - stuningujesz skuter - stracisz gwarancje. Po to kupilem porzadny skuter zeby sie tym nie martwic Po siodme - jak zrobisz prawko na A to bedziesz miec fakt, ale nie chce mi sie robic A. Wole porobic cos innego w tym czasie. No i na koncu - facet powyzej 180cm i po 30tce 182cm i przed 40tką;-) A moj skuter jest dosc wysoki, nie wygladam na nim jak na czyms za malym. No ale nic, bo ta dyskusja niebezpiecznie zbacza. Nie zrobilem A w młodosci, teraz nie mam takiej potrzeby. Nie kreci mnie jezdzenie poza miastem na moto, boje sie motocykli, wole skuter na miasto;-) -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) 35 |
Data: Sierpien 19 2008 08:25:18 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: | On 2008-08-19, PB wrote: No ale nic, bo ta dyskusja niebezpiecznie zbacza. Nie zrobilem A w ok, ok - ale zebys potem nie przychodzil z placzem, ze Ci sie odmienilo;) -- Ever 36 |
Data: Sierpien 19 2008 12:35:44 | Temat: Re: Tuning skuterka | Autor: Janusz A. Urbanowicz | PB writes: 19 Aug 2008 06:38:21 GMT, na pl.rec.motocykle, Po drugie - fun z jazdy motocyklem jest o wiele wiekszy, do Kazdy tak mowi, przynajmniej na poczatku. Po trzecie - na kursie na prawko tez sie czegos nauczysz. Od tego sie nie umiera. Ja tez nienawidze biegow (zwlaszcza w samochodzie) ale na kursie w dobrej szkole nauczysz sie lepiej jezdzic, a nie tylko zmieniac biegi. W dobrej szkole naucza cie patrzec na droge, przeciwskretu, hamowania, zaufania do sprzetu... Poza tym jest cos takiego http://www.webbikeworld.com/Motorcycle-news/honda-dn-01.htm Mowilem dosc podobnie do ciebie, a pozniej poszedlem na kurs na A jak zrobilem pare glupot i sie troche poobijalem, i teraz i na skuterze jezdze pewniej i bezpieczniej. Po czwarte - wladujesz kase w tjuning 50tki, a za rok - To jest 300 wyrzucone w bloto. Po piate - paradoksalnie motocyklem jezdzi sie po miescie Nikt ci nie kaze kupowac Goldasa. Jezdze 50-tka do pracy i problem jest taki ze na miasto Warszawa ona jest jakies 20km/h za wolna, a legalne 45 km/h to jest 30-40 km/h za malo zeby jezdzic bezpiecznie. Piszac na poczatku watku ,,cos wiekszego'' mialem na mysli raczej maxiskuter, np wspomniana tu ostatnio gilere runner 180ccm. Po siodme - jak zrobisz prawko na A to bedziesz miec 50ccm szybko przestaje wystarczac i zaczniesz kombinowac jak nastolatek co nie moze jeszcze zrobic prawka, a moze wydech, a moze cylinder wiekszy, a moze to, a moze tamto mowie z doswiadczenia :-D No i na koncu - facet powyzej 180cm i po 30tce Nikt ci nie kaze kupowac sobie litra pod tylek, chcesz pojazd uzytkowy to kup sobie skuta 250ccm. A tak jeszcze rzuce na koniec, bo juz kilka razy taki argument za nierobieniem A slyszalem, ze nie, nie moga ci zabrac prawka na samochod jak oblejesz egzamin na motor. =alx -- JID: PGP: 0x46399138 od zwracania uwagi na detale są lekarze, adwokaci, programiści i zegarmistrze -- Czerski |