Grupy dyskusyjne   »   Układ hamulcowy - problem

Układ hamulcowy - problem



1 Data: Maj 03 2007 06:01:32
Temat: Układ hamulcowy - problem
Autor:

Witam przyjaciele!

Zmienialem sobie dzisiaj klocki hamulcowe na przodzie (w Civic '98 5d)
i zauwazylem, ze po wymianie dzialaja mi tylko hamulce na 2ch
kolach... tyl prawa strona i przod lewa strona... Profilaktycznie
odpowietrzylem lewy tyl i prawy przod, pozniej wszystkie kola... ale
ciagle nie mam hamulcy na 2ch kolkach...

Nie mam specialnie duzego doswiadczenia w mechanice samochodowej wiec
bardzo prosze o porade co moge z tym zrobic.

Obiawy sa nastepujace:
1. Brak hamulca na lewym tyle i prawym przodzie,
2. Wystepuje to teraz zarowno na nowych jak i na starych klockach
hamulcowych (wróciłem pozniej do starych i systuacja jest taka sama
jak na nowych),
3. Nie udaje mi sie odpowietrzyc tego ukladu, odpowietrzanie kol (w
odpowiedniej kolejnosci) nie poprawia sytuacji, odpowietrzałem
zarówno: lewy tył i prawy przód jak i całość: prawy tył, lewy przód,
lewy tył, prawy przód,
4. Test na pompke (czyli wlaczenie silnika przy wcisnietym pedale
hamulca i sprawdzanie czy opadnie) przeszedl pomyslnie... wiec pompka
chyba jest ok.

W moim poprzednim Nissanie Primerze byl korektor (+ regulartor), ktory
rozdzielal plyn hamulcowy na 2 obwody (lewy tyl - prawy przod oraz
prawy tyl - lewy przod)... w moim Civicku jest ten rozdzielacz, ale
nie ma tam mozliwosci regulacji.

Moze macie jakies pomysly co z tym zrobic - co jeszcze sprawdzić??? Z
gory dzieki za pomoc!

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł Królak



2 Data: Maj 03 2007 09:10:30
Temat: Re: Układ hamulcowy - problem
Autor: Grejon 

 napisał(a):

Witam przyjaciele!

Zmienialem sobie dzisiaj klocki hamulcowe na przodzie (w Civic '98 5d)
i zauwazylem, ze po wymianie dzialaja mi tylko hamulce na 2ch
kolach... tyl prawa strona i przod lewa strona... Profilaktycznie
odpowietrzylem lewy tyl i prawy przod, pozniej wszystkie kola... ale
ciagle nie mam hamulcy na 2ch kolkach...

Na mój gust to powinieneś sprawdzić czy tłoczek w prawym kole pracuje i ew. przeczyścić. Sprawdź też czy tam ci gdzieś płyn nie ucieka.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)

3 Data: Maj 03 2007 10:56:44
Temat: Re: Układ hamulcowy - problem
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik  napisał:

Pewnie w CIVICu obwody są podzielone na krzyż.
Świadczyłoby to o tym iż pompa hamulcowa ( jej jedna sekcja ) odeszła do krainy wiecznych snów ;)

Pozdro !!

4 Data: Maj 03 2007 11:06:41
Temat: Re: Układ hamulcowy - problem
Autor: loli 

Obstawialbym, ze to pompa (ma 2 tloczki, kazdy pompuje po przekatnej). Mozliwe, ze przy cofaniu plynu cos sie sp****. Trzeba by rozebrac i obejrzec.
Sa do sciagniecia dobre manuale w sieci.
Pozdr!

5 Data: Maj 03 2007 11:43:19
Temat: Re: Układ hamulcowy - problem
Autor: Karolek 


Użytkownik  napisał w wiadomości Witam przyjaciele!

Zmienialem sobie dzisiaj klocki hamulcowe na przodzie (w Civic '98 5d)
i zauwazylem, ze po wymianie dzialaja mi tylko hamulce na 2ch
kolach... tyl prawa strona i przod lewa strona... Profilaktycznie
odpowietrzylem lewy tyl i prawy przod, pozniej wszystkie kola... ale
ciagle nie mam hamulcy na 2ch kolkach...


Tak jak juz inni napisali, prwdopodobnie po wymianie klockow tloczek w pompie pracuje w innym miejscu i niestety stracil szczelnosc, takze pozostaje naprawa pompy, albo jej wymiana.





Karolek

6 Data: Maj 03 2007 17:59:25
Temat: Re: Układ hamulcowy - problem
Autor: J.F. 

On 2 May 2007 23:01:32 -0700,   wrote:

Zmienialem sobie dzisiaj klocki hamulcowe na przodzie (w Civic '98 5d)
i zauwazylem, ze po wymianie dzialaja mi tylko hamulce na 2ch
kolach... tyl prawa strona i przod lewa strona...

Najwyrazniej masz dwa obwody "na krzyz" i na szczescie jeden dziala
:-)

Plynu hamulcowego jest odpowiednia ilosc ?
ABS przypadkiem nie masz ?

Obiawy sa nastepujace:
1. Brak hamulca na lewym tyle i prawym przodzie,

Jak to sprawdziles ?
Czy tloczek [-ki] w zaciskach sie ruszaja ?

3. Nie udaje mi sie odpowietrzyc tego ukladu, odpowietrzanie kol (w
odpowiedniej kolejnosci) nie poprawia sytuacji, odpowietrzałem

Ale przy odpowietrzaniu plyn tryska ?

Plyn ci nie znika ze zbiornika ?

4. Test na pompke (czyli wlaczenie silnika przy wcisnietym pedale
hamulca i sprawdzanie czy opadnie) przeszedl pomyslnie... wiec pompka
chyba jest ok.

Hm, to chyba sprawdza wylacznie wspomaganie a nie pompe.

Przyczyny moga byc rozne. Moze byc i pompa,
a wystarczy np uszkodzony regulator w tylnym kole - zobacz na
zaciagnietym recznym.


J.

Układ hamulcowy - problem



Grupy dyskusyjne