Witam!
Koledzy co to moze byc..podczas jazdy skoczyla temp silnika do 110*C,
gotowala sie ciecz chlodzaca w zbiorniczku, auto kopcilo ( para wodna ),
cisnienie w zbiorniczku wyrownawczym wywalalo ciecz przez wezyk odp, z
nagrzewnicy lecialo zimne powietrze, gorne weze od chlodzenia cieple, dol i
chlodnica zimna. Po czym zostalo zrobione: wymiana uszczeliki pod glowica,
glowica planowana, docierane zawory, wymiana uszczelniaczy zaworowych,
sprawdzona szczelnosc glowicy, termostat, pompa wody, caly rozrzad. Po tych
wymianach auto trzyma temp ok 90*C, ale ubywa znacznie cieczy chlodzacej,
kopci dalej ( para i ciecz z wydechu ) i ciecz dostaje sie do oleju ( po
odkreceniu korka od miski olejowej wylewa sie najpierw borygo, pozniej
dopiero olej), po odkreceniu korka wlewu oleju wydobywa sie para i dziwnie
gwizda. Dodam ze chlodniczka oleju jest sprawna. Co to moze byc? Pekniety
blok silnika? Pacjent to Audi A4 97 1.6 AHL + LPG ( sekwencja - zalozona
tydzien przed tymi objawami, a przez ten tydzien chodzila wzorowo)
Pozdrawiam
2 |
Data: Listopad 17 2009 14:15:29 |
Temat: Re: Ubywa cieczy chlodzacej, glowica zrobiona, co jest? |
Autor: krzysiek82 |
Marek pisze:
Witam!
Koledzy co to moze byc..podczas jazdy skoczyla temp silnika do 110*C, gotowala sie ciecz chlodzaca w zbiorniczku, auto kopcilo ( para wodna ), cisnienie w zbiorniczku wyrownawczym wywalalo ciecz przez wezyk odp, z nagrzewnicy lecialo zimne powietrze, gorne weze od chlodzenia cieple, dol i chlodnica zimna. Po czym zostalo zrobione: wymiana uszczeliki pod glowica, glowica planowana, docierane zawory, wymiana uszczelniaczy zaworowych, sprawdzona szczelnosc glowicy, termostat, pompa wody, caly rozrzad. Po tych wymianach auto trzyma temp ok 90*C, ale ubywa znacznie cieczy chlodzacej, kopci dalej ( para i ciecz z wydechu ) i ciecz dostaje sie do oleju ( po odkreceniu korka od miski olejowej wylewa sie najpierw borygo, pozniej dopiero olej), po odkreceniu korka wlewu oleju wydobywa sie para i dziwnie gwizda. Dodam ze chlodniczka oleju jest sprawna. Co to moze byc? Pekniety blok silnika? Pacjent to Audi A4 97 1.6 AHL + LPG ( sekwencja - zalozona tydzien przed tymi objawami, a przez ten tydzien chodzila wzorowo)
Pozdrawiam
Nadal UPG ktoś spartolił robotę. Proponuje odstawić auto do serwisu bo zatrzesz silnik w ten sposób.
--
krzysiek82
3 |
Data: Listopad 17 2009 14:20:35 | Temat: Re: Ubywa cieczy chlodzacej, glowica zrobiona, co jest? | Autor: Marek |
Po robocie z glowica przejechalem nim moze z 20km i wiecej nie jezdze, dzis
go znow rozbieraja..
Użytkownik "krzysiek82" napisał w wiadomości
Marek pisze:
Witam!
Koledzy co to moze byc..podczas jazdy skoczyla temp silnika do 110*C,
gotowala sie ciecz chlodzaca w zbiorniczku, auto kopcilo ( para wodna ),
cisnienie w zbiorniczku wyrownawczym wywalalo ciecz przez wezyk odp, z
nagrzewnicy lecialo zimne powietrze, gorne weze od chlodzenia cieple, dol
i chlodnica zimna. Po czym zostalo zrobione: wymiana uszczeliki pod
glowica, glowica planowana, docierane zawory, wymiana uszczelniaczy
zaworowych, sprawdzona szczelnosc glowicy, termostat, pompa wody, caly
rozrzad. Po tych wymianach auto trzyma temp ok 90*C, ale ubywa znacznie
cieczy chlodzacej, kopci dalej ( para i ciecz z wydechu ) i ciecz dostaje
sie do oleju ( po odkreceniu korka od miski olejowej wylewa sie najpierw
borygo, pozniej dopiero olej), po odkreceniu korka wlewu oleju wydobywa
sie para i dziwnie gwizda. Dodam ze chlodniczka oleju jest sprawna. Co to
moze byc? Pekniety blok silnika? Pacjent to Audi A4 97 1.6 AHL + LPG
( sekwencja - zalozona tydzien przed tymi objawami, a przez ten tydzien
chodzila wzorowo)
Pozdrawiam
Nadal UPG ktoś spartolił robotę. Proponuje odstawić auto do serwisu bo
zatrzesz silnik w ten sposób.
--
krzysiek82
4 |
Data: Listopad 17 2009 15:07:04 | Temat: Re: Ubywa cieczy chlodzacej, glowica zrobiona, co jest? | Autor: Sebastian Wołoszczuk |
Marek wrote:
Po robocie z glowica przejechalem nim moze z 20km i wiecej nie jezdze, dzis go znow rozbieraja..
Są dwie możliwości, które wziąłeś pod uwagę:
1) warsztat regenerujący głowicę źle sprawdził jej szczelność
2) masz pęknięty blok
Pozdrawiam,
SW
--
Sebastian Woloszczuk, PhD
Quantum Physics Division, Adam Mickiewicz University
ul. Umultowska 85, sector G3, room 215, 61-614 Poznan, POLAND
tel.: +48 61 829-50-67, http://www.staff.amu.edu.pl/~tango
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
V-TWIN HEAVY METAL AND MOTORCYCLE BAND
www.v-twin.eu
KLUB MOTOCYKLOWY ISKRA SKALMIERZYCE
iskraskalmierzyce.pl
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
5 |
Data: Listopad 18 2009 10:24:39 | Temat: Re: Ubywa cieczy chlodzacej, glowica zrobiona, co jest? | Autor: MZ |
Są dwie możliwości, które wziąłeś pod uwagę:
1) warsztat regenerujący głowicę źle sprawdził jej szczelność
2) masz pęknięty blok
Pozdrawiam,
3. W parowniku jest jakaś nieszczelność i płyn chłodzący "leje" się do
odparowanego gazu i razem z nim i powietrzem leci do silnika - tylko nie
wymyśliłem teorii skąd płyn mógłby się wziąć w oleju :) Chyba jednak
obstawiam na pęknięty blok....
MZ
| | | |