Grupy dyskusyjne   »   [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...

[teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...



1 Data: Czerwiec 30 2007 12:25:23
Temat: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: vneb 

.... tak zwal, niech kazdy nazwie po swojemu aby wojen o nazewnictwo nie
bylo.

Sprawa jest taka (teoretyczna puki co): kupuje samochod X troche starawy
bo  powiedzmy z lat 1989-1991, po czym chce go doprowadzic do jakosci
"wystawowej", czyli nie zalujac funduszy i nie liczac ile czasu to zajmie
po kolei porobic pewne czynnosci. Problem w tym, ze nie do konca wiem w
jakiej kolejnosci sie zabierac za robote (powiedzmy ze troche robilbym
sam, ale wiekszosc robiliby fachowcy w jakis serwisach, lakierniach,
warsztatach itp itd).
Oto lista do uporzadkowania:
- lakierowanie nadwozia (naprawianie ewentualnych ubytkow)
- remont/wymiana zawieszenia
- przeglad silnika pod kštem zuzycia i naprawy/wymiany elementow (przy
okazji moze umycie)
- modyfikacje silnika (w tym pewnie uklad dolotwy i wydechowy - to chyba
powinno byc robione razem) w celu podniesienia osiagow o 20-30% (w
zaleznosci co zaproponuja znalezieni fachowcy)
- modyfikacja mapy wtryskow pod katem wprowadzonych zmian
- wymiana tarcz i klockow hamulcowych na nowe (moze lepsze??)
- obszycie tapicerki skora - fotele, drzwi, deska - w miare oczywiscie
sensu, zeby nie wyszedl wiejski tuning :)
- minimalne przyciemnianie szyb - slyszalem, a raczej czytalem o metodzie
takiej, ze mozna przyciemnic przednie boczne, a przejrzystosc bedzie
przepisowa; slyszal ktos cos o tym i czy to prawda?? Pogladowy link do
aukcji, na ktorej to znalazlem: http://skocz.pl/fotochrom
- instalacja audio - nie jakas audiofilska, ale zwykla byle mi sie
podobalo brzmienie, wiec mp3 + ze 6 glosnikow i bass.
- wymiana instalacji elektrycznej - jesli bedzie taka potrzeba
- zalozenie swiatel do jazdy w dzien.

To mniej-wiecej tyle co przychodzi mi do glowy. Co ewentualnie jeszcze
moze dojsc i gdzie wrzucic na liste zadan?

Kolejna rzecz: lepiej szukac auta w kiepskim stanie za nizsza cene czy w
lepszym stanie drozszego? Zakladam, ze szukalbym auta bezwypadkowego (o
ile znalezienie byloby mozliwe), ponadto sporo czesci i tak zostalaby
wymieniona (zawieszenie, hamulce, remont silnika). Wersja gorsza-tansza
to cenowo przy zakupie ok 3-5 tys pln, a lepsza-drozsza 6-8 tys. czyli 3-
4 tys roznicy w cenie moze byc, a ta kase mozna wydac np. na
doprowadzenie nadwozia do pozadanego stanu. Na renowacje planowalbym
wydac od 10 do 15 tys pln. Ale gorna granica jest tylko na razie w jakis
sposob odgornie narzucona, lecz w miare postepu prac moze wzrosnac do 20-
25 tys pln.

Nastepna sprawa, to czy mozna zmienic kolor auta? Bo jesli kupilbym w
innym niz pozadany przeze mnie to chcialbym go przemalowac, lecz nie wiem 
czy mozna a jesli tak to jakie sa formalnosci zwiazane z wpisem do DR (i
cepiku??)

Ostatnia sprawa to czy do auta, ktore nie bylo przystosowane do montazu
klimatyzacji mozna zamontowac z innego modelu tej marki lub z nowszego
rocznika modelowego?

A na koniec odpowiem na pytanie, ktore moze pasc: dlaczego na auto za 5
kpln chce wydac 5 razy wiecej niz jest warte? Otoz z tego samego powodu,
dla ktorego kobieta majaca okres gotuje obiad dla dwojga w 10-ciu
garnkach: BO TAK!!!

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)



2 Data: Czerwiec 30 2007 14:33:23
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: olleo 

Sprawa jest taka (teoretyczna puki co): kupuje samochod X troche starawy
bo  powiedzmy z lat 1989-1991
.....
- modyfikacja mapy wtryskow pod katem wprowadzonych zmian

To chyba dosc powaznie zaweza wybor.
--
Olleo

3 Data: Czerwiec 30 2007 17:00:30
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: vneb 

"olleo"  wrote in
 

Sprawa jest taka (teoretyczna puki co): kupuje samochod X troche
starawy bo  powiedzmy z lat 1989-1991
....
- modyfikacja mapy wtryskow pod katem wprowadzonych zmian

To chyba dosc powaznie zaweza wybor.

Strzelaj...

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

4 Data: Lipiec 01 2007 00:21:31
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: olleo 

>> - modyfikacja mapy wtryskow pod katem wprowadzonych zmian
>
> To chyba dosc powaznie zaweza wybor.

Strzelaj...

Kiepsko znam motoryzacyjnie tamte lata, ale Omega A zdaje sie miala wtrysk
na 100%.
--
Olleo

5 Data: Lipiec 01 2007 00:22:44
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: olleo 

Strzelaj...

A moze ci chodzi o Opla Calibre?
--
Olleo

6 Data: Lipiec 01 2007 09:53:07
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: vneb 

"olleo"  wrote in news:f66l27$33b$1
@news.dialog.net.pl:

Strzelaj...

A moze ci chodzi o Opla Calibre?

Prelude

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

7 Data: Czerwiec 30 2007 16:13:06
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: R. 

vneb napisał(a):


Oto lista do uporzadkowania:


po 1:
- przeglad silnika pod katem zuzycia i naprawy/wymiany elementow (przy okazji moze umycie)


po 2(hamowanie najważniejsze):

- wymiana tarcz i klockow hamulcowych na nowe (moze lepsze??)


po 3(z tymn ze najpierw wymiana zawieszenia):

- lakierowanie nadwozia (naprawianie ewentualnych ubytkow)
- remont/wymiana zawieszenia



po 4(to mozna zamknąc w jedno-z tym ze przyrost o 20-30 % to albo swap albo turbinka):

- modyfikacje silnika (w tym pewnie uklad dolotwy i wydechowy - to chyba powinno byc robione razem) w celu podniesienia osiagow o 20-30% (w zaleznosci co zaproponuja znalezieni fachowcy)
- modyfikacja mapy wtryskow pod katem wprowadzonych zmian


po 5 (przednie boczen mozna przyciemnic do 30%-ja tak mam i miski nic nie mowia:-) ):


- minimalne przyciemnianie szyb - slyszalem, a raczej czytalem o metodzie takiej, ze mozna przyciemnic przednie boczne, a przejrzystosc bedzie przepisowa; slyszal ktos cos o tym i czy to prawda?? Pogladowy link do aukcji, na ktorej to znalazlem: http://skocz.pl/fotochrom


po 6(z tym ze dobry, odseparowany zestaw na przod i sub do bagaznika IMHO spokojnie wystaarczy) :

- instalacja audio - nie jakas audiofilska, ale zwykla byle mi sie podobalo brzmienie, wiec mp3 + ze 6 glosnikow i bass.



po 7:

- obszycie tapicerki skora - fotele, drzwi, deska - w miare oczywiscie sensu, zeby nie wyszedl wiejski tuning :)




to pomijamy ;-) :

- wymiana instalacji elektrycznej - jesli bedzie taka potrzeba



to sobie mozesz podarować (starsze auto i tak kozysta z H4 wiec koszty male):


- zalozenie swiatel do jazdy w dzien.




To mniej-wiecej tyle co przychodzi mi do glowy. Co ewentualnie jeszcze moze dojsc i gdzie wrzucic na liste zadan?



nic wiecej mi nie przychodzi do glowy ;-)

Kolejna rzecz: lepiej szukac auta w kiepskim stanie za nizsza cene czy w lepszym stanie drozszego? Zakladam, ze szukalbym auta bezwypadkowego (o ile znalezienie byloby mozliwe), ponadto sporo czesci i tak zostalaby wymieniona (zawieszenie, hamulce, remont silnika).


IMHO skoro i tak bedziesz robil remoncik to kup tanszego-po remoncie bedziesz wiedzial co jest zrobione a co nie.



Nastepna sprawa, to czy mozna zmienic kolor auta? Bo jesli kupilbym w innym niz pozadany przeze mnie to chcialbym go przemalowac, lecz nie wiem  czy mozna a jesli tak to jakie sa formalnosci zwiazane z wpisem do DR (i cepiku??)

AFAIK jest to kwestia udania sie do UK i zmiana wpisu wdowodzie(moze wymiana)... w kazdym razie zmiana koloru jest duzo bardziej klopotliwa i chyba drozsza niz pomalowanie na ten sam kolor



Ostatnia sprawa to czy do auta, ktore nie bylo przystosowane do montazu klimatyzacji mozna zamontowac z innego modelu tej marki lub z nowszego rocznika modelowego?


a tego nie wiem ;-)


--
  ____   Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613  >>>> http://rmazurek.com <<<<
| .  )  rmazurek (na) rmazurek (kropencja) com
|_|\_\ .PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB

8 Data: Czerwiec 30 2007 17:14:24
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: vneb 

"R."  wrote in
 

po 4(to mozna zamknąc w jedno-z tym ze przyrost o 20-30 % to albo swap
albo turbinka):

Mysle ze bez turbiny mozna zrobic ze 20-30%. Ok. 10% powinien dac wirus.
Do tego wywazenie walka, nowy, dopasowany uklad dolotowy i wydechowy,
powiekszenie gniazd zaworowych i kilka innych czynnosci powino bez
problemu dac 30% wzrostu mocy/momentu. Turbina moze dolozyc kolejne 30
ale to juz "ekstremum" :)

po 5 (przednie boczen mozna przyciemnic do 30%-ja tak mam i miski nic
nie mowia:-) ):

Generalnie interesowaloby mnie przyciemnienie minimalne, takie aby bylo
widac, ze szyby ma czarny odcien, ale byly przejrzyste - wszystkie za
wyjatkiem czolowej chce w takim samym odcieniu (ogladales Transporter? W
BMce mial tak fajnie przyciemnione szybki)
 
po 6(z tym ze dobry, odseparowany zestaw na przod i sub do bagaznika
IMHO spokojnie wystaarczy) :

Ogladajac w tv niektore programy "tjunigowe" :) spotkalem sie z opiniami,
ze basy lepiej brzmia na przodzie.

 
to sobie mozesz podarować (starsze auto i tak kozysta z H4 wiec koszty
male):

Nie moge, bo jest obowiazek jezdzenia na swiatlach, a to auto ma
podnoszone mijania, a mnie sie bardziej podoba z opuszczonymi, wiec
pasowaloby w zderzak wstawic dzienne.
 
IMHO skoro i tak bedziesz robil remoncik to kup tanszego-po remoncie
bedziesz wiedzial co jest zrobione a co nie.

Tez tak mysle, ale wole sie upewnic.
 
AFAIK jest to kwestia udania sie do UK i zmiana wpisu wdowodzie(moze
wymiana)... w kazdym razie zmiana koloru jest duzo bardziej klopotliwa
i chyba drozsza niz pomalowanie na ten sam kolor

Problem w tym, ze jak kupujac bardziej niz na kolor bede zwracac uwage na
(bez)wypadkowosc - czy nie byl gdzies giety, pekniety-spawany itp itd. A
kolor jaki planuje to jedyny sluszny, czyli czarny.
 
vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

9 Data: Czerwiec 30 2007 19:29:45
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: R. 

vneb napisał(a):

Mysle ze bez turbiny mozna zrobic ze 20-30%. Ok. 10% powinien dac wirus. Do tego wywazenie walka, nowy, dopasowany uklad dolotowy i wydechowy, powiekszenie gniazd zaworowych i kilka innych czynnosci powino bez problemu dac 30% wzrostu mocy/momentu. Turbina moze dolozyc kolejne 30 ale to juz "ekstremum" :)

to wszystko zalezy od auta ;-)


po 5 (przednie boczen mozna przyciemnic do 30%-ja tak mam i miski nic nie mowia:-) ):

Generalnie interesowaloby mnie przyciemnienie minimalne, takie aby bylo widac, ze szyby ma czarny odcien, ale byly przejrzyste - wszystkie za wyjatkiem czolowej chce w takim samym odcieniu (ogladales Transporter? W BMce mial tak fajnie przyciemnione szybki)


wiem co masz na mysli - tez mam tak przyciemnione przednie boczne szyby - poszukaj na allegro folie jasna-czarna lub super jasna czarna - groszowe sprawy - banalnie sie to "instaluje" tylko szyba musi być idealnie czysta :-)



Ogladajac w tv niektore programy "tjunigowe" :) spotkalem sie z opiniami, ze basy lepiej brzmia na przodzie.

 

basy - w tych programach mają na mysli zapewne kickbassy - czyli glosniki niskotonowe montowane w dzwiach do tego jakiś sredniotonowiec i gwizdek w  slupek (ewentualnie odseparowany zestaw dwudrożny- bez sredniotonowki)


to co bedzie gral sub w bagazniku bedzie slychac w calym aucie- wierz mi ;-)


Nie moge, bo jest obowiazek jezdzenia na swiatlach, a to auto ma podnoszone mijania, a mnie sie bardziej podoba z opuszczonymi, wiec pasowaloby w zderzak wstawic dzienne.


hmm z takich z podnoszonymi to mi sie kojarzy tylko celica i mazda 323/626? zgadlem?

jak muss to muss -swiatala dzienne to okolo 100-200 PLN, ladnie wkomnponowane nie beda szpecily auta i bedza wygladaly jak fabryczne :-)

Problem w tym, ze jak kupujac bardziej niz na kolor bede zwracac uwage na (bez)wypadkowosc - czy nie byl gdzies giety, pekniety-spawany itp itd. A kolor jaki planuje to jedyny sluszny, czyli czarny.

czarny rządzi :-) tez lubie czarne auta ;-) w takim razie musisz sie liczyc z wiekszymi kosztami malowania... nie jestem lakiernikiem ale IMHO latwiej(czyt. taniej) zmienic z jasnego na ciemny niz odwrotnie :-D





--
  ____   Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613  >>>> http://rmazurek.com <<<<
| .  )  rmazurek (na) rmazurek (kropencja) com
|_|\_\ .PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB

10 Data: Czerwiec 30 2007 18:02:38
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: vneb 

"R."  wrote in
 

to wszystko zalezy od auta ;-)

Mysle ze da sie z niego troche jeszcze wyciagnac.
Silnik 2.0 138 KM - pasowaloby tak na oko ze 160-170 KM bez turbiny (tzn
bardziej zalezaloby mi na podniesieniu momentu niz mocy, ale moc
automatycznie tez musi wzrosnac). Turbo moze jak kiedys zrobie to co na
razie mam planach. A jak zona sie dowie ile na to chce wydac to i tak
mnie zabije :)

wiem co masz na mysli - tez mam tak przyciemnione przednie boczne
szyby - poszukaj na allegro folie jasna-czarna lub super jasna czarna
- groszowe sprawy - banalnie sie to "instaluje" tylko szyba musi być
idealnie czysta :-)

Sam tego nie bede robic, bo nigdy nie robilem, a nie chcialbym spaprac.
Poza tym jakos mam jakas niewytlumaczalna niechec do folli,  wolalbym
jakies "lepsze" przyciemnienie.

basy - w tych programach mają na mysli zapewne kickbassy - czyli
glosniki niskotonowe montowane w dzwiach do tego jakiś sredniotonowiec
i gwizdek w  slupek (ewentualnie odseparowany zestaw dwudrożny- bez
sredniotonowki)

Generalnie na audio nie chce wydac wiecej niz 2kpln.
 
to co bedzie gral sub w bagazniku bedzie slychac w calym aucie- wierz
mi ;-)

Wiem bo slyszalem :)

hmm z takich z podnoszonymi to mi sie kojarzy tylko celica i mazda
323/626? zgadlem?

Jest jeszcze jedna bryczka, blizsza memu sercu :)
 
jak muss to muss -swiatala dzienne to okolo 100-200 PLN, ladnie
wkomnponowane nie beda szpecily auta i bedza wygladaly jak fabryczne
:-)

O to wlasnie chodzi.

czarny rządzi :-) tez lubie czarne auta ;-) w takim razie musisz sie
liczyc z wiekszymi kosztami malowania... nie jestem lakiernikiem ale
IMHO latwiej(czyt. taniej) zmienic z jasnego na ciemny niz odwrotnie
:-D

Teraz sie pogubilem. Jesli nie kupie czarnego to kazdy inny kolor bedzie
jasniejszy, wiec zmiana z jasniejszego na ciemny (czarny), czyli tansza
opcja. A jak kupie czarny to bez roznicy, bo i tak bedzie lakierowany.

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

11 Data: Czerwiec 30 2007 20:23:06
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: R. 

vneb napisał(a):

Mysle ze da sie z niego troche jeszcze wyciagnac.
Silnik 2.0 138 KM - pasowaloby tak na oko ze 160-170 KM bez turbiny (tzn bardziej zalezaloby mi na podniesieniu momentu niz mocy, ale moc automatycznie tez musi wzrosnac). Turbo moze jak kiedys zrobie to co na razie mam planach. A jak zona sie dowie ile na to chce wydac to i tak mnie zabije :)

ach te kobiety - ;-)

Sam tego nie bede robic, bo nigdy nie robilem, a nie chcialbym spaprac. Poza tym jakos mam jakas niewytlumaczalna niechec do folli,  wolalbym jakies "lepsze" przyciemnienie.

skoro masz niechec do folii to pozostaje Ci tylko metoda natrysku tlenku metalu na szybe- droga ale bardzo dobra metoda bo szyba jest w trakcie przyciemniania caly czas sprawdzana pod wzgledem przepuszczalnosci swiatla w kilku lub kilkunastu punktach.

ps. folia nie jest taka zla ale trzeba na nia troche uwazac ;-)  a koszt jest kilkakrotnie nizszy

montaz jest naprawde latwy - koszty sa male wiec jak sie nie uda za pierwszym raze to za drugim napewno :-)



Generalnie na audio nie chce wydac wiecej niz 2kpln.
 

spokojnie sie zmiescisz

odtwarzacz cd~300-500 zł

tu nie bede proponowal bo to juz Twoje "widzimisie" ;-)


sub~ 200-300 zł

http://tnij.com/IpJV

wzmacniacz ~ 200-300 zł

np taki: http://tnij.com/C31Z

przedni zestaw~ 300 zl

http://tnij.com/MXcY

razem max 1500 :-) oczywisice dojda do tego odpowiednie przewody ale to juz OT :-)


oczywiscie za taka kase to mozesz zlozyc cos zupelnie innego

ps. nie reklamuje tych aukcji :-)


Jest jeszcze jedna bryczka, blizsza memu sercu :)
 

qrcze to nie wiem :-D


Teraz sie pogubilem. Jesli nie kupie czarnego to kazdy inny kolor bedzie jasniejszy, wiec zmiana z jasniejszego na ciemny (czarny), czyli tansza opcja. A jak kupie czarny to bez roznicy, bo i tak bedzie lakierowany.

opcja malowania na czarno bedzie tansza niz malowania z czarnego na jasniejszy (ale tak jak juz pisalem wczesniej nie wiem czy tak jest-tylko teoretyzuje)

--
  ____   Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613  >>>> http://rmazurek.com <<<<
| .  )  rmazurek (na) rmazurek (kropencja) com
|_|\_\ .PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB

12 Data: Czerwiec 30 2007 20:06:37
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: fel 

R. napisał(a):

hmm z takich z podnoszonymi to mi sie kojarzy tylko celica i mazda 323/626? zgadlem?

stawiam na prelude 2 albo 3 generacji.


--
fel

13 Data: Czerwiec 30 2007 18:17:27
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: vneb 

fel  wrote in

R. napisał(a):

hmm z takich z podnoszonymi to mi sie kojarzy tylko celica i mazda
323/626? zgadlem?

stawiam na prelude 2 albo 3 generacji.

Bingo! 1988-1992 Prelude 2-ga generacja.

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

14 Data: Czerwiec 30 2007 18:20:36
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: vneb 

vneb  wrote in


fel  wrote in

R. napisał(a):

hmm z takich z podnoszonymi to mi sie kojarzy tylko celica i mazda
323/626? zgadlem?

stawiam na prelude 2 albo 3 generacji.

Bingo! 1988-1992 Prelude 2-ga generacja.

A z takich swiatel to byl jeszcze w tym okresie taki wynalazek jak Volvo
480 :)

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

15 Data: Lipiec 01 2007 10:46:55
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: Alex81 

In article 
 says...

A z takich swiatel to byl jeszcze w tym okresie taki wynalazek jak Volvo
480 :)

No i oczywiście Porsche 944 :)

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
http://alex81.byxonline.com | www.3fsozlot.fsoptk.pl

16 Data: Czerwiec 30 2007 20:23:20
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: fel 

vneb napisał(a):

fel  wrote in
R. napisał(a):

hmm z takich z podnoszonymi to mi sie kojarzy tylko celica i mazda 323/626? zgadlem?
stawiam na prelude 2 albo 3 generacji.

Bingo! 1988-1992 Prelude 2-ga generacja.

vneb



od 89 to juz jest 3 generacja;]
Wiem bo mam;]

a wogole to zagladnij na prelude3web.com

--
fel

17 Data: Czerwiec 30 2007 18:23:32
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: vneb 

fel  wrote in

od 88 to juz jest 3 generacja;]
Wiem bo mam;]

a wogole to zagladnij na prelude3gweb.com

Are you sure?

Ze strony hondapl.org:
"Pierwszy jej model pojawił się w 1983 roku. Kanciaste nadwozie dwudrzwiowe
z silnie wydłużonym klinowatym przodem mogło się podobać. Podnoszone
reflektory, szerokie zderzaki (niestety nie lakierowane wtedy w kolorze
nadwozia), szeroki tylny pas œwietlny, doœć mocno wysunięty bagażnik
stwarza pozorne wrażenie że mamy do czynienia bardziej z nadwoziem sedan,
niż Coupe. Ogólnie sylwetka sprawiała wrażenie lekkoœci i stabilnoœci.
Pierwszy model Prelude doœć długo, bo aż 5 lat pozostawał bez zmian na
rynku. Ale za to w następnej odsłonie nadrobił zaległoœci."

Z tego opisu wynika, ze jedna druga generacja.

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

18 Data: Lipiec 01 2007 11:52:03
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 30.06.2007 vneb  napisał/a:

fel  wrote in

R. napisał(a):

hmm z takich z podnoszonymi to mi sie kojarzy tylko celica i mazda
323/626? zgadlem?

stawiam na prelude 2 albo 3 generacji.

Bingo! 1988-1992 Prelude 2-ga generacja.

No to lekka reka nie zrobisz +30%... Dolot, wydech, wałki, strojenie i
powinno byc ~170 KM. Problemem moze byc nienajlepsza znajomosc tematu na
naszym rynku.

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

19 Data: Lipiec 01 2007 12:30:52
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: vneb 

Adam 'Chloru' Drzewososki  wrote in


No to lekka reka nie zrobisz +30%... Dolot, wydech, wałki, strojenie i
powinno byc ~170 KM. Problemem moze byc nienajlepsza znajomosc tematu na
naszym rynku.

Ale 20% juz bedzie, a to zawsze cos, zgadza sie? A do tego turbo i moze
bedzie z 210-220 KM?

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

20 Data: Lipiec 01 2007 23:05:58
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 01.07.2007 vneb  napisał/a:

Adam 'Chloru' Drzewososki  wrote in


No to lekka reka nie zrobisz +30%... Dolot, wydech, wałki, strojenie i
powinno byc ~170 KM. Problemem moze byc nienajlepsza znajomosc tematu na
naszym rynku.

Ale 20% juz bedzie, a to zawsze cos, zgadza sie? A do tego turbo i moze
bedzie z 210-220 KM?

Akurat filozofia zrobienia wydechu do turbo i do N/A to troche inny
stopien skomplikowania... 100 KM/litr w dlubanym staruszku moze oznaczac
dosc powazne problemy. Zaczalbym na Twoim miejscu od przejrzenia
zagramanicznych for w celu poszukiwania podobnych projektow i siakiegos
know-how.

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

21 Data: Czerwiec 30 2007 17:25:03
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: J.F. 

On Sat, 30 Jun 2007 12:25:23 +0000 (UTC),  vneb wrote:

A na koniec odpowiem na pytanie, ktore moze pasc: dlaczego na auto za 5
kpln chce wydac 5 razy wiecej niz jest warte? Otoz z tego samego powodu,
dla ktorego kobieta majaca okres gotuje obiad dla dwojga w 10-ciu
garnkach: BO TAK!!!

A coz to za unikalne cudo ZE TAK ?

Podpytaj Jakuba jak to z cossim bylo :-)

J.

22 Data: Czerwiec 30 2007 18:13:28
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor:

przede wszystkim wyglada to tak ze rozbiera sie auto na czesci pierwsze i
odrestaurowyje sie rame lub plyte podlogowa a nastepnie wszystkie lementy
blacharskie i mechaniczne jeden po drugim, kladzie sie nowe wiazki
elektyczne jak kupisz auto za 5 tysiecy to mozna smialo powiedziec ze taka
renowacja to koszt ok 50 tys.

23 Data: Czerwiec 30 2007 17:17:31
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: vneb 

"l"  wrote in

przede wszystkim wyglada to tak ze rozbiera sie auto na czesci
pierwsze i odrestaurowyje sie rame lub plyte podlogowa a nastepnie
wszystkie lementy blacharskie i mechaniczne jeden po drugim, kladzie
sie nowe wiazki elektyczne jak kupisz auto za 5 tysiecy to mozna
smialo powiedziec ze taka renowacja to koszt ok 50 tys.

W takim razie nie bede rozbierac na elementy, bo chce sie zmiescic w
polowie tego co napisales.
W sumie to nie zabytek zeby mu renowacje zrobic od podstaw, ale chce ze
starego auta zrobic cos, co bedzie jeszcze kilkanascie lat zyc i zeby w
ciagu tego okresu nie dolozyc 5 razy wiecej niz zamierzam wydac na ta
robote od razu. Czyli zrobic raz, a porzadnie, a potem tylko dbac i
serwisowac jak nalezy.

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

24 Data: Czerwiec 30 2007 20:01:16
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: Maciej Browarczyk 

Użytkownik vneb napisał:

[cut]

Co to za starszy samochod w ktorym tych kilka modyfikacji daje 20-30% mocy? Chetnie dowiem sie kto takie cuda robi ;) bo bez turbiny to ja tego inaczej nie widze.

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

25 Data: Czerwiec 30 2007 18:15:17
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: vneb 

Maciej Browarczyk  wrote in news:f665pc


Użytkownik vneb napisał:

[cut]

Co to za starszy samochod w ktorym tych kilka modyfikacji daje 20-30%
mocy? Chetnie dowiem sie kto takie cuda robi ;) bo bez turbiny to ja
tego inaczej nie widze.

Zgaduj zgadula. Silnik 2.0 z wielopunktowym wtryskiem sterowanym
elektronicznie, PGM-FI, 138 KM przy 6200 obr/min, 175 Nm, stopien
sprezania 9.0:1 - dane prawdziwe byly oczywiscie przy pojezdzie nowym.

Poza tym nie twierdze, ze tych kilka modyfikacji da wzrost 20-30%, lecz
ze chcialbym aby dalo sie tyle zrobic bez turbiny. Nie jestem specem od
tuningu ale wydaje misie, ze tyle % da sie bez zbytniego haratania
silnika wycisnac i silnik nie powinien pasc po kilku kkm (zakladajac, ze
bede jezdzil tak jak na co dzien, czyli w miare spokojnie, a czasami
mocniej deptajac). Jak juz pisalem ZTCW ok 10% mozna zrobic wirusem, wiec
1/3 roboty juz z glowy.

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

26 Data: Czerwiec 30 2007 20:57:06
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: Maciej Browarczyk 

Użytkownik vneb napisał:

[cut]

Jak juz pisalem ZTCW ok 10% mozna zrobic wirusem, wiec
1/3 roboty juz z glowy.

Jesli to jest NA to IMHO na 99% samym wirusem tyle nie da rady zrobic, jak walkiem, wydechem i wirusem zrobisz z tych 138KM jakies 16xKM to bedzie dobry wynik. Oczywiscie to tylko moje gdybanie, bo moze to byc jeden z silnikow, ktory jest wyjatkiem od reguly :)

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

27 Data: Lipiec 01 2007 10:49:05
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: Alex81 

In article 
 says...

Zgaduj zgadula. Silnik 2.0 z wielopunktowym wtryskiem sterowanym
elektronicznie, PGM-FI, 138 KM przy 6200 obr/min, 175 Nm, stopien
sprezania 9.0:1 - dane prawdziwe byly oczywiscie przy pojezdzie nowym.

Masz niski stopień sprężania, spokojnie założysz turbo - co prawda nawet
przy niskim ciśnieniu doładownia może wyjść więcej niż planujesz, ale za
to cała reszta silnika zostanie seryjna.

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
http://alex81.byxonline.com | www.3fsozlot.fsoptk.pl

28 Data: Lipiec 01 2007 09:52:57
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: vneb 

Alex81  wrote in
 

In article 
 says...
Zgaduj zgadula. Silnik 2.0 z wielopunktowym wtryskiem sterowanym
elektronicznie, PGM-FI, 138 KM przy 6200 obr/min, 175 Nm, stopien
sprezania 9.0:1 - dane prawdziwe byly oczywiscie przy pojezdzie
nowym.

Masz niski stopień sprężania, spokojnie założysz turbo - co prawda
nawet przy niskim ciśnieniu doładownia może wyjść więcej niż
planujesz, ale za to cała reszta silnika zostanie seryjna.

Mala aktualizacja danych. Jak pisalem poprzedniego posta to myslalem, ze
jest jeden silnik gaznikowy i jeden wtryskowy, a potem dowiedzialem sie,
ze sa dwa gaznikowe i trzy wtryskowe, kazdy z innym stopniem sprezania
(pisze tylko o wtryskowych):
 - B20A5 - 9,0:1
 - B20A7 - 10,5:1
 - B20A9 - 9,4:1

Dalej to niewiele wiec moznaby pomyslec o turbince, ale wszystko zalezy
od kosztow. Poza tym jak zrobilbym turbine na poczatku to potem ciezko
bedzie cos wiecej wykrzesac, a jak najpierw wykrzesam cos wiecej z
silnika wolnossacego to potem dolozenie turbiny bedzie jeszcze wieksza
przyjemnoscia :)

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

29 Data: Lipiec 01 2007 12:04:34
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 01.07.2007 vneb  napisał/a:

od kosztow. Poza tym jak zrobilbym turbine na poczatku to potem ciezko
bedzie cos wiecej wykrzesac, a jak najpierw wykrzesam cos wiecej z
silnika wolnossacego to potem dolozenie turbiny bedzie jeszcze wieksza
przyjemnoscia :)

Bzdura... jak doprezysz silnik, zeby cos wykrzesac to aby zalozyc
turbine będziesz musial go odprezyc. Bez sensu. Po zalozeniu turbo na
dobrych gratach kiedy zacznie Ci brakowac kolejny przyrost bedzie
znacznie tanszy niz w N/A.

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

30 Data: Lipiec 01 2007 12:29:45
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: vneb 

Adam 'Chloru' Drzewososki  wrote in


Bzdura... jak doprezysz silnik, zeby cos wykrzesac to aby zalozyc
turbine będziesz musial go odprezyc. Bez sensu. Po zalozeniu turbo na
dobrych gratach kiedy zacznie Ci brakowac kolejny przyrost bedzie
znacznie tanszy niz w N/A.

Bede sie musial w takim razie nad tym zastanowic. Nie jestem fachowcem w
tym temacie wiec tylko zgaduje.
A tak w ogole to ile procent mocy/momentu (cirka kome) mozna zyskac
przebudowujac uklad dolotowy i wylotowy (bez wyciecia kata)?

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

31 Data: Lipiec 01 2007 15:46:17
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: Alex81 

In article 
 says...

A tak w ogole to ile procent mocy/momentu (cirka kome) mozna zyskac
przebudowujac uklad dolotowy i wylotowy (bez wyciecia kata)?

Trudno powiedzieć, może taki przykład: silnik Fiat 1.1 Fire SPI (CC
Sporting/Punto 55/SC) z dobrze zrobionym układem cat-back i stożkiem
zyskuje ok. 5KM i 8Nm (warunki wyjściowe: 54KM, 88Nm).

(źródło: GT 2/2007, str.55 ;))                                                     
--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
http://alex81.byxonline.com | www.3fsozlot.fsoptk.pl

32 Data: Lipiec 01 2007 17:17:09
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: Maciej Browarczyk 

Użytkownik vneb napisał:

[cut]


Dalej to niewiele wiec moznaby pomyslec o turbince, ale wszystko zalezy
od kosztow. Poza tym jak zrobilbym turbine na poczatku to potem ciezko
bedzie cos wiecej wykrzesac, a jak najpierw wykrzesam cos wiecej z
silnika wolnossacego to potem dolozenie turbiny bedzie jeszcze wieksza
przyjemnoscia :)

Nie ma tak latwo ;) Jak zacznisz dlubac jako NA to pozniej zalozenie do tego turbo bedzie droga "od nowa". Szczerze, jesli masz pieniadze na ten projekt i nie jestes typem co pyta na forum "a ile kosztuje zbudowanie/remont tego i tego, bo nie wiem czy mnie stac" to odpusc se skore i te bajery, oddaj samochod jakiemus tunerowi (o szczegoly pytaj na forum.streetracing.pl) i ciesz sie 200KM albo i wiecej (zalezy jaka turbo sprezarke wybierzesz i opcje mniej hajsu soft turbo czy wiecej hajsu :) ). Do srodka zapakujesz sobie jakies kubelki i bedzie fajniej, bo wiecej mocy ;)

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

33 Data: Lipiec 01 2007 15:26:46
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: vneb 

Maciej Browarczyk  wrote in news:f68ghk$cg


Szczerze, jesli masz pieniadze na ten
projekt i nie jestes typem co pyta na forum "a ile kosztuje
zbudowanie/remont tego i tego, bo nie wiem czy mnie stac" to odpusc se
skore i te bajery, oddaj samochod jakiemus tunerowi (o szczegoly pytaj
na forum.streetracing.pl) i ciesz sie 200KM albo i wiecej (zalezy jaka
turbo sprezarke wybierzesz i opcje mniej hajsu soft turbo czy wiecej
hajsu :) ). Do srodka zapakujesz sobie jakies kubelki i bedzie fajniej,
bo wiecej mocy ;)

A jednak moja wiara w ludzi daje efekty. Juz myslalem, ze na usenecie nie
da sie nic ciekawego i madrego dowiedziec ;)
Co do skory i "bajerow" to sa rzeczy, ktore mozna robic po zlozeniu auta do
kupy. Nie bede ukrywac ze budzet bede mial w jakis sposob ograniczony, ale
nie mam zamiaru bawic sie w wiejsko-domowy tjunink za 5 zl.

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

34 Data: Lipiec 01 2007 23:07:30
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 01.07.2007 vneb  napisał/a:

da sie nic ciekawego i madrego dowiedziec ;)
Co do skory i "bajerow" to sa rzeczy, ktore mozna robic po zlozeniu auta do
kupy. Nie bede ukrywac ze budzet bede mial w jakis sposob ograniczony, ale
nie mam zamiaru bawic sie w wiejsko-domowy tjunink za 5 zl.


Wiedz od razu, ze nie jestes w stanie skutecznie oszacowac wydatkow a 25
kPLN to wcale nie tak duzo na dlubanie auta... ;)

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

35 Data: Lipiec 02 2007 08:32:22
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: vneb 

Adam 'Chloru' Drzewososki  wrote in
 

Dnia 01.07.2007 vneb  napisał/a:
da sie nic ciekawego i madrego dowiedziec ;)
Co do skory i "bajerow" to sa rzeczy, ktore mozna robic po zlozeniu
auta do kupy. Nie bede ukrywac ze budzet bede mial w jakis sposob
ograniczony, ale nie mam zamiaru bawic sie w wiejsko-domowy tjunink
za 5 zl.


Wiedz od razu, ze nie jestes w stanie skutecznie oszacowac wydatkow a
25 kPLN to wcale nie tak duzo na dlubanie auta... ;)

Wiem, wiem i na pewno wiedza moja co do wydatkow zostanie zweryfikowana w
trakcie dowiadywania sie juz u konkretnych firm o koszty i mozliwosci - ale
to dopiero jak bede miec auto.
Puki co spodobala mi sie oferta na www.chojnacki.com.pl - znasz-li te
firme?

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

36 Data: Lipiec 02 2007 10:56:59
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 02.07.2007 vneb  napisał/a:

Wiedz od razu, ze nie jestes w stanie skutecznie oszacowac wydatkow a
25 kPLN to wcale nie tak duzo na dlubanie auta... ;)

Wiem, wiem i na pewno wiedza moja co do wydatkow zostanie zweryfikowana w
trakcie dowiadywania sie juz u konkretnych firm o koszty i mozliwosci - ale
to dopiero jak bede miec auto.
Puki co spodobala mi sie oferta na www.chojnacki.com.pl - znasz-li te
firme?


Chojnacki w tym roku świętuje 30 lecie startów w motosportach więc
doświadczenie jakby nie patrzeć za nim przemawia. Co do usług nic nie
powiem bo nie korzystałem. Najlepiej będzie jak zadzwonisz, pogadasz,
powiesz czego chcesz a panowie wystawia Ci rachunek ;)

Jednoczesnie patrząc na ilość fuckupów w tego typu projektach sprobuj
grzecznie podpytac o zawarcie jakiejs umowy, zeby mieć to w razie czego
na papierze i móc dochodzić swoich praw. To samo sugeruję zrobić z
blacharzem i lakiernikiem.

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

37 Data: Lipiec 02 2007 09:54:31
Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Autor: vneb 

Adam 'Chloru' Drzewososki  wrote in
 

Jednoczesnie patrząc na ilość fuckupów w tego typu projektach sprobuj
grzecznie podpytac o zawarcie jakiejs umowy, zeby mieć to w razie
czego na papierze i móc dochodzić swoich praw. To samo sugeruję zrobić
z blacharzem i lakiernikiem.

Sluszna uwaga.

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

[teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...



Grupy dyskusyjne