Grupy dyskusyjne   »   Ultrazoom z ręki

Ultrazoom z ręki



1 Data: Maj 09 2014 03:16:19
Temat: Ultrazoom z ręki
Autor: ZakonSpirowany 

Czyli pytanie o najlepszy stosunek jakości stabilizacji do wielkości przyblienia.
Zdjęcia typowo fotoreporterskie, więc strona artystyczna – e tak to ujmę – jest zupenie pomijalna. Po prostu chamskie, surowe zdjęcia do komputerowego podciągnięcia.
Będę niezmiernie dwięczny za kady gos (na dany system danej firmy)0, a jeszcze bardziej za kadą opinię.
Cena nie gra roli, dopki jest to sprzęt produkowany seryjnie.


--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻



2 Data: Maj 08 2014 22:16:07
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: XX YY 

Am Freitag, 9. Mai 2014 03:16:19 UTC+2 schrieb ZakonSpirowany:

Czyli pytanie o najlepszy stosunek jakoci stabilizacji do wielkoci

przyblienia.


nie ma czegos takiego.

wydajana stabilizacja pozwala o wydluzenie czasu naswietlenia do ok 4 ev.
to jest b. dobry wynik , osiaglany we wspolczesnych konstrukcjach.
jesli trzymasz aparat spokojnie to osiagniesz czasem i wiecej , jesli rece drza to sie tych 4 ev nie osiagnie.

bezpiecznie jest przyjac ze 2 ev to sie osiaga raczej zawsze.

czas naswietlenia z reki, bez stabilizacji aby wykluczyc duze poruszenie ( ono jest zawsze , chodzi o to aby bylo kceptowanie male) to:

czas =1 /(2 *ekw. ogniskowej)

czyli dla ogniskowej ekw 1000 mm raczej nie powinno sie fotografowac dlizej niz 1/2000 sek. a nawet nieco krocej.

dla ogniskoweej 50 mm , bedzie to czas nie dluzszy od 1/100 sek

i niezaleznie od ogniskowej  mozesz wlaczajac stabilizacje zniwelowac skutek drgania rak o te 2-4 ev.


rozmycie obrazu na matrycy dla 1000mm i 1/2000 sek , bedzie takie samo jak dla 50 mm i 1/100 sek. tzn skutecznosc stabilizacji bedzie taka sama.

3 Data: Maj 09 2014 12:44:09
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 8 May 2014, XX YY wrote:

Am Freitag, 9. Mai 2014 03:16:19 UTC+2 schrieb ZakonSpirowany:
Czyli pytanie o najlepszy stosunek jakoci stabilizacji
[...]
wydajana stabilizacja pozwala o wydluzenie czasu naswietlenia do ok 4 ev.
to jest b. dobry wynik , osiaglany we wspolczesnych konstrukcjach.
jesli trzymasz aparat spokojnie to osiagniesz czasem i wiecej , jesli rece drza to sie tych 4 ev nie osiagnie.

  Zawsze mona wesprze stabilizacj poza aparatem.
  Oczywicie wersji z podpieraniem nie bierzemy pod uwag (moe by
niedostpna), aparat jest jaki jest, wic oprcz wersji dooenia
cegy do aparatu (albo jeszcze lepiej cikiej sztangi), pozostaje
sam fotograf.
  Czyli stabilizacja wewntrzna, przekadajc na polski - dwa piwa.

pzdr, Gotfryd

4 Data: Maj 09 2014 16:22:31
Temat: Re: Ultrazoom z ręki
Autor: ZakonSpirowany 

W dniu 09-05-2014 12:44, Gotfryd Smolik news pisze:

  Zawsze mona wesprzeć stabilizacją poza aparatem.
  Oczywiście wersji z podpieraniem nie bierzemy pod uwagę (moe być
niedostępna), aparat jest jaki jest, więc oprcz wersji dooenia
cegy do aparatu (albo jeszcze lepiej ciękiej sztangi), pozostaje
sam fotograf.

No i większości przypadkw jakaś, tego typu, stabilizacja jest. I w większości przypadkw będzie. Ale prosiem o typ najlepszej. Ju się zdradziem, e lubię Sony ze SteadyShot, ale moe jest coś lepszego?


--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

5 Data: Maj 09 2014 16:15:21
Temat: Re: Ultrazoom z ręki
Autor: ZakonSpirowany 

W dniu 09-05-2014 07:16, XX YY pisze:

Am Freitag, 9. Mai 2014 03:16:19 UTC+2 schrieb ZakonSpirowany:
Czyli pytanie o najlepszy stosunek jakości stabilizacji do wielkości

przyblienia.


nie ma czegos takiego.

Jest, SteadyShot się nazywa. Ale nie chciaem niczego sugerować.
Dla mnie rewelacja, ale moe jest coś lepszego?

Czasami czowiek nie moe podej/przej przez pot. Często moe, ale jak mi ostatnio powiedzieli, e zdjęcia nie kupią, bo nosi znamiona przestępstwa (debile, jasne, e nosi, ale od czego są te brukowce?), to jednak konar jest pewniejszym miejscem pracy. Dla mnie to czarna magia, to co aparat robi, by zdjęcie byo nieporuszone. Ale robi i waśnie o to pytam.


--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

6 Data: Maj 09 2014 18:21:19
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: Mariusz [mr.] 


"ZakonSpirowany"  wrote:

Czyli pytanie o najlepszy stosunek jakoci stabilizacji do wielkoci

przyblienia.


nie ma czegos takiego.

Jest, SteadyShot si nazywa. Ale nie chciaem niczego sugerowa. Dla
mnie rewelacja, ale moe jest co lepszego?

Czasami czowiek nie moe podej/przej przez pot. Czsto moe, ale
jak mi ostatnio powiedzieli, e zdjcia nie kupi, bo nosi znamiona
przestpstwa (debile, jasne, e nosi, ale od czego s te brukowce?),
to jednak konar jest pewniejszym miejscem pracy. Dla mnie to czarna
magia, to co aparat robi, by zdjcie byo nieporuszone. Ale robi i
wanie o to pytam.


    Istniej dwie skuteczne metody stabilizacji (na razie wykluczajce
si wzajemnie): ruchy matrycy w korpusie lub ruchy soczewki w
obiektywie.

    O ile ruchy matrycy mog dawa dobr stabilizacj (np. Sony), to
wydaje mi si (bo nie sprawdzaem, ani nigdzie o tym nie czytaem), e z
praw optyki wynika ograniczenie skutecznoci tej metody stabilizacji dla
skrajnych tele - ruchy matrycy musiayby by zbyt due, a i mae koo
obrazowe duych tele si liczy.

    By moe nawet bya to gwna przyczyna, dla ktrej ani Canon, ani
Nikon nie weszy w stabilizacj ruchami matrycy.

    No a jeli chodzi o stabilizacj w obiektywie, to nie ma
"systemw" - to obiektyw ma stabilizacj, jak ma i od tego trzeba
zacz poszukiwania - od porwnania midzy sob konkretnych szkie.




    W astronomii stosuje si jeszcze aktywn modyfikacj krzywizny
elementw optycznych, ale nie ma tego jeszcze w rozwizaniach seryjnych. :)


pozdrawiam

Mariusz   [mr.]

7 Data: Maj 09 2014 18:33:35
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: Mariusz [mr.] 



    Mona jeszcze doda, e stabilizacja w szkle daje (przynajmniej teoretyczn) moliwo kontroli przyspiesze na obydwu kocach rury, co powinno zwiksza dokadno pracy oraz fakt, e stabilizacja w szkle daje w lustrzankach stabilizacj w wizjerze i na AF, co jest zarazem i wad, i zalet.

    Zalety oczywiste: spokojny obraz podgldu oraz pewniejszy AF, wada to rozleniwianie - do czowieka nie dociera, e dziaa na granicy moliwoci - podgld spokojny. Gdyby zobaczy, jak faktycznie obraz "jedzi" po wizjerze, e tak naprawd ledwie co wida, to od razu by si przygotowa na "beton w rkach". :)


[mr.]

8 Data: Maj 09 2014 19:03:37
Temat: Re: Ultrazoom z ręki
Autor: ZakonSpirowany 

W dniu 09-05-2014 18:33, Mariusz [mr.] pisze:

    Mona jeszcze dodać, e stabilizacja w szkle daje (przynajmniej
teoretyczną) moliwo kontroli przyspieszeń na obydwu końcach rury, co
powinno zwiększać dokadno pracy oraz fakt, e stabilizacja w szkle
daje w lustrzankach stabilizację w wizjerze i na AF, co jest zarazem i
wadą, i zaletą.

    Zalety oczywiste: spokojny obraz podglądu oraz pewniejszy AF, wada
to rozleniwianie - do czowieka nie dociera, e dziaa na granicy
moliwości - podgląd spokojny. Gdyby zobaczy, jak faktycznie obraz
"jedzi" po wizjerze, e tak naprawdę ledwie co widać, to od razu by się
przygotowa na "beton w rękach". :)

Dzięki. Widzę, e na Usenecie jeszcze mona polegać. Fajny post, choć wcią nie wiem, w co celować. Sony?


--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

9 Data: Maj 09 2014 19:27:38
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: Mariusz [mr.] 


"ZakonSpirowany"  wrote:

    Mona jeszcze doda, e stabilizacja w szkle daje (przynajmniej
teoretyczn) moliwo kontroli przyspiesze na obydwu kocach rury,
co powinno zwiksza dokadno pracy oraz fakt, e stabilizacja w szkle daje w lustrzankach stabilizacj w wizjerze i na AF, co jest zarazem i wad, i zalet.

    Zalety oczywiste: spokojny obraz podgldu oraz pewniejszy AF,
wada to rozleniwianie - do czowieka nie dociera, e dziaa na granicy moliwoci - podgld spokojny. Gdyby zobaczy, jak faktycznie obraz "jedzi" po wizjerze, e tak naprawd ledwie co wida, to od razu by si przygotowa na "beton w rkach". :)

Dziki. Widz, e na Usenecie jeszcze mona polega. Fajny post, cho
wci nie wiem, w co celowa. Sony?


    Tak jak ju napisaem - jeli chodzi o skrajnie dugie tele to moim
zdaniem liczy si jedynie stabilizacja w obiektywie + lustro.

    Czyli CaNikon FF + odpowiednio dugie szko ze stabilizacj.

    Opinii, a najlepiej porwna stabilizacji par konkurujcych ze sob
szkie, trzeba poszuka w sieci po angielsku.






    A tu przy okazji sama jako obrazu (wg pomiarw DxO do grudnia 2013
przeliczonych moj metod wg kryteriw najlepszych dla reporterki).


    Przyjte wagi:

        1. Wysoka czuo (Hi-ISO):        ^15

        2. Zakres dynamiki (EV):        ^8

        3. Tonalno (Bits):        ^2

        4. Megapiksele:        ^0,2


1.    4,7    Nikon D610
2.    4,7    Nikon D800E
3.    4,7    Nikon D800
4.    4,6    Nikon D600
5.    4,3    Sony a7R
6.    4,3    Sony Cyber-shot DSC-RX1
7.    3,9    Sony a7
8.    3,8    Nikon Df
9.    3,7    Sony Cyber-shot DSC-RX1R
10.    3,6    Nikon D4
11.    3,2    Nikon D3X
12.    3,0    Sony SLT Alpha 99
13.    3,0    Nikon D3s
14.    2,8    Leica M Typ 240
15.    2,7    Nikon D5300
16.    2,6    Pentax K-5 II
17.    2,6    Pentax K-5 IIs
18.    2,6    Nikon D5200
19.    2,6    Canon EOS 1Dx
20.    2,5    Pentax K-5
21.    2,5    Nikon D700
22.    2,5    Nikon D3
23.    2,5    Canon EOS 6D
24.    2,5    Nikon D7100
25.    2,4    Nikon D7000
26.    2,4    Nikon Coolpix A
27.    2,3    Nikon D5100
28.    2,3    Canon EOS 5D Mark III
29.    2,2    Pentax K-3


pozdrawiam

Mariusz   [mr.]

10 Data: Maj 09 2014 22:47:08
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor:

In article
 "Mariusz   [mr.]"  wrote:

"ZakonSpirowany"  wrote:

>>     Mona jeszcze doda, e stabilizacja w szkle daje (przynajmniej
>> teoretyczn) moliwo kontroli przyspiesze na obydwu kocach rury,
>> co powinno zwiksza dokadno pracy oraz fakt, e stabilizacja w
>> szkle daje w lustrzankach stabilizacj w wizjerze i na AF, co jest
>> zarazem i wad, i zalet.
>>
>>     Zalety oczywiste: spokojny obraz podgldu oraz pewniejszy AF,
>> wada to rozleniwianie - do czowieka nie dociera, e dziaa na
>> granicy moliwoci - podgld spokojny. Gdyby zobaczy, jak faktycznie
>> obraz "jedzi" po wizjerze, e tak naprawd ledwie co wida, to od
>> razu by si przygotowa na "beton w rkach". :)
>
> Dziki. Widz, e na Usenecie jeszcze mona polega. Fajny post, cho
> wci nie wiem, w co celowa. Sony?


    Tak jak ju napisaem - jeli chodzi o skrajnie dugie tele to moim
zdaniem liczy si jedynie stabilizacja w obiektywie + lustro.

    Czyli CaNikon FF + odpowiednio dugie szko ze stabilizacj.

    Opinii, a najlepiej porwna stabilizacji par konkurujcych ze sob
szkie, trzeba poszuka w sieci po angielsku.






    A tu przy okazji sama jako obrazu (wg pomiarw DxO do grudnia 2013
przeliczonych moj metod wg kryteriw najlepszych dla reporterki).


    Przyjte wagi:

        1. Wysoka czuo (Hi-ISO):        ^15

        2. Zakres dynamiki (EV):        ^8

        3. Tonalno (Bits):        ^2

        4. Megapiksele:        ^0,2


1.    4,7    Nikon D610
2.    4,7    Nikon D800E
3.    4,7    Nikon D800
4.    4,6    Nikon D600
5.    4,3    Sony a7R
6.    4,3    Sony Cyber-shot DSC-RX1
7.    3,9    Sony a7
8.    3,8    Nikon Df
9.    3,7    Sony Cyber-shot DSC-RX1R
10.    3,6    Nikon D4
11.    3,2    Nikon D3X
12.    3,0    Sony SLT Alpha 99
13.    3,0    Nikon D3s
14.    2,8    Leica M Typ 240
15.    2,7    Nikon D5300
16.    2,6    Pentax K-5 II
17.    2,6    Pentax K-5 IIs
18.    2,6    Nikon D5200
19.    2,6    Canon EOS 1Dx
20.    2,5    Pentax K-5
21.    2,5    Nikon D700
22.    2,5    Nikon D3
23.    2,5    Canon EOS 6D
24.    2,5    Nikon D7100
25.    2,4    Nikon D7000
26.    2,4    Nikon Coolpix A
27.    2,3    Nikon D5100
28.    2,3    Canon EOS 5D Mark III
29.    2,2    Pentax K-3


To jakies idiotyczne zestawienie.
Patrze na Pentaxy i wychodzi na to, ze ten ostatni jest powaznym krokiem
o 2-3 generacje wstecz.

--
TA

11 Data: Maj 10 2014 03:11:32
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: Mariusz [mr.] 


 wrote:

[...]

    A tu przy okazji sama jako obrazu (wg pomiarw DxO do grudnia
2013 przeliczonych moj metod wg kryteriw najlepszych dla reporterki).


    Przyjte wagi:

        1. Wysoka czuo (Hi-ISO):        ^15

        2. Zakres dynamiki (EV):        ^8

        3. Tonalno (Bits):        ^2

        4. Megapiksele:        ^0,2

[...]
20.    2,5    Pentax K-5
21.    2,5    Nikon D700
22.    2,5    Nikon D3
23.    2,5    Canon EOS 6D
24.    2,5    Nikon D7100
25.    2,4    Nikon D7000
26.    2,4    Nikon Coolpix A
27.    2,3    Nikon D5100
28.    2,3    Canon EOS 5D Mark III
29.    2,2    Pentax K-3


To jakies idiotyczne zestawienie.
Patrze na Pentaxy i wychodzi na to, ze ten ostatni jest powaznym
krokiem o 2-3 generacje wstecz.


    Nie idiotyczne, tylko wyniki s ~"liniowe", a nie chce mi si za
kadym razem cytowa objanie z grudnia (krtkich, ale to szukanie...
:)

    "Liniowe", to znaczy 2x wicej naley traktowa jak +1EV (np. ISO 2x
wiksze). W zwizku z tym rnica midzy K-5 = 2,5 a K-3 =2,2 jest
wprawdzie krokiem wstecz, ale zarazem jest symbolicznie maa i w
zasadzie pomijalna (pewnie rnice pomidzy seriami egzemplarzy s
wiksze). Raczej naley to traktowa, e Pentax, jak zreszt wikszo
pozostaych producentw, nie wykona w tym czasie adnego usprawnienia
matryc.

    To samo mwi (moim zdaniem i tak kulawo liczony) DxO Mark, co jest
tylko jednym z kolejnych dowodw na to, e nadmiar pikseli szkodzi
jakoci obrazu dla reporterki (inne supermocne potwierdzenia to
superniskoszumowe 2 MPix Canon FF i 12 MPix Sony a7s).


Model        ISO    EV    Bits    MPix    DxO    IQ^
Pentax K-3    1216    13,4    23,7    24    80    2,2
Pentax K-5    1162    14,1    23,7    16    82    2,5
Pentax K-5 II    1235    14,1    23,8    16    82    2,6
Pentax K-5 IIs    1208    14,1    23,9    16    82    2,6


pozdrawiam

Mariusz   [mr.]

12 Data: Maj 10 2014 04:20:14
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: Mariusz [mr.] 


[...]

   To samo mwi (moim zdaniem i tak kulawo liczony) DxO Mark, co jest
tylko jednym z kolejnych dowodw na to, e nadmiar pikseli szkodzi
jakoci obrazu dla reporterki (inne supermocne potwierdzenia to
superniskoszumowe 2 MPix Canon FF i 12 MPix Sony a7s).


Model        ISO    EV    Bits    MPix    DxO    IQ^
Pentax K-3    1216    13,4    23,7    24    80    2,2
Pentax K-5    1162    14,1    23,7    16    82    2,5
Pentax K-5 II    1235    14,1    23,8    16    82    2,6
Pentax K-5 IIs    1208    14,1    23,9    16    82    2,6


    Z zestawienia wida, e wg pomiarw DxO tym, co najbardziej oberwao
w najnowszym topowym Pentaksie jest dynamika. I ten wynik pomiarw
dokadnie zgadza si z oczekiwaniami teoretycznymi - dynamika powinna
obrywa przy radykalnie mniejszych pikselach (i tu zwracam uwag
szanownej publicznoci, e pniejszy resampling w d, wbrew
twierdzeniom niektrych, NIE POPRAWIA DYNAMIKI! - przepa jest przepa).
A ja si wanie zastanawiam, czy czasem poziom szumw nie zosta
osignity ju tak niski, e moe wanie naleaoby lekko podnie
znaczenie dynamiki w moim zestawie wag dla reporterki? Cho dla skrajnie
rozpitych scen (typu ciemny las pod soce), ciut wysza dynamika to i
tak bdzie jak umaremu kadzido...


    Pentax wypuci rekordowe 24 MPix na APS-C (i jako IQ minimalnie
spada), tymczasem Sony wypuszcza 12 MPix na FF (a7s). Ciekawe jak
wypadnie porwnanie wynikw poszczeglnych pomiarw do wypuszczonych
waciwie w tym samym czasie rekordowych w drug stron 36 MPix na FF
(Sony a7r).


[mr.]

13 Data: Maj 10 2014 04:35:58
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: XX YY 

 wbrew


twierdzeniom niekt�rych, NIE POPRAWIA DYNAMIKI! - przepa� jest przepa�).

A ja si� w�a�nie zastanawiam, czy czasem poziom szum�w nie zosta�


przykro mi to pisac , ale wyspecjalizowales sie w pisaniu glupot.

co to jest dynamika ?

Smax/Smin

co to jest S min ?

S min =Nmax +dN


szum ma charakter przypadkowy , przez usrednienie udaje sie go obnizyc.
S max jest obciazone szumem w mniejszym stopniu niz s min , tzn obnizajac szumy dla smax i s min w tym samym stopniu dynamika rosnie.


przyklad:
powiedzmy szum wynosi max 0,2 ev
Smax = 21
s min =2
po dodaniu szumu mamy

Smax =21+0,2
S min =2+0,2

smax/smin=9,636

w wyniku usrednienia szumow powiedzmy spadna one o 0,05

otrzymamy:

Smax=21,15
Smin=2,05

Smax/Smin=10,317

dynamika wzrosla !!

I to obserwuje rowniez w praktyce.

jesli zalezy mi na dynamice przechodze na Sraw. Wzrost dynamiki odbywa sie kosztem rozdzielczosci. Rabiac resampling zmniejszamy szumy tym samym zmniejszemy N w wyrazenieu S min= Nmax+dN . Dynamika rosnie.

zanim zaczniesz tworzyc niestworzone teorie i niesamowite rankingi sugerowalbym kupic sobie aparat zrobic pare udjec  i do tego skonczyc jakas powazniejsza szkole.

Motorem tego mechanizmu jest przypadkowosc szumu. Dwa sasiednie pixele sa nim obciatzone w roznym stopniu.

14 Data: Maj 11 2014 14:07:50
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: Pawe Pawowicz 

W dniu 2014-05-10 13:35, XX YY pisze:
[...]


szum ma charakter przypadkowy , przez usrednienie udaje sie go obnizyc.
S max jest obciazone szumem w mniejszym stopniu niz s min , tzn obnizajac szumy dla smax i s min w tym samym stopniu dynamika rosnie.


przyklad:
powiedzmy szum wynosi max 0,2 ev
Smax = 21
s min =2
po dodaniu szumu mamy

Smax =21+0,2
S min =2+0,2

smax/smin=9,636

EV to miara logarytmiczna. Dodawanie logarytmw jest rwnowane mnoeniu wartoci pod logarytmem. Dlaczego dodajc szum mnoysz sygna przez jak warto?

P.P.

15 Data: Maj 11 2014 10:42:09
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: XX YY 

Am Sonntag, 11. Mai 2014 14:07:50 UTC+2 schrieb Pawe Pawowicz:

W dniu 2014-05-10 13:35, XX YY pisze:

[...]

>

> szum ma charakter przypadkowy , przez usrednienie udaje sie go obnizyc.

> S max jest obciazone szumem w mniejszym stopniu niz s min , tzn obnizajac szumy dla smax i s min w tym samym stopniu dynamika rosnie.

>

>

> przyklad:

> powiedzmy szum wynosi max 0,2 ev

> Smax = 21

> s min =2

> po dodaniu szumu mamy

>

> Smax =21+0,2

> S min =2+0,2

>

> smax/smin=9,636



EV to miara logarytmiczna. Dodawanie logarytm�w jest r�wnowa�ne mno�eniu

warto�ci pod logarytmem. Dlaczego dodaj�c szum mno�ysz sygna� przez

jak�� warto��?



P.P.

skala nie ma znaczenia.
prady termiczny czyli szum i prad sygnalu sie dodaja.

16 Data: Maj 11 2014 20:19:50
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: Pawe Pawowicz 

W dniu 2014-05-11 19:42, XX YY pisze:

Am Sonntag, 11. Mai 2014 14:07:50 UTC+2 schrieb Pawe Pawowicz:
W dniu 2014-05-10 13:35, XX YY pisze:

[...]



szum ma charakter przypadkowy , przez usrednienie udaje sie go obnizyc.

S max jest obciazone szumem w mniejszym stopniu niz s min , tzn obnizajac szumy dla smax i s min w tym samym stopniu dynamika rosnie.





przyklad:

powiedzmy szum wynosi max 0,2 ev

Smax = 21

s min =2

po dodaniu szumu mamy



Smax =21+0,2

S min =2+0,2



smax/smin=9,636



EV to miara logarytmiczna. Dodawanie logarytm�w jest r�wnowa�ne mno�eniu

warto�ci pod logarytmem. Dlaczego dodaj�c szum mno�ysz sygna� przez

jak�� warto��?



P.P.

skala nie ma znaczenia.
prady termiczny czyli szum i prad sygnalu sie dodaja.

W przypadku szumw prdy nie s addytywne (dodawanie prdw w przypadku szumu nie ma sensu). [Tak w nawiasie: w przypadku matrycy sygnaem nie jest prd.]
Skala nie ma znaczenia w sensie przeskalowania, czyli na przykad zmiany centymetrw na cale. Miara ma znaczenie podstawowe, zamiana miary liniowej na logarytmiczn zmienia sposb obliczania. Dodawanie logarytmw to mnoenie wartoci pod logarytmami.

P.P.

17 Data: Maj 11 2014 11:52:05
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: XX YY 

Am Sonntag, 11. Mai 2014 20:19:50 UTC+2 schrieb Pawe Pawowicz:

W dniu 2014-05-11 19:42, XX YY pisze:

> Am Sonntag, 11. Mai 2014 14:07:50 UTC+2 schrieb Pawe� Paw�owicz:

>> W dniu 2014-05-10 13:35, XX YY pisze:

>>

>> [...]

>>

>>>

>>

>>> szum ma charakter przypadkowy , przez usrednienie udaje sie go obnizyc.

>>

>>> S max jest obciazone szumem w mniejszym stopniu niz s min , tzn obnizajac szumy dla smax i s min w tym samym stopniu dynamika rosnie.

>>

>>>

>>

>>>

>>

>>> przyklad:

>>

>>> powiedzmy szum wynosi max 0,2 ev

>>

>>> Smax = 21

>>

>>> s min =2

>>

>>> po dodaniu szumu mamy

>>

>>>

>>

>>> Smax =21+0,2

>>

>>> S min =2+0,2

>>

>>>

>>

>>> smax/smin=9,636

>>

>>

>>

>> EV to miara logarytmiczna. Dodawanie logarytm�w jest r�wnowa�ne mno�eniu

>>

>> warto�ci pod logarytmem. Dlaczego dodaj�c szum mno�ysz sygna� przez

>>

>> jak�� warto��?

>>

>>

>>

>> P.P.

>

> skala nie ma znaczenia.

> prady termiczny czyli szum i prad sygnalu sie dodaja.



W przypadku szum�w pr�dy nie s� addytywne (dodawanie pr�d�w w przypadku

szumu nie ma sensu). [Tak w nawiasie: w przypadku matrycy sygna�em nie

jest pr�d.]

Skala nie ma znaczenia w sensie przeskalowania, czyli na przyk�ad zmiany

centymetr�w na cale. Miara ma znaczenie podstawowe, zamiana miary

liniowej na logarytmiczn� zmienia spos�b obliczania. Dodawanie

logarytm�w to mno�enie warto�ci pod logarytmami.



P.P.


http://pl.wikipedia.org/wiki/EV_(fotografia)

liczby ktore podalem sa przykladowe zeby pokazac mechanizm zajwiska.

skala nie ma znaczenia

powiedzmy ze szumy wynosza 0,1 V
sMin 0,2 V
s max 3 V

bedziesz mial :
dynamika = 3,1/0,3=10,33

jesli uda sie zredukowac szum wskutek usrednienia do np 0,08V
to dostaniesz :
3,08/0,28=11.

dynamika wzrosla

w skali logarytmicznej bedzie to tylko inna wartosc liczbowa.

sama dynamika jest bezwymiarowa.

niestety nie da sie oddzielic sygnalu od szumu.

popelnilem w pierwszym poscie blad mnemotechniczny , ktory pare postow nizej skorygowalem.
jesli skutecznosc stabilizacji wynosui 4 Ev to odpowiada to 2**4 wzrostowi czasu naswietlenia czyli 16 razy. Oznacza to ze stabilizacja powoduje kompensate o wartosc rowna 16 - krotnemu krazkowi rozproszenia.

dla FF w ujeciu klasycznym bedzie to ok 0,4 mm!! tak duze moze byc poruszenie na matrycy , ktore stabilizacja jest w stanie skompensowac.

18 Data: Maj 11 2014 23:40:07
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: Pawe Pawowicz 

W dniu 2014-05-11 20:52, XX YY pisze:
[...]

skala nie ma znaczenia

powiedzmy ze szumy wynosza 0,1 V
sMin 0,2 V
s max 3 V

bedziesz mial :
dynamika = 3,1/0,3=10,33

Szum jest sygnaem przypadkowym i dodawanie napi nie ma sensu.
Dla szumu 3V+0.1V nie jest rwne 3.1V.
Moe to wydaje si dziwne, ale gdyby tak byo, amaoby to zasad zachowania energii.

jesli uda sie zredukowac szum wskutek usrednienia do np 0,08V
to dostaniesz :
3,08/0,28=11.

Twoje obliczenia nie maj sensu. W przypadku szumu addytywna jest moc, nie prd i nie napicie!

dynamika wzrosla

w skali logarytmicznej bedzie to tylko inna wartosc liczbowa.

Wychodzi na to, e twierdzisz, e log(a+b)=log(a)+log(b).

sama dynamika jest bezwymiarowa.

niestety nie da sie oddzielic sygnalu od szumu.

Ale mona poprawi stosunek sygnau do szumu przez wielokrotny pomiar (lub uredniajc wartoci z kilku pikseli). Stosunek ten ronie o pierwiastek z liczby pomiarw i jest tak wanie dlatego, e dla szumw dodaj si moce, nie napicia.

popelnilem w pierwszym poscie blad mnemotechniczny , ktory pare postow nizej skorygowalem.

Ja te popeniem bd wchodzc w dyskusj z Tob. I niniejszym go koryguj. Zamykajc si.

P.P.

19 Data: Maj 11 2014 23:36:12
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: XX YY 



Szum jest sygna�em przypadkowym i dodawanie napi�� nie ma sensu.


tak masz racje, ale to nie jest dodawanie tylko udzial.

szum sie naklada na sygnal w dolnym zakresie .

np sygnal bez szumow dalby zakres  0 - 3 V
szumy nakladaja sie w zakresie 0 -0,2 V
a wiec mamy w zakresie 0-0,2 V - szumy
od . 0,2+dSo -3 V uzyteczny sygnal.

gdyby mozna bylo oddzielic sygnal od szumu nie byloby problemu.

sama matryca swoich wlasnosci nie zamienia , ma dynamike wejscia jaka ma.
ale my mierzymy dynamike na podstawie fotografii, czyli dynamike zdjecia, tablicy testowej . Zakres uzyteczny jest od powyzej maxymalnego poziomu szumu + zdefiniowany odstep. poniewaz sasiedni pixel jest obciazony mniejszym szumem niz maksymalny wiec liczac srednia z obu , szumy sie tez usrednia , a wiec maksimum szumu bedzie mniejsze , tym samym mniejsza widzialnosc szumu..

w obu przypadkach sredni szum bedzie taki sam , ale te dynamike odnosi sie do maksimum szumu. i to sie potwierdza w praktyce , robiac resamplng w dol szum staje sie mniej widoczny dla nas.

gorny zakres - na tym podanym przykladzie sie raczej nie zmieni pozostanie po usrednieniu 3 V.
dynamika wzrosnie.

psa programy mierzace poziom dynamiki na podstawie zdjecia tablicy testowej..
robia to rowniez optyczne - podaja dynamike w zaleznosci od przyjetego poziomu szumy . im nizszy poziom przyjma tym wieksza dynamika , ale obraz bardziej zaszumiony. Z tym ze nie robia obnizenia szumow przez resampling - robia pomiar  na zdjeciu 100 %

te same pomiary na zdjeciu zresamplngowanym , dalyby nieco wiekszy zakres dynamiczny.

w sumie to w pewnym sensie zabawa formalna , ale jednak o znaczeniu praktycznym - gdzie przyjac dopuszczalne max szumow , a tym samy uzyteczny dolny zakres?
Przyjmiestz nizej - formalnie pomierzy sie wieksza dynamike.

20 Data: Maj 12 2014 10:23:02
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: Pawe Pawowicz 

W dniu 2014-05-12 08:36, XX YY pisze:



Szum jest sygna�em przypadkowym i dodawanie napi�� nie ma sensu.


tak masz racje, ale to nie jest dodawanie tylko udzial.

Boszzzz!
Nie policzysz udziau bez dodawania. Mona mwi o stosunku sygnau do szumu, ale o udziale tylko w kategoriach: fajnie, ujdzie, cakiem do bani.

szum sie naklada na sygnal w dolnym zakresie .

np sygnal bez szumow dalby zakres  0 - 3 V
szumy nakladaja sie w zakresie 0 -0,2 V
a wiec mamy w zakresie 0-0,2 V - szumy
od . 0,2+dSo -3 V uzyteczny sygnal.

gdyby mozna bylo oddzielic sygnal od szumu nie byloby problemu.

sama matryca swoich wlasnosci nie zamienia , ma dynamike wejscia jaka ma.
ale my mierzymy dynamike na podstawie fotografii, czyli dynamike zdjecia, tablicy testowej . Zakres uzyteczny jest od powyzej maxymalnego poziomu szumu + zdefiniowany odstep. poniewaz sasiedni pixel jest obciazony mniejszym szumem niz maksymalny wiec liczac srednia z obu , szumy sie tez usrednia , a wiec maksimum szumu bedzie mniejsze , tym samym mniejsza widzialnosc szumu.

w obu przypadkach sredni szum bedzie taki sam , ale te dynamike odnosi sie do maksimum szumu.

Matryca ma duo pikseli, a szum urednia si do zera, wic redni szum bdzie bliski zeru. W ciemno mona te powiedzie, e maksymalna warto szumu bdzie rwna maksymalnemu moliwemu odczytowi z przetwornika A/C.
Dla szumu nie ma sensu mwi o wartoci redniej czy szczytowej. Gboki sens ma natomiast pojcie wartoci skutecznej. Ale tu zaczynaj si schody. I to dugie i strome schody.
A miaem si nie odzywa :-(

P.P.

21 Data: Maj 12 2014 02:25:39
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: XX YY 

Am Montag, 12. Mai 2014 10:23:02 UTC+2 schrieb Pawe Pawowicz:

W dniu 2014-05-12 08:36, XX YY pisze:

>

>>

>> Szum jest sygna�em przypadkowym i dodawanie napi�� nie ma sensu.

>

>

> tak masz racje, ale to nie jest dodawanie tylko udzial.



Boszzzz!

Nie policzysz udzia�u bez dodawania. Mo�na m�wi� o stosunku sygna�u do

szumu, ale o udziale tylko w kategoriach: fajnie, ujdzie, ca�kiem do bani.



> szum sie naklada na sygnal w dolnym zakresie .

>

> np sygnal bez szumow dalby zakres  0 - 3 V

> szumy nakladaja sie w zakresie 0 -0,2 V

> a wiec mamy w zakresie 0-0,2 V - szumy

> od . 0,2+dSo -3 V uzyteczny sygnal.

>

> gdyby mozna bylo oddzielic sygnal od szumu nie byloby problemu.

>

> sama matryca swoich wlasnosci nie zamienia , ma dynamike wejscia jaka ma.

> ale my mierzymy dynamike na podstawie fotografii, czyli dynamike zdjecia, tablicy testowej . Zakres uzyteczny jest od powyzej maxymalnego poziomu szumu + zdefiniowany odstep. poniewaz sasiedni pixel jest obciazony mniejszym szumem niz maksymalny wiec liczac srednia z obu , szumy sie tez usrednia , a wiec maksimum szumu bedzie mniejsze , tym samym mniejsza widzialnosc szumu.

>

> w obu przypadkach sredni szum bedzie taki sam , ale te dynamike odnosi sie do maksimum szumu.



Matryca ma du�o pikseli, a szum u�rednia si� do zera, wi�c �redni szum

b�dzie bliski zeru. W ciemno mo�na te� powiedzie�, �e maksymalna warto��

szumu b�dzie r�wna maksymalnemu mo�liwemu odczytowi z przetwornika A/C.

Dla szumu nie ma sensu m�wi� o warto�ci �redniej czy szczytowej. G��boki

sens ma natomiast poj�cie warto�ci skutecznej. Ale tu zaczynaj� si�

schody. I to d�ugie i strome schody.

A mia�em si� nie odzywa� :-(



P.P.

mechanizm redukcji szumu na obrazie fotograficznym jest nastepujacy:

poziom szumu = odchylenie standardowe/sredni szum

mamy dwie mozliwosci:

A)
resampling - sredni szum  nie ulega zmianie , zmniejsza sie odchylenie std  tym samym poziom szumu maleje.
B) multiexpozycja , przez wielokrotne naswietlenie i zlozenie zdjec odchylenie std maleje.

i to nie ma nic wspolnego z charakterystya przetwornika.

mechanizm rozszerzenia dynamiki przez resampling zasadza sie na obnizeniu poziomu szumu ( kosztem rozdzielczosci ) przez co dynamika i zakres tonalny rosna ( zakres rosnie w dol).

wartosc dla ktorej wystepuje  dolna granice uzytecznosci sygnalu powyzej szumu jest znormalizowana ( DIN). Ale widze, ze rozni testerzy przyjmuja sobie roznie.
stad rozne wartosci dynamiki podawane dla tych samych aparatow przez roznych testujacych.

22 Data: Maj 10 2014 04:44:53
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: XX YY 

wbrew


twierdzeniom niekt�rych, NIE POPRAWIA DYNAMIKI! - przepa� jest przepa�).
>
A ja si� w�a�nie zastanawiam, czy czasem poziom szum�w nie zosta�



przykro mi to pisac , ale wyspecjalizowales sie w pisaniu glupot.

co to jest dynamika ?

Smax/Smin

co to jest S min ?

S min =Nmax +dN


szum ma charakter przypadkowy , przez usrednienie udaje sie go obnizyc.
S max jest obciazone szumem w mniejszym stopniu niz s min , tzn obnizajac szumy dla smax i s min w tym samym stopniu dynamika rosnie.
 

przyklad:
powiedzmy szum wynosi max 0,2 ev
Smax = 21
s min =2
po dodaniu szumu mamy

Smax =21+0,2
S min =2+0,2

smax/smin=9,636

w wyniku usrednienia szumow powiedzmy spadna one o 0,05

otrzymamy:

Smax=21,15
Smin=2,15

Smax/Smin=9,837

dynamika wzrosla !!

I to obserwuje rowniez w praktyce.


dynamika wzrosla !!

I to obserwuje rowniez w praktyce.

jesli zalezy mi na dynamice przechodze na Sraw. Wzrost dynamiki odbywa sie kosztem rozdzielczosci. Rabiac resampling zmniejszamy szumy tym samym zmniejszemy N w wyrazenieu S min= Nmax+dN . Dynamika rosnie.
 
zanim zaczniesz tworzyc niestworzone teorie i niesamowite rankingi sugerowalbym kupic sobie aparat zrobic pare udjec  i do tego skonczyc jakas powazniejsza szkole.
 
Motorem tego mechanizmu jest przypadkowosc szumu. Dwa sasiednie pixele sa nim obciatzone w roznym stopniu.

jesli chce podniesc dynamike aparatu do przechodze na Sraw

23 Data: Maj 10 2014 04:49:40
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: XX YY 

wbrew


twierdzeniom niekt�rych, NIE POPRAWIA DYNAMIKI! - przepa� jest przepa�).
  >
A ja si� w�a�nie zastanawiam, czy czasem poziom szum�w nie zosta�




przykro mi to pisac , ale wyspecjalizowales sie w pisaniu glupot.

co to jest dynamika ?

Smax/Smin

co to jest S min ?

S min =Nmax +dN


szum ma charakter przypadkowy , przez usrednienie udaje sie go obnizyc.
S max jest obciazone szumem w mniejszym stopniu niz s min , tzn obnizajac szumy dla smax i s min w tym samym stopniu dynamika rosnie.
  

przyklad:
powiedzmy szum wynosi max 0,2 ev
Smax = 21
s min =2
po dodaniu szumu mamy

Smax =21+0,2
S min =2+0,2

smax/smin=9,636

w wyniku usrednienia szumow powiedzmy spadna one o 0,05

otrzymamy:

Smax=21,15
Smin=2,15

Smax/Smin=9,837




dynamika wzrosla !!

I to obserwuje rowniez w praktyce.

jesli zalezy mi na dynamice przechodze na Sraw. Wzrost dynamiki odbywa sie kosztem rozdzielczosci. Rabiac resampling zmniejszamy szumy tym samym zmniejszemy N w wyrazenieu S min= Nmax+dN . Dynamika rosnie.
  
zanim zaczniesz tworzyc niestworzone teorie i niesamowite rankingi sugerowalbym kupic sobie aparat zrobic pare udjec  i do tego skonczyc jakas powazniejsza szkole.
  
Motorem tego mechanizmu jest przypadkowosc szumu. Dwa sasiednie pixele sa nim obciatzone w roznym stopniu.
 
jesli chce podniesc dynamike aparatu do przechodze na Sraw jak np w tym zdjeciu:

http://spherapan.vot.pl/183/183.html

24 Data: Maj 10 2014 05:35:07
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: XX YY 




wbrew


twierdzeniom niekt�rych, NIE POPRAWIA DYNAMIKI! - przepa� jest przepa�).
   >
A ja si� w�a�nie zastanawiam, czy czasem poziom szum�w nie zosta�





przykro mi to pisac , ale wyspecjalizowales sie w pisaniu glupot.

co to jest dynamika ?

Smax/Smin

co to jest S min ?

S min =Nmax +dSo


szum ma charakter przypadkowy , przez usrednienie udaje sie go obnizyc.
S max jest obciazone szumem w mniejszym stopniu niz s min , tzn obnizajac szumy dla smax i s min w tym samym stopniu dynamika rosnie.
    

przyklad:
powiedzmy szum wynosi max 0,2 ev
Smax = 21
s min =2
po dodaniu szumu mamy

Smax =21+0,2
S min =2+0,2

smax/smin=9,636

w wyniku usrednienia szumow powiedzmy spadna one o 0,05

otrzymamy:

Smax=21,15
Smin=2,15

Smax/Smin=9,837




dynamika wzrosla !!

I to obserwuje rowniez w praktyce.

jesli zalezy mi na dynamice przechodze na Sraw. Wzrost dynamiki odbywa sie kosztem rozdzielczosci. Rabiac resampling zmniejszamy szumy tym samym zmniejszemy N w wyrazenieu S min= Nmax+dSo . Dynamika rosnie.
    
zanim zaczniesz tworzyc niestworzone teorie i niesamowite rankingi sugerowalbym kupic sobie aparat zrobic pare udjec  i do tego skonczyc jakas powazniejsza szkole.
    
Motorem tego mechanizmu jest przypadkowosc szumu. Dwa sasiednie pixele sa nim obciatzone w roznym stopniu.
  
jesli chce podniesc dynamike aparatu do przechodze na Sraw jak np w tym zdjeciu:
 
http://spherapan.vot.pl/183/183.html

25 Data: Maj 09 2014 19:42:26
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: mt 

W dniu 2014-05-09 18:33, Mariusz [mr.] pisze:

    Zalety oczywiste: spokojny obraz podgldu oraz pewniejszy AF...

W takim Olympusie przy stabilizacji matrycy te masz stabilizacj obrazu w wizjerze i dla czujnikw AF ekspercie od siedmiu boleci.

--
marcin

26 Data: Maj 09 2014 19:54:54
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: Mariusz [mr.] 


"mt"  wrote:

    Zalety oczywiste: spokojny obraz podgldu oraz pewniejszy AF...

W takim Olympusie przy stabilizacji matrycy te masz stabilizacj
obrazu w wizjerze i dla czujnikw AF ekspercie od siedmiu boleci.


    No i kolejny ju raz dokonae niczym niewymuszonej
autokompromitacji. :D

    Moe zanim zaczniesz komentowa moje posty i wydawa na ich
podstawie natychmiastowe, zupenie nieprzemylane radykalne opinie, to
moe po prostu najpierw nauczysz si czyta ze zrozumieniem?




Mona jeszcze doda, e stabilizacja w szkle daje (przynajmniej
teoretyczn) moliwo kontroli przyspiesze na obydwu kocach rury,
co powinno zwiksza dokadno pracy oraz fakt, e stabilizacja w
szkle daje W LUSTRZANKACH stabilizacj w wizjerze i na AF, co jest
zarazem i wad, i zalet.

W takim Olympusie przy stabilizacji matrycy te masz stabilizacj
obrazu


    Na pewno mwisz o "takim Olympusie" lustrzance?


Pshaw! :))))

Mariusz   [mr.]

27 Data: Maj 09 2014 22:43:01
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Fri, 9 May 2014, mt wrote:

W dniu 2014-05-09 18:33, Mariusz [mr.] pisze:

    Zalety oczywiste: spokojny obraz podgldu oraz pewniejszy AF...

W takim Olympusie przy stabilizacji matrycy te masz stabilizacj obrazu
w wizjerze i dla czujnikw AF ekspercie od siedmiu boleci.

  Dlaczego wycie sowa "w lustrzance"?
  Cecha konstrukcyjna lustrzanki (w tym przypadku - wada), od zawsze
przebijana przez aparaty znane pod hasem "hybrydy" (no, powiedzmy
od czasu Minolt serii A).

pzdr, Gotfryd

28 Data: Maj 09 2014 19:40:49
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: mt 

W dniu 2014-05-09 18:21, Mariusz [mr.] pisze:


    O ile ruchy matrycy mog dawa dobr stabilizacj (np. Sony), to
wydaje mi si (bo nie sprawdzaem, ani nigdzie o tym nie czytaem), e z
praw optyki wynika ograniczenie skutecznoci tej metody stabilizacji dla
skrajnych tele - ruchy matrycy musiayby by zbyt due, a i mae koo
obrazowe duych tele si liczy.

Tylko e jako praktyka tego nie potwierdza i Olympus (ktry ma obecnie najlepsz stabilizacj matrycy) daje skuteczno na poziomie 3,5-4EV, z dugimi szkami rwnie.

    By moe nawet bya to gwna przyczyna, dla ktrej ani Canon, ani
Nikon nie weszy w stabilizacj ruchami matrycy.

Canon i Nikon miay stabilizacj jak jeszcze nie mieli cyfrwek i przy tak rozbudowanej szklarni ze stabilizacj nie na rk im byo wycofywa si z tego ekspercie od siedmiu boleci.

--
marcin

29 Data: Maj 09 2014 19:48:06
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: Mariusz [mr.] 


"mt"  wrote:

    O ile ruchy matrycy mog dawa dobr stabilizacj (np. Sony), to wydaje mi si (bo nie sprawdzaem, ani nigdzie o tym nie czytaem), e z praw optyki wynika ograniczenie skutecznoci tej metody stabilizacji dla skrajnych tele - ruchy matrycy musiayby by zbyt due, a i mae koo obrazowe duych tele si liczy.

Tylko e jako praktyka tego nie potwierdza i Olympus (ktry ma obecnie najlepsz stabilizacj matrycy) daje skuteczno na poziomie 3,5-4EV, z dugimi szkami rwnie.


    Zaley jeszcze co nazywasz "dugim szkem" (bo oczywicie 300 mm to te jest dugie szko). Ja miaem na myli "zestaw dla paparazzo" i tu ogniskowa musi by naprawd dua.


pozdrawiam

Mariusz   [mr.]

30 Data: Maj 10 2014 12:47:47
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: Uncle Pete 

Canon i Nikon miay stabilizacj jak jeszcze nie mieli cyfrwek i przy
tak rozbudowanej szklarni ze stabilizacj nie na rk im byo wycofywa
si z tego ekspercie od siedmiu boleci.

No tak, przed 2004 r. Canon mia a 4 takie obiektywy, w tym jedn elk.

Piotr

32 Data: Maj 09 2014 10:47:10
Temat: Re: Ultrazoom z ręki
Autor: XX YY 

A=kr**4  =  4ev

33 Data: Maj 09 2014 10:48:39
Temat: Re: Ultrazoom z ręki
Autor: XX YY 

A=kr*2**4     = 4ev

34 Data: Maj 10 2014 16:01:13
Temat: Re: Ultrazoom z ręki
Autor: ZakonSpirowany 

W dniu 09-05-2014 03:16, ZakonSpirowany pisze:

Będę niezmiernie dwięczny za kady gos (na dany system danej firmy)0,
a jeszcze bardziej za kadą opinię.

Tyle wdzięczności do okazania...


--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

35 Data: Maj 10 2014 07:17:32
Temat: Re: Ultrazoom z rki
Autor: XX YY 

Am Samstag, 10. Mai 2014 16:01:13 UTC+2 schrieb ZakonSpirowany:

W dniu 09-05-2014 03:16, ZakonSpirowany pisze:

> Będę niezmiernie dwięczny za kady gos (na dany system danej firmy)0,

> a jeszcze bardziej za kadą opinię.



Tyle wdzięczności do okazania...





--

╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

przed paru laty dokonano dosyc dokladnego porownania systemow stabilizacji w obiektywie i matrycy.
wyniki nie wykazaly wyzszosci jednego systemu nad drugim , rozklad byl w zasadzie przypadkowy.
stabilizacja w matrycy jest tania , wprowadza sie stabilizacje wszystkich obiektywow.

w kazdym razie to b przydatna rzecz.

36 Data: Maj 10 2014 21:04:41
Temat: Re: Ultrazoom z ręki
Autor: Robert Tomasik 

Uytkownik "ZakonSpirowany"  napisa w wiadomości

Czyli pytanie o najlepszy stosunek jakości stabilizacji do wielkości przyblienia.
Zdjęcia typowo fotoreporterskie, więc strona artystyczna – e tak to ujmę – jest zupenie pomijalna. Po prostu chamskie, surowe zdjęcia do komputerowego podciągnięcia.
Będę niezmiernie dwięczny za kady gos (na dany system danej firmy)0, a jeszcze bardziej za kadą opinię.
Cena nie gra roli, dopki jest to sprzęt produkowany seryjnie.

Co do sprzętu, to nie poradzę, bo się nie znam. Natomiast przejd sie na strzelnicę i podpatrz, podpytaj strzelcw. 9-tka w tarczy sportowej dla karabinka na 50 metrw ma kilkanaście milimetrw, a dobry strzelec sie w tym mieści. A przy strzale karabinek ma trochę odrzutu. Ja robiąc takie zdjęcia na maksymalnym zoom-ie SONY H-9 (on ma x15 optyczny) w kiepskim świetle jeszcze ustawiam samowyzwalacz na 2 sekundy, by uniknąć wstrząsu przy naciśnięciu migawki. I tak do 1/15 albo czasem 1/8 sekundy udaje mi się nieporuszoną fotkę z ręki strzelić, o ile cel się nie porusza.

37 Data: Maj 11 2014 11:00:26
Temat: Re: Ultrazoom z ręki
Autor: ZakonSpirowany 

W dniu 10-05-2014 21:04, Robert Tomasik pisze:

Co do sprzętu, to nie poradzę, bo się nie znam. Natomiast przejd sie na
strzelnicę i podpatrz, podpytaj strzelcw. 9-tka w tarczy sportowej dla
karabinka na 50 metrw ma kilkanaście milimetrw, a dobry strzelec sie w
tym mieści. A przy strzale karabinek ma trochę odrzutu. Ja robiąc takie
zdjęcia na maksymalnym zoom-ie SONY H-9 (on ma x15 optyczny) w kiepskim
świetle jeszcze ustawiam samowyzwalacz na 2 sekundy, by uniknąć wstrząsu
przy naciśnięciu migawki. I tak do 1/15 albo czasem 1/8 sekundy udaje mi
się nieporuszoną fotkę z ręki strzelić, o ile cel się nie porusza.

Ale ja sam strzelam, a konkretniej – poluję. I to z kuszy. Szarpie ramię jak chyba nic innego. Ale nie widzę porwnania z aparatem.


--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

38 Data: Maj 11 2014 14:15:15
Temat: Re: Ultrazoom z ręki
Autor: Robert Tomasik 

Uytkownik "ZakonSpirowany"  napisa w wiadomości

W dniu 10-05-2014 21:04, Robert Tomasik pisze:
Co do sprzętu, to nie poradzę, bo się nie znam. Natomiast przejd sie na
strzelnicę i podpatrz, podpytaj strzelcw. 9-tka w tarczy sportowej dla
karabinka na 50 metrw ma kilkanaście milimetrw, a dobry strzelec sie w
tym mieści. A przy strzale karabinek ma trochę odrzutu. Ja robiąc takie
zdjęcia na maksymalnym zoom-ie SONY H-9 (on ma x15 optyczny) w kiepskim
świetle jeszcze ustawiam samowyzwalacz na 2 sekundy, by uniknąć wstrząsu
przy naciśnięciu migawki. I tak do 1/15 albo czasem 1/8 sekundy udaje mi
się nieporuszoną fotkę z ręki strzelić, o ile cel się nie porusza.

Ale ja sam strzelam, a konkretniej – poluję. I to z kuszy. Szarpie ramię jak chyba nic innego. Ale nie widzę porwnania z aparatem.

Wstrzymujesz oddech, stabilna postawa (najlepiej z podpory), delikatne pociągnięcie spustu.

39 Data: Maj 11 2014 11:53:57
Temat: Re: Ultrazoom z ręki
Autor: Piotr Kosewski 

On 2014-05-10 21:04, Robert Tomasik wrote:

Co do sprzętu, to nie poradzę, bo się nie znam. Natomiast przejd sie na
strzelnicę i podpatrz, podpytaj strzelcw. 9-tka w tarczy sportowej dla
karabinka na 50 metrw ma kilkanaście milimetrw, a dobry strzelec sie w
tym mieści. A przy strzale karabinek ma trochę odrzutu. Ja robiąc takie
zdjęcia na maksymalnym zoom-ie SONY H-9 (on ma x15 optyczny) w kiepskim
świetle jeszcze ustawiam samowyzwalacz na 2 sekundy, by uniknąć wstrząsu
przy naciśnięciu migawki. I tak do 1/15 albo czasem 1/8 sekundy udaje mi
się nieporuszoną fotkę z ręki strzelić, o ile cel się nie porusza.

Porwnanie z d... trochę :).

Jeden drobiazg: rnicę w trzymaniu aparatu i broni. Broń jest
optymalizowana pod stabilno i pewno chwytu, a w aparacie dba się
o kompromis między chwytem i obsugą masy przyciskw. Oczywiście i dla
miośnikw ergonomii broni palnej coś wymyślono...
http://www.sharpshooterindustries.com/images/gunStock1.png
:)

No ale zagrajmy po Twojemu i olejmy powysze.

Powiedzmy, e cel w tarczy (przy strzelaniu z 50m) ma 25mm.

Powiedzmy, e robię zdjęcie waśnie tej tarczy. Powiedzmy, e uywam
obiektywu o dugości 300mm. W paszczynie tarczy zapię mniej więcej
4x3m. Powiedzmy, e wychodzi 1px na 1mm^2.

Zatem mae drganie lufy to nadal "9", ale mae drganie aparatu to
rozmazanie obiektu na 20 pikselach (w jednym wymiarze). Numerki na
tarczy będą ju raczej trudne do odczytania :).

Teraz przejdmy do czasu. Dla większości pistoletw i karabinw wyjdzie
Ci, e pocisk znajduje się w lufie okoo 1ms. Zrobienie ostrego zdjęcia
z takim naświetlaniem, nie jest wielkim problemem, ale nie zawsze ma się
taki komfort. Rzekbym, e więcej zdjęć robi się raczej z naświetleniem
w okolicy 10ms. Wyobraasz sobie celno broni palnej, gdyby pocisk
tak dugo rozpędza się w lufie?! :D

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

40 Data: Maj 11 2014 14:29:01
Temat: Re: Ultrazoom z ręki
Autor: Robert Tomasik 

Uytkownik "Piotr Kosewski"  napisa w wiadomości

On 2014-05-10 21:04, Robert Tomasik wrote:
Co do sprzętu, to nie poradzę, bo się nie znam. Natomiast przejd sie na
strzelnicę i podpatrz, podpytaj strzelcw. 9-tka w tarczy sportowej dla
karabinka na 50 metrw ma kilkanaście milimetrw, a dobry strzelec sie w
tym mieści. A przy strzale karabinek ma trochę odrzutu. Ja robiąc takie
zdjęcia na maksymalnym zoom-ie SONY H-9 (on ma x15 optyczny) w kiepskim
świetle jeszcze ustawiam samowyzwalacz na 2 sekundy, by uniknąć wstrząsu
przy naciśnięciu migawki. I tak do 1/15 albo czasem 1/8 sekundy udaje mi
się nieporuszoną fotkę z ręki strzelić, o ile cel się nie porusza.

Porwnanie z d... trochę :).

Jeden drobiazg: rnicę w trzymaniu aparatu i broni. Broń jest
optymalizowana pod stabilno i pewno chwytu, a w aparacie dba się
o kompromis między chwytem i obsugą masy przyciskw. Oczywiście i dla
miośnikw ergonomii broni palnej coś wymyślono...
http://www.sharpshooterindustries.com/images/gunStock1.png
:)

No ale zagrajmy po Twojemu i olejmy powysze.

Powiedzmy, e cel w tarczy (przy strzelaniu z 50m) ma 25mm.

Powiedzmy, ale ma 10 mm, bo tyle ma :-) 15 mm, to granica 9-ki.

Powiedzmy, e robię zdjęcie waśnie tej tarczy. Powiedzmy, e uywam
obiektywu o dugości 300mm. W paszczynie tarczy zapię mniej więcej
4x3m. Powiedzmy, e wychodzi 1px na 1mm^2.

Zatem mae drganie lufy to nadal "9", ale mae drganie aparatu to
rozmazanie obiektu na 20 pikselach (w jednym wymiarze). Numerki na
tarczy będą ju raczej trudne do odczytania :).

Na zowdach, jak chcę zobaczyć, jak zawodnikowi idzie, to fobie fotę tarczy na maksymalnym ZOOM-ie, a pniej na ekrane powiększam.

Teraz przejdmy do czasu. Dla większości pistoletw i karabinw wyjdzie
Ci, e pocisk znajduje się w lufie okoo 1ms. Zrobienie ostrego zdjęcia
z takim naświetlaniem, nie jest wielkim problemem, ale nie zawsze ma się
taki komfort. Rzekbym, e więcej zdjęć robi się raczej z naświetleniem
w okolicy 10ms. Wyobraasz sobie celno broni palnej, gdyby pocisk
tak dugo rozpędza się w lufie?! :D

Tylko, e pocisk daje odrzut. Oczywiście masz rację z tym wywodem na temat czasu przelotu pocisku przez lufę. To jest na poziomie dziesięciotysiecznych sekundy. Ale mnie chodzio o zasadę.

41 Data: Maj 11 2014 20:44:37
Temat: Re: Ultrazoom z ręki
Autor: Krzysztof Halasa 

Piotr Kosewski  writes:

Jeden drobiazg: rnicę w trzymaniu aparatu i broni. Broń jest
optymalizowana pod stabilno i pewno chwytu, a w aparacie dba się
o kompromis między chwytem i obsugą masy przyciskw. Oczywiście i dla
miośnikw ergonomii broni palnej coś wymyślono...
http://www.sharpshooterindustries.com/images/gunStock1.png
:)

BTW Zenit te mia coś takiego.
--
Krzysztof Haasa

42 Data: Maj 11 2014 20:53:35
Temat: Re: Ultrazoom z ręki
Autor: Robert Tomasik 

Uytkownik "Krzysztof Halasa"  napisa w wiadomości

Piotr Kosewski  writes:

Jeden drobiazg: rnicę w trzymaniu aparatu i broni. Broń jest
optymalizowana pod stabilno i pewno chwytu, a w aparacie dba się
o kompromis między chwytem i obsugą masy przyciskw. Oczywiście i dla
miośnikw ergonomii broni palnej coś wymyślono...
http://www.sharpshooterindustries.com/images/gunStock1.png
:)

BTW Zenit te mia coś takiego.

SNIPER się to zwao i w metalowej skrzynce by ZENITH 12 (tucze mi się po gowie jakieś tam oznaczenie literkami, kolba oraz teleobiektyw (chyba 300 mm ogniskowej.

43 Data: Maj 11 2014 21:23:53
Temat: Re: Ultrazoom z ręki
Autor: Maciek 

Uytkownik Robert Tomasik napisa:

SNIPER się to zwao i w metalowej skrzynce by ZENITH 12 (tucze mi się po gowie jakieś tam oznaczenie literkami, kolba oraz teleobiektyw (chyba 300 mm ogniskowej.

To by Zenit Fotosnajper. http://fotoblogia.pl/2011/09/25/fotograficzne-osobliwosci-minionej-epoki
Zestaw skada się z rnych modeli Zenitw, ostatni 122 ale byy te i wcześniejsze. Kiedyś kupiem uchwyt pistoletowy i kolbę krajowej produkcji. Uywaem razem z Praktiką.
Maciek

44 Data: Maj 13 2014 01:17:47
Temat: Re: Ultrazoom z ręki
Autor: Marek Dyjor 

ZakonSpirowany wrote:

Czyli pytanie o najlepszy stosunek jakości stabilizacji do wielkości
przyblienia.
Zdjęcia typowo fotoreporterskie, więc strona artystyczna – e tak to
ujmę – jest zupenie pomijalna. Po prostu chamskie, surowe zdjęcia do
komputerowego podciągnięcia.
Będę niezmiernie dwięczny za kady gos (na dany system danej
firmy)0, a jeszcze bardziej za kadą opinię.
Cena nie gra roli, dopki jest to sprzęt produkowany seryjnie.

OM-D z zoomem 300mm  dzieki stabilizacji daje cakiem niele z reki rade... odpowiednik 600mm na FF


z droszych zabawek to D300 + 70-200  Af-S ze stabilizacja  + telekonwerter 1.4     odpowiednik 420mm na FF

efekty naprawdę zacne, bo AF apie super.

Ultrazoom z ręki



Grupy dyskusyjne