Użytkownik "Tomi" napisał w wiadomości
Użytkownik "yabba" napisał:
Jakie miasto,
Warszawa
jaki samochod?
Rover 420D (silnik 20T2R)
Oprocz pompy trzeba tez sprawdzic wtryski, swiece zarowe, a w niektorych silnikach i ustawienie rozrzadu. 350 za to wszystko to nie jest duzo. Po ustawieniu trzeba poczekac na calkowite ostygniecie silnika i sprawdzic czy sie uruchamia na zimno - dlatego moze chca samochod na caly dzien.
Watpie czy za kilkadziesiat zlotych komus sie bedzie chcialo robic wiecej niz pokrecic jakas srubka "w ciemno".
Znam dobry serwis, ale pod Lubartowem :))
Adresow serwisow w Warszawie poszukaj w archiwum. Ostatnio byl podobny watek, ja podalem tam namiar na Chojnackiego w Nadarzynie (znajomy jest zadowolony z serwisu Felicji 1,9D). Ktos podla adres warsztatu w samej Warszawie.
yabba
5 |
Data: Listopad 27 2006 12:47:04 |
Temat: Re: [DC] Ustawienie kąta wtrysku w pompie mechanicznej. |
Autor: Tomi |
Użytkownik "yabba" napisał:
ja podalem tam namiar na Chojnackiego w Nadarzynie
Znam. Nie polecam...
--
Pozdrawiam.
TOMI.
6 |
Data: Listopad 27 2006 23:41:24 | Temat: Re: [DC] Ustawienie kąta wtrysku w pompie mechanicznej. | Autor: yabba |
Użytkownik "Tomi" napisał w wiadomości
Użytkownik "yabba" napisał:
> ja podalem tam namiar na Chojnackiego w Nadarzynie
Znam. Nie polecam...
Uuuu... A co poszlo nie tak?
yabba
7 |
Data: Listopad 27 2006 10:35:07 | Temat: Re: [DC] Ustawienie k | Autor: Jakub Witkowski |
Tomi wrote:
Witam.
Od zawsze jeździłem samochodami benzynowymi. Od kilku tygodni przemieszczam się dieselem, jednak auto ma problemy z porannym odpalaniem. Zasięgałem opinii u kilku źródeł i za każdym razem słyszałem podobną informację.
Koszt: kilkanaście-kiladziesiąt zł
Czas: 10-30min.
Zadzwoniłem do Bosch Service (pompa Boscha) i usłyszałem:"... koszt do 350 pln i trzeba zostawić na cały dzień..."
Serwis bosha (jest chyba jeden w w-wie?) to totalnie przeginactwo i naciągactwo.
Jest tam gostek, który potrafi niezoreintowanemu klientowi wmówić konieczność
kompletnego remontu pompy wtryskowej za kilka kafli, na podstawie... małego
wycieku spod jednej uszczelki:
"Usunąć ten wyciek? Mozemy. Ale, panie, ten wyciek bez powodu nie powstał.
Niechybnie zaś z powodu zbyt wysokiego ciśnienia. Reulator walnął. A jeśli poszła
regulacja cisnienia, to i coś tam. I coś tam jeszcze. Bez poważnego remontu
się nie obejdzie. A nikt w Warszawie oprócz nas nie ma odpowiedniego wyposażenia...")
--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl
8 |
Data: Listopad 27 2006 11:36:30 | Temat: Re: [DC] Ustawienie k | Autor: Tomi |
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał:
Zadzwoniłem do Bosch Service (pompa Boscha) i usłyszałem:"... koszt do
350 pln i trzeba zostawić na cały dzień..."
Serwis bosha (jest chyba jeden w w-wie?)
Jest kilka. Ja dzwoniłem do BS Autotronik w Piasecznie.
--
Pozdrawiam.
TOMI.
9 |
Data: Listopad 28 2006 22:20:07 | Temat: Re: [DC] Ustawienie k | Autor: Jacek "Plumpi" |
Nie tylko w Warszawie.
Mnie kiedyś mechanior miał wymienić uszczelkę pod głowicą, co miało kosztować max. 150zł (koszt uszczelki + robocizna). Przyszło do zapłaty a gostek mi krzyknął 750zł trwierdząc, że wymienił jeszcze pasek rozrządu oraz rolkę napinacza, bo ponoć były już stare i trzeba było wymienić. Najciekawsze było to, że elementy te były nowe, wymienione dosłownie 3 tygodnie wcześniej.
Jak się okazało po moich dochodzeniach, cymbał zdejmował pasek przy pomocy śrubokręta, opierając go o ogranicznik rolki napinacza. Po ułamaniu tego ogranicznika rolka obróciła się na drugą stronę i po prostu nie napinała paska tak jak się należy. Założył pasek. A że nie był napięty to go wystrzępiło. Na szczęście silnik był bezkolizyjny, bo w przeciwnym razie to jeszcze do wymiany poszły by zawory i kto wie co jeszcze.
Gostek myślał, ze trafił na jelenia, który mu się da wykiwać. Niestety zdradziły go ślady śrubokrętu pozostawione na ograniczniku rolki napinacza.
Jacek "Plumpi"
| | | | |