Grupy dyskusyjne   »   Ubywa cieczy chlodzacej, glowica zrobiona, co jest?

Ubywa cieczy chlodzacej, glowica zrobiona, co jest?



1 Data: Listopad 17 2009 14:13:19
Temat: Ubywa cieczy chlodzacej, glowica zrobiona, co jest?
Autor: Marek 

Witam!


Koledzy co to moze byc..podczas jazdy skoczyla temp silnika do 110*C,
gotowala sie ciecz chlodzaca w zbiorniczku, auto kopcilo ( para wodna ),
cisnienie w zbiorniczku wyrownawczym wywalalo ciecz przez wezyk odp, z
nagrzewnicy lecialo zimne powietrze, gorne weze od chlodzenia cieple, dol i
chlodnica zimna.  Po czym zostalo zrobione: wymiana uszczeliki pod glowica,
glowica planowana, docierane zawory, wymiana uszczelniaczy zaworowych,
sprawdzona szczelnosc glowicy, termostat, pompa wody, caly rozrzad. Po tych
wymianach auto trzyma temp ok 90*C, ale ubywa znacznie cieczy chlodzacej,
kopci dalej ( para i ciecz z wydechu ) i ciecz dostaje sie do oleju ( po
odkreceniu korka od miski olejowej wylewa sie najpierw borygo, pozniej
dopiero olej), po odkreceniu korka wlewu oleju wydobywa sie para i dziwnie
gwizda. Dodam ze chlodniczka oleju jest sprawna. Co to moze byc? Pekniety
blok silnika?   Pacjent to Audi A4 97  1.6 AHL + LPG ( sekwencja - zalozona
tydzien przed tymi objawami, a przez ten tydzien chodzila wzorowo)

Pozdrawiam



2 Data: Listopad 17 2009 14:15:29
Temat: Re: Ubywa cieczy chlodzacej, glowica zrobiona, co jest?
Autor: krzysiek82 

Marek pisze:

Witam!


Koledzy co to moze byc..podczas jazdy skoczyla temp silnika do 110*C, gotowala sie ciecz chlodzaca w zbiorniczku, auto kopcilo ( para wodna ), cisnienie w zbiorniczku wyrownawczym wywalalo ciecz przez wezyk odp, z nagrzewnicy lecialo zimne powietrze, gorne weze od chlodzenia cieple, dol i chlodnica zimna.  Po czym zostalo zrobione: wymiana uszczeliki pod glowica, glowica planowana, docierane zawory, wymiana uszczelniaczy zaworowych, sprawdzona szczelnosc glowicy, termostat, pompa wody, caly rozrzad. Po tych wymianach auto trzyma temp ok 90*C, ale ubywa znacznie cieczy chlodzacej, kopci dalej ( para i ciecz z wydechu ) i ciecz dostaje sie do oleju ( po odkreceniu korka od miski olejowej wylewa sie najpierw borygo, pozniej dopiero olej), po odkreceniu korka wlewu oleju wydobywa sie para i dziwnie gwizda. Dodam ze chlodniczka oleju jest sprawna. Co to moze byc? Pekniety blok silnika?   Pacjent to Audi A4 97  1.6 AHL + LPG ( sekwencja - zalozona tydzien przed tymi objawami, a przez ten tydzien chodzila wzorowo)

Pozdrawiam

Nadal UPG ktoś spartolił robotę. Proponuje odstawić auto do serwisu bo zatrzesz silnik w ten sposób.

--
krzysiek82

3 Data: Listopad 17 2009 14:20:35
Temat: Re: Ubywa cieczy chlodzacej, glowica zrobiona, co jest?
Autor: Marek 

Po robocie z glowica przejechalem nim moze z 20km i wiecej nie jezdze, dzis
go znow rozbieraja..


Użytkownik "krzysiek82"  napisał w wiadomości

Marek pisze:
Witam!


Koledzy co to moze byc..podczas jazdy skoczyla temp silnika do 110*C,
gotowala sie ciecz chlodzaca w zbiorniczku, auto kopcilo ( para wodna ),
cisnienie w zbiorniczku wyrownawczym wywalalo ciecz przez wezyk odp, z
nagrzewnicy lecialo zimne powietrze, gorne weze od chlodzenia cieple, dol
i chlodnica zimna.  Po czym zostalo zrobione: wymiana uszczeliki pod
glowica, glowica planowana, docierane zawory, wymiana uszczelniaczy
zaworowych, sprawdzona szczelnosc glowicy, termostat, pompa wody, caly
rozrzad. Po tych wymianach auto trzyma temp ok 90*C, ale ubywa znacznie
cieczy chlodzacej, kopci dalej ( para i ciecz z wydechu ) i ciecz dostaje
sie do oleju ( po odkreceniu korka od miski olejowej wylewa sie najpierw
borygo, pozniej dopiero olej), po odkreceniu korka wlewu oleju wydobywa
sie para i dziwnie gwizda. Dodam ze chlodniczka oleju jest sprawna. Co to
moze byc? Pekniety blok silnika?   Pacjent to Audi A4 97  1.6 AHL + LPG
( sekwencja - zalozona tydzien przed tymi objawami, a przez ten tydzien
chodzila wzorowo)

Pozdrawiam

Nadal UPG ktoś spartolił robotę. Proponuje odstawić auto do serwisu bo
zatrzesz silnik w ten sposób.

--
krzysiek82

4 Data: Listopad 17 2009 15:07:04
Temat: Re: Ubywa cieczy chlodzacej, glowica zrobiona, co jest?
Autor: Sebastian Wołoszczuk 

Marek wrote:

Po robocie z glowica przejechalem nim moze z 20km i wiecej nie jezdze, dzis go znow rozbieraja..




Są dwie możliwości, które wziąłeś pod uwagę:
1) warsztat regenerujący głowicę źle sprawdził jej szczelność
2) masz pęknięty blok
Pozdrawiam,
SW

--

Sebastian Woloszczuk, PhD
Quantum Physics Division, Adam Mickiewicz University
ul. Umultowska 85, sector G3, room 215, 61-614 Poznan, POLAND
tel.: +48 61 829-50-67, http://www.staff.amu.edu.pl/~tango

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
V-TWIN HEAVY METAL AND MOTORCYCLE BAND
www.v-twin.eu

KLUB MOTOCYKLOWY ISKRA SKALMIERZYCE
iskraskalmierzyce.pl
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

5 Data: Listopad 18 2009 10:24:39
Temat: Re: Ubywa cieczy chlodzacej, glowica zrobiona, co jest?
Autor: MZ 


Są dwie możliwości, które wziąłeś pod uwagę:
1) warsztat regenerujący głowicę źle sprawdził jej szczelność
2) masz pęknięty blok
Pozdrawiam,
3. W parowniku jest jakaś nieszczelność i płyn chłodzący "leje" się do
odparowanego gazu i razem z nim i powietrzem leci do silnika - tylko nie
wymyśliłem teorii skąd płyn mógłby się wziąć w oleju :) Chyba jednak
obstawiam na pęknięty blok....
MZ

Ubywa cieczy chlodzacej, glowica zrobiona, co jest?



Grupy dyskusyjne