Grupy dyskusyjne   »   Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego

Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego



1 Data: Maj 16 2011 11:33:14
Temat: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: Michał Gut 

czy jak to tam nazwac. chodzi mi o zawor ktory steruje przepustnica zeby sie nie wkrecala za mocno sterowany pod(nad)cisnieniem.
otoz moja turbina po demontazu i montazu wkreca sie zamiast na 1,3 to na 1,7bara no i wyje niemilosiernie. zrobilem pare testow i zdlajem pomiary i nie bede katowal jej dalej.

przy demontazu zauwazylem ze dzwigienka nie rusza sie(tzn dzialajac na nia kciukiem nie moglem jej ruszyc w jedna ani w druga strone. z jaka sila to powinno dac sie obrocic?

--
-- -- -- -- -- sirapacz -- -- -- -- -- -- -
Zdeklarowany fiaciarz:)



2 Data: Maj 16 2011 11:38:26
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: marek 

z jaka sila to powinno dac sie obrocic?

u mnie lata luzno jak zyd po pustym sklepie.

3 Data: Maj 16 2011 11:40:10
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: Lewis 

W dniu 2011-05-16 11:33, Michał Gut pisze:

czy jak to tam nazwac. chodzi mi o zawor ktory steruje przepustnica zeby
sie nie wkrecala za mocno sterowany pod(nad)cisnieniem.
otoz moja turbina po demontazu i montazu wkreca sie zamiast na 1,3 to na
1,7bara no i wyje niemilosiernie. zrobilem pare testow i zdlajem pomiary
i nie bede katowal jej dalej.

przy demontazu zauwazylem ze dzwigienka nie rusza sie(tzn dzialajac na
nia kciukiem nie moglem jej ruszyc w jedna ani w druga strone. z jaka
sila to powinno dac sie obrocic?

Napisz jeszcze raz o co Ci chodzi bo mieszasz przepustnice zawory turbinÄ™ w jednÄ… papkÄ™ i ciÄ™żko zorientować siÄ™ o co Ci chodzi ale domyĹ›lam siÄ™ że chodzi Ci o "waste gate".
Powiedz jeszcze jakie to auto i jaki silnik, dobrze by było model turbiny. Przy seryjnych ustawieniach ciÄ™gno od WG powinieneĹ› dać rady normalnie rÄ™kÄ… popchnąć. Jak bÄ™dzie ustawione za twardo bÄ™dziesz miał za duże doładowanie bazowe. Sam wymieniałeĹ› turbo czy ktoĹ› to robił, jesteĹ› pewny że nie ruszałeĹ› ciÄ™gna WG? Wszystkie podciĹ›nienia sterowania do turbo podłÄ…czyłeĹ› poprawnie?

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

4 Data: Maj 16 2011 11:53:05
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: MichaĹ‚ Gut 

Punto 1.3 multijet modelu turbiny nie pomnÄ™ ale byly tam 2 wersje. jedna ze zmienna geometriÄ… a druga zwykla. ja mam ta zwykla.
tak wiec jest tam jeden zawor tylko.przewodow podcisnienia nie ruszalem, ciÄ™gna również.
demontowalem turbo zeby wymienic kata, zawiozlem je tez do jednego zakladu zeby wykrecili mi z niej zerwaną śrubę (w wypadku ze stycznia o ilepamietasz). zlozylem do kupy i turbina zachowuje sie dziwnie. wkreca sie na za wysokie obroty (inny dzwiek) i daje za duze cisnienie pod obciazeniem. dodatkowo nie jest za kazdym razem takie samo
czasami doleci do 1,4 czasami do 1,7. wlacza sie pozno - od ok 3krpm a wczesniej od 2-2,5 max.
mowiac przepustnica mialem na mysli zawor w turbinie otwierajacy sie jak jest cisnienie wlasciwe

5 Data: Maj 16 2011 12:20:00
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja 


Użytkownik "Michał Gut"

czasami doleci do 1,4 czasami do 1,7. wlacza sie pozno - od ok 3krpm a wczesniej od 2-2,5 max.

Mam co prawda inny silnik, bo 1,9 (ale również fiat), ale turbinka to staruje tak gdzieĹ› w okolicach 1,3 - 1,5 - przynajmniej tak to słychać jak silnik jeszcze zimny

6 Data: Maj 16 2011 12:21:29
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: MichaĹ‚ Gut 

ale ty masz sprezarke ze zmienna geometria dlatego u ciebie wstaje wczesniej.

7 Data: Maj 16 2011 12:28:42
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja 


Użytkownik "Michał Gut"

ale ty masz sprezarke ze zmienna geometria dlatego u ciebie wstaje wczesniej.

No tak, o tym nie pomyĹ›lałem, jednak te 2,5 opisywane przez Ciebie wydaje mi siÄ™ strasznie wysoko, ponieważ dostajesz pełnÄ… moc w doć wÄ…skim zakresie obrotów - to jest prawidłowo te 2-2,5 ?

Pozdrawiam

8 Data: Maj 16 2011 12:32:30
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja 


Użytkownik "Przemysław Czaja"

No tak, o tym nie pomyĹ›lałem, jednak te 2,5 opisywane przez Ciebie wydaje mi siÄ™ strasznie wysoko, ponieważ dostajesz pełnÄ… moc w doć wÄ…skim zakresie obrotów - to jest prawidłowo te 2-2,5 ?

Już sobie doczytałem - te typy tak majÄ… :)

Pozdrówki

9 Data: Maj 16 2011 13:41:02
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: MichaĹ‚ Gut 

juz wiadomo dlaczego mi sie zakres lapania turbo przesunal....
patrz post w odpowiedzi na lewisa
....

10 Data: Maj 16 2011 12:31:17
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: Lewis 

W dniu 2011-05-16 11:53, Michał Gut pisze:

Punto 1.3 multijet modelu turbiny nie pomnÄ™ ale byly tam 2 wersje. jedna
ze zmienna geometriÄ… a druga zwykla. ja mam ta zwykla.
tak wiec jest tam jeden zawor tylko.przewodow podcisnienia nie ruszalem,
ciÄ™gna również.
demontowalem turbo zeby wymienic kata, zawiozlem je tez do jednego
zakladu zeby wykrecili mi z niej zerwaną śrubę (w wypadku ze stycznia o
ilepamietasz). zlozylem do kupy i turbina zachowuje sie dziwnie. wkreca
sie na za wysokie obroty (inny dzwiek) i daje za duze cisnienie pod
obciazeniem. dodatkowo nie jest za kazdym razem takie samo
czasami doleci do 1,4 czasami do 1,7. wlacza sie pozno - od ok 3krpm a
wczesniej od 2-2,5 max.
mowiac przepustnica mialem na mysli zawor w turbinie otwierajacy sie jak
jest cisnienie wlasciwe


Czyli dobrze założyłem że chodziło Ci o WG. Jeżeli podciĹ›nieĹ„ faktycznie nie ruszałeĹ› i sÄ… podłÄ…czone poprawnie do turbiny pozostaje tylko sterowanie WG. Powinien on dać siÄ™ normalnie rÄ™kÄ… popchnąć (z lekkÄ… siłÄ… ale bez poważnych oporów), wyczyć go dobrze, rozruszaj. WyglÄ…da jakby był zabrudzony, przytarty i reagował losowo.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

11 Data: Maj 16 2011 13:40:34
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: MichaĹ‚ Gut 

problem sie chyba rozwiazal... wlasnie znalazlem przypadkiem gapiac sie na turbo. wrocilem od klienta, podlazlem do samochodu, zlapalem za wezuk podcisnienia, macam...macam... caly i siedzi rowno.... potracilem reka rure turbo-intercooler....

otoz ze zmeczenia montujac turbine, zalozylem sobie srubki zeby sie tylko waz trzymal bo mialem potem siegnac po imbusa i dokrecic. cos musialo odwrocic moja uwage bo zostalo to przykrecone tylko palkcami i to tez nie do konca...
stan obecny to rura dyndajÄ…ca sobie na jednej srubie. cale cisnienie spieprzalo bokiem dlatego sie zawor nie otwieral. zastanawia mnie tylko dlaczego czujka w silniku pokazywala 1,7 bara skoro niewiele tego powietrza bylo wpychane? rozumiem jeszcze zeby 1,1 czy 1... ale skoro dmuchalo tak ze czujka pokazywala 1700mbar to czemu zawor sie nie zamykal?... zagadka.
jak wroce na dluzej do domu to skrece to do kupy i zobacze to "to to".

echhhh.................

12 Data: Maj 16 2011 05:17:35
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: Czarek Daniluk 

On 16 Maj, 13:40, Michał Gut
 wrote:

problem sie chyba rozwiazal... wlasnie znalazlem przypadkiem gapiac sie na
turbo. wrocilem od klienta, podlazlem do samochodu, zlapalem za wezuk
podcisnienia, macam...macam... caly i siedzi rowno.... potracilem reka rure
turbo-intercooler....

otoz ze zmeczenia montujac turbine, zalozylem sobie srubki zeby sie tylko
waz trzymal bo mialem potem siegnac po imbusa i dokrecic. cos musialo
odwrocic moja uwage bo zostalo to przykrecone tylko palkcami i to tez nie do
konca...
stan obecny to rura dyndaj±ca sobie na jednej srubie. cale cisnienie
spieprzalo bokiem dlatego sie zawor nie otwieral. zastanawia mnie tylko
dlaczego czujka w silniku pokazywala 1,7 bara skoro niewiele tego powietrza
bylo wpychane? rozumiem jeszcze zeby 1,1 czy 1... ale skoro dmuchalo tak ze
czujka pokazywala 1700mbar to czemu zawor sie nie zamykal?... zagadka.
jak wroce na dluzej do domu to skrece to do kupy i zobacze to "to to".

echhhh.................

a nie 700mbar + 1000 atmosferycznego ?? :P

Pozdrawiam !

13 Data: Maj 16 2011 19:10:05
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: Michał Gut 

a nie 700mbar + 1000 atmosferycznego ?? :P



nie wyem czy on dodaje czy mierzy bezwzglednie. odczytywalem z ecu

14 Data: Maj 16 2011 19:39:21
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: Lewis 

W dniu 2011-05-16 19:10, Michał Gut pisze:

a nie 700mbar + 1000 atmosferycznego ?? :P



nie wyem czy on dodaje czy mierzy bezwzglednie. odczytywalem z ecu

To zapewne masz boost plus atmosferyczne ;)
1.7bara Boost to już gruuubo.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

15 Data: Maj 16 2011 20:58:38
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-05-16 19:39, Lewis pisze:

W dniu 2011-05-16 19:10, Michał Gut pisze:
a nie 700mbar + 1000 atmosferycznego ?? :P



nie wyem czy on dodaje czy mierzy bezwzglednie. odczytywalem z ecu

To zapewne masz boost plus atmosferyczne ;)
1.7bara Boost to już gruuubo.

Przy 1,7 bara miałby już na 1500% "notlauf" z powodu przeładowania ;)

Pozdrawiam !

16 Data: Maj 16 2011 21:02:29
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: Lewis 

W dniu 2011-05-16 20:58, Czarek Daniluk pisze:

W dniu 2011-05-16 19:39, Lewis pisze:
W dniu 2011-05-16 19:10, Michał Gut pisze:
a nie 700mbar + 1000 atmosferycznego ?? :P



nie wyem czy on dodaje czy mierzy bezwzglednie. odczytywalem z ecu

To zapewne masz boost plus atmosferyczne ;)
1.7bara Boost to już gruuubo.

Przy 1,7 bara miałby już na 1500% "notlauf" z powodu przeładowania ;)

Pozdrawiam !

Oj tam ja mam 1.5bara i nie ma problemów ;) przy 1.7bara też by latał ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

17 Data: Maj 16 2011 21:55:29
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: MichaĹ‚ Gut 

skrecilem i niespodzianka... i sam juz nie wiem co o tym myslec.

po skreceniu zrobilem mu pomiary na jalowym i przy palowaniu.

.....czujka doladowania w skrajnym momencie pokazala niecale 2,4 bara (czujka pokazuje bezwzgledne cisnienie - na jalowych obrotach pokazuje lekkie podcisnienie wzgledem atm).
i teraz zglupialem bo dalbym sobie jaja uciac ze turbo mialo wczesniej 1,3 1,35 bara bezwzglednie.
natomiast teraz ma takiego kopa ze beret musialem lapac;)

pytanie bo zglupialem... mam przeladowane turbo czy wczesniej mialem spieprzone?
ecu nie pokazuje nic ze za duze cisnienie...

:)

18 Data: Maj 17 2011 00:13:21
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: Lewis 

W dniu 2011-05-16 21:55, Michał Gut pisze:

skrecilem i niespodzianka... i sam juz nie wiem co o tym myslec.

po skreceniu zrobilem mu pomiary na jalowym i przy palowaniu.

....czujka doladowania w skrajnym momencie pokazala niecale 2,4 bara
(czujka pokazuje bezwzgledne cisnienie - na jalowych obrotach pokazuje
lekkie podcisnienie wzgledem atm).
i teraz zglupialem bo dalbym sobie jaja uciac ze turbo mialo wczesniej
1,3 1,35 bara bezwzglednie.
natomiast teraz ma takiego kopa ze beret musialem lapac;)

pytanie bo zglupialem... mam przeladowane turbo czy wczesniej mialem
spieprzone?
ecu nie pokazuje nic ze za duze cisnienie...

:)

Gdyby miało 2.4bara ponad atmosferyczne nie wytrzymałyby przewody do IC, któryĹ› zaraz by siÄ™ urwał. Nie wiem jak tam jest w punto ale wiÄ™kszoć sterowników pokazuje ciĹ›nienie w kolektorze a wiÄ™c atm plus to co nadmucha turbo wiÄ™c z tego co mówisz pasowałoby niecałe 2400 minus 1025 to masz 1.37...
Może w koĹ„cu zaczÄ…ł jechać tak jak powinien ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

19 Data: Maj 17 2011 00:24:16
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: MichaĹ‚ Gut 

to masz 1.37...
Może w koĹ„cu zaczÄ…ł jechać tak jak powinien ;)

no teraz sie jedzie przyjemniej:)
rozpedza sie jak nigdy dotad, a biorac pod uwage ze lekki (nie ma zadnych kanap czy innych pierdół z tylu, pol baku to mysle ze z 50kg lzejszy (van).
chyba na tym poprzestane i najwyzej zabije turbo jesli leci na overboost:) czego sie nie robi dla odrobiny przyjemnosci z jazdy;)

20 Data: Maj 17 2011 00:28:29
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: Lewis 

W dniu 2011-05-17 00:24, Michał Gut pisze:

to masz 1.37...
Może w koĹ„cu zaczÄ…ł jechać tak jak powinien ;)

no teraz sie jedzie przyjemniej:)
rozpedza sie jak nigdy dotad, a biorac pod uwage ze lekki (nie ma
zadnych kanap czy innych pierdół z tylu, pol baku to mysle ze z 50kg
lzejszy (van).
chyba na tym poprzestane i najwyzej zabije turbo jesli leci na
overboost:) czego sie nie robi dla odrobiny przyjemnosci z jazdy;)

Hehe, to nie ciĹ›nij go ciÄ…gle do deski jak na jakimĹ› rajdzie, jak bÄ™dziesz go traktować ulgowo to mniej spali a i tak bÄ™dzie żwawiej jechać niż dotychczas ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

21 Data: Maj 17 2011 00:43:08
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: MichaĹ‚ Gut 

Hehe, to nie ciĹ›nij go ciÄ…gle do deski jak na jakimĹ› rajdzie, jak bÄ™dziesz go traktować ulgowo to mniej spali a i tak bÄ™dzie żwawiej jechać niż dotychczas ;)

e no nie cisne go ciagle do deski ale czasami lubie....
z wiekiem mi przeszlo... jak sobie przypominam jak jezdzilem 5 czy 10 lat temu (mam 29) to nic tylko wziac kija i przejechac przez pusty łeb.

jezdze wolniej ale za to dynamicznie. hamulce i gaz traktuje prawie zero-jedynkowo ;P
jutro wezme go do pracy i zobacze jak sie bedzie spisywac w drodze:P

22 Data: Maj 17 2011 09:00:58
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja 


Użytkownik "Michał Gut" <

z wiekiem mi przeszlo... jak sobie przypominam jak jezdzilem 5 czy 10 lat temu (mam 29) to nic tylko wziac kija i przejechac przez pusty łeb.

Chyba nie myĹ›lisz, że tylko Ty tak miałeĹ›, musiał byĹ› mnie widzieć majÄ…cego 25 lat i Golfa GTi, to dopiero był idiotyzm :)

23 Data: Maj 17 2011 09:31:11
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: MichaĹ‚ Gut 

Chyba nie myĹ›lisz, że tylko Ty tak miałeĹ›, musiał byĹ› mnie widzieć majÄ…cego 25 lat i Golfa GTi, to dopiero był idiotyzm :)

heh
no myslalem ze ja bylem z tych glupszych. dobrze ze z wiekiem przechodzi:P choc nie do konca:o)

24 Data: Maj 18 2011 02:16:58
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-05-16, Michał Gut  wrote:


jezdze wolniej ale za to dynamicznie. hamulce i gaz traktuje prawie
zero-jedynkowo ;P

To nie "dynamicznie" tylko "nerwowo" :-P

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

25 Data: Maj 18 2011 11:46:51
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: Michał Gut 

To nie "dynamicznie" tylko "nerwowo" :-P

lol no tak:) ale dynamika w tym jest:))) ma swiatlach nie zastanawiam sie czy ten zielony to juz odpowiedni odcien czy trzeba poczekac na "zielon± ł±kę" czy może to będzie kolor "soczysta trawa" a może "dębowy las w cieniu" ;)

26 Data: Maj 16 2011 22:15:33
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-05-16 21:02, Lewis pisze:

Oj tam ja mam 1.5bara i nie ma problemów ;) przy 1.7bara też by latał ;)


Ale masz raczej dłubniÄ™ty soft ;P i przestawiony limit :)

Pozdrawiam !

27 Data: Maj 17 2011 00:16:05
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: Lewis 

W dniu 2011-05-16 22:15, Czarek Daniluk pisze:

W dniu 2011-05-16 21:02, Lewis pisze:

Oj tam ja mam 1.5bara i nie ma problemów ;) przy 1.7bara też by latał ;)


Ale masz raczej dłubniÄ™ty soft ;P i przestawiony limit :)

Pozdrawiam !

Oj tam oj tam ;P
SwojÄ… drogÄ… bez przestawiania limitu a tylko zdejmujÄ…c przewód od sterowania turbinÄ… chodzi do 1.2-1.3 bez żadnego CEL

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

28 Data: Maj 17 2011 19:47:52
Temat: Re: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-05-17 00:16, Lewis pisze:

Oj tam oj tam ;P
SwojÄ… drogÄ… bez przestawiania limitu a tylko zdejmujÄ…c przewód od
sterowania turbinÄ… chodzi do 1.2-1.3 bez żadnego CEL

1,2 to potrafi nabić w zwykłym 1,9 TDI na VP37 - przynajmniej tak ma moje ALE.

Pozdrawiam !

Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego



Grupy dyskusyjne