Tunning Audi A3
1 | Data: Czerwiec 24 2007 07:03:46 |
Temat: Tunning Audi A3 | |
Autor: | Witam 2 |
Data: Czerwiec 24 2007 17:03:39 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik napisał: Sprowadziłem własnie Audi A3 1.9TDI 90KM rocznik 2000 przebieg 156000 Przy takim wzroscie mocy nie skroci sie zywotnosc silnika tylko przypadkiem nie kupuje BOXow, pojedz do dobrego tunera (Masters, Compsport, etc.) i niech Ci wgra program. Zobaczysz ile Ci to frajdy da, bo jazda 90 a 115 konnym dieslem to troche inna bajka. ps. Ja w Audi A4 1.9tdi 130KM tez mam niedlugo zamiar zrobic program na jakies ladne okragle 160KM :) -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 3 |
Data: Czerwiec 25 2007 10:48:50 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: dips | Maciej Browarczyk napisał(a): Użytkownik napisał: a na czym polega chip tuning tak naprawdę? o ile wzrasta spalanie? 4 |
Data: Czerwiec 25 2007 10:57:40 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: R. | dips napisał(a): a na czym polega chip tuning tak naprawdę? o ile wzrasta spalanie? chpip tuning afair polega na zmianie map, kąta wtrysku (jesli jestregulowany) i spalanie czesto spada a nie rosnie -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek (na) rmazurek (kropencja) com |_|\_\ .PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB 5 |
Data: Czerwiec 26 2007 18:48:55 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: cataztrof | R. pisze: dips napisał(a): not too far then polega na zmianie map, kÄ ta wtrysku (jesli jestregulowany) i spalanie czesto spada a nie rosnie bosh. w autach z turbina tuning polega PRZEDE WSZYSTKIM na zmianie sterowania turbinÄ (Wastegatem) i wtryskiem paliwa tak aby zmusic turbine do dmuchania mocniej w silnik w odpowiednich momentach i jednoczesnie dostarczac silnikow paliwo _odpowiednio_ do dmuchania turbiny by zapewnic _odpowiednia_ mieszanke. f.e. program moze byc tak ustawiony, ze bedzie jednoczesnie bardziej oszczedny niz fabryczny oraz bardziej dynamiczny niz fabryczny. Myk polega na tym ze np (w turbo benzynie) do 3750 obrotow laduje mniej i oszczedza paliwo (zakladajac ze kierowca jedzie sobie spokojnie) a jak kierowca depnie (over 3750) to ma 2.5 bara w dolocie i wir w baku - za to np 300 KM zamiast fabrycznych 230. -- "Nie strzelajcie do orkiestry, jesli oni zgina przyjda lepsi" (C) GC 6 |
Data: Czerwiec 25 2007 11:08:10 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: Maks | Użytkownik "dips" napisał w wiadomości Maciej Browarczyk napisał(a): a na czym polega chip tuning tak naprawdę? o ile wzrasta spalanie? Najważniejszą zmianą jest podniesiecie górnej granicy ciśnienia doładowania. Normalnie silnik jest bardzo dobrze zabezpieczony przed jej przekroczeniem (hint: notlauf). Resztę parametrów (skład mieszanki, czasy, kąty) dobiera się do ciśnienia. Tuningu dokonuje się na _aktualnej_ krzywej mocy/momentu, a nie chipem z allegro, czy wolumenu :). Nie wspominając już o oszukiwaniu nastawnika dawki paliwa na pompie za pomocą rezystora (box) :). -- Pozdrawiam Maks 7 |
Data: Czerwiec 25 2007 17:02:34 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: Sikor | Podlacze sie do pytania... 8 |
Data: Czerwiec 25 2007 17:35:03 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: Maks | Użytkownik "Sikor" napisał w wiadomości Podlacze sie do pytania... Zależy od kondycji i rodzaju silnika. Jak wychechłany, to bezkarnie tylko 0% :) -- Pozdrawiam Maks 9 |
Data: Czerwiec 25 2007 17:45:37 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: Sikor |
Użytkownik "Sikor" napisał w wiadomości0% :) 2.5 TDI 136000 km... ale stopnia wychechlania nie znam;) 10 |
Data: Czerwiec 25 2007 18:01:43 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: Maks | Użytkownik "Sikor" napisał w wiadomości 2.5 TDI 136000 km... ale stopnia wychechlania nie znam;) Zawsze przed modyfikacją map warto jest zrobić testy (kompresja - równomierność, stan wtryskiwaczy, zawartość spalin), a potem zhamować dziada i wtedy wiadomo. To nie są duże koszty w porównaniu z dziurą w tłoku, wykręceniem turbiny, czy chociażby wywaleniem uszczelki głowicy. Potem bywa, że odzywa się sprzęgło (czasem dwumasowe :)) i inne głupoty. Generalnie zaleca się umiar, bo fabrycznie te silniki nie różnią się tylko softem ;). Ja mam 2.5 TDI 115KM i mam nawet zrobione kostki na 140KM, ale ich nie włożę :). Po prostu fajne jest życie, kiedy auto nie woła o kasę :) -- Pozdrawiam Maks 11 |
Data: Czerwiec 26 2007 04:15:29 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: | On 25 Cze, 18:01, "Maks" wrote: Użytkownik "Sikor" napisał w A gdzie mozna cos takiego zrobic i jakie sa koszty ?? To nie są duże koszty w porównaniu z dziurą w tłoku, Czyli twoim zdaniem nie powieniem robic tego tuningu ?? Pozdrawiam Bambi
12 |
Data: Czerwiec 26 2007 13:38:50 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: Maks | Użytkownik napisał w wiadomości A gdzie mozna cos takiego zrobic i jakie sa koszty ?? Ogólne badanie z hamowaniem powinno się zamknąć w granicach 150 - 200 PLN. Najlepiej to robić tam, gdzie tunning, bo odpowiedzialny tuner daje gwarancję na to, co robi. Miejsce zależy od Ciebie. W okolicach DC polecam Diagtronik. Namiary znajdziesz w guglownicy. Ja mam 2.5 TDI 115KM i mam nawet zrobione kostki na 140KM, ale ich nie Czyli twoim zdaniem nie powieniem robic tego tuningu ?? Decyzja należy do Ciebie. Ja przedstawiłem swoje podejście. Nie chcę grzebać przy czymś, co chodzi bezawaryjnie i nie zagląda mi do portfela ;). -- Pozdrawiam Maks 13 |
Data: Czerwiec 27 2007 11:19:53 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: P11 | Maks napisał(a): Użytkownik "Sikor" napisał w wiadomościJezeli sie odezwie to nie z powodu chipa. W rzeczonym silniku tłoki, sprzegło i dwumas sa takie same jak w "110" . Tak ze bez obaw.
14 |
Data: Czerwiec 27 2007 11:12:40 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: P11 | Sikor napisał(a): Podlacze sie do pytania...O 150% (sto piedziesiat).
15 |
Data: Czerwiec 26 2007 18:49:55 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: cataztrof | pisze: WitamStreszczenie: Lubie dynamiczna jazde i kupilem diesla 90KM. Call me Bambi. Pytanie: czym jezdziles wczesniej? -- "Nie strzelajcie do orkiestry, jesli oni zgina przyjda lepsi" (C) GC 16 |
Data: Czerwiec 26 2007 18:52:43 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: J.F. | On Tue, 26 Jun 2007 18:49:55 +0200, cataztrof wrote: Streszczenie: A malo to benzyniakow z moca ponizej 60KM ? J. 17 |
Data: Czerwiec 26 2007 20:21:56 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: cataztrof | J.F. pisze: On Tue, 26 Jun 2007 18:49:55 +0200, cataztrof wrote: wiadomo ze "dynamiczna jazda" jest pojeciem wzglednym i subiektywnym, ale sa pewne granice. -- "Nie strzelajcie do orkiestry, jesli oni zgina przyjda lepsi" (C) GC 18 |
Data: Czerwiec 28 2007 03:45:05 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: | On 26 Cze, 18:49, cataztrof wrote: pisze:> Witam A co to za róznica ?? to ze lubie przycisnąc nie ma nic wspolnego z tym czym jeżdze Bambi 19 |
Data: Czerwiec 28 2007 15:20:07 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: cataztrof | pisze: On 26 Cze, 18:49, cataztrof wrote:>>> należÄ [...]do tej grupy kierowców ktora lubi szybkÄ dynamicznÄ jazdÄ Pytanie: W takim razie maszyna do szycia tez ma fajny pedal i mozesz cisnac do bolu ;) -- "Nie strzelajcie do orkiestry, jesli oni zgina przyjda lepsi" (C) GC 20 |
Data: Czerwiec 27 2007 11:16:28 | Temat: Re: Tunning Audi A3 | Autor: P11 | napisał(a): WitamKazdy popełnia błedy... Zastanawiam sie na chip tunnigiem tego autka ( do 115 KM ), zastanawiam sie tylko czyA jaki to silnik? Tzn podaj pierwsze trzy litery numeru silnika. Jedne 90 mialy zmienna geometrie turbiny inne nie a jeszcze inne nawet pompe "jedenastke" (zaintersowani wiedza o co chodzi :-) ) Tak czy owak 115 KM spokojnie zrobisz samym chipem. Jeśli chcesz wiecej to można zainwestwoać we wtryskiwacze od ASV i wiekszy SMIC (intercooler). koszt o 1000-1500 Chip wtryski tyle samo SMIC 900zł. To czy robic tuning czy nie zalezy od stanu silnika i to juz zadanie tunera zeby go ocenić. Z jakiej miejscowosci jestes?
|