Grupy dyskusyjne   »   Utrata mocy silnika w trakcie jazdy

Utrata mocy silnika w trakcie jazdy



1 Data: Styczen 04 2007 12:02:43
Temat: Utrata mocy silnika w trakcie jazdy
Autor: Rodzynek 

Witam. Mam problem z Fiatem Stilo 1.6 16v 2002r, 52k przebiegu. Czasami w trakcie jazdy silnik traci moc. Dzieje sie to zarowno przy przelaczaniu biegow (na luzie) jak i w trakcie jazdy (najczesciej na 4 i na 5 biegu). Utrata mocy jest praktycznie stuprocentowa - efekt z punktu widzenia kierowcy to tak jakby wylaczyc silnik w trakcie jazdy. Po wrzuceniu na luz obrotomiec oscyluje wokol 1k. Po wcisnieciu gazu do dechy obroty zwiekszaja sie tylko do okolo 1,8k. Po wylaczeniu i wlaczeniu silnik pracuje juz normalnie i mozna jechac dalej. Kontrolka bledu silnika swieci sie przez kilkadziesiat kilometrow po czym gasnie. Problem po raz pierwszy wystapil jakies 10 miesiecy temu i powtarzal co kilkaset/kilkadziesiat km. Stopniowo sie to nasilalo i obecnie pojawia sie co 20-50 km. Poczatkowo spadek mocy wystepowal jedynie na rozgrzanym silniku, obecnie zdarza sie to rowniez na zimnym. Paliwo leje na sprawdzonych stacjach, na 98oktanach silnik zachowywal sie tak samo jak na 95. Po podpieciu do komputera mechanik stwierdzil ze jedyne bledy to: czujnik sprzegla jest niepodlaczony, oraz uszkodzony jest automat stopu. Czujka sprzegla zostala podlaczona automat stopu wymieniony - od wymiany przez okolo 1k nic sie nie dzialo po czym problem powrocil. Zanim podepne sie do komputera po raz kolejny i wyrzuce w bloto kolejne pieniadze chcialbym zasiegnac rady grupowiczow co do potencjalnych przyczyn problemu.



2 Data: Styczen 04 2007 13:55:43
Temat: Re: Utrata mocy silnika w trakcie jazdy
Autor: AS 

Użytkownik "Rodzynek"  napisał w wiadomości

Witam. Mam problem z Fiatem Stilo 1.6 16v 2002r, 52k przebiegu. Czasami w
trakcie jazdy silnik traci moc. Dzieje sie to zarowno przy przelaczaniu
biegow (na luzie) jak i w trakcie jazdy (najczesciej na 4 i na 5 biegu).
Utrata mocy jest praktycznie stuprocentowa - efekt z punktu widzenia
kierowcy to tak jakby wylaczyc silnik w trakcie jazdy. Po wrzuceniu na luz
obrotomiec oscyluje wokol 1k. Po wcisnieciu gazu do dechy obroty
zwiekszaja sie tylko do okolo 1,8k. Po wylaczeniu i wlaczeniu silnik
pracuje juz normalnie i mozna jechac dalej. Kontrolka bledu silnika swieci
sie przez kilkadziesiat kilometrow po czym gasnie. Problem po raz pierwszy
wystapil jakies 10 miesiecy temu i powtarzal co kilkaset/kilkadziesiat km.
Stopniowo sie to nasilalo i obecnie pojawia sie co 20-50 km. Poczatkowo
spadek mocy wystepowal jedynie na rozgrzanym silniku, obecnie zdarza sie
to rowniez na zimnym. Paliwo leje na sprawdzonych stacjach, na 98oktanach
silnik zachowywal sie tak samo jak na 95. Po podpieciu do komputera
mechanik stwierdzil ze jedyne bledy to: czujnik sprzegla jest
niepodlaczony, oraz uszkodzony jest automat stopu. Czujka sprzegla zostala
podlaczona automat stopu wymieniony - od wymiany przez okolo 1k nic sie
nie dzialo po czym problem powrocil. Zanim podepne sie do komputera po raz
kolejny i wyrzuce w bloto kolejne pieniadze chcialbym zasiegnac rady
grupowiczow co do potencjalnych przyczyn problemu.



Mam podobny problem z Sc, na razie nim nie jezdze i nic nie wymyslilem.
Zobacz tutaj
http://tiny.pl/wgsm   Jak naprawisz to daj znac na grupe.

3 Data: Styczen 04 2007 17:55:39
Temat: Re: Utrata mocy silnika w trakcie jazdy
Autor: STranger 


Użytkownik "Rodzynek"  napisał w wiadomości

Witam. Mam problem z Fiatem Stilo 1.6 16v 2002r, 52k przebiegu. Czasami w trakcie jazdy silnik traci moc. Dzieje sie to zarowno przy przelaczaniu biegow (na luzie) jak i w trakcie jazdy (najczesciej na 4 i na 5 biegu). Utrata mocy jest praktycznie stuprocentowa - efekt z punktu widzenia kierowcy to tak jakby wylaczyc silnik w trakcie jazdy. Po wrzuceniu na luz obrotomiec oscyluje wokol 1k. Po wcisnieciu gazu do dechy obroty zwiekszaja sie tylko do okolo 1,8k. (...)

Miałem podobny efekt kiedyś w punto 2, ale tam awaria byla ciągła, a nie okresowa. Tzn. raz sie zepsuło i było zepsute aż do naprawy ;) Paliła sie kontrolka bledu silnika, mozna bylo jechac maks 40 km/h, strata mocy silnika tak duza, ze szybciej sie nie dalo. Wrazenie jakby cylindry 2 nie dzialaly, lub sie rozsynchronizowały - w ogole nie wchodzil na wyzsze obroty. Dojechalem powoli do ASO. W ASO ( na gwarancji bolid byl jeszcze) wymienili moduł ukladu kontroli wtrysku (czy jakaś podobna nazwa, w żargonie mówili mechanicy na to "komputer" wiec pewnie chodzi o elektroniczną kontrolę silnika/wtrysku. Mechanik stwierdzil, ze to dość typowa usterka, ale zwykle ludziom sie to psuje juz po gwarancji, a koszt wymiany normalnie to było ok 1500 zł. (lucky me!) Być może ten opis Tobie nie pomoze bo to może być inna przyczyna, ale a nuż sie komuś przyda.



--
STranger

Utrata mocy silnika w trakcie jazdy



Grupy dyskusyjne