Witam przyjaciele!
Zmienialem sobie dzisiaj klocki hamulcowe na przodzie (w Civic '98 5d)
i zauwazylem, ze po wymianie dzialaja mi tylko hamulce na 2ch
kolach... tyl prawa strona i przod lewa strona... Profilaktycznie
odpowietrzylem lewy tyl i prawy przod, pozniej wszystkie kola... ale
ciagle nie mam hamulcy na 2ch kolkach...
Nie mam specialnie duzego doswiadczenia w mechanice samochodowej wiec
bardzo prosze o porade co moge z tym zrobic.
Obiawy sa nastepujace:
1. Brak hamulca na lewym tyle i prawym przodzie,
2. Wystepuje to teraz zarowno na nowych jak i na starych klockach
hamulcowych (wróciłem pozniej do starych i systuacja jest taka sama
jak na nowych),
3. Nie udaje mi sie odpowietrzyc tego ukladu, odpowietrzanie kol (w
odpowiedniej kolejnosci) nie poprawia sytuacji, odpowietrzałem
zarówno: lewy tył i prawy przód jak i całość: prawy tył, lewy przód,
lewy tył, prawy przód,
4. Test na pompke (czyli wlaczenie silnika przy wcisnietym pedale
hamulca i sprawdzanie czy opadnie) przeszedl pomyslnie... wiec pompka
chyba jest ok.
W moim poprzednim Nissanie Primerze byl korektor (+ regulartor), ktory
rozdzielal plyn hamulcowy na 2 obwody (lewy tyl - prawy przod oraz
prawy tyl - lewy przod)... w moim Civicku jest ten rozdzielacz, ale
nie ma tam mozliwosci regulacji.
Moze macie jakies pomysly co z tym zrobic - co jeszcze sprawdzić??? Z
gory dzieki za pomoc!
Pozdrawiam serdecznie,
Paweł Królak
2 |
Data: Maj 03 2007 09:10:30 |
Temat: Re: Układ hamulcowy - problem |
Autor: Grejon |
napisał(a):
Witam przyjaciele!
Zmienialem sobie dzisiaj klocki hamulcowe na przodzie (w Civic '98 5d)
i zauwazylem, ze po wymianie dzialaja mi tylko hamulce na 2ch
kolach... tyl prawa strona i przod lewa strona... Profilaktycznie
odpowietrzylem lewy tyl i prawy przod, pozniej wszystkie kola... ale
ciagle nie mam hamulcy na 2ch kolkach...
Na mój gust to powinieneś sprawdzić czy tłoczek w prawym kole pracuje i ew. przeczyścić. Sprawdź też czy tam ci gdzieś płyn nie ucieka.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
3 |
Data: Maj 03 2007 10:56:44 | Temat: Re: Układ hamulcowy - problem | Autor: Czarek Daniluk |
Użytkownik napisał:
Pewnie w CIVICu obwody są podzielone na krzyż.
Świadczyłoby to o tym iż pompa hamulcowa ( jej jedna sekcja ) odeszła do krainy wiecznych snów ;)
Pozdro !!
4 |
Data: Maj 03 2007 11:06:41 | Temat: Re: Układ hamulcowy - problem | Autor: loli |
Obstawialbym, ze to pompa (ma 2 tloczki, kazdy pompuje po przekatnej). Mozliwe, ze przy cofaniu plynu cos sie sp****. Trzeba by rozebrac i obejrzec.
Sa do sciagniecia dobre manuale w sieci.
Pozdr!
5 |
Data: Maj 03 2007 11:43:19 | Temat: Re: Układ hamulcowy - problem | Autor: Karolek |
Użytkownik napisał w wiadomości Witam przyjaciele!
Zmienialem sobie dzisiaj klocki hamulcowe na przodzie (w Civic '98 5d)
i zauwazylem, ze po wymianie dzialaja mi tylko hamulce na 2ch
kolach... tyl prawa strona i przod lewa strona... Profilaktycznie
odpowietrzylem lewy tyl i prawy przod, pozniej wszystkie kola... ale
ciagle nie mam hamulcy na 2ch kolkach...
Tak jak juz inni napisali, prwdopodobnie po wymianie klockow tloczek w pompie pracuje w innym miejscu i niestety stracil szczelnosc, takze pozostaje naprawa pompy, albo jej wymiana.
Karolek
6 |
Data: Maj 03 2007 17:59:25 | Temat: Re: Układ hamulcowy - problem | Autor: J.F. |
On 2 May 2007 23:01:32 -0700, wrote:
Zmienialem sobie dzisiaj klocki hamulcowe na przodzie (w Civic '98 5d)
i zauwazylem, ze po wymianie dzialaja mi tylko hamulce na 2ch
kolach... tyl prawa strona i przod lewa strona...
Najwyrazniej masz dwa obwody "na krzyz" i na szczescie jeden dziala
:-)
Plynu hamulcowego jest odpowiednia ilosc ?
ABS przypadkiem nie masz ?
Obiawy sa nastepujace:
1. Brak hamulca na lewym tyle i prawym przodzie,
Jak to sprawdziles ?
Czy tloczek [-ki] w zaciskach sie ruszaja ?
3. Nie udaje mi sie odpowietrzyc tego ukladu, odpowietrzanie kol (w
odpowiedniej kolejnosci) nie poprawia sytuacji, odpowietrzałem
Ale przy odpowietrzaniu plyn tryska ?
Plyn ci nie znika ze zbiornika ?
4. Test na pompke (czyli wlaczenie silnika przy wcisnietym pedale
hamulca i sprawdzanie czy opadnie) przeszedl pomyslnie... wiec pompka
chyba jest ok.
Hm, to chyba sprawdza wylacznie wspomaganie a nie pompe.
Przyczyny moga byc rozne. Moze byc i pompa,
a wystarczy np uszkodzony regulator w tylnym kole - zobacz na
zaciagnietym recznym.
J.
| | | | |